טור של מל: הייתי שולח אותם לקטוף כותנה

 

הערב קליבלנד הופיעה בממפיס ללא לברון ג'יימס וקווין לאב.

ב-BOX SCORE הרשמי היה כתוב כסיבה לאי ההופעה "מנוחה".

זהו דבר חדש שהתחיל ב-NBA היכן שהוא בשנות ה-2000 המוקדמות, והראשון שהתחיל עם זאת – מי אם לא הוא? – היה הפלח מסן אנטוניו .

הוא היה הראשון לגנוב כסף מכיסי ילדים האוספים גרוש לגרוש, כולל מתנות חנוכה או חג המולד, ואחרי מאמצים קונים כרטיס ביום ראשון למשחק ב-4 לראות את סטפן קרי, אבל סטיב קאר מחליט להושיב את קרי וקליי ת'ומפסון "לנוח".

בכיתה ג' או ד' המורה פנינה הכריחה אותי לשחק את מרדכי בהצגת חנוכה. לא ישנתי חצי לילה. הייתי הרוג ומטושטש מההצגה. זה היה יותר קשה מעשרה משחקי כדורגל.

אתם יודעים מה זה להיות שחקן ראשי במחזה "המילטון" בברודוויי? 3 שעות נטו. לפני זה שעתיים להתלבש, להתאפר, להסתרק. חוזרים הביתה ב-2 בלילה. ולמחרת אותו דבר. ביום רביעי וראשון שתי הצגות אחת אחרי השנייה.

לברון ג'יימס היה זקוק 'למנוחה'?

אתם יודעים כמה הוא רץ (ו-75% ריצה קלה ביותר עם איזה 6-7 ספרינטים של 12 מטרים)? מחקר שנעשה ואני לא זוכר היכן וע"י מי מצא שהשחקן הרץ יותר מכולם ב-NBA הוא לואל דנג. כמה הוא רץ במשחק? 2.7 מייל. 4.3 קילומטרים מושתנים. אני, זקן בן 79, רץ 2 מייל כל יום. עד גיל 75 הייתי רץ 3 מייל ליום.

כמה דחיפות, כמה ניתורים, והרבה ישיבה על הספסל.

מה הבעייה לעשות זאת יום-יום? גם לקוטפי כותנה וחופרי תעלות נותנים ימי מנוחה? הייתי מת לשלוח את לברון וקווין לאב ליום של 8 שעות קטיפת כותנה באיזה שדה באלבאמה באמצע חודש יולי. (וקוטפי הכותנה משתכרים 120 דולאר ליום; לא כמה אלפי דולארים לשעת עבודה (משהו בסביבות $18,000 לשעה לפי חשבוני).

היום השחקנים מוסעים בלימוזינות למלונות חמישה כוכבים, ומשם ישר למטוס פרטי שבו המושבים נשכבים להפוך למיטות, ובמטוס ג'קוזים, מסג'יסטים, ואוכל מלכים.

למה בשנות ה-70 וה-80 כששיחקו 82 משחקים לא היה דבר כזה "משחק מנוחה"??? כי אז היו גברים, לא מפונקים רכים ששריטה קלה גורמת להם למשבר פיזי ומנטלי.

שחקני במה, נגני פילהרמונית, רקדני בלט – איש לא יחלום TO SKIP הצגה. זה אפילו לא בהלך מחשבתם. זה לא נעשה בהוקי – משחק הרבה-הרבה יותר קשה עם פציעות רבות ששם שחקן  מ-ת-ב-י-י-ש   לא לשחק אפילו יום אחרי שאיבד 5 שיניים, או שבר קטן בצלעות. וzה לא נעשה בבייסבול עם 162 משחקים ),

זה קורה רק במשחק הבכיינים-מפונקים- בכיינים-אנינים-דליקטים הנקרא כדורסל. הם משתכרים יותר מכל משחק אחר בעולם ומשחקים משחק שאתלט עליון חייב להיות מסוגל לשחק  פעמיים ביום, לא רק פעם ביום, אם זאת היתה ה'מודה'. זאת רק בעייה פסיכולוגית/מנטלית שהכניסו לראשי המפונקים שלשחק יום אחרי יום זאת בעייה.

אבל זה ניכנס למודה "לנוח" וככה גונבים לאנשים הגונים כסף טוב ללא כל בושה וללא כל נקיפות מצפון.

אם אני הקומיסיונר אני מוצא חוק נגד זה. כל החמצת משחק ללא סיבה – מיליון דולאר קנס, כסף שיוחזר לפטרונים שגנבו להם כסף ישר מהכיס, כסף שבזיעת אפם הם מרוויחים במוסך או במשאית הזבל.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 81 תגובות

  1. כותרת דוחה, אני לא חסיד של PC אבל זה לא לעניין. מה גם שהאתר הוא לא למטרות רווח עם פרסומות אז אין צורך בקליק בייט כדי להשיג כניסות.

    ובמקום לדבר על כך שהם רצים רק 3 מייל או כול נתון אחר, כדורסל זה לא סתם לרוץ ריצה קלה של כמה מייל, זה דורש מהגוף הרבה הרבה יותר, ספירנטים, ניתורים, שינוי כיוון, דחיפות וחבלות מכל המאבקים, תנועה ללא כדור ובכלל גם כשאתה עומד בהתקפה עומדת בהגנה אתה עושה מלא תנועה במקום והגוף דרוך כמו קפיץ, לא נספר שם שום מרחק ריצה אבל הגוף עובד ללא הפסקה.

    1. לגוף התגובה – ובכל זאת, בדור הקודם (ג'ורדן, סטוקטון) ובדור שלפיו לא ויתרו על משחק.
      מי שבריא שיחק.
      ולפי מה שהבנתי מהתגובות של אפלטון לתלונה שלי על מנוחת כוכבים בסיקור של אתמול, פעם העומס היה עוד יותר מרוכז (יותר בק-טו-בק).
      אז מה התירוץ?
      אנשים קונים כרטיסים במיטב כספם, מאות דולרים לעיתים למשחק מול הגדולות, ובסוף הגדולה מגיעה בלי לברון ולאב. וקולעת 85 נקודות אחרי 36 בחצי!
      אל תגיד לי שזה לא היה מטריף אותך לשלם על משחק כזה יותר מ-10$.

      לגבי הכותרת לא הבנתי את הטענה. זה לא גזעני כי לא מדובר רק על שחקנים שחורים, אלא על לברון ולאב. מנחם נותן דוגמה של עבודת כפיים קשה ומתישה בלי תגמול שפעם היו עושים.
      והעובדה שהסגנון של מנחם בוטה לא חדשה, יש בה אפילו חלק מהקסם של האתר. פה לא שמים ז' על פוליטיקלי קורקט, ואפשר לקרוא בדיוק מה הכתב חושב.
      אולי לפעמים זה חריף, אבל עדיף ככה.
      תשתחרר גיסנו.

      1. אהבתי את ההתייחסות שלך אל לברון כלבן…
        אבל מעבר לזה מסכים. בפרט עם עניין ה-PC. זה במובן של אנחנו אתר ישראלי שכתוב בעברית. לשלוח מישהו לקטוף כותנה היה פוגע אם האתר היה באנגלית, לא כאן.

  2. יש הרבה עם מה להזדהות כאן, אבל עדיין- אם תראה את הטור הזה לסטיב קר או טיירון לו, הוא יגיד לך כנראה: "אחי, אני מעדיף שכמה אוהדים יתבאסו מאשר שיפטרו אותי". אחד מהאשמים העיקריים בכך שהבולס לא לקחו אליפות ב2012 היה ת'יבודו שנתן לרוז לשחק במשחק גמור בסוף הרבע ה-4, כשהוא קרע את הACL. שנה שעברה ראינו מה קרה לסטפן ות'ומפסון בפלייאוף- תוצאה ישירה של רדיפת השיא. מאמנים למדו לתת מנוחה כדי להיות על הסייף-סייד, ולא מעניין אותם שום דבר אחר.

  3. זה נושא סופר מעניין ואני מבין את הבוטות.
    מדובר על מוצר. אילו הייתי קונה מוצר ומקבל משהו אחר בכל תחום הייתי מתעצבן. אבל מה. פה מדובר על משחק קבוצתי. אגב גם בברודווי יש מחליפים ואתה יודע על החלפת שחקן רק כשנכנסת כבר לאולם…

    לגופו של עניין יש פה כמה אלמנטים גם מקלים:

    1. המשחק היום אתלטי בהרבה משנים עברו. ניתן להתווכח, אבל הרמה הפיזית הנדרשת משחק כדורסל היום היא על גבול הפסיכית (אם ג'בארי פרקר היה משחק בשנות ה-90 מישהו היה מעז להגיד שהוא לא מספיק אתלטי?)

    2. הכסף גדול יותר. כשאתה משלם לפרנצ'ייזים כמות כזו של כסף הסכנה שהם לא יעמדו לרשותך בזמן אמת מדירה שינה מכל GM

    3. הגיל. היום הקילומטרז' של שחקן בגיל 30 שונה מהותית מדורות אחרים. שחקני תיכון משחקים בעומס פסיכי לעומת פעם (כולל AAU), הם משחקים רק שנת מכללה אחת ומיד בגיל 19 כבר משחקים בקצב NBA.

    4. השקיפות. בדיוק כמו האגדה שהיום שחקנים הם אגואיסטים רודפי טבעות ופעם הם היו אצילי אדם נאמנים, כך גם אז לא כל פציעה הייתה פציעה ולעיתים פציעות של שבוע נמרחו לעוד שבוע של מנוחה. אחת הסיבות שהלייקרס של 2001 היו כל כך דומיננטים בפלייאוף היא שהם אומנם ניצחו רק 56 משחקים אבל שאק וקובי שיחקו כל כ- 65-75 משחקים כל אחד. תבדקו כל עונה אחורה עד שנות ה-90 ותגלו שמעטים הכוכבים ששיחקו 82 משחקים בעונה

    1. לגבי הערה 4 – מבדיקה אקראית שעשיתי ג'ורדן, פיפן, קארל מאלון, סטוקטון, גארי פייטון, קארים, קווין גארנט, אולאג'ואן, דיוויד רובינסון, יואינג ורג'י מילר- כולם שיחקו 82 משחקים או קרוב לכך כמעט כל עונה. אני לא מדבר על גארנט בגיל 38.
      אני לא אומר שפעם הכל היה מושלם – אבל עניין המנוחה הוא טרנד של השנים האחרונות, והוא טרנד מאכזב. קיירי 24 ולאב 28 – לשניהם אמורה להיות היכולת לשחק 82 משחקים בעונה בשלב הזה של הקריירה.
      ולגבי הערה 2 – דווקא בגלל שהכסף יותר גדול אני מצפה מהשחקנים ליותר מאמץ. זה קצת מביך ששחקנים מקבלים היום יותר ממה שקיבלו לפני 20 שנה אבל משחקים פחות.

      1. טוב הולך לחפור. מצטער מראש 🙂
        לגבי הערה 2. הסיבה שהרבה מנהלים\ משרדים ממשלתיים לא משקיעים במניעה למרות שבכל מודל ניתן לראות שזה מגביר תוצאות הוא משתי סיבות: 1. כי את האסון שלא קרה אף פעם לא 'רואים' או מרגישים. 2. יש משהו בתרבות הגברית שנמשכת לסיכון או דחיפת המצב לקצה ולחיות בהווה.

        לגבינו – הקהל במאקרו רוצה לראות את הקבוצה שלו ממצת פוטנציאל בסוף העונה לא בתחילת העונה. אם אתה מאחל לקבוצתך להצליח רק במשחק שאתה שילמת עליו אז אתה לא אוהד בעיניי. מה אם המנויים שעלולים להפסיד אותו להרבה יותר? נכון שיש איזון ולא צריך לעטוף את השחקן בנייר אריזה, אבל אם רופאי הקבוצה, שמשתמשים בטכנולוגיה הכי מתקדמת כדי לראות ולאבחן את הספורטאי המודרני מגיעים למסקנה ששחקן צריך לשבת כעת כדי להרוויח אותו אחר כך אז אני בעד. אני מדבר על טקטיקה רפואית ולא במקרה של פופ שבחר במיאמי להשבית את כוכביו כדי לא לחשוף את הקלפים הטקטיים לפני הפלייאוף (זה היה באמת דוחה)

        לגבי נקודה 4: צודק חלקית

        ג'ורדן שיחק מ-84-98 ב-11 עונות כמעט מלאות כש-3 עונות היה פצוע, פרש או לא שיחק יותר מ-18 משחקים (מבחינתי מעולם לא באמת שיחק בוושינגטון…)

        פיפן שיחק 69 משחקים לעונה בקריירה של 17 שנה. נכון שהיה לו רצף ששיחק כל הזמן אבל הוא שילם על כך בהמשך ורוב החלק השני של הקריירה נפצע כל עונה למשך זמן לא מבוטל

        ג'ון סטוקטון וקארל מלון – 100% צודק. שניהם יוצאי דופן. אומנם שיחקו מאוד מתחת לטבעת רוב הקריירה אבל זה עדיין מרשים

        גארי פייטון – שיחק חלק ראשון של קריירה מלא וכמעט לא הפסיד משחק. חצי שני של הקריירה איבד הרבה מאוד משחקים לפציעות

        אותו כנ"ל גארנט שהיו לו עונות מלאות אבל, גם בעונת הרוקי וגם בעונה הרביעית פיספס את רוב העונה. מהשנייה שהגיע לבוסטון (כן לפני הסיפור של ה"פלח" במיאמי) לא שיחק עד סוף הקריירה עונה של יותר מ-71 משחקים. למעשה העונה האחרונה המלאה שלו הייתה ב-2005

        האקים אולג'ואן ממש לא שיחק 82 משחקים כל עונה. כשאתה אומר "קרוב לכך" האם 75 משחקים זה קרוב? כי זה עדיין 7 משחקים שלמים שהקהל לא נהנה מהכוכב…

        לדיויד רובינסון היו 6 עונות מתוך 14 עם פחות מ-80 משחקים. ממוצע קריירה של 70 משחקים לעונה

        פטריק יואינג – ממוצע קריירה של 69 משחקים לעונה

        רג'י מילר כבר שיחק ממוצע של 77 משחקים לעונה שזה מאוד מרשים

        אז אולי פעם הקריבו את הגוף עד שקרס מעצמו. אולי גם הרפואה אז לא איפשרה חזרה מהירה מחלק מהפציעות כמו שקורה היום. האם אתה טוען שעדיף מצב בו שחקן משחק עד פציעה ואז מי ששילם על מנוי שלם מפסיד אותו רוב העונה? גם להזכירך שרוב השחקנים שהזכרת למעט גארנט שיחקו או 3 או 4 שנים במכללות. הם החלו את הליגה בשחיקה נמוכה יותר

        1. אני פשוט לא מסכים איתך מדובר בתאוות בצע של הקבוצות והשחקנים, שיורידו 10 משחקים בשנה רשכל שהשחקנים ייצפו לפגיעה של 2-3 מיליון דולר ביחס למשכורת (תאמין לי שהשחקנים לא יהיו מוכנים). זוהי פגיעה בכל התחרותיות ובכל מה שנפלא בספורט (2 קבוצות שמתחרות כדי לנצח אחת את השנייה). כוכב לא מופיע מסיבה שהיא לא פציעה (חייבים להחזיר את הכסף לאוהדים שרובם קנו כרטיסים חודשים מראש), בNBA באים לראות את הכוכבים ולא את פלדר. במקרה כמו שקרה אתמול במקום הקומנישר הייתי מורה להחזיר את הכסף לאונדי ממפיס המסכנים.

      2. יכול להיות שחקן בגיל צעיר שבגלל פציעות לא יכול לשחק 82 משחקים כרגיל וכמו קיירי ועוד שחקנים פציעים שהן בשנות העשרים לחייהם.

  4. מעצבן, אבל אם ככה השחקנים באים יותר רעננים לפלייאוף המנוחה שווה את זה. רק הפלייאוף משנה כשהם כנראה יסיימו במקום קבוע, ופופ (ולו) יודעים את זה.

    התקווה היא שעם העונה הארוכה יותר בשבוע (החל משנה הבאה) נראה פחות מנוחות כאלה.

  5. גם קיירי אירווינג קיבל חופש אתמול.

    דיברתי על זה הרבה בבלוג החי אתמול. דעתי מאוד קשה כנגד הדבר הזה ואני רק רוצה לחדד –
    אלה לא רק הצופים באולם בממפיס שרימו אותם.
    אלה כל צופי הליגה בכל העולם שמשלמים במיטב כספם שרימו אותם.

    מה שמופר כאן הוא הרוח הספורטיבית: הקבוצה תתחרה בשיא המאמץ והכוח על מנת לנצח. ראבאק, לפחות תגיעו עם כל הקבוצה לשם! תנהלו תוך כדי משחק את חלוקת הכוח שלכם. לא כניעה מראש.

    ומה שמופר הוא ההסכם מול הצופה. אתן לך תחרות ספורטיבית ברמה הכי גבוהה. 82 משחקים בעונה. ופלייאוף.

    על ההתחייבות הזו הם מקבלים 100 אלף עד 300 אלף דולר ל-מ-ש-ח-ק. קשה מדי? אין בעיה, יש אלף שחקנים שיבואו במקום.
    זה סכום של מיק ג'אגר. מיק ג'אגר לא מעלה מחליף במקומו לבמה.

    1. "על ההתחייבות הזו הם מקבלים 100 אלף עד 300 אלף דולר ל-מ-ש-ח-ק.
      זה סכום של מיק ג'אגר. מיק ג'אגר לא מעלה מחליף במקומו לבמה."

      +1.
      אם מיק מנופח מסמים והאנג-אובר ולא מסוגל להופיע, מבטלים את ההופעה ומחזירים את הכסף לרוכשים.
      לא מודיעים יום לפני ששתי הופעות בק-טו-בק גדול עליו אז הסטונס יופיעו עם ירמי קפלן (שכבודו במקומו מונח) במקומו.

    2. אני חושב שנגעת בנקודה הכי נכונה והיא שלפחות תגיעו בהרכב מלא.החלטת שלברון/לאב/קיירי צריכים לנוח עקב עומס.סבבה תעלה אותם ל10 דקות כל המשחק,אבל אל תזלזל בכולם ותשאיר אותם בכלל בבית.
      דרך אגב עד כמה שאני זוכר פופוביץ עשה את זה כהתרסה במשחק מול מיאמי ששמו לו אותו כB2B או משהו כזה.היום זה הפך נורמה ואני די בטוח שגם קאר יעשה את זה השנה

      1. אי אפשר שישחקו רק עשר דקות כי אז זה יפגע להם בסטטיסטיקה שלהם וכך יפגע להם במורשת שישאירו אחריהם….חחח

  6. עזבו את הכותרת בצד
    מנחם צודק
    לא להופיע למשחק זה זלזול בקהל ובליגה
    זה לגיטימי לקבל יום מחלה / חופש אבל לא שכל הצוות/מחלקה עושים זאת באותו יום

  7. טוב אני כמובן הראשון שיצעק נגד התופעה.
    אבל במקרה ראיתי באי אס פי אן, בפעם הראשונה שאני רואה לפחות, מחקר (לא גמור) שמצביע על קשר ישיר בין פציעה בזמן משחק לבק טו בק (הקשר קיים רק במשחקי חוץ אגב, קצת הזוי).
    בכל מקרה ברגע שמדובר על הוכחה שזה גורם לפציעה ולא רק עניין של מנוחה אז הכדור עובר ישר למגרש של הליגה.
    לגבי' מנוחה' ו-'רעננות' זה אני לא מקבל. אם זה כך אז הליגה חייבת ליצור פורמט מסודר שבה הקבוצה מודיעה בתחילת העונה או חודש מראש מתי הכוכב מתוכנן לנוח. כי להרגיש שהליגה רימתה אותך ב-800-1000 דולר זה בטח לא יביא אוהדים למגרשים שגם ככה די מביך כמה הם ריקים.
    יש בספורט מחויבות לצופים לא פחות מלנצחונות. דייויד שטרן הבין את זה ולכן הפך את הליגה לכזו מצליחה. אם סילבר לא יבין את זה, אז הליגה תעבור משבר רציני ברגע שכל הקבוצות יכנסו לטרנד הזה של מנוחת כוכבים.

    1. תגובה לעניין.
      זה בהחלט רעיון מצוין להכריח את הקבוצות לפרסם מספיק זמן מראש את המשחקים בהם כוכבים יקבלו מנוחה.

      קראתי ביותר ממקום אחד, שיש קורלציה בין באק-טו-באקס, לבין פציעות.

      צודקים מי שכתבו לפני –
      גם בהצגות יש מחליפים.

      וכוכבי רוק לא צריכים את המנוחות בהופעות. הם בדרך כלל נפגעים ב-"אפטר-פרטי"…

        1. ברור שאי אפשר לתכנן הכל. אבל יש מה שנקרא 'מנוחה בגלל הלו'ז, שלא מושפעת מפציעות כאלו או אחרות.
          אז קבוצות שמתכננות להשבית את הכוכבים שלהם ידעו שצריך להודיע לליגה מראש (לא יום לפני). הרי הם מקבלים את הלו'ז בתחילת העונה.

          1. נכון אבל יש כל כך הרבה משתנים שקשה מאוד לתכנן חופשות יזומות מראש. אם קבוצה פתאום נקלעת למשבר או רצף הפסדים זה נראה לי קצת בעייתי, יכול להיות שזה יותר טוב מכלום כמו עכשיו

      1. אם במיוזיקל "המילטון" ערב אחד לא היה מופיע Javier Muñoz ולא היו מודיעים זאת למפרע לפחות יום מראש היתה פורצת מהפכה בתיאטרון

  8. מנחם, מה שאתה מתאר זה רק הסימפטום. התגובה של השחקנים, המאמנים ובעלי הקבוצות למצב הבלתי אפשרי בו הם נתונים.
    הבעיה האמיתית היא העונה הארוכה מדי (ויחד עם זאת צפופה מדי).
    וזה לא ישתנה רק בגלל דבר אחד – תאוות בצע.

  9. בליגה שבה מחיר כרטיס מושפע ישירות מהיריבה התורנית ומי משחק בשורותיה זה רק עניין של זמן עד שתגיע תביעה על העניין.
    בטח באמריקה שבה תובעים על כל דבר קטן.
    אם היום כל מי ששילם את התעריף של לברון-לאב-קיירי וקיבל את מחליפי קליבלנד יגיש תביעה אז מחר הליגה תדאג שזה לא יקרה יותר

  10. לורד אוף דה דאנס נמצאים עכשיו בארץ – להקת סטפס. מופיעים פעמיים ביום ברצף – הופעות של שעתיים עם שעה הפסקה בין לבין. בהפסקות בין הסצנות הם נכנסים למי קרח כי השרירים ברגליים מגיעים לטמפרטורה גבוהה מדי – אף אחד מהם לא מרוויח אפילו מליון.
    זה נכון ששיטת המשחקים מכבידה ולליגה יש חלק בזה – מצד שני ב-CBA החדש אף אחד לא נלחם בשביל להרחיב את ימי המנוחה בליגה. בהסכם שסגרו ב-MLB השחקנים התעקשו וקיבלו עוד 4 ימי מנוחה בשנה. אני לא חושב שאפשר לזרוק את האחריות על הליגה במקרה הזה – כי לא השחקנים ולא בעלי הקבוצות לא עשו כלום בשביל לשנות את המצב.

    1. לא מדויק.
      הוחלט להקדים את העונה בשבוע וכך לצמצם בק טו בק עוד קצת (שגם ככה הוא נמוך יותר מאי פעם).
      הפיתרון הכי טוב יהיה מן הסתם להוריד 5-10 משחקים מהעונה, דבר כזה יוכל להגיע רק בהוראת הרופאים. אם יהיו מספיק רופאים שיתריעו אז יהיו חייבים להתמודד עם זה.
      בכל מקרה המצב היום שקבוצה מחליטה שרירותית לשלוח את הנוער לשחק במשחק ליגה לא יכול להימשך.

  11. המצב הזה ימשך כל עוד יהיו סאקרים כמוכם שמוכנים לשלם 1000 $ על כרטיס, וליג פאס כאשר יש אופציות אחרות.

    להקות בלט, רוק ושאר דוגמאות הזויות לא נאבקות על טבעת אליפות.
    ההכנסה שלהם תלויה בכמות ההופעות, בניגוד לשחקני אן בי איי.

    אתם רוצים שינוי ? תפסיקו להאכיל את המפלצת.

    הליגה לא תשנה את כלום, כי הציבור פראייר, וכל הנתונים מראים שהוא רק ימשיך להיות כזה.

    סומסום בוכה על כדורסל קפיטליסטי, ועל הגופיות שגולדן מוכרת מסדנאות יזע, בזמן שהכסף שהוא משלם על הפאס ליג מגלגל את כל העסק – דיסוננס קוגניטיבי. תעבור ללינקים כמו העמך..

    1. בהיותי שלושת רבעי עמך בעצמי, אומר לך שגם אני לא חף מחולשות. וקשה לשים תמיד את העיקרון האידאולוגי לפני הכל. מסוג הבזבוזים שהרשיתי לעצמי כי בא לי להשתרע במיטה ולראות בנחת. ואת האנרגיה ברשת להשקיע בהצקות לך ולגולדן עלית סטייט.

  12. מאד מרגיז מה שקרה לאפלטון, לשלם למשחק שהכוכבים לא
    מגיעים, לבוא מרחוק לשלם על נסיעה, על חבר, על אוכל,
    ובסוף נאדה, משחק ללא מתח.
    כמו שהצעתי, הליגה חייבת להודיע מראש, (על אי הופעת הכוכבים)
    ולפצות ביותר מגודל הכרטיס את מי שהגיע!!!
    (כמו שמישהו אחר הציע).
    ואם כבר תביעה גם אני בורח מביוקרטיה
    אז בשביל זה יתכן ואפשר לשלם ל ע"וד טוב שיעשה את העבודה.

  13. לדעתי אפשר לנהל את דקות המשחק בצורה מעט שונה בלי לתת פטור לשחקנים. נכון, גם הנסיעות והטיסות הן חלק מאותו עומס וזו הסיבה למה הכוכבים של קליבלנד נשארו בבית ולא נסעו לממפיס, אבל אם יש בק טו בק אפשר להוריד ללבאון או לכל כוכב אחר את הדקות כך שישחק 28-30 דקות ולא 38 ויום מנוחה.
    גם גואל אמביד מקבל סף דקות מקסימלי כל העונה בשביל לשמור על הגוף וזה נראה לי לגיטימי ביותר. שחקנים אחרים שחוזרים מפציעה מתחילים מ-20-25 דקות במשחקים הראשונים כדי לא להעמיס על הגוף וזה בסדר גמור.

    מי שחושב שאפשר לטפל בדברים האלה בצורה משמעתית טועה לחלוטין. זה רק יהפוף לפארסה אחת גדולה כי אם יחייבו את פופוביץ להעלות את קאווי או גאסול כשהוא לא רוצה אז הוא ימצא דרך לשחרר אותם או גרוע מכך – יעל אותם בצורה הכי צינית לחצי דקה ויחזיר אותם לספסל.

  14. לולא אפלטון חברו ואנחנו הצופים לא היו משולמות משכורות עתק
    ל450 נבחרים,
    סומסום תיאר את זה יפה לאב מקבל רבע מליון דולר למשחק,
    (לא קלטתי כמה הרבה)
    אז שיודיעו מראש.
    תודה למנחם על אחלה כתבה (הכותרת יפה ואין שום רע בה)
    ותודה לאפלטון סומסום ורב המגיבים.

  15. הממזר יהודה ואחרים שקוראים לא לשלם הרבה או לא להוציא
    על ליג פאס,
    לא יודע אם תוכלו לשכנע אותם כי הם רוצים לראות את השחקנים
    בלייב,
    זה החלום שלהם.
    פעם גם היה שלי.
    היום לי אישית ממש לא חשוב,
    אחרי הכל גיליתי שהם כאחד האדם,
    הכותבים כאן הם לא פחות כוכבים לדעתי מהשחקנים (אם לא יותר),
    זה שאין לי צורך לראות אותם פיזית חיים,
    לא אומר שאוכל לכתוב לחבר של אפלטון שרוצה לראות את טימי
    המופלא בלייב, כמעט ואין אפשרות לשכנע אותם.
    אני כותב מנסיון לפגוש מפורסמים ולראות שהם בדיוק כמונו,
    אך לא הייתי מעיז לנסות לשכנע אותם לוותר על החלום.

  16. לעצם העניין אין לי דעה. יש טיעונים לכאן ולכאן כמו שאומרים… 😉

    לגבי התיאור של מנחם – יציאה לגמרי מפרופורציות. כאילו שג'סי ג'קסון ואובמה גולשים כאן. אין שום צורך להיעלב בשמם. כולה דימוי והכל בסדר.

  17. נייט דאנקן סיכם את זה יפה בפודקאסט – ברור שבטווח הקצר אנחנו שונאים את זה כאוהדים, אבל אתם יודעים את מה עוד שנאנו? כשקיירי ארווינג לא שיחק בסדרת הגמר לפני שנתיים בגלל פציעה שמקורה בשחיקה. הגמר השנה היה מעולה הרבה בגלל ששתי הקבוצות הגיעו לפלייאוף רעננות, ואם זה המחיר (ומחקרים ועדויות של שחקנים מראות שכן) אני מוכן לשלם אותו.

    1. ודווקא היום בפודקאסט של זאק לואו חסן אל אמין (שאני די מתעב בדרך כלל) אמר דבר נכון.
      זה כמו שכמה חברה מזמינים פיצה ביחד. ואז כשמגיעה הפיצה אחד אומר, 'אתה יודע מה, אין לי כסף עכשיו, אני אשלם אחר-כך'.
      סבבה, הוא הרוויח, אוכל את הפיצה בחינם. אבל מה יקרה אם שאר החבר'ה יגידו אותו דבר?
      פופוביץ' הרוויח מזה שעשה משהו כזה בטווח הרחוק בשביל עצמו. גם הקאבס עכשיו מרוויחים מזה. מה יקרה כשכל הליגה תתחיל לעשות את זה? זה מדרון חלקלק, ויגמר מאוד ברע אם לא יעשו משהו בקשר לזה.

  18. אני מסכים איתך לחלוטין מנחם, פשוט בושה רוב הכרטיבים בNBA נמכרים חודשים מראש במיוחד שהליגה מבוססת על כוכבים ,אני לא מדבר שזה פוגע בתחרותיות של כל הקבוצות לפלייאוף ועל המיקום במערב, במקרה הביזיוני כמו שקרה אתמול בערב הליגה חייבת להחזיר לאנשים את הכסף. בנוסף שזה פגיעה קשה בכל מה שאני מאמין שספורט מכירת משחק מראש.

  19. נראה לי שמנחם לא ראה קטיף כותנה כבר הרבה שנים.
    אני מזמין אותך בראש השנה הבא לקיבוץ יגור לראות את הקטפת החדשה. יותר נוח וממוזג מלשבת בתא התיקשורת בסנטר.

  20. חבורה של רפי שכל .
    מי שחושב שאפשר לשחק 82 משחק בכזאת אינטנסיביות הוא פשוט דביל …. או שלא מבין כלום.
    או שניהם.
    פעם שיחקו בקצב של צב מהלך אחורה לעומת היום. חשבתם על זה מוחות?? אוי מדהים כמה חוסר הבנה יש פה

    1. אתה מוזמן בזמנך הפנוי להעלות משחק משנות ה-60 עד ה-80 לבחירתך או להראות לכולם את הצבים שגדלים בסביבתך.

      1. אם אתה חושב שהמשחק של אז קשור באיזו צורה לקצב של היום אז אתה טועה אדון גוטה.
        כנראה סיפרו לך סיפוריי אלף לילה ןלילה ובלעת כל מילה כאילו זה תורה נביאים כתובים…
        שחקן משנות ה60 לא גומר רבע אחד היום.
        באמת שאין לך הרבה מושג כנראה

        1. אתה יכול להעליב את כל העולם ואשתו. אתה יכול גם לדבר על הבדלים באינטנסיביות אבל בחרת לדבר על קצב. אם היית רואה משחק אחד משנות ה 60 היית רואה ש7 שניות או פחות זה עבורם טכניקה להאטת המשחק.

          1. לא קשור ללהעליב. קשה לי להתמודד עם מישהו שבאמת לא מבין שהשחקנים של אז לא היו מנצחים קבוצת הייסקול היום. העולם התפתח ואיצו הנשחק והאינטנסיביות. לא מהין מה קשור 7 שניות. אבל המשחק של אז זה כמו הילוך איטי למשחק היום.

            מקווה שהבנת . הבנת?

          2. אולי אנחנו צריכים לעבור על משמעות המונח קצב. כי זה מתייחס למספר פעמים שמשהו קורה בזמן נתון. נניח מספר התקפות בדקה. מה לעשות שבשנים ההם היו הרבה יותר התקפות וכל התקפה הייתה הרבה יותר מהירה. כלומר שחקן משנות ה 60 היה עולה ויורד את המגרש הרבה יותר פעמים משחקן בימינו. אתה רוצה לקרוא לזה קצב צב, בבקשה. המשחק של אז בהשוואה להיום באמת נראה פרה היסטורי אבל רק מי שלא ראה משחק אחד מהתקופה יכול לקרוא לו הילוך איטי.
            מקווה שהבנת. הבנת?

          3. שעייה, שלא ישחקו 82 משחקים שישחקו 72 (כמובן שזה יפגע בשמכורת שלהם והם יסרבו), הNBA ליגה שמבוססת על כוכבים, ובאים לראות רק אותם (אתה חושב שמישהו ישלם על משחק של הקאבס ללא לברון או של הלוחמים בלי 4 המופלאים)? מה שהמנוחה הזו עושה זה לא רק הטיית הציבור (כרטיסים נקנים חודשים מראש) אלא פגיעה בתחרותיות ובכל מה שהספורט מייצג (שני קבוצות שבאות להתחרות אחת בשנייה)+ פוגע במירוץ לפלייאוף.

          4. בטח אתה שואל מה הם הפתרונות ההגיוניים?
            1. לקצר את הליגה (יפגע בהכנסה של השחקנים והמעודנים ולא יקרה).
            2. להודיע מראש באיזה משחקים השחקנים לא ישחקו ולא באותו יום (במקרה של היום הליגה וקליבלנד היו חייבים להחזיר לאוהדי ממםיס המסכנים את הכסף).
            מצחיק אותי שאוהדים מגבים אותם על זה? יש לא מעט אנשים שעובדים 12 שעות ביום בכמה עבודות בשביל פרוטות הם אף פעם לא בוכים שהם עייפים כיוון שהם צריכים לדאוג לאוכל לפיהם של ילדיהם (ואז כל העייפות נעלמת), מה שקורה היום אם המנוחה זה פשוט בזיוני.

          5. עידו, המשחק של פעם באמת נראה כמו הילוך איטי, זה שאיזה בחור רנדומלי מחליט לשחרר זריקה אחרי 7 שניות בזמן ש כל השאר בהתקפה ובהגנה לא עושים תנועה, לא משנה את זה. זה מגושם, מסורבל, חסר מימד פיזי, גורם לי לחשוב שאני הייתי יכול לתת עונה כזו בלי לנוח. העיקר זורקים תוך 5 שניות.

            https://www.youtube.com/watch?v=Lnu5vMfPtbw

          6. הכל..

            הכדרור (רק ביד אחת), העלייה לזריקה (לפעמים יש להם מן "התפרצויות" מהירות כאלה, שלרוב נגמרות בקרשים שהשם ישמור..) הפיבוט מקבל את הכדור, ואז לכמה רגעים נדמה כאילו כל המשחק קופא, ירידה להגנה על גבול הנאיבית, בכלל המהירות תגובה שלהם והאינסטיקטים שלהם, קארי או ווסטברוק היו מסיימים פה כל משחק עם 10 חטיפות. המשחק המהיר שלהם עליו אתה מדבר נראה אחוז כולו בפאניקה. אלן אייברסון זה לא.

          7. כל הדברים שאתה מציין ובצדק לא קשורים לכמה מהיר המשחק. כלומר כמה הם רצים בזמן נתון. אין ספק שהמשחק והשחקנים עברו דרך ארוכה מאז אבל מה לעשות שהקצב אז היה גבוה יותר.

          8. אני לא מבין את טרמינולוגיה הזו – אתה לוקח אספקט 1 של מהירות במשחק (מתי משחררים זריקה) וקובע על פיו שהמשחק פעם היה יותר מהיר ?

            יש עוד אספקטים – החסכון והליטוש בתנועות של השחקנים היום, העובדה שהגארדים תוקפים עם הפנים לסל, ולא עם הגב, כמות החסימות והחילופים והמהירות שהן מתבצעות, כל אלו ועוד הופכים את המשחק של היום להרבה יותר מהיר, זה שהקבוצות של פעם היו זורקות יותר מהר לא הופך את המשחק שלהם ליותר מהיר, אולי יותר דבילי.. הרי אין פעולה שהשחקנים של היום לא עושים באופן יותר מהיר מהשחקנים של פעם אז למה לקרוא לזה "אינטנסיבי" ? (שזה גם נכון)
            לא סתם המשחק הזה משנות ה60 נראה כמו הילוך איטי, הוא באמת איטי.

          9. עד שלא תמצא לי הגדרה יותר טובה אז מהיר מבחינתי זה כמה מרחק עוברים בזמן נתון. ואגב שאלה, ווסטברוק משחק מהר או לאט? ועל סמך מה אתה מחליט.

          10. שוב, זה רק אספקט 1, בכל השאר המשחק יותר איטי (ואם אתה מודד את המרחק שכל השחקנים בהתקפה של היום עוברים חלקי מספר השניות, זה יוצא יותר מהר מפעם)

            ווסטברוק משחק מהר וחושב לאט..

          11. על סמך מה אתה קובע שהשחקנים של היום עוברים יותר מרחק? מילא זה שאין דרך למדוד מה היה אז, אבל תן טיעון לפחות שיגבה את זה. אם אתה רוצה לטעון שהתנועה במשך ההתקפה עושה את ההבדל אז זה יהיה נכון במספר מאד מצומצם של קבוצות.

          12. אני מסתכל ומשווה בעיקר את הקבוצות המובילות, לא אין כמעט סרטונים של קבוצות תחתית של פעם.

            אני מבסס את זה מן הסתם על כך שהמורכבות ההתקפית וההגנתית עלתה, למרות שאני לא בטוח אם הכניסה של האזוריות גורמת יותר לרוץ או פחות. אבל בכל מקרה אתה רואה יותר השתתפות של שחקנים במשחק ההתקפה, יותר ריצה סביב הקשת, חסימות כפולות, פחות התקעויות בצבע.

          13. אין ספק שהמורכבות עלתה בכמה דרגות אבל אתה חושב ווריורס וספרס. עכשיו במקום תחשוב קאבלירס, קליפרס או ראפטורס. בקבוצות שההתקפה מתבססת על פיק אנד רול או בידודים יש הרבה פחות תנועה והשחקנים סטטים למשך רגעים ארוכים.
            בכל אופן לקחתי את הדברים שלך לתשומת ליבי ואנסה לבדוק את הנושא יותר לעומק. אם יהיו מסקנות אני אודיע.

          14. נק' אחרונה..

            צריך גם לשים לב בין "מרחק חיובי" ל "מרחק שלילי", ז"א זה לא חוכמה סתם לשרוף מרחק, אלא להיפך, עדיף להיות כמה שיותר חסכוני, ומהצפייה בסרטים הישנים אתה הרבה פעמים מקבל את התחושה שאין להם מושג לאן הם רצים ביחס להיום – "ראן אנד גאן אנד בלאגן".

  21. גלינארי , ידעתי שתיפול למלכודת הזאת…
    אעןנשום קשר בין מספר התקפות לבין קצב משחק…
    דוקא כשההתקפה עומדת השחקנים נעים בהרבה יותר אינטנסיביות .
    נפלת למלכודת של טירון . זה מה שיש לי להכיד לך

    1. בודאי שיש. המרחק הגדול ביותר שצריך לעבור הוא את אורך המגרש כשעוברים בין התקפה והגנה. נכון שגם בהתקפה עומדת יש פרצי תנועה אבל בגדול מה שיקבע את המרחק אותו עוברים השחקנים הוא מספר ההתקפות.

  22. אני רוצה להוסיף עוד נקודה: אין בעייה שמדי פעם קבוצה תושיב כוכב למשחק אחד לדעתי – אבל יש הבדל בין להושיב את 3 הכוכבים שלך ולוותר מראש על משחק. הרי אפשר לתכנן להושיב את לברון משחק אחד ואת קיירי משחק אחר- אבל לתת לשלושתם מנוחה זה לפגוע במשחק ובקהל.

      1. עם כל הכבוד לליגה קליבלנד פייבוריטית מוחלטת מול 90 אחוז מהקבוצות כשלאב או יקירי בחוץ פייבוריטית מול נגיד 70 אחוז כשלברון בחוץ

          1. זה בגלל מה שלא מספרים לך – הלכתי ובדקתי קצת סטטיסטיקות מהמשחקים שלברון לא שיחק:
            בעונה הקודמת:
            13.4 הפסד לדטרויט – לברון לא משחק – גם לאב וקיירי – ג'ורדן מקריי שיחק 47 דקות, ריצ'ארד ג'פרסון 33.
            6.4 הפסד לאינדיאנה – קיירי שיחק 30 דקות, לאב 19.
            29.3 הפסד ליוסטון במשחק צמוד – קיירי ולאב שיחקו רגיל.
            16.3 נצחון על דאלאס – קיירי ולאב שיחקו רגיל.
            28.2 הפסד לוושינגטון – קיירי שיחק רגיל, לאב שיחק 24 דקות.
            5.12 הפסד למיאמי – קיירי לא משחק. לאב שיחק 22 דקות.

            בעונה הנוכחית:
            17.11 הפסד לאינדיאנה – קיירי ולאב שיחקו רגיל.
            אתמול מול ממפיס – קיירי ולאב לא משחקים.

            המאזן של קליבלנד בשנתיים האחרונות בלי לברון, כששאר הכוכבים משחקים מלא: נצחון אחד ו-2 הפסדים – לא מספיק משחקים בשביל מדד מייצג. 5 מתוך 7 הפסדים בשנתיים האחרונות היו כששני הכוכבים האחרים לא משחקים/משחקים חלקית.
            ברור שלברון משפיע על הקבוצה – כמו כל כוכב ראשי בקבוצה, אבל "מאזן האימה" של הקאבס בלי לברון לא קשור רק ללברון – המשחק אתמול ייכנס לרשימה הזו כעוד הפסד של קליבלנד בלי לברון – אבל אף אחד לא יזכור שהם עלו עם כל הספסל ובכלל לא ניסו לנצח.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט