רק לא במכבי ת"א / מנחם לס

החלטתי לכתוב קטע קצר זה במיוחד עבור הקוראים החסויים מההנהלה של מכבי ת"א (שאני יודע בוודאות שהם נכנסים לאתר בקביעות); עבור עיתונאים של עיתונים אחרים ואתרים אחרים הנכנסים הנה בקביעות, וכמובן עבור הקוראים החשובים ביותר – אנחנו, גולשי האתר.

רצינו שכולם יידעו ש-HOOPS.CO.IL מוכר וידוע ע"י ה-NBA, ולא סתם מוכר, אלא קבלנו קלסיפיקציה שהיא שנייה רק ל-"LEVEL I" (שהיא הקלסיפיקציה של העיתונות המקומית של כל קבוצת NBA, ואז הגופים המגה-גדולים כמו ESPN, FOX NEWS, CBS NEWS, או ספורטס אילוסטרייטד). אנחנו ברמה של INSIDE HOOPS, HOOPS HABIT, או BASKETBALLINSIDERS.  הם כולם יושבים לידינו באולמות. לא ירחק היום ובמשחק מסויים פתאום יתפנה מקום בשורה הראשונה ואם ייפול מזלנו, ויהיה לנו כתב באותו משחק, הוא יזכה לשבת במקום הטוב ביותר באולם.

המקום היחידי אליו אנחנו לא מוזמנים ולא רצויים הוא ההיכל של מכבי ת"א.

כמה שלא פניתי, כמה שלא בקשתי, נענינו בשלילה. למעשה לא נענינו בשלילה: פשוט לא חזרו אלינו. אנחנו לא חשובים מספיק כדי להיענות.

כשהייתי במשחק של מכבי נגד פנרבחצ'ה, ראיתי את שולחן העיתונאים לפני והיו שם איזה 8-9 אנשים – לא יודע מאיזה עיתונים או אתרים – אבל להם היתה אקרדיטציה ולנו לא.

ישנו איזה שהוא אנטי נגדנו בארץ הקודש. אני לא יודע מה הסיבה בדיוק.  אולי סיבה שלא עוזרת היא שאני "OUT" מזה ימים-ימימה בעיתוני "ידיעות", "מעריב", ו"הארץ" בגלל סיכסוכים שהיו לי עם בעלי העיתונים, ומריבות עם עורכים חסרי מושג משך השנים. כיום, נדמה לי שמה שגורם לאנטי הזה היא סתם קנאה שאתר כשלנו, המורכב רק מצוות מתנדבים ומסרב לכל השתתפות מסחרית באתר, זוכה ליותר כניסות ויותר תגובות בכדורסל מכל עיתון או אתר אחר.

אז מכבי ת"א לא מאשרת לנו אקרדיטציה. העיקר שהסן פרנציסקו ווריורס, קליבלנד קאבס, ניו יורק ניקס, שיקגו בולס, אינדיאנה פייסרס, פילדלפיה סיקסרס, ברוקלין נטס, אטלנטה האוקס, שרלוט הורנטס, טורונטו רפטורס, ומהשבוע לוס אנג'לס לייקרס ולוס אנג'לס קליפרס, כן אישרו, ומאשרות. אנחנו מאושרים לכל 30 הקבוצות אבל לפעמים – כמו במקרה בוסטון סלטיקס – הם משחקים אותה מכבי ת"א.

נ.ב: זאת מכבי ת"א היודעת רק לקבל ולעולם לא לתת. בעבר הבאתי להם חמישה שחקנים, שלושה שהפכו שחקני חמישייה חשובים: לארי קאופר, בוב מקמהון, וסטיב צ'ובין. לא קבלתי פרוטה על כך, ובקושי אמרו לי תודה, והיום מסרבים לתת לאתר שלי אקרדיטציה.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 50 תגובות

  1. לא רוצים, לא צריך!
    זה לא חכמה בשבילי להגיד את זה כי אני לא אוהד מכבי אבל בהקשר התקשורתי אני מסכים 100%: האתר שלנו הוא סופר פופולרי בכל מה שקשור לכדורסל ואם ב-NBA נותנים לנו קרדיט אין שום סיבה שבישראל לא יתנו

  2. מעצבן משהו.
    אחד הדברים הטובים באתר (מבין רבים) הוא הדיווח מהמגרש. חבל שבתל אביב מסרבים לשתף.
    למרות זאת, מעניין לדעת מה הסיבה. האם זה באמת היחס למוביל האתר, מנחם לס? האם זו מכבי תל אביב שרודפת אחרי עיתונאים שמדברים ברעתה ולא שמחה לשתף פעולה עם אתר שאין לה כתבי חצר ודוברים בו? או שמדובר בזלזול שנפוץ בארץ באינטרנט ובכותבים שם כאילו הם אינם ראויים ליחס של עיתונאים אמיתיים?

  3. בתור אוהד ומנוי במכבי הייתי מאוד שמח שהם יכירו בHOOPS ושנסקר מההיכל.
    עם זאת, מכבי תל אביב זה הגוף החזק בספורט הישראלי והם מרגישים שאין לאתר ישראלי כמונו מה לתרום להם. ב-NBA מן הסתם לליגה יש אינטרנס שיסקרו אותה מעבר לים.
    זאת מכבי. חבל, אם אם הם לא רוצים לא צריך.
    אני אמשיך להגיע לכל משחק ולעודד בשער שלי 🙂

  4. אני חושב שזה קשור להתמדה יותר מאשר ל'דווקא' של מכבי ת"א נגד הופס. נכון שיש מעין 'ברנז'ה עיתונאית בארץ, וכתבים של בלוגרים, או שעובדים בחינם נחשבים פחות למרות שאולי הם יותר פופולריים ונקראים מהאתרים הגדולים.
    לא חושב שצריך להיכנס להתנחלויות.
    גם ב-nba לפני שנתיים שלוש היה ממש קשה לאתר לקבל אקרדיטציות למשחקים, אבל בזכות ההתמדה שלך והקשרים עם שלוחת ה-nba עם הזמן נוצר מין 'אמון' שזה אתר רציני ולא סתם כמה חבר'ה שרוצים לקבל כרטיסי כניסה חינם למשחקים.
    אולי צריך לפעול ככה עם מי שנותן את האקרדיטציות למשחקי מכבי. להמשיך לבקש, לשלוח לינקים לכתבות שלנו על היורוליג והליגה הישראלית, עד שזה יכנס למודעות שלהם.
    בנושא הזה חייב לציין שהכיסוי השנה של הליגה הישראלית והיורוליג מקצועי לא פחות ואף יותר מהאתרים הגדולים. באמת כל הכבוד לצוות הכותבים.

  5. עזוב שטויות דוקטור
    אין מה להשוות פילי ציז סטייק לפלאפל
    למה שמת פרצוץ של שמעון עם סמיילי צוחק ? תן איזה פרצוף קצת עצוב שלו

  6. לדעתי, ערוץ הספורט רואה בכל האתרים בסגנון הזה איום. הם ניסו פעם להכניס את זה הביתה עם דה באזר וזה הסתיים כעבור מספר חודשים.
    כל המודל הזה של סיקור ספורט נטול הכנסות ואיכותי, לדעתי, מפחיד אותם.
    מעניין אותי לראות תשובות של קבוצות אחרות ולהיווכח האם אני משלה את עצמי או שיש דברים בגו.

  7. מנחם, אני לא חושב שיש למכבי ת"א משהו נגד הופס. אני בעיקר חושב שמה שקורה הוא שבישראל העניינים פחות מקצועיים מבארה"ב. קבוצות ישראליות רחוקות מלהבין תקשורת, לחלקן נפתח רק בעונה שעברה דף פייסבוק שלא נדבר על אתרים נורמאליים (תיכנסו פעם לאתר של מכבי קרית גת – מובטחת לכם חוויה משנות התשעים) ובטח ובטח לא מסיבות עיתונאים בסוף משחק שזה לוקסוס שקורה מעט מאוד ורק בקבוצות מסוימות ולפני אירועים של המינהלת. הפתיחות של השחקנים והמאמנים בליגה לראיונות היא בערבון מוגבל ובכפוף להנהלה ולדובר ובגדול, כמו שאמרתי, אנו פשוט רחוקים שנות אור.
    ואם אתה חושב שמכבי ת"א יודעת להתנהל מול התקשורת ובכן, פיטורי ארז אדלשטיין ב-2 בלילה ועוד כל מיני פרשיות שבהם הנהלת מכבי בחרה שלא להגיב מוכיחים שהם בעיקר יודעים לנסות להתחמק מתקשורת.
    במקביל, הייתי אומר שבניגוד לארה"ב שלא מבדילים בין הופס לבין ידיעות אחרונות, בארץ כן מבדילים ואנחנו נמצאים בנושא הזה מאחורה.

    אני כן יכול להגיד שבמינהלת ליגת העל בכדורסל הביעו נכונות לעזור לנו עם כניסה למשחקים ואני מייחל ומאמין שבקרוב אני ומידן גם נדווח לכם מאולמות ארצנו.

    1. +1. כמו בצבא- כשמתעלמים/מטרטרים אותך זה לא נובע מחשבה, אלא מהתנהלות דפוקה.
      והאתר של קריית גת אכן לקוח משנות ה-90, בשלב מסוים חשבתי שהוא מצריך את הדפדפן של netscape

  8. לערוץ הספורט יש בעלות במכבי
    לערוץ הספורט יש בלעדיות על אתר ה NBA
    איזה אינטרס יש להם להכניס אותנו….
    דבר עם חולון
    אם אתה לא פותח פלאפל מתחרה בכיכר סטרומה לא יעשו לך בעיות 🙂

  9. פשוט האתר מתמקד בNBA, הסיקור של הקבוצות הישראליות בכלל ומכבי פוקס בפרט הוא יחסית זניח.

    כמובן, מערכת היחסים של מנחם עם מר מזרחי וחבריו, לא מוסיפה…

    1. לי אין כל בעייה עם מזרחי או אף אחד במכבי. כשהבאתי להם שחקנים לא דרשתי כסף והם לא הציעו לשלם כך שהכל בסדר.
      ועם דורון ג'מצ'י שהיה צריך לטפל בבקשתי לאקרדיטציות הייתי תמיד ביחסים טובים.

    1. לא מסכים.
      נחתחנו כאן לא פעם את מכבי בפינצטה ברמה שאף אתר לא התקרב.
      סקירת היורוליג של לביא היא טובה משמעותית מכל האתרים האחרים בארץ.הסקירה של זערפני יאיר בליגה הישראלית היא בכלל. משהו שאין אתר שמתקרב לכך ( כולל המינהלת ).

  10. מנחם, אני ואתה יודעים בדיוק מי ארגן את כל האקרדיטציות לאנ בי אי. בכלל לא ידעת אל מי פונים שם….אתה יכול לספר לכל הגרופיס שלך מה שאתה רוצה. אני ואתה יודעים בדיוק מה היה……
    אולי זאת אחת הסיבות שלא נותנים לך אקרדיטציה?? תחשוב על זה

    1. למה לדבר על גרופיס תקרכ מה מנחם כתב על גארי פייטןן הצלחה נדוי באושר לעורכת דין….
      הבן אדם הופיע כיכב בכל העיתונים אחרי טקס כניסתו להיכל התהילה תקף את זו שהצטרפה אליו לטקס ….כשהיה שיכור .
      מנחם כותב על הצלחה ונשוי באושר ….
      לא נראה שטרח בכלל לבדוק לעומק על מה כתב …
      העתיק טור אמריקאי אוהד לפייטון ושונא את אוקלהומה ….אז סבבה העתיק לא בדק.
      עיתונאי מבין ? לדעתי אפילו לא קרוב לזה.

  11. לא חושב שהייתי מתגאה בהבאת צובין ומקמהון לארץ….
    אולי יש כאלו שלא זוכרים במי מדובר ואיזה הרס השאיר אחריו צובין ….
    ואיזה תלונות הגיעו מהשכנים ומשכירי הדירה.

  12. אני מסכים עם הכותבים שהישוו את זה לצבא – פשוט נובע מחוסר מחשבה וזלזול במדיה האלקטרונית הלא ממוסדת.

  13. היי. אני בתפקיד שנה, ומעולם לא קיבלתי בקשה לאקרדיטציה.
    צרו איתי קשר בשמחה.

    רועי גלדסטון – סמנכ"ל תקשורת, מכבי ת"א

כתיבת תגובה

סגירת תפריט