סיכום המשלחת הישראלית למשחקים האולימפיים בטוקיו 2021 – חלק ראשון / עמיחי קטן

עם סיום המשחקים האולימפיים, הגיע הזמן להתחיל לסכם. בדומה לצמד הכתבות על המשלחת הישראלית לפני המשחקים, גם הפעם יהיו צמד כתבות שיסקרו את המשלחת הישראלית כולה במהלך האולימפיאדה. משיקולי נוחות, שמרתי על אותה חלוקה ואותו סדר בין שני החלקים מהכתבות לפני המשחקים, כאשר החלק השני אמור לעלות מחר.

האולימפיאדה המוצלחת ביותר בתולדות ישראל בדיוק הסתיימה עם 2 מדליות זהב ו-2 מארד ועוד הישגים רבים נוספים, אשר לפי הספירה הרשמית מגיעים לסך של לא פחות מ-18 גמרים ועוד לא מעט שיאים אישיים וישראלים. עכשיו נעבור אחד אחד ונסכם בקצרה את הדרך שעברה עליו במשחקים.

קשתות:

איתי שני, בן 22. הנציגות הישראלית הראשונה אי פעם בענף הזה נפתחה עם תצוגה לא מאוד מרשימה בשלב הניקוד, אבל אחרי זה הצליח שני לנצח שני יריבים שדורגו מעליו ורשם קאמבק נאה בשמינית הגמר לפני שהפסיד בשובר שוויון.

שלב ניקוד – 635 נקודות (מקום 60)
64 האחרונים – ניצחון 7- 3 על הירוקי מוטו (יפן)
32 האחרונים – ניצחון 6- 5 על ראי טרונדיף (הודו)
שמינית גמר – הפסד 6- 5 לטאנג צ'י-צ'ון (טיוואן)

טאקוונדו:

אבישג סמברג, בת 19. הסנסציה הגדולה של ישראל במשחקים האלה. ניצחון קל בשלב המוקדמות בו רק היא ויריבתה השתתפו העלה אותה לקרב נגד התאילנדית שזכתה בזהב, שם סמברג הפסידה, אבל זכתה בהזדמנות להשתתף בבית הניחומים. ניצחון קל על נציגת וייטנאם שלח את סמברג לקרב על הארד בו היא פתחה פער משמעותי ואיבדה אותו, אבל הצליחה להפוך שוב את התוצאה בדקה האחרונה ולהביא מדליה ראשונה לישראל בטוקיו.

מוקדמות – ניצחון 2-22 על ויקטוריה סטמבאו (פורטו ריקו)
שמינית גמר – הפסד 5-29 לפאניפאק וונגפטאנאקיט (תאילנד)
בית הניחומים – ניצחון 1-22 על טרונג טי קים טויאן (וייטנאם)
הקרב על הארד – ניצחון 22-27 על רוקייה יילדרים (טורקיה)

בדמינטון:

קסניה פוליקרפובה, בת 31. הופעת הבכורה של פוליקרפובה באולימפיאדה נתקלה במכשול קשה מדי כבר בהגרלה. לפחות היא הצליחה לקחת מערכה מכובדת.

שלב בתים 1 – הפסד 7-21 10-21 לפי. וי. סינדהו (הודו)
שלב בתים 2 – הפסד 12-21 21-15 16-21 לצ'אונג נגאן יי (הונג קונג)

מישה זילברמן, בן 32. באולימפיאדה השלישית שלו זילברמן היה קרוב מאוד לעבור את שלב הבתים, אבל נגמרו לו האנרגיות במהלך המשחק השני, ומשם ההולנדי השתלט על העניינים בבית ד' של הבדמינטון.

שלב בתים 1 – ניצחון 17-21 15-21 על מידיפאטי דאי פראנית (הודו)
שלב בתים 2 – הפסד 21-17 9-21 10-21 למארק קליו (הולנד)

התעמלות מכשירים:

ארטיום דולגופיאט, בן 24. תמצאו לי ישראלי שדורג ראשון לכל שלבי התחרות שלו, ועוד בענף בין החשובים ביותר במשחקים האולימפיים. בסוס הסמוכות דולגופיאט נכשל, אבל על הקרקע הוא היה הטוב ביותר באולימפיאדה הזאת לאורך כל הדרך, ואחרי לא מעט דפיקות לב וניסיונות לפענח איך עובד השובר שוויון, נשמעה התקווה באולם ההתעמלות של טוקיו.

מוקדמות סוס סמוכות – 12.766 (מקום 56)
מוקדמות קרקע – 15.200 (מקום 1)
גמר קרקע 14.933 (מקום 1)

אלכס שטילוב, בן 34. שטילוב הפעם היה רחוק מהיכולת שראינו ממנו בעבר וייתכן שהתפקיד העיקרי שלו היה ללוות את ארטיום דולגופיאט. עם זאת, זו הזדמנות להזכיר ששטילוב בעברו הגיע לגמר של הקרב רב, וזו משימה בה דולגופיאט עוד לא ניסה לעמוד.

מוקדמות קרקע – 13.500 (מקום 47)

ליהיא רז, בת 17. חברת המשלחת הצעירה ביותר יכולה לסמן וי על הופעה מכובדת, כולל מקום 15 מכובד מאוד בשולחן הקפיצות. ציפיות לעתיד כבר מתחילות להצטבר.

מוקדמות קרב רב – 50.399 (מקום 59)
מוקדמות קרקע – 12.400 (מקום 59)
מוקדמות מקבילים מדורגים – 11.700 (מקום 70)
מוקדמות קורה – 12.066 (מקום 64)
מוקדמות שולחן קפיצות – 13.899 (מקום 15)

ג'ודו:

הנבחרת הקבוצתית. בסוף הג'ודו הביא לישראל רק מדליה אחת, אבל 11 ג'ודוקות חזרו לארץ עם מדליה וכל התריסר עם מענק על מדליה. גילי כהן לא יכולה הייתה להירשם לתחרות הקבוצתית בשל המגבלה הכמותית ל-2 מתחרים בכל תחום משקל, ולכן היא חזרה לארץ בלי מדליה, בזמן שגילי שריר בילתה על המזרן ביום של התחרות הקבוצתית לא פחות מ-33 דקות ו-46 שניות, והשיגה 3 ניצחונות קריטיים. מספר הזוי!

שמינית גמר – ניצחון 3-4 על איטליה – פלצ'יק, שריר*2, הרשקו
רבע גמר – הפסד 3-4 לצרפת – נלסון-לוי, שריר, קוכמן
בית הניחומים – ניצחון 2-4 על ברזיל – בוטבול, קוכמן, פלצ'יק, נלסון-לוי
הקרב על הארד – ניצחון 1-4 על רוסיה – מוקי, הרשקו, פלצ'יק, נלסון-לוי

ברוך שמאילוב, בן 26. שמאילוב הגיע לקרב על הארד דרך בית הניחומים, אבל לא הצליח להתאושש מווזארי מוקדם באותו קרב. עם זאת, אפשר לומר שהוא היה הקרוב ביותר למדליה ביחידים, מכיוון שהוא הגיע לקרב על הארד ונוצח בווזארי ולא באיפון.

32 האחרונים – ניצחון על קווין לופורט (מוזמביק)
שמינית גמר – ניצחון על נייתן כץ (אוסטרליה)
רבע גמר – הפסד לואזה מרגוולשווילי (גיאורגיה)
בית הניחומים – ניצחון על אדריאן גומבוץ (סלובניה)
הקרב על הארד – הפסד לדניאל קרנגין (ברזיל)

טוהר בוטבול, בן 27. בוטבול המשיך את הרצף של ההגעה לבית הניחומים, אבל למעשה ניצח רק יריב אחד בדרך לרבע הגמר, אחרי ששני היריבים הפוטנציאליים בשלב המוקדם החרימו את התחרות. בתחרות הקבוצתית הוא התחיל עם שני הפסדים, אבל השיג ניצחון בקרב נגד ברזיל ונחסכה ממנו התמודדות עם הרוסים.

שמינית גמר – ניצחון על ויקטור סטרפו (מולדובה)
רבע גמר – הפסד לאן צ'אנג-רים (דרום קוריאה)
בית הניחומים – הפסד לארתור מרגלידון (קנדה)

שגיא מוקי, בן 29. אלוף העולם ב-2019, אליפות שהתקיימה בטוקיו, הגיע לאולימפיאדה בכושר פחות טוב ואחרי ניצחון אחד נוח הגיע קרב ארוך ומייגע נגד האוסטרי שהיה עדיף, ובסופו של דבר השיג את הניצחון בתום מאבק ארוך. בתחרות הקבוצתית מוקי התחרה רק נגד הרוסים, אבל השיג שם ניצחון קריטי שהיה הראשון ברצף 4 הניצחונות עד למדליה.

32 האחרונים – ניצחון על יודי סנטוס (ברזיל)
שמינית גמר – הפסד לשמיל בורחשווילי (אוסטריה)

לי קוכמן, בן 26. קוכמן עשה את שלו ביחס לציפיות בתחרות האישית, כשניצח בקרב הראשון והיה היחיד שהצליח להשיג ניקוד נגד האלוף האולימפי, בדרך להפסד מכובד. בתחרות הקבוצתית ראינו את קוכמן משיג ניצחונות חשובים נגד צרפת וברזיל אחרי הפסד נגד איטליה בשמינית הגמר.

32 האחרונים – ניצחון על דיוויד קלמרט (צ'כיה)
שמינית גמר – הפסד ללאשה בקאורי (גיאורגיה)

פיטר פלצ'יק, בן 29. ניצחון אחד הספיק לפלצ'יק כדי להגיע לרבע הגמר ולבית הניחומים, ושם ההפסד שלו גרם לאמוציות בנבחרת והוביל לצעקות של המאמן אורן סמדג'ה. עם זאת, בתחרות הקבוצתית פלצ'יק סיים עם מאזן נקי מהפסדים של 3 ניצחונות, כולל נגד הרוסי שניצח את טדי רינר.

שמינית גמר – ניצחון על לחגוואסורנגלין אטגונבאטאר (מונגוליה)
רבע גמר – הפסד לארון וולף (יפן)
בית הניחומים – הפסד לשאדי אל-נחאס (קנדה)

אורי ששון, בן 30. הישראלי השני להחזיק בשתי מדליות הוא היחיד מבין תריסר הג'ודוקות שלא ניצח אף קרב בטוקיו, אבל במקרה שלו זה מתקבל בהבנה לאור העובדה שהוא התחרה בשני קרבות ושניהם היו נגד אותו טדי רינר הצרפתי שגבר על ששון גם בחצי הגמר של אולימפיאדת ריו.

שמינית גמר – הפסד לטדי רינר (צרפת)

שירה ראשוני, בת 30. גברה על המדורגת 5 בעולם בשמינית הגמר והצליחה להגיע לקרב על הארד, אך הפסידה שם וירדה מאוכזבת למרות היום הנהדר שהיה לה. את המדליה היא קיבלה בסוף בתחרות הקבוצתית בלי להתחרות בכלל, אבל שבוע קודם לכן היא הוכיחה שהיא ראויה לזה.

32 האחרונות – ניצחון על לוס אלברז (קולומביה)
שמינית גמר – ניצחון על ג'וליה פיגוארואה (ספרד)
רבע גמר – הפסד לאורנטסטסג מונחבאט (מונגוליה)
בית הניחומים – ניצחון על לין צ'ן-האו (טיוואן)
הקרב על הארד – הפסד לדריה בילודיד (אוקראינה)

גילי כהן, בת 30. לא נרשמה לתחרות הקבוצתית בגלל המגבלה הכמותית ובשל פציעה שסחבה מהתחרות האישית, שם היא עמדה בציפיות פחות או יותר עם ניצחון בשלב המוקדם והפסד לזוכת הארד מלונדון.

32 האחרונות – ניצחון על גולבדאם בבאמורטובה (טורקמניסטן)
שמינית גמר – הפסד לשארלין ון-סניק (בלגיה)

תמנע נלסון-לוי, בת 27. ניצחון אחד הספיק לנלסון-לוי כדי להעפיל לרבע הגמר, ומשם שני הפסדים סיימו את חלקה האישי. בתחרות הקבוצתית היא פתחה עם הפסד נגד איטליה, אבל אחרי זה ניצחה 3 רצופים, כולל הקרב המכריע נגד ברזיל והקרב שהבטיח את המדליה נגד רוסיה.

שמינית גמר – ניצחון על מריסה פריסיץ' (סרביה)
רבע גמר – הפסד לצוקאסה יושידה (יפן)
בית הניחומים – הפסד לקאיה קייזר (סלובניה)

גילי שריר, בת 21. בתחרות האישית הפסידה כבר בסיבוב הראשון והייתה לג'ודוקא הישראלית היחידה שלא העפילה לשמינית הגמר, אבל בתחרות הקבוצתית היא ניצחה פעמיים נגד איטליה, כולל בקרב המכריע, ועוד פעם אחת נגד צרפת, ובסך הכל בילתה על המזרן באותו יום יותר מחצי שעה.

32 האחרונות – הפסד לקתרינה האקר (אוסטרליה)

ענבר לניר, בת 21. ניצחון תוך 18 שניות והפסד תוך 20 שניות זה ההספק של לניר, כאשר אף אחד מהם לא הפתיע. לניר לא השתתפה בתחרות הקבוצתית וצפתה גם ברז הרשקו מפסידה לאותה אגויאר שניצחה אותה בתחרות האישית.

32 האחרונות – ניצחון על מונכטסצג אוטגן (מונגוליה)
שמינית גמר – הפסד למאירה אגויאר (ברזיל)

רז הרשקו, בת 23. הרשקו הפכה למפורסמת בכמה ממדינות ערב אחרי הניצחון שלה על יריבה מערב הסעודית, ובמיוחד אחרי שאותה יריבה קיבלה אישור להתחרות, אבל הרשקו הפסידה מיד אחר כך בשמינית הגמר. בתחרות הקבוצתית רשמה הרשקו ניצחונות נגד איטליה ורוסיה לעומת הפסדים נגד צרפת וברזיל.

32 האחרונות – ניצחון על טהאני אלקחתני (ערב הסעודית)
שמינית גמר – הפסד לאקירה סונה (יפן)

שחייה:

נבחרת שליחים גברים. אל דניס לוקטב, תומר פרנקל וגל כהן גרומי הצטרף במשחה הזה דניאל נמיר, שיחגוג יום הולדת 24 בעוד ימים אחדים, והם חברו יחד לשיפור של יותר מ-3 שניות מהשיא הישראלי הקודם במשחה בו השתתפו ל-200*4 חופשי. זה הספיק למקום 10 מכובד ביותר.

מוקדמות 200*4 חופשי – 7:08.65 (מקום 10)

נבחרת שליחים מעורבת. אל אנסטסיה גורבנקו על הגב, גל כהן גרומי בפרפר ואנדי מורז בחתירה הצטרף איתי גולדפאדן בחזה, וביחד הם קבעו שיא ישראלי בחצי הגמר ומקום בגמר, תוך כדי שהם גורמים לאוטובוס שלם לשמוע צעקת "יש!" ולהפנות מבט אלי. בגמר הם רשמו תוצאה קצת פחות טובה ושמרו על המקום ה-8 המכובד.

מוקדמות 100*4 מעורב – 3:43.94 (מקום 8)
גמר 100*4 מעורב – 3:44.77 (מקום 8)

אביב ברזלי, בת 19. ברזלי אמנם הגיעה לאולימפיאדה בלי לעמוד בקריטריון, אבל הוכיחה שהיא ראויה לזה עם העפלה לחצי הגמר במשחה שלה ל-200 מטר גב.

מוקדמות 200 מטר גב – 2:11.13 (מקום 15)
חצי גמר 200 מטר גב – 2:12.93 (מקום 15)

אנסטסיה גורבנקו, בת 18. גורבנקו, שחגגה יום הולדת 18 השבת, הראתה שיש בה משהו מיוחד מהרגע הראשון בבריכה, והגיעה לשיא עם גמר אישי וגמר בשליחים יחד עם החמצה של גמר נוסף ב-11 מאיות. בסך הכל, שחתה גורבנקו 100 מטר חתירה, 200 מטר פרפר, 300 מטר חזה ו-600 מטר גב במשחקים האולימפיים האלה, כמות שלא ראינו מעולם שחיין ישראלי מתקרב אליה בבריכה, וגם עשתה את זה בתוצאות הטובות ביותר עבור שחיין ישראלי.

מוקדמות 100 מטר פרפר – 58.23 (מקום 18)
מוקדמות 100 מטר גב – 59.90 (מקום 12)
חצי גמר 100 מטר גב – 59.30 (מקום 8)
גמר 100 מטר גב – 59.53 (מקום 8)
מוקדמות 200 מטר מעורב אישי – 2:10.21 (מקום 7)
חצי גמר 200 מטר מעורב אישי – 2:10.70 (מקום 10)
מוקדמות 200 מטר חזה – 2:28.41 (מקום 28)

אנדראה (אנדי) מורז, בת 29. אנדי מורז אמנם לא העפילה לאף חצי גמר, אבל הייתה קרובה מאוד ב-2 מהמקרים, ובמשחה ל-100 מטר חופשי היא גם קבעה שיא ישראלי חדש, זאת בנוסף לחלקה בנבחרת השליחים שהעפילה לגמר.

מוקדמות 200 מטר חופשי – 1:58.97 (מקום 19)
מוקדמות 100 מטר חופשי – 54.06 (מקום 22)
מוקדמות 50 מטר חופשי – 25.48 (מקום 30)

מירון חרותי, בן 23. חרותי לא הצליח במיוחד במשחה ל-100 מטר חופשי, אבל בחצי המרחק הוא רשם תוצאה טובה והיה במרחק של 4 מאיות בלבד ממקום בחצי הגמר.

מוקדמות 100 מטר חופשי – 49.26 (מקום 29)
מוקדמות 50 מטר חופשי – 22.01 (מקום 17)

יעקב טומרקין, בן 29. במקרה של טומרקין, המשחקים הנוכחיים היו פחות מוצלחים מבחינתו, והוא בעיקר יזכור את הדגל בטקס הפתיחה. עם זאת, הוא הודיע שבינתיים אין לו כוונה לפרוש וייתכן שבעתיד נראה אותו חוזר לכושר שהתרגלנו לראות ממנו בעבר.

מוקדמות 100 מטר גב – 54.81 (מקום 31)
מוקדמות 200 מטר גב – 1:59.65 (מקום 28)

גל כהן גרומי, בן 19. במשחה האישי ב-200 מטר מעורב לא כל כך הצליח, אבל היה חלק ב-2 נבחרות השליחים, זו ששיפרה את השיא הישראלי ב-3 שניות וזו שעשתה גמר, גם כן עם שיא ישראלי.

מוקדמות 200 מטר מעורב אישי – 1:59.44 (מקום 30)

דניס לוקטב, בן 21. במשחה האישי הוא לא הצליח, וייתכן שגם נעזר בחבל בצורה לא חוקית לפי צילומים, אבל שבר את השיא הישראלי ב-200 מטר חופשי במסגרת השליחים והיה לו חלק משמעותי בשבירת השיא הישראלי במשחה כולו.

מוקדמות 200 מטר חופשי – 1:47.68 (מקום 27)

מיכאל לייטרובסקי, בן 21. במקרה של לייטרובסקי אפשר לקוות שההשתתפות תעניק לו ניסיון, כי התוצאה שלו הייתה פחות מוצלחת ביחס לחברי המשלחת האחרים.

מוקדמות 100 מטר גב – 55.34 (מקום 36)

רון פולונסקי, בן 20. שבר את השיא האישי שלו ב-200 מטר מעורב אישי ובהתחשב בגילו הצעיר ההישגים שלו סבירים לחלוטין.

מוקדמות 400 מטר מעורב אישי – 4:21.50 (מקום 27)
מוקדמות 200 מטר חזה – 2:12.71 (מקום 27)
מוקדמות 200 מטר מעורב אישי – 1:58.95 (מקום 26)

תומר פרנקל, בן 20. נתן הופעה טובה במשחה האישי היחיד שלו וכמעט העפיל לחצי הגמר, כאשר היה לו חלק גם במשחה השליחים המוצלח של הגברים, ועל המשחה המעורב הוא נאלץ לוותר בגלל שהוא היה מיד אחרי המשחה האישי שלו, אז גל כהן גרומי החליף אותו.

מוקדמות 100 מטר פרפר – 51.99 (מקום 21)

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 35 תגובות

  1. תודה עמיחי. על הסיכום וכמובן על הסיקור היומי לאורך כל המשחקים שהשאיר אותנו בעניינים. בהתייחס לחלק הזה של הסיכום אז מלבד המדליות כמובן של סמברג,דולגופיאט ונבחרת הג'ודו שתי ספורטאיות שממש הרשימו אותי היו
    שירה ראשוני שאחרי אכזבה אישית עצומה בריו שהודחה בקרב הראשון הייתה הפעם כפסע מארד וכמובן
    אנסטסיה גורבנקו שדי עמדה בציפיות שהעמיסו עליה כבר בגיל 17 עם גמר אולימפי קבוצתי+גמר אולימפי אישי.
    נכוו שדווקא במקצה החזק שלה 200 מעורב פספסה את הגמר אבל נראה היה שפשוט העומס של אותו יום בו שחתה בבוקר גמר אולימפי ב-100 מ' גב הכריע אותה. יש הרבה מה לצפות ממנה לקראת פאריז 2024.

  2. זה באמת המקום להגיד לך עמיחי המון תודה על הסיקור הצמוד, היה מאוד כיף לפתוח בבוקר את הדיומא ולדעת מתי להתייצב מול המסך ובאיזה ענף.
    ציינת יפה את הבעיות שהיו לג'ודוקאים בהגרלות שלהם, בכלל הבעיה הגדולה של ישראל בענף המרכזי שלה ובכלל בענפים שבהם הושגו מדליות בעבר היא שמדובר בענפים שבהם יש המון משתנים שלא תלויים אך ורק ביכולת של האתלט. הגרלה לא נוחה, מיקום לא טוב, שלא לדבר על ענפים בהם יש שיפוט וכדומה. זה למה אתלטיקה היא מלכת הספורט. מי שרץ הכי מהר, מנצח. מי שזורק הכי רחוק מנצח. פה אריק זאבי היה אלוף אירופה, סגן אלוף העולם, שני קרבות קשים ולמזלו היריב שלו הגיע לגמר ויאללה, ארד ברפשאנג'. זה כל כך ההפך מ"תלוי רק בעצמך".
    בעיני ה-הישג של ישראל היה בכמות ובאיכות של נבחרת הג'ודו שנשלחה למפעל. מדינה שמביאה קונטנדר בכל כך הרבה קטגוריות משקל זה הישג שאין לזלזל בו. גם אם ישראל היתה מוציא אפס מדליות בג'ודו, עדיין העובדה שכמדינה עם אפס תרבות ספורט, אפס השקעה רוחבית וועד אולימפי שהוא בדיחה עדיין נבחרת הג'ודו שלנו היא בסדר גודל כזה, זה הישג.

    1. תודה.
      כדאי לציין בהקשר הזה שאחרי האולימפיאדה הקודמת מירי רגב העבירה תקציבים די משמעותיים ישירות לג'ודו. מצד אחד זה חיזק מאוד את הענף בארץ, וכמה מההישגים בשנים האחרונות קשורים לזה, אבל מצד שני זה הוביל לסכסוך מתוקשר בין משה פונטי ליעל ארד שמצטרף לבחירות על ראשות הוועד האולימפי בעוד כ-3 חודשים שמסתמנות בינתיים כבחירות בין שניהם.

  3. טעות אחת בפסקה על הארד קבוצתי בג'ודו: נבחרת הג'ודו ניצחה את איטליה וברבע הגמר הפסידה לצרפת שהמשיכה לזהב.
    החלפת בין צרפת לאיטליה בפסקה על הזכייה.

  4. תודה רבה.
    בג'ודו הפתיעו בקבוצתי, והיו טובים גם נגד צרפת(שהם לדעתי שניים ליפנים בעומק, במיוחד בנשים), קצת אכזבו בתחרות האישית, אבל לא הייתי מודאג, יש שם תשתית ועומק בענף, וקיבלנו גם הגרלות מבאסות נגד היפנים. (לא שאולימפיאדה בפריז יותר נוחה בענף הזה).

    בנוגע לשחייה נראה שיש שיפור ועשינו קמפיין מכובד, למדינה שלא אימפריה בתחום.

    סך הכל אלה שמוזכרים בחלק הזה עשו הישגים טובים. מעניין האם נצליח להמשיך את המסורת בהתעלמות בכלל, ובקרקע בפרט. ששם הצלחנו לייצר שני מתמודדים ברמה גבוהה במשך לא מעט דנים.

  5. עמיחי, תודה רבה. סקירה מקיפה ומעניינת. מצטרף לכל התודות על העבודה לאורך המשחקים. קשה להתווכח עם הנתונים – הופעה מוצלחת מאוד, ואף הטובה אי פעם, למשלחת הישראלית. הלוואי שגורבנקו, השחיינית המוכשרת ביותר שצמחה כאן, תמשיך להתקדם ולהגיע להישגים יפים.

    ההישגים הבולטים באתלטיקה היו טובים מאוד גם כן:
    שיפור שיא אישי ב-5,000 והעפלה לגמר של סלאמוויט-טפרי באיולין. בעלה, מארו, סיים במקום ה-13 במרתון, שנערך בתנאים קשים מאוד, בתוצאה של 2:13.
    חנה מיננקו שיפרה משמעותית את תוצאת השנה שלה, העפילה לגמר וסיימה בו במקום השישי.

  6. תודה עמי-חי
    בוואלה, ראו למטה, עדיין לא נרגעים מ"גניבת הזהב" של לינוי אבל כפי שמצוין למטה. שופטת מומחית הסבירה שלינוי לקחה תרגיל ברמה יותר גבוהה מדינה ולכן הנקודות שהורדו לה מהפלת הסרט התקזזו עם הנקודות לרמה.
    כפי שהשופטת אומרת שהסיבוב שלינוי עשתה על קצות האצבעות באחד התרגילים היה זה שהכריע. שילמדו הרוסיות לקחת את הכסף ולהגיד דיינו ושילמדו לפרגן.
    https://olympics.walla.co.il/item/3453080

      1. מה יש להבין, שערוריות מובילות להקלקות. לי אישית הסבל הרוסי מסב עונג רב אבל גם יש פה גם משהו מלחיץ שלינוי מקבלת אלפי הודעות נאצה באינסטגרם

            1. שוכחים שוכחים ופולוניום שולחים.

            2. לא רציתי להגיד..

            3. מאמין שיסתפקו בבוטים שמגיבים ברשת

            4. בשביל זה אני כאן…

            5. ללינוי כן, אבל אני במקום השופטת האוקריאנית הייתי מנסח צוואה ככה רק ליתר ביטחון.

            6. אני במקום ישראלים מסוממים שאוהבים להביא מהמזרח הפתעות, הייתי מחפש נתיב אחר מרוסיה בימים אלו.

      1. אני לא מבין יותר מדי
        אבל שוב עצם זה שזו התרשמות של שופט צריכה להעביר את הענף לאולימפיאדת האומנות ולא הספורט
        כך או כך כל הכבוד ללינוי ולארטיום

          1. עידו הסברתי לך אתמול
            שופט בכדורגל לא מכריע את המשחק הוא רק מפרש את החוקה .
            נכון לעיתים הוא טועה בפרשנות או כשהוא לא ראה משהו שהיה
            אבל בגדול המטרה להבקיע שערים ומי שמבקיע יותר מנצח .

            עוד דבר בעידן הvar ניתן ללמוד 2 דברים
            1. ההשפעה של השופט על המשחק פחותה
            2. כאשר יש אירוע מעורר מחלוקת כמו פנדל השופט מסתכל במצלמות לעיתים זמן ממושך והוא מסתכל על אלמנט בודד בתקריב ומכמה זוויות ולרוב פוסק נכון .

            בהתעמלות מה שקורה שיש כל כך הרבה אלמנטים בו זמנית ושופט לא מסתכל בשום מצלמה ( זולת ערעור ספציפי).

            בקיצור זה לא אותו דבר

            1. שום דבר אינו "אותו דבר" כאמור גם אגרוף אתה לא שולח לתחום האומנות נכון?
              זה לא פחות פתוח לאינטרפרטציה. גם בהתעמלות יש קריטריוונים ברורים וההשפעה הסוביקטיבית פחתה.
              הגיע הזמן שגם אתה תקבל שזה ספורט ולא לנפנף ספורטאיםלכל דבר בכך או כך כל הכבוד לכם אבל אתם לאולימפיאדת האומנות'. (שאגב גם עושה לא מעט עוול עם אומנים אבל נעזוב את זה בצד כרגע).

            1. גודו בתקופת ארד זה היה נכון
              כיום אמנם יש ענישה אבל תבדוק את אחוז ההכרעה בענישה ותגלה שהיא מינורית.

  7. בול!
    הג'ודו מוכיח שאין תחליף לתשתית שנבנית נכון. הזוי שלולא המדליה התקציב שלהם היה נחתך.
    מקווה שבהתעמלות אומנותית מייצרים משהו דומה. תשתית נכונה תייצר הרבה מדליות בעתיד

    1. לא מתווכח, אבל מה שזה מוכיח לי שמספיק ספורטאי אחד בענף מסוים שמשיג מדליה במזל בזכות עצמו בשביל לתת צ'אנס לכל הענף שלו לתקציבים וכו' כדי לקדם אותו

  8. תודה רבה על כל ההשקעה עמיחי
    מעניין מאד לעקוב אחרי גורברנקו בפריז ועד פריז

    אבקש לשים את הפוקוס על מי שלא קיבלה מספיק פוקוס בתוך כמות ההישגים הרבה של המשלחת והיא גילי שריר

    שריר הייתה היחידה מכל תריסר הגודקות במשלחת שלא עברה סיבוב
    ( ששון אמנם לא ניצח אבל הוא עבר סיבוב ובצדק בזכות דירוגו הגבוה ).

    שריר באה לכאן ללא כל ציפייה וללא דירוג ראוי ( לא עשתה קריטריון קלאסי אלא דרך ההתאחדות האירופאית ).

    כאשר אני באתי לבחון את סיכויי הנבחרת הקבוצתית ראיתי בה את החולייה החלשה
    כאן צריך להסביר עוד דבר
    והוא שהמשקלים בקבוצתי שונים במקצת מהאישי
    ובקבוצתי יש חלוקה של קל בינוני כבד
    שריר הייתה שייכת לבינוני
    ….אך בעוד היא התחרתה באישי במשקל עד 63 קילו הרי שבקבוצתי היא הייתה צריכה להתמודד עם בנות עד 70 קילו
    זאת מכיוון שהמשקל היחיד בו ישראל לא שלחה נציגה היה עד 70 קילו .

    ככה ששריר חסרת הניסיון הייתה צריכה להתמודד מול בנות חזקות ממנה ו/או מוכשרות ממנה והיא סומנה לפחות על ידי כעקב אכילס העיקרי של המשלחת שלנו .
    בסופו של יום דווקא היא הייתה הגיבורה הגדולה בייחוד מול איטליה שם ניצחה פעמיים את
    צנטרקיו האיטלקיה שאמנם באותו משקל כמו שריר אך זכתה בארד האולימפי במשקל
    שריר לא ניצחה אותה פעם אחת אלא פעמיים
    כולל בקרב המכריע

    אומרים שחוזק של קבוצה נמדד בחולייה החלשה שלה אז שריר מוכיחה היטב כמה נבחרת הג'ודו שלנו חזקה .

    למי שרוצה לעקוב אז בדיומא בפגרה אשלח כל מיני נתונים אולימפיים מעניינים
    הן כלליים הן מהענפים הפרטיים והן על המשלחת שלנו כמו נתוניים בינלאומיים .
    שווה לעקוב

    1. אני חושב שגילי קיבלה את הפוקוס הראוי לה, בין השאר כאן כשהזכרתי את הזמן בו היא הייתה על המזרן בתחרות הקבוצתית – 33:46 דקות. זה כמובן לא אומר שאי אפשר לפרגן לה עוד, ובהחלט מגיע לה כמו לאחרים

  9. תודה עמיחי על הסקירה,
    למעשה, גם חצי מההישגים, היו הופכים זאת לאולימפיאדה הכי טובה של ישראל.
    כך שלמעשה עשינו פה פעמיים את ההופעה הכי טובה, וזה לא רק במדליות, אלא גם במיקומים 4, 5 , 6 , 7 , 8, ובגמרים והשגים בענפים המרכזיים באתלטיקה , שחיה וכמובן התעמלות מכשירים

כתיבת תגובה

סגירת תפריט