השחקנים ששינו את המשחק (16) – צ'ארלס בארקלי \ דן רוזנבלום

השחקנים ששינו את המשחק (16) – צ'ארלס בארקלי \ דן רוזנבלום

Sir Charles

גם אם על פניכם לא עלה חיוך, אני יודע שלבכם מתקרזל מעט בפינה כאשר אתם חושבים עליו. אל תתביישו. תחייכו. אני רואה אתכם.

כיום? הוא מר.אמריקה. בין האנשים המפורסמים ביותר בארה"ב. שמו כמעט הולך יחד עם הליגה ואין כמעט אוהד כדורסל אחד בעולם שלא מכיר אותו.

בעונת הרוקי שלו? אני לא בטוח שאנשים ציפו את כל זה, אבל הם כן ציפו שהוא יכסח להרבה אנשים את הצורה. בתמונה כאן למטה, בערב הדראפט מול דיוויד סטרן ז"ל, משהו במבט שלו מספר, שהוא קצת "מצטער על מה שהוא הולך לעשות".

השחקנים ששינו את המשחק (16) – צ'ארלס בארקלי \ דן רוזנבלום

נולד בלידס, אלבמה בשנת 1963 והיום כבן 61. הוא היה התינוק השחור הראשון שנולד בבית חולים שהיה מסוגר ושירת רק לבנים. הוא גם היה אחד מהילדים השחורים הראשונים, שהלכו לבית ספר ציבורי "כל לבן".

אימו ואביו התגרשו לאחר שהאב נטש את הבית. אביו החורג נהרג בתאונה כאשר היה בן 11 וגם הספיד אח אחר בשם רני שנפטר כתינוק. בכיתה ז' הוא התנשא ל-1.78 ושקל מאה קילוגרם. הוא נדחה ע"י קבוצת הכדורסל של תיכון לידס אך בקיץ צמח לגובה של 1.98 ולזה כבר לא יכלו לסרב. בעונתו הראשונה בכיתה ח' העמיד ממוצעים של 19 נקודות ו-18 ריבאונד למשחק.

למה בארקלי נמצא ברשימה הזו?
בגאונותם בחרו כתבנו את שחקניהם, לצד הישגים, שיאים, סגנון ותנועה, לדעתי אין פרמטר גדול יותר ל"שחקן ששינה את המשחק" מאשר אלו ששינו את החוקים של המשחק.

יש לבארקלי עוד שלל כינויים. אחד מהם הוא The Bread Truck וזה בגלל שאת המשאית של הלחם, אין לעצור.

Charles Barkley – The Beast

בארקלי הגיע לקבוצה חזקה ומיוחדת עם דוקטור ג'יי, מוזס מאלון ומוריס צ'יקס. בעונתו הראשונה בליגה פתח בחמישייה ב-60 משחקים ושיחק בכל ה-82, ופילדלפיה עמו הגיעה עד גמר המזרח, בו נכנעה לבוסטון סלטיקס 4-1, והם הפסידו ללייקרס בגמר. בארקלי המשיך כמו קיטור ובעונה הראשונה לאחר פרישתו של דוקטור ג'יי, העמיד שיאי קריירה של 28 נקודות ו-12 ריבאונד למשחק.

כפי שכתבים אחרים יודעים לזהות איזה שחקנים "שינו את המשחק"… מלבד החוקים, ישנם גם כמובן פרמטרים אחרים שיכולים להיות קבילים. הסגנון והעוצמה של בארקלי הספיקו דים לשנות את המשחק, גם ללא שינוי החוק בעקבותו. פורוורד חזק, עם שליטה רכה בכדור, זריזות וקלילות אתלטית שלא ביישה אף גארד בזמנו. קליעה נהדרת מחצי מרחק וגם זריקת שלוש שפיתח בהמשך הקריירה שהפך לנשק אמיתי ומאיים.

בארקלי שיחק מול "שני דורות הזהב" אם אפשר לאמר. מקווין מקהייל עד קווין גארנט. הוא נבחר שני בחירות לאחר מייקל ג'ורדן בדראפט שסיפק 4 חברי היכל התהילה. בשנים שבהם הליגה ניסתה להכיל ולהתמודד עם בארקלי וכמו עם "אפקט וומבי" שאנו רואים היום, כל הליגה הגיבה עם כשרונות ושחקנים בנסיון להתמודד עמו. כי היה קשה ולעיתים בלתי אפשרי, לעצור אותו. כמו בחירת הדראפט מס.1 בשנת 1990, דריק קולמן היה אמור להיות "הבארקלי הבא" אך התגמד לנעליו ומעולם לא הגיע למעמד של כוכב בליגה. לאחר נסיונות רבים של שאר המועדונים בליגה להגביל את בארקלי, לבסוף זה היה החוק שהוא יצר, מפאת הדומיננטיות שלו.

חוק חמש השניות עם הגב לסל:

"חוק חמש השניות עם הגב לסל, אינו מאפשר לשחקן להחזיק בכדור ולהתקדם עמו כאשר גבו מופנה אל הסל. באם השחקן יחזיק בכדור מעל חמש שניות עם גבו אל הסל, תישרק עבירה כנגדו".

סר.צ'ארלס ידוע ומוכר בשל חיבתו למזון שומני וכבד, גם בהיותו כוכב היה מספר בראיונות שאפשר לקחת ממנו הכל, אבל את העוף המטוגן והבורגרים, אף אחד לא יצליח לגזול מידו. זאיון וויליאמס לבטח הפסיד מן החוק שבארקלי יצר, כי עם המסה של גבו ועכוזו…הצליח לרמוס את כל הליגה.

בארקלי היה תופס שחקן, כל שחקן , בין אם זה היה ברנארד קינג או שון קמפ ופשוט מוריד אותם על הבייסליין…כדרור אחריי כדרור. עוד צעד ועוד צעד עם אל עבר הסל. לעיתים היה מנצל את כל שעון הזריקות ומתחיל מקו השלוש לאט, ועם צידו האחורי, מכניע את היריב. עוד צעד ועוד צעד עד שהיה מגיע מתחת לסל וזורק ליי אפ קליל לעוד שני נקודות. כמה מתסכל זה היה. כמה כבד, איטי ועצוב זה היה לכדורסל.

בשונה מג'ורדן ששיחק משחק יחידני בעיקר עם הפנים לסל, בארקלי שיחק עם הגב אל הסל. הוא הפך למלך הבלתי מעורער של משחק הפוסט אפ וסחט ממנו הכל. (סרטון)
הליגה ואוהדים רבים ראו בסגנון המשחק של בארקלי כבריוני וחשוך, כזה שגורע מחדוות הספורט. אפילו הייתי מרחיק לכת ואומר שהסגנון היה מעציב. בין המשחקים הראשונים שראיתי היו של בארקלי מול הבולס כאשר חלק מהם הוא ניצח. אני זוכר שלא סבלתי אותו, כמו את דטרויט. שהוא חלק מהחבורה של "הרעים" שבאים לקחת לבולס ה"גיבורים" את המשחק.

אחריי שנים שבארקלי התעלל בליגה, הם החליטו שה- Banging הגיע לשיא וזה לא נראה טוב עליהם. הם היו צריכים לעשות משהו. כי הוא לא היה מפסיק. לא היה איכפת לו אם זה "יפה" או "מושך" או "איך זה גורם למישהוא להרגיש" כל עוד הוא יכול לנצח…והוא לבטח לא פחד מאף אחד, לא משנה מי זה היה.

צ'ארלס בארקלי לא המציא את הנבזיות או את הרעל במשחק הכדורסל, אך במקומו המכובד, הוא הוסיף אליו. גרם לו להיות ארסי, כואב וקשה יותר. ישנם מאות שחקנים עם טבעת אליפות שחסרה לו, שהם אפילו לא אחוז אחד משחקן הכדורסל והאדם שהוא צ'ארלס בארקלי…והוא ממשיך להוכיח זאת היום.

אעיז אפילו לשייך את המנטאליות של בארקלי, לרוקי שנבחר בשנתו השמינית בליגה שעונה לשם שאקיל אוניל. מנטאליות כזו שמיישכת את הגוף וכוחו מעל כל דבר אחר. אם זה המשחק, הכסף או התהילה? זה קודם כל הגוף…ואז, האופי והנפש הלוחמת.

אני מדמיין ילד מגודל בן 13 בשם ר'שאון, שמסתכל על צ'ארלס משחק ומחליט ש"זה הוא". שככה צריך לשחק. ללא רחמים. הכי חזק שאפשר וגם להנות מזה על הדרך. Unapologetically Himself. זה לא שבארקלי הפסיק לשחק עם הגב אל הסל, אך הגביל את הזמן שלו עם הכדור ולקראת סוף הקריירה שלו, אפשר היה לראות על פניו את תחושת המרירות, הכעס וחוסר הסיפוק.

בדומה למועמד הנשיאות המוביל כרגע, שבארקלי דווקא חיזק כמה רעיונות מסויימים שהיו לו. ישנם דברים מכוערים, קשים ואלימים ככל שיוכלו להביט בהם, אך לעיתים…יש בהם אמת. לעיתים הגיבור הוא דווקא הנבל לאורך כל הדרך, כי הוא לא תמיד הכי טוב בהכל ולא תמיד מצטיין בהכל. הוא מכסה על הגירעונות שלו עם חיוך וכריזמה, כאשר בתוכו הוא מודע לשרלטנות שלו.

צ'ארלס השקיע והקריב מעצמו כל כך הרבה לאורך הקריירה ותמיד היה טיפוס חיובי, חייכן ומבדר…אך שירדנו לעומקות הנפש הוא ידע שיש משהו אלים במשחק הזה. משהו לא הוגן, משהו רקוב. אם במובן שיווקי, חברתי או גזעי. אלמנט שעדיין קיים היום ולא מקבל מספיק יחס, בכדי ליצור את "החוקים" וה"דרך" שבו כולם רוצים להנפיש את המשחק הזה ולהנות ממנו.

בסדרת הכתבות הזו שמחתי לקרוא על שחקנים ששינו את המשחק, אך יותר מזה גיליתי איך משחק הכדורסל הוא כמו גוף חי ונושם. איך התורשה של המשחק נרקמת עם כל גאון או פריק של הטבע שדורך על הפרקט.

אני בטוח שאם הייתי נותן לג'ון לעשות את הקטע הזה על בארקלי, אז הוא היה פורש את השטיח האסטרלי ומחבר בין הקורלציות ביקום הכדורסל כדי שיהיה קל וברור יותר למפות את הגלקסיה הקרובה אלינו… אבל אם נוכל לסכם את האגדה של צ'ארלס בארקלי במשפט וההשפעה שלו על המשחק?
בואו נאמר שהוא דפק אותו ומאידך, המשחק דפק אותו בחזרה.

Cause and effect…

Subscribe
Notify of
48 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
מהפנט תרנגולות להטיל ביצה בדאנק

השחקן האהוב עליי,המקרה הקלסי של האנדרדוג שמנצח את הרשעים.
לא יהיה גם בעתיד שחקן כמו בארקלי.שחקן עם מבנה גוף כמו שלו שתפקד למעשה כגארד,ומשחק 4 למרות שהוא פחות משני מטר,לא רק משחק 4 ,אבל אולי הטוב מבין שחקני ה 4 ששיחקו.שימו לב מי נחשבים לפניו בהפרש קטן דאנקן,מלון,גארנט שחקנים גבוהים ממנו בערך ב 10 ס"מ ויותר.

MBK
MBK
06/09/2024 9:09:57

יותר לכיוון ה 15 ס״מ
בארקלי 1.94 במקרה הטוב

Stockton2Malone
06/09/2024 8:34:18

תודה על הכתבה
עוד אחד ברשימת השחקנים שלא זכו באליפות בעידן ג'ורדן. הייתי מעיר שמדובר בבן אדם אינטלגנטי שהצליח להמציא קריירה גם לאחר הפרישה.

asaf
06/09/2024 8:54:20

מעולה דן. עוד אחד מנפגעי ג'ורדן. 1.98 על עקבים בערך של עוצמה מתפרצת ומאסה, אחד האהובים עלי בתולדות הליגה. והאיש שבעיניי מחזיק בכינוי הכי טוב לשחקן אי פעם,
"The Round Mound of Rebound"

MBK
MBK
06/09/2024 9:12:40

אני לא חושב שהיה אוהד כדורסל שלא היה אוהד של הבולס שלא רצה ניצחון של בארקלי ב 93
יש 2 שחקנים שאני ממש מצטער שלא זכו לשחק בלייקרס (KD שבחר בגודלן סטייט כשהאופציה הייתה על השולחן) ובארקלי שהיה כבר טרייד כמעט נעול עם הלייקרס
תודה על הפוסט

עידו גילרי
06/09/2024 9:23:52
Reply to  MBK

בארקלי בלייקרס היה קרנבל שהיה עושה רק טוב לליגה. תוהה אם במקרה כזה היו מוצאים דרך להחזיר את מג'יק…
בכל מקרה אני מן הסתם שמח שזה לא קרה בסוף.

דן רוזנבלום
06/09/2024 9:14:01

חדשות מלפני יומיים –
https://www.axios.com/local/new-orleans/2024/09/04/charles-barkley-st-marys-1-million-donation

Scoop: Charles Barkley's $1M donation to St. Mary's arrives after students solve Pythagorean Theorem

דן רוזנבלום
06/09/2024 9:22:11

פודקאסט עם ביל סימונס מאתמול – בארקלי מדבר על הכל. נבא, קייטלין קלארק וגם NFL.

https://www.youtube.com/watch?v=GOFwOXtG8I4

עידו גילרי
06/09/2024 9:22:16

בארקלי היה אחד משחקני ההתקפה המגוונים ביותר שהליגה ראתה. מת לראות אותו בכדורסל של היום. לדעתי גם היה מפתח זריקה משלוש.הרבה מעבר לשחקן פוסט אפ היה לו משחק מדהים גם עם הפנים לסל וגם ידע להוביל כדור במשחק מעבר. הבעיה העיקרית שלו שהיה חור בהגנה אבל לפחות היה אחד הריבאונדרים הטובים בתולדות המשחק.
הוא בהחלט אחד מהאחראים לחוק החמש שניות, אבל לא אחד מאלה שהושפעו ממנו פשוט בכלל שהוא לא שיחק איתו.
המשחק ממש לא דפק אותו והוא ממש לא דפק את המשחק – להיפך.

Last edited 10 days ago by עידו גילרי
דן רוזנבלום
06/09/2024 9:36:34

החוק נכנס בשנתו האחרונה בליגה כאמור (1999), אבל הרחשים והתגובות אליו החלו הרבה לפניי.
אילו עוד שחקנים וסגנונם היית משייך לקיבוע החוק הזה?

תודה על התגובה.

עידו גילרי
06/09/2024 9:43:17

כל הסנטרים של אותה תקופה. מה שקרה הוא שהמשחק הואט בצורה דרסטית (בארקלי אחד לא מספיק לזה..) והנקודות ירדו אז הם חיפשו דרכים לשנות את זה… קודם קרבו את קו השלוש – זה רק החמיר את המצב…
אז ניסו למנוע את החפירות הנצחיות. זה קצת שיפר אבל בסופו של דבר מה שפתר את הבעיה היה דווקא לבטל את איסור ההגנה האזורית. בפועל זה היה חלק משמעותי בהפיכת המשחק מכזה שמבוסס פוסט אפ למבוסס פיק אחד רול.
במילים אחרות הסיט את כובד המשקל מהשחקנים הגבוהים לגארדים.

Last edited 10 days ago by עידו גילרי
דן רוזנבלום
06/09/2024 9:51:54

מסכים. חוק האיזורית מופיע בקטע הבא שלי עם שאקיל.

ג'סטין קייס
ג'סטין קייס
06/09/2024 9:25:21

מעולה תודה. גיבור ילדותי מהתקופה שהיה בפיניקס. כל החדר שלי היה מלא בפוסטרים שלו. רק השנה הגשמתי חלום לראות את הגופיה שלו תלויה באולם בפיניקס.

עידו גילרי
06/09/2024 9:29:40

באיזה משחק?

Li Ming
Li Ming
06/09/2024 10:18:55

אני בד"כ מנסה להיות כמה שיותר חיובי ולא להעביר ביקורת – אבל קראתי פעמיים אני חייב לציין שלטעמי זה טור לא טוב. הוא לא כתוב טוב ובעיקר לא ערוך טוב. וזה חבל, כי אני בטוח שלכותב יש הרבה תובנות מעניינות להציע על בארקלי ועל הליגה בכלל, אבל הוא פשוט לא באות לידי ביטוי בצורה כזאת עם קפיצות מנושא לנושא וסגנון כתיבה לא ברור

לא הבנתי מה היה החוק קודם, איך הוא שונה, מתי בדיוק הוא שונה ובכלל ומה חלקו של בארקלי בנושא לעומת שחקנים אחרים. מה הקשר למועמד המוביל לנשיאות (הכוונה לטראמפ?) או מה קשור ילד בן 13 בשם רשאון לכל הנושא. לא ברור

ובכלל לא הבנתי את המשפט הבא:

"וגם זריקת שלוש שפיתח בהמשך הקריירה שהפך לנשק אמיתי ומאיים."

לבארקלי לא היתה זריקת שלוש מאיימת. למעשה היא היתה די גרועה. בעצם היא היתה כל כך גרועה שבארקלי עד היום נחשב לקלעי השלשות הגרוע בהיסטוריה עם אחוז קליעה של 26.6%. הייתי בטוח שזאת תהיה הדרך שבה הוא שינה את המשחק – -התובנה על כך שגם לפאוור פורוורדס צריכה להיות קליעהטובה משלוש. אבל מילא.

יכול להיות שאנשים אחרים התחברו יותר לטור. איש איש ודעתו הוא

דן רוזנבלום
06/09/2024 10:52:16
Reply to  Li Ming

תודה על התגובה.
באופן מסויים אני מסכים. זה לא אחד הקטעים הטובים שלי.
אני חושב שזה משהו שכתבים אחרים גם נתקלו בו עם הפרוייקט הזה.
מצד אחד, אנחנו מדברים על שחקנים שכולם כבר יודעים עליהם "הכל".
מצד שני, אנחנו צריכים לכתוב עלייהם באופן "חדש" או "טרי".

מה גם שכאוהד ומבין כדורסל, הראש נע לכל כיוון כאשר חושבים על "מה השפיע על מה" וקשה מאוד לתמצת את זה. מצד אחד הרגשתי דחף לכתוב כאן סאגה על כל הגידים בכדורסל שמרכיבים את הגוף, לחזור אחורה וקדימה בזמן…אך עם עבודה במשרה מלאה ונושאים אחרים שמלווים אותי…

לא מצאתי הזמן או הטעם להעמיק כל כך.
עמך הסליחה על התירוצים ואני מקווה שהקטע הבא שלי יהא טוב יותר.

Li Ming
Li Ming
06/09/2024 11:31:03

אין צורך להתנצל, קורה שיוצא טור גם פחות טוב. אני בטוח שיש לך הרבה מה להוסיף, הן על בארקלי והן על שחקנים אחרים

אשמח לקרוא טורים שלך באתר בעתיד

דן רוזנבלום
06/09/2024 11:40:03
Reply to  Li Ming

תודה חבוב, מעריך את זה.

אבי טרכטמן
06/09/2024 23:10:51
Reply to  Li Ming

לא רק שהוא לא קלעי השלשות הכי גרוע בהיסטוריה אלא שבעולם בו בן סימונס קיים, הוא אפילו לא הכי גרוע אי פעם בפילדלפיה

Li Ming
Li Ming
07/09/2024 8:38:44

וקארים שהופיע לא מזמן בפרויקט קלע עוד פחות משניהם. לא משנה את העובדה שבין שחקנים שאשכרה זרקו, בארקלי הוא קלעי השלשות הכי גרוע בהיסטוריה

גיא הירוק
06/09/2024 10:21:28

יש לי מערכת יחסים מורכבת עם סר צ'ארלס.
מצד אחד, בתקופתו בפילי הוא היה אחד הפייבוריטים שלי.
מה שהוא עשה מתחת לסל עם מכסת סנטימטרים שהיום לא מספיקה לשוטינג גארד,
זה פשוט פלא. השימוש שלו ברוחב, במסה, ובחוש המדהים של מיקום,
זה היה תענוג לצפייה ומעורר השראה.
כנער, במשחקים בשכונה, ניסיתי בכל מעודי לחקות את משחקו (מה יכול עוד לעשות מישהו שממש אוהב לשחק אבל חבילת הקלפים השאירה אותו עם יד שמכילה גרעון בסנטימטרים, ללא קליעה מבחוץ, ועם עודף מרשים של מסה???).
ואז הגיע קיץ 92.
בארקלי מגיע לסאנס!!!
רק מה –
יש מחיר.
המחיר הוא פירוק הקבוצה שעד עצם היום הזה הייתה הקבוצה שהכי אהבתי –
KJ, הורנאסק, צ'יימברס, מארלי, פרי ומארק ווסט האליל.
93 אכן הייתה עונה נפלאה, עד האכזבה בפיינלס,
אבל עדיין.
הבעיה שלי עם בארקלי היא בשנתיים הבאות.
הוא עשה את כל מה שעשה לפני כן, רק פחות.
פחות כניסות בלתי מתפשרת. לצבע, פחות ריבאונד בלתי נתפס, פחות הכל. בעיקר הגנה.
והפלייאוף, בלי הגנה, פשוט אי אפשר להצליח.
נקודה שנייה ש-"קילקלה" את היחסים שלנו היא הקריסה מול יוסטון באק-טו-באק.
ב-94 הוא היה ענק בסיבוב הראשון מול גולדן סטייט עליהם המטיר 37 נק' למשחק. מול יוסטון המספר צנח ל-23.
שנה אחר כך היה ענק מול פורטלנד עליהם המטיר 34 נק' למשחק. בסיבוב הבא מול יוסטון? הפסד נוסף הפעם עם… 22 נקודות למשחק.

השורה התחתונה פשוטה –
גיל. עם הזמן התבגרתי והפנמתי שבארקלי עשה כל שביכולתו. מה לעשות, פורוורד בגובה שלו צריך אנרגיות שיש בגיל צעיר יותר, אבל פחות אחרי שחוצים את גיל 30.

השורה התחתונה 2.0
שחקן ששינה את המשחק?
בהחלט.
בארקלי גרם לדור שלם להרגיש שהכל אפשרי.
שחקן בגובה שלו שעשה את מה שעשה בדור של סנטרים אדירים?
כאמור, השראה.
אני חושב שהוא וקרי הם יחידי סגולה שגרמו לקהל לרצות להיות כמותם.
ילד במגרש המשחקים לא יכול להיות ג'ורדן או לברון.
לדמיין שאתה קרי ולזרוק מבחוץ או סר צ'ארלס ולדחוף את כולם בצבע?
בהחלט.

תודה, דן.
אחלה פוסט על אגדה ששינתה את המשחק.

jefffoster10
06/09/2024 10:54:26

הוא וקרי היו גם יחידי סגולה של שימוש בתחת יוצא דופן (אצל צ'ארלס זו מתנת אמא טבע בשילוב מזון דרומי מטוגן, אצל קרי זו בבחירה מודעת להישען על המותניים כדי להפעיל כמה שפחות עומס על הקרסוליים השבריריים).

דן רוזנבלום
06/09/2024 10:54:39

תודה על תגובה נהדרת גיא. סופ"ש נעים.

jefffoster10
06/09/2024 10:26:51

"צ'ארלס, איך מגובה 1.94 לקחת 12 אלף ריבאונד בקריירה?
תשוקה, וישבן ענקי"

והתחת הזה נלחם ונלחם כל ערב וחטב לעצמו קריירה מופלאה באמצעות אותן דחיפות ודחיפות וחפירות. תחת שנוצר בעבודה קשה, גם על הפרקט וגם מחוץ לו (160 פיצות ב200 הימים הראשונים בקולג' מישהו?). ולתחת הזה אחראי גם מוזס מאלון, שלפי הסיפורים ענה לבארקלי הממורמר מדקות המשחק בעונת הרוקי שלו "אתה שמן ועצלן", מה שגרם לו לפצוח בדיאטה אבל התחת נשאר ועל התחת הוא עשה חתיכת קריירה. מעניין אם היום היה הופך לדריימונד משופר++.

תודה דן על עוד טור מצוין בסגנון האנטר תומפסוני.

asaf
06/09/2024 10:48:30
Reply to  jefffoster10

תשובה אייקונית שמתאימה כל כך לבארקלי וההומור שלו (אגב יש לו הומור עצמי בריא)

דן רוזנבלום
06/09/2024 11:00:47
Reply to  jefffoster10

חחחחח, תודה ג'ף. כן, ניסיתי שלא לשים דגש מירבי על העכוז שלו…אבל אין ספק שהחלק הזה מהגוף שלו נתן לו אחלה קריירה 😀

אני חושב שיש גם הבדל בין בארקלי של פילי לבין בארקלי של פיניקס.
בזמנו בפיניקס הליגה כבר הפכה גלובאלית ושודרה בכל העולם.
השחקן שבארקלי היה קצת לפני זה, היה "מי שהוא באמת" עבורי והגרסא של פיניקס הייתה "שיווקית" יותר.

אני סבור שרוב האוהדים כיום מכירים ומזהים את בארקלי מפיניקס ויוסטון…
אבל קשישא כמוני עוד צפה בו בשידור ישיר במאבקי הפלייאוף בסוף שנות השמונים ותחילת התשעים.

שאלות של חשיפה ומערכת יחסים עם האוהדים.

שוב תודה! סופ"ש נעים!

Guy d
Guy d
06/09/2024 10:38:12

השחקן שהוציא מלארי את אחת הבדיחות הטובות שלו ששמעתי כשהוא שואל בציניות את קווין מקהייל בקול רם: אתה חושב שבארקלי שמן מדי או נמוך מדי (Do you barkley's too fat or too short?)

etayef
etayef
06/09/2024 10:43:50

בארקלי השחקן האהוב עלי. כוח, כישרון, מנהיגות, אינטליגנציה וגם אנושיות.
הוא לא שינה את המשחק כמובן, אלא היה המוביל של סגנון משחק שלא קיים יותר.
אני לא מבין את הכותרת של הסידרה הזו, כנראה שכותרות מטעות שמטרתן קליק בייט עושים בכל מקום, אז עכשיו גם בהופס. כל שחקן שינה את המשחק לםי ההיגיון הזה.

Guy d
Guy d
06/09/2024 10:50:10
Reply to  etayef

אולי היה יותר נכון לקרוא לסדרה הזאת שחקנים שהשפיעו על המשחק.
מי ששינה את המשחק אלה הם הקברניטים של הליגה בתגובה לניצול של השחקנים והקבוצות את החוקים הקיימים בצורה שלא התאימה לחזון של המשחק לדעתם.
זה מה שקורה כיום (רק בתהליך הרבה יותר מהיר) במשחקי מחשב אונליין

דן רוזנבלום
06/09/2024 11:02:24
Reply to  etayef

תודה על התגובה.
אני מסכים עם התחושה שמשהו קצת הלך לנו לאיבוד עם הפרוייקט קיץ הזה.
על כך שכל שחקן תרם והתרים את עצמו לשינוי, כתבתי קצת יותר בקטע הבא שלי על שאקיל.
מקווה שתהנה.

NBA בדם
06/09/2024 11:22:45

תודה רבה
בארקלי היה השחקן שהכי רציתי משנות ה90 שיסיים עם טבעת. אם היה פוגש את שיקגו בקדנציה השנייה בשיאו מאמין שהיה זוכה.
הכי מזכיר לי את ביילור – פורוורד קטן אך סופר חזק ומסיבי ששולט בצבע, מומחה ריב, שיצא לבסוף בלי טבעת עקב שושלת מפלצתית ששלטה בליגה באותן שנים.

Berch
06/09/2024 11:37:19

אחלה טור על הדחקן והאישיות האהובה עלי.
ליוויתי אותו מימיו הראשונים בפילדלפיה, דרך פיניקס ועד העגלקטיקוס ביוסטון.
הכי התחברתי אליו בליגה. גם לאייברסון… אבל הייתי ילד שמנמן
😁
ספיקינג אוף אייברסון, הוא שינה את המשחק בבגדים שמותר ללבוש, מקווה שיהיה עליו גם
😍
תודה דן ובהצלחה בדרכך החדשה

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

סר צארלס טחן עם הטוכעס כמו מטחנה
החוק בכלל בזיון (הוא קיים גם היום?)
אבל נראה לי מזכרוני המרוחק שהוא היה גם בגלל מארק גקסון שהיה מתבזבז עם העכוז ליד קו החצי 20 שניות

דן רוזנבלום
06/09/2024 11:43:54

כן, קיים ומונחל גם היום.
כן, כמו שגילרי ציין…צ'ארלס לא היה היחיד שהתעלל בסגנון הזה…אבל הוא בהחלט נתן לו נ-פ-ח.
🙂
תודה על התגובה.

אבי יחיאל
אבי יחיאל
06/09/2024 12:04:51

השחקן שבזכותו התחלתי לראות את ה NBA…. השחקן הכי מדהים שראיתי ביחס לנתונים הפיזיים שלו
תראו את סר צ'ארלס בצעירותו איזו מהירות, זריזות ,כח ניתור משהו מדהים!!!!
וכמה הגיע לו האליפות ההיא עם פיניקס…

Dor
Dor
07/09/2024 0:42:43

מה שאבי אמר 👆🏻

gogo
gogo
06/09/2024 13:18:35

תודה דן
בארקלי היה פלא פיזיולוגי. וזו היחודיות שלו.
שחקן בגובה של בערך 6'5-6'6
עם מסה מהירות ואתלטיות והיכולת הפנומנלית לשאוב ריבאונדים.
השחקן היחיד שדומה לו היום במבנה הגוף הוא זאיון …רק במבנה הגוף..
עוד תופעה אצל הארקלי: הוא אייקון תקשורת עוד מימיו כשחקן.
ד"ר ג'יי סיפר שכרוקי בארקלי היה מגיע כל פעם עם מכונית פאר אחרת. כשהד"ר שאל אותו: כמה מכוניות יש לך? הוא ענה 6!
וכמה לך יש? 1 ! בארקלי הודה בסיום הקריירה שהד"ר סייע לו להתנהל נכון כלכלית.

מנחם לס
06/09/2024 16:02:34

פנטסטי דן!

דן רוזנבלום
06/09/2024 16:06:05
Reply to  מנחם לס

תודה מנחם!
Allthough I can definitely do better!
שבת שלום! ❤️

Last edited 10 days ago by דן רוזנבלום
Florida man
Florida man
06/09/2024 16:18:16

אחלא טור, תודה. שחקן נפלא שצריך להוות דוגמא איך עם נתונים פיזיים לא מרשימים מצליחים להביא קריירה מופלאה. האיש שאב ריבאונדים על שחקנים גבוהים ממנו בראש. מיקום מיקום ומיקום. גם אישיות אינטילגנטית ולוחם ללא פשרות. אין ספק שנפגע מזה ששיחק בימי MJ ולא זכה באליפות.

גיא הירוק
06/09/2024 17:34:15
Reply to  Florida man

נפגע בעיקר ממאצ'אפ קשה מול יוסטון של אקים.

NBA בדם
06/09/2024 18:14:43

אולי המצ'אפ היה לרעתו, אבל הוא כמעט וגבר עליהם פעמיים:
הוביל על יוסטון ל 2-0 בחוץ ב 94' והפסיד את הסדרה מולם.
הוביל על יוסטון ל 3-1 ב 95', והפסיד את השלושה האחרונים כולל שתיים בבית.
שני המפלות הללו (שנה אחרי שנה) היו ממש כואבות, והן הסיבה שנדבק בו ברמה כזאתי או אחרת תדמית הלוזר.

גיא הירוק
06/09/2024 18:56:08
Reply to  NBA בדם

אני זוכר היטב…
מי שהוביל את הסאנס, בצמד הסדרות מול יוסטון, היה דווקא KJ.
שברון הלב הגדול ביותר היה ב-95.
משחק 7, בבית, קווין ג'ונסון שהיה אדיר בסדרה (27 נק', 9 אס', אחוזים מצויינים) נותן את אחד ממשחקיו הגדולים בקריירה –
46 נק', 10 אסיסטים.
אני באותו זמן במוצב אי שם בלבנון. טלוויזיה אין, אבל יש את מכולת המבצעים, ובמכולה הקשר שלנו עם העולם החיצון –
טלפון בודד ממנו מותר להתקשר.
היות והשעה היא לפנות בוקר, אין תור של ממתינים לשוחח עם הבית/עם החברה.
אני יושב מחוץ למכולת הקשר על ספסל, קנקן קפה שחור של צד"לניקים לצדי, ומעברו השני של קו הטלפון אחי הצעיר, צופה במשחק בלייב ומתאר לי אותו פליי-ביי-פליי בטלפון.
בחיים לא הייתי במתח ככה, וזה כולל את הפצמ"רים שנפלו עלינו בעודינו פותחים ציר מספר ימים קודם לכן.
KJ, שכאמור היה אדיר, מגיע לרגעים הסיום כאשר המשחק צמוד צמוד. הוא הולך לקו העונשין –
יקלע צמד, והניצחון כמעט מובטח. עד אותו הרגע הוא קלע 20 מ-20 מקו העונשין במשחק.
הזריקה הראשונה בפנים.
אח שלי מצליח להעביר את המתח נפלא, כאשר הקול שלו נשבר כאילו היה איינשטיין משדר את ישראל מול צרפת.
זריקה שנייה – בחוץ.
הלב שלי צונח לתחתונים, וברור לי מעבר לכל צל של ספק שאין מצב שהסאנס צולחים את המשוכה.
רגעים אחר כך מריו אלי עם נשיקת המוות מעלה את יוסטון להפרש 3,
ואני, אי שם בלבנון גמור לגמרי.
בארקלי, דרך אגב, נתן את הנשמה במשחק הזה. הוא טרף את הריבאונד מול קבוצה גבוהה בהרבה, הוא נתן ל-KJ להוביל.
לצערי, זה לא הספיק מול אותה קבוצה אגדית של יוסטון.
זה, דרך אגב, היה הרגע בזמן בו לסאנס היה הסיכוי הגבוה ביותר לזכות באליפות.

ברוך רובין
ברוך רובין
06/09/2024 19:51:20

ענק גיא בין התגובות הטובות ביותר

asaf
06/09/2024 20:26:45

סיפור מופלא גיא.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

למרות שלא הבנתי איך בארקלי שינה את המשחק, הסכמתי עם הקביעה הזו
😉
וגם זה אומר משהו על השחקן המיוחד הזה והאיש המיוחד הזה.
.
אם הוא לא היה, אף אחד לא היה מצליח לדמיין אותו, כלומר אין מצב שג'י.אמ בליגה מתקשר לראש מחלקת הסקאוטינג ואומר לו "צ'ומע? תמצא לי שחקן שמן פחות משני מטר שישחק פאואר פורוורד, אני ממש צריך אחד כזה. דחוף דחוף".
.
תודה רבה דן, ותודה רבה גיא על התגובות המעשירות.

dekel
dekel
07/09/2024 8:14:52

אגדה לגמרי . אוהב אותו בעיקר מתקופת פיניקס שהייתה ההתקפה אחת משתי ההתקפות היפות בהיסטוריה . היכולת שלו לתת לשחקנים לפרוץ בגדול לידו ועדיין להיות דומיננטי בטרוף תכונה אגדית

ירון, החלום
ירון, החלום
10/09/2024 23:11:58

בס"ד
תודה רבה