עונת 2016-17 תשנה את כל החוקים / מנחם לס

קודם כל, חדשות טובות לאתר: אתמול היו לנו שיא כניסות חדש של יום שאינו יום פלייאוף – 11,020 כניסות. לא סתם שיא, אלא שיא אדיר ליום הכניסות החלש ביותר בשבוע (היום הטוב ביותר בשבוע הוא יום ראשון) – שהוא שבת. קשה להאמין שהשמוק הזה ששמו לברון הוא כנראה הסיבה, אבל אולי הסיבה השנייה היא שהצהרתי (הצהרה נכונה!) שהעונה המזרח יהיה עדיף על המערב, דבר שאמנם יקרה.

טוב. ניגש לעניין הרציני של היום לפני שמתחיל המשחק בין ארגנטינה לגרמניה, שארגנטינה תנצח על בטוח, בהפתעה גדולה: כולה החתימה של לברון ג'יימס היא לשתי עונות דפוקות, עם אפשרות לצאת מהחוזה כבר בסיום העונה הבאה.

אז על חוזה של שנתיים כולנו ניכנסנו להיסטריה? רק כדי שבעוד שתי עונות הוא מודיע שהוא חוזר למיאמי?

לך תדע. העובדה היא שהוא חתום נכון להיום על חוזה של 42.1 מיליון לשנתיים, עם אפשרות לצאת מהחוזה בדיוק בעוד 10 חודשים.

מה? אז על כל זה ניכנסנו להיסטריה? על זה שהוא יראה ששוב אין לו סנטר, ושיש לו פוינט גארד שלוקח לו שלושת רבעי הכדורים והזריקות והוא יגיד "קוס אמק! בשביל זה עזבתי את גן העדן שלי במיאמי?"

לא. הלא קראתם שלברון "הבטיח" לבני קליבלנד שהוא עומד לסיים את הקריירה שם?

לברון, כמו כל שחקני ה-NBA , הפכו לאנשי עסקים, שהכדורסל הוא רק אמצעי להעצים את הכנסותיהם. לברון עשה העונה קרוב ל-90 מיליון דולארים, שפחות מחמישיצ מהכסף בא מכדורסל. אבל הוא וכל חבריו יודעים שהפיצוץ האמיתי יקרה ב-2016 כשחוזה הטלוויזיה החדש ייחתם.

החוזה החדש יהיה כזה פיצוץ שמספרו יכניס אנשים להיסטריה. הרייטינג של הכדורסל עלה לרמות כאלה שכל מה שהיה בעבר הופך בקרוב לבדיחה. החוזה ישנה את כל ה-LANDSCAPE של ה-NBA. אז חכו לקיץ 2016. הוא ישנה את כל החוקים ואת כל המספרים. החוזה של לברון שהיה באותה עונה 20.5 מיליון יהפוך לבדיחה.

מה שהדיל החדש של הטלוויזיה יעשה דבר ראשון הוא להקפיץ את ה-SALARY CAP לשיאים חדשים. נכון להיום ה-NBAS מקבלת 938 מיליון לעונה כחלק מחוזה של 8 שנים על 7.5 מיליארד דולארים עם ESPN/ABC ו-TNT של טרנר. כבר מדברים על חוזה טלוויזיה חדש בסביבות 15-16 מיליארד שיכניס לליגה 2 מיליארד לעונה.

מאחר וה-SALARY CAP מבוסס על ה-BRI (שהוא BASKETBALL RELATED INCOME), ה-SALARY CAP יקפוץ לשיאים חדשים שהיום הם בגדר חלום.

היום עדיין לא ידוע באיזו שהיא צורה החוזה החדש ישפיע על גג המשכורות ב-2016-17, , מתי, ובכמה.

העלייה הגדולה ביותר  (אני לא מדבר על עונת 1996 שהיתה כידוע ABERRATION ) בסף המשכורת היתה ב-2005-6, העונה בה הסף עלה ב-10%. העונה הוא עלה ב-7.5% מהעונה שעברה, אבל משנת 2007 עד 2013 הוא בקושי זז.

אני מאמין שהסף יתן קפיצה אדירה לסביבות 80 מיליון, תוספת של בערך 20% שתרסק את כל השיאים הקודמים מלבד השיא שלעולם לא יישבר כשבשנת 1996 הסף עלה 44.7% מ-15.9 מיליון ל-23 מיליון.

לכן החוזים החדשים ב-NBA הופכים לקצרים, ומי שכבר הגדיר כאן (היו כמה בינוני הבנה שעשו זאת מבלי להבין מה קורה, כרגיל כאן באתר) את פט ריילי (או פיל ג'קסון)  כ-"מטומטם" על שנתן לכריס בוש (או כרמלו אנטוני) חוזה של 118 מיליון ל-5 שנים לא יודע כמובן שריילי (או פיל ג'קסון) הוא באמת מטומטם לשנתיים הבאות, אבל גאון לשנים 3, 4, ו-5.

ולך תדע. מה אם חוזה הטלוויזיה החדש יעלה את סף המשכורות ל-100 מיליון? אז פט ריילי יהפוך לגאון אמיתי עם בוש,  ופיל ג'קסון שלמד ממנו, יהפוך לגאון משני עם כרמלו!

כל מי שמרחם היוןם על קווין דוראנט, דווייט האוארד, יואקים נואה, אל הורפורד, או מייק קונלי על חוזיהם 'הפעוטים', שוכח שבני האדם האלה הם-הם שיהיו הפרי אג'נטס של 2016. החוזים שלהם יגמדו את החוזים של היום.

לכן לברון חתם רק עד 2016, העונה בה גם הוא יהיה פרי אג'נט. ב-2016 הוא – וקווין דוראנט שיהיה פרי אג'נט פעם ראשונה בחייו – יירצו 30 מיליון לפחות.

 

מי יעצור את המבול? יכול מאד להיות שהשחקנים עצמם בחוזה ה-CBA החדש. כבר היום ישנם שחקנים המתלוננים שסף המשכורות צריך לכלול גם מקסימום חדש – הרבה יותר נמוך – לשחקנים שבטופ, כי כל מיליון נוסף שלברון מקבל זה מיליון אחד פחות לשאר שחקני הקאבס. אז מה שכנראה יקרה הוא שהחוזה החדש עוד שנתיים לא יגדיל בצורה פראית את המשכורות בטופ, אבל יגדיל בהרבה את המשכורת הממוצעת ב-NBA.

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 22 תגובות

  1. לברון משנה את המציאות בליגה כשהוא חותם על חוזים לפי שיקולים שונים משחקני העבר. אני מאמין שהוא יכל להפוך לשחקן חופשי מוגבל ולתת יותר ביטחון לקליבלנד, בלי לאבד כסף אבל הוא פשוט יותר חזק מהם ומכופף להם את היד.

  2. ד"ר ,מומי צדק
    תמיד אמר לך שלברון זה פרצוף תחת אחד גדול
    לברון כל כך מכוער שצריך להחליף את הלוגו של הן בי איי בלוגו של הנשיונל גאורפיק שהוא על המסך
    מומי מקווה בשביל הד"ר שהווארד יגיע למיאמי ודוראנט לליקרס ב 2016

  3. לדעתי האמת היא באמצע,כנראה יש את השיקול של הכסף וגם את הקטע שאין מה לעשות ,נראה שהדבר שלברון הכי אוהב בעולם זה שמגיע הקיץ והוא שחקן חופשי וכולםםםםםםםםםםםםםםםםםםםם מחזרים אחריו,הרי כמה עוד נשאר לו שנתיים-שלוש שבה הוא יתחרה על התואר השחקן הטוב בעולם,אחרי זה כבר אף אחד לא יתעניין איפה הוא הולך לשחק.

  4. מה זה "ירצו 30 מיליון לפחות" ?

    יש כללים ברורים לחוזה מקסימום, ולברון ודוראנט יקבלו את המקסימום האפשרי על פי החוקים.
    לא יותר, לא פחות.

    וריילי בכל זאת אידיוט על החוזה שנתן לבוש.
    אז מה אם תקרת השכר תהיה 80 מיליון ?
    זה אומר ששווה לבזבז 25 מיליון ממנה על בוש ?

    1. אני מסכים איתך שמדובר בחוזה מופקע,
      אבל צריך לזכור שאחרי הכל בוש הוא עדיין אולסטאר לגיטימי.

      אני מניח שריילי יודע שרק עם ווייד הוא בהחלט עלול שלא להגיע לפלייאוף השנה, (קליבלנד, וושינגטון, שיקגו, אינדיאנה, טורונטו, שרלוט, הניקס , אטלנטה ואולי אפילו פילדלפיה ודטרויט) יהיו טובות ממנה.

      לדעתי המטרה שלו בהשארת בוש, להשאיר את הקבוצה כסגל פלייאוף לגיטימי, ובכך לשמור על אטקרטיביות, כך שיוכלו למשוך אולסטארים אחרים כמו דנג או כוכבים אחרים בצמיחה כמו בלדסו.

      בלי בוש, ועם כל הכבוד לווייד, הם היו מסתמנים כקבוצת לוטורי,
      ואף כוכב, אמיתי או בעייני עצמו, לא ירצה להגיע לקבוצה כזו.

  5. זה בדיוק מסביר את החוזה שלו. הוא ימשיך עם הקאבס כמו שהוא אמר, רק יעשה זאת עם חוזה מקסימום אמיתי, עם 30 מיליון כמו שהוא חושב שמגיע לו, כמו שקיבל בזמנו מייקל ובצדק.
    אני חושב שזה שג"יימס מנהל את הקריירה שלו במחושבות ובתכנון זהיר ובשיקול דעת, זה דבר ראוי להערכה וללימוד. הוא הפרצוף של השינוי האמיתי של הליגה של ניהול משותף של השחקנים ושל הבעלים, תחת חוקי המשחק שקובעים אותם במו"מ. זה קפיליזם הוגן ברמה גבוהה ביותר וכולי מלא הערכה על זה.
    הוא לוקח סיכון מסויים, שח"ו תהיה ירידה ביכולות שלו או שח"ו יפצע, אבל באמת כפנומן שהוא, זה סיכון נמוך למדי. הוא ימשיך להיות בטופ של הטופ מבחינה אישית בחמש שנים הקרובות, וילחם כל שנה על התואר.

  6. מנחם, תרשה לי לצנן את ההתלהבות שלך. אתמול אני נכנסתי פעמיים….

    חוצמזה תודה על המידע, זה ללא ספק שופך אור חדש על החלטות מסוימות 🙂

  7. "ארגנטינה תנצח על בטוח"
    "גמר המזרח: שיקגו תיגבר על מיאמי 3-4
    גמר ה-NBA: שיקגו תיגבר על OKC 2-4"
    אתה צוחק עלינו?!

  8. לברון יורה לעצמו ברגל.

    קודם כל, גם התירוץ ההגיוני לסיבה לחתום רק לשנתיים לא מסביר למה הוא בעצם רק התחייב רק לשנה.

    וסביר מאד להניח שהמהלך הזה שלו עלה לו ולקליבלנד לפחות באליפות אחת אם לא בהרבה יותר מזה, כי עכשיו קליבלנד לא יכולים להרשות לעצמם להעביר את וויגינס בטרייד תמורת לאב או כוכבים אחרים, והקבוצה לא תקבל את החיזוק המקסימלי שהיתה יכולה לקבל.

    אין שום מצב שהקאבס ימשכנו את כל העתיד והשנים שצפויות להם עם וויגינס כשלברון אמנם מדבר ומחרטט נורא יפה, אבל בפועל רק חותם על התחייבות לעונה אחת.

    זה מה שקורה למי שמנסה לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה.

    1. בגדול אתה צודק דדי אבל נראה לי שכל מה שלברון אפילו לא יגיד אלא רק יחשוב קליבלנד יקפצו דום וימלאו את כל מבוקשו

  9. מנחם אף אחד לא מרחם על כל החברה שציינת, הם כולם מולטי מיליונרים שיש להם מספיק כסף ל-200 שנה. תקרת השכר תעלה ב-50% לפחות, והכסף ששחקנים יקבלו יהיה מגוחך עוד יותר. שחקנים כמו פרסונס יקבלו הרבה יותר מ-15 מליון לעונה כמו שהוא עומד לקבל. אם זה טוב או לא, נצטרך לחכות ולראות.

    1. יש מתאם חיובי בין מחירי הכרטיסים והכסף שמתקבל מהטלוויזיה.
      האוהדים בסוף השרשרת יממנו כל דולר שמגיע לכיסי השחקנים.
      סליחה. לא רק האוהדים, כולם!

      ככה זה בעולם החופשי. מרגישים חופשי להחליט כמה כסף פנוי יהיה לכם 🙂

  10. יש רק שני שחקנים בליגה הזאת שמגיע להם חוזה מקסימום קוין דוראנט ולברון ג'יימס לא הרבה יודעים להעריך את ה Dribble penetration שלו

  11. 1. בין אם התקרה תעלה ובין אם לא, יש עכשיו איזה טמטמת חוזים גדולים שתחזור ותעקוץ את הקבוצות בתחת. הרי ברור שהייווורד ופארסונס אלו הקרלוס בוזרים של עוד שני קייצים. ברור שאחרי שנתיים בינוניות של 20 ו7 (סורי מנחם, זה מה יש לו בקנה), כריס בוש יתחיל לדשדש ומיאמי ימצאו את עצמם משלמים לשחקן מזדקן של 14 ו6 במקרה הטוב יותר מ20 מליון.

    2. לגבי לברון, הבנאדם עושה כל כך הרבה כסף שלא מכדורסל, שבאמת לא ברור מה לחץ לו לקבל חוזה מקסימום במקום להשאיר עוד מקום בתקציב ולהביא עוד שחקנים. הוא עשה פאקינג 70 מליון בשנה שעברה, ומי כמוהו יודע שעוד איזה ריי ריי או באטייה לפעמים זה כל מה שעושה את ההבדל. השראה הוא יכול וצריך לקבל מהגדול מכולם, שממשיך לעשות כסף גדול מהקריירה שלו גם בגיל 50 – הלגאסי שהוא ישאיר אם הוא מביא עכשיו איזה שלוש אליפויות למקום כמו קליבלנד, זה לבד ימכור לו נעלים וטי שירטס עוד איזה 20 שנה. מה שמוזר זה שהוא הבין את זה בעבר במיאמי. אז למה דווקא בקליבלנד, כשהוא מספר לנו שהוא בעניין של לעשות טוב לעיר, הוא מתעקש על מקס? לא ברור.

    1. לדעתי יש לזה סיבה פכולוגית. עד היום בכל הקריירה שלו לברון מעולם לא היה בעל המשכורת הגבוהה ביותר בקבוצה. לא רק משכורת מקס אלא אפילו לא מס. 1 בקבוצתו !
      פשוט נמאס לו, "פאק איי, אני מס. 1 ושיקפצו לי כולם". והוא צודק.

  12. 2016-17 הולכת להיות עונה מקוצרת כי הבעלים יהיו מטומטמים מספיק כדי לעשות לוקאאוט אחרי שהם יחתמו על חוזה שיכפיל את ההכנסות שלהם מטלוויזיה, אבל הם עדיין ילכו לבכות לעיתונות על כך שהם מפסידים כסף. שלא כמו לפני 3 שנים, הם לא יזכו לשום תמיכה מהמדיה והשחקנים לא יתקפלו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט