הדרך לשאנז אליזה 2017 (2) – המחסומים הכריעו את פיטר פן / דוד "פאקו" סעדה

הדרך לשאנז אליזה 2017 (2) – המחסומים הכריעו את פיטר פן / דוד "פאקו" סעדה

 

שני קטעים של הטור דה פראנס מאחורינו. קטע 3 של היום הוא קטע בסגנון קלאסיקות האביב, קטע יחסית מישורי עם גבעות קטנות בדרך וסיום בשיפוע חזק. הקטע היה יכול בהחלט להתאים לאלחנדרו ואלוורדה, אלא שלצער כל האוהדים של הטור, "הקליע הירוק" לא יהיה שם כדי להתחרות בקטע. הסיבה – ואלוורדה החליק בקטע הנג"ש הראשון והגשום של הטור, התנגש במחסומים, ושבר את פיקת הברך.

https://www.youtube.com/watch?v=CQWBijZHksk

קשה לחשוב על פתיחה יותר מבאסת לטור מזו שראינו בשבת. הפינה הזו גבתה התרסקויות של רוכבים רבים, כולל זו של יון איזאגיר, עוד מועמד פוטנציאלי ל-GC שגמר אף הוא את הטור, ושל לוק "טורבו דורבו" דורברידג'. תקריות מהסוג הזה מעלות שוב ושוב את עניין הבטיחות של הרוכבים בתחרויות. התעכבנו על זה בטור הקודם בעקבות הריצה של כריס פרום במעלה הר ונטו, לאחר ההתנגשות באופנוע של הטלויזיה. הטור הקודם היה דווקא יחסית נקי מתאונות, אבל התקרית על הר ונטו חידדה את הצורך בנהלים שיגבירו את הבטיחות של הרוכבים. אלא שמאז הטור הקודם, לא נראה שהלקחים נלמדו, כמו במקרים הבאים: ההתרסקויות של וינצ'נזו ניבאלי, סרחיו הנאו ואנמיק ואן פלויטן בפנייה שלאחר הירידה המסוכנת במסלול בריו; ההתרסקות של סטיבן קרוייזויק בוואלטה האחרונה, לאחר התנגשות בתמרור שלא פונה מהמסלול; וההתרסקויות של גראן תומאס, מיקל לאנדה ואדם ייטס בג'ירו האחרון, לאחר שאופנוע משטרתי עמד על המסלול בדרכו של הפלוטון. גם במקרה ההתרסקויות של ואלוורדה וכל שאר הרוכבים בדיוק באותה הפינה, המארגנים המנוסים (והרי זה הטור ה-104) יכלו לצפות את הפורענות, ולפחות לרפד את המחסומים באותו המקום.

ההתרסקות של ואלוורדה כואבת שבעתיים בהקשר של הטור הנוכחי, וזאת כי היה נראה שהטור הזה די תפור למידותיו. ואלוורדה הוא "פאנצ'ר", אחד שאוהב קטעי טיפוס קצרים ותלולים ככל האפשר, והמינון של אלו עלה בטור הנוכחי. להגיד שואלוורדה הוא פאנצ'ר זו לשון המעטה – מדובר באחד הפאנצ'רים הטובים של כל הזמנים, וכדאי להזכיר מעט מפועלו הרב לאורך השנים.

כבר משנת 2003, שנה סה"כ אחרי שהפך למקצוען במדי קבוצת קלמה הספרדית, הקריירה של ואלוורדה קיבלה קפיצה מטאורית עם זכייה במקום השלישי בוואלטה (עם זכייה בשני קטעים) ולאחר מכן זכייה במקום השני באליפות העולם, הישג עליו חזר גם בשנה שלאחר מכן. ב-2005 הוא הצטרף לקבוצת Caisse d'Epargne הספרדית, הגלגול הקודם של קבוצת מוביסטאר, קבוצה בה הוא רוכב עד היום. במדי הקבוצה הוא ביסס את מעמדו כאחד הרוכבים הטובים בעולם, כשב-2006 הוא החל במסע השתלטות על כמה מקלאסיקות האביב כמו הפלש ואלון והליאז'-בסטון-ליאז'. ב-2006 הוא גם זכה בפרס הרוכב המצטיין של העונה, תואר בו זכה פעם נוספת ב-2008. עד 2009 הוא זכה באינספור מירוצים ובקטעים במירוצים, כולל בטור דה פראנס.

ואלוורדה בפוזה מוכרת

2009 נדמתה כשנת שיא בקריירה של ואלוורדה, כאשר הצליח סוף סוף לזכות בתואר שחמק ממנו עד כה – זכייה בגראנד טור. זה קרה עם הזכייה בוואלטה של אותה שנה. יחד עם כל שאר הישגיו, השמיים היו הגבול עבור ואלוורדה, אלא שהשמיים החלו להתקדר במהירות עבורו. זה קרה ב-2010, ארבע שנים לאחר שהתפוצצה פרשת "אופרסיון פוארטו", פרשה שבמסגרתה רוכבים רבים וידועים מהענף הואשמו שקיבלו חומרים אסורים מרופא ספרדי בשם ד"ר יופמיאנו פואנטס. ואלוורדה, שניסה לחמוק מהפרשה באמצעים משפטיים ואחרים, היה מאלו שקושרו בסופו של דבר לדוקטור המושמץ, מה שעלה לו בהשעייה של שנתיים על גבי עונות 2010-2011, כולל מחיקת כל הישגיו מ-2010.

ואלוורדה חזר לרכיבה ב-2012, לאחר שריצה בשקט את תקופת ההשעייה, והתקבל בזרועות פתוחות בחזרה לקבוצת מוביסטאר. העובדה שחזר בגיל 32, לאחר שחזר מוכתם לענף שנראה כעת הרבה יותר נקי מאשר בעשור הקודם, לא ריפתה את רגליו. דומה שהתהליך הרגיל שעובר על בני אנוש הנקרא הזדקנות פסח על ואלוורדה, כשאין כמעט רוכבים המצליחים להשתוות אליו מאז חזרתו. חלק מהמירוצים הפכו לשלו בטאבו, כמו מירוץ פלש ואלון הקשה, ליאז'-בסטון-ליאז' או הוואלטה של אנדלוסיה. ב-2014 וב-2015 הוא זכה שוב בתואר הרוכב המצטיין של UCI, כאשר ב-2016 ובגיל 36 הוא רכב בכל שלושת הגראנד טורים – כמוביל או כדומסטיק ראשי. בכל המירוצים ראינו שוב ושוב את היכולות שלו לתת את הפאנץ' בקטעים התלולים ביותר או את הספרינט מול הסוסים הצעירים יותר.

השנה הנוכחית הייתה שנת חלומות עבור הקליע הירוק. הוא זכה בשלושה מירוצי קטעים במולדתו – אנדלוסיה, קטלוניה וחבל הבאסקים, וגם במירוץ של מורסיה, מקום הולדתו. הוא כמובן לא ויתר על הנצחונות בפלש ואלון ובליאז'-בסטון-ליאז', כשזכור הראיון שלו לאחר האחרון, בו הוא ממרר בבכי לאחר שהקדיש את נצחונו למיקלה סקארפוני. לאחר זכיות אלה הוא אמר שמבחינתו הוא יכול להפסיק לרכב עד סוף העונה, ומבחינתו זו עדיין תהיה העונה המושלמת מכולן. האירוניות שהחיים מסדרים לנו.

V for Valverde

 

לפי הדיווחים מבית החולים, הניתוח שעבר בברך הסתיים בהצלחה. עדיין מדובר בפציעה לא פשוטה, ודאי לרוכב בגילו של ואלוורדה. נותר רק לקוות שכל מה שנכתב כאן ישמש רק כסיכום ביניים לקריירה של הרוכב המופלא הזה.

 

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.
Subscribe
Notify of
125 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
מתן גילור
03/07/2017 8:21:19

מצוין. כואב הלב עליו. אני לא חושב שהיה לו סיכוי לזכייה. אפילו פודיום היה מאד מפתיע. אבל בהחלט יכל לקחת קטע או שניים. הפציעה שלו גם תפגע קשה בקינטנה.

עידו גילרי
עידו גילרי
03/07/2017 8:22:03

תודה פאקו. אני לא רואה איך הוא חוזר. נתגעגע אליו.
רק כדי שנבין באיזה רוכב ענק מדובר:
16 סיומים בטופ 10 של גראנד טורס
14 ניצחונות אישייפ בקטע בגראנד טורס.
6 ניצחונות במירוצי קטעים חשובים אחרים
11 ניצחונות בקלאסיקות חד-יומיות (5 פלש וואלון, 4 ליאז'-באסטון-ליאז')
27 פעמים על הפודיום בקלאסיקות חד יומיות.

כן הוא יהיה מאד חסר.

עידו גילרי
עידו גילרי
03/07/2017 8:50:34
Reply to  פאקו

מדויק

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
03/07/2017 11:35:23

רוכב ענק הוא רוכב ברמה דל זכיות בגרטנד טורים?
רוכב כזה שזוכה בקטנים יותר ובקטעים של גראנד טורים ולא יותר, הם רוכבים מצוינים אך לא ענקים.

עידו גילרי
עידו גילרי
03/07/2017 11:41:49

ישראל יקירי,
רוכבים לא נמדדים רק ביכולת שלהם לנצח גראנד-טורים.
היכולת לנצח מרוצים חד יומיים היא לא פחות חשובה.
בכל קנה מידה של הענף שתרצה וולורדה הוא רוכב ענק – לא פחות.

מתן גילור
03/07/2017 12:00:29

ישראל, תאר לעצמך שכדורסל 3*3 היה חשוב כמו 5*5. אז הוא היה טוב בשניהם, גם אם ב-5*5 היו טובים ממנו, אבל ב-3*3 הוא היה מהטובים ביותר.

גיא הרשע
גיא הרשע
03/07/2017 8:46:07

מרתק, כרגיל.
תודה, פאקו.

אפלטון
אפלטון
03/07/2017 8:55:05

מעניין מאוד. לא חובב אופניים אבל נהנה מאוד לקרוא כאן על הדרמה והצבע שמסביב.

ערן הערני
ערן הערני
03/07/2017 9:16:52
Reply to  אפלטון

+1

Ish
Ish
03/07/2017 9:37:09

🙁

זה נקרא קצת כמו הספד. הקטע הזה של ספורטאים שיצא לי ללוות לאורך כל הקריירה שמסיימים אותה בדרך זו או אחרת מתחיל להרגיש כמו דבר תכוף. כנראה רק סממן של הגיל.

Ish
Ish
03/07/2017 10:05:42
Reply to  פאקו

כן. מבאס לגמרי

הממזר של סטוקטון
הממזר של סטוקטון
03/07/2017 9:46:27

כל כך הרבה פציעות… אפשר כבר לשים כוכבית ?

גורה
גורה
03/07/2017 11:22:02

הספד יפה , רק שבשנת 2003 דרך כוכבו של ואלורדה לא מפני שזכה במקום שני באליפות העולם ,אלא מפני שהרעיב משך את איגור אסטרלואה למקום הראשון ,ןכשזה פרץ בספרינט הסיום המהמם שלו לאורך לפחות 150 מטרים ולורדה האיט בחוכמה חיכה כך שאיש לא יוכל לשבת על הגלגל שלו ,
ואז פתח במיאוץ משלו כשאיש לא מצליח להתקאב אליו וכבר 30 מטרים לסיום פתח בחגיגות הניצחון כאילו הוא הוא אלוף העולם .
הניצחון הזה של אסטרלואה,העיד הרבה יותר על ולורדה מאשר על אסטרלואה,הניצחון הזה והניצחון ב 2003 בקטע 18 בוולטה למיטב זכרוני בסיירה נבדה שהסתיים בעליה ואחר כך ירידה קלה בו ולורדה שנמשך על ידי אוסקר סיביליה חלף על פני רוברטו היראס ופליקס,קרדינאס מלך ההרים כאילו עמדו במקום הספיק לתיקשורת הספרדית להכריז עליו על הילד כמלך החדש ולתת לו את התואר היורש, יורשן של מיגל הגדול , למעשה ולורדה היה טוב מכולם בכל מסלול אפשרי ,אך לא בגראן טורים ,יורש הוא לא היה .
אבל כן הגדול מכולם ללא ספק.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
03/07/2017 11:33:22
Reply to  גורה

איך הוא הגדול מכולם אם לא זכה בגראנד טור?

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
03/07/2017 11:32:04

קראתי שגם לפרום הייתה התרסקות בקטע השני. האם הוא נפצע או ממשיך בטור?

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
03/07/2017 11:49:07

הפציעה הזו ואחרות מזכירים לי פציעות מסוג אחר של אחד מהרוכבים הענקיים ביותר למרות שזכה רק שלוש פעמים בטור דה פראנס. מדובר באמריקני גרג למונד שלאחר זכייתו הראשונה נפצע קשה במסע ציד עם גיסו שבטעות ירה בו ולאחר החלמתו מהפציעה אך עדיין עם 37 כדוריות של רובה הציד בגופו ומהם שתיים בקרבת לבו, זכה פעמיים רצופות,
ללא תחביב הציד היה לבטח זוכה מספר פעמים נוספות והיה יכול להיחשב למועמד רציני לרוכב הגדול בכל הזמנים.
מבחינת יכולת הרכיבה הוא בכל מקרה מהגדולים ביותר בכל הזמנים. הוא היה מעולה באותה מידה גם בהרים וגם במרוץ נגד השעון.

מתן גילור
03/07/2017 12:02:34

לדעתי, לא היה זוכה בעוד הרבה, כי זו היתה תחילתו של העידן "המלוכלך". המסוממים היו מפרקים גם אותו.

עידו גילרי
עידו גילרי
03/07/2017 12:03:50

ואתה מניח שהוא היה נקי כי?

עידו גילרי
עידו גילרי
03/07/2017 12:12:20
Reply to  פאקו

אצל מרקס זה לא חשדות.

עידו גילרי
עידו גילרי
03/07/2017 12:12:51
Reply to  פאקו

בשנות ה-90 נכנס ה-EPO פשוט.

Berch
Berch
03/07/2017 12:24:58
Reply to  פאקו

דווקא בגלל הדברים האלה אני מלא הערכה ללאנס האליל ארמסטרונג…
הבנאדם היה מפוצץ סמים והצליח לקחת מירוצים כמו מלך.
כשאני מסומם אני לא מצליח לפתוח את המנעול של האופניים… לא כל שכן לרכב עליהם ממקום למקום.
סיבולת של רוכב מקצועי זה לא צחוק מסתבר…..

עידו גילרי
עידו גילרי
03/07/2017 12:31:31
Reply to  פאקו

כל אחד והסמים שלו.

Berch
Berch
03/07/2017 13:39:05
Reply to  פאקו

אם תמשיכו להתייחס אלי ברצינות אני אשלח לכם מתכון של עוף בוויסקי (למרות שאני טבעוני למחצה)

הממזר של סטוקטון
הממזר של סטוקטון
03/07/2017 12:17:47

לא יפה קאפקייק…

מתן גילור
03/07/2017 12:25:28

התכוונתי ל-EPO. אם הבנתי נכון, הוא אכל קש מראשוני המשתמשים כי לא השתמש. אבל ברור שאי אפשר לדעת בוודאות. בטח בעידן בו לא בוצעו מספיק בדיקות.

עגל
עגל
03/07/2017 14:00:08

יש סרט טוב עליו "להאכיל את הגירית" (אולי טעיתי וזה לא להאכיל)

עידו גילרי
עידו גילרי
03/07/2017 14:02:56
Reply to  עגל

אתה עדין. זה להרוג את הגירית.

no funny shtuff
no funny shtuff
03/07/2017 19:31:01
Reply to  עגל

פשש.. השקעה נאה באוואטר.
תכל'ס סומסום צדק-
1. בוסטון סיימו ראשונים במזרח
2. דוראנט נעל את הליגה לארבע השנים הבאות.

Berch
Berch
03/07/2017 12:22:06

גם אני לא מתעניין באופני מסלול או שטח. רק מעניין אותי האופניים שלי כל יום הלוך חזור לעבודה
אבל בכל זאת אוהב את הטורים שלך…. בטח קצת יכנס לראש בסופו של דבר 🙂

הממזר של סטוקטון
הממזר של סטוקטון
03/07/2017 12:33:01

גילרוס, לא מתאים לך להאשים ללא הוכחות… או שיש לך ?

עידו גילרי
עידו גילרי
03/07/2017 12:35:46

לא מאשים, פשוט כמו שלא תפסו אף אחד אחר אז לא ניתן לדעת.

הממזר של סטוקטון
הממזר של סטוקטון
03/07/2017 12:38:13

לא הבנתי.. לא תפסו את הקאניבל ?

הממזר של סטוקטון
הממזר של סטוקטון
03/07/2017 12:40:19
Reply to  פאקו

זה באמת מה שהתכוונתי…

עידו גילרי
עידו גילרי
03/07/2017 12:43:03
Reply to  פאקו

נו, אז מה שעניתי קודם היה על למונד.

עידו גילרי
עידו גילרי
03/07/2017 12:41:30

את מרקס תפסו

הממזר של סטוקטון
הממזר של סטוקטון
03/07/2017 12:43:09

אם את הקאניבל תפסו, אז כן היה מישהו שתפסו..

עידו גילרי
עידו גילרי
03/07/2017 12:47:20

לא על EPO.

הממזר של סטוקטון
הממזר של סטוקטון
03/07/2017 12:55:26

"ואתה מניח שהוא היה נקי כי?"

זה לא סוג של האשמה ?.. אני מבין שהיא באה ממקום נקי, שלא כמו במקרה שלי… אבל בכל זאת ההיגיון הזה של "אף אחד לא נתפס, אז כנראה שכולם השתמשו… קצת מעוות… עכשיו אני מבין אותו לגמרי, כי אני לא תמים ונאיבי כמו מישהו שאני מכיר.. רק שיש ענף מסוים מסוים באמריקה הצפונית שגם שם כמעט לא בודקים ואנשים לא נתפסים אלא אם כן קוראים להם מונטה אליס וגם זה אך ורק כמובן על החומרים של ברץ' שלנו… אז מה ההבדל ?…

עידו גילרי
עידו גילרי
03/07/2017 13:17:24

אני אוהב לנהל אתך את הדיונים האלו כי זה חלק מהותי בספורט. אבל לפני שאמשיך הבהרה לגבי המשפט הזה:
הוא נאמר בתגובה לזה שמתן אמר ה"מסוממים היו מפרקים אותו" כלומר מתוך הנחה שהשאר היו מסוממים והוא לא. על אותן שנים אף אחד לא נתפס (עי עוד לא ידעו לזהות EPO). מכאן השאלה שלי.

עכשיו למהות. אני לא כל כך נאיבי כמו שאתה מנסה לצייר אותי וחשד תמיד קיים. בטח באופניים אבל גם בכל ספורט אחר. כל העניין הוא שההתעניינות בספורט הופכת לבלתי אפשרית אם מניחים שכולם אשמים מראש. אז כמו שכבר אמרתי לך פעם. אני עושה בחירה מודעת (כן, אני מרשה לך לקרוא לזה עצימת עיניים) לתת לכולם ליהנות מהספק עד שהם נתפסים. עכשיו ברור לי שהרבה לא נתפסים והרבה לא יתפסו ולא פחות יתפסו בעתיד. אבל לצערי זה חלק מהספורט. זו גלולה מרה (מאד) שאני מוכן לבלוע כדי לקבל את השאר.

הממזר של סטוקטון
הממזר של סטוקטון
03/07/2017 13:33:28

מבין לגמרי

הנק' שלי היא שאתה לא באמת נותן לו להינות מהספק אם אתה כותב שאלה כזו.

כשאני מטיל ספק באמינות של האן בי איי, ובמדיניות הסמים שלו, ולמה כוכבים בוחרים לטוס פאקינג לפני גמר קונפרנס ליורודיסני כאילו שאין יורודיסני באורלנדו (ועוד אורלנדו שבמזרח.. כל כך קרוב..) אז אומרים לי משהו כמו : "כן, זה חשוד, אבל לא הייתי קופץ למסקנות"

כמו בצבא, אז אם אתה רוצה לתת לו להינות מהספק – אז אין ספק

לא נתפס – לא נתפס.

אתה לא יכול להגיד "אני לא מאשים אותו" ואז להסביר לי למה הוא לא היה נקי בסבירות מאוד גבוהה. זה מתנג"ש…

עידו גילרי
עידו גילרי
03/07/2017 13:38:51

לא מסכים. ליהנות מספק אומר שיש ספק ולכן הוא נהנה ממנו. זה בא לידי ביטוי בזה שאני לא אכתוב שהוא השתמש בסמים. והדרך הכי ברורה שבה הוא נהנה מהספק היא שלא סמים עלאק כוכביות ליד הזכיות שלו (דרך אגב אם יש מישהו שכנראה היה נקי זה למונד). לפחות במקרה של האופניים כל הספורט כולו "נתפס" ולכן הוא כולו חשוד.
* כן זה היה מכוון

מתן גילור
מתן גילור
03/07/2017 13:47:20

בן של, אתה יודע מה ההבדל בין ההנחות של עידו לאלה שלך? ששלו מסתמכות על קשר בין החומרים להשפעתם ושלך לא. אני מניח שיש חומר פלא שלוקחיפ ביום א' וגורם לקפוץ גבוה יותר ביום ב' רק שחומר כזה לא קיים.
כשהיו חשדות כלפי לאנס לא דיברו גבוהות על שיקוי פלא, אלא על חומרים ספציפיים בהם הוא משתמש. אתה סתם זורק רפש על מי שאתה שונא, מבלי לתת שום קשר נסיבתי. למשל – חזרה מפציע קשה וגידול ניכר במסת השריר בגיל 28 זה הרבה יותר מחדיש מאשר חופשה של שבוע שאין שום חומר שאפשר לעשות איתו משהו בשבוע לשיפור ביצועים אנאירוביים.
לא בפעם הראשונה, אתה מנסה להוציא אחרים צבועים, למרות שהקשר בין הדברים קלוש במקרה הטוב.

עידו גילרי
עידו גילרי
03/07/2017 13:52:51

אני דווקא חושב שהשאלות שתו לגיטימיות. כבר בשנות ה-90 היו רינונים על תוצאות לא הגיוניות וגם אז אמרו "למה לא מוצאים כלום" איזה סם פלא יש? אז מסתבר שהיה אחד כזה.
לכן אני חושב שלגיטימי להעלות שאלות כאלו בקשר לדברים מחשידים. שוב – מסוכן לקפוץ למסקנות בעקבותיהן.

מתן גילור
03/07/2017 14:02:29

בדיוק. היו תוצאות לא סבירות. והיו גם עדויות רבות. אבל הוא לא אומר "יש כאן משהו לא סביר". הוא אומר "אם אתה מניח משהו לגבי תוצאה בלתי סבירה, אז אתה חייב ליישר איתי קו לגבי חופשות באירופה" כאילו יש איזשהו קשר בין הדברים.

הממזר של סטוקטון
הממזר של סטוקטון
03/07/2017 14:13:30

אני חושב שהתוצאה של 4 – 3 בגמר מ 1 -3 לקליבלנד המוגבלים היא לגמרי לא סבירה. סביר זה עניין יחסי.

מתן גילור
03/07/2017 14:27:44

מה הקשר לסמים? האם אתה טוען שבמצב של 1:3 שחקני קליבלנד (או אפילו רק אחד מהם…) צרכו חומר מסוים שגרם לשם לשפר את הביצועים?
אם אתה טוען זאת, ראוי שתכתוב על איזה חומר מדובר. כי אני לא מכיר שום חומר שיכל לסייע להם בזה.
ואם אתה מדבר על רצח ארלוזורוב, אז זה דיון אחר ואני מודה שאני צריך ממנו הפסקה.

הממזר של סטוקטון
הממזר של סטוקטון
03/07/2017 14:36:35

הסברתי למטה בכללי איך אני תופס את כל הליגה הזו.

אבל בקטנה – האם נפתחה חקירה על שמועות המבוססות של גראס בחדר הלבשה של הקאבס בפיינל ?! (עכשיו ברור שזה לא חומר משפר ביצועים, אבל זה מראה לך את הלך הרוח לגבי המוטיבציה לחקור נושאים כאלו.. בפיינל !!!!!!! סמיילי.

הממזר של סטוקטון
הממזר של סטוקטון
03/07/2017 14:01:10

האשמות קשות..

לא מנסה להוציא את גילרי צבוע, אבל מודה שאני אוהב למצוא סתירות אצל אנשים לפעמים רק בשביל הספורט, ההבדל הוא בהתכוונות של הבן אדם, צביעות היא נדמה לי לרוב מודעת, ואילו סתירות נובעת מחוסר קוהרנטיות של האג'נדה או משהו כזה.

מתן גילור
03/07/2017 14:04:14

ספורט מציאת הסתירות הוא ספורט רווי סמים. אין שום סיכוי שאתה מנפק כזו כמות של תגובות ומלל ביום בלי משפרי ביצועים. כמו כן, שמתי לב שלקחת יומיים הפסקה מתגובות לפני הפלייאוף. מעניין למה… מבקש לפסול לך את כל הסתירות שמצאת ולהעניש אותך בסטירות במקום.

עידו גילרי
עידו גילרי
03/07/2017 14:08:41

🙂

הממזר של סטוקטון
הממזר של סטוקטון
03/07/2017 14:10:06

אתה מתפרץ לדלת פתוחה… אני מודה כי אני משתמש בסמים…להנאה וגם על מנת לשפר ביצועים..

לא רק זאת.. בקרוב כנראה יוגש נגדי כתב אישום על גידול וסחר בקנאביס.

מתן גילור
03/07/2017 14:11:24

אם אתה רציני, אתה מוזמן לפנות בפרטי. חבר טוב שלי עו"ד פלילי משובח.

הממזר של סטוקטון
הממזר של סטוקטון
03/07/2017 14:15:26

תודה רבה , אבל החלטתי לייצג את עצמי והיה ויוגש כתב.

עידו גילרי
עידו גילרי
03/07/2017 14:16:56

אתה מוכר כרטיסים לאירוע?

הממזר של סטוקטון
הממזר של סטוקטון
03/07/2017 14:23:28

כאמור, המשא ומתן על הפקת המופע עדיין מתנהל והסוכן שלי מטפל בזה (אני גם הסוכן שלי)

בכל מקרה כרטיסים יהיה ניתן להשיג בקופות משרדיי "לאן"

Berch
Berch
03/07/2017 17:11:31

נשמח להוות קהילה תומכת בבית המשפט 🙂

עידו גילרי
עידו גילרי
03/07/2017 14:10:35

אם אתה מחפש סתירות וחוסר קוהרנטיות של האג'נדה אני מוכן להפנות אותך לקבוצה לא קטנה של סטודנטים שתצטרף למחנה שלך בשניה.

הממזר של סטוקטון
הממזר של סטוקטון
03/07/2017 13:53:27

אתה מכיר ענף ספורט שאין בו ספק ?
אפילו בשחמט נדמה לי היה זה רב האמן וואסילי איבנצ'וק שסירב לתת לבדיקת שתן או בדיקת סמים כלשהיא.. אלוף העולם מיכאל טל הקוסם מריגה היה על אופיום, ומכור למורפיום.

אם כולם נהנים מהספק אז אין שום משמעות לא להטלת ספק, ולא להנאה ממנו.

ובלבלת אותי לגמרי עם למונד – אז הוא היה נקי או לא ?

אתה לא כותב שהוא השתמש בסמים – אתה אבל רק כותב "ואתה מניח שהוא היה נקי כי ?… זה בעצם לכתוב שהוא השתמש בסמים…

עידו גילרי
עידו גילרי
03/07/2017 13:55:58

אני אדגיש שוב לגבי מה שאמרתי למתן מה הייתה הכוונה (תחשוב שאני עונה למתן):
אתה לא יכול להניח שכל השאר היו מסוממים ורק הוא לא. כולם חשודים באותה מידה.
עכשיו אליך:
אני לא יודע אם למונד היה נקי או לא רק את זה שהוא הכי פחות נקשר לפרשיות סמים או אנשים שהיו מעורבים בפרשיות.
בכל ענף יש ספק אבל דרגות הספק הן שונות. באופניים לדוגמא גם בימינו הוא הספק הוא עצום.

מנחם לס
מנחם לס
03/07/2017 18:05:17

אתמול מצאו אצל כלב מנצח במרוץ כלבים קוקאין בדמו. היו מאות מחקרים בנושא ולא נמצא באף אחד שקוקאין הוא חומר חיובי ל-PERFORMANCE. רק ל'הרגשה'. אבל העובדה שהכלב ניצח. אולי פשוט כי הוא היה הכלב העי מהיער.

מנחם לס
מנחם לס
03/07/2017 18:07:10
Reply to  מנחם לס

כמובן "הכי מהיר"

עגל
עגל
03/07/2017 14:04:16

תודה פאקו. באמת לא ברור לי למה לא מרפדים את כל הפינות החדות, גדרות וכ"ו במקומות מועדים לפרעונות. מה המאמץ כאן בכלל, ועוד לעומת הנזק של השבתה של כוכב כמו ולוורדה? (או של כל אחד אחר)

מתן גילור
03/07/2017 14:07:40

תראו, אם יש אמת במה שקראתי בזמנו (ואם אני בכלל זוכר את מה שקראתי בזמנו) למונד התלונן לא פעם על עניין הסמים, עוד לפני שיכלו לבדוק את זה. עכשיו, מה האינטרס שלי אחד שמשתמש להעלות כזו תלונה? חשוב להבהיר – זה לא כמו שלאנס תרם למלחמה בסמים אחרי שהיה חשוד. למונד בא אווט אוף דה בלו ואומר "אני נדפק כי הסבב מלוכלך". אם היה משתמש, קשה לי להאמין שהיה מציף סוגיה שיכלה למחוק לו את כל הזכיות.
אז אני *לא* אומר שלמונד היה נקי. אני *כן* אומר שהסיכוי שהשתמש ב-EPO נמוך יותר.

עידו גילרי
עידו גילרי
03/07/2017 14:15:26

לאנס כבר מהתחלה לקח את העמדה של ה"סמים דופקים את הספורט" וזה נכון בערך לכל רוכב בפלוטון. יש כאן מס שפתיים שכולם משלמים.

מתן גילור
03/07/2017 14:10:12

ד"א, יש פה משהו מאד לא הוגן. כי להגיד "באופניים כולם מסוממים" על סמך העבר, כשהיום בודקים בציציות ויש דרכון ביולוגי, זה לא פייר.
זה גם שולל לענף כמו ה-NBA את האינסנטיב להתנקות. הרי אם יעשה מהלכים לניקיון, יחשב ענף מלוכלך. האבסורד בו צועק.
עזבו את למונד. לקינטנה ופורט בהחלט מגיע שנניח שהם, לכל הפחות, הרבה יותר נקיים מהעבר, אם לא נקיים לחלוטין (במסגרת החוק).

עידו גילרי
עידו גילרי
03/07/2017 14:13:29

מתן, כמוש אמרתי לדוד לא אחת. זאת טמינת ראש בחול.

עידו גילרי
עידו גילרי
03/07/2017 14:18:38
Reply to  פאקו

הענף עכשיו כנקי

מתן גילור
03/07/2017 14:19:17

המהירות הממוצעת על פני העשור הקודם היתה מהירה יותר מאשר בעשור הנוכחי.
האם לדעתך (אפשר לבחור יותר מתשובה אחת):
1. היכולת של הרוכבים ירדה.
2. המסלול קשה יותר.
3. הטכנולוגיה והרפואה הלכו אחורה.
4. הטקטיקה של המנהלים פחות טובה.
5. הענף נקי יותר.

עידו גילרי
עידו גילרי
03/07/2017 14:22:01

מה הכוונה בנקי יותר?
יש פחות סמים?
או סמים פחות טובים?

עידו גילרי
עידו גילרי
03/07/2017 15:19:56

על הפחות משתמתשים אני בספק גדול. ללא ספק הסמים של היום פחות טובים וזה בהחלט לזכות הענף שהגביר את מאמצי האכיפה.

עידו גילרי
עידו גילרי
03/07/2017 14:16:02
Reply to  פאקו

וזה מה שקאפקייק מנסה לטעון כל הזמן.

עידו גילרי
עידו גילרי
03/07/2017 14:18:21
Reply to  פאקו

תלוי את מי אתה שואל. אבל בעיקרון שנינו

הממזר של סטוקטון
הממזר של סטוקטון
03/07/2017 14:18:40
Reply to  פאקו

זו בדיוק הבעיה שלי עם האן בי איי.. כמו שאמרתי אני בעצמי משתמש, אז אין לי שום בעיה שישתמשו או יאשרו שימוש בסמים, אבל המדיניות המפוקפקת הזו של עצימת עיניים ותפיסת שעירים לעזאזל (טורקוגולו ? בחיאת ראבק) גורמת לי לפקפק בכל ההתנהלות שלהם גם בדברים אחרים.

מתן גילור
03/07/2017 14:24:18

אולי די עם ה"אני משתמש" הזה? מה הקשר? 🙂
א. אתה לא ספורטאי מקצועי פעיל.
ב. החומרים בהם אתה משתמש אינם משפרי ביצועים בספורט (אולי בשחמט).
אני לא צורך שום דבר שנחשב לסם או חומר אסור לשימוש (עבורי או עבור ספורטאי). אין לי בעיה כשספורטאי מעשן קנאביס בשביל להתמודד עם כאב. יש לי בעיה כשהוא משתמש ב-EPO או סטרואידים אנבוליים.
עזוב את השאלות הפילוסופיות, שגם הן מאד חשובות.
אסור לנו להשלים עם מצב בו לא ניתן להתחרות בלי שימוש בחומרים הללו.

הממזר של סטוקטון
הממזר של סטוקטון
03/07/2017 14:32:16

הכוונה היא המישור האידיאולוגי, לא במישור המקצועי.

כאחד שלא אוהב שאומרים לו מה לקחת, אני לא חושב שמותר באמת להגיד ללברון מה לקחת, בלי שום קשר לאיזה חומר עושה מה.

יש לי בעיה עם זה שקובעים חוק מסוים, אבל רק למראית עין.

דוגמאות – מונטה אליס הורחק השנה על מריחואנה נדמה לי, אז למה אף אחד לא חקר את השמועות של גראס בחדר הלבשה של הקאבס בפיינל !!! או דוראנט שנתפס כשנופל לו מהכיס קפסולה עם מריחואנה (עוד לפני המעבר לסן פרנסיסקו)

מתן גילור
03/07/2017 14:40:59

זה היה או להפיל ראש גראס או להפיל את הראש של ווסטברוק. הליגה בחרה חכם.

הממזר של סטוקטון
הממזר של סטוקטון
03/07/2017 14:49:31

אתה מבין אבל את הצביעות של הליגה ?

אתה בא אליי בטענות שאני בא עם חשדות לא מבוססים, אבל איך יהיו חשדות מבוססים כשהליגה לא מסוגלת אפילו לעשות בדיקת שתן פשוטה לכל שחקניי הקאבס, אחרי שלא כתב אחד אלא לפחות כמה, הריחו ירוק בחדר הלבשה בפאקינג פיינל !!! ולכן כל מה שנשאר זה רק חשדות.. ולא חשדות מבוססים, שדווקא לעניות דעתי גורמים לחשדות שלי להיות עוד יותר מבוססים באופן פרדוקסאלי.

העיקר מונטה אליס.

מתן גילור
03/07/2017 14:50:53

לגבי גראס זה לא חשדות. המון שחקנים מודים (אנונימית או בשם) שהם משתמשים בזה. כפי שכתבתי, עם זה אין לי בעיה ואני לא מבין למה לליגה יש.

הממזר של סטוקטון
הממזר של סטוקטון
03/07/2017 14:53:44

ואני מניאק אם כתב ההופס "הברון מקריית עקרון" לא עישן איתם ביחד…

ועוד באים אלי בטענות פה באתר, על איך לא תרמתי כסף לממן את התועבה הזו…

הממזר של סטוקטון
הממזר של סטוקטון
03/07/2017 14:58:11

אבל אם יש להם בעיה, אז למה לא חקרו את זה ?

למה מונטה אליס כן, והקאבס לא ? יש לך פה מודיעין מהימן על שימוש של סמים בפיינל והליגה לא חוקרת, ואתה רוצה שלא תידלק אצלי נורה אדומה ?

מצטער.. זה פשוט יותר מדי מוזר בשבילי… "ואני בעד העניין עם הסמים"..

מתן גילור
03/07/2017 14:58:24

"מעולם לא חפרו מעטים כ"כ על סכום כסף קטן כ"כ שהם בכלל לא תרמו."
וינסטון צ'רצ'יל, גרסת הופס.

הממזר של סטוקטון
הממזר של סטוקטון
03/07/2017 15:23:56

רציתי… סמיילי

עידו גילרי
עידו גילרי
03/07/2017 15:28:24

אתה גם רצית פופקורן בסינמטק.
לא כל מה שרוצים בחיים מקבלים.

הממזר של סטוקטון
הממזר של סטוקטון
03/07/2017 15:36:00

אז זהו… שלא..

אחרי חשיבה ממושכת והתעמקות בסוגיה, הגעתי למסקנה שגם 4 -1 זה סוויפ, רק שעל פי הנהלים שקבעתי לעצמי, אני מחויב להגיע לסינמטק לבוש טיפ טופ כג'נטלמן (סוויפ ג'נטלמנים – וסליחה מראש על הזלזול באינטלגנציה שלך) החמוש במטאטא.

מה שכן.. צפה בעיה אחרת.. ההתעמקות בסוגיה העלתה אצלי את החשש שהוורנר בראדרס יעכבו את יציאת הסרט לאקרנים לפחות עד שיקרה "נס"…

Ish
Ish
03/07/2017 16:30:49

זו אכן אחת הסיבות שהnba לא עושה שום דבר בנידון. ראו מהאופניים יפה מאוד כמה משתלם להתאמץ לנקות את הספורט מסמים.

גיא הרשע
גיא הרשע
03/07/2017 15:01:37

די להתעסק עם שטויות!
ראיתם את ה-MVP?

(ה-MVP? האווטאר החדש של עגל!)

הממזר של סטוקטון
הממזר של סטוקטון
03/07/2017 15:09:27

באמת יפה..

אבל אם הקאפקייק כל כך צדק, אז איך זה שהוא חייב פה ארוחות בסדריי גודל של אולמות אירועים ?

גיא הרשע
גיא הרשע
03/07/2017 15:24:37

ע"ע נס הלחם והדגים…

עגל
עגל
03/07/2017 15:28:45

צודק, הוא הבטיח 16-0 וטעה במשחק אחד

עידו גילרי
עידו גילרי
03/07/2017 15:32:51
Reply to  עגל

הוא גם הבטיח שהקאבס לא יגיעו לגמר נו אז מה?
הוא גם הבטיח שקאווי, פארקר, ג'ורג' היל ולא יודע מי שכחתי ייפצעו?

עגל
עגל
03/07/2017 15:34:57

הוא לא *הבטיח* שהקאבס לא יעלו לגמר, הוא *הזהיר* שזה מה שהולך לקרות
🙂

גיא הרשע
גיא הרשע
03/07/2017 15:38:15

סומסום טען שהמעבר של דוראנט יעקר את התחרותיות בליגה.
עוד פלייאוף או 2 כמו זה של השנה שעברה, ועגל יכול לפתוח פס יצור לחולצות "סומסום צדק…"

עידו גילרי
עידו גילרי
03/07/2017 16:08:10

אם נחווה עוד 2 פלייאוף כאלו הוא אכן יהיה צודק.
אבל גם בפלייאוף הנוכחי הם זכו לפגוש קבוצות בהרכב חלקי.
אם כבר אתה רוצה לתת קרדים לסומסום על משהו אז תדפיס חולצה חדשה:
סומסום קילל

הממזר של סטוקטון
הממזר של סטוקטון
03/07/2017 16:22:16

איזה צודק ואיזה עמייאת..

אין קבוצה במזרח שהיא לא ברוקלין שהוא לא אמר עליה שיש לה מול קליבלנד "מאץ' אפ מהגיהנום".

כל בר דעת רואה שגולדן מפלצת, לא צריך להוציא חולצה בשביל זה.

Ish
Ish
03/07/2017 16:37:17
Reply to  עגל

הוא הבטיח 16-0 ארבע שנים רצוף

עגל
עגל
03/07/2017 15:23:39

גיא אתה ראשון יא קאזה
חוץ מזה, לא ראית מה כתוב בצד השני של החולצה . . .

עגל
עגל
03/07/2017 15:35:42
Reply to  פאקו

צריך להיות יצאתי חומוס

(הולך טוב עם הסומסום)

מתן גילור
03/07/2017 15:38:39

אני מנחש שבצד השני כתוב: "מי יכול לנחש איזה כוכב לכת סומסום?"

הממזר של סטוקטון
הממזר של סטוקטון
03/07/2017 15:48:55

שבתאי (צבי)

עגל
עגל
03/07/2017 16:57:03

בצד השני כתוב כל הסיפור עם קאטו הזקן . . .

מנחם לס
מנחם לס
03/07/2017 18:06:23

שוב, לאלה שהחמיצו: אתמול מצאו אצל כלב מנצח במרוץ כלבים קוקאין בדמו. היו מאות מחקרים בנושא ולא נמצא באף אחד שקוקאין הוא חומר חיובי ל-PERFORMANCE. רק ל'הרגשה'. אבל העובדה שהכלב ניצח. אולי פשוט כי הוא היה הכלב הכי מהיר.

יניב
יניב
04/07/2017 22:17:41

קראתי עכשיו את כל התגובות ופשוט תענוג. שיחקתם אותה. ובשביל שמתן לא יגיד שאני זורק סתם לאוויר אז הכוונה בעיקר לפאקו עידו מתן וכמובן הבן הממזר.

trackback

[…] עשה את הטעות לאחר אותו הקטע, וכתב עבור ואלוורדה סוג של סיכום קריירה. טעות גדולה, שהתבררה כבר בתחילת העונה הנוכחית, בה זכה […]