אירועי דיומא – 23.10.2016

כדורגל / דוד "פאקו" סעדה:

פרמיירליג – מחזור 9

15:30-מנצ'סטר סיטי-סאותהאמפטון (ספורט 1). הגמגום של הסיטי בתקופה האחרונה הפך למשבר של ממש עם התבוסה לברצלונה. עדיין, איבוד הנקודות של יריבותיה הלונדוניות לצמרת משחק לטובתה. היום יש לסיטיזנס הזדמנות לחזור לשגרת הניצחונות, גם אם הקבוצה שמולם נמצאת כעת בכושר לא רע.

17:45-צ'לסי-מנצ'סטר יונייטד (ספורט 1). מפגש פיקנטי בין מוריניו לבין האקסית. צ'לסי פתאום חזרה למרחק נגיעה מהצמרת עם שני נצחונות רצופים. למרות ההישגים מורגש מעט לחץ בקבוצה בעיקר בחזית שבין דייגו קוסטה למאמנו קונטה. אצל מוריניו העניינים כרגיל: הבונקר שנקט נגד ליברפול (עם שיא שלילי של 35% החזקת כדור) הצליח להביא לתיקו מאופס, שהתאים בעיקר למיוחד. הטקטיקה הזו יכולה להיות מסוכנת היום, היות והצמרת עשוייה להמשיך לברוח לשדים האדומים.

לה ליגה – מחזור 9

17:15-סביליה-אתלטיקו מדריד (ONE). המשחק המומלץ של היום הוא קרב צמרת משובח בין המובילה לבין זו שבמקום השלישי. האלופה הסדרתית של הליגה האירופית השתדרגה השנה ביכולות, הרבה בעזרתו של סמיר נאסרי המושאל, וזה מיתרגם להישגים יפים גם בליגה וגם בליגת האלופות (עם סיכוי מצויין לעלות לשלבים הבאים). מנגד האורחת שבמקום הראשון מנצחת כל כל מה שעומד בדרכה, כולל 7:1 על גרנאדה האומללה במחזור האחרון. זהו משחק שכל תוצאה בו לא תפתיע.

21:45-ריאל מדריד-אתלטיק בילבאו (ONE). ריאל פרקה את כל התסכולים אחרי ארבע תוצאות ה-1:1 עם הנחלת תבוסות בליגה לבטיס ובליגת האלופות ללגיה ורשה. לצערם של הלבנים, הקבוצה הבסקית שמולם הרבה יותר טובה משתי היריבות האחרונות, וריאל עדיין סובלת ממכת פציעות לא פשוטה, כך שמדובר במשחק יותר שקול מכפי שנדמה.

ליגה איטלקית – מחזור 9

21:45-רומא-פלרמו (ספורט 2). רומא יצאה כשידה על העליונה ממפגש הצמרת מול נאפולי עם ניצחון חוץ נאה, ועלתה למקום השני, כשהניצחון של מילאן על יובה אתמול אמור לדרבן אותה לנצח על מנת לצמצם את הפער בפסגה. קבוצת התחתית של פלרמו (מתחת לקו האדום) לא אמורה להיות זו שתפריע לה להצליח במשימה.

ליגה צרפתית – מחזור 10

18:00-מץ-ניס (ספורט 5 לייב). ניס, הדוהרת קדימה בפסגה, לא מפסיקה לנצח, וזכתה במחזור הקודם לניצחון חמישי בשישה מחזורים. מץ הקטנה לא אמורה להוות אתגר לבאלוטלי וחבריו.

21:45-פ.ס.ז'-מארסיי (ספורט 5). האלופה יחד עם אדינסון קבאני, שהחל לכבוש בצרורות, יצאה פחות או יותר מהמשבר בו נמצאה לפני מספר משחקים, והיא יכולה להיצמד למונקו שבמקום השני עם ניצחון על היריבה הבינונית. מארסיי ריכזה כותרות השבוע, כאשר פורסם שנרכשה ע"י פרנק מקורט, לשעבר הבעלים של ל"א דודג'רס (שהביא אותה לפשיטת רגל). מקורט התחייב להשקיע כסף רב על מנת להביא את מארסיי להישגים בליגה ובאירופה, כאשר הצעד הראשון שלו היה הבאת רודי גארסייה לעמוד מאחורי הקווים.

כדורסל / דוד "פאקו" סעדה:

ליגת העל – מחזור 3:

18:35-מכבי ראשל"צ-בני הרצליה (שידור באתר של ספורט 5). לאלופה לא יהיה נעים להודות, אך היא ודאי לא מאווכזבת מחזרתו הצפוייה של שון דאוסן לסגל, בעקבות חוסר ההצלחה שלו במשחקי קדם העונה במדי הפליקנס. בנוסף, הכתומים כבר שיחררו את הרכז ג'ו ג'קסון, ומחפשים לו מחליף, כך שהם מגיעים בהרכב חסר משהו למשחק. מנגד, הקבוצה מהשרון מגיעה למשחק ברגשות מעורבים, לאחר ניצחון נאה על מכבי חיפה בליגה והפסד מאכזב בהארכה לאקדמיק סופיה במסגרת היורופקאפ.

פורמולה 1 / דוד "פאקו" סעדה:

מירוץ ארה"ב:

שידור בספורט 5 לייב, 21:50. במירוץ הדירוג אתמול, הצליח לואיס המילטון להשיג את הפול פוזישן, כאשר בן קבוצתו רוזברג מגיע שני ודניאל ריקרדו שלישי. למרות שההישג משאיר לבריטי איזה חריר של תקווה, גם אם ינצח היום (ובשלושת המירוצים הבאים), הוא עדיין לא תלוי בעצמו, היות ולרוזברג תספיק זכייה במקום השני בכל המירוצים על מנת להבטיח את האליפות.

אופניים / דוד "פאקו" סעדה:

הטור של אבו דאבי

קטע 3 של אתמול היה קטע הטיפוס היחיד במירוץ. בקטע זכה האסטוני טאנל קאנגרט מקבוצת אסטנה. קאנגרט היה בקבוצת הבריחה שרכבה לפני קבוצת הפיבוריטים, שכללה רוכבים כניבאלי, קונטאדור ואוליסי. למי שזוכר את השלב המכריע בג'ירו השנה, גם אז קאנגרט היה מלפנים, וניבאלי גישר אליו בדרך לזכייה במירוץ. אלא שכאן, קאנגרט ניער את ניקו רוץ' מסקיי, שרכב איתו בקבוצת הבריחה, והמשיך לניצחון בקטע, בעוד ניבאלי רוכב בניחותא עם החבורה מאחור. טקטיקה מבריקה של הקבוצה הקזאחית, שהביאה לה את הניצחון בקטע (ובמירוץ כולו, למעט קטסטרופות). הפודיום כעת מאוייש ע"י קאנגרט, רוץ' ואוליסי. לאתר הרשמי של הטור.

קטע 4 היום, הנועל את המירוץ, הוא עוד קטע מיאוץ, הפעם בן 143 ק"מ. קאבנדיש, דגנקולב, מתיוס, ויוויאני וניצולו ינסו לזכות בו. 17:30, שידור ביורוספורט 2 (לא נקלט בארץ, לינקים לשידור באתר הזה).

 

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 17 תגובות

    1. לגמרי. יש השנה צפיפות יפה בצמרות של הליגות באירופה. אנגליה בראש כמובן (לא זוכר פתיחת עונה צפופה כזו מזמן), אבל גם ספרד, צרפת ובעקבות אתמול גם איטליה. פשוט מעולה.

  1. נראה שקבוצת הכדורסל מהביוב התל אביבי גונבת לטור של אבו דאבי את כל הענין ….
    אופיני לאוהדי כורסא שמבחינתם ספורט הוא משהו שעליו קוראים רק בעיתונים …

  2. 1-0 לסאות'המפטון במחצית. הולך להיות קרב אדיר השנה על האליפות באנגליה.

    אתלטיקו – סביליה הולך להיות משחק אש

כתיבת תגובה

סגירת תפריט