הטור של מל: אין היום אף קבוצת NBA טובה ממש

כתבתי תגובה לסקירה המצויינת של רון טחן, ולפתע בא לי להכניס אותה כמאמר. כבעל האתר אני מרשה לעצמי לעשות דברים כאלה לפעמים. מצד שני הורדתי את ההדבקה על הטור שלי על מאמנים שיפוטרו.

אולי הייתי צריך להוסיף במאמר 'המאמנים שצריכים להיות מפוטרים' את הפלח הזקן שאמש נראה כמו הומלס עם זקנו ושערו הפרוע הזקוקים לספר טוב, ומיד, , את סטיב קר, ואת לו, ולהביא מאמנים שבאמת יודעים ומכירים את חולשות קבוצותיהם ועושים משהו בנידון.

אז הנה התגובה שלי שהפכה לטור של היום, שמה שגרם לו היה לראות את הספארס, הקבוצה השנייה או השלישית במיטבה היום – ולדעת רבים הטובה ביותר – משחקת ללא מושג, שאילולא היה לה את קאווי לינארד בכמה מבצעים אינדיבידיאלים היתה מזכירה קבוצת ליגה D. תארו לכם את הבוסטון של לארי את הלייקרס של מג'יק, או הבולס של מייקל, מפסידות בבית לנמושה כמו מילווקי שעושה מהן צחוק ממש בביתן הן. לעג ממש בביתן? היתה נגרמת מהפכה בסדר גודל של תימן.

אז הנה הטור שלי ליום זה:

 אין היום אף קבוצת NBA ממש טובה. לטובות ביותר ישנם חסרונות רציניים ביותר. הקבוצות הטובות של מייקל, של בירד, ושם מג'יק, היו אוכלות חיים כל מה שמסתובב היום בשטח.

ישנם בין הגולשים כמה חסרי הבנה (מינוס) – נטולי הבנה בסיסית ממש – כמו ברוך רבין, והבן של ג'ון סטוקטון שתמיד מנסה להיות מצחיק אבל כל מסר שלו גורם לדמעותי להתחיל להישפך מעיני הבוכות – שטוענים שהמשחק של היום "טוב בהרבה מאז". אז שיכתבו. עוד קצת ליכלוך באתר לא יפריע. הם הרי כותבים רק מקריאה (סליחה. אולי הם ראו סירטון וחצי). אני ראיתי את כולן – כמה פעמים כל אחת, אז והיום – מחמישה מטרים (בכדורגל אגב, זה בדיוק הפוך!).

הקבוצות שבתמונות האלה היו אוכלות כל דבר שזז היום!

 

*

 

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 111 תגובות

  1. אז הקבוצות טרום עידן תקרת השכר היו מנצחות את אלה שבעידן תקרת השכר? נראה לי שתקרת השכר השיגה את מטרתה.
    אז נשארנו עם ג'ורדן? כנראה שיש סיבה למה בקונצנזוס מדובר על השחקן הגדול בהיסטוריה.

  2. רק בשביל לראות את לברון מיילל מהמכות שהיה חוטף מבירד את מקהייל שווה לראות משחק כזה… תכלס אי אפשר להשוות בין הקבוצות והעידנים השונים והצורה השונה בה שוחק המשחק.

  3. השאלה היחידה היא האם אתה מוכן לא רק להסתמך על הנוסטלגיה והרומנטיזציה של העבר ולפתוח משחקים מהעבר ולצפות בהם במלואם. אין אדם שעושה זאת ומסוגל להעלות על הכתב את התוכן של הטור הזה.

    1. תגיד לי, אתה מסוגל לקרוא עברית? זו לא נוסטלגיה. זה כולו 20 שנה מאז שראיתי את ג'ורדן. הם היו אוכלים כל דבר שזז היום. סטיב קר היה משלשל דלשות טוב יותר מכל אחד היום. (אני לא מאמין שבזבזתי 3 שורות עליך)

  4. מנחם צועה (צודק וטועה גם יחד).

    כמובן שהכדורסל היום אחר לגמרי (גם רפואת הספורט, החוקים, התרבות, הסיקור התקשורתי ועוד), לכן אי אפשר להשוות תפוחים לתפוחים

    אבל מנחם צודק היות ואנו נמצאים בנקודת זמן די נדירה שבה 3 הקבוצות הטובות בליגה משחקות חרא.
    לכל אחת מהן יש חולשות מובנות רציניות מאד (חוץ מהקאבס, אבל היא עדיין לא הראתה שום רצף של מימש הפוטנציאל שלה).

    אם ניקח את הספרס של השנה שזאת קבוצה עם קו אחורי שנע בין לא קיים לרמת יורוליג ומשום מה הם נאבקים על המאזן הטוב בליגה, נבין שיש משהו בסיסי מאד לקוי מאד ברמה של הליגה כולה.

    יש תצוגות כוכבים מדהימות, אבל זה רק מחזק את מה שמנחם אומר: יש חרא של קבוצות.
    רוב המאמנים כמעט לא משפיעים על המשחק ועסוקים ללטף את האגו של הכוכבים שלהם.

    ומשהו קטן על פופ, כמו מנחם, לגולנו יש תכונה להאדיר את מה שהיה בעבר, כולל את היכולות המיתיות של פופ. אבל לפופ תמיד היו נפילות מקצועיות מביכות מאד (אחת מהן אתמול ועוד אחת במשחק מס' 6, אז…).

    1. מכיר מאמן שלא היו לו נפילות מקצועיות לאורך קריירה כל כך ארוכה?
      בהחלט גם לפופ היו ויש שגיאות מקצועיות אבל לדעתי הן מתגמדות לעומת היכולת שלו לייצר את הקבוצה בין היציבות בהיסטוריה של המשחק (לאורך שני עשורים רצופים)

    2. הקבוצות של השנה נראות לא טום, עם זאת לליקרס ולבוסטון של מגיק ולארי אין סיכוי,אותו דבר לשיקגו של גורדן בגלל סיבה אחת מרכזית אבולציה (ולפני שאתה מזכיר את בטהובן ספורט הוא דבר טכני). התקדמנו כל כך באתלטיות ,שליטה בכדור ,קליעה אימונים הטכנולגיה תזונה…. 63 הנקודות של גורדן מול בוסטון נראות היום ברמה של תיכון ובהילוך איטי https://youtu.be/QB0ZS8HWw5A

        1. אני מאמין שהוא התכוון לאבולוציה של המשחק, לא של המין האנושי, וזה באמת נכון, הספורט היום הרבה יותר מקצועי ומדעי ממה שהיה בעבר.

  5. אהה בגלל זה יש 2 קבוצות השנה שמציגות את היעילות הההתקפית הכי גדולה בהיסטוריה.
    מנחם לא יודע באיזה עולם אתה חי, אבל הכדורסל שיש היום בליגה באמת יותר טוב ממה שהיה מאז ומעולם. גם ברמת הקבוצות, ברמת האתלטיות, פיזור הכישרון ורמת הכוכבים. וזה אני אומר בתור נוסטולוג סדרתי.

    1. יעילות התקפית? נו באמת
      גם קבוצת בידודים של שחקן וחצי כמו טורונטו הייתה "היסטורית" ביעילות התקפית.
      עוד קשקוש מבית היוצר של הסטטיסטיקה.

      לא יעזור, אין טוב ממראה עיניים ומוח חושב.
      מה גם שבחוקים של היום כל הקבוצות הגדולות האלה עם השחקנים ההיסטוריים היו טובות התקפית הרבה-הרבה-הרבה יותר מאז.

      1. הקבוצות של היום הרבה יותר טובות משתי סיבות עיקריות:
        1) המשחק השתנה, הקצב יהיה מהיר מדי לקבוצות של פעם
        2) הכוכבים היום הרבה יותר טובים מהכוכבים של אז, ומי שאומר שהכוכבים לא מכריעים משחקים, צריך לצפות במשחקים של קליבלנד, ג"ס, אוק' ויוסטון,במצ' אפ בין קליבלנד לשיקגו: אירווינג נגד כל פוינט גארד, ניצחון קל לאירווינג, ג'ורדן נגד שאמפרט, חוץ מכמה מהלכי פוסט יפים, אך בנוגע למהירות ויכולת לחזות את השחקן היריב, ניצחון קל לשאמפרט, לברון נגד פיפן: עם כל האהדה שלי לפיפן, לברון בעיניי הוא השני הטוב בהיסטוריה אחרי מג'יק ג'ונסון, ורודמן נגד לאב, עם קצת עזרה מתומפסון, רודמן לא מצליח לעשות כלום ואיטי מדי כדי לשמור את התנועה של לאב ופריי החוצה

