נקודת האל חזור – לקראת מחזור 9 בNFL / שחר דלאל, יניב שושני, ועידו יצחקי

מאת צוות הופס פוטבול: שחר דלאל, יניב שושני ועידו יצחקי

נקודת האמצע

תחילה למשחק שהיה ביום חמישי

אריזונה קארדינלס (1-5-3) 25 – סן פרנסיסקו פורטי ניינרס (0-8) 28


אחרי כמעט 5 שנים שאריזונה חגגה על סן פרנסיסקו כל משחק, סוף סוף הצליחה הקבוצה מהמפרץ להשיג ניצחון. וזה לא היה קל.
במשחק הכי חלש של ההגנה של הניינרס השנה שהתקשתה להכיל את קיילר מורי (17-24 ל241 יארד ו-2 ט"ד)  ולעצור את קניין דרייק המצויין שהשתחרר מהסיוט בחוף מייאמי (15 ריצות ל110 יארד וט"ד ובנוסף 4 תפיסות ל52 יארד), אריזונה הצליחה לעצור כמעט לחלוטין את התקפת הריצה של סן פרנסיסקו והמשחק עבר כולו לשבת על הכתפיים של ג'ימי גארופולו.
והוא לא אכזב. במשחק הכי טוב סטטיסטית שלו השנה (28/37 ל317 יארד ו4 ט"ד) גארופולו זרח על המגרש והוכיח כימיה נהדרת עם הנשק החדש שלו עמנואל סנדרס (7 תפיסות ל112 יארד וט"ד).
זה הספיק להחזיק את אריזונה קצת מאחור ולסגור את המשחק בדרייב הסופי עם השגת דאון ראשון קריטי שמנעה מאריזונה ניסיון קאמבק.
הקארדינלס הראו הרבה אופי מול הניינרס החזקים והתקרבו מאוד לעשות מהפך, אבל ג'ימי גארופולו הוכיח שכשצריך הוא מסוגל גם לקחת משחק על הכתפיים שלו ולכסות על הגנה חלשה.

קיטל ובייקר, דו קרב מעניין לאורך כל המשחק
ופה קיטל מנצח

ג'אקסונוויל יאגוארס (4-4) – יוסטון טקסאנס (3-5), 16:30

לונדון מארחת השבוע דו קרב מסקרן בין שתי קבוצות שנאבקות על מקום בווילד קארד בבית הAFC דרום. גרנדר מינשו ממשיך להצטיין ולהוביל את ג'קסונוויל למאזן מאוזן (הרבה יותר ממה שציפו להם) כשהציג יכולת מצויינת מול הג'טס בשבוע שעבר. בהיעדרו של ראמזי שעזב לראמס, איי ג'יי בוייה בולט לטובה ומשתחרר מצילו של אחד הקורנרים הטובים בליגה. יוסטון שרדה מותחן עיקש נגד אוקלנד שהשאיר את חלום ראשות הבית חי וקיים, הודות לדשון ווטסון הנהדר. עם זאת, הקבוצה איבדה את שחקן ההגנה של העונה בדימוס ג'יי ג'יי וואט להמשך העונה בפציעה מצערת וכואבת. הקהל הבריטי צפוי ליהנות ממשחק בין שתי קבוצות כיפיות שיש להן הרבה על מה להילחם. להערכתי, הטקסנס ינצחו בדרייב קריטי בסיום בדרך לשלושה משחקים קשים בהמשך החודש (בולטימור, פטריוטס, אינדי).

לא, אתה! גרדנר מינשו


מיאמי דולפינס (7:0) – ניו יורק ג'טס (6:1) (מיאמי, ראשון 20:00)

אם היינו רעים היינו רושמים שהמשחק הזה כ"טואה בול" על שמו של קווטרבק אוניברסיטת אלאבמה טואה טאגובילואה שצפוי להיבחר בבחירה הראשונה בדראפט הקרוב. אבל אם רק כנים, אז נאמר שזה מפגש בין שניים מהארגונים הכי לא מתפקדים שיש ל-NFL להציע.

עבור הקבוצה המארחת, זה יהיה אחד המשחקים היחידים העונה בהם היא תוכל (אם רק תרצה), למנוע עונה "מושלמת" ללא ניצחונות (יש מפגש עם סינסנטי בהמשך). את הדולפינים יוביל שוב, ראיין פיצפטריק, שנראה כאילו איבד את מגע הקסם שלו, בעוד את הספסל ימשיך לחמם ג'וש רוזן שהטרייד עליו נראה כמו בזבוז של בחירת דראפט.

בניגוד למיאמי, לג'טס היו שאיפות גדולות העונה והיכולת שהיא מציגה בשבועות האחרונות נותנת תמונה רעה מאוד להתנהלות של המועדון מאחורי הקלעים. האשם העיקרי (כרגע) הוא המאמן אדם גייס, שב-2016 נראה כאילו הוא מחזיר את הדולפינס לרלוונטיות, אך היום יסתפק בניצחון דחוק על קבוצתו לשעבר. רק נאחל בריאות שלמה לטחול של סם דארנולד.

ובינתיים על המגרש במייאמי

קרוליינה פנת'רס (3:4) – טנסי טייטנס (4:4) (שארלוט, ראשון 20:00)

הפנת'רס נראו כמו קבוצה שהתעוררה מהמתים לאחר פציעתו של קאם ניוטון, אך המשחק בשבוע שעבר מול סן פרנסיסקו החזיר אותה מהר מאוד אל הקרקע. למזלם הטייטנס הם לא הניינרס, ואם ימשיכו "לרכב" על הגב של כריסטיאן מק'קאפרי הם צריכים להיות בסדר.

לעומתם האורחים מגיעים עם רצף של שני ניצחונות, לאחר שהחליטו לחתוך את החבל, לוותר על מרכוס מאריוטה ולעבור לראיין טנהיל שמציג בינתיים יכולת לא רעה בכלל. הוא יקבל כרגיל עזרה מהרץ הנהדר דריק הנרי, שהשיג מתחילת העונה 581 יארד וחמישה ט"ד.

לא ממש עזר לו, מאריוטה

פילדלפיה איגלס (4:4) – שיקאגו ברס (4:3) (פילדלפיה, ראשון 20:00)

מפגש ראשון בין הקבוצות מאז משחק הווילדקראד ו"הדוינק" שנשמע מסביב לעולם. קודי פארקי כבר לא נמצא בשיקאגו (עבר לטנסי, אבל הדוינק נשאר) אבל אחרי המחזור הקודם, נראה שגם בעיות הבועט עדיין לא נפתרו בעיר הרוחות.

בינתיים, הברס ירצו לשכוח את עונת ה-100 שלהם בליגה, שהתחילה עם ציפיות לסופרבול, אבל כרגע נראה שיראו את הפלייאוף רק בטלוויזיה. ההגנה הלוחצת עדיין שם (מקום חמישי בליגה), אבל ההתקפה בראשותו של מיטש טרוביסקי לא עושה לה את החיים קלים. אולי ההתעוררות של הרץ הרוקי דייויד מוטגומרי תביא את השינוי.

גם בפילדלפיה מנסים למצוא את הזהות שלהם אחרי עונת הסופרבול ועוד עונה בינונית. למזלם, המאמן דאג פדרסון יודע להתאים את עצמו למציאות המשתנה ומצליח לבנות מערך התקפי שמביא לידי ביטוי את היכולות של השחקנים שלו. בצד הפיקנטי, זה יהיה גם המפגש הראשון בין ג'ואן הווארד לקבוצתו לשעבר, לאחר שעזב בקיץ בטריקת דלת.


פיטסבורג סטילרס (4-3) – אינדיאנפוליס קולטס (2-5) (פיטסבורג, ראשון 20:00)

אם חובבי משחקים צמודים אתם, הקולטס זאת הקבוצה שאתם רוצים לראות העונה. כל משחקי הקולטס העונה הוכרעו בפער של אחזקת כדור, והשבוע הם מתארחים אצל הסטילרס, שעדיין מחזיקים מעמד למרות עזיבות/פציעות של מספר שחקני מפתח, וחייבים ניצחון בכדי להשאיר בחיים את שאיפות הפלייאוף שלהם.

נתון מעניין – הסטילרס במאזן 4-0 מול קבוצות במאזן חיובי.

שום תוצאה לא תפתיע במשחק שווה הכוחות הזה, בין שתי קבוצות שמשחקות עם קווטרבק מחליף. אבל מכיוון שצריך, אז נהמר שהקבוצה הביתית תנצח, ופיטסבורג תגיע למאזן חצוי לראשונה העונה.

קנזס סיטי צ'יפס (3-5) – מינסוטה וויקינגס (2-6) (קנזס סיטי, ראשון 20:00)

משחק מסקרן יפגיש בין שתי קבוצות במגמה שונה. מינסוטה סופרת 4 ניצחונות רצופים, וקירק קאזינס החליט שנמאס לו מכל הביקורות עליו, ובמסגרת ארבעת הניצחונות הללו הוא לא יורד מ-400 יארדים למשחק, ומשיג רייטינג מסירה ממוצע של 137.1, הכי גבוה בליגה. אבל מינסוטה השנה היא קודם כל קבוצת ריצה, בהובלתו של דלווין קוק. קוק מוביל את הליגה עם 823 יארדים בריצה, ויחד איתו הוויקינגים יורדים רק פעם אחת העונה מרף 100 היארדים למשחק. ולא רק התקפה, ההגנה של מינסוטה מדורגת בעשיריה הראשונה, ומצטיינת במיוחד בעצירת ריצה, עם ספיגה של ט"ד בודד כל העונה (!).

מנגד קנזס סיטי נמצאת בתקופה לא טובה, עם 3 הפסדים בארבעת המשחקים האחרונים, ועם פאטריק מהומס על הספסל עקב פציעת ברך. במסגרת אותם ארבעה משחקים, ההתקפה צונחת ביותר מעשר נקודות למשחק, ועושה רושם שקבוצות למדו את המערך ההתקפי של הצ'יפס. ואם חשבנו שאולי ההגנה תפצה במשהו על הגמגום בהתקפה, הרי שבמקרה של הצ'יפס לא כך הוא. יש אמנם שיפור ניכר לעומת העונה הקודמת בכל מה שנוגע לעצירת משחק המסירה, אבל על הקרקע משחק ההגנה הוא לא פחות ממחדל, סימן מבשר רעות מול קבוצה כמו מינסוטה.

נתון מעניין – הגנת קנזס סיטי סופגת 145 יארדים קרקעיים בממוצע למשחק, התקפת מינסוטה רושמת 160 יארדים שכאלו.

הנתון הנ"ל מרמז כנראה מה נראה במשחק, הרבה ריצות על הקרקע של הסגולים, ושליטה בזמן אחזקת הכדור. זה עבד יופי לקולטס מול הצ'יפס, זה גם יעבוד עבור הוויקינגס, בדרך לניצחון חמישי ברציפות.

נמצא בכושר שיא, קאזינס



בפאלו בילס (2-5) – וושינגטון רדסקינס (7-1), 20:00

בפאלו שניצלה עד תום את הלו"ז שקיבלה בפתיחת העונה, חטפה מהלומה רצינית כשפגשה ביריבה סבירה (פילדלפיה איגלס) בשבוע שעבר. למזלם, השבוע הם שוב ייפגשו בקבוצה שכל מטרתה היא להפסיד. משחק המסירה של ג'וש אלן נוטרל לחלוטין מול הסקנדרי הבינוני של פילי והעלה ספקות רבת בקשר ליכולת של הקבוצה. בעוד הגנת המסירה הצטיינה כהרגלה, הגנת הריצה התרסקה מול שחקני הבק-פילד של האיגלס, ושוב – בפאלו לא נראית כקבוצת פלייאוף למרות המאזן. הרדסקינס ששיחקו ביום חמישי נגד מינסוטה לא ממש הרשימו, ולכולם ברור שהם כבר מכוונים לדראפט 2020. השינוי המרכזי של השבוע עומד בסימן הקווטרבק של הקבוצה – דוויין האסקינס ייפתח על חשבון קינום וינסה להוכיח כי הבחירה בו הייתה מוצדקת. בפאלו תנצח במשחק חד צדדי.




סיאטל סיהוקס (2:6) – טמפה ביי באקס (5:2) (סיאטל, ראשון 23:05)

בהסתכלות קדימה, אין ספק שהמארחים חיכו למשחק הזה, שמסתמן כמפגש הקל ביותר שיהיה להם עד לסיום העונה. הקבוצה של פיט קארול חזרה בשבוע שעבר למסלול הניצחונות כאשר גברה על אטלנטה המתדרדרת, אבל היכולת שהציגה בשבוע שעבר כנראה שלא תספיק מול הבאקס. היתרון שלה יהיה שוב בעמדת הקווטרבק, בעוד ראסל ווילסון מציג עונת MVP.

בצד השני, ברוס ארינס מתחיל לחשוב שוב על הקאמבק שלו, לאחר שג'יימיס ווינסטון לא מצליח להתרומם, ואפילו נראה כאילו הוא הולך אחורה, במה שכנראה תהיה השנה האחרונה שלו בקבוצה. הם יכולים להתנחם בזה שבשבוע הבא הם יחזרו סוף סוף הביתה מאז המחזור השלישי.

מי יכול עליו, מי? ווילסון

אוקלנד ריידרס (4-3) – דטרויט ליאונס (1-3-3) (אוקלנד, ראשון 23:05)

האם הרוח מתחילה לצאת ממפרשי דטריוט? האם אוקלנד חוזרת לגודלה האמיתי? שתי הקבוצות, שהיו הפתעה מרעננת בתחילת העונה, מאבדות גובה במחזורים האחרונים, כשהן מציגות התקפות בינוניות, והגנות לא טובות. בעצם לא טובות זאת מחמאה, הגנת הריידרס גרועה במיוחד כנגד המסירה, והגנת הליאונס פשוט גרועה בכל המדדים, כולל ממוצע ספיגה של 420 יארדים למשחק.

נתון מעניין – דרק קאר מוביל את הליגה באחוזי השלמה (72.1%).

ההגנה של דטרויט לא תצליח לעצור את קאר וג'וש ג'ייקובס, והריידרס ירשמו את ניצחונם הרביעי, כמו בכל העונה שעברה.

שחקן מפתח, ג'ייקובס



לוס אנג'לס צ'ארג'רס (5-3) – גרין ביי פאקרס (1-7), 23:25

הצ'ארג'רס הצליחו לגלות סימני חיים סוף כל סוף אחרי ניצחון על שיקאגו בסולג'ר פילד. היכולת ההתקפית עדיין הייתה מחרידה כהרגלה, ולמעשה ההתקפה גמעה רק 231 יארדים – הכי מעט מאז 2012. זה עדיין הספיק לניצחון מול הדובים האומללים. לפחות ההגנה תפקדה כראוי והצליחה לעצור את טרוביסקי החלש. בLA כבר מבינים שהפלייאוף לא בהישג יד אבל ינסו לסיים את החצי השני של העונה בטעם טוב. מנגד, הפקרס נמצאים במומנטום הכי טוב שיכלו לבקש. עם מאזן של שבעה ניצחונות בשמונה משחקים, רוג'רס שלגמרי מזכיר את ימיו הגדולים ואארון ג'ונס שמנפק מספרים מרשימים בעמדת הרץ. הניצחון על קנזס בפריים-טיים אמנם רשום עם כוכבית (מהומס עדיין פצוע), אבל לגמרי מעמיד את גרין ביי כמועמדת רצינית לעשות סופרבול. הפאקרס כישרוניים יותר, במומנטום מעולה ובעיקר – נראים קבוצה עם מאמן (בניגוד לצ'ארג'רס). ניצחון קל לגרין ביי.

דנבר ברונקוס (6-2) – קליבלנד בראונס (5-2), 23:25

דנבר מארחת את קליבלנד למשחק בין שתי קבוצות שאיבדו מעשית את הסיכוי להוציא מהעונה הזו משהו. המארחים סיימו משחק מאכזב מאוד עבורם, כשאדם וינטרי הכריע בבעיטת שדה משחק שקול נגד אינדיאנפוליס. ויק פאנג'יו ממשיך בקבלת החלטות תמוהות ואני לא רואה שום סיבה שהוא ימשיך לאמן את הקבוצה בעונה הבאה. בלי עמנואל סנדרס (שנשלח לסן פרנסיקו), חוליית התופסים של הברונקוס היא מהחלשות בליגה וכשג'ון פלאקו מאחורי הסנטר – לא קורים דברים טובים בהתקפה. קליבלנד מגיעה אחרי שהובסה בג'ילט סטאדיום, עם רצף של מהלכים הזויים שהובילו לשלושה איבודים כבר ברבע הראשון. גם הבראונס הם עוד קבוצה שנפלה קורבן למאמן חלש. מפוצצים בכישרון, אבל בלי מי שיידע לנהל את העניינים כמו שצריך. הבראונס ינצחו את המשחק, שלהערכתי עשוי להיות חד צדדי לטובתם. 



בולטימור רייבנס (2-5) – ניו אינגלנד פטריוטס (0-8), בין ראשון לשני, 03:20

המשחק המרכזי של המחזור מפגיש את בולטימור הנהדרת שחוזרת משבוע חופש היישר לקרב צמרת בAFC מול בריידי והפטריוטס שכעבור חצי עונה מחזיקים במאזן מושלם.

הרייבנס מגיעים למשחק הביתי מול האלופה המכהנת כשהם מצויים במומנטום מצויין. הקבוצה התאוששה מרצף של שני הפסדים רצופים ויצאה לריצה יפה של שלושה ניצחונות (כולל אחד מרשים מול הסיהוקס) שהעמידו אותם כפייבוריטים הבטוחים לזכייה בראשות בית הAFC צפון החלש. שבוע החופש לו זכו השחקנים בשבוע שעבר וודאי עשוי להעניק יתרון משמעותי בהכנה למשחק של ג'ון הארבו, שיעשה הכל בכדי לנצח את אחת ההגנות הטובות בהיסטוריה. הפטריוטים ממשיכים בשלהם, דורסים כל מה שזז בדרך וגורמים לכל קווטרבק יריב לרצות לקבור את עצמו אחרי משחק נגדם. עם ממוצע ספיגה של 7.6 נקודות בלבד וכשהם כופים למעלה משלושה איבודים במשחק, הם נראים בלתי ניתנים לעצירה. ההתקפה אמנם מגמגמת, קו ההתקפה פצוע ורעוע, משחק הריצה חלש מאוד ומוחמד סנו עדיין לא נכנס לעניינים אבל עם הגנה כזו – הפטריוטס לא צריכים יותר מדי מבריידי בשביל להביס. החידוש המרכזי של השבוע הוא שוב, בחוליית התופסים, כשבחירת הסיבוב הראשון נ'קיל הארי חוזר מפציעה ויעמוד לרשות הקבוצה בפעם הראשונה בקריירה. הפאטס נהנו מלו"ז קליל עד כה (שעזר לייפות את המספרים) וכעת פוגשים ביריבה אמיתית סוף סוף. בולטימור יודעת שאת המשחק הזה היא לא תנצח באוויר ותתמקד במה שהיא עושה יותר טוב העונה מכל קבוצה בליגה – לרוץ. התקפת הריצה של הנשרים מדורגת במקום הראשון הודות למארק אינגראם ולמאר ג'קסון. אם קו ההגנה של הפטריוטס יצליח לעצור את משחק הריצה של הרייבנס, אנו צפויים לקבל משחק חד צדדי. אם לא, בפעם הראשונה העונה נקבל את הפטריוטס מודל 2020 מתמודדים במשחק צמוד. אני אלך עם ניצחון של הפטריוטס. להתקפה של בולטימור אין את הכלים הנדרשים לשבור את ההגנה.



ניו יורק ג'ייאנטס (6-2) – דאלאס קאובויס (3-4) (ניו יורק, שלישי 03:15)

רק לפני חודש, השיג דניאל ג'ונס את ניצחונו השני במדי הג'ייאנטס, וסומן כמושיע של הקבוצה. מאז רושם ג'ונס ארבעה הפסדים, נחטף 5 פעמים, פימבל 5 פעמים, ועוד עונה של הענקים מושלכת לפח.

דאלאס מגיעה למשחק אחרי שבוע חופש, ובמצב רוח מרומם לאחר הניצחון המרשים על היריבה המושבעת פילדלפיה. מעבר לכך ההתקפה מדורגת ראשונה בליגה מבחינת יארדים למשחק, דאק פרסקוט וזיק אליוט שוב צמד חמד, וגם ההגנה אינה קוטלת קנים ומדורגת בעשירייה הראשונה בליגה.

נתון מעניין – מאז 2018, דאלאס במאזן 1-8 מול יריבותיה בבית המזרחי.

למרות שבבית המזרחי אין משחקים קלים, גם השנה דאלאס גדולה על ניו יורק, והיא תנצח ותשמור על המקום הראשון בבית.

לא כל יום טמפה, ג'ונס

לפוסט הזה יש 19 תגובות

  1. אחת האיכויות של מינסוטה היא. הורסאטיליות, יש לקאזינס כל כך הרבה אפשרויות ויש תחושה גם שזימר כמעט ולא מתערב לאופנסיב קוארדיניטור.. תענוג לראות את הסגולים כשזה מתחבר להם.
    המשחק אגב, אם הפירסום נכון, ישודר באיכות מאתגרת בMETV, ערוץ ילדותי הרחוקה…

        1. יכול להיות, בכל מקרה קאזינס במטושטש או בhd ממשיך לעצבן אותי. לא מתחבר אליו.. גלישה מוקדמת ושערוריתית שלו הפכה מומנטום שלם!

  2. השבוע הטוב בקריירה של גאראפולו! ההגנה לא הצליחה להחביא את הבינוניות שלו, ובתגובה- הוא יצא מהבינוניות שלו. המון ביטחון ב49' להמשך הדרך, קשה לראות אותם מחזיקים גביע החורף, אבל ידברו חזק בפלייאוף.
    רוג'רס הוא לא טרובינסקי וטוב שכך, הצ'רג'רס לא יוכלו לו.
    טעות של הרדסקינס להוציא את הייסקינס ככה, יאללה תתרסקו בלעדיו ותבנו סביבו ליין מנים בשנה הבאה.
    כבר כמה שבועות שאני כותב שהרייבנס ינצחו את ניו אינגלנד. זה משחק בית, המומונטום אצלם והארבו יודע להכין את הקבוצה לפייט כזה.
    דווקא סיאטל לדעתי נתקלים במוקש, נראה אם יסלקו אותו

  3. פונט בכותרות המשחקים היה עוזר. אז גם קבוצות עם 8-0 או 7-0 נראות דפוקות כפי שמגיע להן. לי נראה מטושטש לרות את הניינרס 0-8. אני חושב שאעשה זאת עבורכם.

  4. משחק לא משהו בלונדון.
    לא משחק גדול של יוסטון אבל ג’קסונוויל ממש חלשים.
    דשון ווטסון לדעתי כיום הוא טופ 3 בקווטרבקים.
    מהומס-רודגרס-ווטסון
    ולחשוב שבתחילת השנה בדירוג השנתי שמו אותה בעשירייה השנייה ועוד אחרי בייקר מייפילד מלך האינטרספשנים

        1. עכשיו התהפך לי הטקסט מהתגובה 7.2.. לא כזה קריטי אבל יהיה נחמד אם יתוקן.
          אם הייתי צריך לדבג באג כזה חסר הסבר הגיוני הייתי מתבאס רצח

    1. לא בהכרח, לצ'יפס יש קבוצת פוטבול מעולה, ממושמעת וטאיריק היל אחד. זו קבוצה משומנת, יחידת פוטבול מרשימה. מצד שני, הוייקינגס עם כל הזוהר והשמות הנוצצים, קבוצה חסרת אופי ורכה עם QB שמנוני ומדושן. וביילי, טוב ככל שיהיה, קללת הFG שרובצת על מיניסוטה חזקה ממנו…
      לא ייאמן איך אינדיבידואלים מצליחים לנצח ולהפסיד משחקים בתוך מערך כה הדוק של קבוצה.

  5. באיזו מהירות יצא כל האוויר החם מהבראונס…
    אני עדיין אופטימי, קלוש אבל עוד יש משהו תיאורטי. גם יש להם סוף עונה קל מאוד יחסית. לכן הם הולכים למחצית על עונה שלמה. רק להפסיד לברונקוס, זה יהיה כבר הבראונס הישנים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט