מי אתה? (6) – לונזו בול / תומר שנאן

שבוע טוב לכולם. כזכור לחלקכם, לפני שבועיים עשיתי לכם היכרות ראשונית עם הפורוורד המוכשר של הלייקרס, קייל קוזמה. והפעם, הגיע תורו של חברו לקבוצה – לונזו בול כמובן.

הוא אחד מהגארדים היותר מגוונים שיצאו מהדראפט הזה, עם יכולות מסירה וראיית משחק מאוד גבוהות, ומכניקת זריקה משונה במקצת. כמובן שכל אלו לא מספקים לנו מידע מספק עליו. אז מי אתה לונזו בול?

 

פרטים אישיים:

תאריך לידה: ה-27 באוקטובר 1997

עיר לידה: אנהיים, קליפורניה, ארה"ב.

גובה: 1.98 מ'

משקל: 86 ק"ג

שם האב: לבאר

שם האם: טינה

מס' אחים: 2 – ליאנג'לו ולאמלו

מכללה/אונ': UCLA (אונ' קליפורניה)

 

נתוני קריירה:

ממוצעי תיכונים: ב-64 משחקים – 19.3 נק', 7.3 אס', 7.2 ריב', 3.4 חט' (!) ו-1.3 חס' למשחק

ממוצעי קולג': ב-36 משחקים – 14.6 נק', 7.6 אס', 6.0 ריב', 1.8 חט' ו-0.8 חס' למשחק ב-35.1 דק' לערב

שנת כניסה לדראפט: 2017

מקום בחירה בדראפט: 2

קבוצה בוחרת: לוס אנג'לס לייקרס

ממוצעיו ב-NBA: ב-44 משחקים: 10.5 נק', 6.9 ריב', 7.0 אס', 1.7 חט' ו-0.8 חס' למשחק ב-33.5 דק' לערב

לפני ה-NBA:

לונזו נולד וגדל באנהיים, קליפורניה. לזוג הורים בשם טינה ולבאר בול. גם טינה וגם לבאר היו שחקני כדורסל בתקופתם בקולג', כשלבאר היה גם שחקן פוטבול. לבול יש שני אחים הקטנים ממנו, ליאנג'לו ולאמלו, שניהם משחקים כיום בליטא. לונזו גדל והתחנך לצד שני אחיו. תוך שאביו מאמן את שלושתם ביחד, ומכין אותם לליגה של הגדולים באמת. בתקופת התיכונים שלו הציג בול נתונים נהדרים, שהובילו לשלל פרסים שקיבל (בתמונה למטה), ולדירוג של חמש כוכבים לפי מס' רב של אתרי ספורט. בסופו של דבר, לאחר התלבטות קשה של שנייה עד שנייה וחצי, התחייב בול ל-UCLA, וכאן כל האקשן מתחיל.

התארים האישיים בהם לונזו זכה, מאתר ויקיפדיה

 

המוסר הטוב בליגה:

יכולות המסירה של בול הן דבר נפלא. הוא יכול למצוא כמעט כל שחקן, בכל מקום על המגרש, ולא משנה מי היריב המנסה לחטוף את הכדור (אלא אם קוראים לו לברון ג'יימס). כל אלו באו לידי ביטוי באופן יוצא מן הכלל ב-UCLA, כאשר הוא מסיים כשחקן עם מס' האס' הגדול ביותר למשחק בליגה. UCLA הודחו בסופו של דבר מטורניר ה-NCAA בשלב הסוויט-16. כשלונזו מסיים משחק עם מאזן די עלוב של 10 נק', 8 אס' ו-4 איב'.

 

השילוב עם קוזמה בליגת הקיץ:

אחד הגורמים העיקריים שעזרו לקוזמה לפרוץ בליגת הקיץ היה השילוב עם לונזו. לונזו כבר ידע איך לשחק עם פורוורד מחונן כמו קוזמה עקב הניסיון שהיה לו עם טי.ג'יי ליף. וקוזמה היה פשוט צריך לעמוד במקום הנכון, בזמן הנכון, ולקבל את המסירה הנכונה. כל אלו עזרו ללייקרס לקחת את אליפות ליגת הקיץ, והשילוב של השניים החל להצית את דמיונם של אוהדי הלייקרס.

 

מכניקת הזריקה הבעייתית:

אם להיות כן איתכם, הדבר היחיד שמפריע לי אצל בול הוא מכניקת הזריקה שלו. הוא לא עצלן אם הוא עובד בהגנה כמו שהוא עובד, והוא גם לא ממש נגר אם הוא מכדרר ומוסר כל כך טוב. לכן, אני לא מבין מדוע הוא לא מצא לנכון לעבוד על המכניקה לאורך כל השנים הללו. אבל, למרות המכניקה הדי גרועה, האחוזים של לונזו סבירים ואף סבירים פלוס בתקופת הזמן האחרונה. הוא קולע ב-36.7% מהשדה לאורך כל העונה, כאשר ב-8 המשחקים האחרונים בהם שיחק הוא קלע 11.8 נק' ב-42% מהשדה. נתונים לא רעים בכלל לגארד שמעדיף למסור מאשר לזרוק.