          1. לאור התגובה הטיפשית שלך אני מניח שלא צפית בזמן אמת בבולס או באיזשהו משחק באותה תקופה.
            בוא אני אסביר לך למה רשמת פה גיבוב של שטויות ברמה של האחיין בן ה6 שלי.
            1. לרמוז אפילו ששמפרט יכול לשמור על ג׳ורדן זה מגוחך שלא לדבר על זה שרשמת שהוא לוקח אותו, ג׳ורדן התחשל על ידי הבד בויז וגורדן רולס מה גורם לך לחשוב שפוץ כמו שאמפרט בכלל מדגדג אותו, ג׳ורדן קולע מולו 50 נק בקל.
            2. פיפן לא ישמור על לברון אלא רודמן שיכול לשמור על כל עמדה, הוא ייכנס לו לראש וישבור את לברון הבכיין מנטלית עוד ברבע הראשון, הוא לא כישרוני כמו לברון אבל הוא ימרר לו את החיים בצורה שלברון לא חווה מעולם.
            3. פיפן ישמור על לאב ולאב לא יסיים עם דאבל פיגרס אפילו, הוא עוךה עליו בכל פרמטר, לברון שנוהג להסתתר בהגנה כדי עלק לשמור כוחות לא יסתדר עם פיפן ומכיוון שלאב שומר גרוע ורודמן לא באמת רוצה לקלוע נקודות אלא רק לקחת ריבואנד לברון ייקח את רודמן וללאב לא יהיה מקום אפילו על המגרש.
            4. רון הארפר היה שחקן בינוני מאוד, התפקיד שלו היה לכדרר את הכדור מעבר לחצי ומדי פעם לקלוע סל אבל פריאר בהגנה הוא לא היה וקיירי לא היה עושה לו את מה שהוא עושה היום לגארדים, חוץ מזה שכנראה שג׳ורדן היה לוקח אותו כי ג׳ורדן בניגוד ללברון רצה לשמור.
            5. ההוכחה שאין לך באמת אבל טיפת מושג זה מה שרשמת על מג׳יק, הכי טוב? פחחח לא בטוח שהוא בעשירייה .
            6. סליחה על השפה הבוטה שרשמתי את התגובה אבל באמת ששברת שיא

          2. לחורחן: לגבי מג'יק אתה טועה לחלוטין!!! יש לו מקום גם בין חמשת הכדורסלנים הטובים בכל הזמנים ולא רק העשרה. ההשפעה שלו על הקבוצה והפיכת השחקנים שסביבו לטובים יותר היא לא פחות מאף אחד אחר כולל ג'ורדן. וגם בירד היה גאון כדורסל כזה.

          3. בגלל שאי אפשר להגיב לתגובה הבאה שלך אני מגיב פה:
            לתום, אני באמת לא רוצה לפגוע אבל אתה מדבר שטויות וחורחן פה פירט מצוין למה.. שלא לדבר על זה שג'ורדן היה נשמר כנראה על ידי לברון והיה טוחן אותו פי מאה רק מהרצח שהיה רואה בעיניים.. ג'ורדן היה קילר ברמות שהיום אף אחד לא מתקרב אלייהן אולי רק קובי וגם הוא פרש
            אי לכך ובהתאם לזאת אתה באמת גורם לי לתהות איך הסקת מסקנה כזו ששאמפרט יעצור אותו ועוד בקלות.. ואני בכלל לא מדבר על המאצ' אפ בין 2 הקבוצות.. שם בכלל אין מה לדבר

            לחורחן התגובה שלך גרמה לי להעריך אותך מאוד עד הרגע שאמרת שמג'יק לא טופ 10.. שם גרמת לי לתהות ולהציע לך לראות משחקים שלו ולהבין שהוא שני רק למייקל ואם לא היה מקבל איידס אולי גם היה ראשון.. (לא באמת.. ג'ורדן פשוט משהו שאין לו תחרות אבל מג'יק היה One of a kind ברמה שעומדת בפני עצמה וגם אלייה לעולם לא יגיעו.. אולי רק לברון מתקרב אליו וגם זה לא ממש כי לברון לא ווינר כמוהם (כשאני אומר כמוהם אני מדבר על הגדולים ביותר כקבוצה לא רק מייקל מג'יק))
            ובקשר לנקודות שלי על מג'יק אני בטוח שמנחם יוכל לתת לך תשובה מפורטת ומנומקת הרבה יותר ויציע לך הסברים למה הוא פשוט טופ 3 בלי ספק

          4. אני מקבל את שאתם אומרים על מג׳יק ואני גם חושב שזה נושא שאפשר להתווכח עליו אבל אני לא מסכים (לא אמרתי שהוא לא טופ 10 אמרתי שהוא לא בטוח…)
            ג׳ורדן, בירד, צ׳ימברלין, ביל ראסל, קארים, לברון, דאנקן והאקים לדעתי שחקנים יותר גדולים אבל זה באמת ניתן לוויכוח ואני מקבל את הדעה אפילו שהוא טופ3 אבל מס1? אין סיכוי

          5. אתה לחלוטין צודק וגם כתבתי את זה שם שלא באמת.. ג'ורדן פשוט משהו שאין לו תחרות'
            מייקל ללא ספק מס 1
            הכוונה שלי הייתה שמג'יק גם רמה אחת מעל כולם
            אבל אנחנו מסכימים אחרי התגובה שלך עכשיו ויישבנו את העניין מבחינתי

        1. תגובה שהיא קשקוש אחד גדול ויש לך סתירה פנימית. כתבת שאיווינג מנצח כל רכז מהעבר אך מג'יק שלדעתך הוא הכדורסלן הטוב בכל הזמנים היה רכז.
          ובכל מקרה ג'ורדן הוא ללא עוררין הטוב ביותר ומג'יק בעצמו אמר: יש את ג'ורדן ויש את כל השאר. מייקל היה מעולה בשני צדי המגרש באותה מידה יותר ממג'יק והיה מנהיג ווינר גדול יותר ובמכלול היכולות והתכונות היה פשוט גדול יותר וכאמור דברי מג'יק הנ"ל מעידים שג'ורדן הטוב ביותר.

    2. תגיד לי דבר אחד – חצי דבר – שטוב היום יותר אז. עד היום הקפיצות לגובה מהמקום שנבדקות ע"י אונ' צפון קרולינה שייכות לוותיקים ובראשם ג'ורדן.
      הקבוצות שהזכרתי היו מנצחות את ג"ס או הספארסשל היום ב-20 הפרש.

  6. הקבוצות של השנה נמצאות בכושר לא טוב, עם זאת לליקרס ולבוסטון של מגיק ולארי אין סיכוי,אותו דבר לשיקגו של גורדן בגלל סיבה אחת מרכזית אבולציה (ולפני שאתה מזכיר את בטהובן ספורט הוא דבר טכני). התקדמנו כל כך באתלטיות ,שליטה בכדור ,קליעה אימונים הטכנולגיה תזונה…. 63 הנקודות של גורדן מול בוסטון נראות היום ברמה של תיכון ובהילוך איטי https://youtu.be/QB0ZS8HWw5A הרמה עלתה כל כך שזה מדהים. זה ממש לא רק יעילות התקפית ההתקפות וההגנות היום הרבה יותר חכמות מהירות חזקות…

  7. מתן (4) ואפלטון (10) צודקים. אוסיף רק תיקון למתן, שמחזק את דבריו של אפלטון :
    למרות ששני התאגידים/מונופולים מעיר השעועית ומעיר המלאכים נהנו מהיעדר תקרת שכר שאפשרה להם לרכוש, לדרוס ולרמוס (ראוי לציין שהתקרה נכנסה בהדרגה כששתי הקבוצות היו עדיין בשיאן) – אני חושב שהמהירות והקליעה של היום לא דומות למה שהכרנו פעם. ראיתי משחקים שלמים בעשרות באותם הימים (כשמנחם ועופר שלח התחרו ביניהם בדיווחים בידיעות ובמעריב) – בוסטון של אז מפסידה ל-ג"ס ולקליבלנד של היום ב-30 הפרש. האיטיות שלהם תהיה מגוכחת. מי סופר היום גבוהים כבדים ?
    הלייקרס של ימי השואו-טיים היו נותנים פייט אבל הספסל שלהם הסתכם ב-קופר, קלעי שהיום לא מספיק להוציא זריקה (סט שוט קטלני שלוקח רבע שעה לשגר אותו).
    שיקאגו זה סיפור אחר וקשה להשוות ולנתח כי מי מוכן להמר נגד מייקל ? אני חושב ש-ג"ס של 2015 ושיקאגו של מייקל אחרי החזרה הן החזקות בהיסטוריה.
    ס"א זו תופעה לדיון נפרד. לא נראים כמו כלום ודיירי קבע בצמרת בזכות… מחוייבות בהגנה ! כמה מיושן, ככה קטלני.

    1. ג"ס ב2015 נדרשו ל-6 משחקים מול עודפי קליבלנד וזה אחרי שלך תדע מה קורה אם טוני אלן לא נפצע במצב של 1:2 לממפיס.
      קשה לי להגדיר אותם כאחת הטובות בהיסטוריה (מנורמל לתקופה כמובן).

        1. ללייקרס של שאקובי לא היו מתחרות רציניות. לדעתי בתקופה ההיא, תחילת שנות ה-2000 היתה הליגה ברמה הגרועה בהיסטוריה. במזרח קבוצות הטופ היו הניו ג'רזי נטס, פילי של אייברסון, אינדי המזדקנת וכל מיני בוסטון כאלו של פירס ואנטואן ווקר.
          במערב היו הקינגס כמובן, שנשדדו באותה סדרת גמר ידועה ופורטלנד, שאילולא שמטה יתרון 15 מול הלייקרס בגיים 7 היתה לוקחת אליפות. הלייקרס ההיא נהנתה ממזל, חולשה של היריבות, עזרה של שופטים ושאקיל אוניל שבאמת היה ענק.
          לבטח לא אחת הקבוצות הגדולות בהיסטוריה.

          1. אל מה אתה מדבר, אין שום בעיות עם התחרות שהייתה לליקרס יתרה מכך הם שיחקו נגד קבוצות חזקות יותר משגורדן שיחק נגדם. יתרה מכך המזרח באותה שנה הייתה מלחמת דמים שבסופה פילי הגיעו לשחיטה מול הלייקרס.

      1. ג״ס שחקה נגד לברון, יצאה מהלם גמר-ראשון ומחצה את קליבלנד בשלוש תבוסות, שתיים מהן באוהיו. קבוצה היסטורית שהמשיכה את המומנטום לעונת 73:9

        1. הקבוצה שניצלה את הפציעות של לאב ושל אירווינג, כדי לנצח את הדי-ליג של בלאט?

          והיא קבוצה היסטורית, במובן בו קבוצת ה-9-73 נחקקה כבר בהיסטוריה בתור בדיחה, משל ושנינה, הצ'וק הגדול בתולדות הליגה.

          מספיק להגיד היום, 9-73, וזה מספיק. ה-9-11 של ה-NBA.

          1. זה שפציעות הן חלק מהמשחק לא סותר שבהרכב מלא ההתמודדות הייתה צמודה ולא באוח שג"ס הייתה מנצחת.

  8. אני לא חושב שאפשר להשוות בכלל בין הכדורסל של אז להיום ולא אתייחס לזה בתור מישהו שלא ראה בכלל את הכדורסל של "אז" בליייב. אבל, אני חושב שהיום קבוצות לא מגיעות ל-100% מהיכולת בעונה הסדירה.

    שנה שעברה ראינו קבוצה שהגיעה לשיאים מדהימים על המגרש ול-73 ניצחונות, שבסופו של דבר קרסה בגמר אחרי שהגיעה לשיא מוקדם מדי. השנה יש תחושה שכולן, בעיקר קליבלנד וסן אנטוניו, נבנו בשביל להגיע לשיא רק בפלייאוף.

    חוץ מזה, ליגה עם תקרת שכר תכלול בהכרח קבוצות חלשות יותר וליגה מאוזנת יותר. ככה צריך.

  9. אני אוהב איך בסופו של דבר, כל ענף מגיע לויכוחי הקומיקס האלה. מי ינצח בקרב באטמן או סופרמן? (באטמן, אם יש לו מספיק זמן להתכונן) מי יהיה הראשון שישלח יד למפשעה בקרב, דריימונד גרין או דניס רודמן? (התולעת. הוא חכם מספיק כדי לדעת שזו נקודת התורפה היחידה של דריימונד. והוא לא בוחל באמצעים) מי מבין ילידי חיפה של שנות ה-30 יותר טוב בשילוב גאונות, שוק ווליו, חרמנות וצעירות למרות הגיל, מנחם לס או רלף בקשי? (זה צמוד. #זהמהשהואאמר)

      1. ולשאלה הכי חשובה: איפה סופרמן משאיר את הבגדים שלו אחרי שהוא מחליף לבגדי סופרמן וכמה גדולה ההוצאה שלו על בגדים ממשכורת של עיתונאי זוטר?

  10. אולי אני נטול/ רפה הבנה , אבל עדיין מבין מספיק , מנחם , כדי לומר לך שאתה טועה ( אני מנסה להיות מנומס ) .
    הטעות הגדולה שלך היא כרגיל השליפה המהירה על סמך זמן קצר. בשבועיים האחרונים יש דעיכה . איין מה לעשות – גם כי זהו מרץ , החודש בו הקבוצות כבר מותשות ומכוונות להישאר רעננות לפלייאוף / לטנקינג מפואר לשפר את סיכויי הבחירה בדראפט .
    בנוסף , כמה כתבו לך למעלה שהשנה נשברים בליגה שיאי קליעה ואתלטיות . התחרותיות והאינטנסיביות עד הפגרה היו ברמות גבוהות מאוד.
    אני לא חושב שהיית כותב את הטור הזה לפני הפגרה .
    נכון , אתה צריך נושאי כתיבה כל הזמן כדי לעורר עניין . אבל בטור הזה אתה טועה בגדול .

  11. טוב אז כרגע הטופ של הליגה לא נראה הכי מרשים ובעיקר יציב, אבל בעייני בחלק החשוב של העונה, הפלייאוף, רק בעשור הנוכחי אני יכול לחשוב על כול כך הרבה סדרות ענקיות עם כדורסל מדהים והמון התאמות שמובילות לשינוי מומנטום בין הקבוצות ודינמיקה מעניינת.
    כך שבעייני כול עוד הפלייאוף נראה ככה אני לא מודאג מרמת הליגה.

  12. איזה נס שלא ברחה ביצה לאף אחד מהלייקרס עם מכנסוני המעודדת הקצרים ההם. ללא ספק אחת מהתרומות הלא מדוברות של ג'ורדן למשחק

  13. מנחם אני ממש מתפלא עליך.

    ג"ס עם קווין דוראנט הייתה תוחנת את הבולס של מייקל מסיבה פשוטה:

    ב97' קבוצה הייתה מסיימת משחק עם ממוצע של 85 נק' למשחק. והיום הוא ממוצע של 100 +
    ב. בתור אחד שראה את המשחקים ממרחק יריקה אתה אמור לזכור את הקצב של אז ואת הקצב של היום כך ניתן לומר בוודאות שמייקל \ לארי \ מג'יק היו צריכים אינפוזיה וקטטר ם זונדה ב-ASS כדי לסיים את המשחק במצב מאונך ולא חלילה במצב אופקי.
    אני חייב לומר שהמשפט של הייט – אשברי "הטעות הגדולה שלך היא כרגיל השליפה המהירה על סמך זמן קצר" קצת מדגדגת בצדקותה מבחינה עובדתית

  14. ג'ורדן היה מפחד אם הוא היה רואה את הצל של לברון בדיוק באותה המידה שדוראנט מביים פציעות ליפניי הפלייאוף.

  15. מנחם אני ממש מתפלא עליך.
    ג"ס עם קווין דוראנט הייתה תוחנת את הבולס של מייקל מסיבה פשוטה:
    ב97' קבוצה הייתה מסיימת משחק עם ממוצע של 85 נק' למשחק. והיום הוא ממוצע של 100 +
    ב. בתור אחד שראה את המשחקים ממרחק יריקה אתה אמור לזכור את הקצב של אז ואת הקצב של היום כך ניתן לומר בוודאות שמייקל \ לארי \ מג'יק היו צריכים אינפוזיה וקטטר עם זונדה ב-ASS כדי לסיים את המשחק במצב מאונך ולא חלילה במצב אופקי.
    אני חייב לומר שהמשפט של הייט – אשברי "הטעות הגדולה שלך היא כרגיל השליפה המהירה על סמך זמן קצר" קצת מדגדגת בצדקותה מבחינה עובדתית

  16. עוד דבר פשוט שגם רפה הבנה אמור לדעת הוא שיטת הסטטיסטיקה והמחשוב של כל תנועה ולמידת היריב כך שקשה מאוד לקבוצה לגבור בקלות על קבוצה אחרת.
    להבדיל מקבוצות העבר שבזמנם לא היה את כל המחשוב והטכנולוגיה של הכרת השחקן על שלל תנועותיו.

    כך יוצא בפשטות שהקבוצות של הלייקרס, הבולס והסלטיקס שהיו גדולות בעבר , כמעט בוודאות היו נטחנות בטוחן האשפה של הליגה.

  17. גם מכבי של ווילי סימס, ג'מצ'י, מוטי דניאל, חוזה וארגס ונייט האפמן היתה קורעת חצי מקבוצות הנ.ב.א של היום.

  18. בשנות ה-90 לא היה גארד אחד שקרוב לרמה הפיזית של מישהו כמו ווסטבריק

    אפילו קבוצה חלשה כמו אוקלהומה הייתה מיתמודדת עם שיקאגו.

  19. תוכלו לראןת את זה בבננות בחנויות. הן עוברות תהליך הבשלה מהיר בגז, זה לא טבעי אבל מרכך אותן. האם זה טעים כמו הבננות של פעם ? בהחלט לא. גם פחות בריא.
    הנמשל – פעם שחקנים היו בני אדם נורמליים. ועל בסיס הנורמליות הזו הם היו שחקנים עם מוסר עבודה, אחריות, שתוף פעולה, הקרבה. היום כולם כמעט דביליים דגנרטיים משקיעים בתסרוקות כמו בחורות או הומואים עם עגילים, ברקלי אמר נכון שדוויט האוורד פשוט לא יודע חשמור הוא סתם מנפמף בזרועות הטטוסטרוניות שלו כמו שחיין. היום הכל פייק שחקנים כמו פייק ניוז. למעט נדירים. פעם היו שחקנים, היום זה אנשי מקצוע חסרי השמה. מלאי רצון חנצח אבל חסרי נשמה.
    עד כאן הקינה

    1. אל תחליל את כולם..

      לברון יותר כריזמטי מכל הכוכבים בעבר וגם מבחינת אופי הוא עולה על מישהו כמו ג'ורדן.

  20. אתרום את שני הסנטים שלי לדיון, אם תיקחו למשל את שיקגו של ג'ורדן וקליבלנד/ג"ס/ס"א של היום זה יהיה ניצחון של העידן החדש מהסיבה של מה שחכמים ממני רשמו כבר, אימונים טובים יותר, אבולוציה של משחק וכד'.
    מצד שני אם תיקחו את השחקנים שהיו אז ותחשבו מה היה קורה אם במשך חייהם היו עוברים את האימונים וחווים את המשחק ה"חדש" יותר, לא בטוח בכלל שהיו נופלים מהקבוצות של היום.
    אמ;לק – קחו את הקבוצות של פעם עם אימונים של היום ואז השאלה ההיפוטתית תהיה יותר "נכונה".

    1. תגיד לי חצי דבר שהשחקנים של היום עושים שהקבוצות שציינתי לא היו עושים? אבל אז עשו מה שהיום לא עושים: היו מגינים!

  21. בשם "הנהלת" האתר אני דורש מכל רפי ההשכלה והחסרי רזומה עיתונאי להפסיק ולומר שהיום יותר טובים מפעם שהרי כותרת המאמר סותרת כל אפשרות העלאת דיון,

    נא להתנהג בהתאם.

  22. כמה שטויות נכתבו פה בתגובות, ג"ס והקאבס לא עוברות סיבוב ראשון בפלייאוף אם היו משחקים אז.
    והייתי מוסיף לרישמת הקבוצות שרשמת מנחם גם את הבד בויס.
    אפילו אורלנדו של שאק הייתה קורעת את הליגה היום.

  23. תנו לבולס חודש התאקלמות לחוקים של היום והם עדיין אוכלים את כולן בלי מלח, עם ההגנה הכי טובה בליגה.
    מי שחושב שרודמן ופיפן לא מספיק חזקים או זריזים לליגה של היום חי בסרט.

  24. יאללה, גם אני אתרום את דל דעתי למלכודת התגובות הנהדרת הזו.
    תגידו מה שתרצו על ההבדלים בין אז להיום, ותסתכלו שוב בתמונות למעלה, בשלושת הרוצחים הכי גדולים של הכדורסל המודרני.
    יש לי המון כבוד ללברון השחקן, באמת, אבל מישהו חושב להעמיד אותו בסדרה מול ג'ורדן, האיש שמעולם לא הפסיד סדרת גמר? ששלט בכל אחת מהן באופן מוחלט? עד לפני שנה שנתיים עוד קראו ללברון צ'וקר, עכשיו אתם זורקים אותו למים העמוקים מול עמלק לבן עם אופי של פיראנה?
    עם כל הכבוד למדע ולקדמה, מה שחשוב בסוף זה הוובוס, והם רק הצטמקו עם השנים

  25. יש כאן זלזול עצום באחת מקבוצות ההגנה הטובות בהיסטוריה
    לברון לא התמודד עם שומר ברמה של סקוטי פיפן וג׳ורדן לא היה מתנודד עם המשחק של היום ? הוא היה זורק לסל עד זוב דם ומשפר את הקליעה מ 3 . הסטיגמה של נגר לא במקום בכלל
    וזאת מבלי להזכיר את הלייקרס והסלטיקס הגדולות . בירד עם 0 אתלטיות היה לועס כל 4 או 3 מודרני בעיקר מבחוץ
    קשה מאוד לשפוט היסטוריה אבל בשורה התחתונה אין פה שום קבוצה שתזכר מהגדולות בהיסטוריה

  26. (טעות קישור לקאבס יוטה)
    הכתבה לא רק שלא טעות אלא מייפה מאד את האתר היפייפה
    מנחם כל הכבוד על הכתבות הענקיות ועל האתר הנהדר

  27. לאנשים יש נטייה לשפוט דברים באופן מהיר ומיידי, (כיאה לעידן האינטרנט) את הקבוצות של היום צריך לשפוט לאורך זמן ובדיוק כמו שכמה חכמים גדולים הגדירו פה את קארי כג'ורדן הבא בעונה שעברה (תוך התעלמות מוחלטת ממה יקרה לאורך השנים ולא רק בעונה בודדת) ככה צריך יהיה להסתכל על הקבוצות הללו.

    מה שכן דבר אחד בטוח, סגור ונעול. הניקס כל כך מסריחים שאנחנו מצליחים להפסיד לקבוצת הפח של ברוקלין. עצובבבבה

    1. חחחחח תותח אתה בן אדם סגרת ממש יפה את הדיון! 1+

      אני חושב שלאור כל מה שנכתב פה ראוי לאמר שהשוואה בין עידנים בספורט היא קשה מאוד עד בלתי אפשרית מאחר והכל שונה אבל דבר אחד בטוח שהיום הפערים ברמות בין כוכב בליגה לשחקן רוטציה הצטמצמו בטירוף
      ודבר חשוב יותר כוכבים היום טובים פחות מהכוכבים של פעם.. כלומר יש לנו המון כוכבים בליגה אבל הם לא טובים כמו הכוכבים של פעם
      בפשטות
      קיירי אירווינג שחקן ענק ללא ספק וטופ 5 בליגה בעמדת הרכז אבל הוא לא היסטורי כמו סטוקטון ואפילו לא קרוב לרמה שלו

      מנחם כתב על זה פוסט באתר שמסביר ממש טוב את העיניין ואפילו הגבתי לו עליו.. אחפש אותו ואצרף לפה אם אמצא

  28. מנסים להשוות נהג של פורד-טי לנהג פרארי.
    אי אפשר להשוות כלום מול כלום, עבר מול הווה-עתידני ממש. הכל השתכלל במכפלות, היכולת הגופנית, האתלטיות של היום היא באמת שנות אור מאלה ששיחקו פה קודם, בכל הענפים.

    מה כן ניתן לעשות what if ולהשוות איכשהו? הקופסה בראש. היכולת המנטלית. יכולת ההתאוששות, הקילר-אינסטינקט, מיקסום הכישורים, הדבר שנקרא, "ווינריות".

    מקובל להגיד ש-MJ הוא גדול הווינרים. שלא בהסתמך על התוצאות וה-6 מ-6 וכו' – עד כמה הוא באמת שונה מלברון, העלק "בכיין"? מי הביא את עצמו לקצה יותר, ברמה הספורטיבית-מנטלית? עד כמה הסלטיקס של בירד שונים מהספרז של דאנקן? יודעים מה – האם יש עוד קבוצה יותר נחושה, ממקסמת, לוחמת, "ווינרית", מאשר הבד-בויז של איזייאה והתולעת, שלא לדבר על האנדרדוגים מ-2004?

  29. אתם (ושאר העולם) מנהלים את הדיון הביזארי הזה כבר די הרבה זמן בלי להתייחס לשאלה הרלוונטית ביותר: באיזה חוקים משחקים?
    בחוקי האייטיז והניינטיז ברור ששיקגו (או הלייקרס, סלטיקס, והבאד בויז) מנצחים את קליבלנד או גולדן, בחוקים של היום רודמן עף בשתי טכניות אחרי חמש דקות, גראנט בתחילת הרבע השני, פיפן תקוע על 5 עבירות בתחילת השלישי ומחזיק אולי עוד חמש דקות וכו..
    הליגה שינתה את החוקים יותר מידי בשביל ההשוואה הזאת, ובקצב הזה אוטוטו זה יהיה כמו להשוות פוטבול לרוגבי.

  30. השחקנים של היום הם ילדים זבי חוטם לעומת השחקנים של אז ששיחקו עם רצח בעניים. מי מסוג לעצור את צמברלין,קארים,מ.מלון,ק.מלון,בארקלי,מוטמבו,שון קאמפ,אלג'ואן אלו היו שחקנים טורפים עם מרפקים חדים. הח'ברה של היום היו מחבבים מולם. אני לא מזכיר כלל את שלושת הגדולים מפאת כבודם

כתיבת תגובה

סגירת תפריט