You are currently viewing שארלוט הורנטס – פריוויו לעונת 2017-18 / דור בלוך

שארלוט הורנטס – פריוויו לעונת 2017-18 / דור בלוך

אולם: הספקטרום סנטר אשר בשארלוט צפון קרוליינה, 19,077 יכולים להנות (?) ממשחקיהם של ההורנטס המקומיים, חלק מהקוראים אולי יתעניינו לדעת שהאודישנים לעונה 12 של אמריקן איידול צולמו באולם כמו גם סצנות בפרק סיום העונה של סדרת הנעורים-כדורסל מגרש ביתי.

בעלים: אלוהים.

מאמן: סטיב קליפורד המוערך לו אני מעניק בזאת את התואר the most reliably bold personal in the nba. מאמן את הקבוצה מ-2013 שנתיים מוצלחות עם עלייה לפליאוף ושנתיים טובות פחות שבהן הקבוצה סיימה עם מאזן שלילי ונכשלה מלהעפיל.

מאזן בעונה שעברה:

התרסקות רבתי. 46-36, מקום 11 בליגה רחוק רחוק ממקום בפליאוף. מרבית העונה של הקבוצה הייתה דווקא סבירה, אבל בסוף ינואר ותחילת פברואר היא ספגה רצף הפסדים לא נתפס של 12 הפסדים ב-13 משחקים מה שריסק אותה לתחתית המזרח, התאוששות נאה אפשרה לה סיכוי לעלייה לפליאוף, אבל חמישה הפסדים רצופים ליריבות ישירות במזרח ב-5 המשחקים האחרונים (וושינגטון, מילווקי, אטלנטה, מיאמי, בוסטון) חרצו את גורלה.

בואו ננסה להבין למה.

פציעות: הקבוצה דורגה במקום ה11 בליגה בהיקף פציעות לעונה. באופן מפתיע, הפציעה המשפיעה ביותר הייתה זו של קודי זלר. הסנטר הפותח של ההורנטס נעדר מ-20 משחקים בהם השיגו ההורנטס 3 נצחונות בלבד. אבל הנתון הזה מעט משקר, אם תשאלו אותי ואחרי מעט התעמקות, הבעיה האמיתית הייתה בעיית עומק בקו הקדמי כאשר היברט וקמינסקי מעבר לפציעות קשות בשריר החשק (במקרה של היברט), נפצעו והשאירו את הקבוצה ללא אפשרויות רוטציה משמעותיות על העמדה.

שגיאות קיץ: אז נכון שהכי קל לנתח בדיעבד אבל הנה מה שכתבתי אחרי הקיץ שעבר על התחזית הפאסימית לעונה של שארלוט: "היברט ובלינלי ממשיכים להיות היברט ובלינלי של העונה שעברה, קיד גילכריסט נפצע, וויליאמס ובאטום מגלים שהמוטיבציה של עונת חוזה היא לא אותו דבר כמו עונה שלאחר חתימה על חוזה. שארלוט שוקעת בבינוניות ומסיימת במקום ה-10 במזרח, תקועה בלי בחירות דראפט טובות מספיק, בלי נכסים טובים מספיק, ובלי כיוון ברור לחזרה לצמרת הליגה"

בקיץ שעבר עזבו את שארלוט ג'רמי לין וקורטני לי בקו האחורי ואל ג'פרסון בקו הקדמי, במקומם הגיעו בלינלי, סשנס ורוי היברט. התוצאה הייתה קריסה מוחלטת ביכולת ההגנתית, בעיקר של היחידה השנייה של שארלוט.

הפסד במשחקים צמודים: באופן מעניין, מדד הפלוס מינוס של שארלוט עמד על +0.2, מקום חמישי במזרח, אבל חוסר היכולת שלה לסיים משחקים צמודים היה בעוכריה וגרם לקריסה שלה, באותו רצף הפסדים רק משחק אחד נגמר ביותר מ-10 הפרש בעוד 6 נגמרו ב-5 או פחות ו-1 הסתיים בהארכה. זה לכשעצמו כמובן לא מאוד מעניין, השאלה המעניינת היא למה שארלוט הפסידה את כל המשחקים הצמודים האלה, והתשובה היא חיבור של הנקודות הקודמות – היעדר עומק שמוביל ליכולת טובה פחות ברבע הרביעי תחת עייפות, וכן חוסר יכולת להעלות את הרמה בהגנה. כאשר אין לך שחקן שיכול לקחת על עצמו את הרבע הרביעי ולקלוע סלים גדולים, אתה חייב הגנה חזקה כדי להכריע את המשחק, ולשארלוט לא היה את זה.

הקיץ שהיה:

אז האם שארלוט למדה מתוצאות המהלכים שעשתה בקיץ שעבר?

הגיעו: דווייט הווארד, מייקל קרטר וויליאמס, מאליק מונק, דויין בייקון, איזיאה היקס, טי ג'יי וויליאמס, ג'וליאן סטון, מרקוס פייג', מנוק מת'יאנג (בטוח כתבתי את זה עם 7 שגיאות אם הוא יהפוך לשחקן NBA לגיטימי נלמד איך לכתוב את זה, סבבה?).

עזבו: ברייאנט וובר, רמון סשנס, כריסטיאן ווד, בריאן רוברטס.

בלאגאן!

דיברנו על שתי נקודות חולשה של ההורנטס בשנה שעברה – בעיית העומק, בעיקר בצבע, ובעיית ההגנה, גם בקו האחורי וגם בקו הקדמי. כדי להעריך נכונה את המהלכים של ההורנטס צריך להוסיף נקודה שלישית – קליעה. שארלוט סיימה במקום ה-18 בליגה באחוזי קליעה משלוש, מה שמתכתב היטב עם המיקום הסופי שלה בליגה.

אז מה שארלוט עשתה כדי להתמודד עם הבעיות האלה?

עומק: דוייט הווארד הוא חתיכת שדרוג על פני היברט או יותר נכון להגיד, שקודי זלר שיהפוך לסנטר המחליף של הקבוצה הוא חתיכת שדרוג על פני היברט, ודוייט הווארד הוא חתיכת שדרוג על פני זלר. בנקודה הזאת צריך לעצור רגע, כי התדמית של הווארד עברה טינופת מהסוג שארתור פינקלשטיין עליו השלום היה מתגאה בה ולא לגמרי בצדק. הסנטר סיים בעונה שעברה חמישי בריבאונדים בליגה, וכשהוא במקום שבו הוא מרגיש מוערך ומשמעותי, הוא עדיין אחד מהסנטרים הטובים בליגה כולה, בוודאי במובן ההגנתי, כשהוא נהנה ממוצע קריירה של כ-2 חסימות למשחק.

אני יכול להוסיף לכך שמרווין וויליאמס ופרנק קמינסקי של העונה צפויים להיות טובים יותר מהעונה שעברה, בעיקר אמורים הדברים לגבי קמינסקי הצעיר, וכן שההגעה של הווארד תאפשר לזלר לשחק גם ב-4. התוספת של MCW נותנת גם תוספת עומק על אף העונה המזעזעת שלו בשיקאגו בעמדת ה-PG ודקות מנוחה נחוצות לקמבה ווקר. עמדה 3 נראית על פניו הכי פחות עמוקה עם טרוון גרהאם כמחליף יחיד ל-MKG, אבל שימו לב לכך שאם מליק מונק, הבחירה ה-11 של ההורנטס יממש את הפוטנציאל שלו וייתן דקות איכות בעמדת הגארד, יתכן ונראה את באטום עושה לא מעט דקות ב-3. במילים אחרות – ורסטיליות ועומק.

הגנה: דווייט הווארד, תגידו מה שתגידו, הוא עדיין סנטר הגנתי משמעותי, ואם הוא יבוא עם מוטיבציה וחשק, הוא יכול לשדרג את ההגנה באופן דרמטי. בנוסף MCW הוא גארד הגנתי מצוין, מה שבהחלט מפצה על העובדה שיכולת הקליעה שלו בינונית מאוד.

קליעה: רבים הרימו גבה על ההחתמה של MCW, שכאמור לא הפליא מכותיו מהשלוש על קבוצות הליגה עד כה, אבל דומה ששארלוט הלכו על תכנית ברורה והגיונית בנקודה הזאת. הם החתימו את MCW כדי לשפר את ההגנה, בונים על הקליעה של קמבה ווקר שהשתפר ל-40% מהשלוש בעונה החולפת, ובנוסף החתימו שני רוקיס שזאת המומחיות שלהם, בתקווה שלפחות אחד מהם יפרוץ השנה ויאפשר יכולת קליעה משופרת מהספסל.

העונה שתהיה:

חמישיה: קמבה ווקר, באטום, MKG, וויליאמס, הווארד.

ספסל: MCW, מונק, לאמב, בייקון, טרוון גרהאם, פרנק קמינסקי, קודי זלר.

תחזית:

זאת השנה השלישית ברציפות שאני עושה את הפריביו לשארלוט, בשנה שעברה התרסקתי עם הערכה שהקבוצה תסיים באמצע הטבלה ותעפיל לפליאוף כמו גם תסיים במקום השני בבית, מה שכמובן לא קרה.

ובתקווה לא לעשות את אותה הטעות שוב, אני הולך אופטימי עם שארלוט העונה.

אני מאוד מאמין בסטיב קליפורד, ואני חושב שהקבוצה עשתה הימורים מושכלים וצעדים נבונים על מנת לשפר את הקבוצה, בהתחשב בעובדה שכמה קבוצות במזרח התרסקו הקיץ, אני בהחלט רואה את ההורנטס מסיימים ברביעיה הראשונה במזרח העונה. כדי שזה יקרה קמבה ווקר צריך להמשיך לשחק כמו אולסטאר, דוייט הווארד צריך לחזוק לשחק כמו אולסטאר ובאטום צריך להמשיך להיות פנטזיית פאנטזי מושלמת.

כך או אחרת יש דיי סיבות טובות לעקוב אחרי שארלוט השנה.

Subscribe
Notify of
56 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
ולדי קוגן
19/09/2017 9:16:31

אחת הקבוצות המשעממות בליגה, אבל פלייאוף במזרח לא מילה גסה. בוא נאמר ש-38 נצחונות מספיק למקום 8, בהחלט אפשרי.אם דווייט נותן 18 ו-10 אני גם חושב שזה יקרה

אסף
אסף
19/09/2017 17:43:03

דוויט נותן 18 ו-10 סביר בערך כמו דולאן מקבל החלטה ניהולית טובה

גיא הרשע
גיא הרשע
19/09/2017 9:28:21

הקבוצה שסיימה במקום ה-18 בליגה באחוזי קליעה מ-3 צרפה את…
…MCW???

23.4% מהשלוש , היו לו בעונה שעברה.
25.2% בקריירה.

זה הופך אותו ללא אפקטיבי.
זה לא סתם שה-OBPM שלו שלילי לאורך כל הקריירה שלו,
ושבשנה שעברה עמד על מינוס 4.6 איום.
נוסיף את הנתון הנ"ל לעובדה שמראש זו קבוצה עם בעיה באחוזים מה-3,
ונקבל מתכון לחמישייה שנייה מקרטעת.

בנוסף –
דווייט.
הוא עדיין יודע לקטוף רב',
הוא עדיין מגן סביר, אפילו טוב.

אבל מה שהוא אף פעם לא ידע לעשות, לא רצה לעשות, וגם כבר לא יעשה אף פעם –
זה להיות חלק אינטגרלי מהתקפה זורמת.
אין לו בקריירה אפילו עונה אחת עם יותר מ-2 אסיסטים למשחק.
ואנחנו מדברים על שחקן שרוב הקריירה שלו היה מוקף בשחקנים שיודעים לקלוע היטב מה-3.
אז בשארלוט?
זה מתכון לאסון.
הנוכחות של שחקן כמו דווייט מצופפת את הצבע,
ואז משחקו של שחקן כמו קמבה, נפגע.

אז בשורה התחתונה –
יש קבוצה עם רכז נהדר שמוקף בשחקנים שלא ממש טובים בלקלוע (ובכך מבזבזים לא מעט מהמצבים הטובים שהוא יודע לייצר לחבריו),
ויש לו סנטר שלא ממש אוהב לשתף פעולה.

התחזית האופטימית:
עונה איומה, כזו שתאפשר בחירת דראפט גבוהה.

התחזית הראלית:
עונה איומה שמסתיימת עם המקום ה-10 במזרח, ובחירת דראפט מחוץ ל-10 הראשונה.

התחזית הפסימית:
עונה איומה שמסתיימת עם מה שהייתה יכולה להיות בחירה טופ 5,
אבל הופכת לבחירה 10 בגלל חוקי הדראפט החדשים…

Ish
Ish
19/09/2017 11:12:18

לא, פשוט עם קמבה הווארד פתאום יהיה מוכן לשחק פיקנרול.

נוט

אפלטון
אפלטון
19/09/2017 20:53:25

מה שגיא אמר.
אבל קבוצה טופ 5 הגנתית ופלייאוף מזרחי ממקומות 7-8

יוסי
יוסי
19/09/2017 9:54:56

יש מקור כלשהוא שנותן כמות מדויקת של ימים ששחקנים הפסידו בעונה בגלל פציעות או משהו כזה

הקרייתי
הקרייתי
19/09/2017 10:03:56

הקבוצה הזאת תקום או תיפול על קמבה ווקר וכל מה שהוא עושה על המגרש. לא יעזור מה כל השאר יתנו אם ווקר לא ישחק ברמה שהוא הראה בעונה החולפת ואפילו יותר טוב וגם אז כנראה שהתקרה היא 7-8. במזרחי

amitlahev
amitlahev
19/09/2017 10:12:07

אחלה פריוויו. הספסל נראה מעניין מאוד עם זלר, קמינסקי, לאמב ועוד כמה צעירים.

סוסמעץ
סוסמעץ
19/09/2017 10:24:39

קבוצה פח
משקפת יפה את חוסר האיזון בליגה וסביר שתגיע לפלייאוף עם מאזן שלילי

דדי
דדי
19/09/2017 10:35:47

טרייד מעולה שאיפשר להם לתקן טעות לחלוטין לא מוסברת עם פלאמלי.

קבוצה פיזית מאד עם מאמן מצוין.
מקום 7 במזרח.

מנחם לס
מנחם לס
19/09/2017 17:23:24
Reply to  דדי

אני לימדתי את כל מה שהוא יודע כשלקח אצלי GRADUATE COURSE באונ' אדלפי, "אפליקציות מדעיות לאימון" לפני…לא זוכר. זה היה מזמן, כשהוא היה מאמן אדלפי…

קובי
קובי
19/09/2017 10:46:09

תסיים בין 4 הראשונות? ממש לא סביר, יש לפחות 6 קבוצות שעל הנייר טובות ב-ה-ר-ב-ה משארלוט (4 הראשונות מ-2017 + מילווקי ומיאמי). כנראה ששרלוט תיאבק עם דטרויט ואידיאנה על 7-8 ותעוף בסיבוב הראשון.

דובי
דובי
19/09/2017 11:03:26

מדהים שדור הצליח להתרכז בשארלוט כמה שעות כדי לכתוב כזה פריוויו מושקע. אפילו אמא שלה לא עשתה את זה.
שארלוט היא תמיד הקבוצה שאני שוכח כשאני מנסה להיזכר בקבוצות של המערב, עד שאני קולט שהיא במזרח.
קבוצה שלאף אחד לא אכפת ממנה, שמשחקת באזור שמטורף על כדורסל, אבל לא עליה.
לגופו של עניין, קמבה ווקר עדיין צריך להוכיח המשכיות, ודווייט הווארד צריך להוכיח שיש לו חשק. באטום ימשיך להיות באטום, וכל זה יספיק לבחירה 14 בדראפט והמשך נמנום.

עידו גילרי
עידו גילרי
19/09/2017 11:04:25
Reply to  דובי

אמר זה שהתרכז באטלנטה…

דובי
דובי
19/09/2017 11:48:39

duty calls
כשאנחנו לוקחים על עצמנו פריוויו לקבוצה זה הרבה מעבר לחיפוש נתונים ועריכת תחזית. נוצר איזשהו חיבור. לא סתם יש כמה מאיתנו שמלווים כבר כמה שנים כל מיני קבוצות כמו אטלנטה, שארלוט וברוקלין.
המשימה של כתיבת פריוויו היא סוג של שליחות.

ד"ר הופמן
ד"ר הופמן
19/09/2017 17:46:02
Reply to  דובי

כל הכבוד לכם

רועי ויינברג
Admin
19/09/2017 18:45:31
Reply to  דובי

מסכים. אני כבר 4-5 שנים עם ברוקלין וכמות דומה עם מיאמי. דנבר התחילה ב-3 שנים האחרונות

דובי
דובי
19/09/2017 18:52:03

בהתחלה האמנתי, עד שחישבתי והבנתי שאתה טוען שהתחלת לכתוב בגיל 4

רועי ויינברג
רועי ויינברג
19/09/2017 19:50:05

לא מכחיש

מיקי
מיקי
19/09/2017 11:20:17
Reply to  דובי

דובי אתה גדול… התגלגלתי…

etayle
etayle
19/09/2017 11:18:38

דווקא אני חושב שהם יהיו מצויינים השנה( שזה אומר להיכנס לפליאוף עם מרווח מלמטה), ההגנה שלהם אמורה להיות מעולה( MKG באטום והווארד שומרים מעולים). בהתקפה זה בעיקר קמבה וניק, אבל הווארד יוכל להיות שימושי בחלק מהמשחק, אני מאמין בקליפורד ורוצה להאמין ששנה שעברה היתה חריגה יחסית( וזה חתיכת יחסית שמדובר בשארלוט)

דובי
דובי
19/09/2017 11:49:55
Reply to  etayle

אני חושב שקמבה קטן מדי, הווארד אדיש מדי וניק לא מספיק

Smiley
Smiley
19/09/2017 11:45:15

סופר אופטימיות עם הרביעייה הראשונה.
הטרייד על האוורד טוב מאוד כי הם חייבים איש גדול בצבע שמסוגל לתת הגנה. אולי ג'ורדן יתן לו כמה סטירות והוא יחזור לשחק כמו שהוא יודע.
שנת מבחן לדעתי ל-MKG כי אם לא עכשיו עד מתי. הגנה יש לו אבל הוא כלום בהתקפה ונפצע כל יומיים.
לא אתפלא אם מונק יקודם לחמישייה ובאטום יעבור ל-SF. ואז לא אתפלא אם יהיה טרייד על MKG.

אני נותן להם מלחמה על הפלייאוף והשתחלות למקומות 7-8

ד"ר רזי הופמן
ד"ר רזי הופמן
19/09/2017 12:38:42

לדעתי הם מגיעים לפליאוף השנה ולו בזכות ההחתמה שלהווארד.
מקווה שסוף סוף הברגים מחוזקים אצלו בראש כי הגיע זמנו להתבגר. שיקח את המשחק ברצינות ויראה מדוע נחשב כמה שנים לסנטר הטוב ב אן בי איי

המשגיח
המשגיח
19/09/2017 12:44:41

יש פוטנציאל לקבוצת הגנה מעולה, בתקווה ש-MCW ישקם את הקריירה שלו וינהיג את הספסל.

עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס
עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס
19/09/2017 12:54:34

היברט?
היברט?!
היברט?!!
וואללה שכבר שכחתי שהבן אדם הזה משחק, פעם הוא היה סנטר הגנתי מצוין.
שארלוט תסיים במקום ה-10 במזרח ואף אחד לא ישים לב

Ljos
Ljos
19/09/2017 12:58:47

והשנה הם לקחו כפרוייקט את הווארד.
שארלוט, איפה שסנטרים הגנתיים באים כדי למות.

עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס
עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס
19/09/2017 13:55:35
Reply to  Ljos

חחח
בדיוק!

Berch
Berch
19/09/2017 12:58:47

בהתחשב בזה ששארלוט הצליחו להיות גרועים יותר מהתחזית הפסימית של שנה שעברה כבר מעמיד לה כמה נקודות זכות 🙂
מעניין מה יהיה השנה

רועי ויינברג
רועי ויינברג
19/09/2017 13:09:15

פריוויו טוב מאוד. אני חושב שהם יכולים לעשות פלייאוף בזכות חולשת הקונפרנס, והמפתח הוא כמה הווארד יהיה מוכן לעשות פיק-נ'-רול השנה. ווקר אולי רכז הפיק-נ'-רול הטוב בליגה והווארד שנה שעברה היה לא רע בזה אבל לא שיחקו עליו מספיק.

מסביבם יש חבורה מאוד מאוד מאוד מאוד מאוד בינונית. חוץ מקמבה ואולי ניקולס באטום אין פה שחקן אחד שיכול להיות בחמישייה ב-4 הקבוצות שסיימו ראשונות בשנה שעברה במזרח.

גיא הרשע
גיא הרשע
19/09/2017 13:21:58

פחות מ-100 פעמים, דווייט היה חלק פיק-נ'-רול בעונה שעברה.
קלינט קפלה? כפול.

עונה לפני, כאשר דווייט שיחק ביוסטון?
91 פעמים.

המסקנה?
"לא שיחקו עליו מספיק", זה פשוט לא מדויק.
זה לא "הם", זה "הוא".

רועי ויינברג
רועי ויינברג
19/09/2017 13:33:53

כמו שאמרתי, המפתח הוא כמה הווארד עצמו יהיה מוכן לשחק פיק-נ'-רול. אם כל כך מעט פעמים הם לא יגיעו רחוק. שנה שעברה בלי קודי זלר הם היו חלשים בהרבה מאשר איתו ואולי זה גם ישפיע.

גיא הרשע
גיא הרשע
19/09/2017 13:35:35

אני החמצתי את המשפט הראשון, ונתקעתי עם ה-"לא שיחקו עליו מספיק".
מתנצל.

The king russell
The king russell
19/09/2017 13:11:12

תודה רבה על הפריוויו. מצוין

שי אבן צור
שי אבן צור
19/09/2017 13:28:39

אם האוורד יחזור לשחק כמו אולסטאר זה חתיכת "אם".
קבוצה חביבה, הלוואי שיכנסו לפלייאוף.

נמרוד
נמרוד
19/09/2017 14:33:49

דוויט האוורד הוא שקר, שקר שספק אם מישהו, לרבות הווארד עצמו, עדין מאמין לו.
שארלוט היא הקבוצה הכי משעממת בליגה, וזה שהיא מתמודדת על כניסה לפלייאוף במזרח מעיד יותר על הליגה והמזרח מאשר אליה.

אסף
אסף
19/09/2017 19:51:18
Reply to  נמרוד

+100

ori88
ori88
19/09/2017 14:51:17

תודה רבה על סקירה זו !
ההתפתחות של קמבה מרשימה.

בכל מקרה, מצטרף לקודמיי – לא בונה כלום על הווארד. הוא "רך"

דובי
דובי
19/09/2017 14:55:43

דפדפו למעלה בתגובות ותראו שבפריוויו לקבוצה בינונית, לא רלוונטית וחסרת אוהדים, למעלה ממחצית מעשרות התגובות עוסקות בשחקן כמעט לא רלוונטי, שלא צפוי להיות פקטור משמעותי ולא לקדם את הקבוצה להישגים.
מדהים איך ההייפ סביב "סופרמן" נשמר כל השנים.

צ'ומפי
צ'ומפי
19/09/2017 17:24:25
Reply to  דובי

אפשר לבוא להווארד בטענות (מוצדקות) מפה ועד מחר, וממש חבל שהוא לא פיתח ממש את המשחק שלו אבל בשיאו הוא היה אדיר ואי אפשר לקחת את זה ממנו. באנקר בתור שחקן ההגנה של השנה והצליח לגרור את אורלנדו לגמר (עם עקיפה של לברון בדרך) עם סגל די בינוני מסביבו.

ד"ר הופמן
ד"ר הופמן
19/09/2017 17:49:45
Reply to  דובי

דובי

אני אשמח אם הוא יוכיח שטעית..

דובי
דובי
19/09/2017 18:29:18

ברור שהוא לא. הוא מבוגר מדי, עבר בקריירה יותר מדי, ואין שום דבר במצבו הנוכחי שיהווה אתגר שיגרום לו להשקיע בשינוי.
שינוי זה עניין מורכב שמצריך השקעה, כוחות והתמודדות

ד"ר הופמן
ד"ר הופמן
19/09/2017 20:30:26
Reply to  דובי

נחייה ונראה

אני הכנתי כובע בשביל לאכול, תכין גם אתה 🙂

זיווו
זיווו
19/09/2017 15:08:20

תודה דור. אני מאד אוהב את מונק יש משהו במשחק שלו שפשוט מגניב בעייני. לדעתי הוא יהיה כוכב נבא והם שיחקו אותה איתו בדראפט.

עידו גילרי
עידו גילרי
19/09/2017 15:14:24
Reply to  זיווו

הוא לא פצוע עדיין?

זיווו
זיווו
19/09/2017 15:40:40

לא הוא בריא

אסף
אסף
19/09/2017 17:12:36

הווארד וקרטר וויליאמס שני סוסים גמורים…לא רואה בהם שדרוג ,
מה שכן הבסיס שממשיך ביחד טוב בעיניי וקליפורד מאמן טוב מאוד אז אם יהיו בריאים ייאבקו על מקומות 6-8 והדחה מכובדת בסיבוב ראשון. אגב אהבתי מאוד את השורה על הבעלים.

רועי ויינברג
Admin
19/09/2017 17:16:53

דרך אגב, לפי בסקטבול רפרנס (https://www.basketball-reference.com/players/m/mathima01.html) השם של שחקן הטו-וואי של שרלוט הוא מאנגגו מאת'יאנג, על פי ההברות. איך מזה הגיעו לשם באנגלית קשה להבין

מנחם לס
מנחם לס
19/09/2017 17:28:15

לי כמובן ישנו קשר נפשי לקבוצה המשעממת הזאת. לי היה הכדור להיות מרצה של שלושה אנשי NBA שאחד כבר החזיק במעמדו, ושניים שהפכו למפורסמים. מאט ליונס – שהיה MEDIA DIRECTOR – עשה אצלי את ה-MA במנהל ושיווק ספורט ולקח ממני 2-3 קורסים. סטיב קליפורד – שהיה אז מאמן אדלפי – לקח קורס "אפליקציות מדעיות לאימון. היום הוא מאמן שרלוט. השלישי, שחור שברח לי שמו, הוא בהנהלת הוויזרדס

מנחם לס
מנחם לס
19/09/2017 17:32:53
Reply to  מנחם לס

נזכרתי. פרסקוט. היה סגנו של הנשיא גרנפלד. ניכנסתי עכשיו לאתר של וושינגטון ויזרדס והוא (פרסקוט) כבר לא שם

עומר שליבה
עומר שליבה
19/09/2017 17:30:15

מקום רביעי קצת יומרני לקבוצה הכי אפורה (לשעבר?) בליגה, לדעתי.
מכתבה לכתבה אני מתחיל להבין שעדיף בעונה הבאה ארבע קבוצות מהמזרח ושתיים עשרה מהמערב לפלייאוף.
טור נהדר. תודה!

מנחם לס
מנחם לס
19/09/2017 17:33:50

כיף של טור על קבוצה אפורה ומשעממת, אבל קבוצה ביתית שקשה מאד לנצחה בבית.

סתם אחד
סתם אחד
19/09/2017 19:40:33

סקירה מושקעת. בעניין אחר, הגיוני שהליג פאס לשנה הבאה יעלה לי פחות מ-200 שקל?

קיבלתי מייל עם הודעה כזאת בסופו:
Your NBA LEAGUE PASS: Regular Season + Playoffs subscription will renew for the 2017-18 season on September 25, 2017 with no action required by you to continue your access. The billing information on file will be charged 188.99 ILS – that's 10% off the regular price, available exclusively for you as a loyal customer.

אפלטון
אפלטון
19/09/2017 20:58:46
Reply to  סתם אחד

באמת? אולי יצליחו לשכנע אותי לעשות ליג פאס? עד שחשבתי לקחת שנה חופש? עלה לי פי 3 אם אני זוכר נכון שנה שעברה

יונתן .S.
יונתן .S.
19/09/2017 20:28:39

כל הכבוד על כתיבת הפריוויו המעניין.

אני אישית תמיד מחזיק במעט מהקבוצה הזאת, אך משהו בה פשוט לא מסתדר כראוי ולטעמי מי שפגע כאן הכי נכון הוא גיא ממש בתגובות הראשונות.

אני חושב שחובת ההוכחה היא על דוויט הווארד להוכיח שהוא פותח דף חדש ומבין את מקומו החדש במערכת קבוצתית. זה נפל בלייקרס, זה נפל ברוקטס ובהוקס לקח רק עונה אחת בכדי להבין את הטעות בהחתמתו.
קמבה רכז טוב יותר משרודר ולטעמי הוא יכול להוציא מהווארד יותר, אך אני לא יודע עד כמה ניתן לסמוך על הווארד שייצור שינוי בקבוצה הזאת.

הדבר היחיד שאני רואה אותו כמשהו חיובי שעלול לקרות בקבוצה הוא שקליפורד מצליח לגעת בנקודות שמאמנים אחרים לא הצליחו עם הווארד והוא מתאים את הציפיות שלו ממנו למה שהוא כעת – וזה במקסימום סנטר הגנתי מוכשר, שבמערכת שמאמינה בו הוא אף יכול להיות המנהיג שלה בצד הזה של המגרש.
אני קטונתי מלייעץ למאמנים ב-NBA, אך אני הייתי מאוד חושב על לנסות להשקיע במיוחד על חוליית הגנה מוכשרת שבנוייה סביב הווארד ו-MKG, כאשר הם נתמכים בעזרה של באטום (שלא מראה יציבות ואנרגיה באופן סדיר בשני צידי המגרש) וזלר.
הם היו במקום ה-13 בכמות הנקודות שהם מאפשרים ליריבה והעונה, כאשר יש את הווארד איתם, כסנטר מגן שעשוי מאוד להרתיע את שחקני היריבה מהצבע, יש באפשרותם לבנות כאן קבוצת הגנה איכותית.
הייתי מנסה לברר עד כמה הרכב של ווקר, באטום, MKG, זלר והווארד אפקטיבי בשני צידי המגרש, בדגש על ההגנה, כאשר מונק, לאמב וקאמינסקי הם ספקי הנקודות מהספסל כאשר ההרכב הלא יציב התקפית הזה זקוק לעזרה בנידון.

במזרח החלש אני רואה אותם מגיעים לפלייאוף והמצב אף אפשרי יותר כאשר ייתכן שלא פחות משליש (!) מהקונפרנס לא התעניין בלהיות תחרותי בשלב כזה או אחר של העונה (הבולס, הפייסרס, הניקס, המג'יק וההוקס הן הקבוצות דנן).

דב גריז
דב גריז
19/09/2017 22:25:43

לא מת בלשון המעטה על הבניה של ג'ורדן וקליפורד.
לפני שנה וחצי הלכו במפורש על גבוהים שיכולים לעשות פיק אן רול ולנוע לסל, ולשם כך העיפו את אל ג'פרסון לאינדי. והשנה הביאו את הוורד שהוא ניגוד גמור ל"לחסום ולנוע".
הלאה, הביאו את באטום, שהיה דרגה אחת מתחת לסופר סטאר בפורטלנד, ו… תקעו אותו בעמדה 2, שזו לא בדיוק העמדה הטבעית שלו, במחשבה על איזו פנטזיה הגנתית של באטום וגילקריסט בכנפיים.
מכאן לmcg. לא ברור לי כיצד הנ"ל הצליח לשחד את קליפורד, אבל באמת, למספר 3 סופר פציע עם אפס קליעה מבחוץ אין היום זכות קיום בשום חמישיה בליגה. אוליי, אם הוא בריא ומונק ייצליח יותר מהמצופה כדאי להסב אותו לסוג של סטרצ' פור כי…
כי מארב ויל מדרדר בשנתיים וחצי האחרונות, ולא שהיה להיט מי יודע מה לפני כן, וההנהלה לא עשתה כלום בכדי להעביר אותו בעבור תמורה סבירה.
זה שנתנו תמורה בעבור הווארד, אז למה לכלול בעסקה את בלינלי. גם כך הצרות של הקבוצה בעניין קליאה מרחוק נראות בעין בלתי מזויינת.
דווקא כן אהבתי את ההחתמה של mcw. סוף סוף , אחרי הרבה שנים יהיה לווקר מחליף שאפשר להגדירו כ"סביר" (לין של לפני שנתיים לא היה בדיוק מחליף של ווקר נטו והם שילקו הרבה ביחד).