 

האבא:

הגענו לנושא הבעייתי של הערב – לבאר בול. בדרך כלל אני לא אמור לכתוב פסקה שלמה על הורה של שחקן כדורסל כזה או אחר, אלא שלבאר הוא יוצא מהכלל, ולא לטובה. עוד לפני שלונזו הגיע לליגה, לבאר הספיק לסבך את לונזו עם לברון, סטף, וול ועוד שלל שחקנים. כשגם עם מייקל ג'ורדן הוא הספיק להסתבך כשאמר שהוא היה קורע אותו באחד על אחד (תרגום חופשי). עד כמה לבאר בול במרכז העניינים בכל מה שנוגע ללונזו? הוציאו כבר שני מערכונים עליו ב-SNL, מדברים עליו כמעט שבועית באתרי ספורט אמריקאים למיניהם, ואף באתר הוא קיבל פסקה ממנחם לא פעם. אם לונזו רוצה להצליח, הוא חייב לומר לאביו לעצור במעט. כי לשחק מול כוכבי הליגה כשיש להם מוטיבציה אישית נגדך, זהו לא דבר מומלץ במיוחד.

ההתמודדות עם העומס:

כשלונזו הגיע ליגה, איש לא ציפה שהוא יחמיץ כמות משחקים כה גדולה. אבל, בחיים כמו בחיים, אתה מתכנן תכניות, וסילבר צוחק שם למעלה. מתוך 66 משחקים שהלייקרס שיחקו עד כה, לונזו שיחק רק ב-44. כלומר, הוא החמיץ שליש ממשחקי הקבוצה. בין אם זו הייתה פציעה, או מנוחה יזומה. ניכר לראות כי המעבר לכמות משחקים כה גדולה עם זמן מנוחה כה מועט בין משחק למשחק היה קשה מעט ללונזו. וכמות הדק' שהלייקרס נותנת לו, לא בדיוק עוזרת. הפתרון המתבקש? הפחתת הדק' של לונזו. לא הגיוני שלונזו יקבל כל כך הרבה דק' משחק כשזה פוגע בו. בייחוד לאור העובדה שללייקרס היה את קלארקסון (למרות שהוא תופקד יותר כקלע, גם כרכז הוא יכל להיות לא רע), וכעת יש להם את IT. הפחתת הדק' של לונזו תהפוך אותו לשחקן יעיל יותר, ותשפר את הלייקרס לדעתי.

 

אז מה צופן העתיד?

לאחר ההיכרות המעמיקה שעשיתי לכם עם לונזו אנחנו יודעים מס' דברים עליו. הוא שחקן לא רע בהגנה, עם חכמת משחק שלא מביישת אף שחקן בליגה ויכולות מסירה שיש לא מעט שחקנים שיכולים רק לחלום עליהן. אבא שלו מעט מפריע לו להתפתח כשחקן, כאשר הוא מנסה להתערב בכל החלטה שקשורה אליו. והלייקרס סומכים על לונזו כעמוד תווך בבניין העתיד שלהם. יש לא מעט שמועות שלברון יגיע הקיץ ל-L.A, מה שאומר שהלייקרס ככל הנראה יכוונו לפלייאוף במידה והוא יגיע. ללא קשר אל לברון, ללייקרס כבר יש סגל לא רע עם ארבעה שחקנים נהדרים הנקראים לונזו, אינגראם, קוזמה ורנדל. לפחות לשניים מהרשימה יש סקיל סט של אולסטארז, כשקוזמה ורנדל עוד בסימן שאלה. אני חושב שללונזו יש את היכולת להתפתח לשחקן משמעותי בליגה, אך הכל תלוי בגישה שלו ושל הלייקרס. אם הם ישקיעו זמן, וסבלנות, בבניית עתידו של לונזו, אז הרווח הוא ללא ספק יהיה שלהם. אך אם הם יאיצו בו יתר על המידה, יכול להיות שיקרה האפקט ההפוך, ולונזו לעולם לא יתפתח לשחקן שהוא יכול להיות.

אני אופטימי לגבי עתידו של לונזו, ומקווה מאוד שנראה אותו מככב בליגה בעתיד.

Subscribe
Notify of
65 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Berch
Berch
13/03/2018 12:17:03

טור מעניין וסדרה משובחת.
לא נראה לי שהבחור יהיה סופרסטאר ברמה של קובי או כל סופרסטאר אחר שהיה ללייקרס בעבר.
הוא נראה לי קצת נם-נם וחסר את הקילר אינסטינקט הנדרש.
נראה לי שאבא שלו בטח ניוון את זה כדי לשמור על משטר אימונים "תקין".
מעניין מה יהיה אתו ולאן יגיע.

Avri
Avri
13/03/2018 16:54:36
Reply to  Berch

אני מסכים עם האבחנה שלך אבל לי הנמ-נמיות שלו נראית קצת יותר כמו שוק של ילד בן 19 שכל העולם ואשתו הוציאו עליו חוזה. הוא גם קצת חלש פיזית עדיין – פקטור שרואים שהוא עובד עליו ומשתפר בו.

Avri
Avri
13/03/2018 12:20:09

לצערי העתיד של לונזו נראה טוב. תאמינו לי שזה עולה לי בבריאות אבל יופי של בחירת דראפט. להבדיל מהשטויות שאביו פולט כל שני וחמישי, לונזו עושה רושם של ילד טוב, שחקן קבוצתי, עובד קשה וקואצ׳בל לחלוטין. הקרקס של אביו – ושל הלייקרס – פוגע בו והיה יותר טוב אם היו נותנים לו להתפתח בשקט.

רב דוויד
רב דוויד
13/03/2018 12:20:26

יפה ממש
נראה כמו אובמה בתמונה האחרונה😂

ori88
ori88
13/03/2018 12:23:57

תומר, תודה רבה !
שחקן מיוחד. בינתיים מספק הסחורה. לא כמו שאבא שלו הבטיח אבל מספק

שמייקל
שמייקל
13/03/2018 12:46:12

שיפור באחוזי קליעה והוא אולסטאר אמיתי

שמייקל
שמייקל
13/03/2018 12:47:00

השחקן שהכי הייתי מקביל אליו את לונזו בול הוא ריקי רוביו ואני מקווה בשבילו שהוא יצליח להשתפר יותר מריקי.

עידו גילרי
עידו גילרי
13/03/2018 13:35:10
Reply to  שמייקל

goo.gl/GCzNXN

רועי ויינברג
Admin
13/03/2018 12:55:33

הוא יהיה אחלה שחקן. הקליעה שלו די טובה בחודשים האחרונים, שומר ברמה מאוד גבוהה ומתאים ליד אינגרם. הבעיה המרכזית היא שהוא נפצע המון

שמעון
שמעון
13/03/2018 13:05:52

טוב אני אהרוס לכולם פה את האופטימיות. הוא לא יהיה הכוכב שציפו ממנו להיות, הוא לעולם לא יהיה שחקן טופ 10 בליגה הזאת בשום שלב בקריירה. אז יחסית לצפי ממנו זה נקרא פלופ.
פלופ לא חייב להיות אנתוני בנט או קוואמי בראון, הוא כבר עכשיו לא גרוע עד כדי כך.
גארד כוכב מהשורה הראשונה בליגה הזאת חייב אחד על אחד מפלצתי וקליעה, לונזו לוקה בשניהם מאד (והוא לא בן סימונס).
אהבתי מאד מאד את ההשוואה לריקי רוביו, זה בדיוק שחקן בסדר הגודל הזה, יוכל לתת את ה-15 נק ו-8 אס ו-6 ריב לערב ואחלה שחקן נחמד.
אולי באיזה שנה בשיא הקריירה גם ידחף לאולסטאר כזה עם אל איי והצבעות הקהל אתם יודעים.
שחקן נחמד ותו לא.

גיא הרשע
גיא הרשע
13/03/2018 13:22:06
Reply to  שמעון

רכז לא חייב להיות קודם כל סקורר.
לפעמים רכז שהוא קודם כל מנהל משחק, יכול לאפשר לסקורר כוכב נוסף לפרוח לצדו.

תיקח בחשבון את גילו הצעיר של לונזו בול, ואת הסיטואציה,
ותתבונן על ההתקדמות שלו תוך כדי עונה,
ותראה פוטנציאל אדיר.
הוא התחיל עם אחוזים מזעזעים, מכל הטווחים, אבל הוא (להבדיל מסימונס, לדוגמה) לא וויתר, והמשיך לשחק את המשחק שלו.
ב-20 משחקיו האחרונים יש לו 12.5 נק', 40% מהשלוש, 7 רב', 7 אס', 2 חטיפות, 0.7 חסימות, ובכלל, הגנה מרשימה.

היו לא מעט השוואות בינו לבין ג'ייסון קיד, לפני הדראפט.
אחרי כמעט עונה של כדורסל, אני חייב לציין שההשוואות בכלל לא מופרכות.

אור
אור
13/03/2018 13:59:23

כמו תמיד גיא עם טיעון משכנע ושמעון סתם יורה מהבטן.

שמעון
שמעון
13/03/2018 14:01:38

נו ומה היה גייסון קיד? שחקן של 12.6 נק, 8.7 אס , 6.3 ריב בקריירה כאשר בשיאו הגיע ל-18.7 נק למשחק, ו-10.8 אס (בעונות נפרדות).

זה בדיוק לונזו רק שלדעתי הוא יעשה הרבה פחות טריפלים מקיד ושומר פחות טוב.

אני גם לא רואה אותו מגיע לקריירה שעשה קיד אלא פחות מזה. לא דיברתי רק להיות סקורר, הוא גם לא שחקן הגנה משהו (במעט משחקים שראיתי את הלייקרס+מעט תקצירים).
הדיבור בדראפט היה עליו שיהיה סופרסטאר בליגה הזאת, אתה רואה אותו שחקן טופ 10 בליגה באיזשהו שלב בקריירה שלו אפילו למשך שנה?

עידו גילרי
עידו גילרי
13/03/2018 14:14:27
Reply to  שמעון

ג'ייסון קיד שחקן HOF, הוא לא מספיק סטאר בשבילך? באסט?

שמעון
שמעון
13/03/2018 14:29:33

באסט? איפה אמרתי את זה? כל אחד נהיה HOF גם טרייסי מגריידי אז??

בתכלס אם היה HOF אמיתי קיד לא היה שם ועוד הרבה גם לא.

קיד היה רכז נפלא וזהו, הוא היה פחות טוב בהרבה מסטיב נאש למשל. קיד מעולם לא הוביל קבוצה לאליפות (דאלאס הוא היה שחקן משלים) וגם לגמר הגיע פעמיים בשיא עליבות המזרח באותם שנים.

היה אדם נחמד (אולי אשתו לא חושבת ככה), שחקן טוב, רכז נהדר אבל לא אגדה.

ולונזו בול יהיה קיד רק פחות טוב, לא יגיע לרמה של קיד ולא לקריירה שקיד עשה. יהיה מקסימום ג'ייסון קיד לייט.

עידו גילרי
עידו גילרי
13/03/2018 14:30:36

זה כאילו לא ראית כדורסל ב-20 שנה האחרונות.

עידו גילרי
עידו גילרי
13/03/2018 14:31:11

פלופ/באסט מה הבדל?

שמעון
שמעון
13/03/2018 14:35:23

תענה בכן או לא, האם לונזו בול יהיה שחקן טופ 10 בליגה הזאת? זה יתן את התשובה למה שאתה חושב עליו.

עכשיו קח תדרג את 50 הגדולים של כל הזמנים שלך (HOF אמיתי) ותגיד לי אם קיד בפנים.

עידו גילרי
עידו גילרי
13/03/2018 14:40:35

1. יכול להיות. אתה מתיימר לדעת על סמך שלושת רבעי עונה את העתיד של כל שחקן בליגה?
2. לא ישבתי לדרג את כל ה-50 אבל למהזה דווקא הקריטריון ל-HOF אמיתי? היו שנים שקיד היה הרכז הטוב בליגה. זה מספיק טוב?

גיא הרשע
גיא הרשע
13/03/2018 14:48:03

בחצי הראשון של שנות האלפיים, קיד היה הרכז מספר 1 בליגה.
באותה תקופה הוא נבחר 4 פעמים לחמישיית העונה הראשונה, ו-3 פעמים לחמישיית ההגנה הראשונה.
שחקן שלם, שידע לעשות הכל על הפרקט, אבל יותר מכל הוא ידע לרכז.
אמנות נכחדת.

בלי ספק HOF.

מנחם לס
מנחם לס
13/03/2018 16:10:46

שמעון לא כתב שקיד באסט. להיפך.

שמעון
שמעון
14/03/2018 7:29:33

תמיד אפשר להמר, זה כל הכיף ולרוב אני צודק גם לפי ההיסטוריה.

כמובן שהיו לי גם לא מעט טעויות: ווסטברוק חשבתי יהיה רק סטופר הגנתי בליגה לא האמנתי שיגיע לרבע ממה שהוא, דרוזן חשבתי יהיה פח נגר, אריק גורדון חשבתי יהיה פלופ, מייקל ביזלי חשבתי יהיה שחקן תותח על גבול סופרסטאר, דיאנגלו ראסל חשבתי יהיה אולסטאר, טייריק אוונס שחשבתי יהיה סופר סטאר.

היו גם דברים שצדקתי בדיוק מטורף עד לרמת ממוצע נקודות של השחקן כמו ברוק לופז, קווין לאב. גם צדקתי לגבי אודן, ברואר, נואה, רוז, מאיו, הארדן, בלייק גריפין, אנתוני דיויס, דוראנט, קונלי, קמבה ווקר, וויטרס.

החכמה זה לומר עכשיו את התחזית שלך ולבדוק בסוף. לא שמעתי ממך לאיפה לונזו יגיע, תן תחזית עם ממוצע נקודדות וכו'

גיא הרשע
גיא הרשע
13/03/2018 14:21:20
Reply to  שמעון

ג'ייסון קיד הוא אחד מהרכזים היותר טובים שיצא לי לראות משחק כדורסל.
הוא הראה שלא צריך להיות סקורר ענק בשביל להפוך קבוצה לקבוצה מנצחת.
הוא גם הראה ששחקן עם ראש על הכתפיים יכול לשנות את משחקו, ולהתפתח לשחקן מפתח בקבוצת אליפות.

אני מאחל בכל לבי לבול, ואולי גם ללייקרס, שלונזו יהיה קיד 2.0 ,
חסרים שחקנים מסוגו בליגה.

שמעון
שמעון
13/03/2018 14:32:39

בול יכול להיות ג'ייסון אחר, ג'ייסון וויליאמס, תראה את המספרים של השוקולד הלבן בשיאו 10-14.8 נק, 4.9-8.5 אס, ושומרים באותה רמה אבל הוא לא מלהיב כמוהו.

גיא הרשע
גיא הרשע
13/03/2018 14:42:37

לדעתי, אתה צריך לצפות ביותר ממשחקי הלייקרס.
בול בכמה וכמה רמות מעל שוקולד לבן (שהוא אחד השחקנים האהודים עליי) בהגנה.
מלהיב כמו השוקולד הלבן?
את זה אי אפשר לכתוב בלב מלא על אף אחד…
אבל שחקנים טובים ממנו?
היו המון.
ויליאמס היה שחקן הגנה גרוע, הוא לא פגע מבחוץ, והיה לו קשה בהתקפה העומדת.

שמעון
שמעון
14/03/2018 7:38:37

קיד היה הרכז הטוב בליגה בשנים 2000-03 (ואז באו פרקר ופול ונאש) וזה כי בשנים האלו מצבת הרכזים הייתה הכי גרועה בהיסטוריה של הליגה, מי כיכב באותם שנים? אריק סנואו? ג'ייסון וויליאמס? מייק ביבי? בארון דיויס? צאנסי בילאפס, טרל ברנדון? ניק ון אקסל? דרק פישר? סם קאסל? גאמיר נלסון?

אם קיד בשיאו היה היום הוא היה מאוחרי קרי, ראסל, קיירי, ליליארד, פול ובעתיד גם בן סימונס.

Shaq
Shaq
13/03/2018 23:14:56
Reply to  שמעון

1. מבחינת פוטנציאל ללונזו יש יותר מקיד, התקפית, מבחינת ניהול משחק והכל ומבחינה פיזית (אול אראונד 1.98…)
2. ככל הנראה קיד בטופ 50 בהיסטוריה ונצמא בטופ 10 רכזים (מג'יק, אוסקר, סטוקטון, נאש, אייזאה, סטף, סיפי היחידים שאתה יכול להגיד טובים ממנו).
3. סיכוי גבוה מאוד שהוא יהיה טופ 10 בליגה… מבין השחקנים מהדראפט הזה הוא ללא ספק בטופ 5 מבחינת פוטנציאל, אפילו 3.

שמעון
שמעון
13/03/2018 14:03:06

ואחוזי השדה עזוב אותם לגיטימי לרוקי זה לא מה שמרתיע אצלו

גיא הרשע
גיא הרשע
13/03/2018 13:22:27

תודה, תומר. אחלה פוסט.

מנחם לס
מנחם לס
13/03/2018 16:14:51

מה שאהבתי אצל לונזו שלשום זה שהוא הכניס שלשה. הזריקה הבאה שלו ל-3 פגעה בצד של הזכוכית. בכלל ללא כל צל של כיוון לטבעת. אחד הלבנים הגדולים בהסטוריה.
הוא לא התרגש, ודקותיים אחרי ניסה שוב שלשה שלא ניכנסה, אבל היתה קרובה.
יש לצעיר עור עבה מאד.
אני מאמין שהוא יהיה פוינט גארד טוב עד טוב מאד, אבל לא בשורה הראשונה של ה-PG. כמו שאמרו כולם – היום אתה צריך להיות יותר לילארד ופחות ג'ייסון קיד.

שייקה
שייקה
13/03/2018 16:24:05
Reply to  מנחם לס

עם אבא כזה פלא שהעור שלו כל כך עבה? אני לא אתפלא אם בשלב מסוים הוא יפשוט אותו לגמרי ויגיח מישהו אחר במקום, ספרן כזה עם עיגולדים.

Benjo
Benjo
13/03/2018 21:53:49
Reply to  מנחם לס

מנחם תודה. בכמה מילים קצרות סגרת את כל הויכוח הזה. אין רלוונטיות לשחקנים כמו ג'יסון קיד בליגה של היום. לפחות לא רלוונטיות אם אתה רוצה להיות ממש הטופ. מהפכת מורי והשלשות מחייבת פוינט גארד להיות קלעי עילית. זה לא ישתנה יותר. אני מת על לונזו ממש. אני מת על הלייקרס האלה זו קבוצה שהכי כייף לראות בליגה אחרי הלוחמים (האמיתיים לא של הזמן האחרון). לונזו ברוב האספקטים של המשחק הוא שחקן שנע בין טוב למצוין . אפילו פוטנציאל אולסטאר. אופי חבל על הזמן לא קשור בשום צורה לאבא שלו. ילד טוב. ראש שנשאר במקום עם כל הבלאגאן סביבו זה לא טריוויאלי לילד בן 19. כל המיקס הוא טוב עד מצוין. הבעיה היחידה היא הקליעה. תומר הגדיר את זה יותר טוב. מכניקת הקליעה. היום הכדורסל זה חצי מדע. מבחינה תאורטית ברור לחלוטין איך צריך לזרוק. ואז אתה לוקח שחקנים ומפתח אותם לכיוון הזה. מפלצות כמו סטף וקליי זה לא רק כשרון. זה המון פיתוח. ללונזו יש זריקה שלא קשורה בשום צורה לאיך שזריקה אמורה להראות מבחינה תאורטית. לכן יהיה קשה לפתח אותה . מתחילת מרץ הוא שיחק חמישה משחקים . בשלושה הראשונים הוא קלע שלשות באחוזים מפלצתיים. הכי טוב בליגה. ואז באו שני משחרי נפל של 4 מ 13 ו 1 מ 8. מה זה אומר? קליעה לא אמינה. לא לילארד. אני ממש מקוה שאני טועה כי אם הוא מצליח לפתח קליעה ברמה של קרי ולילארד הלייקרס אלופים. הימור שלי: הוא לא יצליח . אין סיכוי. אני מקוה שאני טועה.

גיא הרשע
גיא הרשע
13/03/2018 22:15:50
Reply to  Benjo

ג'ייסון קיד סיים את הקריירה עם 35% מהשלוש.
ל-MVP של העונה שעברה יש 31% בקריירה,
לג'ון וול יש 32.5% בקריירה.
כך שאין לי ספק, שגם כיום קיד היה מצליח.

לונזו בול?
הוא קולע העונה 32.7% מהשלוש, וזה אחרי ההתחלה הבאמת זוועתית שלו.
אין הרבה קרי, קיירי או לילארד, בליגה.
אם לונזו בול יצליח להתייצב על 35%+ מהשלוש, הוא יהיה בסדר גמור.
דראגיץ' ולאורי, לדוגמה, עושים יופי של קריירות עם 36 וקצת אחוז מהשלוש.

