סיכום אליפות העולם בא"ק – איבוד ההגמוניה האמריקאית / אלעד אייל

סיכום אליפות העולם באתלטיקה קלה

אליפות העולם שהסתיימה זה עתה, עמדה מתחילתה תחת עננה כבדה של אתלטים שנתפסו על שימוש בחומרים אסורים. שאלות כבדות משקל לגבי האמינות של בכירי האתלטים, וצורת האכיפה והאם בכלל, עלו חדשות לבקרים, ואיימו להאפיל על המשחקים עצמם. בסופו של דבר גם באליפות הזו היו רגעים מרגשים רבים, וגם אני כמעט שכחתי את כל הביקורת, וחוסר האמון. כנראה שגם לי כמו לרבים אחרים נוח יותר להתמקד בהנאה הצרופה מרגעים מזוקקים של אדרנלין מתפרץ  מהעמדה הנוחה על הספה בסלון, במקום לתקן את העולם.  

בסופו של דבר, בחרתי לסכם את האליפות הזו בכמה נקודות מעניינות שעלו תוך כדי התחרות ואני מקווה שיענינו גם את הגולשים.

נקודה ראשונה:

איבוד ההגמוניה האמריקאית.

גם באליפות הזו כמו בלונדון, ובאליפות העולם הקודמת, ולמעשה מאז בייג'ין, ארה"ב איבדה את השליטה ברוב מקצועות הריצות הקצרות שבהן שלטה באופן כמעט מוחלט במשך שנים רבות.

למעשה במקצועות הריצה זכו הרצים והרצות האמריקאים ב -4 מדליות זהב בלבד. אוליבר, ורולינס במשוכות, מריט ב – 400, וריצת השליחים 4x 400 גברים.ואילו בריצות ה- 100 ,200, ריצות השליחים 4×100, היו בשליטה מוחלטת של הג'מייקנים.

ארה"ב אמנם שזכתה בסך הכולל הגבוה ביותר של המדליות, אבל רוסיה זכתה ביותר מדליות זהב -7 וארה"ב וג'מייקה שווה לארה"ב במספר המדליות המוזהבות.

נקודה שנייה:

הרנסנס של מקצועות הקפיצה.

אחרי שנים רבות של שפל במקצועות הקפיצה – הטכניים במהותם, באליפות הנוכחית חלה עליה משמעותית ברמת ההישגים והמתח לפחות בחלק מהתחרויות.

בקפיצה לגובה גברים, אחרי שנים רבות רמת התחרות הייתה גבוהה מאד, וכדי לנצח נדרש בונדרנקו האוקראיני להשוות את שיאו – 2.41, כשבאים אחריו, ברשים ודרווין קבעו תוצאה שבכל אליפות אחרת הייתה כנראה שווה זהב 2.38.

גם במשולשת גברים הייתה תחרות ברמה גבוהה מאד, כשטאמגו קובע את התוצאה השלישית בכל הזמנים 18.04, וגם הבאים אחריו קבעו תוצאות נהדרות שבהחלט יכלו להספיק גם לזהב.

10 רגעי שיא:

10. הזכייה של דיוויד אוליבר ב- 110 משוכות – אוליבר תמיד היה מהטובים ביותר בשנים האחרונות, אבל איכשהו תמיד משהו השתבש ברגע הקובע. הפעם הוא לא השאיר שום מקום למזל, ולקח את גורלו בידיו.

9. בריאנה רולינס זוכה ב-100 משוכות, ומגיעה לשיא ספורטיבי עם סיפור אישי מרגש

8. מו פראח זוכה שוב בדאבל ומוכיח שהוא אחד הטקטיקנים הגדולים בהיסטוריה עם יכולת נהדרת לחלק נכון את הקצב ולפרוץ בזמן הנכון. כל זה בתוספת פיניש אדיר, מכניס אותו לרשימה מצומצמת עם בקלה הגדול כמי שמחזיק בדאבל אולימפי ועולמי ב5000 ו – 10,000.

7. כריסטין אוהורוגו והפיניש הדרמטי שמעניק לה זהב דרמטי ממש על הקו מול היריבה הגדולה מונטשו.

6. לשון מריט איזה קאמבק נהדר ! יצא מלוע תותח ונתן את אחת הריצות הגדולות בכל הזמנים. רק חבל שג'יימס לא היה שם כדי לתת את הפייט שכולם קיוו לראות.

5. שלי אן פרייזר מראה שוב שב- 100 אין לה מתחרות. יצאה כמו מלוע תותח וחרכה את המסלול. זכתה בדאבל אחרי פציעה של פליקס שלדעתי הייתה מנצחת לולא נפצעה, אבל בכל מקרה מגיע לה שאפו על אליפות נפלאה.

4. טדי טמאגו – איזה כישרון יש לו ברגלים ! הבחור הזה יכול לסכן באופן ממשי את שיא העולם הוותיק של אדוארדס, ונקווה לראות בקרוב שיא חדש.

3. גמר הגברים בגובה – עדנה מחודשת למקצוע הנהדר הזה וגם פה כבר אפשר לראות באופק פסגות חדשות.

2. גמר ה4×100 והסיום המדהים של בולט – מה עוד אפשר לומר על האיש הזה ? גדול האצנים בכל הזמנים.

1. איסינבייבה פרשה בסטייל כמו אלופה גדולה, מול הקהל הביתי ומשאירה אחריה חלל גדול והרבה רגעים מרגשים.

נתראה בעוד שנתיים באליפות טרום אולימפית ! 

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 45 תגובות

  1. מעולם לא הייתה הגמוניה אמריקאית. השחורים האמריקאים הם מעקב אפריקנים עם תנאי אימון מתקדמים. אם הם לא ספורטאים אז הם חוזרים להיות אזרחים סוג ב בלי עבודה וסיכויים גדולים לגמור בכלא. כשמשווים לבנים אמריקאים מול רוסים או גרמנים או ספרדים או סינים אז מבינים שהאמריקאים הם בלון נפוח. באתלטיקה ובכדורסל

    1. כל משפחה שחורה שהכרתי ואני מכיר בגרינוויל, דרום קרולינה (ואני מכיר הרבה דרך הספורט ומעורבותי ב-CITY RECREATION) , המדינה בין העניות בארה"ב, יש לו בית, שתי מכוניות, לכל ילד אייפון ואייפוד, טלוויזיה של 50" לפחות ועוד 3-4 טלוויזיות יותר קטנות. אחוז האבטלה אצלנו הוא 6% אצל הלבנים ו-9% אצל השחורים. אבל השחורים מתקדמים יותר ויותר בבתי הספר, ואחוזי האבטלה יתקרבו יותר ויותר ללבנים.

    2. ביבי, זו פשוט תגובה גזענית (ועם כזה שם, זה לא כל כך מפתיע…). למה מי שעלה, או הובא כעבד לאמריקה לפני 250 שנה, עדיין לא נחשב כאמריקאי בעינייך? הרי גם הלבנים באמריקה עלו למדינה, חלקם לפני עשרות שנים בלבד (דודים שלי לצורך העניין)ת מדוע הם נחשבים אמריקאים לכל דבר, ואילו שחום עור שמשפחתו חייה בארה"ב כבר מאתים שנה עדיין נתפס בעינייך כזר? לפי הלוגיקה הזו, אנחנו היהודים בארץ צריכים להיקרא אירופו- לבנטיניים, ולא ישראלים

      1. חלילה. תקרא שוב את תגובתי ותבין. אני לא אמריקאי ולכן לא צד בעניין. השחורים מופלים לרעה באמריקה על פי כל מדד שלא קשור לגודל הטלויזיה או סוג הטלפון. האזן לנאום אובמה אחרי רצח הנער בפלורידה ותשמע אותו חוזר על המילים שלי.

        1. הבעייה שלי הייתה עם השורה "השחורים האמריקאים הם מעקב אפריקנים עם תנאי אימון מתקדמים" (הנחתי שמעקב=מערב).
          הם לא, הם אמריקאים לכל דבר. הרי לא היית טוען שמייק פלניגן (נניח…) הוא מערב אירופי עם תנאי אימון טובים, כשמדובר בלבנים הם תמיד אמריקאים, וכשמדובר בשחורים הם תמיד אפריקאים.
          דרך אגב, אם נלך מספיק אחרוה, כולנו אפריקאיים… 🙂

  2. עוד אדם ללא מושג הגיע. לארה"ב יש רק נשיא שחור, ומספר הסטודנטים השחורים בבתי ספר לרפואה אמריקאיפ הוא 22%, הרבה יותר משהם באוכלוסיה. בבתי ספר לעריכת דין 17% שחורים.
    אתה יודע למה אין הגמוניה שחורה בא"ק? כי כל השחורים הטובים נמצאים בפוטבול, כדורסל, ובייסבול, ולפי פורבס מגזין היום ישנם יותר ביליונרים שחורים בארה"ב מלבנים, באופן יחסי למספרם באוכלובייה (שניים מהם אתה צריך להכיר אם יש לך מושג מינימלי בכדורסל: דייב בינג ואוסקאר רוברטסון. ועתה טייגר וודס, מייקל, ומג'יק בדרל להיות ביליונרים. אני ממש אוהב כשחסרי מושג מינימלי כותבים שטויות.
    ודבר נוסף: חצי מכל האלופים האולימפיים למדו והתאמנו במכללות אמריקאיות.

  3. סיכום האליפות (אחת הגרועות לארה"ב) בנקודות בשיטה 8 נק' למקום ראשון עד 1 למקום שמיני:

    MEN WOMEN TEAM

    USA – 147 USA – 135 USA – 282

    Ken. – 69 Rus. – 120 Rus. – 183

    Rus. – 63 Ken. – 70 Ken. – 139

    Jam. – 60 GrB. – 49 Ger. – 102

    Ger. – 60 Eth. – 48 Jam. – 100

    Eth. – 49 Ger. – 42 Eth. – 97

    Fra. – 36 Jam. – 40 GrB. – 84

    GrB. – 35 Chi. – 35 Ukr. – 51

    Pol. – 30 Ukr. – 32 Fra. – 50

    Can. – 21 Fra. – 15 Pol. – 44

    ארה"ב בהפרש עצום ממש על רוסיה, הביתית. מה רוצים? שהאמריקאים ינצחו הכל? הם ב-36% מעל הרוסים, הבאים אחריהם. עבורי זו "הגמוניה" מספיקה, למדינה שלא מתעננינת כלל בא"ק ואתלטיה הטובים ביותר הם בפוטבול, כדורסל, ובייסבול (בעתונים האליפות לא הוזכרה אפילו, וכל הכיסוי הטלוויזיוני היה אתמול סכום של שעה וחצי, ושלשום כיסוי של שעה וחצי.
    ומלבד זאת, אם תלך לויקיפדיה, תמצא ש-50% מכל האתלטים שהשתתפו (חוץ מהאפריקאים בריצות ארוכות) למדו והתאמנו במכללות אמריקאיות לפחות שנתיים.

    ואגב, ללא שתי פציעות קשות לאמריקאיות בריצות קצרות ו-400, היו להם עוד 2-3 זהבים.

  4. מנחם יקר. תכין טבלה של מדליות של ספורטאים לבנים אמריקאים מול לבנים רוסים. לאדם השחור יתרונות פיזיולוגיים מובהקים על האדם הלבן ולכן השוואה שלהם מול הלבנים אינה הוגנת כשבודקים מי אומת ספורט גדולה יותר.
    בקשר לבית עם השתי מכוניות ואייפד. זה לא רחוק מהמציאות של השחורים ה"מתקדמים". בפעם הבאה שתהייה בניויורק, שיקגו, דאלאס או לא, כנס לשכונות הקשות של השחורים בנם גרים מאות אלפי שחורים ללא תקווה. אגב לא רחוק ממך בפלורידה יורים בהם כשהם נכנסים לשכונה "מתקדמת"

    1. לביבי,
      הטיעון שלך סובל מכשל לוגי
      אתה טוען ש
      1. לאדם השחור יתרונות פיזיולוגיים מובהקים על האדם הלבן
      2. ספורטאים לבנים אמריקאים זכו במעט מדליות

      אבל, אם נמשיך את הקו שלך, הסיבה שאין הרבה ספורטאים לבנים אמריקאים שמייצגים את מולדתם היא שה"מהגרים המערב אפריקאיים" לקחו את מקומם בנבחרת.
      אילולא אותם "גנבים" אולי היו יותר ספורטאים לבנים אמריקאים מצטיינים ואז היינו יכולים להשוות את הישגיהם להישגים הכבירים של האומה הרוסית.
      אבל גם ברוסיה הנאורה אם היו מספיק מהגרים מערב אפריקאיים (המקורבים לקרמלין) הם גם היו דוחקים החוצה את הלבנים המקומיים (גם אם אותם מקומיים מונעים ע"י דלק סילוני הידוע גם בשם וודקה זבילובה 120 אוקטן)

      ד"ש לשרה'לה

      1. אני מבין את הכשל ומקבל את דעתך. בכל זאת אני חושב שהאמריקאים הם בלון נפוח כאשר לא מדובר בכישרון טבעי.
        דש יגיע. תודה.

    2. אם השחורים האמריקאים לא היו תופשים ללבנים האמריקאים את כל המקומות הראשונים באליפות ארה"ב, והיו לבנים אמריקאים בתחרות, הם היו מנצחים כל אומה אחרת (וזה נכון גם בכדורסל).

  5. מנחם – מה זה הדרוג המצחיק הזה?
    מקובל להראות דירוג לפי מספר מדליות זהב, או מספר מדליות כללי.
    בזהב הם שניים בצוותא עם ג'מייקה עם 6 אחרי רוסיה (7), ובכללי ראשונים עם 25 לפני רוסיה (17) וקניה (12).
    הם עדיין הנבחרת המצטיינת באליפות לדעתי, אבל נראה שהפער לאט לאט נסגר

    1. הניקוד של 1-8 מראה הרבה יותר אובייקטיביות על הצלחה, מאשר מדליות בודדות. הניקוד הזה היה פעם מקובל על כולם, עם שינוי קטן: אז השתתפו רק 6 בגמר והניקוד הרשמי (רשמי!) היה 7-5-4-3-2-1

  6. אני לא מצליח להבין את הקרחות ביציעים
    זה היה ממש הזוי
    אם ארה"ב היתה מארחת וגם בעיר הכי מסריחה , האיטדיון היה מלא כל בוקר וערב
    מלא , ללא אפס מקום כולל מקצי מוקדומות
    חומר למחשבה למארחת מונדאל 2018

    1. בארה"ב במונדיאל 1994 (אני חושב) הייתי במשחק נשים חצי גמר באוניברסיטת ג'ורג'יה, סין נגד מישהו (נשים!) והאיצטדיון היה מלא עד אפס מקום עם 85,000 איש!

  7. וכרגיל הדוקטור יורד על כולם בסגנון הרגיל…
    אבל זה שאחרי כמה ימים ארהב הובילה את המדליות ואתה אוננת לכל כיוון וצעקת ששוב האמריקאים יראו לעולם ובלה בלה בלה…
    בסוף הרוסים עברו אותם והגרמנים וקניה וג'מייקה כמעט באותו רמה גם.

    אין לך מושג…
    אתה פטריוט אמריקאי נלהב- כמה מביך.

    וללכת להגיד- בגלל שהלכו לפוטבול מה הקשר בכלל? איזה טמטום זה להגיד.
    האירופאיים לא מעדיפים ספורט אחר? איפה שיש יותר כסף?

    עובדתית. האליפות\אולימפיאדה הכי גרועה של ארה"ב שאני זוכר אי פעם מאז שלא באו למשחקים בברית המועצות.

  8. חייב להוסיף. איסינבייבה הודיעה שהיא עדיין לא פורשת, ואף גרמה לסערה תקשורתית לא קטנה ברוסיה עם כשיצאה בתקשורת נגד נישואים הומו-לסביים, אם כי עכשיו היא מאשימה את האנגלית הקלוקלת שלה ואומרת כי לא הובנה נכון.

  9. מנחם מסתכל לצדדים, רואה כמה משפחות שחורות עם אייפון, אוטו וטלויזיה ומסיק מסקנות לגבי עשרות מיליונים. צא ולמד על תלושי מזון,סירב לטיפול רפואי, בתי ספר מוזנחים, זנות, פשע, הריונות וילודה בגיל 14, קראק וסחר בנשים. הכל בחצר האחורית של אמריקה הפרוורית הדשנה והמלוקקת.

    1. תגיד לי, מי גר כאן, אני או אתה? אני מסתובב כאן בשכונות עוני שחורות באזור העני ביותר בארה"ב ועדיין לא ראיתי שחור ללא אייפון.

        1. אתה מצפה ממנחם להיות אוביקטיבי? בשביל לנסות ולהראות עליונות של ארהב במהו, הוא ימכור את סבתא שלו….
          ממציא עובדות כי חושב שכל קוראיו הם מהסוג של מומו, בלי הרבה הסתעפויות במוח, ויאכלו כל מה שהוא מחרטט להם, אבל מי שהולך ובודק מעבר מבין שכל מה שהוא אומר כעובדות זה בדיחה אחת גדולה

          1. מקווה שמנחם ילמד לקבל דעות שונות וביקורת. זה יכול לשפר את האתר הנפלא הזה. מומו הוא הפיקציה המזרחית של מנחם. כל לבן צריך חבר אחד שחור כדי שתהייה לו לגיטימציה לדון בהם. כך גם מנחם זקוק לחבר מזרחי.

  10. מנחם לגבי פציעות זה חלק מהספורט וזה קורה לא רק לאמריקאים, ובכל מקרה זה לא היה משנה הרבה לגבי הספרינטים למעט אולי ניצחון של פליקס ב200.
    בנוסף לכך האמריקאים באופן מסורתי מפשלים בשליחים בהחלפות שערוייתיות של מקל, וגם הפעם זה פגע בהן ב4X100 הן אצל הגברים והן אצל הנשים. ובכל מקרה לאמריקאים יש הרבה מה ללמוד בענין הזה מנבחרות כמו יפן וגרמניה או רוסיה, ואפילו ג'מייקה שאצלה אף פעם אין פשלות מהסוג הזה, ולפעמים זה כל ההבדל בין זהב לכסף או ארד.
    נקודה אחרונה היא שבמבחנים האמריקאים פעמים רבות נשארים בבית דווקא הספורטאים הטובים בעולחם בתחומם, וזה קרה בעבר לקרל לואיס, והפעם לקלי וולס ולולו ג'ונס ב100 משוכות, ולפעמים לאו דווקא בעלי הסיכוי הגבוה ביותר לנצח הן אלה שמייצגים את המדינה. נוסיף לכך את העובדה שכל ספורטאי צריך להגיע למבחנים בשיאו כדי לא להישאר בחוץ, ונקבל תשובה חלקית לפחות לפציעות והגעה מוקדמת מדי לשיא היכולת.

    1. באמת אחת הבעיות היא שהמבחנים לעשות את האליפות בארה"ב הרבה יותר קשים מהאליפות עצמה, והאמריקאים מגיעים לשיאם חודשיים מוקדם מדי. זוהי בעייה ידועה. ובקשר לפאשלות בשליחים, זוהי מחלה אמריקאית שהם לא מצליחים להיפטר ממנה. זה כבר הפך למשהו פסיכולוגי.

  11. מקצועות הקפיצה בהחלט מרשימים מאוד. בריצה ג'מייקה שלטו למרות שאני חייב לציין שזה די שיעמם לראות את בולט על מסלול בלי גיי פאוול ובלייק. קל מדי. כמו שלברון ישחק בגמר הNBA מול הגריזליס.

  12. אגב תופעה מעניינת נוספת שלא התייחסתי אליה היא שאין כמעט אתלטים אמריקאים במקצועות השדה הטכניים כגון כדור ברזל, דיסקוס, פטיש וכידון. למעשה מתוך 24 מדליות שחולקו במקצועות הללו – גברים ונשים, יש לאמריקאים רק מדליית אחת – כסף לוייטינג בכדור ברזל, לעומת מדינות הגוש הקומוניסטי לשעבר 4 לרוסיה, 3 לפולין, ו2 לצ'כיה. גם לגרמניה יש 4 מדליות במקצועות הללו.
    אם נוסיף לכך את הקפיצות – גובה, מוט, משולשת ורוחק שבעבר היה לארה"ב יצוג משמעותי בהם, הרי שאצל הגברים יש רק מדליית ארד של קליי במשולשת, ודווקא הנשים הצלו את הכבוד עם זהב לריס ברוחק, וכסף לבארט בגובה ולשור במוט, לעומת 5 מדליות לרוסיה מתוכן 3 זהב. אם נוסיף את אוקראינה נקבל עוד זהב וארד.

    בשורה התחתונה ארה"ב זכתה ב26 מדליות מתוכן 20 היו במקצועות הריצה עד 1500 מטר.
    אין ספק שלכישרון הטבעי ולגנטיקה של האפרואמריקאים שהגיעו ממערב אפריקה יש חלק משמעותי בתוצאות הנ"ל, ונראה שלמרות תרבות הספורט המפותחת נבחרות האתלטיקה של ארה"ב לוקות בחסר בכל הקשור לטכניקה וישנה הסתמכות מוגזמת על כישרון טבעי.

    1. אלעד, כל האמריקאים שהיו יכולים לנצח בכדור ברזל, דיסקוס, וכידון, משחקים פוטבול בניו יורק ג'איינטס ובסן פרנציסקו 49'S

      עובדה שבשנות ה-50 לפני שהפוטבול התפתח למה שהוא, פרי אובראיין ואורטר וכל השאר לקחו 1-2-3 בכל מקצוע זריקה או הדיפ בכל אולימפיאדה ללא יוצא מין הכלל. כמה זורקי כידון יש בארה"ב? אני מוכן להתערב שלא יותר מאיזה 100. באירופה, בארצות כמו פינלנד, זריקת כידון היא דת..

  13. כשבאר"ב הגדולה שידרו ס"ה 4.5 שעות מאליפות העולם בא"ק זה מראה איזה עניין יש כאן. בי זה פוגע מאד כי אני מת על א"ק. אבל מה לעשות שכאן גם א"ק וגם שחייה לא מעניינים את האדם הפשוט? חוסר עניין מחלט שהוא בושה וכלימה, אבל זה המצב. אז איזה אתלט טוב בתיכון ירצה ללכת לא"ק?

  14. זה נכון שבאירופה בעיקר במזרחה המקצועות הטכניים מאד פופולריים, אבל נראה לי שהאמריקאים גם די מחפפים בכל הקשור לטכניקה וליסודות נכונים וגם זה חלק מהבעיה. יותר קל לסמוך על הכישרון הטבעי מאשר לעבוד קשה וסיזיפי במקצועות משעממים עם חזרה אינסופית עד להגעה לשלמות. הרבה יותר כיף ללהטט בכדור. בכל מקרה זה חבל כי אנחנו הצופים וחובבי האתלטיקה מחכים להצגה הטובה ביותר.
    בכל מקרה מעניין שדווקא בשחיה ענפי הכדור לא משפיעים על ההשיגים – אולי בגלל מבנה הגוף השונה שנדרש לשחיינים ?

  15. האמת שעם כל הסמים שמסתובבים אני לא בטוח עד כמה זה טבעי, אבל אני מעדיף להישאר נאיבי ולנסות להנות מהתחרויות. בכל מקרה בהחלט התפתח דיון מעניין

  16. כמה הערות :
    1.הדיון היה מעניין את לא התפתח כמעט לגופו של מאמר.
    2. לכן אני כאן לפתח זאת.
    3.ברשות אלעד אייל הכנתי עוד מאמר שאני מקווה שייכנס בקרוב.

    לגוף העניין .
    1.מאמר מעניין ביותר .נכון שארה"ב איבדה את ההוגמוניה בריצה (לא מהיום) אך אין ספק שאיבוד ההוגמוניה עלה שלב.
    2. רנסנס הקפיצה הוא נכון בעיקר בקפיצה לגובה .אמנם אלוף המשולשת עשה דבר מדהים אך זה דבר פרטי שלא משקף את כלל הקופצים.למעשה למעט טאמגו ויתר המדליסטים התחרות הייתה חלשה ביותר. טיילור סיים רביעי ורק בקפיצה האחרונה הוא התרומם מעל ה 17 מטר.כל היתר לא הגיעו אפילו ל 17 מטר שזה עלוב מאד.
    בגובה קרה משהו גדול וכמעט חסר תקדים הרבה שנים לא הייתה תחרות שבה חמישה קופצים עברו מעל 2.35 .כדאי לקרוא את המאמר שלי בכדי להבין זאת.

    בעניין רגעי השיא אבקש כמה התייחסויות שלי.
    אשר לפארח הרץ הבריטי המתאזרח .מבחינתי יש לו כוכבית גדולה וזה ששיאו גם ב 5,000 וגם ב 10,000 רחוקים מאד מבקלה את גבריסלסי וגם באליפויות הוא קובע תוצאות חלשות יחסית ובעיקר טקטיות.כמובן שהוא אתלט על אך עדיין חסר לו "המעבר"
    אנסייבה בהחלט רגע האליפות.

  17. אהרון לגבי הרנסנס בקפיצות – התחרות במשולשת לא התעלתה מספיק לפחות בכל הקשור לציפיות – טיילור, טאמגו, קליי שלושה שמסוגלים בביום טוב לעבור 18 מטרים. בפועל טיילור לא הגיע בכלל לתחרות, אבל מבחינת הפוטנציאל יש היום רנסנס במשולשת.
    גם ברוחק יש קופץ מוכשר מאד מנקוב.
    לגבי פארח אני מסכים ולכן כתבתי שהוא אחד הטקטיקנים הגדולים בכל הזמנים, ולא מהגדולים בהיסטוריה. וודאי שהוא כרגע לא מתקרב לבקלה או גברסילסי, אבל אי אפשר להתעלם מההישג המרשים שלו.

  18. טיילור נראה לי הרבה מעל השיא שלו.
    התותח האמיתי זה הצרפתי .
    אני אגלה לך חלק קטן מהכתבה של מחר.
    חשבתי ובדקתי וגילתי שהקפיצה הכשרה הכי גרועה שלו בגמר הייתה מעניקה לו מדליה בכל האולימפידות .ולמעט 1996. הוא היה זוכה לפחות במדליית כסף בכל הולימפיאדות.
    בנוסף למעט אליפויות עולם 2003 ו 2005 שמשום מה אין נתונים על כך בכל יתר האליפויות עולם הקפיצה הכשרה הכי גרועה שלו הייתה מביאה לו לפחות את מדליית הארד.
    ראיתי שכתבת על הזורקים האירופאים אתה בהחלט צודק.
    האמריקאים גרועים מאד במקצועות הטכניים תוצר של זלזול וחוסר השקעה.
    אנו רואים את העברות המקל הגרועות.
    בקפיצות כולל במוט הכישרון איכשהו עובד.אך בזריקות למעט כדור ברזל (שהוא יחסית לשאר מקצועות הזריקה פחות טכני ויותר מבוסס על כח ).הם לא תקרבים למזרח אירופאיים ולגרמנים.
    אין ספק שהגרמנים חזקים מאד בתחום וכן הצ'כים ,הסקנדינבים בעיקר הפינים ובכידון יש גם את הצ'כים .
    מרגש היה לראות את החניך של המטיל הטוב בכל הזמנים ז'לזני לוקח את הזהב.

  19. לא שזה משנהמהותית את הנאמר, אך ארה"ב הייתה שוו 9-8 זהב ללא הפציעה של פליקס, והעברת המקל הלא טובה בעליל של נבחרת הנשים ב-4X400 ומנעה מארה"ב דאבל במרוץ השליחים הארוך יותר. וב-400 משוכות גברים טינסלי הפסיד במאי ובאותה מידההיה יכול לנצח.

    1. ישראל בהחלט יכול להיות שזה מה שהיה קורה, אבל אני ציינתי את העובדות. בכל מקרה אין מחלוקת על העובדה שחל פיחות בשליטה של האמריקאים בריצות הקצרות, ועל העובדה שכיום הכישרון העצום של האפרו אמריקאים כבר לא תמיד מחפה על הליקויים הטכניים, ועל השיטה האמריקאית המטופשת שמשאירה ספורטאים רבים בבית, ומונעת מהטובים ביותר לייצג את המדינה

      1. בג'מייקה יש לא פחות כישרון עצום וגם להם גנים אפריקניים ואף שהם לא אמריקניים הם לא פחות מהאפרו-אמריקניים. הגמייקנים הם היום פשוט טובים יותר מהאמריקנים בריצות 200-100, למעט המשוכות הקצרות ולמעט ריצות ה-400 בכלל. הסיבה העיקרית היא כמובן בולט שהוא הטוב ביותר ב-100 וב-200, וכן נבחרת השליחים הג'מייקנית הגברית ב-4X100 היא פשוט הטובה ביותר ופרייזר שהיא הטובה ביותר ב-100. כאמור היא זכתה גם ב-200 בגלל פציעת פליקס ופציעה זו גם פגעה בנבחרת השליחים האמריקנית הנשית שהיא הטובה ביותר כפי שבלט באולימפיאדת לונדון עם שיא עולם נפלא.

  20. שאול תודה, ענף הספורט האהוב עלי ביותר זה א"ק, וכיף גדול לכתוב על אתלטיקה.
    אהרון טיילור רק בן 23.
    אולי הוא לא היה כשיר ב100 % אבל לא נראה לי שהגיל היה הבעיה שלו בתחרות הזו. בכל מקרה גם קליי שסיים שלישי עדיין צעיר מאד בן 22, וטאמגו בן 23 כך שיש עתיד ורוד לענף.

  21. כן אלעד נדהמתי לגלות שטיילור כ"כ צעיר עם רזומה כ"כ עשיר .
    ייתכן שהוא גם כן סבל מפציעות שזה מאד תדיר במשולשת (גם על כך כתבתי).נראה שהצדק איתך מבחינת עתיד הענף.אם כי שוב יש לזכור שבמקצוע כ"כ פוצע הכל עשוי להשתנות.

  22. אגב במאמר שיתפרסם מחר כתבתי כי הקפיצה המשולשת היא אחד הענפיים האתלטים ביותר.
    והנה בזכותך נכנסתי לווקיפדיה לקרוא על טיילור.
    והתוצאות שלו מדהימות.
    8.19 ברוחק
    20.76 ב 200
    ו 45.34 ב 400 הם תוצאות לא פחות ממדהימות .
    אני מניח שהוא בקושי רץ באופן רשמי ריצוות אלו.
    השיאים שלו שווים ללא ספק
    ברוחק גמר ואפילו טופ 5 ברוב התחרויות נגדולות.
    וחצאי חצאי גמרים בריצות 200 ו 400 .

כתיבת תגובה

סגירת תפריט