חווית האולסטאר הראשונה שלי/ שי בוקר

אמאר'ה עולה לדאנק עם גופייה של ניפסי האסל. (צילום: עודד קרני, מנהלת הליגה)

החלטתי לכתוב חוויה אישית על אחד האירועים אולי הכי מהנים שחוויתי בעולם הספורט. הזרים ניצחו בפעם השלישית ברציפות את הישראלים 130:134 במשחק מהנה במיוחד. גיא פניני זכה בתחרות השלשות וג'יי פי טוקוטו לא עמד בציפיות בתחרות ההטבעות, אבל נהנה לחלוק את הפרקט עם טאריק בלאק ולשחק מול אמאר'ה סטודמייר. קור-ג'יי קוקס שמתאמן עם מכבי ראשל"צ זכה בתחרות ההטבעות עם דאנק מרהיב מעל הקמעות של חולון, גלבוע/גליל והפועל ירושלים. עדן בן זקן הופיעה במחצית ודני אבדיה ניצל זאת כדי לשיר איתה. סיקור קצר, סרטונים וראיונות נמצאים בהמשך.

הגעתי כשעה וחצי לפני האירוע. בדיוק כשהגעתי ראיתי לידי שחקנים בכירים בליגה, ביניהם קורי וולדן מהפועל חולון, ג'יימס פלדין מהפועל ירושלים ויובל זוסמן. ילדים כהרגלם רצו לעשות איתם סלפי.

מאמני הקבוצות באו להגיד שלום לתקשורת או לזרוק כדורי סל קטנים ליציעים. השחקנים בחימום נענו כמעט לכל בקשת הסלפי גם לפני המשחק.

אירועי האולסטאר נפתחו עם הסיבוב הראשון של תחרות השלשות כשגיא פניני וגולן גוט עולים לגמר ששוחק בין הרבע הראשון לרבע השני.

תחרות שלשות:

סיבוב ראשון:

שולר 13

סווינג 13

אריאל 11

גוט 21

רול 11

פלדין 16

בלאט 9

פניני 20

תמיר בלאט פתח את המשחק עם שלשה לישראלים כשחברו מהפועל ירושלים, ג'יימס פלדין מאזן ל-3:3 עם שלשה משלו. ג'יי פי טוקוטו מהפועל אילת השווה ל-5:5 לאחר דאנק של 360 מעלות, אחד היפים שראיתי גם אם זה במשחק אולסטאר. טאריק בלאק סיים אליי-אופ דאנק יפה ונתן לזרים יתרון 7:14. הטבעות של אמאר'ה סטודמאייר וגיא פניני צימקו ל-6 בלבד. הזרים חזרו עם שלושה דאנקים יפים והחזיר ל-9 הפרש. שני דאנקים של סטודמאייר הוריד ל-5 וטל דן מנס ציונה הוריד ל-33:29 עם דאנק שחתם את הרבע הראשון.

בין הרבעים, גיא פניני להט בתחרות השלשות וניצח את גולן גוט כדי לזכות בתחרות הראשונה שלו בקריירה.

גמר:

פניני 18

גוט 16

גיא פניני עם הגביע לאחר הזכייה בתחרות השלשות. (צילום: מנהלת הליגה)

לאחר הטבעה אחורית של כארם משעור מבני הרצליה, רפי מנקו מהפועל אילת החזיר את היתרון לישראלים עם שלשה יפה, 33:34. מיד אחר כך השתלט טאריק בלאק על המשחק ב-3 ההתקפות הבאות: ווינדמיל דאנק, אליי-אופ דאנק ממסירה על הרצפה של ג'יימס פלדין וגם הוסיף שלשה שנתנה לקבוצתו יתרון 37:42. טוקוטו זרק לעצמו אליי-אופ מרהיב על הלוח והחזיר ל-4 הפרש. ג'ורדן סווינג סיים אליי-אופ יפה והחזיר ל-9 הפרש. יכולת טובה של טל דן שסיים עם ריברס דאנק הוריד ל-67:66 אבל וולדן חתם את המחצית עם שלשה ויתרון 66:70 לזרים.

ההופעה במחצית הייתה של לא אחרת מעדן בן זקן. את דעתי המוסיקלית אשמור לעצמי אבל אני חייב לציין שאחד הרגעים היפים היה כשדני אבדיה קפץ לבמה והצטרף אל עדן – מה שהעיר את הקהל הישנוני מעט בהיכל.

רק רוצה לשיר. דני אבדיה שר עם עדן בן זקן. (צילום: עודד קרני, מנהלת הליגה)

חזרה לכדורסל. יובל זוסמן להט בפתיחת הרבע השלישי ועם שמונה נקודות רצופות כולל שתי שלשות נתן לישראלים יתרון 73:77 פחות משתי דקות בתוך הרבע השלישי. וולדן וסווינג הגיבו עם שתי שלשות רצופות ואליי-אופ דאנק של ג'יימס קלי מגלבוע/גליל ממסירה יפה של פול סטול ממכבי אשדוד/באר טוביה קבעו 79:84 לזרים. הריצה נמשכה ושלשה של דקוואן קוק מנס ציונה קבעה, 83:92. בלאט וזוסמן צימקו עם שתי שלשות רצופות, אבל קוק השיב עם שלשה נוספת ודאנק 360 משגע של ג'יימס קלי החזירו ל-8 הפרש. דני אבדיה עלה לראשונה וסיים עם אליי-אופ דאנק גדול שצימק ל-104:102 בלבד. טוקוטו ופלדין השיבו עם שלוש שלשות מהעבר השני וקבעו 104:115 עם 10 דקות לסיום.

הישראלים פתחו היטב את הרבע המכריע כשהם קולעים חמש שלשות רצופות ומורידים ל-120:119 בלבד. אבל ה-MVP של המשחק, ג'יי. פי. טוקוטו קבר שתי שלשות רצופות שהחזירו ל-7, 119:126 משם הישראלים כבר לא יכלו לחזור.

קלעו לישראלים בספרות כפולות: סטודמאייר 24 נקודות ו-6 ריבאונדים, זוסמן 21 נקודות, דן 13 נקודות, בלאט 12 נקודות ו-7 אסיסטים וקולשוב 10 נקודות.

קלעו לזרים בספרות כפולות: טוקוטו 19 נקודות, קלי 18 נקודות, וולדן 16 נקודות, בלאק 15, פלדין וסווינג 14 נקודות כ"א וקוק הוסיף 12 נקודות.

אחרי המשחק הייתה תחרות ההטבעות כשפי. ג'יי. טוקוטו היה הפייבוריט לזכייה. לרוע מזלו הוא לא זכה כשניסה יותר מדי דאנקים בסגנון של זאק לוין ונפסל (בין הרגליים). דשון סטיבנס ממכבי ראשל"צ היה הראשון לעלות לגמר לאחר שהשיג 47 נקודות. ג'יימס קלי מגלבוע/גליל וקור-ג'יי קוקס נקלעו לשני שוברי שוויון והשופטים העלו אותם לגמר. קוקס קיבל ציון מושלם לאחר דאנק יפיפה מעל הקמעות של ירושלים, חולון וגלבוע גליל.

תחרות ההטבעות:

טוקוטו נפסל

קלי 41

סטיבנס 47

קור-ג'יי קוקס 41

שובר שוויון:

קלי 45

קוקס 45

סיבוב שני:

קלי 45

קוקס 50

ראיון עם ג'יי. פי. טוקוטו:

ראיון עם ג'ורדן סווינג:

אמאר'ה ופניני מטביעים:

קור-ג'יי קוקס זוכה בתחרות ההטבעות:

@יוצרי זכויות שייכים לשי בוקר

תקציר מהיוטיוב של מנהלת הליגה:

לפוסט הזה יש 6 תגובות

  1. כיף שי, ממש כיף!!! אוהב את הראיונות שלך. להופס ישנו ישראלי המדבר אנגלית כאמריקאי!!! איזה כיף לשמוע אותך!!!

  2. תודה שי. יש עוד שחקן בעולם שמחזיק בהישג הנדיר של אמרה ? הופעות באולסטאר ה-NBA ובאולסטאר הביצה המקומית😂

כתיבת תגובה

סגירת תפריט