שלשות מהלוגו, מהצד של הלוגו / רועי ויינברג

כולם אוהבים שלשות מהלוגו. הן מצטלמות נהדר, ויראליות בטירוף ונראות לנו כמו שלשות מחצי המגרש. אין ספק שכמות הזריקות מרחוק עולה בשנים האחרונות. ב-2015/16 דמיאן לילארד היה במקום השני בכמות הניסיונות לשלשות בטווח של מעל 25 פיט עם 5 במשחק, ב-2020/21 הנתון הזה היה מספיק לו בשביל המקום ה-27.

זורקים יותר ויותר זריקות כאלה, וזה הגיוני לחלוטין – קשה להגן על שחקנים שמצליחים ליצור סל מרגע שבו הם עוברים את חצי המגרש. השלשות האלה זכו לכינוי, "שלשות מהלוגו", כינוי יותר מעניין מ"שלשות רחוקות". לכן אני רוצה לבחון כאן את התפקיד של הלוגו.

בזמן הצפייה במשחק של הווריורס נגד הלייקרס חשבתי על משהו אחר, תופעה שקטה שמתרחשת במשך כנה שנים בליגה. לא רק שהשחקנים זורקים מרחוק יותר, הלוגואים עצמם גדלים. שימו לב למשל לשני מגרשי אול-סטאר מ-2016 (העליון) ו-2021 (התחתון):

האול-סטאר עצמו לא משחק תחרותי, לכן בואו נעבור למגרשים של קבוצות. שיקגו שדרגה כך את המגרש שלה לפני כמה שנים:

פלייאוף 2020 שוחק כולו במגרש הזה:

חשוב לציין שאין אחידות בין קבוצות הליגה השונות. אלה למשל שני מגרשים מ-2014, שנלקחו מדירוג המגרשים של זאק לואו בגרנטלנד ז"ל של אותה השנה.

הלוגו של הקינגס גדול בערך פי 2 מהלוגו של הנאגטס, באותה שנה. זה כמובן משפיע על שלשות מהלוגו. שימו לב כאן לשלשת הלוגו של לברון מ-2021:

וכאן לשלשת הלוגו של פול ג'ורג' מ-2014:

לפי הפליי-בי-פליי של אותם משחקים, ג'ורג' זרק מ-35 פיט בעוד לברון זרק מ-28 פיט. הפרש של 2.13 מ'. למרות זאת, שתיהן נקראו שלשות לוגו. עכשיו הגיע הזמן לשאלות:

1.הלוגואים באמת הופכים לגדולים יותר בכל הליגה?

התשובה שלי: כן. זה לא אחיד, ומעניין באיזה שלב זה יעצר, אבל זה האינטרס של הקבוצות. שלשות מהלוגו מצטלמות יותר טוב ומגיעות ליותר לייקים משלשות רגילות, גם אם הן רק צעד או שני צעדים מאחורי קו השלוש. אין סיבה שקבוצה לא תנסה למקסם את עיצוב המגרש שלה (במסגרת החוקים) בשביל להגיע ליותר קהל.

2.האם זה שלב אחד לפני כניסת קו 4 הנקודות?

התשובה שלי: לא. אולי זה יקרה בסופו של דבר, אבל אני לא חושב שזאת הוראה מלמעלה (ולכן הלוגואים לא אחידים).

3.האם זה צריך להשפיע על תפיסת המשחק שלנו?

התשובה שלי: לא. שלשות מהלוגו זה נחמד, אבל הן לא נותנות עוד ערך בהשוואה לשלשות רגילות או זריקות מהפינה. כן מצטלם יותר טוב, לא מעבר לזה.

תודה לכל מי שהגיע עד לכאן, כמו תמיד אשמח לשמוע את דעתכם.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 18 תגובות

  1. תודה רועי,
    היכולת לקלוע שלשה מהלוגו (או מיחסית רחוק) זה משהו שמחייב את הקבוצה היריבה לפתוח את ההגנה… אז יש איזשהו ערך לנסות אחת או שתיים כאלו במהלך המשחק.
    לפעמים אבל זה נראה יותר כמו עצלנות של הרכז בקבוצה התוקפת. משהו בסגנון של: "נו, מה עכשיו להריץ מהלך? או לחדור ולקבל בומבה בעין… הנה, זרקתי".

