משחקי אמש (11/11) – הפסד למיאמי המפגרת/ מנחם לס

ממפיס גריזליס (1-5) 104 – מיאמי היט (2-5) 86

קראתם נכון. הגריזליס זללו את מיאמי. הם יצאו הערב עם היללה המפחידה שלהם – כמו יללת הגריזליס של זאבים בלול תרנגולות – כשהם הזאבים וההיט התרנגולות. סליחה, האפרוחים. הם בלעו וזללו כל מה שהיה פעם מיאמי היט, עד שנשארו רק פרורים. ומי היה הזאב הראשי? מייק קונלי (18 ו-6 חלוקות)? לא! זאק רנדולף (18 ותריסר הורדות)? גם לא. רודי גיי (7 מ-17 ל-21)? הוא היה זאב די פעיל, אבל לא הזללן הראשי. מארק גאסול היה גדול הזאבים בגוף, אך עם שיניים די קהות הוא לא הכאיב יותר מדי בהתקפה (1 מ-6 ל-2).

אז מי היה הזאב הטורף ביותר? וויין אלינגטון, השוטינג גארד מצפון קרולינה, זה שניבחר מס' 28 בדראפט של 2009 ע"י מינסוטה, שכל מה שעשה בליגה עד היום היה לקלוע 5 נקודות כאן, ו-5 שם. הוא הוכנס לתת מנוחה לרודי גיי, ומאז לא הוצא יותר מהמשחק, עד שממפיס החליטה לתת לספסל לשחק. אז הוא כבר לא היה 'שחקן ספסל' אלא קנון עם קבלות. מה שהוא עשה לשומריו – מדוויין ווייד, שון בטייה, מריו צ'אלמרס, ואפילו לברון צריך להיכתב בדברי הימים. השחקן שלא קלע יותר מעשר נקודות ב-NBA התפרץ עם 7 מ-11 מה-3, 8 מ-13 ס"ה, ל-25 נקודות בלתי מצופות כמו רעידת האדמה היום בקנטקי (קנטקי? רעידת אדמה? איפה נשמע דבר כזה?).

מלבדו המשחק היה שקול לחלוטין. כי מלבדו הממפיס לא היו הרבה יותר טובים מסטטיסטיקת הדרק של מיאמי: 38% מהשדה. 26% מה-3 (4 מ-15), והקשיבו לזה – 61% מהפאול. למרות שממפיס גבוהה בהרבה, היה שוויון בריבאונדים (43), אם כי ה-14 איבודים של ההיט היו יותר מאלה של ממפיס. אבל היה מצחיק לראות כיצד שחקן שאפילו הקהל המקומי לא הכיר עושה צחוק מלברון (20 נק'), בטייה (5 נק' ב-16 דק'), דוויין (איום ונורא ביום של 3 מ-15), ריי אלן (2 מ-7), ומריו צ'אלמרס (2 מ-9 ל-5). רק כריס בוש לא בייש את הפירמה עם 8 מ-12 ל-22 ו-8 הורדות.

זאת מיאמי: כשהיא טובה, היא הכי טובה, אבל כשהיא גרועה, הפועל חולון טובה ממנה.

************************************************

ברוקלין נטס (2-3) 82 – אורלנדו מג'יק (4-2) 74

ברוק לופז קלע 20, קריס האמפריז – אולי השחקן האנדרייטד ביותר בליגה – קלע 14 עם 21 ריבאונדים, והנטס הדפו ריצה חזקה של המג'יק בסיום, והצליחו לשמר את היתרון של 18 שפתחו ברבע הראשון (17-35). דרון ויליאמס תקע 17 חיצים עם 7 הורדות, 7 בונבונים, ושני מבצעים נפלאים בסוף שבהבטיחו את הנצחון. הנטס השלימו נצחונות חוץ-בית אחרי שביום ששי הם שחקו את המג'יק בביחם 107-68. אבל בברוקלין רעדו לכולם אתם-יודעים-מה כשהמג'יק הקטינט והקטינו את ההפרש וכל הקהל ניזכר כיצד הנטס נתנו ליתרון 22 להתמסמס ביום שני נגד הוולבס עד שדבא ההפסד.

אותה סצינה לא היתה רחוקה מלקרות שוב כשהנטס נתנו לאורלנדו לחזור עד 5 נק' דפיציט עם 2 דקות למשחק. גלן דייויס קלע 19 עם 10 הורדות לאורחים שניצחו את חמשת המשחקים האחרונים נגד הנטס כשעוד שיחקו בניו ג'רסי. המג'יק שוב שיחקו ללא ג'מיר נלסון (שריר ההמסטרינג) אל הרינגטון (ברך ימנית), והידו טורקוגלו (שבר ביד שמאל). בלעדיהם אין למג'יק מצספיק התקפה, כשהם מס' 26 בליגה עם 90.6 נק' למשחק.

ג'ו ג'ונסון הוסיף 13 למנצחת המשחקת עדיין ללא ג'רלד וולאס. ריצת 2-14 בתחילת המשחק נתנה לנטס יתרון 8-19, ויותר לא הסתכלו אחורה עד כמעט הסוף. ההבדל הסטטיסטי המשמעותי בין שתי הקבוצות היה בריבאונד: 55 נגד 41. זה יעשה נצחון בכל פעם, למרות יתרון לא ברור בצבע של המג'יק שם קלעו 48 נק' לעומת ה-30 של המקומיים.

********************************************

לוס אנג'לס קליפרס (2-5) 89 – אטלנטה האוקס (3-2) 76

בלייק גריפין קלע 16, כריס פאול הוסיף 15 עם 8 חלוקות, והקליפרס השיגו נצחון על אטלנטה, קבוצה חזקה בבית וחלשה בחוץ. מה שכאב ביותר היה כששחקן אטלנטה לשעבר ג'מאל קראופורד (שהיה 'השחקן הששי' של הליגה ב-2010 עם אטלנטה) קלע 11. הוא נמצא עם ממוצע הנקוןדות הגבוה ביותר בקליפרס – 21.8 נק' למשחק. עדיין לא החלטתי סופית, אך כמעט בטוח הוא וכריס פאול יהיו הבק-קורט מס' 1 שלי. מה שחיבסל את אטלנטה היו 22 איבודי כדור שהפכו ל-24 נקודות קליפריות.

הקליפרס – עם שני נצחונות רצופים על הדרלינגס של המערב, הלייקרס והספארס – הגיעו לרבע הרביעי ביתרון קטן של 60-65, אבל ריצה של 1-15 של הקליפרס עשתה זאת. הקליפרס לא הגיעו ל-100 נק' בפעם הראשונה העונה. מה נתן לקליפרס את הנצחון יותר מכל? יתרון 22-50 בצבע. שקיל או'ניל שישב בשורה הראשונה עם בתו אמירה, עזב לפםני הסוף ולא נשאר לחזות במשחק הבא בין סקרמנטו והלייקרס כשהוא אומר, 'ראיתי מספיק'

*******************************************

אוקלהומה סיטי ת'אנדר (2-5) 106 – קליבלנד קאבס (5-2) 91

יתרון 54% נגד 41% ביריות מהפארקט, 46% נגד 30% מה-3, ו-86% נגד 69% מהקו יעשו "W" כל פעם.

ראסל ווסטברוק קבר אחד מחצי מגרש ביום מטורף רגיל שלו של 27 נקודות, וקווין דוראנט קלע אחת פחות (אז כמה קלע דוראנט? גם חשבון לומדים כאן!), וזה הספיק לחסל את הקאבס שהחזיקו מעמד לא רע בחצי הראשון.

סקוט ברוקס לקח את ווסטברוק לשיחה ואמר לו שאם הוא לא מסוגל לקלוע 35% מה-3, הוא אוסר עליו לזרוק משם, ונתן לו 3 משחקים להוכיח לו שהוא מסוגל (הוא קלע עד עתה 26% מדאונטאון עד עתה העונה). אל ווסטברוק לא צריך לדבר פעמיים. הוא קבר 4 מ-6 מדאונטאון ואחאי המשחק הראשון הוא כבר 66% משם (10 מ-16 ס"ה במשחק). קווין מרטין שם את ה-16 הקבועים שלו. משחק חמישי שהוא קולע 16 או 17, ובאחוזים גבוהים. הפעם 6 מ-9. לקאבס קלע קיירי אירווינג 20 ב-9 מ-16, גיי 18 ב-7 מ-17, וגיבסון 16 ב-6 מ-12.

********************************************

לוס אנג'לס לייקרס – סקרמנטו קינגס

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 21 תגובות

  1. יש לי בעיות עם הליג פאס השנה.
    זו השנה השלישית שאני עושה.
    ההתנהלות שלהם השנה מוזרה , לא אפשרו לי לפתוח את החשבון הישן ואז פתחתי חדש. לאחר שפתחתי חדש הם פתחו לי תישן בלי לשאול אותי ,כך שעשו חיוב כפול בלי לדבר, ביטלתי חשבון אחד וביקשתי זיכוי שהובטח שיכנס.
    בנתיים בחשבון הקיים אני יכול להכנס אך לא לראות משחקים. כרגע אני לא רועה סקרמנטו ליקרס למרות שקמתי במיוחד.

    מוזר כי הזכרון שלי מהשנים הקודמות שהשרות טוב.

    1. אצלי דווקא הליג פאס עובד על הכיפאק. ולא חייבו אותי כפליים. רק פעם אחת.

      לא הבנתי למה אתה לא יכול לראות משחקים, הרי לפי מה שאתה כותב יש לך 2 חשבונות? אז מה הסיפור?

      1. עד השנה התנהלות שלהם היתה מעולה.
        חשבון אחד הם ביטלו והזינו זיכוי לדבריהם.[זה שחידשו בלי שביקשתי].
        השני שנשאר מאפשר להכנס אבל הלילה לא הצלחתי לראות משחקים.

        בגדול השרות טוב והמחיר סביר אבל השנה היתה שורה של טעויות שמתאימות יותר לחברת הטבליזיה והסלולר בארץ מאשר לנבא.

  2. סחתיין על הניצחון של ממפיס, אבל ווין אלינגטון הוא שחקן של יום אסל יום בסל. היום היה לו יום טוב.

      1. עד הערב, שיא קריירהשל18 נק'. יצא לי לראות אותו לא מעט שנה שעברה. קלעי מוכשר, אך שומר גרוע ושחקן עם נטייה לבעוט בדלי עם מהלכים מטופשים (נניח, לתת סל ועבירה).
        מאחר שגם הגנה וגם טעויות כאלה הם עניין מנטלי קוגניטיבי, יש סיכוי שהוא משתפר ויהפוך לסקורר יעיל מהספסל.

  3. מיאמי זה בלוף – פיקציה – כמו גם הלייקרס.
    חכו למאני טיים. יש את אוקלהומה ממפיס בוסטון ודנבר שידברו בהמשך.

  4. מנחם תגיד תודה שמיאמי משחקת במזרח ולא במערב אחרת היא הייתה חוטפת המון על הראש במהלך העונה,בסוף העונה אתה תראה שרוב ההפסדים של מיאמי יהיו מהקבוצות במערב.

  5. חברים,יש לנו טוויסט מטורף בלוס אנג'לס!!!

    בשנייה אחת הלייקרס החתימו את דאנטוני לחוזה לארבע שנים!!

    כנראה שהלייקרס הבינו שג'קסון פשוט לא יכול לאמן אותם במצב הנוכחי שלו…

    מעניין אם הוא ידרוש שינויים בקבוצה,טריידים וכדומה…

    בכל מקרה,הלייקרס עברו ממאמן הגנתי למאמן התקפי,ומעניין לראות איך זה ישפיע על הקבוצה.

    1. בלייקרס מאוד רצו את פיל אבל הוא הציב דרישות מטורפות, בעיקר הנוגע לשכר שדרש (עד 15 מיליון דולר לכל עונה) וגם לענין האפשרות שתהיה לו להיעדר מכל אימון או משחק חוץ שירצה.
      או במילים שלהם:
      "he was asking for the moon"

  6. דוואיט הווארד בכלל נראה מחוץ לתזמון לא עולה לחסימות לא לאליהופים שפת גוף פשוט שונה לחלוטין. כאילו הפציעת גב עדיין מטרידה אותו בכל מהלך

  7. אם מייק דאנתוני מאמן הלייקרס, אז מיאמי לוקחת אליפות גם אם תפסיד עוד כמה משחקים כאלה…
    ראיתי את המשחק של מיאמי ואלינגטון שחוץ מאמא שלו אפחד לא ידע שהוא משחק בממפיס, קלע 25 נק׳ שכל שלשה שלו באה בטיימינג יותר גרוע מהשני.. כל פעם שמיאמי היתה קרובה לחזור הגיע מהלך שהחזיר לממפיס את הממונטום, בנוסף לזה שהיה למיאמי יום גרוע מהשדה.
    ממפיס שיש לה את אחד הפרונט-קורט הטובים בליגה עם גאסול ורנדולף, ועדיין מיאמי הסתדרה איתם ברבאונד והגנתית (יחסית) אז הסגנון משחק של מיאמי כנראה יעבוד גם נגד קבוצות מהסוג הזה…

  8. איפה K700 ?
    הוא ביקש שיצילו אותו אם דאנטוני מתמנה.
    מישהו שולח עזרה ראשונה?

    ולעניין עצמו: דאנטוני זה ממש מהפך בראש של הלייקרס וכמו שדדי כתב כבר יהיו חייבים טרייד בשביל לשחק בשיטה שלו, או שהוא ישנה את עצמו מה שלא כל כך נראה.
    נחיה ונראה, לפחות לא משעמם השנה.

  9. ברכות לליקרס על מינוי דאנטוני.
    אני דווקא מאמין שזה שידוך טוב, במגבלות הקיימות.

    הלייקרס בכל מקרה לא היו לוקחים ולא יקחו אליפות

  10. יש להודות שג'קסון מאוד הופתע מהמינוי של ד'אנטוני על פניו.

    הוא כבר הכין את עצמו לטיסה היום וראה עצמו חותם על החוזה שהלייקרס הציעו לו…

    נראה שהלייקרס ממשיכים עם החוסר כבוד למאמנים,אבל בסופו של יום,הם המועדון המצליח בליגה בגלל שהיכן שאנשים חושבים שצריך לחשוב על הצד האישי,המועדון ממשיך בדרך העסקית וצריך לכבד זאת,בעיקר כשיש להם קבלות,ובשפע…

    1. מינוי מרשים, נחמד שד'אנטוני ונאש חוזרים לעבוד ביחד. אבל הבעיה היא שההתקפה שלהם היא 7 שניות או פחות, ועם החמישייה הזקנה של הלייקרס (נאש היה בן 31-32 בשיא בפניקס, היום הוא בן 39), זה יהיה בעייתי. גם בפניקס (ובניו יורק), השוטינג גארד הפותח לא בא לידי ביטוי.

  11. ממפיס מאוד מרשימים, יש שם איזון ותרומה שמגיעה מכל עמדה במגרש כולל הספסל וזה דבר שקשה לעצור.
    ומה שמוזר זה שלמיאמי עד כה יש חוסר איזון מאוד גדול. הם מסוגלים לנצח 20 וערב אחרי זה להפסיד 20 (ממפיס וניקס).

  12. אגב ממפיס מייק קונלי אחד הרכזים הכי פחות מוערכים בליגה,
    לטעמי הוא בין חמשת הרכזים הטובים בליגה, הוא חכם, קלעי וחודר מצוין,
    שולט בקצב, יש לו כל מה שצריך להיות רכז של קבוצה שמגיעה לגמר המערב ואני לא אתפלא אם זה יקרה השנה. יש לו גם ניסיון לא קטן בפלייאוף.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט