כתבתי תגובה לסקירה המצויינת של רון טחן, ולפתע בא לי להכניס אותה כמאמר. כבעל האתר אני מרשה לעצמי לעשות דברים כאלה לפעמים. מצד שני הורדתי את ההדבקה על הטור שלי על מאמנים שיפוטרו.
אולי הייתי צריך להוסיף במאמר 'המאמנים שצריכים להיות מפוטרים' את הפלח הזקן שאמש נראה כמו הומלס עם זקנו ושערו הפרוע הזקוקים לספר טוב, ומיד, , את סטיב קר, ואת לו, ולהביא מאמנים שבאמת יודעים ומכירים את חולשות קבוצותיהם ועושים משהו בנידון.
אז הנה התגובה שלי שהפכה לטור של היום, שמה שגרם לו היה לראות את הספארס, הקבוצה השנייה או השלישית במיטבה היום – ולדעת רבים הטובה ביותר – משחקת ללא מושג, שאילולא היה לה את קאווי לינארד בכמה מבצעים אינדיבידיאלים היתה מזכירה קבוצת ליגה D. תארו לכם את הבוסטון של לארי את הלייקרס של מג'יק, או הבולס של מייקל, מפסידות בבית לנמושה כמו מילווקי שעושה מהן צחוק ממש בביתן הן. לעג ממש בביתן? היתה נגרמת מהפכה בסדר גודל של תימן.
אז הנה הטור שלי ליום זה:
אין היום אף קבוצת NBA ממש טובה. לטובות ביותר ישנם חסרונות רציניים ביותר. הקבוצות הטובות של מייקל, של בירד, ושם מג'יק, היו אוכלות חיים כל מה שמסתובב היום בשטח.
ישנם בין הגולשים כמה חסרי הבנה (מינוס) – נטולי הבנה בסיסית ממש – כמו ברוך רבין, והבן של ג'ון סטוקטון שתמיד מנסה להיות מצחיק אבל כל מסר שלו גורם לדמעותי להתחיל להישפך מעיני הבוכות – שטוענים שהמשחק של היום "טוב בהרבה מאז". אז שיכתבו. עוד קצת ליכלוך באתר לא יפריע. הם הרי כותבים רק מקריאה (סליחה. אולי הם ראו סירטון וחצי). אני ראיתי את כולן – כמה פעמים כל אחת, אז והיום – מחמישה מטרים (בכדורגל אגב, זה בדיוק הפוך!).
הקבוצות שבתמונות האלה היו אוכלות כל דבר שזז היום!
*
דוד
16 מרץ 2017 16:56:50אתה בטוח?
גם אם שינוי שיטת המשחק וההתמחות בזריקות השלוש?
דוד
16 מרץ 2017 16:57:38וכל השינויים האחרים שנכתבו פה באתר
משה
16 מרץ 2017 16:58:22תמיד אפשר לבדוק ב NBA2K
רנדי אורטון
16 מרץ 2017 17:07:15https://www.youtube.com/watch?v=HxD5La2BlwQ
מנחחם, אני מזמין אותך ליראות את הקאבס בפעולה ותבין לבד שכל הקבוצות הנחמדות שהזכרת היו מפסידות בקלות.
הספרס הם כמו חלב מוחמץץ שצריך ליזרוק לפח או להיבנות מחדשש
משה
16 מרץ 2017 17:33:23אייל גולן???
רנדי אורטון
16 מרץ 2017 23:16:24זה מוקדש למנחם ולכל מי שאוהב מוזיקה איכותית
no funny shtuff
16 מרץ 2017 17:08:34בוא'נה לוק לונגלי הזה ממש ג'מוס.
רודמן נראה לידו כמו עודד קטש.
עגל
16 מרץ 2017 19:53:52וואלה זה בדיוק מה שקפץ לי ראשון לעין
מתן גילור
16 מרץ 2017 17:14:28אז הקבוצות טרום עידן תקרת השכר היו מנצחות את אלה שבעידן תקרת השכר? נראה לי שתקרת השכר השיגה את מטרתה.
אז נשארנו עם ג'ורדן? כנראה שיש סיבה למה בקונצנזוס מדובר על השחקן הגדול בהיסטוריה.
אסף
16 מרץ 2017 17:17:19רק בשביל לראות את לברון מיילל מהמכות שהיה חוטף מבירד את מקהייל שווה לראות משחק כזה… תכלס אי אפשר להשוות בין הקבוצות והעידנים השונים והצורה השונה בה שוחק המשחק.
Ish
16 מרץ 2017 17:27:17השאלה היחידה היא האם אתה מוכן לא רק להסתמך על הנוסטלגיה והרומנטיזציה של העבר ולפתוח משחקים מהעבר ולצפות בהם במלואם. אין אדם שעושה זאת ומסוגל להעלות על הכתב את התוכן של הטור הזה.
מנחם לס
16 מרץ 2017 18:41:04תגיד לי, אתה מסוגל לקרוא עברית? זו לא נוסטלגיה. זה כולו 20 שנה מאז שראיתי את ג'ורדן. הם היו אוכלים כל דבר שזז היום. סטיב קר היה משלשל דלשות טוב יותר מכל אחד היום. (אני לא מאמין שבזבזתי 3 שורות עליך)
Ish
16 מרץ 2017 19:32:48מתי פעם אחרונה ראית משחק שלם מהתקופה?
אה נכון אתה לא….
אוהד ס"א
16 מרץ 2017 17:40:04מנחם צועה (צודק וטועה גם יחד).
כמובן שהכדורסל היום אחר לגמרי (גם רפואת הספורט, החוקים, התרבות, הסיקור התקשורתי ועוד), לכן אי אפשר להשוות תפוחים לתפוחים
אבל מנחם צודק היות ואנו נמצאים בנקודת זמן די נדירה שבה 3 הקבוצות הטובות בליגה משחקות חרא.
לכל אחת מהן יש חולשות מובנות רציניות מאד (חוץ מהקאבס, אבל היא עדיין לא הראתה שום רצף של מימש הפוטנציאל שלה).
אם ניקח את הספרס של השנה שזאת קבוצה עם קו אחורי שנע בין לא קיים לרמת יורוליג ומשום מה הם נאבקים על המאזן הטוב בליגה, נבין שיש משהו בסיסי מאד לקוי מאד ברמה של הליגה כולה.
יש תצוגות כוכבים מדהימות, אבל זה רק מחזק את מה שמנחם אומר: יש חרא של קבוצות.
רוב המאמנים כמעט לא משפיעים על המשחק ועסוקים ללטף את האגו של הכוכבים שלהם.
ומשהו קטן על פופ, כמו מנחם, לגולנו יש תכונה להאדיר את מה שהיה בעבר, כולל את היכולות המיתיות של פופ. אבל לפופ תמיד היו נפילות מקצועיות מביכות מאד (אחת מהן אתמול ועוד אחת במשחק מס' 6, אז…).
אסף
16 מרץ 2017 17:48:10מכיר מאמן שלא היו לו נפילות מקצועיות לאורך קריירה כל כך ארוכה?
בהחלט גם לפופ היו ויש שגיאות מקצועיות אבל לדעתי הן מתגמדות לעומת היכולת שלו לייצר את הקבוצה בין היציבות בהיסטוריה של המשחק (לאורך שני עשורים רצופים)
ברוך רובין
16 מרץ 2017 18:05:52הקבוצות של השנה נראות לא טום, עם זאת לליקרס ולבוסטון של מגיק ולארי אין סיכוי,אותו דבר לשיקגו של גורדן בגלל סיבה אחת מרכזית אבולציה (ולפני שאתה מזכיר את בטהובן ספורט הוא דבר טכני). התקדמנו כל כך באתלטיות ,שליטה בכדור ,קליעה אימונים הטכנולגיה תזונה…. 63 הנקודות של גורדן מול בוסטון נראות היום ברמה של תיכון ובהילוך איטי https://youtu.be/QB0ZS8HWw5A
מנחם לס
16 מרץ 2017 18:42:57נכון…אבולוציה…ב-20 שנה מאז ראיתי את הבולס של 1997. …דרווין, איפה אתה כשאני צריך אותך????
פינקי
16 מרץ 2017 19:28:54אני מאמין שהוא התכוון לאבולוציה של המשחק, לא של המין האנושי, וזה באמת נכון, הספורט היום הרבה יותר מקצועי ומדעי ממה שהיה בעבר.
ברוך רובין
16 מרץ 2017 22:51:57כמובן שאבולציה של המשחק.
Ish
16 מרץ 2017 20:06:25So M A N Y bailout calls
🐐 not
דובי
16 מרץ 2017 17:52:41הייתי מת לראות ליגה של הקבוצות הגדולות בהיסטוריה עם ג"ס ספרס וקאבס של היום
אשך טמיר המקורי ובנוסף סבור שיש להקיא על ראסל ווסטברוק
16 מרץ 2017 17:52:57מנחם מסכים איתך לחלוטין
גיא הרשע
16 מרץ 2017 18:03:07אני ערכתי לך את התגובה.
תודה.
ג'ורג' חבש הסקרן
16 מרץ 2017 18:32:55אם אתה ערכת הוא צריך להגיד תודה, לא?
אפלטון
16 מרץ 2017 18:03:05אהה בגלל זה יש 2 קבוצות השנה שמציגות את היעילות הההתקפית הכי גדולה בהיסטוריה.
מנחם לא יודע באיזה עולם אתה חי, אבל הכדורסל שיש היום בליגה באמת יותר טוב ממה שהיה מאז ומעולם. גם ברמת הקבוצות, ברמת האתלטיות, פיזור הכישרון ורמת הכוכבים. וזה אני אומר בתור נוסטולוג סדרתי.
אשך טמיר המקורי
16 מרץ 2017 18:52:00יעילות התקפית? נו באמת
גם קבוצת בידודים של שחקן וחצי כמו טורונטו הייתה "היסטורית" ביעילות התקפית.
עוד קשקוש מבית היוצר של הסטטיסטיקה.
לא יעזור, אין טוב ממראה עיניים ומוח חושב.
מה גם שבחוקים של היום כל הקבוצות הגדולות האלה עם השחקנים ההיסטוריים היו טובות התקפית הרבה-הרבה-הרבה יותר מאז.
Ish
16 מרץ 2017 19:35:10מראה עיניים תקף כשאתה מוכן לחזור ולהסתכל בעבר.
תום
16 מרץ 2017 19:51:31הקבוצות של היום הרבה יותר טובות משתי סיבות עיקריות:
1) המשחק השתנה, הקצב יהיה מהיר מדי לקבוצות של פעם
2) הכוכבים היום הרבה יותר טובים מהכוכבים של אז, ומי שאומר שהכוכבים לא מכריעים משחקים, צריך לצפות במשחקים של קליבלנד, ג"ס, אוק' ויוסטון,במצ' אפ בין קליבלנד לשיקגו: אירווינג נגד כל פוינט גארד, ניצחון קל לאירווינג, ג'ורדן נגד שאמפרט, חוץ מכמה מהלכי פוסט יפים, אך בנוגע למהירות ויכולת לחזות את השחקן היריב, ניצחון קל לשאמפרט, לברון נגד פיפן: עם כל האהדה שלי לפיפן, לברון בעיניי הוא השני הטוב בהיסטוריה אחרי מג'יק ג'ונסון, ורודמן נגד לאב, עם קצת עזרה מתומפסון, רודמן לא מצליח לעשות כלום ואיטי מדי כדי לשמור את התנועה של לאב ופריי החוצה
חצבני
16 מרץ 2017 20:36:58לא
ברלה
16 מרץ 2017 21:51:37כן, ג'ורדן נגד שאמפרט, זה מה שיתן לקאבס את הניצחון
חורחן
17 מרץ 2017 00:35:47אתה בטוח שאתה מבין כדורסל?