    1. בהחלט. אני חושב שזה משהו שלא מעריכים מספיק במשחק המודרני – ברגע ששחקנים מסוכנים מ-20 מטר ולא מ-10 מטר כל ההגנה הרבה יותר קשה, אולי אפילו בלתי אפשרית. לא רחוק היום שנראה שלשות לוגו כמהלך לגיטימי גם בפלייאוף ולא רק גימיק

      1. YEP
        יש הרבה אנשים שעדיין מדברים על ההגנות של הניינטיז שהיו מפרקות את הקבוצות של היום. אני לא רואה שום תועלת בשחקני ההגנה של פעם מול שחקנים שיכולים בשקט לחיות סביב קו השלוש ולהתרחק ממנו. גם בניינטיז לא היו מצליחים לעשות "חוקי ג'ורדן" באיזור הלוגו.

  2. פוסט מעולה רועי. זה מסוג הדברים שבהחלט משנים את האופן שבו המשחק מתנהל, במודע או שלא במודע. מעניין אם יש כבר נתונים על ההשפעה של הלוגו על הזריקות. אני עדיין מקווה שלא ינהיגו קשת 4 אלא יעשו שינויים יותר בסיסיים כמו להפוך את הקשת לקשת מלאה, מהפינות, או הרעיון שלי, לאפשר שלשה כל עוד הכדור לא נכנס פנימה, וברגע שעבר את הקשת, כל קליעה היא 2.

    1. רעיונות מעניינים. אני מאמין שכן יהיה שינוי בקשת עצמה (כדי שתהיה קשת גם מהפינות) או מהלך פשוט יותר שישנה את התפיסות ההגנתיות של הליגה – עבירה בזמן זריקה לשלוש מביאה שתי זריקות עונשין ולא שלוש.

  3. נקודה מעניינת, תודה רבה רועי.
    .
    השאלה כמה מהזריקות האלה הן זריקות סוף שעון. מניח שלא מעט, ואז ממילא ההגנה יודעת לרוץ אחרי השחקן. באלו שלא בסוף שעון יש דילמה, אבל אם אני חייב להמר היא בעיקר רלבנטית לשחקנים ספציפיים – נניח סטף ודמיאן, בעוד שמול דרק וייט, לונזו ורוב האחרים אין ממש דילמה.

  4. האמת שנראה לי שיש כאן קשירה של שני דברים שאינם קשורים אחד בשני.
    אני לא חושב שיש קשר בין הטרנד העיצובי של המגרשים והרצון לראות יותר שלשות שנזרקות מהלוגו. בשיח עצמו המושג שלשת לוגו גם מאוד אמורפי, וגם לא ממש מושרש כצורת ביטוי שמשתמשים בה באופן קבוע. בפועל לא משנה לצופים עצמם אם השלשה אכן נזרקה מהלוגו עצמו או מרק לידו, ויש מקרים בהם אנשים קוראים לשלשות בשם שלשות לוגו גם כאשר הזריקה לא נלקחה כאשר השחקן היה על הלוגו.

    1. +1
      חושב שזה יותר עניין עיצובי. למרות שלא מבין בעיצוב.
      אולי זה קשור למעבר למובייל, שבו הכל יותר קטן, ולכן יש רצון להגדיל את הלוגו, שיראה יותר טוב.
      לפי דעתי זה גם יותר יפה.

  5. בס"ד
    תודה רבה.
    מאד מקוה 'לא יעשו קשת 4 נק',
    אם כבר הפוך, גם אני חשבתי על מה שרועי, 2 זריקות על עבירה בכל מקום במגרש.

  6. תודה רועי!
    יופי של חשיבה מחוץ לקופסא. מה הנבא לא יעשה בשביל שהמוצר יהיה טוב יותר. בדבר אחד אני חולק עלייך- אני מאמין שזה הטרנזישן האולטימטיבי בשביל הליגה לקשת ה4 נקודות, שבסופו של דבר תכנס לליגה ב10-15 שנה הקרובות.
    חוץ מזה- הליגה אוהבת לפרסם את הלוגו של הקבוצות, חלקם גם עבר שינוי ומתיחת פנים בשנים האחרונות. הכל חלק מהBRANDING.

  7. מעניין מאוד.
    אם אני צריך לנחש, הייתי מניח שהלוגו גדל בגלל סיבות אחרות, מכסף ועד אופנה, אבל בעיקר מיתוג. היכולות של השחקנים, מאידך, היא הדבר האמיתי. בהחלט רואה את הליגה מנסה להכניס 4 נק' בעוד כמה שנים

  8. סליחה על האיחור בתגובה, אבל רועי –
    ממש ממש אהבתי את הרעיון והביצוע. נושא קטן לכאורה, שתקפת מכמה היבטים בצורה מצוינת. כל הכבוד! בדיוק מסוג הפוסטים שהופכים את הופס ממנה עיקרית בלבד – לארוחה מלאה, עם מתוקים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט