ליגת תסאוס: סיכום שבוע ב-NFL/ שחר דלאל

1. האירוע המרכזי השבוע, לפחות מבחינתי, הוא ההשעייה של דמונטה קאזי מפיטסבורג עד לסיום העונה. אז למי שעוד לא ראה, הנה סיכום קצר:

אז נתחיל מהברור מאליו – זה נראה רע מאוד והליגה צריכה לעשות הכל כדי לשמור על השחקנים שלה. עכשיו נעבור לדיון הפילוסופי:

ההשעיה – הליגה טוענת שההשעייה החמורה מגיעה בשל העובדה שקאזי הוא "פושע מורשע" וכבר קיבל העונה מספר קנסות על כניסות מסוכנות. זאת ההתייחסות של הסוכן שלו:

"I want to bring light to the situation of defensive players who are in a position feeling like they have to make plays to keep their job, but also not having any intent to injure. This is the most I've dealt with fines since I've been an agent. I understand they're trying to clean up the game, but at this point it's a bit extreme. As for the notion of Kazee receiving a harsher punishment for being a 'repeat violator' you have to remember most of his fines that were assessed this season got rescinded after appeal. So we have to be careful about that classification and narrative."

התיקול עצמו – הליגה מנסה "לנקות" את המשחק בכל דרך אפשרית, והשנה ראינו מספר שיא של קנסות לשחקני הגנה, שחלקם שנוי במחלוקת (בלשון המעטה). עם זאת, אנחנו רואים שנה אחרי שנה, איך האפשרויות של שחקני ההגנה לבצע את תפקידם כמעט מתבטלות, בעוד השופטים מרגישים לחץ אין סופי לשרוק בכל מצב בו רק "נראה" שיש מצב למשחק מסוכן. במקרה הזה, האפשרויות היחידות שהיו בפני קאזי הן לאפשר את התפיסה או לבצע את התיקול (שבכל סיטואציה אחרת היה חוקי). עכשיו נשאלת השאלה היא האם תמשיך הליגה להוציא מחוץ לחוק עוד ועוד מרכיבים של משחק ההגנה, האם עדיין מדובר במשחק פוטבול?

המסירה – כנראה שבסוף התשובה מגיעה מהשחק הגדול בהיסטוריה, טום בריידי,שטען שהאשם העיקרי הוא דווקא הק"ב שהעמיד את הרסיבר שלו במצב מסוכן. אז האם מי שהיה צריך להיקנס/ להיות מורחק הוא דווקא גארדנר מינשו?

בסוף קיבלנו מקרה קשה שהליגה היתה חייבת להתייחס אליו, לצערי היא בחרה בדרך הקלה ואינה מעוניינת להיכנס לסוגיות המורכבות יותר. אירוע כזה היה מחייב צוות בדיקה בלתי תלוי בפגרה שייבחן ויחליט מה הוא הפוטבול שאנחנו רוצים לראות בעוד 20 שנה לעומת זה שראינו ב-100 השנה האחרונות, אך תרשו לי להמר שאנחנו לא נראה צוות כזה…

 

2. למי שלא מכיר את ג'ון ראניאן, אז זה האיש שהשעה את קאזי:

3. אין לי מה להוסיף על זה:

3. כמה הניצחון של סינסנטי על מינסוטה היה חשוב לק"ב המחליף ג'ק בראונינג?

4. בתוך כל הבאלגן של העונה, אנחנו שוכחים שלפעמים מדובר בבני אדם, כמוני וכמוך, והחיים שלהם מחוץ למשחק חשובים לא פחות. אחד כזה הוא טדי בריג'ווטר, שפעם היה הבטחה גדולה, והשבוע הודיע שיפרוש בסוף העונה. בהחלט שווה קריאה:

6. כמה מוזרה עונה הזאת? ככה מוזרה:

7. פילדלפיה כבר סופרת שלושה הפסדים רצופים, והם החליטו לעשות שינוי בעמדת מתאם ההגנה, כאשר שון דסאי כבר לא יהיה אחראי על המהלכים במשחק ואת ה-Play calling יקבל מאט פטרישיה. בהצלחה עם זה:

8. קרוליינה השיגו את הניצחון השני שלהם העונה, אך על אף המחירים הנמוכים באופן מגוכח, לא הרבה אוהדים זכו לראות אותו:

9. פיצריה בניו ג'רזי התלהבה שהק"ב הפותח של הג'איינטס הוא איטלקי והזמינה אותו לאירוע חתימות. הם סגרו עם הסוכן שלו שהם ישלמו לו $10,000, אך אחרי הניצחון שלו במאנדיי נייט הסוכן חמד לצון והכפיל את המחיר. הפיצריה הודיעה שהיא מבטלת את ההסכם, וש"איטלקים לא חוזרים מהבטחות, גם אם אין חוזה חתום". טומי דוויטו הבין את עוצמת הפרסום השלילי והחליט להופיע בפיצריה ללא עלות:

10. ונסיים עם המכללות. למי שלא בקיא בתחום, השנים האחרונות היו רוויות במעברים של מכללות לקונפרסים משתלמים יותר כלכלית, תו"כ ויתור על יריבויות ארוכות שנים שהובילה בסופו של דבר לליגות שמשתרעות מניו ג'רזי ועד ל"א ולחיסול של קונפרס הפאק-12 (השני הכי ותיק בארה"ב), בזמן שהספורטאים הם עדיין סטודנטים שצריכים לעמוד במטלות אוניברסיטאיות בסיסיות. אז כן, זה פחות משנה לשחקני הפוטבול שמשחקים 11-15 משחקים ויותר על ספורטאים בענפים אחרים, שאפילו לא זוכים לתהילה של עמיתיהם. במקביל, לאור חקיקה בבתי המחוקקים אנחנו רואים בשנים האחרונות מעבר חופשי של ספורטאים בין אוניברסיטאות, חוזי פרסום פיקטיביים יותר או פחות שמגיעים ישירות מהתורמים של האוניברסיטאות, כעת הסוגיה האם בכלל מדובר בספורט חובבני עולה על שולחן הדיונים. למאמן UCLA צ'יפ קלי יש רעיון איך לפתור את זה:

*

השבוע התבשרנו שאמזון שוקלת לקנות חלק גדול בענקית השידורים המקומיים "דיאמונד ספורט" (מוכרת יותר כ-Bally Sports לחובבי ה-NBA). למי שלא מכיר, בשנה האחרונה הכריזה החברה שמחזיקה בזכויות שידור מקומיים של ליגות ה-NBA, ה-NHL וה-MLB על פשיטת רגל, שהובילה לירידה חדה בהכנסות של רוב הקבוצות (וכן, גם למכירה של דאלאס מאבריקס למשפחת אדלסון). המטרה של אמזון היא לקנות מתחת למחירי השוק את זכויות השידור של הליגות הללו ולהתחיל לשדר אותם באמזון פריים לכל אמריקה. עדיין לא ברור אם זה יהיה אפשרי, אך כאשר אפל ונטפליקס נכנסים גם הם לשידורי הספורט, המהלך הזה עשוי למצב אותם כשחקנים הראשיים בתחום, ואולי להביא לסיום חוזי השידור כמו שאנחנו מכירים אותם היום. 

*

משחק יום חמישי: ניו אורלינס סיינטס (7:7) אצל לוס אנג'לס ראמס (7:7)

בינתיים אמזון יצטרכו להסתפק בפירורים שהם מקבלים מה-NFL והפעם הם זכו למשחק משמעותי באופן מפתיע, כאשר שתי הקבוצות המתמודדות על מקום בפלייאוף ה-NFC.

לאחר שכבר היו עם רגל אחת בפגרה, הראמס עשו קאמבק מרשים וכעת הם מועמדים בולטים לסיים עם כרטיס לפלייאוף ב-NFC החלש, בעיקר בזכות מאזן 1:4 בדוויזיה. מאט סטאפורד חזר להיראות כמו הק"ב שהוביל את קבוצתו לזכיה באליפות, בעוד קופר קאפ מתחיל להיראות כמו הוורסיה שלו שזכתה בתואר שחקן ההתקפה של השנה, כאשר גם משחק הריצה בהובלתו של קיריאן וויליאמס, מתחיל לתת תוצרת יפה. 

מהצד השני, הסיינטס מגיעים למשחק הזה כאנדרדוגים מובהקים, למרות המאזן הזהה. הניצחונות שלהם השנה הגיעו מול נמושות בית ה-NFC דרום ובשבוע שעבר ניצחו את הג'איינס, במשחק שהחזיר לחיים את דריק קאר, אך הוא יתקשה הרבה יותר מול ארון דונלד והגנת הראמס. האם הרץ אלווין קאמרה יוכל לעשות את ההבדל?

הימור: הפעם אני הולך עם סוכניות ההימורים, ניצחון למארחים בהפרש פוזשן אחד.

*

רק תזכורת שעד סיום העונה אנחנו מקבלים משחקים גם ביום שבת, אז אל תשכחו להצטרף אלינו יום מוקדם מהרגיל.

לפוסט הזה יש 15 תגובות

  1. מצויין שחר, תודה. אהבתי את האיזון כשרוב הטור מוקדש לפוטבול ורק נקודה או שתיים (טיילר סוויפט והפיצרייה) לרכילות כדי לגוון.

  2. מעולה ומלא תוכן לנו שכבר לא עוקבים אחרי פוטבול כמו פעם. אני מסכים עם רוב מה שצ'יפ קלי אמר. הפוטבול במכללות הגדולות חייב לעבור למקצוענות לכל דבר. לחסל את הקונפרנסים ולארגן הכל מחדש. טדי ברידג'ווטר אמר שהוא רוצה לאמן תיכונים. אז לידיעתו הוא לא יכול אלא אם-כן יש לו את הקרדנשיאלס להיות מורה בתיכון.

    1. הבעיה הגדולה עם הרעיון שלו היא שזכויות השידור של הליגות אף פעם לא מסתנכרנות, מה שגורם למעברים האין סופיים האלה. זה חייב לבוא מה-NCAA, והם כבר הגישו נייר עמדה שיאפשר למי שירצה לשלם לשחקנים (במידה ויעמדו בתקנות טייטל IX).

  3. טור מצוין, תודה רבה
    .
    אני לא בטוח שהבנתי את הסיטואציה עם הסייפטי של פיטסבורג. נגיד שההורדה של פיטמן באמת אלימה אבל זה לא שלא רואים דברים מאוד דומים לזה משחקנים אחרים
    בכל אופן אני מסכים שהפיזיות היא חלק משמעותי מאוד מהמשחק (אחרת היינו כולנו מסתפקים בפלאג פוטבול) אבל עם כל הכבוד לזה שהשחקנים מקבלים כסף, אסור להרשות פעולות שהמטרה שלהן (אולי לא הראשית ועדיין) היא פגיעה גופנית משמעותית בבריאות של השחקנים

    1. אסור להרשות פעולות שהמטרה שלהן (אולי לא הראשית ועדיין) היא פגיעה גופנית משמעותית בבריאות של השחקנים, מקווה שלא השתמע שכן.
      .
      ניסיתי להציג את המורכבות של הסיטואציה, שבה אין באמת צדיקים, ואיך תמיד זה ייפול על שחקן ההגנה. כפי שכתבתי בסוף, הליגה צריכה להחליט איך היא רואה את עצמה בעוד 10-20 שנה, במקום פחות להיות תוצאתית. כשווינס מקמהון הקים מחדש את ה-XFL הוא העסיק במשך שנה אנשים שיבחנו את כל האספקטים של המשחק – וניסה אותם בליגות קטנות ובג'וניור קולג'ים, כדי לבדוק מה עובד ומה לא. קראו לזה Reimagine Football, ובסופו של דבר קיבלנו מוצר מהודק הרבה יותר ממה שאנחנו רואים ב-NFL והמכללות (בדגש על מהירות המשחק, שיפוט וגם שיפור של בעיטות הפתיחה). לצערי, נכון לכתיבת שורות אלו, ה-NFL לא אימץ אך אחד מהשינויים, למרות שהוא משלם לליגה כסף כדי שתבחן את זה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט