הרגעים האייקונים (2) – טורונטו ראפטורס / סתו נמש

תזכורת: 5 רגעים שהיו נקודות מפתח בהיסטוריה של כל פרנצ'ייז (סל, בחירת דראפט, אירוע שהתחיל תגובת שרשרת, וכו'). אין חוקיות ברורה והכל מבוסס על דעותינו האישיות.

נשאר בחוץ – לברון ג'יימס ושלושת סדרות הפלייאוף הרצופות (18-16) בהן סיים את דרכה של טורונטו.

מקום 5 – דראפט 2009: טורונטו עם הבחירה 9 והיא מנצלת אותה כדי לבחור SG ממכללת USC, דמאר דרוזן, לימים הוא יהפוך לשחקן מוביל בפרנצ'ייז ולדעתי גדול שחקני הפרנצ'ייז (הערת העורך: בזמן שהסגמנט בוצע בפודקאסט טענתי שהוא גדול שחקני הפרנצ'ייז, אני חושב שעכשיו זה מגיע לקייל לאורי). הוא מוביל את רשימת כל הזמנים של טורונטו במשחקים, דקות ונקודות.

מקום 4 – פרנצ'ייז חדש: רביעי בנובמבר 1993, ועדת ההתרחבות של ה-NBA מאשרת את הרחבת הליגה ומעניקה את הזיכיון מספר 28 לקבוצת בעלות מטורונטו. סכום ההתרחבות עמד על שיא של 125 מיליון דולר. בעלי הקבוצה רצו להחיות את השם huskies (טורונטו האסקיז אירחו את הניקס למה שנחשב כמשחק הראשון של ה-NBA), אבל עקב הדימיון ללוגו ולשם של מינסוטה הוחלט להעביר לאוהדי טורונטו את ההחלטה. מעל 2,000 שמות הוגשו ולאחר שלב המיונים הגיעו לגמר השמות הבאים: Beavers, Bobcats, Dragons, Grizzlies, Hogs, Raptors, Scorpions, T-Rex, Tarantulas, Terriers and Towers. השם towers היה השם שהגיע לשלב הסופי אבל בסופו של דבר הוחלט ללכת על raptors בגלל הפופולריות של הסרט ג'וראסיק פארק שיצא ב-1993.

מקום 3 – קוואי לנארד: גמר המערב 2017. סן אנטוניו מטיילת מול האלופה גולדן סטייט במחצית הראשונה ומובילה ב-26 הפרש, עד שזאזא פצ'ולייה דורך על הרגל של קוואי ומסיים לו את הפלייאוף. הפציעה מסתבר היתה לא פשוטה וחילוקי דעות עם הנהלת הספרס מובילה לתגובות שרשרת שתגרום לספרס להעביר את הכוכב שלהם בטרייד לטורונטו. קוואי בטורונטו יצא לפלייאוף אייקוני שכולל ניצחון מותח עצבים ואחת הזריקות הגדולות בהיסטורית הפלייאוף (4 קפיצות על הטבעת מול הסיקסרס), מחסל את הבאקס ולוקח את ה-MVP בגמר הקונפרנס, ובעזרת פציעות מסיים את השושלת של גולדן סטייט בגמר (בסוג של צדק פואטי) ומביא אליפות ראשונה לטורונטו וזוכה ב-FMVP.

מקום 2 – האדריכל: בסיום עונת 2011-12, ולאחר 5 עונות בהן טורונטו כשלה להעפיל לפלייאוף פוטר מתפקידו בריאן קולנג'לו. במקומו מונה לתפקיד מאסאי יוג'ירי, שהגיע מדנבר. המינוי התקבל בצורה חיובית. יוג'ירי נחשב בליגה כמנהל טוב עם עין טובה לכשרונות ואחד שלא מפחד לעשות מהלכים גדולים (הוא אדריכל הטרייד של כרמלו לניקס). כבר בעונתו הראשונה קפצו הרפטורס מ-34 ל-48 נצחונות ומאז כל עונה הם ניצחו יותר מ-50 משחקים. היעדר הפחד שלו ממהלכים גדולים קיבל במה כאשר הוא לא חשש להביא את קוואי לנארד בטרייד למרות שנותרה לו שנה בחוזה והבריאות שלו היתה בסימן שאלה. כפי שנכתב קודם – זה הסתיים באליפות.

בואו נתסכל על מקבלי הדקות המרכזיים בריצה של טורונטו לתואר:

פרד ואן פליט – לא נבחר בדראפט וחתם כשחקן חופשי.

פסקל סיאקאם – בחירה מספר 27.

או ג'י אנונובי – בחירה 23.

סרג' איבקה – שחקן שהגיע בטרייד תמורת טרנס רוס ובחירה 27 בדראפט 2017 (אנג'ס פסצ'נקיס).

נורמן פאוול – בחירה מספר 46.

דני גרין וקוואי לנארד – הגיעו בטרייד.

מארק גאסול – הגיע בטרייד תמורת סי ג'יי מיילס, דלון רייט, יונאס ולנצ'יונאס ובחירת סיבוב שני ב-2024.

קייל לאורי – היה אחד המהלכים הראשונים שלו בטורונטו. הגיע בטרייד עם יוסטון תמורת הבחירה 13 בדראפט 2013 וגארי פורבס. למעשה כל הסגל זה שחקנים שהוא בחר או הביא בטרייד.

מקום 1 – AIR CANADA: טורונטו היום היא חברת קבע בצמרת המזרח וחלק מהמועדון המאוד מצומצם של אלופות, אבל ההתחלה של הכדורסל בקנדה לא היתה מוצלחת במיוחד. הרפטורס כשלו על הפרקט ובשלוש השנים הראשונות לקיום שלהם הם ניצחו 16/30/21 משחקים. אפילו גרוע מזה – הקהל הפסיק לבוא. בעונה הראשונה טורונטו היתה מקום 3 בכמות הקהל ושלוש שנים אח"כ הם ירדו ל-16. בדראפט 1998 הרפטורס בוחרים את אנטואן ג'יימסון ומיד מעבירים אותו לג"ס תמורת קארטר.

באופן מפתיע הוא מודיע על התרגשות ושמחה לשחק בטורונטו, סגנון המשחק האטרקטיבי, החיוך הכובש, והנצחונות שהתחילו להגיע שמו את הרפטורס על המפה בליגה. קארטר נהיה חלק מתרבות הכדורסל בקנדה והיה למשהו גדול מהמשחק (שנתיים אחרי ההגעה של קארטר לטורונטו, הפרנצ'ייז הקנדי השני עוזב את ונקובר ומגיע לממפיס).

לפוסט הזה יש 8 תגובות

  1. אחלה טור. געגועיי לוינסטניטי.
    רגעי שפל:
    ההפסדים לקליבלנד והעלייה רק אחרי שלברון עזב. האנטיתיזה לשיקגו מדיחים את דטרויט…
    קריאות צהלה כשדוראנט נפצע. איזה אוהדים לא ספורטיביים.

  2. תודה סתו. בחירות מעניינות ומצוינות. מועדון שבאמת מאז הגעת יוג'ירי מבסס את מעמדו בצמרת הליגה באופו קבוע.

  3. בעיני אין אייקוני יותר מהזריקה של קאווי מול הסיקסרס. מהלך שלקח מועדון עם תווית לוזרית קבועה. ושלח אותו למועדון ה'ווינרים'.
    גם ההחתמה של יוג'ירי באמת רגע משמעותי בתולדות המועדון – רק תיקון קטן, הטרייד על לאורי לא במשמרת שלו.

  4. אם מתייחסים לרגע אייקוני רק ככזה שהיה על המגרש אז מקומות 1-2 הם אכן הסל של קוואי ואולי גם הדאנק של קרטר בתחרות 2000 שמשך הרבה מאוד עניין שלא היה בטורונטו (יש דוקו נחמד על זה בנטפליקס, או שירד מאז שראיתי אותו). קוואי אכן ראשון

  5. טוב ברור שהושמט כאן הרגע המדהים ביותר עם הקפיצות על הטבעת של הזריקה של לאונרד.
    מבחינת הצגה וניראות, אני ממליץ לתת איזושהי הדגשה או קו תחתי או גודל טקסט אחר (ואפילו שורה נפרדת) לתתי הכותרות ("מקום 1", "מקום 2"…)

כתיבת תגובה

סגירת תפריט