ארצות הברית הודחה מאליפות העולם בכדורסל, אוסטרליה נגד צ'כיה ביום השני של רבע הגמר / רועי ויינברג

14:00-ארצות הברית-צרפת (ספורט 5).

האמריקאים לא שיחקו כדורסל גדול עד עכשיו, אבל זה עובד – מאז הניצחון הצמוד על טורקיה, ההגנה שלהם עושה חיים קשים ליריבות ומצליחה לנצח גם כשההתקפה חלשה עם 32.7% מהשלוש ו-44.3% מהשדה, נתונים לא טובים. אף שחקן לא נותן טורניר טוב מאוד, כשקמבה ווקר טוב (14.6 נקודות ב-50% מהשדה ו-41% מהשלוש לצד 6 אסיסטים למשחק בכמות דקות מוגבלת), אבל אין שחקן שלוקח הטורניר על עצמו כמו קיירי אירווינג של 2014 או קווין דוראנט של 2010.

מה שכן, יש הגנה שתצטרך להתמודד נגד קבוצת התקפה אדירה. צרפת קולעת 89.4 נקודות למשחק ב-47.4% פנטסטי מהשלוש, 53.4% מהשדה ו-20.2 אסיסטים על 10.6 איבודים למשחק, יחס יותר טוב מכל נבחרת אחרת שהגיעה עד כאן. ההגנה שלהם פחות טובה מהאמריקאית וספגה, למשל, 100 נקודות מאוסטרליה, אבל קלעה 98 באותו משחק נגד נבחרת עם שומרים קשוחים כמו ארון ביינס ומת'יו דוולדובה.

המוציא לפועל המרכזי של צרפת זה אוון פורנייה. שחקן אורלנדו קולע 20.8 נקודות למשחק ב-45.8% מהשדה ו-42.2% מהשלוש ומשתפר ממשחק למשחק – הוא קלע 31 נקודות נגד אוסטרליה ו-24 נגד ליטא. בעונה הסדירה, ג'ו האריס שמר עליו לא מעט (108 פוזשנים, 1.15 נקודות לפוזישן ו-41.7% מהשדה) והוא יכול להיות השומר המרכזי עליו היום. מרקוס סמארט שמר עליו בהצלחה פחותה ולכן סביר שנראה אותו מול ננדו דה-קולו, הפליימייקר המרכזי של הטריקולור. אפשרות מעניינת אחרת מול פורנייה זה קריס מידלטון, שעשה עבודה טובה עליו בשנתיים האחרונות (1 מ-8 מהשדה ו-1.09 נקודות לפוזישן ב-34 מהלכים העונה), אבל בטורניר חלש עד עכשיו.

השאלה הגדולה השנייה של המשחק היא ההתמודדות האמריקאית עם רודי גובר. הוא לא סקורר משמעותי גם באליפות, בדומה לתקופה ביוטה, אבל משמעותי מאוד בהגנה. במשחק נגד אוסטרליה, לראשונה צרפת היו יותר טובים כשהוא על הספסל (+/- של 2-, לעומת 17.5+ ממוצע במשחקים הקודמים), כשארון ביינס מבלה רוב המשחק מחוץ לצבע ומכריח את גובר לצאת. אולי נראה את ברוק לופז מקבל דקות כשחקן שזורק המון מחוץ לקשת בטורניר ויכול להיות אקס-פקטור, למרות שהוא לא משחק מספיק. יותר סביר שנראה את טרנר זורק שלשות בדומה לאן.בי.אי, למרות שהוא זרק 3 בלבד עד כה ב-5 המשחקים הקודמים. אין חוק 3 שניות באירופה, כך שהדבר היחיד שיכול למנוע התנחלות של גובר במרכז הצבע הצרפתי הוא יציאה של השחקן עליו הוא שומר החוצה. האמריקאים יודעים את זה.

איך צרפת תנצח? לא סביר שהיא תנצח את הקבוצה של גרג פופוביץ', אבל היא צריכה לגרום להתקפה שלה לעבוד כמו שצריך. יכול להיות שנראה אותם מנסים לנצל את הסייז בסוג של הפוך-על-הפוך, עם הרבה Pick-n'-Pops של גובר ופורנייה שמנצלים את חוסר המסה של ארה"ב. אולי נראה אפילו הרכבי שני גבוהים עם וינסנט פורייה לצד גובר, למרות שזה פחות סביר. יהיה מעניין.

16:00-אוסטרליה-צ'כיה (ספורט 5).

מוזמנים לקרוא את יומן נבחרת צ'כיה של יניר רובינשטיין כאן.

מפגש בין שתי נבחרות שונות בתכלית. בצד אחד, יש את צ'כיה המאומנת היטב עם גישה קבוצתית למשחק, הרבה תנועה בלי כדור והתקפה לא רעה. הם מראים התקפה טובה והצליחו להפתיע את ברזיל וטורקיה ולעלות במשחק קשוח מול יוון. סאטורנסקי הוא המוביל שלהם, למרות שהוא לא הסקורר המרכזי, כי הקבוצה מתבססת עליו עם 15.2 נקודות ו-7.4 אסיסטים למשחק. המשחק של הצ'כים יקום וייפול עליו.

באוסטרליה הסיפור שונה. הסקורר המרכזי, בפער גדול, הוא פטי מילס שקולע 21.8 נקודות בערב, 7 נקודות יותר מהבא אחריו (ביינס). זה שונה מאוד מצ'כיה בה שני שחקנים קולעים 17.4 ו-15.2 נקודות למשחק ועוד 4 קולעים בין 11.2 ל-9.8. מת'יו דוולדובה וג'ו אינגלס מוסרים טוב למרות שלא קולעים בכמות של חבריהם לקבוצה, אבל האחוזים היעילים הופכים אותם לפייבוריטים. סימן מדאיג אצלם להמשך האליפות יכול להיות הרוטציה הקצרה: במשחק מול צרפת, אינגלס ומילס זכו ל-33 דקות כל אחד מתוך 40 וביינס ל-27. המגמה הזאת בולטת בשלב הבתים השני ויכולה להיות מסוכנת בטווח הארוך בהתחשב בכך שהם לא צעירים במיוחד ואחרי עונת NBA ארוכה.

למרות זאת, אוסטרליה הפייבוריטית הברורה ומשחקת כדורסל התקפי וקבוצתי במיוחד. יש להם יתרון משמעותי בקו הקדמי עם ביינס ובוגוט לעומת החולשה של צ'כיה חסרת יאן ווסלי, אבל האוסטרלים לא מנצלים את זה ליתרון משמעותי בריבאונד לפי מה שראינו מהם עד עכשיו – אין הרבה כדורים חוזרים במשחקים שלהם, אבל הם לקחו יותר ריבאונדים מהיריבה בכל משחק. זה יכול להיות משמעותי הערב מול קבוצה חלשה מקדימה. במשחק בודד הכל יכול לקרות, אבל צ'כיה תצטרך ערב התקפה מוצלח במיוחד לצד חולשה לא אופיינית של מילס בשביל לנצח. לא כדאי לבנות על זה.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 127 תגובות

  1. שקלתי לרגע לכתוב על מילס, שהוא מתמודד ראוי לתואר ה-MVP של הטורניר,
    שקשה לי לראות איך הצ'כים עוצרים אותו ואת האוסטרליים.
    אבל לא נעים לי מאוהדי הספרס כאן בהופס.
    (במקרה שכזה, הדחה של אוסטרליה הייתה התרחיש האופטימי…)
    .
    באופן לא צפוי התחברתי לאליפות הזו, כאשר לא מעט נבחרות, ולא מעט שחקנים, מציגים כדורסל מהנה.
    הפוסטים שמלווים את האליפות?
    רק הופכים את ההנאה לגדולה יותר.
    תודה, רועי.

    1. אתה חייב להפסיק עם הצ'רי פיקינג הזה ולנסות לדחוף את לופז כל פעם. לופז מחוץ לרוטציה והסיבה היחידיה שפופוביץ' יכניס אותו היא אם הסמול בול האמריקאי יתקשה מול גובר.

      1. אכן מחוץ לרוטציה, אבל למספרים האלה יש משמעות כלשהי למרות שהמדגם קטן, למרות שזאת אולי משמעות קטנה יותר מהאחוזים שלו לשלוש בטורניר (2 מ-12, 16.7%). לא אומר שהוא לא יכול לקבל זמן משחק

          1. פשט: ברוק לופז קלע באחוזים גבוהים מול יוטה ומילווקי הייתה ממש טובה כשהוא היה על המגרש

            דרש: לופז היה טוב מאוד נגד יוטה וגובר ולכן, בגלל שארצות הברית משחקת נגד גובר היום, הוא יכול לקבל דקות.

            1. אז זהו שלא. לייחס לנתונים האלו משמעות כזו זה מעבר למרחיק לכת. וזה משהו שאתה עושה בלי הפסקה.

            2. לחשוב שבגלל שבשני משחקים הוא קלע 7מ-8 מהשלוש אז בגלל זה הוא טוב מול גובר?
              למה? מאיפה?

            3. הנה לך מסקנה דומה (וחסרת שחר באותה מידה) בעונות 2016/17 ו-2017/18 לופז קלע 4 מ-20 מהשלוש מול יוטה והיה 68- בחמישה הפסדים. אסור לו להיות על הפארקט מול גובר!

            4. אוקיי, יכול לקבל את זה. אכן חשיבה רחוקה מדי (לא רק שלי אגב – הסטטיסטיקה מכתבה ב-ESPN). לכן לא הכנסתי אותה לכתבה, כי זה אכן מדגם די קטן

            5. לא כל שטות שבריאן ווינדהורסט כותב צריך להביא. ואם אתה רוצה לדבר על הכתבה אז ממש תתצטרך להתאמץ להסביר איך הנתונים שהבאת שם אומרים לנו משהו שקשור למה שניסית להגיד.

            6. לופז הוא איום מבחוץ בלי קשר להאם גובר נמצא מולו או לא. הוא הוכיח את זה יפה בשנים האחרונות. העובדה שהוא לא מוצא את מקומו בננבחרת פחות קשורה לכך אלא יותר לאיך שפופוביץ' מעדיף לשחק מה שנותן לטרנר יתרון על פניו.

            1. הוא עשה אתזה כצעד מנע וראית שדי מהר החזיר אותו לאפסון.

            2. אחרי עבירה אחת לא שתיים לדעתי.

    1. מה זה בנה? הרכיב ממה שהיה לו. הרוב המכריע העדיף לא להתייצב. מקולום אמר את זה די ברור, שהרבה שחקנים בכירים העיפו לא להופיע "לבד" כדי לא להיות "הפנים" של הכשלון, במידה ויהיה

      1. עדיין, היה את ג'ון קוליסון, במקום 2 סנטרים שאפילו פופ לא נותן להם לשחק. היה את פוקס שפרש בגלל יחס (אולי לא). היה גם יכול להתפרע עם יאנג. מה עם לו ויליאמס מהספסל לנבחרת שלא מצליחה לעשות נקודות?

        שוב, הכל חוכמה בדיעבד, אבל כשלך יש מאות שחקני נ.ב.א כאופציה וליריבה שלך משהו כמו 5, אין תירוצים.

  2. בוודאי שזה כתם על פופ אם ארהב מפסידה.
    אומנם זו נבחרת זוהרת אבל עדיין איכותית וטובה יותר מכל נבחרת באליפות לפחות בדרגה אחת.
    פשוט פופ חושב על איך לעצור את היריב במקום לדרוס

  3. איזה קאמבק של הצפתים. לא נשברו שהיו בפיגור ועכשיו כל המומנטוםאיתם והלחץ (העצום) על האמריקאים. גובר נפלא, איזה הבדל כשהוא על המגרש

  4. אתמול בית הלוחם הארגנטינאי שלח את הסרבים הביתה, והיום הצרפתים פשוט דומיננטים מול ארה"ב.
    היה צריך לחכות לשלבים המכריעים באליפות הזו

  5. לבי לבי על אוהדי הסלסטיקס כאן. קמבה אפילו לא חצי קיירי, סמארט חושך כרגיל, בראון נרדם לדקות ארוכות. יופי של ניצחון של צרפת, בושה למיליונרים האמריקאים

    1. לאמריקאים היה מומנטום באמצע הרבע הרביעי עם איזה פלוס 7, עשו חילופים ומצד שני גובר חזר לקאמבק נהדר של הצרפתים. פורנייה נותן תקווה לאוהדי המג'יק…

    1. אי אפשר ללמוד מזה כלום. טורניר זניח. אז גם יאניס ינגר העונה לפי הטורניר. בוסטון קבוצה בינונית גם ככה הם במזרח אל תדאג. הם יהיו מקומות 2 5 גם ביכולת ראה למרות ש2 עם סיכוי נמוך.

  6. נו מה אפשר לצפות מקבוצה שבנויה על בוסטון. משעממת כמוה.
    עם טאקר וקוזמה אין מצב שהיו מפסידים את הזהב.
    בשתי הפעמים מול נבחרות טובות האמריקאים פישלו

  7. הי הי הי… יאנקי גו הום!
    דוק, מה כתבתי לך לפני כל שלב?
    לאמריקאים היה קל נגד אירופאית דרג 3.
    ייתקעו נגד דרג 2, כמו טורקיה.
    וכל משחק עם דרג 1, הנה צרפת, הוא מוקש.
    נכתב פה פעם אחר פעם, מתחילת האליפות. כולל נימוקים.
    אז הנה.
    טבדי. לא מאוחר ללמוד משהו.

  8. משחק מעולה של הצרפתים, עם קאמבק ברבע הרביעי. גובר במפגן דומיננטיות שבהוא כנראה יתגעגע אליו ב-NBA. פורנייה נראה פתאום כמו SG עלית, באטום כבר לא צל של החוזה של עצמו ונטיליקינה פשוט שיתק את ווקר והוציא אותו מהמשחק שלו.
    הייתי אומר שהצרפתים בדרך לגמר, אבל אחרי הארגנטינאים אתמול אי אפשר לדעת

  9. הכתובת היתה על הקיר . כתבתי כאן עם פתיחת הטורניר שהאמריקאים לא יקחו את הזהב, אם כי הניחוש שלי היה שסרביה או ספרד ידיחו אותם . מסתבר שגם צרפת מספיקה.

    1. איתי 🙂 אתה יכול לבחור משהו גדול יותר מצדק אם בא לך.

      לא האמנתי שפופ וקר יבנו ויאמנו סגל כל כך רע

  10. וזו בשורה נפלאה למארגני האולימפיאדה, ולתיירים האחול מניוקי, שיהיו במדינה ובעיר המדהימה ממילא הזו:
    גם לברון ג'יימס יהיה שם. האגו מניאק הזה, המושיע, קיבל עכשיו את התמריץ לנסוע. ואיתו מן הסתם עוד כמה סופרסטארים, שיבואו להחזיר את הכבוד "למשחק שלנו". שמח…

  11. אבל זו שנה לא זוגית, לא? זו לא המומחיות של פופ? חשבתי שהוא מפסיד רק בזוגיות…
    .
    לא שאני מת על הצרפתים, מתוקף היותם צרפתים כמובן, אבל זה נחמד לראות את האנדרדוג מנצח (אמר אוהד מכבי בלי להתבלבל)

  12. ככה זה כשכל הכוכבים מבריזים מהנבחרת ועוברים על זה בשקט.
    שידעו שהסגל דרג ב שלהם לא שווה אפילו מדליה

    יאללה תעיפו את התחת ללברון קוואי הארדן קארי ודיוויס ושיגיעו לטוקיו שנה הבאה

  13. דוק, מה כתבנו אתמול על פופ או קר? רק בשיטת הריצה ההתקפית של קר יש לאמריקה סיכוי לכתוש.
    הערב הם קלעו 79 נקודות. שזה 95 ב NBA. שזה בדיוק תוצאה אופיינית למשחק בונקר של הספרז. אז הנה הכישלון.

    1. לא קשור כלל הם שיחקו סמול בול, כתשו אותם מתחת לסלים ולא היה אף גבוה בנבחרת, דווקא עם פופ היה בוחר לשחק עם סנטר ולא לתת לדובר לחגוג עליהם כאילו מדובר במינימום שאקיל אוניל היה סיכוי.

    2. דווקא נגר כמו דיאנדרה ג’ורדן על חשבון לופז המסכן שלא ראה דקות היה עושה הבדל עצום בנבחרת קדה מאוד לנצח שלא לוקחים ריבאונד הגנה

  14. צכיה נראים טוב מאוד.
    .
    נראה שעל כל דולר ששמים אפשר להרוויח 250 אם צכיה תיקח את האליפות. לפי איך שהטורניר מתקדם זה אחלה הימור. לשים 10 דולר, ואם צכיה זוכים זה שווה טיסה מלון וכניסה לסוף שבוע אולסטאר, או לכמה משחקי פליאוף.

  15. מי שחושב שאם האמריקאים היו רצים בסגנון "לא פופי" הם היו זוכים באליפות פשוט לא בעניין . האמריקאים באו עם הרכב בינוני ויש באליפות הזאת נבחרות טובות מהם . מס' 4 או 5 גבוה וחזק היה ללא ספק עוזר להם , אבל גם הקלעים שלהם שהגיעו אינם מספיק טובים.

    1. אתה יודע כמה אמריקאים היו צריכים לפרוש כדי ששחקנים ברמה של פורנייה ודה קולו יהיו הכוכבים? אין שום נבחרת שטובה מהם

  16. 41 ריבאונדים לעומת 28, ו84% מהקו לעומת 66% של האמריקאים. ה10 הפרש זה בדיוק 7 מהעונשים ועוד 3 אחת שהצרפתים קלעו יותר. בסוף זה הקליעה שהרגה את האמריקאים יותר מכל דבר אחר…

  17. אני חושב שהתרוץ הזה ששחקנים לא הגיעו לא תופס קנדה ,אוסטרליה ,ספרד לא באו בסגל הכי טוב שלהם אלא בסגל שני\שלישי אז שיפסקו להתבכיין על זה .

  18. זה מה שקורה שמגיעים אם שחקנים בינוניים שלא יודעים לנצח ושווקו במאני טיים .
    כמה שחקנים בסגל הזה לקחו אליפות ? 1 וגם הוא היה אופציה רביעית וכמה שנים כבר לא עלה לפלייאוף. כמה שחקנים היו בגמר אזורי בעונה האחרונה? 2 שאחד מהם בקושי שיחק
    כמה היו סיבוב שני בפלייאוף האחרון? 6ואחד מהם לא שיחק בכלל
    כמה בכלל לא עלו לפלייאוף ? 1 וציפו ממנו להוביל תנבחרת .

  19. ארה"ב היו צריכים לנצח את המשחק הזה. הם שחקנים טובים יותר. זה שהם קבוצה פחות טובה, זאת האחריות הבלעדית של פופ (קר הוא רק העוזר).
    יש משהו מאד עצוב לראות אדם דגול יורד מהבמה בצורה כזאת, אולי זה לא מגיע לו, אבל זה כבר הרבה זמן באוויר. זה סוג של טרגדיה יוונית קלאסית, בה הסוף הרע הוא בלתי נמנע בשל פגם באופיו של הגיבור.
    העצוב, שזה קרה כבר למאמן לא פחות גדול, שפופ היה עוזרו. לארי בראון היה אגדה חיה לפני משחקי 2002, וכל המורשת שלו נמחקה.

    בפופ יש משהו יהיר, עקשן ומקובע שמזכיר גנרלים גדולים מהעבר שהובסו:
    גנרל קאסטר שהובס בקרב נגד האינדיאנים בקרב ליטל ביגהורן
    גנרל פאטון שלא הבין את מאזן הכוחות מול הסובייטים.
    גנרל מקארתור בקוריאה.
    וכמו כל גנרל גדול, גם הוא חייב ללכת אל האופק.
    זה שווה פוסט יום אחד.

    1. נבחרת אמריקה הם נוד נפוח. הם עדיין מאמינים בגלל ששווי המשכורות שלהם כיחידים הוא הגבוה ביותר שמגיע להם משהו….
      פסגת השאיפות של ספרדי ארגנטינאי או צרפתי זה להיות בנבחרת. אצל האמריקאי זה אפילו לא על התפריט .

    2. טקסט נהדר, אבל ראבאק, הרגת אותו… כנראה רק אוהב אמיתי יכול לכתוב ככה. באמת, מי היה יכול להוציא מהסגל הנתון הזה יותר? אולי עוד שלב. אבל הכישלון היה רשום שם.
      בחירת הסגל, זה כבר משהו אחר…

      1. בינתיים, החמישיות זה משהו כזה:
        רוביו, מילס, פורנייה, סקולה, גובר
        קמפאסו, סאטורנסקי, בוגדנוביץ', אינגלס, ביינס

  20. זה לא מפתיע שהפסידו
    קבוצה שהשחקנים הכי טובים שלה הם בינוניים מינוס כמו מיצ'ל וקמבה ווקר לא תגיע לשום מקום

כתיבת תגובה

סגירת תפריט