דעות לא פופולריות 2018 / גלעד

לפני כמעט שנתיים פרסמתי פה פוסט עם הדעות הלא כל כך פופולריות שלי ולקראת פתיחת העונה הצטברו אצלי שוב יותר מדי אז אני צריך לפרוק שוב (והגיע הזמן לחזור לכושר כתיבה העונה מתחילה עוד פחות משבועיים…

  • בוסטון קצת אוברייטד – טוב אז רגע לפני שאתם מתחילים לצעוק עליי בואו נוציא את זה. השחקן הכי חשוב בעונה של בוסטון עונה שעברה היה הורפורד שנתן עונה פסיכית ב-2 הצדדים של המגרש ואני בספק אם יוכל לשחזר את היכולת הזו לאורך עונה שלמה בגיל 32 ובעונה ה-12 שלו בליגה. הייווארד הוא שחקן נהדר ואני מת עליו אבל הוא לא היה חלק מבוסטון של השנה שעברה ויקח לו זמן להכנס לעניינים כשבינתיים הוא עלול להוציא מאיזון את בראון וטייטום הנפלאים.
    ההתקפה של הסלטיקס בעונה שעברה הייתה במקום ה-18 בליגה שזה מתחת לממוצע הליגה או במילים אחרות, בינונית מינוס. (הקבוצה היחידה שההתקפה שלה הייתה פחות טובה משל בוסטון והגיעה לפלייאוף היא מיאמי).
    קיירי תמיד נפצע. שיא הקריירה שלו במשחקים בעונה הוא 75 בעונת 2014-15 בקליבלנד של בלאט בה הוא נפצע בפיינלס… כל הסיבות האלה גורמות לי לחשוב שהסלטיקס העונה לא יהיו הקבוצה הכי טובה במזרח..
  • ולפני שאני מגיע לקבוצה שכן תהיה הטובה במזרח בונוס קטן על הסלטיקס. אני לא בטוח אם זה באמת דעה לא פופולרית אבל לדעתי לילארד הוא שחקן יותר טוב מקיירי אירווינג. החוזקות של שניהם די דומות אבל לילארד הוא פליימייקר טוב יותר ובניגוד לקיירי הוא כמעט ולא נפצע (העונה האחרונה הייתה שיא קריירה שלילי במשחקים, שיחק 73). חוץ מזה, קיירי ככוכב יחיד לא הצליח להגיע לפלייאוף וזה משהו שלילארד עושה כבר 3 שנים רצוף בקונפרנס קשה בהרבה. לא חושב שזה אמור להיות דעה לא פופולרית אבל נתקלתי באנשים שלא הבינו איך אני מעדיף את לילארד.
מי עדיף?
  • טורונטו אנדרייטד – והנה הקבוצה שאני כן חושב שתנצח את המזרח. קבוצה שמאז עונת 2013-14 שוברת כל עונה את שיא הנצחונות של עצמה. קבוצה שבעונה הקודמת שלה הייתה עם ההתקפה השלישית בטיבה בליגה וההגנה החמישית בטיבה בליגה ושהחליפה בקיץ שחקן שלא מתאים ל-NBA המודרני ובעונה שעברה הקבוצה הייתה יותר טובה איתו על הספסל מאשר על הפרקט בשחקן שבעונה הבריאה הקודמת ששיחק סיים שלישי בהצבעות ל-MVP והוא בנוסף לזה גם מגן הפרימטר הטוב בליגה..
    אני חושב שבעונה הקודמת הראפטורס היו טובים מהסלטיקס ומאז הראפטורס החליפו שחקן טוב בשחקן מצוין והסלטיקס רק הוסיפו שחקן טוב שעלול לדרוך על שחקנים טובים אחרים..
  • לפני שאני עובר למערב בואו נדבר גם על מילווקי רגע. אז התוספת הכי משמעותית שלהם הייתה בכלל בעמדת המאמן כשהביאו סוף סוף את בודנהולצר הנהדר. אבל חוץ ממנו (וממה שהוא מביא איתו – שיטת משחק אמיתית והכל) הם החתימו גם את איליאסובה החביב מפילי שרוב מה שהוא עושה זה להיות סטרץ' 4 מצוין ולקלוע מ-3 בקרוב ל-37% בקריירה ואת ברוק לופז שב-2 העונות האחרונות קולע כמעט 2 שלשות במשחק בקרוב ל-35% ועכשיו סוף סוף יש למילווקי את היכולת להקיף את יאניס בקלעים בכל העמדות. דמיינו חמישייה שמסביב ליאניס אתה שם את איליאסובה ולופז ומוסיף את מידלטון (39% בקריירה) וטוני סנל (38%) או מת'יו דלוודובה (39%). הבאקס יכולים לשים מסביב לגריק פריק סוף סוף קבוצה של שוטרים כמו שקליבלנד שמה מסביב ללברון ולתת לו לעשות את מה שהוא יודע. אני חושב שהעונה חייבת להיות העונה שהבאקס עוברים לפחות סיבוב אחד בפלייאוף אחרת יתחילו לצוץ שמועות על הרצון של הפריק לעבור קבוצה ועם רק 2 עונות על החוזה שלו מי יודע מה יקרה.
    בקיצור, לדעתי הבאקס יהיו יותר טובים מפילי העונה ויתחרו בבוסטון על המקום השני.
  • יוטה טופ 3 – קופץ למערב, בפריוויו של יוטה לעונה כבר כתבתי שהיא תסיים מקום שלישי אבל רוב התגובות זלזלו אז אני הולך פה ALL IN בהימור הזה וכותב אותו שוב. גובר הוא שחקן ההגנה הכי טוב ומשמעותי בליגה ובהתקפה הוא אחד מהגבוהים הטובים בליגה בפיק&רול ולדעתי בלי ספק פרנצ'ייז פלייר ושחקן טופ 15 בליגה. סניידר כבר שנים בשורה האשונה של המאמנים. יש לקבוצה המון שחקנים לגיטימיים בכנפיים (מיצ'ל, אינגלס, ברקס, קראודר, ספלושה, אוניל, גרייסון אלן[?]) ויכולת להעמיד המון הרכבים שונים ומעניינים (2 גבוהים, סמול בול עם גובר, סמול בול עם פייבורס והגנת חילופים, רוביו-מיצ'ל-אקסום ביחד במגרש..) ובפעם הראשונה בחמש שנים רוביו נשאר עם אותו מאמן שנתיים רצוף אחרי חצי עונה שני פסיכי מבחינה אישית אפשר לצפות ממנו להיות מצוין ועוד לא דיברתי כמעט על מיצ'ל… בקיצור. טופ 3 ואם הרוקטס לוקחים צעד אחורה אז גם על מקום שני אפשר לדבר.
  • "יש רק שלושה דברים בטוחים – מוות, מיסים והספרס בפלייאוף". אז למה אני לא כל כך בטוח בספרס? לא תכננתי לכתוב עליהם בהתחלה אבל כשכתבתי על טורונטו וחקרתי קצת יותר על הטרייד עם טורונטו הבנתי שאני באמת לא בטוח שהם יהיו בפלייאוף. יש את הטענה שזו קבוצת ה-47 נצחונות של העונה שעברה מחוזקת בדרוזן זה לא נכון בקבוצה של העונה שעברה קייל אנדרסון ודני גרין היו מספר 2 ו-4 בדקות בקבוצה וגם ג'ינובלי ופארקר שיחקו 20 דקות כל אחד. ההגנה שהייתה הרביעית בליגה בעונה שעברה לא תהיה כל כך טובה העונה ובזמן שההתקפה קצת תשתפר עדיין אין לספרס מספיק קלעים (לא ברור מי אם בכלל הולך לפתוח בחמישייה ולקלוע שלשות). למרות כל זה פופ הוא עדיין המאמן הטוב בליגה אבל אני מסתכל על הסגל ולא ברור לי איך הם הולכים להגיע לפלייאוף.
    הדעה הלא פופולרית – הספרס יתקשו מאוד בעונה הסדירה וגם אם יגיעו לפלייאוף זה יהיה ממקומות 7/8 (אני לא מעז להמר נגד פופ עדיין)..
יחמיץ את הפלייאוף?

מוזמנים להוסיף דעות לא פופולריות משלכם או לזרוק עגבניות על שלי. שיהיה לכולם NBA שמח עם כמה שפחות פציעות ואלופה חדשה (למרות שזה כבר כמעט מדע בדיוני).

Subscribe
Notify of
111 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Ori88
Ori88
06/10/2018 17:16:46

תודה רבה על המאמר.
מספר הערות/תגובות:
1. ליליארד שובק בפלייאוף. קיירי זורח
2. מסכים לגבי יוטה. מיצ'ל אמור להתפוצץ
3. לטורונטו היה מיסום בדמותו של לברון, ומשזה הלך מערבה, ייתכן שהדרך סלולה.
4. מה דעתך על הלייקרס ? לעניות דעתי הם לא בפלייאוף השנה

אפלטון
אפלטון
06/10/2018 18:17:36
Reply to  Ori88

בתור אוהד יוסטון אני יכול להעיד בפה מלא שלילארד הוא הדבר ההפוך מ'שובק בפלייאוף'.
בכלל כל דיעות ה'ווינר/לוזר' כשבאמת מסתכלים על נתונים רואים שהן לא פחות ממגוחכות. שחקן טוב הוא שחקן טוב הוא שחקן טוב.
לחלק מהם יש קבוצות יותר טובות ולחלק יש המזל לעשות את הקליעה הנכונה בזמן הנכון שתיצרב בזיכרון.

שחר דלאל
06/10/2018 17:28:13

החבר'ה שלי כבר מכירים את הטענה הקבועה שלי: "אם לילארד היה בקליפרס במקום פול הם היו לוקחים אליפות (או לפחות עולים לגמר)". לדעתי השחקן הכי אנדרייטד בליגה – בלי מתחרים.

סער ברעם
סער ברעם
06/10/2018 17:40:47

לדעתי דווקא לבוסטון יש מה למכור. לא יודע איך קוואי יחזור אחרי שנה, מעשית, בלי מגרש. אבל דעות מעניינות. תודה

תומר השני
תומר השני
06/10/2018 18:14:25

פוסט מעולה גלעד

מנחם לס
מנחם לס
06/10/2018 18:15:10

פוסט על הכיפאק.

התגובות שלי ל-4 שסימנת בפונט שחור הן
לא
לא
לחא
ולא

אפלטון
אפלטון
06/10/2018 18:23:34

יופי של טור.
שמעתי הרבה מאוד אנשים מחזיקים בדיעה שיוטה היא קבוצה טופ 3 במערב. לא שזה לא אפשרי אבל אם הייתי צריך להמר על קבוצות שידרכו במקום השנה אלו יוטה ואינדיאנה.
כמובן שבמערב לדעתי יש בערך 7 קבוצות שפוטנציאלית יכולים להגיע למקום 3 אז זה לא כל כך מופרך להאמין שיוטה יסיימו שם, אבל גם השנה לדעתי יהיו לא רחוקים מלא לעשות את הפלייאוף.
רוצה דיעה ממש ממש לא פופולרית?
וושינגטון יהיו ממש ממש טובים.
אני מדבר על טופ 3-4 עם סיכוי לא רע להגיע לגמר המזרח. הנה אמרתי את זה.

תומר שנאן
06/10/2018 18:28:30

ההשוואה בין הקבוצות שקיירי הוביל לבין אלו שלילארד מוביל ממש לא במקומה. בקליבלנד של קיירי לא היה שחקן שמתקרב לרמה של מקולום/אולדריג' ואהיה אמיץ ואומר שלא היה שחקן ברמה של נורקיץ' אפילו. פציעה לא אמורה להשפיע על העדפת שחקן מבחינת "מי טוב יותר" אלא אם היא מורידה מהרמה שלו כמו שקרה עם רוז. בפלייאוף הנתונים של קיירי יותר מרשימים מאלה של לילארד, והוא היה שחקן מאוד משמעותי בקאמבק שלהם מול הווריורס בדרך לטבעת אליפות ראשונה בקליבלנד (כולל שלשת הניצחון במשחק מס' 7).

מסכים לגמרי בנוגע לזה שבוסטון (וטייטום) נהיו קצת אוברייטד, אבל עדיין טורונטו לא קבוצה טובה מהם למרות הטרייד עם קוואי.

קשה לי לראות את מילווקי עוברת את פילי העונה, הסיקסרס מחזיקים בסנטר הטוב בליגה (כל עוד קאזינס פצוע ויש חוסר ודאות כלפי היכולת שיפגין כשיחזור) ובסימונס, שאמור לעשות שיפור ענק מעונת הרוקי שלו.

תודה על הפוסט, מאוד נהנתי לקרוא.

איי לאב דיימו
איי לאב דיימו
06/10/2018 18:43:25

קיירי כנראה יותר טוב (שאחרים יבדקו). אבל מבחינת אופי, אין הפכים יותר גדולים. האחד הוא הבחור הכי מגניב ב-NBA, באמת מי שהיית רוצה להיות חבר שלו, קול, ראפר, יודע לצחוק על עצמו ועם אחרים, גבר אמיתי. השני חתיכת פוץ עם מקל ארוך בתחת, אנקל דרו עלק, נחש אנוכי שמקבל עצות מהנחש קובי האבא קובי, יותר תאגיד מהתאגיד.
דמיאן לילארד הוא סיבה מרכזית לאהוב את פורטלנד גם אם אין לה סיכוי ריאלי. הוא והקהל המדהים של העיר והקבוצה.

מורידים את הזבל
מורידים את הזבל
06/10/2018 19:05:14

!אזהרה!
להתעלם
לוזר אפס חסר חיים
תפס קורבן חדש להקריב על מזבח לברון
!אזהרה!

יש כאן מישהו מבת ים
יש כאן מישהו מבת ים
07/10/2018 1:27:22

לא מוריד את הזבל – מנקה קקי של כלבים.
כבר בן 40, בלי עתיד, עבודה, משפחה או ילדים.
רק קם בבוקר. ומנקה קקי של כלבים.

חגי "התותח" ניסני
חגי "התותח" ניסני
06/10/2018 18:46:42

אחלה נקודות גלעד ברשותך אשאל מספר שאלות
1 – חוץ מיחס אסיסט איבוד טוב יותר לטובת לילארד מה הופך אותו למנהל משחק טוב יותר? איך הקביעה שלך מסתדרת עם זה שהאחוזים שלו קצת נמוכים משל קיירי?
2 מי אמור ליצור ביוטה חוץ ממיטשל? איך הם מסתדרים במקרה של פציעה שלו חס וחלילה?
3 איך מצד אחד אתה משבח את טורנטו שהיו מבוססים על דרוזן לחלוטין בהתקפה ומצד שני מוריד ממנו בוא זמנית?

חגי "התותח" ניסני
חגי "התותח" ניסני
06/10/2018 20:21:08
Reply to  גלעד

1 – לילארד בניגוד לקיירי תוקע הרבה יותר את המשחק הוא קצת מזכיר לי את ווסטברוק בקטע הזה כולל לקיחה של זריקות מאוד לא אחראיות מטווחים שרק סטף קרי מרשה לעצמו לזרוק בצורה הזו
2 – מסרב להתפעל ממשחקים שלא משוחקים מול קבוצות NBA לא חושב שזה מבחן טוב.
קשה לי להאמין שרוביו עם כל אהבתי אליו יכול באמת ליצור וכך גם עם שאר שחקני יוטה הלוואי שאדבדה כי הם קבוצה מלהיבה שכיף להתאהב בה.
3 – מסכים שקוואי טוב יותר אולי אפילו בהרבה וזה בלי לדבר על הפערים בהגנה. אבל אני חושב שנראה את דרוזן אפקטיבי יותר ואת קוואי אפקטיבי פחות בכל זאת הארגונים משחקים כאן תפקיד. ממה שראיתי את טורנטו משחקים בהכנה הם בדיוק אותה הקבוצה של לפני שנתיים

Berch
Berch
06/10/2018 18:53:56

אחלה טור
ולדעה הלא פופולרית שלי – כרמלו ימצא את עצמו ביוסטון ויקבל את פרס השחקן השישי 🙂

שמעון טבדי
06/10/2018 18:57:44
Reply to  Berch

OMG

השרת
השרת
06/10/2018 22:36:46
Reply to  גלעד

רדיק בדוק אלא אם הוא יחזור לחמישייה במהלך העונה

עידו גילרי
עידו גילרי
06/10/2018 22:41:07
Reply to  גלעד

אז הורפורד יחלש אבל רדיק אחרי עונת קריירה יהיה השחקן השישי? ל מעניין.

השרת
השרת
06/10/2018 22:50:01

לא מאמין שהורפורד יחלש ורדיק תפור על מה שמחפשים בתור שחקן שישי, הוא ישים את ה-4.5 שלשות שלו וכמעט 20 נקודות למשחק ולאף אחד גם ככה לא אכפת מהגנה בפרס הזה..

עידו גילרי
עידו גילרי
06/10/2018 22:56:12
Reply to  השרת

זה היה לגלעד.

עידו גילרי
עידו גילרי
06/10/2018 22:57:05
Reply to  השרת

ואם כבר רדיק 20 למשחק? עונה שעברה הוא שם 17 (שיא קריירה).

עידו גילרי
עידו גילרי
06/10/2018 23:15:19
Reply to  גלעד

בסדר אבל לפחות שתהיה לדעה קונסיסטנטיות. כדי להיות השחקן השישי רדיק יצטרך לתת שנת קריירה הוא לא יוכל להיות כזה עם היחלשות. אז אתה מצפה שדווקא הוא שזקן יותר ישתפר אבל הורפורד יחלש.

עידו גילרי
עידו גילרי
06/10/2018 23:32:10
Reply to  גלעד

אז לרוץ לא נהיה קשה יותר עם הגיל? אני ויתרתי.

עידו גילרי
עידו גילרי
06/10/2018 23:37:35
Reply to  גלעד

כבר אמרנו שגם זה לגיטימי.

דה שוט
דה שוט
06/10/2018 20:08:09
Reply to  Berch

+ 1

p
p
06/10/2018 20:39:56
Reply to  Berch

+1

Mbk
Mbk
06/10/2018 19:00:40

גלעד החלטתי לצאת לא פופלרי ולהגיד שזה חרא של פוסט
סתם 😀
דעה לא פופולרית משלי – אינדי בלון שיתפוצץ
דטרויט יהיו הרבה יותר טובים ממה שחושבים
הלייקרס ירקו דם לעשות את הפלייאוף
OKC תשחק יותר טוב כשווסטבוק בחוץ

חגי "התותח" ניסני
חגי "התותח" ניסני
06/10/2018 19:10:58
Reply to  Mbk

מידן למה אתה חושב שאינדי בלון שיתפוצץ?

Mbk
Mbk
06/10/2018 19:58:52

יש לי תחושת בטן שאולידפו לא יספק עוד עונה חלומית

דה שוט
דה שוט
06/10/2018 20:08:23
Reply to  Mbk

+ 1

שי אבן צור
שי אבן צור
06/10/2018 19:12:29

בוסטון אוברייטד וטורונטו אנדרייטד? מעניין…
בינתיים בוסטון כמעט לקחו את גמר המזרח בהרכב חסר ומול קבוצה שטאטאה את טורונטו.
חילופי הגברי בטורונטו עושים לך את זה אבל ה fun guy לא שיחק שנה והוא חדש במערכת של הלטאות ועכשיו הוא יצטרך לעמוד בפרונט ואשכרה להתבטא(!) מול התקשורת ואני לא בטוח עד כמה הוא יהיה מסוגל להתמודד עם זה…
בבוסטון קיירי חוזר ע"מ להמשיך מאותו מקום, טייטום, בראון ורוזייר התבגרו בשנה ויהיו עוד יותר טובים, הורפורד זה הורפורד והייוורד הוא הנעלם היחיד.

קיירי-לילארד: התווכחנו על זה לא מעט. זוכר איך זה הלך?
אני: קיירי לא היה חוטף סוויפ על הראש בסדרה ש95% מהאוהדים שמו עליו את הכסף
אתה: אין לך איך להוכיח את זה
אני: אין לך איך להוכיח שלילארד היה עושה ליד לברון את מה שקיירי עשה ומביא אליפות

בינתיים זה קיירי.

יוטה טופ 3? לגמרי איתך. מת עליהם!
ספרס יהיו בפלייאוף ואני משוכנע שהם גם יגיעו ל-50 ניצחונות!

שי אבן צור
שי אבן צור
06/10/2018 19:35:41
Reply to  גלעד

היפותזות זה יפה
נחיה ונראה

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
06/10/2018 21:38:36
Reply to  גלעד

פורבס, ברטאנס, בלינלי, מילס ואולי גם הצעירים. פורבס SG טהור, נכון, אבל מילס יכול לשחק PG, בלינלי יכול SF, וברטאנס הוא פורוורד. יהיו הרבה יותר שלשות משנה שעברה.

רן הנרגן
רן הנרגן
06/10/2018 19:25:11

אני נוטה להסכים עם הערכות שלך.

לגבי בוסטון, ניהול אגואים ההוא דבר לא פשוט. ההררכיה בקבוצה אינה חתומה בסלע. בניגוד לרוב הקבוצות אין בה שחקני על ברורים – למעט קירי. תוספת של שני שחקנים מיוחסים שנכנסים לחמישיה הראשונה דוחפת 5 או 6 שחקנים מההרכב שהביא את הקבוצה לחצי הגמר בשנה שעברה אחורה בהררכיה.אם לא יהיו פציעות משמעוניות אני צופה קולות של חוסר שביעות רצון במחצית השניה של העונה. רוזיר הוא כמובן מועמד מספר אחת אבל הוא לא יהיה היחיד.

עידו גילרי
עידו גילרי
06/10/2018 19:34:50

גלעד, לגבי הורפורד. העונה הפסיכית שהוא נתן מתבטאת בעיקר במנהיגות ובמרכזיות שלו על המגרש. איזה סיבה לדעיכה צריכה להיות? בהשוואה לווריורס זה כמו לצפות דריימונד גרין ידעך בדברים שהוא עושה.

עידו גילרי
עידו גילרי
06/10/2018 19:49:48
Reply to  גלעד

אבל זה לא עונה לשאלה. האחוזים שלו משלוש זה לא כל כך קריטי, אז הוא יקלע ב 36% זה לא ישנה את החשיבות והתרומה שלו. איך הגיל רלבנטי לזה. זה לא כאילו הוא התפוצץ סטטיסטית להיפך. אין שום סיבה שהוא לא ימשיך לתפקד ככה. מה יפריע לכדור לעבור דרכו? מה יפריע לו לשחק הגנה חכמה?
הדעיכות שאתה מדבר עליהם שונות בתכלית.

עידו גילרי
עידו גילרי
06/10/2018 20:07:46
Reply to  גלעד

פשוט לא נכון מה שאתה אומר. כאילו לא ראית משחקים של אטלנטה או בוסטון בשנים לפני. ושוב אתה לא מציין באיזה היבט הוא יהיה פחות טוב. הגיל הוא תירוץ קצת מצחיק בהתחשב בדוגמאות שהבאת.

אפלטון
אפלטון
06/10/2018 20:14:05
Reply to  גלעד

עידו לא שאני בהכרח מסכים עם זה אבל אם אפשר לצפות מקום שהורפורד יחווה ירידה זה בהגנה.
בדרך כלל ההגנה היא הראשונה שנפגעת עם הגיל והורפורד נתן הגנה ברמה של דריימונד גרין בשנה שעברה.
ההגנה של בוסטון היו כל כך טובים הרבה בזכותו, ומספיק ירידה שלו בתחום הזה כדי להשפיע על כל הדומיננטיות ההגנתית של בוסטון.

עידו גילרי
עידו גילרי
06/10/2018 20:15:52
Reply to  גלעד

אז בקיצור אין באמת סיבה, סתם ניחוש. גם זה לגיטימי.

עידו גילרי
עידו גילרי
06/10/2018 20:16:52
Reply to  גלעד

ניב, הוא בן 32 לא 35.

Benjo
Benjo
07/10/2018 0:54:44
Reply to  גלעד

גלעד באופן עקרוני אני בעד חשיבה מהסוג הזה שלך – עצמאית ולא עם העדר אז כמובן שאהבתי את הפוסט.. אבל לדעתי למרות שבבוסטון יש הרבה דברים שיכולים להשתבש וללכת שונה ממה שאנשים חושבים – אל הורפורד הוא לא אחד מהם. אם יש משהו ממש בטוח בבוסטון זה הוא. הוא כמובן השחקן שלהם שאני הכי אוהב ולדעתי גם הכי חשוב שלהם.

אסף
אסף
06/10/2018 19:48:23

אני חושב כמוך גלעד שטורנטו ייקחו את המזרח בתנאי שהקיווי בא לשחק ומסוגל פיזית…. יוטה תסיים לדעתי 4 אחרי הספרס ולפני אוקלהומה והלייקרס ( גם בגלל התלכיד הקבוצתי וגם כי סניידר מאמן ברמה אחת לפחות מעל וולטון ודונבן)

דה שוט
דה שוט
06/10/2018 20:07:28

תודה על אחלה פוסט. לא מסכים עם כל הארבע.
אם כבר מטרילים – אז גם אני יכול (למרות שאני מאמין בהכל)
1. יוטה – בלוף
2. אינדיאנה – בלוף
3. כרמלו ביוסטון – פגז (לדאבוני)
4. OKC – מקום שני במערב

שמעון טבדי
06/10/2018 20:43:36
Reply to  גלעד

ראס אם יחמיץ זה יהיה מעט מאד משחקים אלא אם יקרה משהו מאד לא צפוי

דה שוט
דה שוט
06/10/2018 20:55:10
Reply to  גלעד

שמעון הציג תחזית אופטימית לגבי ראס, מקווה שכך יהיה גם עם רוברסון

דה שוט
דה שוט
07/10/2018 0:18:17
Reply to  גלעד

צודק, זה בעייתי. טוב נו, אז יישאר בגדר הטרלה 😃

עגל שסבור שיש לפרק את ג״ס
עגל שסבור שיש לפרק את ג״ס
06/10/2018 20:43:33

סה״כ אני מסכים עם ההערכות הלא פופולאריות שלך, בייחוד להשוואה בין טורונטו לבוסטון. קיירי הוא בהחלט שחקן מאותרג מאוד, ועדיין, כמעט אי אפשר לומר עליו משהו רע ביחס לליליארד חוץ מהיכולת שלו להיפצע . . .
דה רוזן שחקן מצוין שאין לו מה להוכיח והוא יוכיח את זה השנה
יוטה תעמוד במקום, כנ״ל אינדי.

שמעון טבדי
06/10/2018 20:48:55

אני לא מסכים עם כלום. בוסטון תהיה הרבה יותר טובה ותרמוס אותה בפלייאוף. גם פילי יוכלו להכות את טורנטו שוק על ירך בפלייאוף.

ליליארד קיירי תמיד היה לי קשה להחליט ביניהם אבל הולך בסוף עם קיירי במעט נק מה שנקרא.

יוטה בלוף לדעתי. מעט מאד כשרון שם.

משה
משה
06/10/2018 21:53:18

תודה רבה גלעד
כשראיתי דעות לא פופולריות חשבתי אולי אנחנו חושבים אותו הדבר..
מסתבר שלא.

לגבי בוסטון להזכירך ששנה שעברה הם היו ללא קיירי והייוארד והיו כ״כ טובים, ועפו מלברון במשחק 7 (והעונה אין לברון!) איך יכול להיות שעם שתי סטארים נוספים הם יפגעו?
בקשר לטייטום והייוארד
א. טייטום אמר שיקבל בהבנה בדקות וזה גם הגיוני סך הכל הוא שחקן שנה שניה ולפניו יש אולסטאר
ב. גם אם ברור שהתקרה של טייטום גבוהה יותר (וזה ברור) הרי שכיום הייוארד שחקן יותר טוב. זו דעתי לפחות

ולגבי קיירי גם אם תצדק והוא יפצע (וזה לא בטוח כל כך אם ישמרו עליו נכון) יש את רוזייר משנה שעברה אז למה שבאמת יפגעו?

משה
משה
06/10/2018 21:54:33
Reply to  משה

*יקבל בהבנה ירידה בדקות וכו׳

יוסי
יוסי
06/10/2018 22:02:52

פורטלנד צריכה טרייד על משולם , יותר מדי דומה לליליארד וגם לא בריא ששתי הכוכבים משחקים באותו חלק (גארדים , פוגעים אחד בשני , ראה מקרה דיוויס קאזינס ).

עגל שסבור שיש לפרק את ג״ס
עגל שסבור שיש לפרק את ג״ס
07/10/2018 7:34:46
Reply to  גלעד

אבל להארדן ולפול יש אייקיו כדורסל כפול

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
06/10/2018 22:06:50

פוסט מעולה, מאתגר ומעורר מחשבה – כן ירבו ותודה רבה גלעד!!!

לגופו של ספק:

1. אכן יש הרבה ציפיות ואמונה בבוסטון, אז זה בהחלט "קורא" לקצת ספק בריא, אבל לדעתי הם היו כל כך טובים בשנה שעברה, ומקבלים חזרה שני שחקנים מעולים, וגם צעירים שהשתפשפו, ומאמן מעולה שתמיד מוציא את המקסימום, כך שבסופו של דבר נראה לי שהציפיות הגבוהות במקום.

2. טורונטו, בעיני, הקבוצה מספר 2 במזרח. לנוכח 1. אני לא חושב שזה אנדרייטד, וגם לנוכח הביצועים שלהם בפלייאוף עד היום אני לא חושב שזה אנדרייטד. התוספת של קוואי היא זו שהופכת אותם למספר 2. אלמלא הטרייד הייתי חושב שאולי שוב יצליחו בעונה הסדירה אבל יפלו בפלייאוף (גם במזרח נטול לברון) מול כל אחת מפילי, מילווקי, אינדי ואפילו מיאמי.

3. מילווקי – מסכים שהתוספת של בודנהולצר מבטיחה, אבל גם צלפים צריך לדעת להפעיל, ואני לא בטוח שיאניס, אתלטי ככל שיהיה, גאון כמו לברון (או הארדן). יכול להיות שמילווקי יגמרו גבוה יותר מפילי, אבל לא הייתי ממהר להכריז עליהם כעל קליבלנד החדשה.

4. יוטה – יהיו מצוינים, אבל לא יודע למדוד בדיוק את הקבוצות האחרות בצמרת המערב, אז גם עונה מצוינת שלהם יכולה להיגמר ב-3 אבל גם ב-6. מספיק כוכב פצוע לחודש כדי שהמאזן של קבוצה יפגע מספיק כדי לצנוח בדירוג. אם זה יהיה מיצ'ל הם יהיו ב-6, אם זה יהיה אולדריג' יוטה יהיו ב-3. זה המערב.

5. ספרס – די דומה ליוטה, פשוט יותר חדשים ופחות כשרוניים, אז במקום 3-6 אפשר 4-8. אבל אני לא חושב שזו דעה לא פופולרית, ESPN חזו שהספרס לא יגיעו לפלייאוף. מסכים איתך שהפופ-פקטור דוחף אותם לפלייאוף יותר מכל דבר אחר.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
06/10/2018 23:25:17
Reply to  גלעד
עידו גילרי
עידו גילרי
06/10/2018 23:29:35

היה יכול להיות יותר גרוע. הוא היה יכול להיפצע בבלורית.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
07/10/2018 0:26:14

🙂

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
07/10/2018 0:29:48
Reply to  גלעד

נכון, אבל מצד שני לך תדע מה יהיו ההשלכות ארוכות הטווח, הבחור מתבסס על אתלטיות, ומצד שלישי, זו בדיוק מסוג הפציעות שדיברתי עליהן – מספיק שיפסידו שני משחקים יותר בחודשיים האלה וירדו בדירוג. ממש מבאס בכלל, ולהתחיל ככה את העונה והקריירה בפרט.

צביקה
צביקה
06/10/2018 22:20:27

זה תלוי בפציעות, אבל כשברור שמה שהיה חסר לפעמים לבוסטון בשנה שעברה זה מחץ ויעילות בהתקפה, ועכשיו יש להם את קיירי והיווארד, ושמי שמנהל את העסק זה סטיבנס, אני לא מסכים עם החשש שלך.
מסכים על יוטה. ידברו חזק מאוד.
טורונטו יהיו מעולם, מסכים.

האווי לאסוף
האווי לאסוף
06/10/2018 22:47:36

אחלה טור, תודה רבה
רוצה לקוות, ובטח זה האוהד שבי, שאתה קצת טועה בנוגע לסלטיקס. מאמין שהארגון, וסטיבנס בעיקר, יידעו להשיג את המירב מתוספת של שני סטארים. הרוחב של הקבוצה, שציינו אותו בעיקר בנוגע למירמור, יכול דווקא לאפשר עוד איזה טרייד בהמשך

איתי
איתי
06/10/2018 23:24:42

אחלה טור, ומסכים איתך לגבי זה שלילארד יותר טוב מקיירי אבל הסיבה זה יותר הפציעות של קיירי להשוואה ביניהם די גרועה כי קיירי הגיע לקבוצה מפורקת אחרי לברון לעומת זאת לילארד הגיע לקבוצה שעוד עשתה פלייאוף לפניו עם כוכב כמו אולדריג

Smiley
Smiley
07/10/2018 1:21:41

טיעונים יפים.

1. בוסטון – מלאים ב"צרות של עשירים". אכן בעיה החזרה של היווארד וקיירי, כי יש שם מלחמה פסיכית על דקות ושחקנים (שהוכיחו את עצמם) ורוצים לשחק (וחושבים שמגיע להם).צריך לבנו שם היררכיה וזה תמיד קשה ותמיד יש מאוכזבים (בטח אחרי העונה הגדולה בשנה שעברה).
אבל… לסלטיקס יש שני מוחות אדירים שאחראים על הקבוצה: סטיבנס ואיינג'.
שניהם הוכיחו שהם יכולים לשנות ולהפיק מהסגל הזה אחלה של קבוצה. שכולם משחקים במטרה אחת ללא בעיות אגו.
2. קיירי מול לילארד – נקודה מעניינת. האמת, מדובר פה בהרבה עניין של תזמון ומזל. מסכים עם ההנחה שלילארד הגיע ליותר שהייתה לו קבוצה "בבעלותו" (קיירי לא עשה פלייאוף עד לברון), וגם שהוא הרבה יותר עמיד מבחינת פציעות.
אבל איכשהו, קיירי יותר מוכשר, יכול לשים סל מכלום (לילארד היה אסון בפלייאוף מול הפליקנס ובתור המנהיג הסוויפ הזה עליו). קיירי הוכיח שהוא יכול להביא אליפות (אומנם במשחק נתון אבל הקליעה הלכה פנימה).
3. טורונטו – לדעתי אם כבר הם אוברייטד. בהרבה מקומות מנבאים להם לקחת אתהמזרח או להיות שווים לבוסטון. יש הייפ סביב לנארד (הרוויח את זה).
אני דווקא חושב שבוסטון ופילי טובות מהן, אם כל הכבוד ללנארד ולחבורה סביבו.
4. מילווקי – הביאו מאמן וזה הכי חשוב. אבל גם יאניס אמור להמשיך ולהשתפר. אני מקווה שהוא עבד על הקליעה מבחוץ כדי להפוך לבלתי עציר. עדיין, הסגל מסביב לא מספיק טוב ויאניס אחד לא מספיק לנצח את המזרח. חצי גמר מזרח ביום טוב לדעתי.
5. יוטה – לא חושב שהם יסיימו טופ 3. הרבה יקום ויפול על מיטשל להמשיך ביכולת שלו. רק שהשנה כולם מכירים אותו יתכוננו אליו. הוא עכשיו השחקן לעצור ביוטה, וסביבו הסגל עדיין לא כזה להיט כדי באמת לאיים בפלייאוף. לא אתפלא אם ילחמו על הפלייאוף וימצאו את עצמם בחוץ.
6. ספרס – הם "טובים" יותר כי הוסיפו את דרוזן (ומכיוון שקוואי לא שיחק), מארי צריך להשתפר ויש גם רוקי עם פוטנציאל טוב. ובכל זאת מדובר בפופ ובספרס. פלייאוף גם השנה, רק שהפעם זה ילך קשה.

ינון יבור
ינון יבור
07/10/2018 17:21:21
Reply to  גלעד

"אף פעם לא ניצחה את המזרח עם הסגל הזה" נכון לכל קבוצות המזרח בשמונה השנים האחרונות. זה לא טיעון לגיטימי.

אני אשים פה דעה לא פופולרית אחרת – קאווי הוא לא שחקן כל כך גדול כמו שחושבים. הוא תוצר של מערכת, והוא לא גו טו גאי באופיו. תהיה שם אכזבה רבתית ממנו

גיא רוזן
גיא רוזן
07/10/2018 5:35:35

כמה מילים על אל הורפורד:

אני מאלו שחשבו שהחוזה שקיבל הבוסטון היה גבוה מדי.
אני האמנתי שהוא לא יתקרב שוב לשיא שהיה לו בעונות 13', 14'.

מה שסטיבנס עשה זה לקחת את כל החסרונות, ולהעלים אותם בתוך השיטה של בוסטון.
לקחת את כל היתרונות, ולתת להם מקום אופטימלי לבוא לידי ביטוי.

הורפורד כבר לא סנטר ששולט ברב' (קשה לשכוח את מופע האימים מול הקאבס בעונת 60 הניצחונות) ?
הורפורד כבר לא מסוגל לקלוע בצבע באותם אחוזים כמו פעם (מאז 2014, יש לו ירידה עקבית באחוזים ל-2 נק' בכל שנה) ?
הורפורד שוב לא ידגדג את ה-20 נק' למשחק?
(ירידה עקבית בנק' למשחק מאז 2014) ?

לא נורא.

סיטבנס נתן לו מקום להביא לידי ביטוי את החלק במשחק שלו שלא מושפע על ידי הגיל, והפך אותו לפוינט סנטר.
עכשיו הוא יכול לנצל את חכמת המשחק שלו, לתת מספרי שיא באסיסטים למשחק, לתת מספרי שיא באחוזים מהשלוש.
עכשיו אותו חיסרון שהיה לו מול גבוהי היריבות בצבע, הופך ליתרון בכדורסל של ימינו ביכולת לשמור על פורוורדים.
כאשר צריך לתת גוף בצע, הסלטיקס פשוט מוסיפים לצדו את האוסטרלי.

אבל –

אותה דעיכה שקשורה לגיל, היא קיימת. והיא קיימת אצל הורפורד ביתר שאת.
הוא את עונות השיא בקריירה נתן כאשר הוא נשען על ניידות וזריזות שלסנטרים כבדים יותר קשה לעצור.
קצת קשה לזכור, אבל הוא היה שחקן מאוד אקספלוסיבי, הוא תקף הרבה יותר את הטבעת, ובהגנה היה אקטיבי מאוד, כאשר השיג בשיא 1+ גם בחטיפות, וגם בחסימות.

לנחש שהחלקים ממשחקו שנחלשו בשנים האחרונות, ימשיכו להיחלש, זה לא הימור מופרך.
לנחש שהסבירות היא ששוב הוא לא יקלע 43% מהשלשות שלו (37% בקריירה), זה לא הימור מופרך.

גיא רוזן
גיא רוזן
07/10/2018 5:36:17

חשוב יותר –
תודה, גלעד. יופי של פוסט!

עידו גילרי
עידו גילרי
07/10/2018 10:41:16
Reply to  גלעד

אני נוטה להסכים איתך לגבי ההגנה אבל ההבדל בהתקפה לדעתי יהיה הרבה יותר גדול עם החזרה של קיירי והתוספת הקצת מוערכת בחסר של גורדון היוורד.
לדעתי זו הולכת להיות קבוצת טופ 10 התקפי לפחות ואפילו טופ 5.

עידו גילרי
עידו גילרי
07/10/2018 11:06:12
Reply to  גלעד

טוב עד עכשיו התייחסתי רק להנחת האוברייטד של בוסטון שלך.
אז אני לא מבין איך מקבוצה שתהייה כנראה טופ 10 בהתקפה וטופ5 בהגנה אתה מצפה לא להשתפר ביחס לעונה שעברה?
עכשיו לגבי טורונטו – מאמן חדש שקשה לדעת מה לצפות ממנו יחד עם שחקן מוביל חדש שקשה לדעת מה לצפות ממנו – ביחד אני לא רואה איך יסיימו ראשונים במזרח. אבל לא פוסל את זה כי כמו שאמרתי מאד קשה לצפות לאיזה כיוון זה יתפתח.

חמי
חמי
07/10/2018 7:04:27

בעיני גלעד אתה צודק לחלוטין לגביי קיירי ולילארד. לילארד הוכיח את עצמו במערב כשחקן מוביל בניגוד לקיירי, שאולי יכול אבל הגוף…אוי הגוף…

ומי יותר טוב לילארד או ברנדון רוי?

אוהד ס"א
אוהד ס"א
07/10/2018 8:20:47

אני מת על דעות לא פופולריות.
זה תמיד זורק אותי לתחילת אוקטובר 73.
כשמישהו אמר שתהיה מלחמה, אז הם זרקו אותו מהחדר כי הדיעות שלו לא היו פופולריות.
ולעניינינו. התחזיות שלך לחלוטין הגיוניות ברובן:
בוסטון עם סגל חזק יותר (אם יישאר בריא), אבל רוזייר טייטום ובראון לא יוכלו לבוא לידי ביטוי.
קאווי הולך לעשות לברון בטורונטו.
אני מאד לא אוהב את ההתנהלות שלו, אבל הוא העלה מסת שריר (פצוע עלק) והוא בסוג של שנת חוזה. אנחנו נראה אותו כאחד המועמדים ל – mvp.
סילבר והטלוויזיות כבר מוכנות עם גמר מזרחי של טורונטו מול בוסטון, ששוב לא ברור מי תיקח אותו.
יוטה וספרס הם 2 נעלמים גדולים.
יוטה יכולה להגיע למקום 3 עם ההמשכיות, הניסיון והדבק.
אבל, לא יהיה פשוט: okc התחזקה (הרעל הלך), הלייקרס תדבר, ניו אורלינס עלולה להפוך לדבר המפחיד הבא, פורטלנד הוא קבוצת עונה סדירה טובה מאד וס"א היא ס"א.
ואגב ספרס, בפעם האחרונה שפופ בנה קבוצה כמעט מחדש, לינקולן היה נשיא, והוא עשה את זה לא רע.
אף אחד לא ייפול מהכסא אם הספרס יגיעו ל55 ניצחונות. אני גם לא אופתע אם אחד הכוכבים יעשה קאווי והקבוצה תלך ללוטרי.

עידו גילרי
עידו גילרי
07/10/2018 10:42:36
Reply to  גלעד

אני מתקשה מאד לראות שחקן אחרי עונה בחוץ בקבוצה חדש זוכה ב-MVP.

עידו גילרי
עידו גילרי
07/10/2018 11:09:10
Reply to  גלעד

כן… כמו שכתבתי הקטע הזה של עונה דומה התקפית ללפני שנתיים קצת לא ריאלי בעיני לאור הסיטואציה. טורונטו עם 60 ניצחונות? אפשרי אבל זה בסך הכל אומר שהוא לא פגע בקבוצה שניצחה מספר דומה בעונה שעברה.

שמעון טבדי
07/10/2018 12:43:09
Reply to  גלעד

אם הארדן ישחק כמו עונה שעברה הוא יקח את הפרס בהליכה, לא צריך להשתפר בכלום. גם בפחות מזה.

לברון לא יעמוד במעסמת המערב ובטח לא יהיה לו הישג קבוצתי מספיק גבוה עם הלייקרס במבחינת מיקום עם כל כתבי החצר שהוא יפעיל.

קרי אם ישחק כמו עונה שעברה עד שנפצע יקח גם בהליכה ואני בכלל לא פוסל את זה שהוא לוקח העונה את המושכות אצל הלוחמים.

יאניס לא יהיה אמויפי, עדיין לא שם. קאווי לא יהיה מספיק מפלצתי וטורנטו לא תהיה טובה כמו שאתה חושב, הם לא יקחו את המזרח לא בעונה הסדירה ובטח שלא בפלייאוף.

אני בונה עם ראס בעונה מעל 25 נק ו-10 אס ונושק ל-10 ריב ואולי אף עושה את הבלתי יאמן עם עונת TD שלישית, זה בשילוב טופ 3 במערב יבטיח לו MVP .

אני חושב שככה יראה המירוץ ל-MVP:

1. ראס
2. הארדן
3. דיוויס
4. קרי
5. לברון (הוא יסיים בסוף יותר גבוה בגלל הנרטיב וכתבי החצר שהוא יפעיל כמו בעונה שעברה אבל אצלי הוא יהיה פה בסוף העונה)
6. דוראנט
7. קאווי
8. יאניס
9. אמביד
10. קיירי

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
07/10/2018 12:50:32
Reply to  גלעד

לדעתי בוסטון ובוודאי טורונטו לא ממוקדות כל כך בעונה הסדירה. יתרון ביתיות (אחת על השניה) יהיה סבבה אבל שתיהן, לדעתי, יתחילו את השנה בעיקר במחשבה איך מגיעים לפלייאוף בריאים וחמים, כדי להתקדם מאיפה שהן היו בשנה שעברה. נרס יודע מה קורה למאמן שמסיים ראשון במזרח ולא מצליח בפלייאוף, וסטיבנס פשוט צריך למנוע פציעות ומאבקים פנימיים.

ינון יבור
ינון יבור
07/10/2018 17:30:37
Reply to  גלעד

לדעתי דווקא הלייקרס יפתיעו עם מקום 3, מה שייתן ללברון את ה mvp שאליו לדעתי הוא מכוון בעונה כזו.
קאווי יהיה אכזבה וכך גם טורונטו. לא מדברים מספיק על פילי בנוגע למזרח.
הספרס, וזה סתם הימור "כי בא לי", לא עולים לפלייאוף ורואים את פופ פורש בסוף העונה

א.מנור
א.מנור
09/10/2018 2:47:06

יוטה אוברייטד. הם הקבוצה הכי טובה ביורוליג מחוזקת בדונובן מיטשל ( שחקן מעולה אבל אם הוא נפצע או משהו הם לא עושים פלייאוף).