חורחן
17 מרץ 2017 00:56:35לאור התגובה הטיפשית שלך אני מניח שלא צפית בזמן אמת בבולס או באיזשהו משחק באותה תקופה.
בוא אני אסביר לך למה רשמת פה גיבוב של שטויות ברמה של האחיין בן ה6 שלי.
1. לרמוז אפילו ששמפרט יכול לשמור על ג׳ורדן זה מגוחך שלא לדבר על זה שרשמת שהוא לוקח אותו, ג׳ורדן התחשל על ידי הבד בויז וגורדן רולס מה גורם לך לחשוב שפוץ כמו שאמפרט בכלל מדגדג אותו, ג׳ורדן קולע מולו 50 נק בקל.
2. פיפן לא ישמור על לברון אלא רודמן שיכול לשמור על כל עמדה, הוא ייכנס לו לראש וישבור את לברון הבכיין מנטלית עוד ברבע הראשון, הוא לא כישרוני כמו לברון אבל הוא ימרר לו את החיים בצורה שלברון לא חווה מעולם.
3. פיפן ישמור על לאב ולאב לא יסיים עם דאבל פיגרס אפילו, הוא עוךה עליו בכל פרמטר, לברון שנוהג להסתתר בהגנה כדי עלק לשמור כוחות לא יסתדר עם פיפן ומכיוון שלאב שומר גרוע ורודמן לא באמת רוצה לקלוע נקודות אלא רק לקחת ריבואנד לברון ייקח את רודמן וללאב לא יהיה מקום אפילו על המגרש.
4. רון הארפר היה שחקן בינוני מאוד, התפקיד שלו היה לכדרר את הכדור מעבר לחצי ומדי פעם לקלוע סל אבל פריאר בהגנה הוא לא היה וקיירי לא היה עושה לו את מה שהוא עושה היום לגארדים, חוץ מזה שכנראה שג׳ורדן היה לוקח אותו כי ג׳ורדן בניגוד ללברון רצה לשמור.
5. ההוכחה שאין לך באמת אבל טיפת מושג זה מה שרשמת על מג׳יק, הכי טוב? פחחח לא בטוח שהוא בעשירייה .
6. סליחה על השפה הבוטה שרשמתי את התגובה אבל באמת ששברת שיא
חורחן
17 מרץ 2017 00:57:19רודמן איטי מדי… נו באמת
הציפור הנדירה
17 מרץ 2017 10:08:47לחורחן: לגבי מג'יק אתה טועה לחלוטין!!! יש לו מקום גם בין חמשת הכדורסלנים הטובים בכל הזמנים ולא רק העשרה. ההשפעה שלו על הקבוצה והפיכת השחקנים שסביבו לטובים יותר היא לא פחות מאף אחד אחר כולל ג'ורדן. וגם בירד היה גאון כדורסל כזה.
יובל
17 מרץ 2017 12:56:35בגלל שאי אפשר להגיב לתגובה הבאה שלך אני מגיב פה:
לתום, אני באמת לא רוצה לפגוע אבל אתה מדבר שטויות וחורחן פה פירט מצוין למה.. שלא לדבר על זה שג'ורדן היה נשמר כנראה על ידי לברון והיה טוחן אותו פי מאה רק מהרצח שהיה רואה בעיניים.. ג'ורדן היה קילר ברמות שהיום אף אחד לא מתקרב אלייהן אולי רק קובי וגם הוא פרש
אי לכך ובהתאם לזאת אתה באמת גורם לי לתהות איך הסקת מסקנה כזו ששאמפרט יעצור אותו ועוד בקלות.. ואני בכלל לא מדבר על המאצ' אפ בין 2 הקבוצות.. שם בכלל אין מה לדבר
לחורחן התגובה שלך גרמה לי להעריך אותך מאוד עד הרגע שאמרת שמג'יק לא טופ 10.. שם גרמת לי לתהות ולהציע לך לראות משחקים שלו ולהבין שהוא שני רק למייקל ואם לא היה מקבל איידס אולי גם היה ראשון.. (לא באמת.. ג'ורדן פשוט משהו שאין לו תחרות אבל מג'יק היה One of a kind ברמה שעומדת בפני עצמה וגם אלייה לעולם לא יגיעו.. אולי רק לברון מתקרב אליו וגם זה לא ממש כי לברון לא ווינר כמוהם (כשאני אומר כמוהם אני מדבר על הגדולים ביותר כקבוצה לא רק מייקל מג'יק))
ובקשר לנקודות שלי על מג'יק אני בטוח שמנחם יוכל לתת לך תשובה מפורטת ומנומקת הרבה יותר ויציע לך הסברים למה הוא פשוט טופ 3 בלי ספק
חורחן
17 מרץ 2017 13:37:09אני מקבל את שאתם אומרים על מג׳יק ואני גם חושב שזה נושא שאפשר להתווכח עליו אבל אני לא מסכים (לא אמרתי שהוא לא טופ 10 אמרתי שהוא לא בטוח…)
ג׳ורדן, בירד, צ׳ימברלין, ביל ראסל, קארים, לברון, דאנקן והאקים לדעתי שחקנים יותר גדולים אבל זה באמת ניתן לוויכוח ואני מקבל את הדעה אפילו שהוא טופ3 אבל מס1? אין סיכוי
יובל
17 מרץ 2017 14:02:54אתה לחלוטין צודק וגם כתבתי את זה שם שלא באמת.. ג'ורדן פשוט משהו שאין לו תחרות'
מייקל ללא ספק מס 1
הכוונה שלי הייתה שמג'יק גם רמה אחת מעל כולם
אבל אנחנו מסכימים אחרי התגובה שלך עכשיו ויישבנו את העניין מבחינתי
הציפור הנדירה
17 מרץ 2017 10:04:11תגובה שהיא קשקוש אחד גדול ויש לך סתירה פנימית. כתבת שאיווינג מנצח כל רכז מהעבר אך מג'יק שלדעתך הוא הכדורסלן הטוב בכל הזמנים היה רכז.
ובכל מקרה ג'ורדן הוא ללא עוררין הטוב ביותר ומג'יק בעצמו אמר: יש את ג'ורדן ויש את כל השאר. מייקל היה מעולה בשני צדי המגרש באותה מידה יותר ממג'יק והיה מנהיג ווינר גדול יותר ובמכלול היכולות והתכונות היה פשוט גדול יותר וכאמור דברי מג'יק הנ"ל מעידים שג'ורדן הטוב ביותר.
מנחם לס
17 מרץ 2017 01:38:14תגיד לי דבר אחד – חצי דבר – שטוב היום יותר אז. עד היום הקפיצות לגובה מהמקום שנבדקות ע"י אונ' צפון קרולינה שייכות לוותיקים ובראשם ג'ורדן.
הקבוצות שהזכרתי היו מנצחות את ג"ס או הספארסשל היום ב-20 הפרש.
ברוך רובין
16 מרץ 2017 18:09:07הקבוצות של השנה נמצאות בכושר לא טוב, עם זאת לליקרס ולבוסטון של מגיק ולארי אין סיכוי,אותו דבר לשיקגו של גורדן בגלל סיבה אחת מרכזית אבולציה (ולפני שאתה מזכיר את בטהובן ספורט הוא דבר טכני). התקדמנו כל כך באתלטיות ,שליטה בכדור ,קליעה אימונים הטכנולגיה תזונה…. 63 הנקודות של גורדן מול בוסטון נראות היום ברמה של תיכון ובהילוך איטי https://youtu.be/QB0ZS8HWw5A הרמה עלתה כל כך שזה מדהים. זה ממש לא רק יעילות התקפית ההתקפות וההגנות היום הרבה יותר חכמות מהירות חזקות…
דה שוט
16 מרץ 2017 18:11:59מתן (4) ואפלטון (10) צודקים. אוסיף רק תיקון למתן, שמחזק את דבריו של אפלטון :
למרות ששני התאגידים/מונופולים מעיר השעועית ומעיר המלאכים נהנו מהיעדר תקרת שכר שאפשרה להם לרכוש, לדרוס ולרמוס (ראוי לציין שהתקרה נכנסה בהדרגה כששתי הקבוצות היו עדיין בשיאן) – אני חושב שהמהירות והקליעה של היום לא דומות למה שהכרנו פעם. ראיתי משחקים שלמים בעשרות באותם הימים (כשמנחם ועופר שלח התחרו ביניהם בדיווחים בידיעות ובמעריב) – בוסטון של אז מפסידה ל-ג"ס ולקליבלנד של היום ב-30 הפרש. האיטיות שלהם תהיה מגוכחת. מי סופר היום גבוהים כבדים ?
הלייקרס של ימי השואו-טיים היו נותנים פייט אבל הספסל שלהם הסתכם ב-קופר, קלעי שהיום לא מספיק להוציא זריקה (סט שוט קטלני שלוקח רבע שעה לשגר אותו).
שיקאגו זה סיפור אחר וקשה להשוות ולנתח כי מי מוכן להמר נגד מייקל ? אני חושב ש-ג"ס של 2015 ושיקאגו של מייקל אחרי החזרה הן החזקות בהיסטוריה.
ס"א זו תופעה לדיון נפרד. לא נראים כמו כלום ודיירי קבע בצמרת בזכות… מחוייבות בהגנה ! כמה מיושן, ככה קטלני.
מתן גילור
16 מרץ 2017 18:25:57ג"ס ב2015 נדרשו ל-6 משחקים מול עודפי קליבלנד וזה אחרי שלך תדע מה קורה אם טוני אלן לא נפצע במצב של 1:2 לממפיס.
קשה לי להגדיר אותם כאחת הטובות בהיסטוריה (מנורמל לתקופה כמובן).
רועי ויינברג
16 מרץ 2017 18:32:59מסכים. גם ללייקרס של שאקובי יש מקום ברשימה הזאת, ואולי למיאמי של 2012-2014.
דה שוט
16 מרץ 2017 19:32:48+ 0.95
no funny shtuff
16 מרץ 2017 21:31:28ללייקרס של שאקובי לא היו מתחרות רציניות. לדעתי בתקופה ההיא, תחילת שנות ה-2000 היתה הליגה ברמה הגרועה בהיסטוריה. במזרח קבוצות הטופ היו הניו ג'רזי נטס, פילי של אייברסון, אינדי המזדקנת וכל מיני בוסטון כאלו של פירס ואנטואן ווקר.
במערב היו הקינגס כמובן, שנשדדו באותה סדרת גמר ידועה ופורטלנד, שאילולא שמטה יתרון 15 מול הלייקרס בגיים 7 היתה לוקחת אליפות. הלייקרס ההיא נהנתה ממזל, חולשה של היריבות, עזרה של שופטים ושאקיל אוניל שבאמת היה ענק.
לבטח לא אחת הקבוצות הגדולות בהיסטוריה.
ברוך רובין
16 מרץ 2017 22:55:14אל מה אתה מדבר, אין שום בעיות עם התחרות שהייתה לליקרס יתרה מכך הם שיחקו נגד קבוצות חזקות יותר משגורדן שיחק נגדם. יתרה מכך המזרח באותה שנה הייתה מלחמת דמים שבסופה פילי הגיעו לשחיטה מול הלייקרס.
Mbk
17 מרץ 2017 02:42:03במזרח היה גרוע באותם שנים ,במערב היה אש עם הספרס , פורטלנד הקינגס שהיו קבוצות מעולות
דה שוט
16 מרץ 2017 19:07:20ג״ס שחקה נגד לברון, יצאה מהלם גמר-ראשון ומחצה את קליבלנד בשלוש תבוסות, שתיים מהן באוהיו. קבוצה היסטורית שהמשיכה את המומנטום לעונת 73:9
סומסום
16 מרץ 2017 20:24:05הקבוצה שניצלה את הפציעות של לאב ושל אירווינג, כדי לנצח את הדי-ליג של בלאט?
והיא קבוצה היסטורית, במובן בו קבוצת ה-9-73 נחקקה כבר בהיסטוריה בתור בדיחה, משל ושנינה, הצ'וק הגדול בתולדות הליגה.
מספיק להגיד היום, 9-73, וזה מספיק. ה-9-11 של ה-NBA.
דה שוט
16 מרץ 2017 20:31:18דומה לברזיל 82
סומסום
16 מרץ 2017 20:42:25זה כבר יותר נכון. ומחמיא בטירוף.
(ואל תשכח את הולנד 74. לזכור ולא לשכוח).
רועי ויינברג
16 מרץ 2017 20:42:40מסכים. הם לא זכורים לטוב.
דה שוט
16 מרץ 2017 21:10:20+ 1
אי אפשר להגיד מילה רעה על קרוייף
ברוך רובין
16 מרץ 2017 22:36:32מה זה ניצלה את הפציעות של קרי ולאב? פציעות זה חלק מהמשחק.
הציפור הנדירה
17 מרץ 2017 10:12:08זה שפציעות הן חלק מהמשחק לא סותר שבהרכב מלא ההתמודדות הייתה צמודה ולא באוח שג"ס הייתה מנצחת.
רועי ויינברג
16 מרץ 2017 18:23:51אני לא חושב שאפשר להשוות בכלל בין הכדורסל של אז להיום ולא אתייחס לזה בתור מישהו שלא ראה בכלל את הכדורסל של "אז" בליייב. אבל, אני חושב שהיום קבוצות לא מגיעות ל-100% מהיכולת בעונה הסדירה.
שנה שעברה ראינו קבוצה שהגיעה לשיאים מדהימים על המגרש ול-73 ניצחונות, שבסופו של דבר קרסה בגמר אחרי שהגיעה לשיא מוקדם מדי. השנה יש תחושה שכולן, בעיקר קליבלנד וסן אנטוניו, נבנו בשביל להגיע לשיא רק בפלייאוף.
חוץ מזה, ליגה עם תקרת שכר תכלול בהכרח קבוצות חלשות יותר וליגה מאוזנת יותר. ככה צריך.
דה שוט
16 מרץ 2017 21:11:57+ 1
תיאור טוב של התנהלות הקבוצות בעונה הרגילה.
Ljos
16 מרץ 2017 18:33:06אני אוהב איך בסופו של דבר, כל ענף מגיע לויכוחי הקומיקס האלה. מי ינצח בקרב באטמן או סופרמן? (באטמן, אם יש לו מספיק זמן להתכונן) מי יהיה הראשון שישלח יד למפשעה בקרב, דריימונד גרין או דניס רודמן? (התולעת. הוא חכם מספיק כדי לדעת שזו נקודת התורפה היחידה של דריימונד. והוא לא בוחל באמצעים) מי מבין ילידי חיפה של שנות ה-30 יותר טוב בשילוב גאונות, שוק ווליו, חרמנות וצעירות למרות הגיל, מנחם לס או רלף בקשי? (זה צמוד. #זהמהשהואאמר)
רועי ויינברג
16 מרץ 2017 18:42:39סופרמן. קל
Ljos
16 מרץ 2017 18:50:01ולשאלה הכי חשובה: איפה סופרמן משאיר את הבגדים שלו אחרי שהוא מחליף לבגדי סופרמן וכמה גדולה ההוצאה שלו על בגדים ממשכורת של עיתונאי זוטר?
מתן גילור
16 מרץ 2017 19:50:15ברור שבאטמן. הוא פשוט יקנה את סופרמן.
מנחם לס
17 מרץ 2017 01:42:27רלף בקשי????
Ljos
17 מרץ 2017 13:55:22גאון לא מוערך מספיק.
הייט-אשברי
16 מרץ 2017 18:41:21אולי אני נטול/ רפה הבנה , אבל עדיין מבין מספיק , מנחם , כדי לומר לך שאתה טועה ( אני מנסה להיות מנומס ) .
הטעות הגדולה שלך היא כרגיל השליפה המהירה על סמך זמן קצר. בשבועיים האחרונים יש דעיכה . איין מה לעשות – גם כי זהו מרץ , החודש בו הקבוצות כבר מותשות ומכוונות להישאר רעננות לפלייאוף / לטנקינג מפואר לשפר את סיכויי הבחירה בדראפט .
בנוסף , כמה כתבו לך למעלה שהשנה נשברים בליגה שיאי קליעה ואתלטיות . התחרותיות והאינטנסיביות עד הפגרה היו ברמות גבוהות מאוד.
אני לא חושב שהיית כותב את הטור הזה לפני הפגרה .
נכון , אתה צריך נושאי כתיבה כל הזמן כדי לעורר עניין . אבל בטור הזה אתה טועה בגדול .
מנחם לס
17 מרץ 2017 01:44:24כי היום אין הגנות לעומת ההגנה של הסלטיקס, או הבולס.
מנחם לס
16 מרץ 2017 18:45:09רפי ההבנה – מבינים? יחס 20 ל-2
איציק קוברה
16 מרץ 2017 18:56:03התגעגעתי לפוסטים המתנגחים של מנחם
אפלטון
16 מרץ 2017 19:05:50חכה תכף מגיע הפלייאוף.
בריכות הבוץ כבר מתחממות והאשך עושה מתיחות בביקיני.
שחר
16 מרץ 2017 19:12:12טוב אז כרגע הטופ של הליגה לא נראה הכי מרשים ובעיקר יציב, אבל בעייני בחלק החשוב של העונה, הפלייאוף, רק בעשור הנוכחי אני יכול לחשוב על כול כך הרבה סדרות ענקיות עם כדורסל מדהים והמון התאמות שמובילות לשינוי מומנטום בין הקבוצות ודינמיקה מעניינת.
כך שבעייני כול עוד הפלייאוף נראה ככה אני לא מודאג מרמת הליגה.
מנחם לס
17 מרץ 2017 01:45:30היום ההגנות הן מגוחכות לעומת אז
הניקס מאכילים אותי כבר 30 שנה בקירוב קש
16 מרץ 2017 19:27:09איזה נס שלא ברחה ביצה לאף אחד מהלייקרס עם מכנסוני המעודדת הקצרים ההם. ללא ספק אחת מהתרומות הלא מדוברות של ג'ורדן למשחק
MJ234523
16 מרץ 2017 19:35:00מנחם אני ממש מתפלא עליך.
ג"ס עם קווין דוראנט הייתה תוחנת את הבולס של מייקל מסיבה פשוטה:
ב97' קבוצה הייתה מסיימת משחק עם ממוצע של 85 נק' למשחק. והיום הוא ממוצע של 100 +
ב. בתור אחד שראה את המשחקים ממרחק יריקה אתה אמור לזכור את הקצב של אז ואת הקצב של היום כך ניתן לומר בוודאות שמייקל \ לארי \ מג'יק היו צריכים אינפוזיה וקטטר ם זונדה ב-ASS כדי לסיים את המשחק במצב מאונך ולא חלילה במצב אופקי.
אני חייב לומר שהמשפט של הייט – אשברי "הטעות הגדולה שלך היא כרגיל השליפה המהירה על סמך זמן קצר" קצת מדגדגת בצדקותה מבחינה עובדתית
מנחם לס
17 מרץ 2017 01:46:39כי היום ההגנות הן מגוחכות לעומת אז אז כולם קולעים חופשי
רנדי אורטון
16 מרץ 2017 19:35:10ג'ורדן היה מפחד אם הוא היה רואה את הצל של לברון בדיוק באותה המידה שדוראנט מביים פציעות ליפניי הפלייאוף.
MJ234523
16 מרץ 2017 19:40:11מתבייש להסכים איתך.. אבל צודק!
רנדי אורטון
16 מרץ 2017 22:27:29אל תיתיבש מהאמת גם אתה לא מסכים איתה!
מנחם לס
17 מרץ 2017 01:47:42ג'ורדן היה 'מפחד'? רמת הדביליות כאן עולה על כל מה שהיה בעבר.
MJ234523
16 מרץ 2017 19:35:46מנחם אני ממש מתפלא עליך.
ג"ס עם קווין דוראנט הייתה תוחנת את הבולס של מייקל מסיבה פשוטה:
ב97' קבוצה הייתה מסיימת משחק עם ממוצע של 85 נק' למשחק. והיום הוא ממוצע של 100 +
ב. בתור אחד שראה את המשחקים ממרחק יריקה אתה אמור לזכור את הקצב של אז ואת הקצב של היום כך ניתן לומר בוודאות שמייקל \ לארי \ מג'יק היו צריכים אינפוזיה וקטטר עם זונדה ב-ASS כדי לסיים את המשחק במצב מאונך ולא חלילה במצב אופקי.
אני חייב לומר שהמשפט של הייט – אשברי "הטעות הגדולה שלך היא כרגיל השליפה המהירה על סמך זמן קצר" קצת מדגדגת בצדקותה מבחינה עובדתית
מנחם לס
17 מרץ 2017 01:48:05כי היום ההגנות הן מגוחכות לעומת אז אז כולם קולעים חופשי
MJ234523
16 מרץ 2017 19:39:15עוד דבר פשוט שגם רפה הבנה אמור לדעת הוא שיטת הסטטיסטיקה והמחשוב של כל תנועה ולמידת היריב כך שקשה מאוד לקבוצה לגבור בקלות על קבוצה אחרת.
להבדיל מקבוצות העבר שבזמנם לא היה את כל המחשוב והטכנולוגיה של הכרת השחקן על שלל תנועותיו.
כך יוצא בפשטות שהקבוצות של הלייקרס, הבולס והסלטיקס שהיו גדולות בעבר , כמעט בוודאות היו נטחנות בטוחן האשפה של הליגה.
מנחם לס
17 מרץ 2017 01:48:37היום ההגנות הן כולם חמאה במדבר
MJ234523
16 מרץ 2017 19:44:23ולמען הסדר הטוב "הכנתי" גם טיעון מסנגר על מנחם:
http://www.hoops.co.il/?p=45104
בכדי לראות את הטיעון המנצח כדאי להציץ בתגובה 7.2
…….
Atlanta
16 מרץ 2017 22:06:04bull shit mel bull shit
קוין ג'ונסון
16 מרץ 2017 22:23:40גם מכבי של ווילי סימס, ג'מצ'י, מוטי דניאל, חוזה וארגס ונייט האפמן היתה קורעת חצי מקבוצות הנ.ב.א של היום.
רנדי אורטון
16 מרץ 2017 22:30:40בשנות ה-90 לא היה גארד אחד שקרוב לרמה הפיזית של מישהו כמו ווסטבריק
אפילו קבוצה חלשה כמו אוקלהומה הייתה מיתמודדת עם שיקאגו.
מנחם לס
17 מרץ 2017 01:51:49נייט ארצ'יבלד היה ראסל ווסטברוק לפני 50 שנה, ואלן אייברסון לפני 20 שנה
קוין ג'ונסון
16 מרץ 2017 22:31:54תוכלו לראןת את זה בבננות בחנויות. הן עוברות תהליך הבשלה מהיר בגז, זה לא טבעי אבל מרכך אותן. האם זה טעים כמו הבננות של פעם ? בהחלט לא. גם פחות בריא.
הנמשל – פעם שחקנים היו בני אדם נורמליים. ועל בסיס הנורמליות הזו הם היו שחקנים עם מוסר עבודה, אחריות, שתוף פעולה, הקרבה. היום כולם כמעט דביליים דגנרטיים משקיעים בתסרוקות כמו בחורות או הומואים עם עגילים, ברקלי אמר נכון שדוויט האוורד פשוט לא יודע חשמור הוא סתם מנפמף בזרועות הטטוסטרוניות שלו כמו שחיין. היום הכל פייק שחקנים כמו פייק ניוז. למעט נדירים. פעם היו שחקנים, היום זה אנשי מקצוע חסרי השמה. מלאי רצון חנצח אבל חסרי נשמה.
עד כאן הקינה
רנדי אורטון
16 מרץ 2017 22:40:12אל תחליל את כולם..
לברון יותר כריזמטי מכל הכוכבים בעבר וגם מבחינת אופי הוא עולה על מישהו כמו ג'ורדן.
מנחם לס
17 מרץ 2017 01:53:44רנדי, אתה מתחיל לעצבן אותי. היזהר. אני מזהיא=ר אותך. דביל כמוך לא היה כאן כבר הרבה זמן.
עידו גילרי
16 מרץ 2017 22:42:22חחחח, בארקלי מסביר איך לשמור. זה כמו שיעורי קליעה מריקי רוביו.
מנחם לס
17 מרץ 2017 01:52:40היום אין הגנות. נקודה.
ערן
16 מרץ 2017 22:41:54גם פילדלפיה של הד"ר ומלון
היתה אוכלת את כל הקבוצות של היום
Ish
16 מרץ 2017 23:00:45וואוו, עכשיו עברנו לקרוא לאנשים לקניבלים. כמה. נמוך. עוד הטיעונים של אנשים עוד יגיעו כאן?
Ish
16 מרץ 2017 23:06:57ברצינות עכשיו, תצפה בזה:
https://youtu.be/-51zCBFQ-ok
מנחם לס
17 מרץ 2017 01:54:24ייתכן מאד
מתר
16 מרץ 2017 23:33:46אתרום את שני הסנטים שלי לדיון, אם תיקחו למשל את שיקגו של ג'ורדן וקליבלנד/ג"ס/ס"א של היום זה יהיה ניצחון של העידן החדש מהסיבה של מה שחכמים ממני רשמו כבר, אימונים טובים יותר, אבולוציה של משחק וכד'.
מצד שני אם תיקחו את השחקנים שהיו אז ותחשבו מה היה קורה אם במשך חייהם היו עוברים את האימונים וחווים את המשחק ה"חדש" יותר, לא בטוח בכלל שהיו נופלים מהקבוצות של היום.
אמ;לק – קחו את הקבוצות של פעם עם אימונים של היום ואז השאלה ההיפוטתית תהיה יותר "נכונה".
מנחם לס
17 מרץ 2017 01:55:43תגיד לי חצי דבר שהשחקנים של היום עושים שהקבוצות שציינתי לא היו עושים? אבל אז עשו מה שהיום לא עושים: היו מגינים!
MJ234523
16 מרץ 2017 23:42:23בשם "הנהלת" האתר אני דורש מכל רפי ההשכלה והחסרי רזומה עיתונאי להפסיק ולומר שהיום יותר טובים מפעם שהרי כותרת המאמר סותרת כל אפשרות העלאת דיון,
נא להתנהג בהתאם.
חורחן
17 מרץ 2017 00:41:31כמה שטויות נכתבו פה בתגובות, ג"ס והקאבס לא עוברות סיבוב ראשון בפלייאוף אם היו משחקים אז.
והייתי מוסיף לרישמת הקבוצות שרשמת מנחם גם את הבד בויס.
אפילו אורלנדו של שאק הייתה קורעת את הליגה היום.
חמי
17 מרץ 2017 00:45:53תנו לבולס חודש התאקלמות לחוקים של היום והם עדיין אוכלים את כולן בלי מלח, עם ההגנה הכי טובה בליגה.
מי שחושב שרודמן ופיפן לא מספיק חזקים או זריזים לליגה של היום חי בסרט.
Ish
17 מרץ 2017 01:02:17לא, פשוט לא, ממש לא
https://www.youtube.com/watch?v=ppFRkIscoz4
האווי לאסוף
17 מרץ 2017 00:57:03יאללה, גם אני אתרום את דל דעתי למלכודת התגובות הנהדרת הזו.
תגידו מה שתרצו על ההבדלים בין אז להיום, ותסתכלו שוב בתמונות למעלה, בשלושת הרוצחים הכי גדולים של הכדורסל המודרני.
יש לי המון כבוד ללברון השחקן, באמת, אבל מישהו חושב להעמיד אותו בסדרה מול ג'ורדן, האיש שמעולם לא הפסיד סדרת גמר? ששלט בכל אחת מהן באופן מוחלט? עד לפני שנה שנתיים עוד קראו ללברון צ'וקר, עכשיו אתם זורקים אותו למים העמוקים מול עמלק לבן עם אופי של פיראנה?
עם כל הכבוד למדע ולקדמה, מה שחשוב בסוף זה הוובוס, והם רק הצטמקו עם השנים
דורון האסטבן
17 מרץ 2017 02:31:43https://www.youtube.com/channel/UCB8hU8TL1AuWP3W-LscEKLQ/live
Mbk
17 מרץ 2017 02:48:30יש כאן זלזול עצום באחת מקבוצות ההגנה הטובות בהיסטוריה
לברון לא התמודד עם שומר ברמה של סקוטי פיפן וג׳ורדן לא היה מתנודד עם המשחק של היום ? הוא היה זורק לסל עד זוב דם ומשפר את הקליעה מ 3 . הסטיגמה של נגר לא במקום בכלל
וזאת מבלי להזכיר את הלייקרס והסלטיקס הגדולות . בירד עם 0 אתלטיות היה לועס כל 4 או 3 מודרני בעיקר מבחוץ
קשה מאוד לשפוט היסטוריה אבל בשורה התחתונה אין פה שום קבוצה שתזכר מהגדולות בהיסטוריה
דורון האסטבן מנחם תודה!!!!
17 מרץ 2017 02:53:27(טעות קישור לקאבס יוטה)
הכתבה לא רק שלא טעות אלא מייפה מאד את האתר היפייפה
מנחם כל הכבוד על הכתבות הענקיות ועל האתר הנהדר
עידן
17 מרץ 2017 09:12:28לאנשים יש נטייה לשפוט דברים באופן מהיר ומיידי, (כיאה לעידן האינטרנט) את הקבוצות של היום צריך לשפוט לאורך זמן ובדיוק כמו שכמה חכמים גדולים הגדירו פה את קארי כג'ורדן הבא בעונה שעברה (תוך התעלמות מוחלטת ממה יקרה לאורך השנים ולא רק בעונה בודדת) ככה צריך יהיה להסתכל על הקבוצות הללו.
מה שכן דבר אחד בטוח, סגור ונעול. הניקס כל כך מסריחים שאנחנו מצליחים להפסיד לקבוצת הפח של ברוקלין. עצובבבבה
יובל
17 מרץ 2017 13:15:11חחחחח תותח אתה בן אדם סגרת ממש יפה את הדיון! 1+
אני חושב שלאור כל מה שנכתב פה ראוי לאמר שהשוואה בין עידנים בספורט היא קשה מאוד עד בלתי אפשרית מאחר והכל שונה אבל דבר אחד בטוח שהיום הפערים ברמות בין כוכב בליגה לשחקן רוטציה הצטמצמו בטירוף
ודבר חשוב יותר כוכבים היום טובים פחות מהכוכבים של פעם.. כלומר יש לנו המון כוכבים בליגה אבל הם לא טובים כמו הכוכבים של פעם
בפשטות
קיירי אירווינג שחקן ענק ללא ספק וטופ 5 בליגה בעמדת הרכז אבל הוא לא היסטורי כמו סטוקטון ואפילו לא קרוב לרמה שלו
מנחם כתב על זה פוסט באתר שמסביר ממש טוב את העיניין ואפילו הגבתי לו עליו.. אחפש אותו ואצרף לפה אם אמצא
סומסום
17 מרץ 2017 14:06:50מנסים להשוות נהג של פורד-טי לנהג פרארי.
אי אפשר להשוות כלום מול כלום, עבר מול הווה-עתידני ממש. הכל השתכלל במכפלות, היכולת הגופנית, האתלטיות של היום היא באמת שנות אור מאלה ששיחקו פה קודם, בכל הענפים.
מה כן ניתן לעשות what if ולהשוות איכשהו? הקופסה בראש. היכולת המנטלית. יכולת ההתאוששות, הקילר-אינסטינקט, מיקסום הכישורים, הדבר שנקרא, "ווינריות".
מקובל להגיד ש-MJ הוא גדול הווינרים. שלא בהסתמך על התוצאות וה-6 מ-6 וכו' – עד כמה הוא באמת שונה מלברון, העלק "בכיין"? מי הביא את עצמו לקצה יותר, ברמה הספורטיבית-מנטלית? עד כמה הסלטיקס של בירד שונים מהספרז של דאנקן? יודעים מה – האם יש עוד קבוצה יותר נחושה, ממקסמת, לוחמת, "ווינרית", מאשר הבד-בויז של איזייאה והתולעת, שלא לדבר על האנדרדוגים מ-2004?
doriso
17 מרץ 2017 14:24:54אתם (ושאר העולם) מנהלים את הדיון הביזארי הזה כבר די הרבה זמן בלי להתייחס לשאלה הרלוונטית ביותר: באיזה חוקים משחקים?
בחוקי האייטיז והניינטיז ברור ששיקגו (או הלייקרס, סלטיקס, והבאד בויז) מנצחים את קליבלנד או גולדן, בחוקים של היום רודמן עף בשתי טכניות אחרי חמש דקות, גראנט בתחילת הרבע השני, פיפן תקוע על 5 עבירות בתחילת השלישי ומחזיק אולי עוד חמש דקות וכו..
הליגה שינתה את החוקים יותר מידי בשביל ההשוואה הזאת, ובקצב הזה אוטוטו זה יהיה כמו להשוות פוטבול לרוגבי.
ברוך רובין
17 מרץ 2017 22:40:00ממש לא משנה הסט חוקים הקבוצות של היום מרסקות את אלו של פעם, אבולציה של משחק
ערן
17 מרץ 2017 16:07:02השחקנים של היום הם ילדים זבי חוטם לעומת השחקנים של אז ששיחקו עם רצח בעניים. מי מסוג לעצור את צמברלין,קארים,מ.מלון,ק.מלון,בארקלי,מוטמבו,שון קאמפ,אלג'ואן אלו היו שחקנים טורפים עם מרפקים חדים. הח'ברה של היום היו מחבבים מולם. אני לא מזכיר כלל את שלושת הגדולים מפאת כבודם