מעורב הופס ליום ראשון בערב / מנחם לס

  1. 1. תמונה שווה אלף מילים

התמונה של דוק ריברס בקמבק של חוסטון נגד קליפרס מספרת את כל הסיפור. התמונה נילקחה בגולטנדינג של דווייט האווארד שלא נישרק בהגנה על הלייאפ של בלייק גריפין, ואז הטיפ-אין – כל אחד מהשניים היה משווה ל-107-107. לטיפ אין לא היה סכוי כי האווארד חבט בבכדור בצורה בלתי חוקית כפי שהראה הריפליי. השופטים החמיצו זאת, ונתנו את החוץ ליוסטון, ואז החופשיות של טיי לאוסון חתמו את התוצאה. אני לא מאוהדיו של הדוק אבל הפעם לפרצופו ישנה סיבה.

2. שיקגו קלעה 5% מהרבע הרביעי ועד סוף ההארכה

ה-1 מ-20 בקליעות כלל 0 מ-9 בהארכה. האם זאת תוצאה משיטת המשחק החדשה של פרד הויברג שהסברתי ב'מעורב' שעבר? הוא לא חושב ככה: "הקבוצה שיחקה בכל כך הרבה אנרגיה בצורה החדשה שאנחנו משחקים נגד OKC, ופתאום הערב כולם ב'פאנק' בלתי מוסבר. כנראה שבעונה ארוכה כמו עונת NBA קורים דברים שהם מעל יכולתנו להסביר. אני עצמי זוכר ימים כאלה כשחקן כששום דבר לא הולך, אף כדור לא ניכנס, ויש לך הרגשה שאתה משחק נגד כוחות בלתי נראים הפועלים נגדך. לא לקלוע אף נקודה בחמש דקות הארכה? האם דבר כזה קרה אי פעם ב- NBA ?   I WONDER!"

זה קרה. בשיקגו אולי זה לא קרה.

דרק רוז אמר:

“It’s all about effort. We’ll get tired of getting our butt whupped one day,” Rose said. “It’s all about just bringing out that championship-caliber effort every night. We’ve got to stay more consistent. We have to stay together while we’re out there.”

פאו גאסול:

“There are certain things you have to bring every night in the NBA in order to win games, and we didn’t bring that tonight,” Gasol said. “We allowed them to hang around all game long and at the end we paid the price.

“We’ve got to make up our minds on what we want to do going forward, what kind of team we want to be. Do we want to be an up-and-down team and a team that does OK but doesn’t really have a chance to win a title?

“So far, that’s what we’re showing.”

3.מילווקי חייבת להסתכל כל הדרך אחורה עד 1971

כמה קבוצות, למשל הסלטיקס או הלייקרס, יכולות להסתכל תמיד קצת אחורה ולמצוא 'גדולה' כדי לספר לדור החדש. כמה קבוצות כמו הספארס או ההיט צריכות ללכת רש שנתיים או שלוש אחורה. ישנן קבוצות שלא יכולות לדבר על אלופות קדומות כי לא היו להן. השבוע קרים עבדול ג'אבר ואוסקאר רוברטסון ביקרו את מילווקי. שם צריכים ללכת אחורה עד 1971.

"מילווקי היתה פעם GREAT BASKETBALL TOWN”, אמר קרים – שאז נקרא לו אלסינדור. רוברטסון הינהן בראשו. "ביג O” נראה חלש ולא יציב בגופו אחרי ניתוחי לב שעבר וארוע סרטן דם שחוזר. כששניהם שחקו במילווקי היא היתה המקום להיות בו.

קרים אמר:

“Milwaukee was a great NBA town when I played here,” Abdul-Jabbar said. “We won the title once and vied for it a couple other years. People didn’t like coming here to play. They got whipped, pretty much.”

The franchise has been infused with energy, and even though the team hasn’t won a thing yet there’s an unmistakable swagger that starts at the top and permeates the organization. In talking with the new ownership, I’m really impressed with their vision and the fact that they’re looking to go all the way to the top,” Abdul-Jabbar said. “That’s their focus. They’re not going to wait for it to happen. They’re going to be proactive about it. I’ve seen them play a couple times this season,” he said. “I think they’ve got good players. They may be one or two players away from winning it all.”

4.קובי הוא בסדר גמור

מה אמר קובי אחרי הנצחון על הנטס? "VICTORY LAP BEATS FAREWELL TOUR".

הוא לא רוצה לדבר הרבה על 'השנה הבאה', אבל כשהוא נשאל הוא עונה, ומה שאמר לעתונאי ניו יורק אחרי הנצחון היה שכל מה שמעניין אותו עכשיו זה לנצח. "סיבוב נצחון זה כל מה שמעניין אותי. לא כמה קלעתי או לא קלעתי, ואני לא רוצה כל אופנועי 'הארלי' במסע פרידה. אני רוצה 'מסע נצחון', לא 'מסע פרידה'.

הערב נגד הניקס מתקיים משחק קריטי ביותר  בתחילה של מסע או בקטיעתו בעודו באיבו (איבו או עיבו, בכל מקרה – גיא!).

מעניין לקרוא את  Adrian Wojnarowski: מיאהו:

The long goodbye for Kobe Bryant made it out onto the road on Friday night, the Barclays Center in Brooklyn playing the part of the prelim to a Sunday matinee at Madison Square Garden. Bryant could feel the strength starting to regenerate in his legs here, delivering him a modest improvement over a dreadful Staples Center performance on Tuesday.

As Bryant begins what appears in every way to be his farewell tour, the truth becomes clearer and clearer to him. He isn’t chasing the playoffs, nor a championship. Kobe Bryant is chasing a ghost.

“I get held to much higher standards than most of my peers,” Bryant told Yahoo Sports on his walk out of the Barclays Center. “If I have a bad shooting night, it’s, ‘He’s in the grave. He’s in the coffin.’

Look around the league, and other players have bad shooting nights – and it’s just a bad shooting night.”

But the expectations that they have for me, they’re actually something that I appreciate. Achilles injury. Fractured knee. Torn shoulder. Twentieth year in the league. Thirty-seven years old. All that, and the expectations are that I average 30 points.

“But I appreciate those standards, because it’s something that still pushes me, still drives me.”

He laughs and nods in agreement with himself.

“Let’s see what I can do,” Bryant said.

5. אם לא פופ אז…בראד סטיבנס

לדעתי הוא עדיין לא שילם את שכר הלימוד ולמעשה לא הוכיח שום נדבר מלבד הישגים נאים ב-NCAA, אבל אתמול נודע שאם גרג פופוביץ' לא היה מסכים לקבל את משרת מאמן נבחרת ארה"ב לאולימפיאדת ריו, ואחריה, עד שנת 2020, המישרה היתה מוצעת למאמן הסלטיקס בראד סטיבנס.

מה שמושך את קולאנג'לו בבראד היא כמובן יכולתו והידע שלו ב-X וב-Y של המשחק, אבל יותר מזה יכולתו להסתדר עם שחקנים וותיקים וצעירים כאחד. הבוסטון סלטיקס שטה כספינה במים שקטים ללא בעיות, מריבות, וקליקים. בראד נראה כטיפוס נוח, אובייקטיבי, ישיר, ופיירי עם כולם.r.”

6. האם דייב ג'ורדר על כסא חם?

זה לא רק ה-4-3 המאד מאכזב. זה אולי אפילו יותר הצהרתו "כמה 'זקנים' כמה מהשחקנים נראים". הצהרה זו תוליכו לקבר. רשמו את מילותי. הגריזליס הפסידו על 30 לקליבלנד, 50 לג"ס, ו-19 לפורטלנד. אמש ב-10 ליוטה. ה-50 הפרש לג"ס יישאר כעצם בגרון. אני לא רואה כיצד הבעלים יסכימו לחיות עם הפסד כזה, ועם מאמן המכנה את שחקניו 'זקנים'.

7. עתונאי: "ג'יימס, האם הריטמיקה שלך חזרה?"

(אחרי ה-46 נק' נגד הקליפרס).

התשובה של ג'יימס?

*

*

8. חשיבות הפגישה הערב בין פיל ג'קסון וקובי בריאנט

חמש שנים אחרי האליפות המשותפת שלהם, קובי ופיל נפגשים שוב. הפעם כיריבים .

חשיבות הפגישה לא נעלמה מעינינו.

הפעם איש מהם לא מחפש אליפות. איש לא מחפש תהילה  – לשניהם יש כבר את זה. די והותר.

אז מה הם מחפשים הערב?

לדעתי, יותר מכל, הם מחפשים וולידטציה. VALIDATION ששניהם עדיין רלוונטיים. שה-NBA לא השאירה אותם מאחורה, והם לא שייכים יותר.

 

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 9 תגובות

  1. איבים הם צמחים צעירים (כמו בשורה: שמה בין איבי הנחל – מהשיר הרדופים, של שלמה ארצי) ונגדע באיבו זה מת צעיר (סליחה גיא אבל סוף סוף יש אחד שאני יודע).
    מאז המאמר המתורגם שפורסם פה על קארים אני מעריך אותו הרבה יותר. האישיות המופנמת וקצת מיוסרת של השחקן שקלע הכי הרבה מכולם נגעה לליבי.

    1. +++!
      רק להוסיף, המילה "בְאִבּוֹ" מופיעה לראשונה בספר איוב:

      "הֲיִגְאֶה גֹּמֶא בְּלֹא בִצָּה יִשְׂגֶּה אָחוּ בְלִי מָיִם. עֹדֶנּוּ בְאִבּוֹ לֹא יִקָּטֵף וְלִפְנֵי כָל חָצִיר יִיבָשׁ."
      (חלק מדברי בלדד השוחי, אחד מ-3 רעיו של איוב, בנסיונו לנחם את איוב)

  2. אגב ההצהרה המטופשת של גורדר, שלא תעזור ל GM שלו לעשות טריידים מתבקשים, מה דעתכם על ג'נטרי?

    כמה חסד יתנו לו? 0-10 הוא מפוטר? 2-15?
    לי ניו-אורלינס נראים כבויים, דבר מאוד מפתיע לקבוצה שקיבלה מאמן חדש בקיץ. יכול לרמוז על איזו חוסר כימיה בחדר הלבשה.

  3. אני פונה לקובי בבקשה בתור אוהד הלייקרס😉
    קובי יקר
    אתה אמנם אהוב נעוריי והשנים איתך היו בטוחות וטובות אבל אני מבקש ממך בכל לשון של בקשה- רחם עלינו! אתה כבר לא אותו אחד, ויש כבר מי שבא אחריך. אתה רוצה נצחונות? תן למשחק לזרום, אל תיקח הכול על עצמך.
    ועכשיו נשחרר קיטור לאחר ההפסד המביך לניקס- הרגת אותנו! די שחרר אותנו! לי ולמומי נמאס לראות את עתידנו הולך לזבל…
    בברכה אוהד לייקרס יקר😃

כתיבת תגובה

סגירת תפריט