מחשבות כדורסל של יום שישי / רועי ויינברג

איך בן סימונס יכול להיות יעיל שוב?

הסלטיקס עושים עבודה נהדרת על בן סימונס. מרקוס סמארט אחד השומרים האישיים הטובים בליגה והוא עושה עבודה לא רעה בכלל. בסדרה עד עכשיו, במצטבר, סימונס עם 12 איבודים על 13 אסיסטים ומדד פלוס מינוס של מינוס 44, כשבמשחק האחרון הוא לא היה קיים וסיים עם נקודה אחת ו-0 מ-4 מהשדה. פילדלפיה לא תגיע רחוק בלי השחקן הכי משמעותי שלה בהתקפה ולכן צריך לחשוב איך הם יכולים להפוך אותו ליעיל עוד פעם.

אפשרות אחת היא להפוך אותו למנהל משחק משני. האורך של סימונס מאפשר לו לשחק מעשית בכל עמדה על המגרש ולא מן הנמנע שנראה אותו מקבל דקות ליד טי ג'יי מקונל ושלושה קלעים. ההרכב הזה יכול להיות בעייתי מבחינת קליעה מרחוק, אבל באופן תיאורטי חמישייה של מקונל, רדיק, קובינגטון, סאריץ' וסימונס יכולה להיות מעניינת. סמארט לא צפוי לשמור על סימונס במקרה כזה בגלל בעיות מיס-מאץ' קשות כשסימונס השחקן הגבוה במגרש. סימונס ומקונל שיחקו ביחד העונה לפרקים ולא בהצלחה מסחררת, אבל זה יכול להיות שילוב מעניין שיקל על נטל ניהול המשחק אצל הרוקי.

הבעיה היא שאין לפילי אף מנהל משחק אחר מלבד מקונל. פולץ לא היה משמעותי העונה וחמישייה שלו ושל סימונס ביחד היא אסון בהתחשב בעובדה ששניהם לא יכולים לקלוע ממרחק של 3 מטר מהסל והם היחידים שעברו את ה-3.5 אסיסטים למשחק העונה. זה אומר שסימונס כנראה ימשיך לשמש כרכז. מה האפשרויות האחרות? בידודים של סימונס על סמארט הם אפשרות לא מוצלחת במיוחד (אבל אפשרית). משחק מעבר זאת נקודת חוזק מרכזית של סימונס ופילדלפיה, אבל אי אפשר להצליח במשחק מעבר כשהיריבה לא מאבדת הרבה כדורים.

נדבך נוסף במשחק ההתקפי הלא מפותח של סימונס הוא חתיכות לסל. סימונס היה אחד הטובים בזה בליגה וזה יכול להיות מהלך מעניין בפלייאוף, בין אם אחרי מסירה של סאריץ' או אמביד מקשת השלוש או אחרי פיק-נ'-רול בין רדיק וגבוה. רדיק לא הריץ יותר מדי פיק-נ'-רולים העונה (1.7 במשחק), אבל היה טוב כשעשה את המהלכים האלה. כשהוא עושה את זה לצד עוד גבוה שיכול לקלוע, כמו אמביד, סאריץ' או אליאסובה, זה משפיע על כל ההגנה. כשלאחר החילוף יש מסירה לסימונס ששועט לסל זה יכול להיות מהלך משמעותי ומשהו ששווה לפילדלפיה לשקול לקראת ההמשך. לדעתי זה פחות יעיל מחמישייה עם מקונל, 3 קלעים וסימונס, אבל יכול להיות שנראה את שני המהלכים ביחד או חשיבה מחוץ לקופסה של ברט בראון. אחד הדברים הכי מעניינים להמשך הסדרה הזאת.

גיבורי פלייאוף לא צפויים

קוון לוני, גולדן סטייט. מקבל 21 דקות למשחק העונה בפלייאוף, לוקח ריבאונדים ומשפיע לטובה על ההגנה שנראית טוב בהרבה כשהוא על המגרש כסנטר. בין אם זה ליד דריימונד או אפילו במקומו, הנוכחות ההגנתית שלו מורגשת לטובה ותהיה משמעותית מול קבוצות כמו יוסטון וכבר עכשיו מול הפליקנס. הוא לא צפוי להמשיך שם שנה הבאה, אבל נותן עבודה טובה בשני צדדי המגרש וזה בלט במשחק הראשון נגד הפליקנס. הוא בתקופה הטובה בקריירה וסנטר מחליף לגיטימי.

ג'ו אינגלס, יוטה ג'אז. כל מי שקרא אותי בכמה השנים האחרונות יודע שאני מאוד אוהב את השחקן הזה. נכון שחלק מהסופרלטיבים שכתבתי עליו היו סוג של סאטירה על היחס המקל של התקשורת לחלק משחקני הכדורסל של ארצנו, שעומד בניגוד לגל הביקורת שאחרים מקבלים לחינם. הוא הפך לשחקן השלישי הטוב ביותר של קבוצה שיכולה להגיע לגמר המערב. הוא קולע באחוזים נהדרים בפלייאוף הזה. הריווח שלו מעולה והחוזה שהוא קיבל עליו ביקורת נראה כמו גרושים בעולם שבו אוטו פורטר שחקן מקסימום. 66.5% אפקטיבי מהשדה עושה הכל קל יותר עבור יוטה. אל תשכחו מי היה הראשון לזהות, כן?

ג'יי אר סמית', קליבלנד קאבלירס. כן, הצוות המסייע של קליבלנד היה על הפנים בפלייאוף. עם זאת, המעבר של סמית' לתפקיד סמול פורוורד ולא שוטינג גארד עושה לו טוב. זה בולט בעיקר נגד הראפטורס, קבוצה שונה מאינדיאנה הפיזית, כשהוא קולע 13 מ-21 בסדרה עד כה ו-17.5 נקודות למשחק. האם זה רק רצף חם או יריבה נוחה ולא התחלה של מגמה? רוב הסיכויים שכן. אבל עד עכשיו הוא נותן עבודה טובה בהתקפה.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.
Subscribe
Notify of
65 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
ערן
ערן
04/05/2018 12:20:27

תודה רבה רועי.
לאוא התוצאות אני בספק שישנם אנשים המאמינים כי על בראון להישאר המאמן של פילי. הסגדל שלהם הרבה יותר איכותי לדעתי מהתוצאות שלהם. רק חסר ניסיון ותרבות של ווינרים שכלל לא קיימת. לעומת זאת אצל בוסטון הלחימה והווינריות קיימת בשפע בעונות האחרונות, רבות הודות לבראד סיטבנס.
העבודה שהוא עושה עם הסגל המוגבל שלו ממש מרשימה. אני לא חושב שיכלנו להמר שהם יגיעו כל כך רחוק בלי קיירי והיוארד.

בקשר לסימונס, אתלט נפלא בעל מוסר עבודה טוב, אבל וזה אבל גדול ניראה שיש לו בעיות אגו מאד רציניות. בין אם זה באופן דיברו או בצורת משחקו. אני מאד מקווה שהוא יתרומם רק למעלמה מהסדרה, ושהיא תביא לו רק אמביציה להשפתר, כי הוא נראה מאד זחוח לגני רמתו בליגה, שלא בצדק.

Ljos
Ljos
04/05/2018 14:56:59

+ מספר רנדומלי ומדומה.
גם למאמנים מגיע מקום להתפתח. גם בראד סטיבנס עשה טעויות עד שהגיע למקום שהוא כעת (והוא עדיין עושה טעויות). זו עונה ראשונה שבה מישהו בכלל חושב לבקש מבראון לנצח משחקים, אז צריך לתת לו זמן לשבת על הבעיות שלו.
אז הוא הפסיד עכשיו בקרב המאמנים לסטיבנס. זה בסדר.

דור
דור
05/05/2018 11:54:12
Reply to  ערן

וואו איך שאתה טועה. עצם ההגעה לפלייאוף השנה היא הישג לפילי ואם היו מציעים בתחילת העונה לכל אוהד פילי מקום 3 במזרח וסיבוב שני בפלייאוף הם היו לוקחים בשתי ידיים. כולם מהללים את סטיבנס ושוכחים שחומר השחקנים שלו גם ללא קיירי והייוורד הוא נהדר. רוז׳ייר פשוט שחקן מעולה וכמעט לא היה משחק אם קיירי ואפילו סמארט היו משחקים. מוריס שחקן התקפה נהדר, הורפורד אולסטאר ובראון וטייטום פשוט שחקנים מעולים. לארקין ביינס ואוג׳לה שחקני ספסל טובים ולכן סהכ לא מדובר במעשי קסמים אלא בקבוצה עם חומר שחקנים טוב, עם יתרון ביתיות ומאמן חכם ושגם יש לה מצ׳אפ טוב מול פילי נטולת הפוורדים ההגנתיים למעט קובינגטון

7even
7even
04/05/2018 12:38:34

במחי שני משחקים, בן סימונס הפך מהשחקן הכי מבטיח לשחקן הכי מעיק…
עם קליעה סבירה בימינו מאד מאד מאד קשה בליגה.
תחשבו מה זה כשאין לך קליעה בכלל.

נתן גולד
נתן גולד
04/05/2018 12:49:57

אפשר להוסיף את רוז'ייר לכוכבים הבלתי הצפויים, מצד שני גם טייטום יכול להיכנס לשם, מצד שלישי אפשר פשוט להכניס את כל הסלטיקס שפשוט משחקים כדורסל נכון.

הקבוצה הזאת פשוט מרגשת אותי, כל דקה ודקה שהיא על המגרש.

לאיינג' מחכה כאב ראש רציני בסוף הפלייאוף אחד מרוז'ייר או סמארט יצטרכו ללכת ולדעתי עד כמה שאני מחבב את רוז'ייר אחרי הפלייאוף המטורף שלו איינג' יכול לעשות עליו וואחד קופה.

נתן גולד
נתן גולד
04/05/2018 12:52:06

סימונס עוד יפתח את הקליעה שלו לדעתי אבל עד שזה לא יקרה הוא לא יוכל להיות מה שהוא חושב שהוא כבר

חגי - התותח הקטמוני
חגי - התותח הקטמוני
04/05/2018 13:02:33

תודה רבה רועי.
אני חושב שעל מנת שסימונס יהיה יותר אפקטיבי קצב המשחק חייב לעלות. הוא נשק קטלני ביותר על מגרש פתוח – כמעט בלתי עציר.
עוד דבר זה שפילי חייבים לשחק על חסימות ללא כדור בין אמביד לרדיק מה שיוציא את הורפורד ויפתח את הצבע. כך אם סימונס עומד במרפק בפוסט זה יכול להיות ריווח אידאלי.

אגב באיזה שלב אתה בצבא? (טירונות אימון מתקדם מסלול…?)

גיא הרשע
גיא הרשע
04/05/2018 13:03:46

לא מפתיע, הקושי של סימונס מול הסלטיקס. בעיקר כאשר לוקחים בחשבון את מה שהוא עשה מולם במהלך העונה הרגילה.

הסיקסרס ממש לא מחוץ לתמונת הסיכויים. הם הובילו ב-20+ הפרש, במשחק חוץ.
השאלה הגדולה היא, האם הם מסוגלים לחשוב מחוץ לקופסה?
אולי סימונס בעמדה 4?
לשחק עם בלינלי כמו הספרס ב-2014, בעמדת ה-SF?

אין לי מושג מה צפוי לנו, חוץ מ-"מרתק".

תודה, רועי.

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
04/05/2018 15:03:32

לשאלה האם בראון יכול לחשוב מחוץ לקופסא, התשובה היא "לא" מהדהד.
סימונס הוא הפוינט הבלעדי, וישחק כפוינט בלבד.
הם יחיו איתו או ימותו איתו (ספוילר – ימותו).

Ljos
Ljos
04/05/2018 18:30:59

חייב לציין שעכשיו, אחרי שראיתי את מסיבת העיתונאים של אחרי המשחק, בראון בהחלט נשמע שהוא מנסה להגיד כלום בדרך הכי ארוכה שהוא מסוגל, ותוך כדי להצדיק את הבחירות הבטוחות שלו.

שייקה
שייקה
04/05/2018 13:29:20

תודה, רועי.

לדעתי הקלעים שלהם יתיישרו לכיוון ההפוך בפילי לפחות למשחק הבא, ובוסטון יאבדו את הקליעה ויפסידו. סימונס פשוט חייב לפתח קליעה בקיץ, אחרת אין לו מה לחפש ברמות הגבוהות.

ואגב, ״נדבך נוסף במשחק ההתקפי הלא מפותח של סימונס הוא חתיכות לסל״ – פליטה מומיאנית? 🙂

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
04/05/2018 19:46:43
Reply to  שייקה

שייקה,
A word to the wise
אני טוען מה שאמרת כבר מהמשחק הראשון בסדרה ופעמיים טעיתי. אפשר לטעון שהביתיות תשפיע, אבל יכול להיות שצריך לשקול את האפשרות שהסלטיקס פשוט מעלים רמה במאני טיים ופילי מורידים אותה… נראה

נתנאל
נתנאל
04/05/2018 13:38:58

בראון ממש ביאס אותי כשבכל זאת חזר לחמישיה שפתחה כ-5 דקות לסיום למרות שהוא בעצמו ראה כמה יותר טוב עם מקונל והושיב את סימונס מעבר לדקות הרוטציה הרגילות.

אפשר לתרץ שזה שחקן פרנצ'ייז לעתיד וצריך לתת לו להתמודד עם אתגרים, אבל אני יותר בגישת פאק איט הוא יגדל כך או כך ויש לי פה הזדמנות לעקוץ משחק חוץ…

נתנאל
נתנאל
04/05/2018 13:40:12
Reply to  נתנאל

אם כבר הייתי מוציא את סאריץ' שגם לא היה מחובר ומשאיר את מקונל…

MJ234523
MJ234523
04/05/2018 13:51:30

לא יודע מה אתכם אבל לברון פשוט נותן הצגות לא אנושיות בעליל.
רועי אולי כדאי שתתייחס גם לאולסטארים

גיא הרשע
גיא הרשע
04/05/2018 14:35:15

בספרס, לא הייתה בעיה בגלל שלספרס היה מספיק כישרון בצד ההגנתי (גם בצבע, וגם בפרימטר) בשביל "לכסות" על בלינלי.
הבונוס שהוא נותן בזכות יכולת הקליעה שלו, היה גדול בהרבה מהחסרון ההגנתי.

סתם מחשבה –
סימונס, רדיק, בלינלי, קובינגטון, אמביד.
3 שחקנים שמרווחים את המשחק, ואמביד כגבוה השותף לפיק אנד רול.

גיא הרשע
גיא הרשע
04/05/2018 14:35:58

זו הייתה אמורה להיות תגובה ל-6.1

שמעון
שמעון
04/05/2018 18:10:59

בעונה הסדירה היו משחקים שרדיק הוביל כדור ועשה את זה מצויין.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
04/05/2018 19:47:56

אחלה חמישיה. הייתי מחליף את הולידיי ברוזייר או בראון.

נמרוד
נמרוד
04/05/2018 14:38:47

מעולה רועי, תודה.

לגבי פילי- בראון חייב לצאת מהקיבעון. מקונל היה מעולה היום וברגע שהוציא אותו והחסיר את סימונס הם איבדו את המשחק. די לחילופים מהבית, שיגיב למה שקורה.
אמיר ג'ונסון לא נותן לו שום דבר, כבר עדיף שישחק עם הולמס אולי יספק לו הגנה על הטבעת או שפשוט יקצר את הרוטציה שם, יש לו מספיק איך לשחק עם זה.

אחרי המשחק הקודם דיברתי על יצירת מצבים לסימונס ואמביד כשהם אוף דה בול/חוסמים בהאנדאוף/פיק&רול. אם במשחק הקודם עוד ראינו קצת מזה אבל היה צריך יותר היום כמעט ולא ראינו מהלכים כאלה בכלל.

שבראון יראה את המשחק של הקאבס ואיך כףהמון פעמים לברון היה באיזור ההיי פוסט וחיכה לחימה בין לאב לקורבר, פעם אחרי פעם מישהו מהם יצא פנוי. לסיקסרס יש את סימונס בתור מוסר ושישתמש באמביד ורדיק/בלינלי בחסימות. הסלטיקס לא ירצו להחליף את זה וזה אומר שייוצר יתרון לאחד משני השחקנים הףושניהם יודעים להעניש.

נמרוד
נמרוד
04/05/2018 14:46:34

דווקא ההאנד אוף עבד טוב במשחק הראשון עם סימונס.

לגבי שחקן יוצרת השתגעתי הלילה שבמהלך הריצה של בוסטון הסיקסרס המשיכו להעיף שלשות במקום לעצור לתת איזה חסימה למטה לאמביד ולתת לו לייצר נקודות/לסחוט פאולים שגם יעצרו את המומנטום של בוסטון.

ודבר נוסף- סאריץ' חייב להיכנס לעניינים, מקווה שהחזרה הביתה תעזור לו, הוא לא בעניינים בכלל והם צריכים אותו

נמרוד
נמרוד
04/05/2018 14:59:52

אמנם הוא מגיע ל13 נק' בממוצע בשני המשחקים האלה (14.6 בעונה הסדירה ו16.6 נגד מיאמי) אבל ב37.5 אחוז מהשדה ו20 אחוזים ל3..

נמרוד
נמרוד
04/05/2018 14:40:56

מילה לגבי לוני- הוא בעונה מצויינת. אמנם לא תמיד הרוטציה אבל בזכות האורך והאתלטיות הוא יופי של שומר על הטבעת וגם בחילופים.
כשהווריורס ניצחו את הרוקטס השנה הארדן ופול ניסו לתקוף את לוני פעם אחר פעם ולא הצליחו כי הוא עשה עבודה מעולה. בהתקפה הוא נהדר לסיים ליד הטבעת כשההגנה עוזרת על סוללת הכוכבים מסביבו.
אני צופה לו תפקיד משמעותי בגמר המערב ובתקווה גם בגמר.

לירון
לירון
04/05/2018 14:43:48

בתור שלול הבנה ואוהד כדורסל נייטרלי שלא אוהד אף אחת מהקבוצות, סימונס נראה אבוד וחסר אונים. איך שנכנס מקונל, פתאום פילי התחילה לרוץ, הקליעות החלו להכנס. כאשר סימונס חזר, היה ברור שהמשחק הולך לכיוון של בוסטון ושוב פילי ובפרט סימונס נראו אבודים ומבולבלים, למרות שני אסיסטים יפים שלו בסוף

.איתי.
.איתי.
04/05/2018 14:48:12

תודה על הניתוח רועי, אני שמח שאתה עדיין מאמין בסימונס, נותן תקווה להמשך.

צריך לזכור שזו השנה הראשונה שלו, מעט מאוד שחקנים הצליחו להצטיין גם הפלייאוף בשנת הרוקח, חשבתי שסימונס אחד מיידי בסגולה האלה, אולי זה עוד יקרה…

.איתי.
.איתי.
04/05/2018 14:48:31
Reply to  .איתי.

שבת הרוקי…

.איתי.
.איתי.
04/05/2018 14:48:44
Reply to  .איתי.

סעמק

ידידיה
ידידיה
04/05/2018 17:51:00
Reply to  .איתי.

חחחח

האווי לאסוף
האווי לאסוף
04/05/2018 14:57:37

אחלה טור, תודה
בנוגע לאינגלס יקירינו, מה שאני זוכר בעיקר מהשנה שלו במכבי, מלבד הגביע כמובן, זה את השינוי הגדול שהקבוצה עברה. בתחילת השנה בלאט בנה התקפה שהשתמשה באינגלס כחצי רכז, מה שהוביל להתקפות ארוכות וסקור נמוך.
בשלב השני, מכבי שיחקה אחרת לגמרי, הרבה יותר בכיוון של רייס, ואינגלס דעך, מה שגרם לתחושת ההחמצה ממנו בארץ.
לא האמנתי שהוא יקבל הזדמנות בnba, בטח לא בסגנון שיתאים לו, אבל לא רק שזה קרה, הוא גם מנצל כל בדל ממנה. כבוד

ליאור
ליאור
04/05/2018 15:00:08

תודה רועי! בן סימונס ממש איכזב אותי אתמול. אחרי שדר' ג'יי אמר שטייטום היה צריך להיות הבחירה של פילי, אולי גם יוסיף שג'יילן בראון היה צריך להבחר לפני בן סימונס (לא באמת, אבל משחק של נקודה בודדת זה כתם רציני).
קשה לצפות מה דני איינג' יחליט, אחרי הכל הוא העביר 80 אחוז מהקבוצה בטרייד בשנה שעברה. לאור היכולת של רוז'יר אני די בטוח שהוא יישאר, כי הברכיים של קיירי זה לא משהו שאפשר לסמוך שימשוך עונה שלמה. על מרכוס סמארט יש ליחשושים כל הזמן שיעבור לקבוצה אחרת.

Berch
Berch
04/05/2018 15:12:01

הסלטיקס מתחילים לעשות קולות כמו שעשו ה bad boys בגרסה השניה (לראשונה הייתי צעיר מדי).
משחק קבוצתי מדהים, לא תדע מאיפה יבוא הרעל…. תענוג.
הפוך מהתצוגה האפית והסוליסטית של לברון בסדרה השניה.
שני סגנונות שונים לגמרי ואני בעד בוסטון

Ljos
Ljos
04/05/2018 15:37:45

עונת הפריצה הזו של סלופי ג'ו מחממת את הלב.
אין בליגה הרבה שחקנים שמסוגלים להשפיע כל כך הרבה בכל כך הרבה אספקטים של המשחק, מבלי להשתלט עליו. הוא נמצא בדרג משלו יחד עם הקריס מידלטונים ודריימונד גרינים שיודעים לעשות הכל, בצורה חכמה ועדיין לתת לאחרים מקום לעשות את שלהם. הוא קרצייה הגנתית, קורא מהלכים ויודע תמיד איפה להיות וקלעי טוב, וכל זה עם אתלטיות ומראה של מורה משועמם לספרות שנותן לתלמידים שלו להגיש לו כיצירה מקורית שלהם שיר ישן של ואן היילן, כי הוא כבר מחכה לפנסיה.

מנחם לס
מנחם לס
04/05/2018 16:40:19

הברירה היחידה עם סימונס היא להעבידו לפאור פורוורד, שינסה לשחק כמו לארי בירד – פוינט פורוורד. כמובן שהמינוס הגדול (מאד!) הוא חוסר הקליעה מהכנף. סימונס לא יכול להיות פוינט גארד כי אין לו את הדברים שלפוינט גארד צריכים להיות, ובעיקר ריכוז המשחק ולשמש הבוס של הקבוצה עם דיבורים, הוראות בזרוע וביד לשחקנים מה לעשות: "אתה לכאן, אתה לשם!"
יש לו אופי אצור מדי. הוא לא רגשני ואמוציונלי מספיק. למעשה, הוא מביא עמו מין אווירה של דיפרסיה. הוא לא מנהיג, פריוד.
וחוסר הקליעה שלו הוא מינוס שימנע ממנו גדולה.
אז צריכים להחביא אותו ב-4, ומשם הוא יכול לבוא לסל ולהכניס דאנקים של זריקות שלא ניכנסות, ולהיכנס לסל עם הכדור ו מהצד או אפילו מהמרכז כשהוא נמצא בצד החלש כשהכדור בצד החזק.
הוא שחקן שחייבים להחביא, ואז לנ[נ\השתמש בכמה מהדברים שהוא עושה טוב יותר מרוב השחקנים.
בצורה ששיחק אתמול הוא בזבוז מחלט. הוא גורם להתקפת הפילי לשחק עם 4 שחקנים מול 5 מגינים.

שמעון
שמעון
04/05/2018 18:09:51
Reply to  מנחם לס

זה שהוא שקט אתה מסיק שהוא לא מנהיג? למה הוא חייב לצעוק? הוא רכז על לדעתי. פשוט חסר קליעה. הוא גירסה יותר טובה של רונדו הצעיר נכון להיום. עונה הבאה כבר הוא לא יראה ככה לדעתי.

מנחם לס
מנחם לס
04/05/2018 16:41:51

אגב, מי ששמר עליו רוב הזמן היה הורפורד, שמנע ממנו אפילו נסיון לחדירה לסל

עידו גילרי
עידו גילרי
04/05/2018 17:09:00
Reply to  מנחם לס

הוא לא מנע ממנו. סימונס פשוט מאד לא ניסה כמעט.

שמעון
שמעון
04/05/2018 17:44:39

אם לא ניסה סימן שחשש, מה שנקרא אפקט הפחד.

עידו גילרי
עידו גילרי
04/05/2018 17:49:52
Reply to  שמעון

ככה אתה החלטת… במשחק הקודם הוא לא פחד.

שמעון
שמעון
04/05/2018 18:05:40

נו ומה עשה משחק קודם? גם כלום. יהיה לו קשה בסידרה הזאת. גם מול ההיט ציפיתי שהוא יתקשה יותר האמת. זה פלייאוף, זה הגנות אחרות והדוקות ולסימונס היום אין אפילו קליעה חלשה אלא אין לו קליעה בכלל. הוא כמו רונדו שהיה צעיר. ואז כל מה שאתה צריך לעשות זה לתת לו מטר 2 ולסגור לו נתיבי חדירה (הוא גם לא אתלט על ברמה של לברון או ווסטברוק) וחיסלת אותו. ככה גם השמירה על קלעי פילי הופכת לטובה יותר כי השחקן שלו תמיד יכול לעזור.

כמו שאמרו פה הייתי מנסה לשחק איתו באלבואו ולקבל כדורים בפוסט יחסית קרובים לסל. בכלל גם באופציה הזאת הכי טוב לבוסטון שסימונס יזרוק כמה שיותר.

עידו גילרי
עידו גילרי
04/05/2018 18:10:20

ההגדרה שלך לכלום היא מעניינת. במשחק שעבר הוא נכנס לא מעט לסל ויצר מצבי זריקה לאחרים או שעשה נקודות בעצמו

צ'מעון צ'דק
צ'מעון צ'דק
04/05/2018 18:30:03

זה שמעון. אל תבלבל אותו עם עובדות וספקנות. כמו פוליטיקאי ישראלי טיפוסי הוא כבר מזמן החליט ןקבע בנחרצות מה לבן ומה שחור, מה רע ומה צ'יטה. שום נתון חדש או ערך מספרי רציף לא ישנו את הדירוגים השרירותיים שהוא אוהב להפ(צ)יץ בדעתנות (גם לא מחר כשהוא יפ(ל?)יץ באותה נחרצות דעה הפוכה לחלוטין)

שמעון
שמעון
04/05/2018 17:44:12

נמרוד צודק וגם רוב מה שנאמר פה נכון. התרגיל שנמרוד דיבר עליו עם לברון לדעתי יעבוד פחות טוב עם סימונס כי לברון קולע "קצת" יותר טוב מסימונס אבל פאק איט, מה כבר יכול להיות? לא עולה כסף לנסות.
צריך לנסות קצת גם את פולץ, מה יקרה? יאבד 2 כדורים? אבל לא באותו הרכב עם סימונס. מקונל היחיד שמקשה על רוזייר בסידרה הזאת עד כה.

הדבר הכי חמור מבחינתי היא ניצול אפסי של פאקן אמביד. סטיבנס מאפשר לו אחד על אחד אמביד צריך להתחיל לחפור את ביינס והורפורד עם מעדר, להדביק עבירות, להתשמש בכוח ובעבודת הרגליים שלו, איפה הכוח והפיזיות? מה זה הרכות הזאת שהוא מסתובב על קו ה-3 ונמנע ממגע? שחקן כמוהו צריך לחפש רק מגע וכל עוד סטיבנס מאפשר את זה הגיע הזמן אדון בראון שתשנה קצת תרגילים.

שביינס משחק למה אמביד מטייל על קשת ה-3 בהגנה ומפקיר את הסל? נכון שהוא קולע מידי פעם האוזי החביב אבל כמה הוא כבר יקלע? ואם יקלע הרבה תמיד אפשר לחזור לטייל על קשת ה-3. סטיבנס מוציא את אמביד בקלות מהצבע כי השחקן שלו תמיד בא לחסימה, סילי בילי אכל אותו טריק עם אדמס.

עוד בעיה שההגנה שלי פילי פחות טובה ממה שחשבתי, חשבתי הם יותר קשוחים, יותר אגרסיבים וינגרו יריבים אחרים, עכשיו שאני רואה את זה אם יגיעו ללברון הוא ינגף אותם עם רכות סטייל טורנטו.

אמביד מאכזב אותי בקטע ההגנתי, הוא משחק פחות טוב מהעונה הסדירה.

לסיכום הכל זה דיבורי סרק. תקשיבו לאשך, בראון לא ישנה כלום, יעלה אותו דבר ויקווה ליותר אגרסיביות. מה שהיה הוא שיהיה.

סימונס לא יתקשה ככה נגד הקאבס למשל כי אין להם שומרים כאלו ואין מוח כזה שם. בוסטון עושים את מה שכל מאמן שאינו רפה הבנה היה עושה.

עידו גילרי
עידו גילרי
04/05/2018 17:47:10
Reply to  שמעון

מסכים איתך. העובדה שאמביד לא מתעלל בביינס מאד משחקת לידי הסלטיקס שלא צריכים להביא דאבל טים. גם בהגנה הוא בדרך כלל הרבה יותר דומיננטי.

Ljos
Ljos
04/05/2018 18:01:45
Reply to  שמעון

לבעיה של אמביד בהגנה אתן קרדיט לסלטיקס. כשהורפורד ואפילו מאדראפינג מי ראה את זה בא? ביינס יוצאים וזורקים שלשות, הם מרחיקים את אמביד מאיזור הנוחות שלו מתחת לסל.
ודווקא אני חושב שהמשחק הקודם של אמביד היה הטוב שלו בפלייאוף התקפית. קלע הכי הרבה ובתצוגה אפקטיבית משהו.
נראה לי שבבוסטון ישמחו לקרב חפירות של אמביד בצבע. יותר מאמץ שלו שם, משחק יותר איטי, זה מה שהם צריכים.

שמעון
שמעון
04/05/2018 18:08:16
Reply to  Ljos

תאמין לי 3-4 סלים של אמביד בצבע בזון וישר תגיע העזרה. זה כמו לומר להאקים לשחק על קשת ה-3 כי רוצים משחק מהיר. הוא היתרון הכי גדול שלהם, הוא צריך להיות חיה בצבע ויש לו היכולת.

Ljos
Ljos
04/05/2018 18:15:58
Reply to  שמעון

במשחק הראשון הוא קלע ברבע השלישי 4-5, במשחק ההתקפי הכי טוב שלו בפלייאוף עד כה (לדעתי). עדיין בוסטון סגרו את קשת השלוש. כדי לשנות את הדעה של סטיבנס, אמביד יצטרך להיות מה שהוא לא היה עדיין. משחק מהיר הוא היתרון הכי גדול של פילדלפיה – שם הם יכולים לנצל את סימונס והסוללה בצורה האידיאלית.
ובקשר להאקים – היום אני בטוח שהוא היה משחק יותר בחוץ מאשר בעבר.

איל רדושקוביץ'
איל רדושקוביץ'
04/05/2018 17:45:08

תצוגת אימון לא ברורה של בראון. למה אמביד לא בצבע למה? משו שם הרגיש כמו ביצוע עגום או אימון עגום. אני מאמין שגם לבראון תהיה עקומת למידה אבל לא מאמין שהוא יהיה זה שיעמוד על הקווים עוד שנה שנתיים. אחרת יתפתח להם עוד דווין קייסי, רק זועם ונראה כמו מרטין שין

עידו גילרי
עידו גילרי
04/05/2018 17:49:10

אמביד כן בצבע רק לא דומיננטי מספיק.

שמעון
שמעון
04/05/2018 18:07:01

לגמרי מרטין שין חח

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
04/05/2018 19:51:42

אחלה מחשבות, תודה רבה רועי.

יואל
יואל
04/05/2018 21:34:38

אחלה מחשבות כדורסל,תודה רועי

יואל
יואל
04/05/2018 23:32:52

אני מאוד אוהב את הקפיצה שבראון הביא לפילי השנה,אבל 2נקודות שאני רואה,
בראון פעם ראשונה בפלייאוף הוא טירון שמנהל טירונים,
בראון אולי ,ואני לא יודע בוודאות,טוב בפיתוח פחות בניהול שוטף? משחק #3 ,זה הטסט שלו לפי דעתי

Yamani1000
Yamani1000
04/05/2018 23:42:58

תודה רועי.

דווקא ממך, כאוהד היט ותיק, ציפיתי לאיזו התייחסות לסדרה של פילי – מיאמי לאור 2 המשחקים מול בוסטון. ההיט זו קבוצה אובראצ'יברית שלא הצליחה לעשות את זה הפעם בפלייאוף, רוב הפרשנים/מגיבים שראיתי נטו לייחס את זה לסיקסרס, אבל לדעתי יותר משפילי הרשימו מיאמי אכזבו. ספולסטרה (אחד הטובים בליגה לטעמי) צריך להסתכל על מה שסטיבנס עושה עם סגל מאוד מוגבל וקצת להתבאס על עצמו…