Benjo
Benjo
13/03/2018 22:28:29

גיא מסכים עם כל מילה שלך. אם לונזו יתייצב על 35% + מהשלוש הוא יהיה בסדר גמור. מסכים גם שדראגיץ ולאורי עושים יופי של קריירות עם 36% מהשלוש. כל הדברים האלה נכונים ויכול להיות שלונזו יגיע לשם ואז הוא יהיה בסדר גמור ותהיה לו יופי של קריירה. העניין הוא שבשביל הלייקרס זה לא מספיק. כי אלה הלייקרס. הם לא רוצים שחקנים שיעשו יופי של קריירה. הם רוצים שחקנים שיביאו אליפות. שחקנים שמביאים אליפות בשלוש השנים האחרנות הם שחקנים של 40 פלוס מהשלוש ו TS שמתקרב או עולה מעל 60. לונזו יגיע לשם? לא מאמין. אם הוא לא מגיע לשם הוא לא מספיק טוב בשביל הלייקרס. קריירה הוא יעשה בכל מקרה. שוב מסכים עם כל מילה שאמרת לא סתרתי כלום. השאלה היא רק מה היעד.

Shaq
Shaq
13/03/2018 23:19:42

כן אבל הקטע פה שוול ו-ווסטברוק סקוררים, שקולעים 20\25+ למשחק וזה בזכות אתלטיות יוצאת דופן, ככה שהקליעה פחות מורגשת, לקיד לא היה את זה, הוא לא סקורר, למרות שאני דווקא חושב שהוא היה מצליח היום.

שמעון
שמעון
14/03/2018 7:57:33
Reply to  Shaq

ברור שקיד היה מצליח היום, הוא לא היה איזה נגר אבל הוא היה היום רכז טופ 10 בליגה ולא מעבר. ולגבי סקוררים לראסל יש ממוצעי אסיסטים דומה לשל קיד. קיד חצה את ממוצע 10 האסיסטים 3 עונות בקריירה לראסל כבר יש 2 עונות כאלו. הארדן גם והם קולעים כמעט פי 3 ממנו.

מנחם לס
מנחם לס
13/03/2018 16:15:09

טור מצויין תומר!

לירון
לירון
13/03/2018 16:23:56

גיא, "בחצי הראשון של שנות האלפיים, קיד היה הרכז מספר 1 בליגה…" מי שהוא רכז מספר 1 קרוב ל-500 שנה, ללא ספק הוא HOF 🙂

יניב
יניב
13/03/2018 17:18:16

תודה תומר.
אני בינתיים מבסוט ממה שאני רואה.סך הכל הוא גם מתמודד מול הר ציפיות שלא מתאים לו בכלל(בכל זאת כמה טוב שהוא לא יהיה לברון או קובי הוא לא)ףהוא גם חווה משבר לא פשוט עם הקליעה שלו+פציעות ובכל זאת הילד לא נשבר ומראה ניצוצות יפים.אני רואה פה עתיד ורוד לגמרי עם בול.

עידן עופר
עידן עופר
13/03/2018 17:24:05

תומר, טור מצויין. אני מאוד אוהב את לונזו וחושב שהוא ללא ספק יכול להתפתח לרכז מוביל בליגה. הוא לא השחקן שהייתי הולך אליו כשאני צריך סל אבל ללא ספק יוכל להוביל קבוצה מעמדת הרכז. אבא שלו? זו הבעיה הגדולה.

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
13/03/2018 18:54:12

תודה רבה, מצוין כרגיל

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
13/03/2018 18:58:09

בינתיים לונזו נמצא בדיוק באמצע מבחינת הציפיות שהיו לגביו – לא טוב כמו רואי הנפלאות ולא רע כמו רואי השחורות.
יש את הניצוצות ויש את הנפילות.
הכל עוד יכול לקרות – אבל הבחור במגמת שיפור יכולת וגם גישה

Shaq
Shaq
13/03/2018 23:26:25

אני אופטימי לגבי לונזו, הרבה אנשים סתם מתמקדים באבא במקום להתייחס למה שהוא עושה, מלבד יכולות מסירה וניהול משחק יוצאות דופן, הוא רכז אול אראונד 1.98, ריבאונדר, חוטף מעולה, שומר לא רע ואפילו טוב+ לרוקי, הוא גם חוסם כמעט בלוק למשחק… הוא הופך את הלייקרס ליותר טובים ובמיוחד את קוזמה שכולנו ראינו את הירידה שלו כשלונזו נפצע…
היכולות התקפיות שלו רעות אבל אני לא דואג בקטע הזה… בעניין הקליעה ל3 הנתונים לא רעים, יש לו 32 אחוז שהוא קולע 2 שלשות במשחק, במכללות היה לו אחוזים טובים לשלוש למרות הזריקה המוזרה. הבעיה היא יותר בחדירה שלו שנראת רע מאוד.

MBK
MBK
14/03/2018 0:47:38

הוא עדין צעיר והוא רכז
אם מישהו היה מנתח את סטיב נאש או סטוקטון אחרי עונות הרוקי הם היו נשלחים לשחק באירופה אחר כבוד
בעונה שעברה שחטו את אינגרם
לדעתי עוד מוקדם לקבוע אבל הילד במגמה חיובית מאוד

דדי
דדי
14/03/2018 3:27:03

חיית משחק.

אין לו יסודות קלאסיים – לא בהתקפה ולא בהגנה – הכל אינסטינקטים מדהימים לכדורסל.
בכלל, אני לא זוכר שראיתי גארד רוקי שתרם יותר בהגנה.
רונדו היה קרוב לדעתי, אבל רק קרוב.

כשהוא ילמד עוד על המשחק ויתחזק פיזית, הפוטנציאל הוא מדהים.
אולי הכי גבוה בדראפט הזה.

כל ההסתכלות הפשטנית עליו מוטעית.

כולם מחפשים את ה jedi knight הבא.
אבל לונזו הוא force multiplier.

הוא גורם לכל המכונה לשחק ברמה אחרת, בכל אספקט של המשחק.
וכשיהיו לידו שחקנים יותר טובים (אפילו אותם שחקנים אחרי שיתבגרו), התרומה שלו רק תתעצם.

קיד הוא באמת השוואה די קרובה מבחינת תרומה כללית בלי להיכנס לדקויות.

כל אוהד לייקרס צריך לחתום על זה בעיניים עצומות כבר היום אם זה היה אפשרי.
מדובר באחד מ 10 הרכזים הטובים אי פעם.
מי שחושב שאם לונזו אי פעם יגיע לדרגה הזו, זו תהיה אכזבה ביחס לציפיות – זה רק אומר שהוא חסר מושג לגבי הציפיות…

שמעון
שמעון
14/03/2018 7:50:36
Reply to  דדי

קיד רכז טופ 10 היסטורי?

קרי, ווסטברוק, קיירי, ליליארד, פול, הארדן (אם משחק רכז נגיד), סימונס (עוד שנה שנתיים) כבר רק היום בלי היסטוריה הוא מקום 8.

סטיב נאש, דרק רוז לפני הפציעה, טוני פרקר, גארי פייטון, סטוקטון, מג'יק, איזייה תומאס, קווין גונסון,.

נגיד לא נחשיב את סימונס כי זה נכון להיום אז קיד מקום 15 בכל הזמנים ברכזים עם תחרות צמודה מול סם קאסל.

הרכזים שיש היום בליגה הם רכזים ברמה היסטורית, פעם לא היו רכזים ברמה כזאת ובשנות ה80-90 ותחילת שנות ה2000 היו מעט מאד רכזים טובים שהיה ניתן לספור על אצבע אחת. היום קרי ראסל קיירי ליליארד ופול הם חופשי בטופ של הרכזים ההיסטורים. לרוב בעבר שיחקו בעמדה הזאת נגרים כמו רון הרפר, אריק סנואו, סקוט סקיילס שחקנים שלא היו שורדים היום.

שמעון
שמעון
14/03/2018 7:51:17
Reply to  שמעון

על יד אחת כמובן

גיא הרשע
גיא הרשע
14/03/2018 8:15:16
Reply to  שמעון

זה ממש לשלוף מהמותן רשימת שמות.
נתחיל בכך שלדעתי, מבין מי שמשחקים כיום, רק קרי עקף את קיד.
הארדן שוטינג גארד, כריס פול בשוויון.

מה שאני מעוניין להבין, איזה הצדקה יש לרשום את רוז לפניו?
או את פארקר?
הפער כל כך גדול. גם בהתקפה, אבל בעיקר בהגנה.

שמעון
שמעון
14/03/2018 8:28:27

טוני פרקר בשיאו היה הרבה יותר ממנו לוקח אותו בכל רגע על קיד.

דרק רוז לפני הפציעה עלה על קיד בהרבה. קיד בעונת שיא קריירה העמיד 18 נק ו-9 אס, זה עונת שיא!!
הארדןם שוטינג וגם כפוינט עולה על קיד. גם ראסל שממוצעי הקריירה שלו רחוקים שנות אור מקיד בכלל לא אותו לבל גם ביכולת למרות שאתם "מתים" על ראסל פה 🙂

ליליארד או קיד? אני לוקח את דמיאן בכל יום וממוצעי הקריירה שלו גם רחוקים שנות אור מקיד. פול הרבה הרבה יותר טוב מקיד בכל אספקט במשחק. שחקן של 12 נק ו-8 אסיסטים בקריירה לא בר תחרות לשחקנים של 23 נק ו-8 אס בקריירה, אני מצטער. האספקט היחיד שקיד עולה על השחקנים האלו שהוא היה בשיאו זה בהגנה והוא גם לא נאלץ להתמודד מול פוינטים מפלצתיים כ"כ רבים ברמה של היום.

גם בטריפל דאבלים אין דין טריפל דאבלים עם 10 נק (כמו הרוב של קיד בקריירה) לטריפל דאטבליםעם 30 או 25 נק (כמו ראסל).

שמעון
שמעון
14/03/2018 11:44:41
Reply to  שמעון

אין קשר לבוקס סקור, הוא רק חלק מהעניין. ראיתי את כל שציינתי משחק וג'ייסון פחות טוב מהם. אשחת כמה פרות קדושות עכשיו:

דירוג הפוינט גארדים ההיסטורי שלי מ1980 ואילך.

1. מג'יק
2. קרי
3. ווסטברוק
4. הארדן (אם משחק PG)
5. סטוקטון
6. איזייה תומאס
7. קווין ג'ונסון
8. סטיב נאש
9. גארי פייטון
10. כריס פול
11. טוני פרקר
12. קיירי אירווינג (עוד יכול לקפוץ מהותית עם סיום הקריירה)
13. ליליארד (עוד יכול לקפוץ מהותית עם סיום הקריירה)
14. רוז
15. קיד
16. סם קאסל
17. דניס גונסון
18. טים הארדוואי
19. מוריס צ'יקס
18. פני הארדוואי (אם שיחק PG)

גיא הרשע
גיא הרשע
14/03/2018 11:53:44
Reply to  שמעון

שמעון, קיד בעונת השיא שלו לקח קבוצת תחתית, והוביל אותם לפיינלס.
אתה אולי לא זוכר, אבל ההשפעה שלו על הסגנון, על הדרך, ועל התוצאות,
הייתה כמו שרק הגדולים ביותר יודעים לעשות.

חשוב יותר, ההשפעה שלו הייתה ב-2 צדי המשחק.
וזה בכלל נדיר.

רוז?
לא מתקרב ליכולת ניהול המשחק שלו, להגנה שלו, ואפילו לא לקליעה שלו.
אני לא מצליח להבין באיזה יקום אפשר להצדיק את הבחירה בו.
(פארקר, יש לו לפחות אליפות אחת בה הוא היה השחקן ההתקפי החשוב בקבוצה)

שמעון
שמעון
14/03/2018 12:17:40
Reply to  שמעון

תשמע בגלל ההישג הזה אני מדרג אותו 15 כי הוא לקח פשוט קבוצה פח של נגרי על פעמיים לגמר אבל אל תשכח שזה הי המזרח החלש ביותר בהיסטוריה כאשר כל הקבוצות היו פח זבל ברמה של ניקס היום. דרק רוז ב-4 שנים שהוא שיחק היה טוב ממה שקיד היה אי פעם למרות קריירה ארוכה יותר אז אני שם את רוז לפניו בגלל זה ופרס האמויפי של רוז נותן לו את הניצחון בנקודות על פני קיד.

טוני פרקר היה רכז על בשיאו ובלתי עציר שרקד על המגרש

פיני
פיני
14/03/2018 12:28:05
Reply to  שמעון

יש עוד פוינט גארד היסטורי עם ממוצע *קריירה* של 7-7-27. לפני כולם האמת.

שמעון
שמעון
14/03/2018 12:36:25
Reply to  שמעון

חח אפשרי להחשיבו פוינט גארד אבל אז גם אייברסון יחשב כפוינט.

אני מעדיף להכניסו כמספר 1 בעמדת ה-SF למרות שבמציאות הרכזים בקבוצתו מרכזים את הכדור אליו.

דדי
דדי
14/03/2018 13:20:38
Reply to  שמעון

ראיתי את הרשימה שלך, עצרתי בווסטברוק ב 3.
זה הספיק לי בשביל להבין.

תשאיר את הדירוג למבוגרים, או לך לעשות קצת שיעורי בית על מי היה ג'ייסון קיד.

העובדה שאתה משתמש בממוצעי קריירה היא רק הוכחה נוספת לחוסר ההבנה במקרה הטוב, או חוסר הכנות במקרה הרע.

אין דירוג רכזים שבו ג'ייסון קיד לא נמצא בטופ 10.

שמעון
שמעון
14/03/2018 13:35:13
Reply to  שמעון

דדי- ראיתי את קיד כל הקריירה שלו שחקן נהדר, מנהל משחק נהדר, מוסר נהדר אבל שיחק בשיאו בעידן הכי חלש בליגה ובמזרח שהיה עלוב מאד הגיע לשיאו.

ראסל ווסטברוק עולה עליו עשרות מונים הן בשנות השיא שלו והן בקריירה כולה, עובר אותו בכל נתון אפשרי ובנוסף לזה אמויפי. בלי קשר למספרים רק לראות את היכולת ראסל כמה דרגות מעליו. גייסון קיד אחלה שחקן אבל לא באזור חיוג של ראסל ווסטברוק.

דדי
דדי
14/03/2018 13:53:58
Reply to  שמעון

אין מאמן אחד או שחקן אחד שהיו לוקחים את ווסטברוק לקבוצה שלהם לפני קיד.

אתה פשוט מגלה חוסר הבנה מוחלט בכדורסל.

מוכן להתערב שכשקווין לאב שיחק במינסוטה, אתה שמת אותו בטופ 10 של הפוואר פורוורדס בהסטוריה.

זו רמת הניתוח כאן.

אלי
אלי
14/03/2018 14:17:00
Reply to  שמעון

לא ברור הויכוח פה.. ווסטברוק בכלל לא רכז..
קיד לפני ראסל בכל שלב בקריירה של שניהם

שמעון
שמעון
14/03/2018 15:26:17
Reply to  שמעון

אני די בטוח שרוב המאמנים יקחו את ראסל לפני קיד

דדי
דדי
14/03/2018 15:44:31
Reply to  שמעון

אני בטוח שאתה בטוח.

Shaq
Shaq
14/03/2018 23:40:39
Reply to  שמעון

הארדן 4? ווסטברוק 3? קווין ג'ונסון בטופ 10? מביך אחי.

ברלה
ברלה
15/03/2018 17:06:01

הדיון פה על קיד הוא אחד המוזרים שהיו באתר הזה. קיירי ולילארד הם מהאהובים עליי בליגה אבל לטיעון שכדור הארץ שטוח יש יותר קייס מאשר לאמירה שהם עקפו את קיד, או שהוא לא היה מצליח במשחק של היום. כמו במקרה של ג'ורדן ושלשות, כשזה מגיע לגאוני כדורסל, אין ספק שבכל תקופה הם היו עושים את ההתאמות הנדרשות לשינויים במשחק