אירועי דיומא – 17.03.2019

 

והיום: הדרבי המילאנזי בכדורגל: מילאן – אינטר, ובנוסף הפועל חיפה מארחת את בית"ר ירושלים. פתיחת עונת הפורמולה 1 באוסטרליה, קטע הסיום במירוץ פאריס-ניס, סיום טורניר גיברלטר בסנוקר וגמרי טורניר אינדיאן וולס בטניס. וגם – בחצות זמן ישראל  – בחירת 68 המכללות (64 + 4) לאליפות ה-NCAA בכדורסל בשידור חי.

כדורגל

ליגת ג'פאניקה – מחזור 27 / ניר מועלם:

19:00 קרית שמונה – מכבי פתח תקווה, ערוץ 5 פלוס: אחרי שסכנין השוותה את מספר הנקודות שלה לאשדוד ושתיהן לא ניצחו במחזור הפתיחה של הפליאוף, ניצחון של מכבי פתח תקווה ביחד עם נקודה לפחות של בית"ר יכול להרחיק את סכנין ורעננה 8 נקודות מחוף מבטחים ולסכן מאוד את חייהן בליגת העל. קרית שמונה מגיעה למשחק אחרי הפסד ביתי 3-2 למכבי חיפה, ומנגד מכבי פתח תקווה מגיעה אחרי ניצחון מאוד חשוב 0-2 על אשדוד. העונה היו ביניהן 2 משחקים כאשר כל קבוצה ניצחה את השניה בחוץ, ועד היום היו בין הקבוצות 13 משחקים ששוחקו בקרית שמונה והמאזן די שווה עם 5 ניצחונות לק"ש, 4 לפתח תקווה ו-5 תוצאות תיקו. הימור – המשחק הזה מאוד שקול ואפילו קשה לי להאמין שמכבי פתח תקווה הצליחה להסתבך כל כך בתחתית אבל אני מאמין שהיא לא תרד בסוף ואני אהמר כאן על תוצאת תיקו.

20:15 מכבי נתניה – הפועל באר שבע, ספורט 4: המשחק שינעל את הפליאוף העליון למחזור ה-27 יפגיש את נתניה שתארח את באר שבע, כאשר נתניה יודעת שתיקו יספיק לה כדי להעלות למקום ה-2, מנגד הפועל באר שבע ירדה המחזור למקום ה-5 אחרי שבני יהודה ניצחה במפתיע את מכבי חיפה. נתניה מגיעה אחרי תיקו 2-2 מול חדרה ואחרי 9 משחקי ליגה ללא הפסד, מנגד הפועל באר שבע מגיעה אחרי תיקו 0-0 מול סכנין והיא כבר ללא הפסד בארבעת משחקי הליגה האחרונים. העונה הקבוצות נפגשו ארבע פעמים: בליגה נערכו 2 משחקים כאשר נתניה ניצחה בבית והוציאה תיקו בטרנר, בגביע המדינה נתניה ניצחה בפנדלים אחרי 0-0 בתום 90 דקות, ובגביע הטוטו ניצחה הפועל באר שבע 1-2 בבית את נתניה. נתון מעניין נוסף – משנות ה-2000 נערכו 16 משחקי בית של נתניה בינה לבין באר שבע כאשר ב-11 מתוכם ניצחה נתניה, עוד 2 תוצאות תיקו ורק שלושה הפסדים. הימור – אני לא רואה את נתניה מפסידה היום בבית לבאר שבע ואני חושב שיש לה את הכלים לנצח את באר שבע ולכן אני אהמר על ניצחון של נתניה.

21:00 הפועל חיפה – בית"ר ירושלים, ערוץ 5: בית"ר לא שיחקה עדיין במחזור הזה אך היו לה הסופ"ש חדשות טובות וגם רעות, מצד אחד מאמנה ניר קלינגר בילה את הסופ"ש בבית חולים אחרי שעבר צנתור והוא לא יעמוד על הקווים המחזור ואולי גם העונה, ובצד הטוב של הסופ"ש – הקבוצות שמתחת לקו האדום לא ניצחו, כך שהפער נשמר על 7 נקודות והיא תוכל להגדיל אותו. הפועל חיפה מגיעה אחרי שהיא פספסה את הפליאוף העליון אחרי שסיימה בתוצאה של 2-2 מול רעננה בבית, מנגד בית"ר מגיעה אחרי הפסד בבית בדקה ה-90 להפועל תל אביב. שני המשחקים הקודמים ביניהן העונה נגמרו בתיקו (1-1, 2-2). הימור – המשחק יהיה שקול ואני חושב שיסתיים בחלוקת נקודות שווה שתספק את שתיהן.

פרמייר ליג – מחזור 31/אדר בר דוד

16:15 פולהאם – ליברפול (ספורט2). קרב קצוות בין המארחת, שמעשית אפשר לומר שכבר ירדה לליגת המשנה – רחוקה 13 נק מחוף מבטחים כשנשארו 24 נק' בקופה ועד כה היא צברה רק 17 נק' – ובין המדורגת שנייה. פולהאם סופרת שישה הפסדים רצופים בהם כבשה רק 3 שערים וספגה 13. ליברפול ממשיכה במאבקה לתואר אליפות ראשון אחרי 29 שנים מאז ימי רוני רוזנטל העליזים. ההפסד האחרון של האדומים היה לפני יותר מחודשיים אבל בתקופה האחרונה היא איבדה נקודות ביותר משחקים בהם היתה צריכה לנצח – היא ניצחה רק 3 פעמים בשמונת משחקיה האחרונים עד אותו ניצחון ענק במינכן בדרכה לרבע גמר הצמפיונס, שם תפגוש, לשמחתה הרבה, את פורטו. ההעפלה הזו יכולה להקשות על הקבוצה של קלופ בהמשך המאבק בליגה אבל המשחק במינכן יחזיר לה את מלוא הביטחון שאולי התערער מעט בשבועות האחרונים. המשחק הראשון בין השתיים באנפילד הסתיים בניצחון 0-2 של ליברפול, קשה לראות מצב בו היא לא חוזרת עם 3 נקודות מהקרייבן קוטג'.

18:30 אברטון – צ'לסי (ספורט2). אחרי פתיחת עונה מדהימה תחת מאוריציו סארי, כשבחודשיים הראשונים לעונה היא עוד הסתכלה לליברפול ומנצ'סטר סיטי בלבן של העיניים, עם התקדמות העונה הבלוז איבדו גובה. האירוע שנזכור מהעונה הזו של הכחולים היה חוסר הרצון של השוער קפה להתחלף בגמר גביע הליגה מול סיטי אבל דווקא אחריו, כשהיה נדמה שהעסק הולך להתפרק והמאמן האיטלקי לא יסיים את העונה, הבלוז נמצאים בתקופה מצוינת עם 5 ניצחונות בששת המשחקים האחרונים, כולל 0-5 ענק על דינמו קייב בשמינית גמר הליגה האירופית. ניצחון של הבלוז יצמיד אותם לארסנל במקום הרביעי, 2 נק מעל מנצסטר יונייטד בקרב על מקום בליגת האלופות בעונה הבאה. המארחת לא ניצחה את יריבתה היום בששת מפגשיהן האחרונים וניצחה רק פעם אחת בששת המשחקים האחרונים. רוב העונה היא דורגה מאחורי השישיה המובילה אבל עם 3 ניצחונות בלבד ב-2019 היא איבדה גובה במהירות וכרגע מדורגת רק במקום ה-12.

לה ליגה – מחזור 27/ אדר בר דוד

21:45 בטיס – ברצלונה (ONE1). בסיבוב הראשון הירוקים הגיעו לקאמפ נואו ויצאו משם עם ניצחון 3-4 מהמם וקיבלה המון מחמאות על חצי העונה הראשון אולם הקבוצה הודחה מהגביע על ידי ולנסיה ומהליגה האירופית על ידי ראן הצרפתית וגם בליגה היא לא מצליחה לייצר רצף ניצחונות. היא מדורגת במקום השמיני אבל רק נקודה מיריבתה העירונית במקום השישי המבטיח מקום בליגה האירופית בעונה הבאה. בארסה ניצחה באמצע השבוע את ליון והעפילה לרבע הגמר שם תפגוש את מנצ'סטר יונייטד. הניצחון על הצרפתים היה החמישי ברצף של הקבוצה, מתוכם 2 על ריאל מדריד, בליגה ובגביע, וניצחון היום יגדיל את הפער בינה לבין אתלטיקו מדריד במקום השני ל-10 נקודות ויסגור באופן די הרמטי את מאבק האליפות. עם ההפלה לגמר גביע המלך, חלום הטרבל חי ובועט.

סרייה א' – מחזור 28/ ניר מועלם:

13:30 גנואה – יובנטוס , 2  ONE : יובנטוס מגיעה אחרי שבוע ענק מבחינתה שהתחיל עם 4-1 על אודינזה עם חצי הרכב, ולאחריו הגיעה התצוגה של רונאלדו עם 3-0 ענק על אתלטיקו מדריד, חשוב לציין שכל יובה שיחקה מדהים במשחק הזה ולא רק רונאלדו. גנואה מצידה מגיעה אחרי הפסד 1-0 לפארמה והיא ללא ניצחון כבר שלושה מחזורים ובנוסף היא גם לא כבשה בהם אף שער, והיא רחוקה כבר 9 נקודות מהקו האדום. הימור – אין טעם להרחיב יותר מידי על המשחק, יובנטוס תנצח ובקרוב היא תוכל לחגוג אליפות נוספת.

16:00 אטאלנטה – קייבו : הלהיט של הליגה אטאלנטה תארח את האחרונה בטבלה – קייבו. אז אטאלנטה במקום ה-7 בליגה במרחק של 3 נקודות מרומא ועם משחק פחות מרומא שכבר הספיקה להפסיד המחזור לספאל(הפתעה) וניצחון ביתי שלה היום יעלה אותה מעל רומא, מנגד קייבו רחוקה עדיין 12 נקודות מחוף מבטחים והיא נראית בדרך הבטוחה לסרייה ב' והיא מגיעה אחרי הפסד 2-1 למילאן בבית. קייבו עוד לא ניצחה העונה בחוץ והיא עם 5 תוצאות תיקו ו-8 הפסדים , ואילו אטאלנטה עם מאזן ביתי טוב של 6 ניצחונות, 3 תוצאות תיקו ו-4 הפסדים. הימור – אני לא רואה פה סיכוי לאיבוד נקודות של אטאלנטה שתמשיך את הכושר הנפלא שהיא נמצאת בו ותנצח את המשחק הזה.

16:00 אמפולי – פרוזינונה : משחק תחתית לוהט בין אמפולי שבמקום ה-17 ורחוקה נקודה אחת בלבד מבולוניה שמתחת לקו האדום, והיא תארח את פרוזינונה שנמצאת במקום ה-19, מתחת לקו האדום ורחוקה מאמפולי 5 נקודות. אמפולי מגיעה אחרי הפסד 2-1 לרומא במשחק הבכורה של ראניירי, ואילו פרוזינונה מגיעה גם היא אחרי הפסד של 2-1, אבל לטורינו. חשוב לציין שבזמן כתיבת שורות אלו, בולוניה מובילה 2-1 על טורינו, דבר שמשנה את תמונת המצב בתחתית לחלוטין כי זה יוריד את אמפולי מתחת לקו האדום וירחיק את פרוזינונה עוד יותר מחוף מבטחים. המשחק עצמו מאוד שקול ולדעתי כל תוצאה יכולה להיות בו, אבל אני אלך עם הפתעה וניצחון חוץ של פרוזינונה שיסבך עוד יותר את התחתית.

16:00 לאציו – פארמה, 2 ONE  : לאציו נדחקה למקום ה-8 אבל חסר לה גם משחק אחד לעומת שאר קבוצות הליגה, פארמה לעומתה נמצאת קרוב מאוד אליה מבחינת מיקום (8 מול 11) אך מבחינת נקודות הן רחוקות הרבה יותר והפער ביניהן עומד על 9 נקודות ונזכיר שללאציו משחק פחות. לאציו מגיעה אחרי 1-1 מול פיורנטינה, ואילו פארמה מגיעה אחרי ניצחון חשוב של 1-0 על גנואה. לאציו אירחה את פארמה עד היום ב-22 משחקים, כאשר היא ניצחה ב-14 מהם, סיימה 5 בתיקו והפסידה לפארמה רק שלוש פעמים בבית בלבד. בנוסף אני אזכיר את מאזן הבית הנפלא של לאציו שעומד על 7 ניצחונות, 3 תוצאות תיקו ו-3 הפסדים בלבד. הימור – אני אהמר על לאציו ואני לא חושב שפארמה תוכל להשיג אפילו לא נקודה במשחק הזה.

19:00 נאפולי – אודינזה , 2 ONE : נאפולי שבמקום ה-2 מארחת את אודינזה שבמקום ה-16 אשר רחוקה 4 נקודות מהקו האדום(אם בולוניה תנצח לבסוף את טורינו אז הפער יהיה 3 נקודות בלבד). נאפולי מגיעה אחרי תיקו 1-1 בליגה מול סאסואולו אחרי שהיא השוותה רק בדקה ה-86, ובנוסף היא שיחקה בחמישי האחרון באוסטריה והפסידה 3-1 לזלצבורג של מונאס דאבור, תוצאה שהספיקה לה כדי לעבור לרבע הגמר שם היא תפגוש את היריבה הכי קשה שהיא יכלה לקבל – ארסנל האנגלית. אודינזה ניצחה 2 משחקי ליגה רצופים עד המחזור האחרון בו היא פגשה את יובנטוס עם חצי הרכב והפסידה 4-1. הימור – נאפולי קבוצה נהדרת בבית ואני לא רואה סיכוי שהיא תאבד נקודות מול אודינזה ולכן – נאפולי תנצח.

*המלצת צפייה* 21:30 מילאן – אינטר , 2 ONE : הדרבי דה לה מדונינה, שהוא הדרבי של מילאנו ישוחק היום בערב, ובתור אוהד אינטר אני מגיע למשחק הזה עם דאגות מאוד גדולות כי אינטר מגיעה עם הרכב חסר וגם ללא הקפטן לשעבר – מאורו איקארדי שעדיין שובט וגם עם החרב של הצוואר של המאמן, שבמקרה של הפסד יכול להיות מפוטר(לדעתי הוא נמצא בעונה גרועה אבל הוא גם סובל ממספר רב של פצועים כל הזמן). מילאן הצליחה לעבור את אינטר לפני שני מחזורים והיא במקום ה-3 עם 51 נקודות והיא מגיעה אחרי ניצחון 2-1 על קייבו והיא עם 5 ניצחונות ליגה ברציפות, כאשר היא גם ללא הפסד ליגה ב-10 המחזורים האחרונים, ואילו אינטר מגיעה אחרי ניצחון 2-0 על ספאל אבל בחמישי האחרון היא אירחה את פרנקפורט בבית במסגרת שמינית גמר הליגה האירופית והיא הפסידה 1-0 ונראתה מאוד מאוד רע.

חיסורים:

אינטר – איקארדי(פצוע/שובט) , ורסאליקו(פצוע וסיים את העונה וכנראה גם עם אינטר) ונאינגולן.

מילאן – בונהונטורה.

שחקני מפתח:

מילאן – פיונטק – החלוץ הנפלא הזה הגיע בינואר מגנואה והוא לא מפסיק להבקיע גם במדי מילאן ויש לו כבר 19 שערים בסרייה א'(מתוכם רק 2 פנדלים בלבד), והוא ללא ספק אחד מהאחראים על הרצף הנפלא של מילאן בדרך למקום ה-3 בטבלה.

אינטר – פוליטאנו – לדעתי הוא איש המפתח של אינטר, הקיצוני הנפלא הזה יהיה חייב להיות מעורב הרבה יותר באגף הימני ולקחת על עצמו את המשחק כי פרישיץ משחק כי הוא חייב(רוצה לעבור ליונייטד כבר מהקיץ), ולכן הוא הדמות המרכזית בה ההתקפה של אינטר תלויה והוא יהיה חייב לחתוך לאמצע ולאיים על השער כמו שהוא עושה לרוב. עד עכשיו יש לפוליטאנו 4 שערים ו-3 בישולים.

היסטוריה : 169 משחקים נערכו בין שתיהן בליגה כאשר המאזן הוא 63-51 לטובת אינטר, ועוד 55 משחקים שהסתיימו בתיקו.

הימור- אני לא מאמין בעין הרע או ממנחוס לקבוצה שלי, אני פשוט חושב שבנקודת הזמן הנוכחית, אינטר מאוד מאוד חלשה ואנמית והשחקנים נראים כבויים, וזה נראה פשוט לא טוב ואני חושב שאין מנוס מהחלפת מאמן, אחרת אנחנו נסיים במקום ה-5 ומטה, מנגד מילאן מגיעה בתנופה נהדרת והיא גם מארחת את המשחק הזה, ועם כל הצער אני אהמר נגד הקבוצה שלי ואני אלך עם מילאן, רק חשוב להוסיף שאני מקווה מאוד שאני טועה ואני אפילו אשמח לטעות הפעם.

בונדסליגה – מחזור 26 / ניר מועלם:

14:30 לברקוזן – ורדר ברמן : משחק מעניין בין ה-6 בטבלה – באייר לברקוזן לבין ורדר ברמן מהמקום ה-9, כאשר 6 נקודות בלבד מפרידות ביניהן. לברקוזן חושבת על אירופה והיא שמחה לראות את מינשנגלאדבך מועדת ומסיימת בתיקו, כך שאם היא מנצחת את ורדר ברמן הפער בינה לבין מינשנגלאדבך יעמוד על שתי נקודות בלבד. לברקוזן מגיעה אחרי ניצחון ליגה שני ברציפות והפעם עם 3-2 על האנובר, מנגד ורדר ברמן מגיעה אחרי 4-2 גדול על שאלקה. בסיבוב הראשון לברקוזן הביסה את ורדר ברמן 6-2! . הימור – אני אהמר על ניצחון ביתי של לברקוזן שלדעתי יש לה סגל איכותי יותר משל ורדר ברמן ובבית היא צריכה לנצח אם היא רוצה להמשיך לחלום על המנון ליגת האלופות.

19:00 באיירן מינכן – מיינץ, ספורט 3 : באיירן מינכן ירדה אתמול למקום ה-2 בטבלה אחרי שדורטמונד הצליחה להבקיע שער ניצחון בתוספת הזמן מול הרטה ברלין, צריך לציין שגם במקרה של תיקו, דורטמונד הייתה עוקפת את באיירן אך הפער עכשיו עומד על 3 נקודות, אך כל ניצחון ביתי של באיירן יעניק לא את המקום הראשון בחזרה. באיירן הייתה בתקופה נהדרת בליגה אך השבוע היא נעצרה דווקא בליגת האלופות מול ליברפול ועוד באיצטדיונה הביתי – האליאנץ ארינה. מיינץ במקום ה-13 בטבלה והיא רחוקה 10 נקודות ממשחקי מבחן, כך שאפשר לומר שהיא די בטוחה למרות שאוגסבורג ממשיכה להתקרב אליה. באיירן מגיעה כאמור אחרי ניצחון ליגה 6-0 על וולפסבורג וגם אחרי הפסד 3-1 לליברפול בליגת האלופות. מיינץ מנגד מגיעה אחרי 2 הפסדי ליגה רצופים כאשר האחרון היה 1-0 למינשנגלאדבך. קצת היסטוריה – עד היום באיירן מינכן אירחה את מיינץ 13 פעמים כאשר 9 מתוכם נגמרו בניצחון ביתי של באיירן, 2 בתיקו ועוד 2 ניצחונות מפתיעים למיינץ. באיירן העונה עם המאזן הביתי השלישי בטיבו בליגה(אחרי דורטמונד ומינשנגלאדבך) והיא עם 8 ניצחונות, 3 תוצאות תיקו והפסד בודד, ואילו מיינץ עם מאזן חוץ בעייתי קצת של 3 ניצחונות, 2 תוצאות תיקו ו-7 הפסדים. הימור – באיירן מגיעה אחרי שהיא קיבלה מכה נוראית בשבוע שעבר כי היא הייתה בטוחה שהיא עוברת לרבע הגמר אך היא שיחקה גרועה מול ליברפול והגיע לה להפסיד, העניין הוא איך היא חוזרת לליגה במטרה לזכות באליפות והיא יודעת שהיא חייבת לנצח את המשחק הזה כדי להשוות את מספר הנקודות שלה לזה של דורטמונד, אחרת היא לא תהיה תלויה בעצמה, ואני חושב שבבית באיירן לא יכולה להרשות לעצמה להפסיד, ולכן אני אהמר על באיירן.

כדורסל

מכללות / עידו גילרי

18:00: הארוורד [10-18] – ייל [7-21] גמר ליגת אייבי

19:00: (8) טנסי [4-29] – (22) אובורן [9-25] גמר ליגת סאות'איסטרן

19:00: סיינט בונוונצ'ר [15-18] – סיינט לואיס [12-22] גמר ליגת אטלנטיק 10

20:00: ג'ורג'יה סטייט [9-23] – טקסס ארלינגטון [15-17] גמר ליגת סאן בלט

21:15: (11) יוסטון [2-31] – (24) סינסינטי [6-27] גמר ליגת אמריקן

21:30: (6) מישיגן סטייט [6-27] – (10) מישיגן [5-28] גמר ליגת ביג 10

משחקי אתמול:

ורמונט [6-27] 66 – מרילנד בולטימור קאונטי [13-21] 49  הקאטמאונטס נמנעו מהפתעות מיותרות וזכו בכרטיס של אמריקה איסט בו שלטו כל העונה לטורניר המכללות. אנת'וני לאמב קלע 28 נקודות והוסיף 9 ריבאונדים כשסטף סמית תורם 17 עם 8 ריבאונדים. קי ג'יי ג'קסון הוביל את הרטריברס עם 15 נקודות.

(6) מישיגן סטייט [6-27] 67 – (19) וויסקונסין [10-23] 55  הספארטנס עולים לגמר הביג טן וקורצים לעבר סיד 1 בטורניר סוף העונה. קסיוס ווינסטן קלע 21 נקודות ומסר 6 אסיסטים בזמן שאקסיבייר טילמן מוסיף 17 נקודות ו-7 ריבאונדים. איתן האפ קלע 20 עם 6 ריבאונדים ו-4 חסימות עבור הבאדג'רס.

(22) אובורן [9-25] 65 – פלורידה [15-19] 62  הריצה של הגייטורס בטורניר ה-SEC נעצרה כשמה שנראה כעבירה על ידי שני טייגרס כל אנדרו נמבהארד בזריקה לשלוש בשניות הסיום לא נשרקה. את הטייגרס הוביל ג'רד הארפר עם 20 נקודות ו-4 חטיפות כשבצד המפסיד קבריוס הייז וג'סטין האדסון קולעים 16 כל אחד והייז מוסיף גם 12 כדורים חוזרים.

נורפוק סטייט [13-21] 47 – נורת' קורליינה סנטרל [15-18] 50  האיגלס מפתיעים את הספארטנס וייצגו את  המיד-איסטרן שנה שלישית ברציפות בריקוד הגדול. האיגלס הפכו פיגור דו ספרתי במחצית לניצחון למרות שלא קלעו נקודה במשך 4 דקות האחרונות של המשחק כשגם הספארטנס לא רושמים נקודה על הלוח בשתיים וחצי הדקות האחרונות להתמודדות.

(11) יוסטון [2-31] 61– ממפיס [13-21] 58  הקוגארס עוצרים את נסיון הקאמבק של הקוגארס ומסיימים את חלומות הטורניר שלהם כשניסיון שלשה משווה של טיילר האריס השניות הסיום נחסם. קורי דיוויס סיים עם 17 נקודות למנצחים כשא חניכיו של פני הארדאווי הוביל ג'רמייה מרטין עם 23 נקודות ו-9 ריבאונדים.

(4) קנטאקי [6-27] 78 – (8) טנסי [4-29] 82  משחק מצויין בחצי גמר ה-SEC שהוולנטירס מצליחים לבצע קאמבק בדקות הסיום כדי להדיח את הווידלקאטס. אדמירל סקופילד סיים עם 21 נקודות, גרנט וויליאמס עם 20 וג'ורדן בון עם 18 עבור טנסי. בקנטאקי פי ג'יי וושינגטון וקלדון ג'ונסון קלעו 15 כל אחד.

(10) מישיגן [5-28] 76 – מינסוטה [13-21] 49  הוולברינס ריסקו את הגולדן גופרס בדרך למפגש נוסף עם היריבה המושבעת בגמר הביג טן. אייזאה ליברס הוביל עם 21 נקודות מהספסל כשזיבייר סימפסון הוסיף 15 ו-9 אסיסטים. לגופרס אמיר קופי קלע 14.

(24) סינסינטי [6-27] 66 – וויצ'יטה סטייט [14-19] 63 הברקאטס מחסלי את חלומות הריקוד של השוקרס למרות משחק חלש של ג'רון קאמברלנד שסיים עם 3 מ-16 מהשדה. נייסיר ברוקס סיים עם 13 נקודות ו-9 ריבאונדים. בצד המפסיד 18 נקודות למרקיס מקדאפי ו-17 לסמאג'י היינס-ג'ונס.

פריירי וויוו [12-22]92 – טקסס סאות'רן [13-21] 86  משחק נטול הגנות בגמר הסאות'ווסטרן בסופו הפנת'רס עולים בפעם השנייה בתולדותיהם (ולראשונה ב-20 השנים האחרונות) לטורניר סוף העונה. שישה שחקנים סיימו בספרות כפולות אצל המנצחים בראשות דניס ג'ונס וגארי בלאקסטון שקלעו 17 נקודות כל אחד. את הטייגרס המנוצחים הוביל ג'לין פטרסון עם 24 נקודות כשדבוסיו באטלר רושם 18 וטייריק ארמסטרונג 16.

(17) קנזס [9-25] 66 – איווה סטייט [11-23] 78 הסייקלונס מסיימים ריצה נהדרת בטורניר הביג 12 עם ניצחון בגמר על הג'ייהוקס. הקנדים של הסייקלונס הובילו את הדרך עם 17 של לינדל וויגינטון ו-15 של מריאל שאיוק. דדריק לוסון קלע 18 נקודות למפסידים ודבון דוטסון הוסיף 17.

יוטה סטייט [6-28] 64 – סן דיאגו סטייט [13-21] 57 לאחר ההדחה המפתיה של נבאדה בחצי הגמר האגיס עשו את שלהם כדי לקחת את הכרטיס של המאונטין ווסט לטורניר. סאם מריל קלע 24 נקודות ונימיאס קווטה הפורטוגלי הוסיף 17 למנצחים. עבור האצטקס דווין ווטסון קלע 18 נקודות.

(25) וילאנובה [9-25] 74 – סיטון הול [13-20] 72  הווילדקאטס כנראה לא ישחזרו את אליפות המכללות מהעונה שעברה אבל לפחות הם יהיו אלופי הביג איסט שנה שלישית ברציפות. אריק פאקסל הוביל עם 17 נקודות ו-8 ריבאונדים כשסדיק ביי מוסיף 16 עם 19 ריבאונדים ופיל בות' עם 16 משלו. את הפיירטס הוביל עם 25 נקודות.

(18) באפאלו [3-31] 87 -בואלינג גרין [12-22] 73  הבולס משלימים את הדומיננטיות העונתית שלהם על המיד אמריקן בניצחון בגמר על הפלקונס. ג'רמי האריס להט עם 31 נקודות כשגייהון גרייבס וסי ג'יי מסינבורג תורמים 17 כל אחד. ג'סטין טרנר ודייקוואן פלוודן הובילו את הפלקונס עם 16 נקודות כל אחד.

מונטנה [8-26] 68 – איסטרן וושינגטון [18-16] 62  הגריזליס נותנים מחצית שנייה חזקה כדי לקחת את הכרטיס של הביג סקיי שכל כך מגיע להם. סעיד פרידג'ט קלע 18 נקודות ומהצד השני ג'סי האנט סיים עם 17.

אולד דומיניון [8-26] 62 – ווסטרן קנטאקי [14-20] 56  המונרכס זוכים בכרטיס של קונפרס USA לריקוד הגדול כשאקסיבייר גרין קולע 16 נקודו.

(5) דיוק [5-29] 73 – פלורידה סטייט [7-27] 63  הבלו דבילס שוב נראים כקבוצה הטובה במכללות עכשיו שזאיון וויליאמסון חזר ועצרו את הריצה הנהדרת של הסמינולס כדי לזכות ב-ACC. ווילאמסון קלע 21 וקיבל עזרה מאר ג'יי בארט עם 17 נקודות , 8 ריבאונדים ו-4 חטיפות כמו גם מארה ג'ונס שקלע 18 וחילק 6 אסיסטים. לסמינולס פינדו קאבנגלה קלי 14 וחסם 3 פעמים.

אבילן כריסטיאן [6-27] 77 – ניו אורלינס [13-19] 60 הווילדקאטס מוחצים את הפריבטירס בגמר הסאות'לנד כדי להגיע לראשונה בתולדותיהם לריקוד הגדול. ג'רן לואיס קלע נקודות למנצחים כשג'יילן פרנקלין רושם 16 וכמו כן היידן פארקוואר וג'ו פלזנט הוסיפו 14 כל אחד. בצד המנוצח 14 לברייסון רובינסון.

ניו מקסיקו סטייט [4-30] 89 – גרנד קניון [13-20] 57  האגיס מוחצים את חניכיו של דו מארלי בגמר הווסטרן כדי לעלות לטורניר סוף העונה. טרוולין קווין קלע 27 נקודות מהספסל כשאיבן אורקוצ'יאה מוסיף 16 וקלייטון הנרי 14. לאנטילופות אלסנדרו לבר האיטלקי קלע 17 נקודות.

וושינגטון [8-26] 48 – אורגון [12-23] 68  לאחר עונה די מסוייטת הדאקס מנפנפים בקלילות את ההאסקיז בגמר ה-PAC12 כדי להגיע באופן מפתיע לריקוד הגדול. פייטון פריצ'ארד קלע 20 נקודות חילק 7 אסיסטים וחטף 4 פעמים. לואיס קינג רשם 15 נקודות ופול ווייט 14.

קליפורניה אירווין [5-30] 92 – קליפורניה סטייט פולרטון [17-16] 84  האנטאיטרס לוקחים את הכרטיס של  הביג ווסט לטורניר הו ישחקו בפעם השניה בתולדותיהם. קולין וולפ ומקס האזרד (איזה שם ענק) קלעו 23 כל אחד כשבצד השני קייל אולמן רשם 16 נקודות.

 

פורמולה 1 / דוד "פאקו" סעדה

גראנד פרי אוסטרליה

ברוכים הבאים לפתיחת עונת 2019 של הפורמולה 1. עונה הכוללת 21 מירוצים, הראשון שבהם במלבורן שבאוסטרליה. כבכל עונה אנו צפויים לאי אילו שינויים בכלי הרכב ובהרכבי הקבוצות. בכלי הרכב לא צפויים שינויים משמעותיים, ואלו מתמקדים בעיקר במידות של הכנפיים – הקדמית והאחורית. הצמיגים (של פירלי) יחולקו לשלושה סוגים, קשה (לבן), בינוני (צהוב) ורך (אדום). אשר לקבוצות, כאן נראה כרגיל שינויים רבים. קבוצה מרצדס, הקבוצה השולטת של השנים האחרונות עם האלוף לואיס המילטון, נותרה ללא שינוי עם המילטון והפיני ואלטרי בוטאס, כשהבריטי ינסה לדהור לעבר האליפות השישית. המתחרה העיקרי שלו, סבסטיאן פטל, נותר בקבוצת פרארי, שהביאה לו נהג שני חדש – שארל לקלר ממונאקו. לקלר יחליף את הפיני קימי רייקונן, שעבר להוביל את קבוצת אלפא רומאו, שמה החדש של קבוצת סאובר. עוד נראה את דניאל ריקיארדו האוסטרלי מצטרף לניקו הולקנברג ברנו, את פייר גאסלי הצעיר מצטרף למקס ורסטאפן ברד בול, ואת קבוצת רייסינג פוינט שהשתלטה על פורס אינדיה. אחד שלא נראה כבר הוא אלוף העבר הספרדי פרננדו אלונסו, שנפרד ממסלול הפורמולה 1, והשאיר בקבוצת מקלארן את קרלוס סיינז.

אז העונה יוצאת לדרך במלבורן. אתמול במירוץ הדירוג, האלוף המילטון המשיך בדיוק היכן שסיים את העונה הקודמת, עם עוד פול פוזישן לאוסף. אחריו יתייצבו בן קבוצתו בוטאס וסבסטיאן פטל. שידור בספורט 5 לייב ב-8:00.

 

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה

טורניר גיברלטר – שמינית הגמר עד הגמר

טורניר גיברלטר הוא הטורניר הקטן ביותר מבין טורנירי הדירוג. הוא נערך חמישה ימים, כשברוב ימיו הראשונים הוא משתף שחקנים מהשורות האחוריות של הענף. אנו מצטרפים לטורניר ביומו האחרון, בו ייערכו כל השלבים החל משמינית הגמר ועד לגמר. מבין השמות המוכרים שהגיעו לשמינית הגמר נוכל למצוא את הבריטים המנוסים, קיירן ווילסון, סטיוארט בינגהאם, ראיין דיי ודייויד גילברט, ואת הסינים הצעירים, יואן סיז'ון, יאן בינגטאו וז'או יואלונג. שידורים של חצאי הגמר ביורוספורט 2 ב-18:00, ושל הגמר ביורוספורט ב-21:00.

טניס

גמרי טורניר אינדיאן וולס / אלכס דוקורסקי

הלילה יתקיימו הגמרים של הגברים והנשים בטורניר אינדיאן וולס.
נשים (שידור משעה עשר בלילה בערוצי צ'רלטון)
ביאנקה אנדרסקו-אנג'ליק קרבר – הקנדית בת ה-18 היא תגלית העונה בטניס הנשים העולמי, עד כה. היא החלה את העונה מחוץ ל-150 המדורגות ראשונות בעולם וכיום נמצאת במקום ה-60. עם פרסום הדירוג העדכני ביום שני, היא תמצא עצמה לכל הפחות במקוםה-33 בעולם. אם תנצח הלילה בגמר, הרי שתדורג במקום ה-25. יהיה זה הגמר השני העונה של אנדרסקו, לאחר שבתחילת השנה נכנעה בגמר טורניר אוקלנד שבניו-זילנד לג'וליה גורגס הגרמניה.
יריבתה מגרמניה, אנג'ליק קרבר, שמבוגרת ממנה ב-12 שנה וממוקמת במקום השמיני בעולם, תרצה לזכות לראשונה בטורניר אינדיאן וולס היוקרתי ולהוסיף אותו לשלושת תארי המייג'ורס שבהם זכתה ולעוד שמונה תארים, נוסף על הגראנד סלאמים, שבהם היא מחזיקה. שתי היריבות ייפגשו בפעם הראשונה.

גברים (שידור משעה 1:30 לפנות בוקר בערוצי צ'רלטון)
דומיניק תים-רוג'ר פדרר – כאבים בברכו הימנית של רפאל נדאל מנעו חצי גמר קלאסי בינו לפדרר. הספרדי סבל מכך ברבע הגמר הקשה שהוא שיחק מול קארן חצ'אנוב הרוסי. הכאבים גם לא חלפו ביום למחרת ואילצו את נדאל, שפניו מועדות לעבר עונת החימר האהובה עליו, אשר נמצאת כבר מעבר לפינה, לפרוש מחצי הגמר מול הטניסאי השווייצרי. לעומת פדרר, שנהנה מיום חופשי ממשחקים, יריבו בגמר, דומיניק תים, שיחק במשך כשעתיים וחצי מול מילוש ראוניץ' הקנדי. שתי המערכות הראשונות הגיעו לשוברי שוויון, כשתים מנצח בראשונה ויריבו מאזן את התוצאה בשניה. במשחקון החמישי של המערכה המכרעת אירעה השבירה היחידה במשחק, כשהאוסטרי שבר את ההגשה העוצמתית של ראוניץ' בדרך לניצחון 6-4 במערכה זו ובמשחק כולו. לא מן הנמנע כי חצי הגמר המתיש מול ראוניץ' ייתן את אותותיו על דומיניק תים, שזה לא מכבר הוסיף לצוות האימון שלו (שבראשו עומד המאמן האוסטרי המצוין גונטר ברסניק) את ניקולאס מאסו מצ'ילה, האלוף האולימפי ממשחקי אתונה 2004.
יהיה זה המפגש החמישי בין שני השחקנים הללו, שמכים ביד אחת את חבטת גב היד שלהם. המאזן ביניהם עומד על שני נצחונות לכל.
דומיניק תים, שזכה ב-11 טורנירים בסבב ה-ATP, יופיע לראשונה בגמר טורניר אינדיאן וולס והוא ייחפש תואר ראשון מסבב המאסטרס בקריירה (הגיע פעמיים לגמר טורניר המאסטרס במדריד על החימר).
יריבו, לעומת זאת, יישאף לזכות בתואר ה-101 בקריירה, שביניהם ניתן למצוא חמש זכיות באינדיאן וולס, 27 תארים מסבב המאסטרס (אליו שייך הטורניר הנ"ל) וכמובן 20 תארי מייג'ורס.

 

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

מירוץ פאריס-ניס – קטע 8 ואחרון

קטע עוצר נשימה היה אתמול קטע 7, קטע המלך של המירוץ. בטיפוס הארוך והמסיים, התקפה של סיימון ייטס מתוך קבוצת המובילים לוותה במיגל אנחל לופז, ניקולה אדה ודני מרטינז. הארבעה, שאף אחד מהם לא היווה סכנה למובילי ה-GC, המשיכו קדימה תוך כדי מתקפות הדדיות. בסופו של דבר היה מרטינז החזק מכולם, והצליח לנער את בן ארצו לופז בדרך אל הניצחון, כשאדה משלים את הפודיום. הקולומביאני הצעיר (22) בהחלט מהווה תקווה לקבוצת EF, לימים שאחרי בן ארצו ריגוברטו אורן. אשר לקבוצת המובילים שבפלוטון, אלו דאגו בעיקר בגלל הבלגי פיליפ ז'ילבר, שבאיזשהו שלב בהיותו בקבוצת הבריחה עלה להובלה הוירטואלית במירוץ (די מדהים לאור העובדה שלא מדובר במטפס). העלאת הקצב בפלוטון הפילה קודם כל את המוביל במירוץ, מיכל קביאטקובסקי, כשעוד ועוד מהמובילים התקלפו מהפלוטון עם עליית הקצב. בסופו של דבר היה זה איגן ברנאל הצעיר, ובן ארצו נאירו קינטאנה, שהגיעו יחדיו מתוך הקבוצה אל הקו, בסיום של קטע שכולו היה בסימן קולומביה. ברנאל עלה כעת להוביל במירוץ, כשאחריו ז'ילבר (45+), קינטאנה (46+), קביאטקובסקי (1:03+), הייג (1:21+), בארדה (1:45+), ג'ורג' בנט (2:20+), זכארין (2:52+), מולאר (3:02+) ויונגלס (3:06+).

קטע 8 הוא הקטע הנועל של המירוץ, המתחיל ומסתיים בניס. קטע קצר (111 ק"מ) והררי אף הוא, עם כמה טיפוסים קשים. אלא שהם כולם מרוחקים יחסית מקו הסיום, מה שכנראה לא יאפשר יותר מדי שינויי מיקומים ב-GC. ודאי נראה כך עבור איגן ברנאל, המלווה ברכבת המשובחת של סקיי, מה שצפוי להביא לו ניצחון במירוץ הקטעים השני שלו בדרגת וורלד טור. שידור ישיר ביורוספורט ב-16:15.

 

מירוץ טירנו-אדריאטיקו – קטע 5

קטע 4 היה קטע הררי שהיה כולו שייך לרוכב אחד נפלא – אלכסיי לוטסנקו. הקזחי ברח לפלוטון כ-30 ק"מ לסיום, אך התרסק פעמיים במהלך הבריחה. ההתרסקויות הביאו לכך שהוא נתפס ע"י כמה מהרוכבים המובילים במירוץ, כרוגליץ', אדם ייטס ויאקוב פוגלסאנג. בסופו של דבר קיבלנו מיאוץ סיום בין הארבעה, אותו הצליח לסיים ראשון כנגד כל הסיכויים. רוגליץ' וייטס השלימו את הפודיום. לוטנסקו ממשיך עונה מצויינת לו ולקבוצתו, לאחר שזכה גם בטור של עומאן. אדם ייטס ממשיך להוביל במירוץ, כשאחריו רוגליץ' (7+), דומולאן (50+), אלאפיליפ ואומן (56+), לוטסנקו (1:06+), פולס (1:16+), פוגלסאנג (1:19+), בטיול (1:21+) וקלארק (1:25+).

*המלצת צפייה* קטע 5 הוא קטע בלתי שפוי למדי, בו מככבת פסגה קצרה ותלולה בשם רקנאטי, אותה ייאלצו הרוכבים לעלות 8 פעמים, כולל בסיום. קטע כמובן עבור כל המטפסים במירוץ – רוגליץ', דומולאן, אדם יטס, אלאפיליפ, פולס, ניבאלי ופוגלסאנג. ניתן לצפות במירוץ החל מ-15:00 בלינק הבא (זאת כי ידידינו מיורוספורט מעדיפים לשדר היום סקי במקום).

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 39 תגובות

  1. תודה
    אני אלך על באיירן-מיינץ ואולי גם על הדרבי במילאנו…
    ברלוסקוני שקוע בפרשות הבונגה בונגה…
    באיירן חייבת לנצח כדי להיצמד לדורטמונד.
    מנצסטר יונייטד עפה מגביע FA אתמול כשהפסידה לוולבס.
    זילזול? אני חושב שכן. במשחקים האחרונים אני רואה זלזול. במיוחד של פוגבה שהיה לו פיק נפלא ועכשיו הוא שוב בירידה. גם רשפורד, למרות השער אתמול, לא מספק לדעתי את הסחורה.
    הסיטי בדרך לעונת טראבל? נחייה ונראה. סארחיו אגווארו בכושר של אלוף אירופה!

      1. כרגע הסיטי בדרך לקוואדרופל.
        סרחיו רומרו שיחק השנה בכל משחקי הגביע והיה שותף להגעת הקבוצה עד אותו שלב. אמנם פחות טוב מדה חאה, אבל עדיין שוער ברמה עולמית.

  2. וואלה חתיכת עבודה עשיתם כאן .
    אני אתייחס לדברים הנוספים
    אך קודם כל תודה רבה גדולה לכל העוסקים במלאכה.

    ליגת העל סל מחזור 22.
    בני הרצליה -נס ציונה (18.30 )
    מכבי תל אביב -נהריה (20.30 ).
    המחזור ה 22 מסיים את הסיבוב השני בעונה והוא משמעותי ביותר שכן לאחריו נקבע סדר משחקי הסיבוב השלישי .
    והסדר חשוב מאד שכן למשל אלופת העונה הסדירה מארחת את סגניתה וכן הלפני האחרונה את האחרונה לקרב נגד הירידה וגם …ששת הראשונות מבטיחות משחק ביתי נוסף במחזור האחרון.

    אתמול התקיים המשחק הראשון במחזור בו ניצחה חולון את ירושלים והרחיקה את האחרונה 3 משחקים מהפסגה .
    מכבי תוכל להשתוות לחולון ולמעשה לעקוף אותה בגלל המאזן הפנימי אם לא תמעד היום מול נהריה.
    נהריה עלולה למצוא עצמה אחרונה אם תפסיד כצפוי
    והרצליה תנצח את נס ציונה .
    הרצליה כבר 11 הפסדים ברצף עם 17-4 אך מאז שיבק הייתה קרובה מאד לנצח בגליל וראשון והפסידה לבסוף .
    היא חייבת את הניצחון והפסד נהריני כדי לטפס למקום ה11 הלפני האחרון אך כזה שמשאיר בליגה זה אמנם שוויון נקודות מול נהריה אבל יארח את אותה נהריה בסיבוב ההכרעה שניצחון משמעותו שנהריה תצטרך לנצח 2 יותר ב יתר 10 המשחקים .
    נס ציונה מצידה ירדה למקום 9 עם מאזן 12-9 אך רחוקה משחק מהחמישית ראשון עם 11-10 .
    ככה שכל משחק חשוב בטח זה שעשוי להקפיץ אותה לטופ 6 ולתת לה עוד משחק ביתי בסיבוב האחרון .
    כמובן שזה משחקי המאוכזבות.
    נהריה הובסה בשבוע שעבר (שוב ) ובכלל לא מתרוממת עם אלפסי (היה שינוי זמני ביותר).
    הרצליה הפסידה לראשון ב 5 הפרש לאחר הפסד בגליל בנקודה.
    נס ציונה הפסידה בנקודה לחולון ואז הודחה מאירופה .
    ומכבי למרות הניצחון בקלאסיקו על ירושלים הפסידה בבית לאפס הפסד שהרס את כל הקמבק הגדול וסגר מעשית את העונה האירופאית גם אם נשאר סיכוי תיאורטי קטן .
    על הכדורגל אגיב בנפרד

  3. בכדורגל
    1. גרמניה
    אז אצלי כתוב פרנקפורט -נירנברג כאילו היום ב 16.30 לא אתפלא אם נדחה למחר יותר הגיוני בעקבות סיבוב הליגה האירופאית ששוחק בחמישי שם פרנקפורט העפילה לרבע הגמר .

    2. רבע גמר גביע אנגליה מילול- ברייטון.
    אתמול במפעל הסיטי מחקו 2-0בחצי לניצחון דרמטי בסוונסי של 3-2 בדקה 89 .
    והם בחצי גמר .
    וולבס הדהימה את היונייטד עם 1-2 .
    ווטפורד גם עלתה לחצי הגמר
    וכאן תהיה נציגה רביעית או למילול מליגת המשנה או לברייטון של כיאל.
    ברייטון מדורגת 15 בליגה הבכירה 5 נקודות ומשחק חסר מעל הקו האדום .
    מילול מדורגת 20 בלבד בליגת המשנה
    20/24 נקודה ומשחק חסר מעל המקום ה 22 שמוריד ליגה .מילול הדיחה בדרך לכאן את אברטון (1/16).
    בכל מקרה המנצחת תהיה הקבוצה החלשה ביותר זאת שכולם ירצו לפגוש בה.
    (וולבס 7 בליגה ווטפורד 8 ).

    3. ספרד 5 משחקים
    13.00 אייבר -ויאדוליד .
    המארחת 11 מרחק 5 מאירופה .
    ויאדוליד נקודה מעל הקו האדום .
    17.15 אספניול -סביליה .
    אספניול 13 אך מרוחקת רק 6 הפרש …מסביליה השישית במקום שמוביל לאירופה .
    ויכולה לסגור ל 3 אם תנצח .
    סביליה במשבר מתמשך והודחה מאירופה אבל עדיין רק 5 הפרש מהמקום המוביל לליגת האלופות ויכולה להתאושש אך במשחק קשה מאד .

    19.30 ולנסיה -חטאפה.
    ולנסיה בכושר מצוין 8 משחקים ללא הפסד בליגה חזרה מהתחתית למקום 7 עלתה השבוע בדקה 93 לרבע גמר האירופאית משער של גבש שהשווה ל 1-1 מול קרנדוסואר וממצב הפסד בגלל שער חוץ שם אותה ברבע מול ויאריאל והיא גם בגמר הגביע .
    אם תנצח תהיה 3 נקודות בלבד מליגת האלופות שם נמצאת אולי הפתעת השנה באירופה חטפה שמדורגת רביעית
    ניצחון שלה יקפיץ אותה 9 הפרש מולנסיה ואם גם סבילה לא תנצח אז אף היא תהיה במרחק 7 לפחות .
    ואירופה תהיה מוחשית מתמיד .

    19.30 ויאריאל -ראיו.
    קרב תחתית של ממש המארחת 17 מעל הקו האדום
    ראיו 19 מתחת לקו רק 3 נקודות מפרידות ביניהן .
    ויאריאל מעודדת מניצחון כפול על זניט באירופאית וניצחון בליגה בחוץ בשבוע שעבר היא תרצה לברוח מהתחתית לפני צמד המפגשים מול ולנסיה ברבע הגמר .

    21.45 בטיס – ברצלונה.
    המארחת שמינית 2 נקודות מהמקום המוביל לאירופה .
    ברצלונה כמובן ראשונה כאשר ניצחון יפתח לה פער דו ספרתי בפסגה ולמעשה ייסגור את הסיפור מה שיעזור לה לקראת המשך אירופה שם הדיחה השבוע את ליון ותקבל את יונייטד ברבע
    ואת ליברפול כנראה בחצי (פורטו ).
    על יתר הליגות בנפרד .

    1. 1. פרנקפורט נגד נירנברג היום ב-16:30 כמו שרשמת, אני פשוט לא נותן הקדמה לכל המשחקים מהבונדסליגה והמשחק הזה די גמור מראש עוד לפני שהתחיל(פרנקפורט לוקחים בוודאות).
      מה דעתך על הדרבי המילאנזי שיהיה בערב?

      1. זה באמת לא הגיוני שפרנקפורט היום אחרי ששבוע שעבר לקחה יום נוסף כשיש לה גומלין בחמישי.
        אשר לדרבי תהיה הפתעה גדולה אם מילאן לא תנצח מסכים לחלוטין למה שכתבת .

  4. בפורמולה היום בוטאס הצליח לעשות במירוץ הראשון של העונה את מה שלא הצליח לעשות בכל העונה שעברה, כשניצח אחרי שעקף את המילטון. ורסטאפן שלישי ופטל רק רביעי (וגם זה בקושי).

  5. אנגליה ליגה מחזור 31 .
    16.15 פולהאם -ליברפול .
    המארחת לפני אחרונה 13 נקודות מחוף מבטחים תרד ליגה עוד מספר מש .
    ליברפול חייבת ניצחון שיעלה אותה למקום הראשון עם משחק עודף על הסיטי .
    18.30 אברטון -צלסי
    המארחת במרכז הטבלה גמרה את העונה האורחת (שהרשימה מאד באירופאית עם 0-8 בכללי על קייב אחרי 5-0 חוץ ותפגוש את סלביה פראג ברבע הגמר) חייבת ניצחון בכדי להיצמד למקום הרביעי כרגע במרחק 3 משם .
    ניצחון גם יעזור לה לחלוף אחרי היונייטד.

    צרפת מחזור 29
    15.30 ליון -מונפלייה .המארחת שהודחה מאירופה רוצה לשמור על המקום השלישי מונפלייה שביעית עדיין במאבק על אירופה.
    16.00 ריימס – נאנט המארחת מפתיעה במקום השישי .נאנט רק 15 אך רחוקה 9 נקודות מהקו האדום ועוד עם 2 משחקים חסרים .
    18.00 בורדו -ראן בורדו 13 סיימה מעשית העונה .ראן שהודחה מאירופה תשיעית 7 נקודות ממארסיי הרביעית ועוד בחצי גמר הגביע תנסה לשוב לאירופה.
    22.00 פ.ס.ז -מארסיי המשחק המרכזי הקלאסיקו הצרפתית אך פריז האבלה מובילה את הליגה ב 17 הפרש ו 2 משחקים חסרים והאליפות שלה (למעשה מטרתה היחידה הגביע הצרפתי שם היא בחצי הגמר).
    מארסיי רביעית מרוחקת 3 נקודות מליון השלישית במקום המוביל למוקדמות האלופות .

    הליגות הקטנות משחקים בולטים :
    הולנד מחזור 26 במוקד מאבק האליפות.
    ב 13.15 איינדהובן האלופה והמוליכה תצא לונלו(מדורגת 11 )
    איאקס תקווה למעידה שלה כשתתארח באלקמר בשעה 15.30 (אלקמר רביעית בטבלה 3 נקודות מפיינורד השלישית איאקס 2 נקודות מאיינדוהבן בפסגה ).

    פורטוגל (26) מורירנסה -בנפיקה.המארחת הפתעת השנה בפורטוגל מדורגת חמישית אך רחוקה 13 נקודות מהרביעית.
    בנפיקה חייבת את הניצחון בכדי להשתוות לפורטו ולחלוף על פניה בכות הפרש השערים פורטו ניצחה 0-3 והעבירה את הלחץ לבנפיקה ששיחקה 120 דקות בחמישי לפני שעברה את זאגרב 0-3 (מול פרנקפורט ברבע).
    יוון ב 19.00 הדרבי של אתונה במסגרת המחזור ה 25. זה מעניין לאור היריבות והמתיחות גם בכדורסל.
    בליגה פאו ממזמן ירדה מגדולתה היא שביעית בלבד 11 נקודות מאירופה.
    אולימפיקוס שהייתה כ" כ הרבה זמן אלופה איבדה אשתקד את הכתר והעונה רק שנייה מרוחקת 10 נקודות מפאוק ומשחק חסר .
    ברוסיה מחזור 20
    15.30 לוקמוטיב -קרסנודאר .המארחת האלופה המדורגת חמישית מרחק 8 מהפסגה ו 4 מהמקום השני המוביל למוקדמות האלופות .האורחת הודחה באופן כאוב מהליגה האירופאית כאמור (דקה 93 אלמלא הגול הייתה ברבע) עם 2 תוצאות תיקו ירדה למקום השלישי 5 נקודות מהפסגה.(תיקו יעלה אותה למקום השני ).

    18.00 ספרטק מוסקבה -זניט
    המארחת רביעית 8 נקודות מהמוליכה זניט .זניט רוצה לבסס את מקומה הראשון לאחר שהודחה מאירופה.

    בלגיה ב 19.00 מחזור 30 ואחרון לעונה הסדירה לאחר מכן רק 6 הראשונות יעלו לפליאוף שם יקזזו את הנקודות.
    3 קבוצות נאבקות על 2 כרטיסים .
    סט טורידן השביעית תארח בקרב ישיר את גנט השישית המנצחת בפליאוף .
    אם יהיה תיקו המארחת תתפלל להפסד של אנדלרכט שמתארחת באוסטנד המדורגת 14.
    קלאב ברוז השנייה 6 נקודות שיהפכו ל 3 אחרי הקיזוז מארחת את מוסקרון (10)
    המובילה גנק תיסע לוורגם (13 ).

    קפריסין משחק העונה אפולון לימסול הראשונה 53 נקודות תארח את האלופה אפועל ניקוסיה (מחזור 25 שלישי בפליאוף בשעה 18.00 ).

    שוויץ 25 שעה 17.00 באזל -יאנג בויז המארחת זכתה שנים ברצף באליפות עד שיאנג בויז נישלה אותה מתארה אשתקד.
    גם העונה התואר יהיה שלה באזל שנייה אמנם אך מרוחק 19 נקודות מהפסגה רוצה להחזיר רק קצת כבוד.

  6. טוב אחרי 24 ניצחונות ו 3 תוצאות תיקו .
    יובה ניצחה במחזור ה 28 בגנואה .
    זה כמובן לא יסכן את האליפות השמינית ברציפות.
    אבל כן הרס לה עונה נקייה מהפסדים עם המאזן הטוב בכל הזמנים לדעתי בחמשת הליגות הבכירות .

  7. איזה יום לא נורמלי היה אתמול היום השלישי ב-PLAYERS CHAMPIONSHIP ב-SAWGRASS! בגולף. הסיבוב הרביעי והאחרון זה עתה החל. אולי יוני יכניס זאת למחר.

  8. הערב יתקיים משחק מעניין בליגה הארגנטינאית בין ריבר פלייט לאינדפנדיינטה (יש שידור בשעה 22:40 בערוץ ספורט 3).
    שתי קבוצות מעוטרות באליפויות ובגביעים רבים.
    כזכור, ריבר זכתה בקופה ליברטדורס פעמיים בשנים האחרונות (2015, 2018).
    אינדפנדיינטה ניצחה בטורניר הקופה סודאמריקנה ב-2017 (הזכייה האחרונה שלה בליברטדורס הייתה ב-1984). הכינוי שלה הוא 'מלכת הגביעים'. היא שיאנית הזכיות עם שבע כאלה.
    ריבר חזרה לעצמה לאחר ההנג אובר של הזכייה והיא נמצאת כרגע במקום הרביעי בטבלה. מקום שמוביל להשתתפות בטורניר בשנה הבאה.
    אינדפניינטה נמצאת במקום התשיעי בטבלה ומשתתפת השנה בקופה סודאמריקנה.
    שתי הקבוצות הן בעלות מסורת של כדורגל התקפי נאה לעיין עם שחקנים בעלי יכולת טכנית גבוהה.
    מי שחוזר למונומנטל עם אינדפניינטה הוא פבלו פרז שעזב את בוקה לאחר ארבע שנים מוצלחות במדי בוקה. בשנה שעברה הוא נפגע בעינו בתקרית האוטובוס הזכורה בדרך למונומנטל במשחק הגמר השני. עקב כך ריבר קיבלה עונש של משחקים ביתיים ללא קהל.

  9. תודה לכולם

    הערה לניר:
    כבר כתבתי לך בעבר לגבי ההימורים.. תהיה פחות נחרץ:
    "אין טעם להרחיב יותר מידי על המשחק, יובנטוס תנצח ובקרוב היא תוכל לחגוג אליפות נוספת."

  10. לא תיאמן ההתנהדות של יוריספורט….
    כמה גולשי סקי כבר יש בעולם ?
    להעדיף סקי סקי קרוס קאונטרי ביאטלון וקפיצה ממקפצות על אופניים זו שערוריה .
    נכון פרימוז ?

  11. טוב סיכום של יום סוער ומפתיע מאד בספורט .
    ברכות לידידנו ניר מועלם על ניצחון מפתיע מאד של קבוצתו אינטר 3-2 מול מילאן בדרבי המילאנזי הגדול .
    גנואה הנחילה ליובה הפסד ראשון 0-2 .

    באנגליה ברייטון הצליחה לנצח לאחר שפיגרה 2-0 במילול עד הדקה ה 89 .
    השוותה ל 2-2 וניצחה מהנקודה.
    כיאל פתח והוחלף לפני הקמבק.
    אבל לא הכל זהב אצל ברייטון שכן היא הוגרלה בחצי הגמר מול הסיטי .
    ווטפורד או וולבס יהיו אף הם בגמר לאחר שהוגרלו זו מול זו ..
    ברייטון הייתה בגמר אחד בגמר 83 סיימה ב 2-2 עם היונייטד והובסה 4-0 במשחק החוזר .

    ווטפורד הייתה אף היא בגמר בודד .
    שנה אח"כ.
    ב 1984 ונוצחה שם 2-0 על ידי אברטון.
    וולבס זכתה בגביע 4 פעמיים .
    ועוד 4 פעמים בגמר
    הגמר האחרון והזכייה האחרונה היו ב1960 לפני 59 שנה אז ניצחו 0-3 את בלקבורן .
    הגמר הראשון שלה היה כבר ב 1889
    והזכייה הראשונה ב 1893 לפני 126 לאחר ניצחון בגמר על אברטון .
    סיטי שיחקה ב 10 גמרים וזכתה 5 פעמים בגביע.
    הגמר הראשון 1904 אז ניצחה את בולטון 0-1 ולמעשה גם הזכייה הראשונה
    הזכייה האחרונה ב 2011 לאחר 0-1 על סטוק
    הגמר האחרון 2013 אז הפסידה 1-0 לוויגאן .

    בצרפת פריז ניצחה 1-3 את מארסיי בקלאסיקו די מריה צמד ואמפבה אחד .

    בליגה האנגלית ליברפול הסתבכה כהוגן לפני שניצחה 2-1 בפולהם וחזרה למקום הראשון 2 נקודות מהסיטי אך עם משחק עודף .
    צ'לסי מעדה באברטון כשנוצחה 2-0 ושימחה את אוהדי היונייטד ארסנל וטוטנהאם

    בגרמניה מינכן חזרה לפסגה עם 0-6 על מיינץ.
    שלושער לחמאס 1 לבנדובסקי קומאן ודיוויס (מי זה ?).

    בליגות הקטנות
    בהולנד איינדוהבן ניצחה 1-0 בונלו איאקס נוצחה באותה תוצאה באלקמר והגדילה את הפער ל 5 הפרש .
    בפורטוגל בנפיקה עמדה בלחץ וניצחה 4-0 במורירנסה וחזרה לפסגה .

    ברוסיה לוקמוטיב האלופה חזרה למאבק לאחר 0-1 על קרסונדאר.
    זניט המוליכה יצאה רק בתיקו 1-1 בספרטק מוסקבה .
    בבלגיה הסתיים מחזור הסיום בסדירה עם לא פחות מ 29 שערים .
    במוקד וורחם סיימה רק בתיקו עם גנק של 3-3
    אנדרלכט ניצחה באוסטנד 2-0 .ועלתה לפליאוף .
    סט טורידן הפסידה בביתה לגנט 2-0 ולא תהיה בפליאוף העליון .
    קלאב ברוז מעדה בבית מול מוסרקון 2-1 .
    ליאז ניצחה את בוורן 3-4 .
    בשוויץ 2-2 בין באזל ליאנג בויז.
    בארץ מכבי פתח תקווה ניצחה 1-0 בקריית שמונה והבטיחה מעשית את ההישארות בליגה
    קופר כבש 85 ומוריסיו החמיץ פנדל 89 .
    מיגל ויטור חזר מפציעה ארוכה וכבש לבאר שבע בקופסה בניצחון חשוב על נתניה .
    הפועל חיפה יצאה ב 0-0 משמים עם בית"ר ירושלים .

    כדורסל .
    נס ציונה הביסה בהרצליה 81-62
    מכבי ניצחה את נהריה 61-78
    מכבי סיימה ראשונה את העונה הסדירה ונהריה אחרונה.
    בכדורסל האירופאי נציין כי אולימפיאקוס לא התייצבה למשחק הדרבי מול פאו כתוצאה מאי שיבוץ שופטים זרים היא הפסידה טכנית וכנראה תעונש וספק אם תשחק בפליאוף המקומי .

  12. כמובן ששכחתי את ספרד וההצגה של מסי עם שערים מרהיבים סה"כ שלושער הראשון והרביעי מדהימים ביופיים
    גם השני שלו בעיקר בזכות הבישול של סווארס שכבש בכדרור מרהיב שער מהסרטים .
    גם השער של בטיס היה פנטסטי וקשה לי להאמין שתראו משחק עם 5 שערים שכולם כ"כ יפים .
    עוד היום ולנסיה לא הצליחה לנצח את חטאפה 0-0 וחטאפה עדיין במקום הרביעי
    ויאדוליד פיגרה עד הדקה ה 90 באייבר אך כבשה פעמיים וניצחה 2-1 במשחק תחתית קריטי ביותר .
    עוד בתחתית ויאריאל משלימה ניצחון שני ברציפות הפעם 1-3 על ראיו לאחר שהייתה בפיגור .
    סביליה ניצחה 1-0 שוער באספניול .
    המשמעויות
    בצמרת בארסה ראשונה 10 הפרש מאתלטיקו
    ריאל סגרה 2 על אתלטיקו במקום השני
    חטאפה רביעית רחוקה אמנם 12 מריאל השלישית ומוליכה ב 2 על אלבס ו 3 על סביליה השישית
    ולנסיה 6 נקודות מהמקום הרביעי ובטיס 7.
    בתחתית ויאריאל וויאדוליד ברחו 4 הפרש לסלטה שמתחת לקו האדום .
    מסי כבר עם 29 שערים 11 יותר מסוארס השני.
    במחזור הבא אחרי הפגרה סביליה נגד ולנסיה וברצלונה בדרבי מול אספניול

כתיבת תגובה

סגירת תפריט