תובנות השבוע ביורוליג: סיכום מחזור מספר 4

תובנות השבוע ביורוליג: סיכום מחזור מספר 4

עוד שבוע ביורוליג חלף ועבר, כשהמחזור הנוכחי סיפק לנו משחקים מהנים, הפתעות וגם סטטיסטיקה מוזרה ביותר. אם מישהו ראה את ההתקפה של ולנסיה כדאי ליידע את המאמן שלה, כי היא לא הגיעה ליד אליהו ומכבי תל-אביב ניצלה זאת כדי לנצח את משחקה השני ברציפות. חימקי מוסקבה רשמה את ניצחונה השלישי לאחר שגברה על באיירן במינכן. פנאתינייקוס חזרה לנצח לאחר שניצחה ברוסיה את זניט סט. פטרסבורג, אנאדולו, בזכות מחצית שנייה נהדרת, הביסה את ריאל מדריד. ברצלונה, שוב בעזרת הגנה, הצליחה למחוק פיגור דו ספרתי והשיגה ניצחון יקר בבלגרד שהשאיר אותה מושלמת. צסק"א גברה על אלבה ברלין. ז'לגיריס ו-וילרבאן נקלעו למשחק עומד, אבל הליטאים יצאו עם היד על העליונה. מילאנו השיגה ניצחון מאוד משכנע על פנרבחצ'ה בקרב מאמנים אגדיים וגם באסקוניה רשמה ניצחון לאחר שהביסה את אולימפיאקוס שצונחת מהר. שלוש תובנות השבוע, חמישיית השבוע שלי, ה-MVP של השבוע וסיקורים של המשחקים נמצאים בהמשך.

שלוש תובנות השבוע:

  • התקפה בלתי נראית

ההתקפה של ולנסיה כל כך מחרידה שהיא קלעה יותר זריקות עונשין (25) מאשר סלי שדה (16) בהפסד למכבי תל-אביב בהיכל.

  • ריאל מדריד, יש לנו בעיה

הבלאנקוס הובסו באיסטנבול על ידי אנאדולו אפס וירדו למאזן 2-2 עם 24-. בלי התעלות ב-3:25 האחרונות במחזור הראשון נגד פנרבחצ'ה וסל הניצחון של ג'ייסי קארול עם 2.4 שניות לסיום נגד מכבי, הספרדים היו במאזן 4-0. מטורף!

  • כוכבים יש, תוצאות אין

פנר נפלה למאזן 3-1 לאחר עוד הפסד למילאנו ונראית כמו מכבי ת"א מעונת 2016/2017. הכוונה – כל כך הרבה כוכבים ביחד באותה קבוצה לא תמיד עובד.

חמישיית המחזור (בחירה אישית):

  • ניק קלת'ס
  • סרחיו רודריגז
  • טוקו שנגליה
  • ארטוראס גודאייטיס
  • ברייאנט דאנסטון

ה-MVP של המחזור (בחירה אישית): טוקו שנגליה

תוצאות וסיקור המחזור הרביעי:

משחקי יום חמישי:

זניט סט. פטרסבורג 79 פנאתינייקוס 89

פנאתינייקוס חזרו למסלול הניצחונות עם ניצחון לא קל ברוסיה על זניט, אבל ניצחון נחשב לניצחון. 23 הדקות הראשונות היו צמודות מאוד, ופאו הובילה 48:45 בלבד. מאותו רגע ה"מאסטרו" של פאו ניק קלת'ס התחיל לחלק מתנות בשפע לג'ימר פרידט וג'ייקוב ווילי והירוקים ברחו ליתרון דו ספרתי 63:49 עם 3:16 לסיום הרבע. הרוסים סירבו לוותר וסיימו את הרבע בריצת 2-9 בזכות יכולת טובה של מתיאוש פוניטקה וקולטון אייברסון וירדו להפסקה בין הרבעים בפיגור 65:60 בלבד. שלשה של וויל תומאס כבר צימקה ל-77:73 עם 4:36 לסיום, אבל פרידט בעזרתו של דשון תומאס ידעו איך לסגור את הסיפור. פרידט רשם את משחקו הטוב במפעל עד כה עם 22 נקודות עבור המנצחת. ניק קלת'ס הוסיף 8 נקודות ו-15 אסיסטים (פעם שלישית של 15 או יותר במשחק בקריירה שלו). פוניטקה קלע 16 נקודות למפסידה.

Jimmer Fredette - Panathinaikos OPAP Athens - EB19
ג'ימר פרידט. ערב גדול לקלעי של פאו. (יורוליג)

תקציר (פייסבוק יורוליג):

Zenit St Petersburg – Panathinaikos OPAP Athens Highlights | Turkish Airlines EuroLeague, RS Round 4

Panathinaikos BC registers its first road win of the season by holding off Zenit St Petersburg 79-89 on Thursday night. Panathinaikos improved to a 2-2 record on the season, while Zenit dropped to 1-3Highlights…

Posted by Turkish Airlines EuroLeague on Thursday, 24 October 2019

בשבוע הבא מחזור כפול: פאו תצא למוסקבה למפגש עם חימקי ביום שלישי ותארח את אנאדולו אפס בחמישי, זניט תצא לקובנה ברביעי ותארח את צסק"א ביום שישי.

אנאדולו אפס 76 ריאל מדריד 60

אם זו הפתעה או לא, במדריד יש סיבה ריאלית לדאגה. הפסד שני רצוף בספרות כפולות תחת פבלו לאסו? הדבר הזה קרה להם רק פעם אחת בעידן שלו מאז 2011, אז הושפלו 3-0 על ידי פנר בסדרת ההצלבה בעונת 2015/2016 כששני המשחקים האחרונים הסתיימו בספרות כפולות לזכות הטורקים. במשחק נגד אנאדולו הם רשמו שפל חדש כשקלעו רק 7/30 לשתי נקודות ולא קלעו סל מהטווח ההוא עד שסרחיו יוי קלע ממנו עם 5:31 להפסקה. אבל למרות כל זה, ריאל הצליחה להישאר צמודה ואפילו לקחת את ההובלה בירידה להפסקה 31:29. במחצית השנייה הסיפור השתנה לחלוטין, כשואסילה מיצ'יץ', ברייאנט דאנסטון וקרונסלאב סימון השתלטו על העסק בדרך לניצחון מוחץ. סימון (9 ריבאונדים, 23 נקודות מדד) דאנסטון (8 ריבאונדים, 27 נקודות מדד) הובילו את אנאדולו אפס עם 17 נקודות כ"א. סרחיו יוי בלט אצל הבלאנקוס עם 14 נקודות.

Bryant Dunston - Anadolu Efes Istanbul - EB19
ברייאנט דאנסטון עולה לסל מול ג'ורדן מיקי. אנאדולו עולה בטבלה, ריאל שוקעת. (יורוליג)
ארבע שנים ללא שני הפסדים רצופים בספרות כפולות הסתיימו.

חשוב לציין שבעונת 2014/2015 הבלאנקוס לא הפסידו שני משחקים רצופים כל העונה.

תקציר (פייסבוק יורוליג):

Anadolu Efes Istanbul – Real Madrid Highlights | Turkish Airlines EuroLeague, RS Round 4

Anadolu Efes Spor Kulübü blasted past Real Madrid to take a comprehensive win!Highlights…

Posted by Turkish Airlines EuroLeague on Thursday, 24 October 2019

מחזור כפול בשבוע הבא: ריאל תצא למינכן ביום רביעי ותארח את אלבה ברלין ביום שישי, אנאדולו תארח את הכוכב האדום בלגרד ביום שלישי ותצא לאתונה למפגש עם פאו ביום חמישי.  

מכבי תל-אביב 76 ולנסיה 63

מכבי תל-אביב השיגה את ניצחונה השני ברציפות ביורוליג ועלתה למאזן 2-2. הספרדים נראו רע במשחק הזה והבדלי הכוחות גדולים מאוד. קבוצה שקולעת יותר זריקות עונשין (25) מאשר סלי שדה (16), אין לה מקום במפעל הטוב ביבשת. זה שהכתומים במקום האחרון, היא לא טעות. סקוטי ווילביקין הוביל את קלעי הצהובים עם 14 נקודות כשבסל השדה האחרון שלו במשחק הגיע ל-1,000 נקודות בקריירת היורוליג שלו. ג'ורדן לויד קלע 17 אצל המפסידה.

Scottie Wilbekin - Maccabi FOX Tel Aviv - EB19
סקוטי ווילביקין הגיע ל-1,000 נקודות ביורוליג. (יורוליג)

תקציר (פייסבוק יורוליג):

Maccabi FOX Tel Aviv – Valencia Basket Highlights | EuroLeague, RS Round 4

Maccabi Tel Aviv Basketball remains undefeated at home this season!Highlights…

Posted by Turkish Airlines EuroLeague on Thursday, 24 October 2019

מחזור כפול בשבוע הבא: ולנסיה תתארח בברצלונה ביום רביעי ותארח את וילרבאן ביום שישי, מכבי תארח את פנר בהיכל ברביעי ובשישי תתארח בפיראוס אצל אולימפיאקוס. 

באיירן מינכן 74 חימקי מוסקבה 87

אישית, מעולם לא החזקתי מיאניס טימה. האמת היא שהוא נותן עונה נהדרת העונה בשורות חימקי ועם 13 נקודות במחצית הראשונה, הוביל את קבוצתו ליתרון 44:37 אחרי 20 דקות. בתחילת החצי השני, אנת'וני גיל ודווין בוקר המשיכו את השליטה הרוסית וקבעו 56:37 עם 6:41 לסיום הרבע השלישי ועם זאת השלימו ריצת 20-0 שהתחילה עם 1:11 להפסקה לאחר שלשה של טימה. הריצה הזו בעצם גמרה את הסיפור עבור הגרמנים. עם הניצחון הקליל בגרמניה, חימקי ממשיכה להציג כדורסל נהדר. בסופו של ערב זה לא ניצחון של חימקי אם שבד לא מוביל את הקלעים שלה (19 נקודות). גרג מונרו רשם 18 נקודות בצד המפסיד.

Anthony Gill - Khimki Moscow Region - EB19
אנת'וני גיל. עוד ניצחון לצהובים מרוסיה. (יורוליג)

תקציר (פייסבוק יורוליג):

FC Bayern Munich – Khimki Moscow region Highlights | Turkish Airlines EuroLeague, RS Round 4

iBC Khimki Moscow Region recorded its first road win of the season to improve to 3-1Highlights…

Posted by Turkish Airlines EuroLeague on Thursday, 24 October 2019

מחזור כפול בשבוע הבא: חימקי תארח את פאו בשלישי ותצא לבלגרד שם תפגוש את הכוכב האדום בחמישי, באיירן תארח את ריאל ביום רביעי ותצא לבאסקוניה ביום שישי.

הכוכב האדום בלגרד 65 ברצלונה 73

ההגנה של ברצלונה ממשיכה להרשים גם בימים שההתקפה לא מתפקדת וזו הסיבה העיקרית שהיא עדיין מושלמת וזה לא היה אחרת בבלגרד לאחר ששמרו את המארחת על 65 נקודות בלבד. 17 הדקות הראשונות היו הפך גמור מתוצאת המשחק, ולאחר שלשה של מוחמד פייה, הסרבין ברחו ליתרון 20:33 עם 3:09 להפסקה. עד המחצית, ניקולה מירוטיץ' ואדם האנגה התעוררו עם כמה שלשות וצימקו ל-33:36 בלבד בירידה למחצית. לאחר שלורנזו בראון החזיר את ההפרש ל-7 (35:42), מירוטיץ', קייל קוריץ' וברנדון דייויס השתלטו על העסק וקבעו יתרון 57:49 קטאלוני בסיום הרבע. שלשה של רולנד סמית' סיימה ריצת 7-0 בפתיחת הרבע המכריע וקבע 64:49, פער שממנו הכוכב האדום לא יכלו לחזור. ניקולה מירוטיץ הוביל את קלעי ברצלונה עם 21 נקודות. בצד השני, ג'ייסמ גיסט סיים עם 10 נקודות והיה היחיד שקלע בספרות כפולות.

Nikola Mirotic - FC Barcelona - EB19
ניקולה מירוטיץ מזנק לעבר הכדור. מי יעצור את ברצלונה? (יורוליג)

תקציר (פייסבוק יורוליג):

Crvena Zvezda mts Belgrade – FC Barcelona Highlights | Turkish Airlines EuroLeague, RS Round 4

Depleted FC Barcelona rallied from a 13-point first-half deficit to defeat Crvena Zvezda mts Belgrade and go 4-0!Highlights…

Posted by Turkish Airlines EuroLeague on Thursday, 24 October 2019

מחזור כפול בשבוע הבא: ברצלונה תארח את ולנסיה ביום רביעי ובשישי תתארח במילאנו, הכוכב האדום יתארחו באיסטנבול אצל אנאדולו בשלישי ובחמישי יארחו את חימקי.

משחקי יום שישי:

ז'לגיריס קבונה 70 וילרבאן 56

תצוגת כדורסל ברמה הכי נמוכה העונה במפעל. וילרבאן נראתה נהדר אחרי 10 הדקות הראשונות אותו סיימה ביתרון 20:14. הרבע השני היה סיפור אחר לגמרי כשתומאס וולקאפ וארטוראס מילאקניס מריצים את הקבוצה של שאראס לפתיחת 0-14 ויתרון 20:28 עם 4:47 להפסקה. את הריצה עצר ליביו ז'אן שארל עם שתי נקודות. הצרפתים הצליחו לרדת למחצית בפיגור מינימלי של 28:33. את הרבע השלישי תומאס וולקאפ ופאולאס יאנקונאס פתחו היטב והריצו את הליטאים ליתרון 32:46 עם 3:57 לסיום הרבע השלישי. התוצאה הייתה 45:55 לליטאים עם 10 דקות לסיום. הרבע האחרון נפתח עם טעויות אין סופיות של שתי הקבוצות וסל השדה הראשון של הרבע נקלע על ידי אדגאראס אולנובאס שנתן לליטאים יתרון 47:57 עם 5:17 לסיום. וילרבאן רשמה את סל השדה הראשון שלה ברבע עם 1:41 לסיום כשהיא בפיגור 19 נקודות. חבל לי על טוני פארקר שביקש שוילרבאן תשחק ביורוליג. זאק לידיי הוביל את הליטאים עם 13 נקודות ו-8 כדורים חוזרים. טונייה ג'קרי קלע 10 נקודות עבור הצרפתים.

לפניכם הנתונים של הרבע השני והרביעי של וילרבאן:

Thomas Walkup - Zalgiris Kaunas - EB19
תומאס וולקאפ. ניצחון שני ברציפות לליטאים. (יורוליג)

תקציר (פייסבוק יורוליג):

Zalgiris Kaunas – LDLC ASVEL Villeurbanne Highlights | Turkish Airlines EuroLeague, RS Round 4

BC Žalgiris Kaunas records its second consecutive win by topping LDLC ASVEL 70-56 in front of almost 15,000 fans at Zalgirio ArenaHighlights…

Posted by Turkish Airlines EuroLeague on Friday, 25 October 2019

מחזור כפול בשבוע הבא: וילרבאן תארח את באסקוניה ביום שלישי ותצא לולנסיה ביום שישי, ז'לגיריס תארח את זניט ותצא לאיסטנבול שם תפגוש את פנר ביום שישי.  

אלבה ברלין 66 צסק"א מוסקבה 82

צסק"א עלתה ל-0-4 אחרי ניצחון אצל אלבה ברלין. אבל הסיפור מהניצחון החד צדדי הזה בו הובילו מייק ג'יימס (22 נקודות) ודארון היליארד (21 נקודות) את המנצחת, הוא דווקא הפציעה שנראית מאוד חמורה של וויל קלייבורן שאחז בברכו בכאבים נוראיים ביתרון 27:25 במחצית הראשונה לאחר שהחליק. בימים הקרובים נדע את חומרת הפציעה, אבל לדעתי הוא סיים את העונה. השאלה הגדולה היא איך הרוסים יסתדרו בלי הכוכב הגדול שלהם. את המפסידה הובילו נילס גיפי, טים שניידר ולוק סיקמה עם 11 נקודות כ"א.

Mike James - CSKA Moscow - EB19
מייק ג'יימס עם הכדור. גם צסק"א נותרה מושלמת. (יורוליג)

תקציר (פייסבוק יורוליג):

ALBA Berlin – CSKA Moscow Highlights | Turkish Airlines EuroLeague, RS Round 4

CSKA Basketball shook off a case of ineffectiveness but still ran away with a 66-82 victory at ALBA Berlin to remain perfect in the Turkish Airlines EuroLeagueHighlights…

Posted by Turkish Airlines EuroLeague on Friday, 25 October 2019

מחזור כפול בשבוע הבא: צסק"א תארח את אולימפיאקוס ביום רביעי ותצא לסט. פטרסבורג בשישי, אלבה תארח את מילאנו בשלישי ובשישי תצא למדריד.  

מילאנו 87 פנרבחצ'ה 74

קרב בין שני מאמנים אגדיים הפגיש בין קבוצות פחות מקושטות, אבל על הנייר כאמור, אריות אירופה. המשחק הזה היה בשליטה איטלקית מוחלטת מהרגע שהחבורה של אטורה מסינה פיגרה 6:2 עם 6:28 לסיום הרבע הראשון. אמאדו דה לה ולה וארטוראס גודייאטיס עלו מהספסל של המארחת ויחדיו השלימו ריצת 0-16 בדרך ליתרון 6:18 עם 2:00 לסיום הרבע. בתחילת הרבע השני, סרחיו רודריגז הגדיל את ההפרש ל-13:26. במצב של 22:35 לאיטלקים, דריק וויליאמס סיים את ההתקפה הכי טובה של פנר במשחק עם דאנק אדיר שצימק ל-11. רודריגז וחבריו סירבו לתת לטורקים להתקרב ובמצית הובילו 29:41. ג'ופרי לובראן הצליח לצמק את הפער ל-7, אבל שלשה דה לה ולה קבעה 42:52 עם 5:40 לסיום הרבע השלישי. לאחר אותו סל, פרט לדקה ו-4 שניות ברבע האחרון, הפער עמד על הפרש דו ספרתי. בסיום של הערב הזה פנר ממשיכה לקרוס. דה לה ולה רשם שיא קריירה של 15 נקודות במשחק הזה והיה גיבור הניצחון של האיטלקים. וסלי ולובראן הובילו את המפסידה עם 14 נקודות כ"א.

Amedeo Della Valle - AX Armani Exchange Milan - EB19
אמאדו דה לה ולה זורק מעל לואיג'י דאטומה. שיא קריירה לרכז האיטלקי. (יורוליג)

תקציר (פייסבוק יורוליג):

AX Armani Exchange Milan – Fenerbahce Beko Istanbul Highlights | EuroLeague, RS Round 4

Olimpia Milano wins its third consecutive game, downing visiting Fenerbahce Beko Istanbul 87-74 on Friday night at Mediolanum ForumHighlights…

Posted by Turkish Airlines EuroLeague on Friday, 25 October 2019

מחזור כפול בשבוע הבא: פנר תהיה בהיכל ברביעי בערב שם תפגוש את מכבי ת"א ובשישי תארח את ז'לגיריס קובנה. האם זה שבוע שעשוי להכריע לה את העונה? אני לא פוסל זאת. מילאנו תפגוש את אבלה בברלין ביום שלישי ותארח את ברצלונה ביום שישי. 

באסקוניה 82 אולימפיאקוס 66  

באסקוניה השיגה את ניצחונה השני העונה לאחר שהביסה את אולימפיאקוס שלא נראית מחוברת עקב העובדה שהיא משחקת רק ביורוליג. טוקו שנגליה היה אדיר לאורך כל המשחק וסיים את המחצית הראשונה עם שלשה שנתנה לקבוצתו יתרון 36:41. למרות שפיגרו רק ב-5 הפרש בהפסקה, היוונים לא באמת היוו יריב עבור הקבוצה הספרדית, כשהמקומיים עשו כרצונם. מרגיש שזה קורה בכל משחק של אולימפיאקוס העונה. עצוב. שנגליה רשם שיא קריירה במפעל עם 25 נקודות ו-9 כדורים חוזרים. ברנדון פול קלע 15 נקודות אצל היוונים.

Tornike Shengelia - KIROLBET Baskonia Vitoria-Gasteiz - EB19
טוקו שנגליה עולה לסל. שיא קריירה חדש בנקודות לגאורגי. (יורוליג)

תקציר (פייסבוק יורוליג):

KIROLBET Baskonia Vitoria-Gasteiz – Olympiacos Piraeus Highlights | EuroLeague, RS Round 4

Baskonia opens its home campaign on a positive note by downing Olympiacos Piraeus 82-66 on FridayHighlights…

Posted by Turkish Airlines EuroLeague on Friday, 25 October 2019

מחזור כפול בשבוע הבא: אולימפיאקוס תנסה להתאושש כשתצא למוסקבה שם תפגוש את צסק"א ברביעי ותארח את מכבי ת"א ביום שישי, באסקוניה תפגוש את וילרבאן בשלישי ותארח את באיירן מינכן בשישי.

טופ 10 (פייסבוק יורוליג):

Round 4: Top 10

The TOP 10 PLAYS from Round 4 👀

Posted by Turkish Airlines EuroLeague on Saturday, 26 October 2019

חדשות השבוע ביורוליג:

  • וויל קלייבורן קרע את הרצועה הצולבת
  • המאמן מילאן טומיץ' נפרד מהכוכב האדום
  • אוגנן קוזמיץ' חזר לפרקט לראשונה מאז התאונה שהכניסה אותו לתרדמת
  • ווילי ריד וטיילור רוצ'סטי חתמו באולימפיאקוס

לפוסט הזה יש 9 תגובות

  1. יופי של תקציר (ארוך), ואני שמח שג'ימר פרדט מראה לכולם שהוא אחלה כדורסלן. אבל ב-NBA ההגנות לא מרשות לו להראות כמה הוא טוב נגד הגנות נורמליות, וטלא חונקות כמו ב-NBA.
    תודה שי על פוסט מצויין

  2. תודה שי . מחזיק אותי בעניינים הסיכומים שלך. הפתיחה של פנר מפתיעה מאוד לרעה לפחות אותי..לא צפוי בכלל.
    ולנסיה נראתה כקבוצה לא קשורה למפעל בחמישי ובכל מקרה יפה שמכבי לקחה ולא נפלה. מעניין אם המגמה של אבדיה החיובית תימשך …

כתיבת תגובה

סגירת תפריט