דיון הופס: הניקס צריכים לתת לפורזינגיס לשחק העונה? / רועי ויינברג

באחת השיחות בין חברי הצוות עלה רעיון מעניין של אוהד הניקס האהוב על כולנו, דובי עופר. הוא הציע להשבית את פורזינגיס לכל העונה לקראת העתיד של הניקס. זה המהלך הנכון?

יש הרגשה שהניקס מכוונים לקיץ של 2019. זה בא לידי ביטוי בתכנון שלהם לשחרר את ג'ואקים נואה ולמתוח את החוזה שלו, כך שיהיה מקום פנוי מתחת לתקרה של השנה הבאה. החוזה של לאנס תומאס לא מובטח בעונה הבאה ולכן החוזים המשמעותיים הם קורטני לי וטים הארדוואי, היחידים שחתומים על חוזה גדול יותר מחוזה רוקי ל-2019. לי שחקן שאפשר לראות את הניקס מעבירים לקבוצה שצריכה כנפיים תמורת חוזה נגמר, כמו למשל דאלאס על ווסלי מת'יוס.

אם הם עושים את זה הם יכולים לפנות הרבה מקום מתחת לתקרה: בין 51.4 מיליון, במקרה בו רק נואה משתחרר למעל 70 מיליון דולר במקרה בו תומאס לא ממשיך ולי עוזב.

כסף זאת לא הבעיה לקראת הקיץ. יש להם שחקן חופשי משמעותי אחד משלהם, קריסטפס פורזינגיס. הוא אחרי פציעה משמעותית ולא ברור מתי יחזור, כשיש הערכות שאומרות פברואר וכאלה שאומרות דצמבר. הוא שחקן ששווה מקסימום – קומבינציה נהדרת של קליעה טובה מרחוק והגנת טבעת. הוא עדיין לא שחקן מושלם אבל אחרי 3 עונות נהדרות אבן הבנייה של המועדון הזה.

הפציעה שלו לא פציעה קלה. לא ברור איך גבוהים חוזרים מקרע ברצועה ולכן לא בטוח שהניקס צריכים להזדרז עם החזרה שלו לעניינים. אין להם סגל של פלייאוף. השאלה היא כמה הוא צריך לשחק העונה, אם בכלל.

הקיץ של מכנסוני הברך התאפיין בהימור על כשרונות עם תקרה גבוהה, בין אם דרך הדראפט (קווין נוקס, מיטשל רובינסון) או דרך שוק השחקנים החופשיים (מריו הזוניה ונואה וולנה, 2 בחירות טופ 10 ב-2015 ו-2014). הם צריכים לקבל זמן משחק יחד עם הכשרונות שכבר יש בסגל של הניקס, פרנק ניטליקינה, טריי בורק ועמנואל מודיאיי.

אף אחד מהשחקנים האלה לא הוכיח את עצמו עד עכשיו אבל לכולם יש פוטנציאל לא רע. נוקס יכול להפוך לכוכב, רובינסון על הנייר סנטר שפורזינגיס יהנה ממנו מאוד ויכול להיות שמתחבא יהלום בקו האחורי אחרי עונת הבכורה של ניטליקינה וההתפוצצות של בורק כששיחק בניקס.

זה אומר לנו שהניקס לא יהיו יותר מדי תחרותיים. יש להם רק את לי, טים הארדוואי, קנטר ופורזינגיס בתור שחקני אנ.בי.איי לגיטימיים ואף אחד מהם לא היה כוכב שנה שעברה מלבד הלטבי. אין סיבה לצפות להצלחה העונה, אלא יותר לבחירת שחקנים שיהיו השלד של הקבוצה לצד הכוכבים שמצפים להם בקיץ (באטלר? דוראנט? אירווינג?).

לכן הם יכולים לקחת את הזמן. אפילו להגביל את פורזינגיס בדומה למה שעשו בעונה הראשונה של אמביד, מבחינת הגבלת דקות ובק-טו-בק. הרפורמה בלוטרי משווה את הסיכויים של שלושת הקבוצות הגרועות ביותר, אבל בליגה שבה יש את אטלנטה, ברוקלין וסקרמנטו, גם בלי הבחירה, לא בטוח שהניקס יגיעו לשם עם פורזינגיס. יש מספיק כשרונות בדראפט הקרוב בשביל שזה יהיה שווה להם.

מה שיכול להיות גורם משמעותי בשאלה הזאת ובעצם בכל העתיד של הניקס הוא המצב של החוזה עם פורזינגיס. יש להם עד ה-15.10 אפשרות להאריך לו את החוזה. אם לא יאריכו הוא יהיה שחקן חופשי מוגבל בקיץ ויוכל לקחת את הצעת הסף שתוגש לו כדי לעזוב בחינם בשנה לאחר מכן. אם יצליחו להשאיר אותו על חוזה לפני תחילת העונה זה יכול להתברר כרעיון חכם – בדיקה של הפוטנציאל הטוב ובניית צוות מסייע לכל השחקנים שיבואו בקיץ, כולל פורזינגיס, בחירה גבוהה ושחקנים חופשיים אחרים. אם לא אז השבתה ארוכה יכולה להגמר בזה שהוא לא ימשיך שם. מה דעתכם?

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.
Subscribe
Notify of
33 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
עידן
עידן
12/08/2018 19:16:38

לא צריך לשחק העונה.גם כך עד שיבריא זה לקראת סוף העונה.הייתי גם מנסה להיפטר מהחוזה הגרוע של טימי הארדוויי ולהיאבק עם אטלאנטה על המקום האחרון במזרח לקראת הדראפט.בקיץ יהיה להם מקום לפחות ל 2 חוזי מקס.קיירי ובאטלר רוצים לשחק ביחד.קיירי רוצה ניו יורק(זה יכול להיות גם ברוקלין).גם קווין דוראנט לניו יורק לא נראה לי מופרך.במידה ויקח אליפות גם השנה אז 3 אליפויות כבר יש לו וניו יורק זה המרקט הגדול מכולם וביחד עם עוד 2 סופרסטארים יכול להביא אליפות לניו יורק מאז שנת 73 אם אני זוכר נכון.העונה להריץ את נוקס רובינסון ניקיליטה והזוניה.אם פורזינגיס יחתום על ההארכה יחזור כמו חדש לעונת 19-20

יואל יצרן בובות מדופלם
יואל יצרן בובות מדופלם
12/08/2018 19:20:07

ממש לא,
פיתוח צעירים,לוטרי,הגנה על הגוף של היוניקורן.
ובעיקר,ללמד אותו את ההבדל בין כוכב על ויוניקורן,(הוא עדיין רחוק מלהיות כוכב על,אבל עם התנהלות בעייתית של כוכב על)
שישב ויראה שלכל אחד "יכול" להיות תחליף.טיפול של מקל וגזר לא יזיק לו.
שיראה מהצד את מריו הזוניה , קווין נוקס, ומיטשל רובינסון,מנסים לככב,ובדרך לגנוב עוד בחירת לוטרי

צביקה
צביקה
12/08/2018 19:27:32

בשיא הזהירות, כחלק איטי וזהיר של השיקום הפיזי שלו, ושל קידום כל חבורה הצעירה שיש להם בסגל.

יואל יצרן בובות מדופלם
יואל יצרן בובות מדופלם
12/08/2018 19:35:03

האמת ,מעניין מה דובי חושב,בוא דובי ,תן לנו את השני סנט שלך

בירדמן
בירדמן
12/08/2018 19:35:35

במידה והוא בריא, אי-שיתופו לא יהיה אתי מבחינת הקבוצות האחרות, ולא הוגן מבחינת אוהדים ששילמו על כרטיס.

Berch
Berch
12/08/2018 19:59:56

שיטת אמביד תהיה לדעתי פתרון הביניים הכי טוב לכולם.
שהחוקים יהיו ברורים ואז אף אחד לא יופתע 🙂

ולדי קוגן
12/08/2018 20:29:17

וואי ממש לא,שלא ישחק דקה. גם ככה הניקס לא יצליחו בטנקינג שלהם,אבל לפחות שיתנו לעצמם סיכוי.

אסף
אסף
12/08/2018 20:42:58

אני חושב שהרעיון של להשבית בכוונה לא נכון, פשוט להבין שאין לחץ לנצח העונה במטרה להוציא עוד בחירה גבוהה בדראפט (בהנחה שהיא אכן שלהם, לא מודע למצב הבחירות), להריץ את הצעירים ולתת לכולם שנה נטולת לחץ

Dr.Faisel
Dr.Faisel
12/08/2018 20:47:42

אני לא מאמין באי שיתוף של שחקן בריא בשביל טנקינג.
לדעתי זה חוסר ספורטיביות מובהק וקשה לי מאוד עם ההתנהלות הזאת – אחת הסיבות שגם אם פילי יזכו באליפות אני עדיין לא יעריך את הקבוצה שהם בנו שם.
הגבלת דקות ומשחקים באק טו באק זה הפיתרון במקרה הזה לדעתי.

MBK
MBK
12/08/2018 20:58:15

בריא – חייב לשחק
לא מכיר שחקן שיושבת בכוונה תחילה עבור הקבוצה שלו ויעשה את זה בכייף
אחרי כזו פציעה חייבים לחזור לכושר משחק

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
12/08/2018 21:11:49

בעניין ההחזרה מסכים עם המגיבים שלפני – מודל אמביד כזה, שגם מאפשר לזייף קצת אם הם רואים שעוד הפסד או שניים יכולים להיות חשובים לבחירה, או, אם הם בספק בנוגע ליכולת שלו לחזור, להיפך – לשלב יחסית מוקדם כדי להבין איזה חוזה כדאי להציע לו עוד לפני הקיץ הבא.
לא מבין מה יש לקיירי לעזוב את בוסטון, קבוצה מעולה עם פוטנציאל לאליפות, מערכת מקצועית ורוסטר שנותן לו את כל המקום להיות טוב במה שהוא טוב ולפצות על החולשות שלו. נו בריינר לדעתי, אבל זה גם מה שחשבתי על קוואי והספרס. לך תדע מה מפעיל את הצעירים האלה.

יואל יצרן בובות מדופלם
יואל יצרן בובות מדופלם
12/08/2018 21:32:28

+1

אופיר נ.
אופיר נ.
12/08/2018 22:08:50

ג'יילן רוז, ניבא כבר לפני 3 חודשים, בפודקאסט שלו (Jalen & Jacoby) שהניקס ישפרו עמדות כלפי מטה, לטובת הלוטרי של 2019, וישביתו את פורזינגס עד סוף העונה הבאה.

תומר השני
תומר השני
12/08/2018 23:09:05

אני לא בעד להשבית שחקן בריא לדעתי פורזינגיס עבר פציעה קשה וצריך שיקום ארוך לסכן אותו סתם בקבוצה שלא תעשה גם ככה פלייאוף זו טעות חמורה . צריך לתת לצעירים נוקס רובינסון נקטלינה הזוניה לשחק ואם אפשר להיפטר גם מפטימי זה יהיה בונוס נהדר

האווי לאסוף
האווי לאסוף
12/08/2018 23:43:59

לא הייתי הולך על השבתה מלאה, במיוחד לא במקרה הזה. פורזי' הראה עד כה סימנים מעט מחשידים בתחום האופי, ואני חושב שיהיה נכון להחזיר אותו למסגרת כמה שיותר מהר. אפשר להתבלבל לכל מיני כיוונים כשיש לך הרבה זמן והרבה כסף בעיר הגדולה. חס וחלילה שלא יחליט להוציא תקליט היפ הופ בזמן הפנוי…

אור
אור
12/08/2018 23:59:35

10+

Benjo
Benjo
13/08/2018 0:31:26

דעת מיעוט : אני לא הייתי מחזיר אותו העונה. לא רק זה אני גם חושב שהפציעה הזאת לא מקרית ולא שאני מאחל לו אבל נראה לי שהוא יהיה מאלה שהרבו להיפצע וכתוצאה מכך בעל קריירה מפוספסת. הוא נראה סיסי באופי .. לא מוכן לתת מעצמו הרבה ומצפה לקבל בלי סוף מן טיפוס קלאסי של דור ה Y היפסטר שבמקרה צמח גבוה מאוד.
אני כן מעריך מאוד את הכשרון שלו הוא שחקן מצוין.
אף אחד בניו יורק לא יקבל החלטה כזאת כי מי שיקבל אותה גמר את הקריירה מיידית אבל אני הייתי נותן לו חוזה ומטריד אותו. לא בונה עליו עתיד של קבוצה.

Ljos
Ljos
13/08/2018 1:03:22
Reply to  Benjo

https://goo.gl/images/5pf8z8
(היפסטר סיסי)

Smiley
Smiley
13/08/2018 2:38:11

איכשהו נראה שאפשר להיות אופטימים בעתיד של הניקס.
פורזינגיס אולי פצוע, ותמיד אפשר לתת לו חוזה עם "הגנות" כמו שעשו לאמביד. אבל יש להם אחלה צעירים (על הנייר) וניו יורק זאת עיר שתמיד יכולה למשוך כוכבים גדולים (במיוחד שהמזרח נטול לברון).

אני דווקא רואה את הניקס מצליחים להנחית 1-2 כוכבים (שאחד מהם אפילו יכול להיות דוראנט)

סנסאי
13/08/2018 3:35:54

מישהו יכול לעשות רשימה של שחקנים פוטנציאלים לדראפט 2019?

אשמח אם יהיה מקרה אמביד, למרות שאני לא רופא וקשה מאד לאבחן בן אדם בסדר גודל כזה.

החשש הכי גדול עם גוף שכזה היא פציעה חוזרת או פציעות נלוות בעקבות הפציעה המורכבת.

יש תחושה בליגה שכולם רוצים להיות תחרותיים אבל כל אחד מבין שהדראפט זה המקום הכי טוב להתחיל לבנות קבוצה וזהות.

איציק
איציק
13/08/2018 5:31:45

יש פה חוסר הבנה מוחלט של ניו יורק העיר, האוהדים, והפרנצ'ייז הכי גדול ב-NBA. הניקס לא יזרקו מראש עונה שלמה לפח (!!) עבור טנקינג מכוער, כשהסלבז הכי גדולים בעולם רבים על כל כרטיס וכל סיזן-טיקט. זה בלתי נתפס.

Avri
Avri
13/08/2018 23:14:41
Reply to  איציק

NY are tanking. Period

איתי
איתי
13/08/2018 6:51:59

פציעה בעייתית מאוד בשביל שחקן בגובה כזה וזריזות כזו. הסיכוי שיחזןר להיות מה שהיה לא גבוה במיוחד לא בתנועה סיבובית…
יפגע לו גם באיכות ההגנתית
לדעתי חייב לחזור בהדרגה ולצבור דק' משחק במידתיות, אין דבר כזה ששחקן בריא לא ישחק בכלל.. מקווה שיבריא לגמרי ונראה אותו במיטבו בהקדם

דובי
דובי
13/08/2018 8:29:58

העונה הקרובה של הניקס מתה מבחינת הישגים. הסגל הנוכחי לא יגיע לפלייאוף אפילו במזרח, גם אם הפורזינגיס יחזור בינואר. מי שצריך לעבוד העונה זאת בעיקר ההנהלה, במאמץ לנקות מהשטח את החוזים של נואה, הארדוויי וקורטני לי. הצוות המקצועי יכול להסתפק בקידום של נוקס ובבחינת התקרה של ניליקינה.
צוות הסקאוט כנראה יעבוד שעות נוספות לקראת הדראפט.
ואז הקיץ הבא, סגל דליל, פיי רול פנוי ולהתחיל להתפלל. קיירי, באטלר ודוראנט אלה שמות. להוסיף אליבן את פורזינגיס, קאנטר ונוקס ולהתחיל ליצור קונטנדרית.
קל.
סיכויי התגשמות: מינימליים.

ניר
ניר
13/08/2018 8:34:38

אני בתור אוהד של הניקס הייתי מחזיר אותו ממש לאט העונה ולא מעמיס עליו יותר מידי דקות ובטח לא משחק בק טו בק, סטייל אמביד , אולי אפילו יותר מחמיר.
הייתי מעלה חמישייה צעירה ביחד עם הארדווי ג'וניור ומריץ אותם במטרה שעונה הבאה הם יהיו מנוסים יותר ושחקנים טובים יותר , כי הרי לפליאוף לא נגיע בכל מקרה אז לפחות שתהיה בחירת דראפט טובה

דובי
דובי
13/08/2018 9:13:53
Reply to  ניר

המקום היחיד שאליו הארדוויי צריך לרוץ זה היציאה מניו יורק מזרחה.
עובר את הפסל של האישה, ממשיך מזרחה חצי קילומטר והולך לישון עם הדגים.

ניר
ניר
13/08/2018 12:10:54
Reply to  דובי

תראה
אני מסכים איתך שהארדווי הוא לא שחקן של 20 מליון ובטח לא של 70 מליון שזה מה שהוא מקבל(שוד? עמלות?) , אבל הסיכוי שהניקס ימצאו פרייאר אחר שיקח את החוזה השמן שלו הוא מאוד נמוך, אז אני הייתי מוציא מזה את הכי טוב ונותן לו לשחק אבל לא על חשבון הצעירים. הייתי מנסה להעביר אותו לקראת סוף חלון הטריידים לקבוצה שאולי תהיה צריכה אותו לפליאוף

עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס
עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס
13/08/2018 13:38:42

אני היית לוקח הימור אמיץ ועושה עליו טרייד מייד אחרי שהיה חוזר לעצמו ומוכיח כשירות.
בתואנה של בניה/טאנקינג. משיג מישהו בקליבר שלו, אם אפשר את קוואי אז מה טוב . . .
יש לו אופי בעייתי וגוף בעייתי. יכול להיות "עזר כנגדו" אבל לא אבן בניה, בטח שלא במועדון כמו הניקס.
אבל אם אני טועה זה לא נורא כי אין עלי שום אחריות

עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס
עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס
13/08/2018 13:39:48

רועי כתבת טור שלם בלי להזכיר במפורש את נושא הטור- "טנקינג"

Niro
Niro
13/08/2018 16:38:54

מישהו רוצה להסביר לי למה קיטלגו אותו עם אופי "בעייתי"?

דובי
דובי
13/08/2018 18:03:17
Reply to  Niro

בתקופה של ג'קסון, בעיקר לקראת הסוף, היו אמירות בעייתיות של שני הצדדים. ג'קסון העביר לו מסרים שיפסיק להיות סיסי, פורזינגיס נעלב ולא הופיע לריאיון סוף שנה, ג'קסון הזדעזע והתחיל להפיץ שמועות שישקול להעביר את פורזינגיס בטרייד, פורזינגיס נעלב עוד יותר, גקסון עף, פורזינגיס קיבל את המפתחות של הקבוצה מההנהלה החדשה, בראשות סטיב מילס.
ואז, כשהקבוצה שלו, פורזינגיס לא הראה איכויות של מגה סטאר, חלק מזה בגלל הפקקטע קבוצה שהרכיבו לו,
ואז, פורזינגיס נפצע. כהרגלו בפציעות, וזו לא הראשונה שלו, חחק מהשיקום הוא העדיף להעביר בלטביה.

ברור שהמשפחה, בעיקר אח שלו, יושבים לו על האוזן ומטפטפים לו רעל. ברור גם שהוא לא הטיפוס הכי בוגר בעולם, ויש סיכוי שאין בו חומר של פרנצ'ייז אמיתי.
אני מקווה שאת העונה שאחרי הבאה הוא יפתח בקבוצה עם סטארים מנוסים בשנים ומעמדים. זאת תהיה המסגרת הכי נכונה בשבילו.

מוקי
מוקי
13/08/2018 18:55:41

מתי שהוא יהיה כשיר פורזינגיס חייב לשחק. יש עוד דרכים להפסיד. זה לא הוגן כלפי הקהל.