מה דרוש לקונטנדריות? (2) / מנחם לס

העונה בה יראה ספואלסטרה לכולם מהיכן משתין הדג

 

ישנן קבוצות ספורט עילגות בהן אבידה קשה אחת – נמאס כבר להזכיר את שמו של  קובי –  גורמת לצרעת לכל הקבוצה לשנים על גבי שנים. אבל ישנן קבוצות נעלות, עיליתיסטיות, נאורות כמו מיאמי היט בהם אבידה גדולה אחת רק גורמת למשיחה של הבא בתור (מומי, למשוח זה כמו להמליך; אתה יודשע, לשים כתר על ראש מלך חדש!).

העונה הזאת אתם תראו את ה-anointing – משיחה – של הצעיר היפהפה בתמונה. כן, קומראדים. העונה הזאת תמליך את אריק ספואלסטרה כטופ שבטופ של כל המאמנים, והפלח ישמח להיות סגנו, בהכנעה ובכבוד.

 

Why Next Season Will Prove Erik Spoelstra Is a Top-5 NBA Coach

אם אתם לא מאמינים שמיאמי הוא מועדון נאצל – כמעט קדוש הייתי אומר – תסתלו מי עוד זכה בשלוש אליפויות בעשור האחרון. רק סן אנטוניו ספארס, מועדון שאני מסכים להשוות למיאמי היט. אז ישנם שני מועדונים עליונים ב-NBA, אחד במזרח ואחד במערב.

האבידה של לברון לקליבלנד  העלתה את רף המאמץ והכשרון שמיאמי תיזדקק לו כדי לקחת אליפות בעונה הבאה.

האם הדבר לא ייתכן?

אותו דבר אמרו ב-2006, 2012, ו-2013.

אז הקשיבו לדברי הקשיש, ראש הכדורסל מס' אחת בשפה העברית (אגב, לאן נעלם שעייה?): עם כל האהבה והנאמנות של דוויין וויין וכריס בוש, וכל הכשרון החדש של לואל דנג, דני גריינג'ר, וג'אש מקרוברטס, זה לא יהיו הם שימלאו את מקומו של הוכב שרברח כמו כלב עם זנבו בין רגליו לברון ג'יימס.

זה יהיה אריק ג'ון ספואלסטרה בן ה-43 מאבנסטון, אילינוי שישכיח את לברון.

לכל פושרי ההבנה באתר המאמינים שהיה זה רק לברון שהעלה את אריק לטופ אשלון של מאמני ה-NBA והעולם מחכה אמת מרה ועצובה: הוא יוכיח להם העונה שכל דעתם הממוזגת והתיכונית עליו היא מוכפשת, ומתאימה רק לרדודי ידע והבנה.

הוא יוכיח להם שכל טענותיהם ששתי האליפויות האחרונות היו רק בגלל לברון הן שקריות. הם לא מבינים איזו התקפה חכמה והגנה קבוצתית בלתי מתפשרת בנה להם הפיליפיני. נכון, אין לו את ה-WIT – שנינות וממזריות – של הפלח, ואין לו שחקנים טובים כמו לפלח ואחרים בליגה. אבל ישנה לו אינטיליגנציה, עין, חוכמה צעירה וטרייה, חוצפה, וחוסר פחד מחלט.

אני לא יודע מה יגידו לי גולשי אתר שטוחים באתר אחרי שאריק יפתיע את כולם ויתן למיאמי עונה נפלאה? "זה הכל בגלל לואל דאנג, גריינג'ר, ורוברטס. אריק הוא בר מזל שפט ריילי הוא חכם להביא לו קנונים כאלה!".

 

עכשיו מותר לגלות  כיצד ביקור של אריק ספואלסטרה לקבוצת הפוטבול של אורגון בקיץ של 2011 הכניס לו לראש את שיטת ה-"PACE AND SPACE" שהוא למד ממאמני הפוטבול של אורגון.
השיטה מבוססת על שחקנים המסוגלים למלא תפקידים שונים, מ-1 עד 3, ולעתים 4, ללא בעייה. הוא ביקש מפט ריילי רשות להביא שחקנים  שבאנגלית render positional lines obsolete. ז"א "מיושן", "לא בשימוש". לכן ראיתם את לברון כפוינט גארד, שוטינג גארד, סמול פורוורד, ואפילו פאור פורוורד. גם לשיין בטייה לא היה תפקיד מוגדר, כמו לדוויין ווייד ובוש. בוש שיחק פאור? הוא שיחק יותר דקות כמספר 2 ממספר 4, ואם יש לכם ויכוח, תתווכחו עם ארבעה גמרים ושתי אליפויות, מבצע שאף קבוצה אחרת עם כל המסורתיות, וכל המאמנים המדופלמים, לא יכלו לגבור עליו. הוא גם הראשון שהעז לשחק ללא סנטר.

אז האובדן של לברון אינו כזה קריטי כפי שנידמה. אתם זוכרים את 1993-4? זאת היתה השנה שלמייקל נימאס לשחק. כולם קברו את הבולס, והאובדן של מייקל ג'ורדן הוא לא האובדן של לברון ג'יימס. עם מייקל מדברים על אובדן אמיתי. לברון הוא אובדן, אבל לא קריטי. פיל ג'קסון לקח את השאריות – – סקוטי פיפין, ביג'יי ארמסטרונג, הוראס גראנט, בילל קרטרייט, ועוד שחקנים בינוניים עד טובים כמוהם, וניצח 54 משחקים עם מסע עמוק לפלייאוף.

אריק ייקח את השאריות והתוספות, יערבב את הסלט, ויוציא מטעמים למסעדת חמישה כוכבים. ראשית, אתם תראו דוויין ובוש טובים יותר משהיו בשלוש השנים האחרונות. יש על כתפיהם קוף כבד ועליהם להוכיח שהם הגיעו לאן שהגיעו לא רק בגלל לברון, אלא שגם להם היה חלק מכובד בהישגים. דוויין ווייד עובד רק על דבר אחד – ריהביליטציה. גם כריס בוש נעלם לאימונים פרטיים עם חאכים אולג'ואן, והשבוע קרל מלון.

לואל דנג (2.06) , דני גריינג'ר (2.06) וג'אש מקרוברטס (2.08) הם שלושה פורוורדים המסוגלים לשחק 3 ו-4 באותה יעילות, ולקבור שלשות כמו שוטינג גארדס. גריינג'ר ומקרוברטס כבר נמצאים במיאמי ומתאמנים עם מאמני הכושר של הקבוצה, ועם מאמן פרטי ששמו – לא תאמינו! פט ריילי. הוא החליט להפשיל שרווליו ולרדת לפארקט לעזור לשניים להפוך ל-"מיאמי היט פליירס" כלבבו.

אריק ספואלסטרה WILL REINVENT – יוליד וייצור מחדש – מיאמי חדשה. הוא גמיש יותר, מוחו פתוח יותר, והוא מודרני יותר מכל מאמן אחר בליגה, והוא יפתח את כל מה שיש לו לקבוצה חדשה לחלוטין הבנוייה לפי תוכניתו וראות עיניו.

אנשים לא יאמינו איזו מיאמי היט עומדת להופיע. כל שונאי ההיט יהפכו לעמודי מלח המומים, ואני אנסה בכל כוחי לעצור את עצמי שלא אתפרץ בצחוק שיהרוס לי את כל האתר.

איך אמר עליו שיין בטייה השבוע? (אני מקווה וממליץ מאד שתקראו את האנגלית מילה במילה, ותשתמשו במילון אם יש צורך)

 

There's a respect for coaches who tinker well, like Spoelstra has done, because the roadmap for putting together successful stretches changes depending on who's hot and who's struggling. The mark of a good coach in today's NBA is getting players to buy into experiments — and having those experiments pay off.

What is obvious is that, in his time as head coach, Spoelstra has engendered respect that's harder to come by for a guy who wasn't a pro himself.

Staying simpatico with your subordinates might be the safest way of assuring one’s job security. Eventually, however, those around you will demand you demonstrate something resembling a tangible plan.

On this front, Spoelstra’s star couldn’t be more pulsing.

והוא מסיים: "שיחקתי תחת הרבה מאמנים. יובי בראון, ג'ף ואן גנדי, מייק ששבסקי. טובי המאמנים אימנו אותי. אני לא מכיר מאמן החושב כדורסל יותר מאריק. ישנם לו יתרונות מסויימים על כל המאמנים האחרים. אני מאמין שרק העונה ללא לברון, ההשפעה של ספואלסטרה תורגש ביתר שאת!"

תסתכלו על זה כיצד שתרצו, אבל הוא – ספואלסטרה – הוא בונה הגשר החשוב ביותר בין מיאמי האלופה ומיאמי החדשה, ותזכרו את מילותי:

הוא עומד לבנות גשר של זהב!

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 16 תגובות

  1. אינדיאנה קונטנדרית? שנה שעברה את העונה הדירה הם סיימו באחוזים שליליים (10 נצחונות לעומת 13 הפסדים אם אני זוכר נכון) מאזן שהיה ממקם אותם אפילו מתחת לניקס. מאז הם אפילו נחלשו כשסטיבנסון עזה, ווסט וסקולה הזדקנו בעוד שנה.

    לעומתם, שאר הקבוצות במזרח התחזקו. למעשה אני בכלל לא בטוח שהם יצליחו להעפיל לפלייאוף בסגל הנוכחי

  2. מיילס הוא 2/3.
    סטאקי כבר לא זוכר מתי שיחק פוינט גארד בפעם האחרונה.

    השניים האלה עושים את עמדת השוטינג גארד באינדיאנה הרבה יותר טובה לדעתי מעמדת הרכז.
    שם הבעיה האמיתית.

  3. לא נשכח ולא נסלח לאינדיאנה על תצוגת הנרפות וחוסר התחרותיות בפלייאוף הקודם.
    מתישהו במהלך הסדרה נגד ההיט כבר עברתי לעודד את מיאמי (!!!) רק בגלל שהם לפחות הראו רצון ותחרותיות.

    קבוצה עצובה.

  4. אינדיאנה צריכה מישהו שירענן אותה. אם העזיבה של סטיבנסון סידרה להם את חדר ההלבשה זה הכי חשוב. אם עדיין יהיה להם חדר הלבשה מסוכסך שום דבר לא יעזור להם

  5. העמדה שהם צריכים לשדרג זה הפסיכולוג של רוי היברט.
    אם הוא חוזר למפלצת ההגנה שהוא היה, אינדיאנה יכולים להיראות שוב כמו קבוצה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט