על ביקור ברצלונה בישראל/רועי ויינברג

3 באוגוסט 2013, 21:03, ישראל. לפני דקות ספורות היה הישג גדול לספורט, בדמות העפלת 2 שחיינים לגמר אליפות העולם ב-50 מ' גב בשחייה. בעבר העפיל שחיין אחד או שתיים בכל אליפות, מהמקומות ה-6-8 בחצי הגמר, והפעם אחד עלה מהמקום השלישי הכללי בחצי (גיא ברנע) ואחד מהמקום השישי. יש סיכוי גבוה למדליה, כי מבחינת הזמנים בחצי ברנע ראוי למדלית הארד.

הישגים כאלה קורים לעיתים רחוקות בספורט הישראלי, אבל אתרי הספורט הגדולים התעסקו במה שבאמת חשוב-ביקור ברצלונה בישראל. וואלה!ספורט, ספורט 5, וואן ו-YNET שמו כתבותיהם על ביקור ברצלונה לפני הכתבה על ההישג של הספורט הישראלי. כאן בהופס היה עדכון ישיר מהחצי, והכתבה הופיעה בשורה הראשונה. מחר כמובן גם נעקוב אחרי הגמר. השאלה המרכזית היא מדוע קבוצת כדורגל שמגיעה לישראל ומקיימת אימון ראווה (אפילו לא משחק), יותר חשובה מהעפלה לגמר באליפות העולם.

מבחינת כדורגל, ישראל נמצאת באירופה. משחקת במפעלים אירופאיים, משחקת במוקדמות המונדיאל באירופה וביורו, ואפילו אירחה את היורו לנבחרות צעירות. על הנייר, אומת כדורגל אירופאית ממוצעת. אבל במדינות כאלה לא מגיעות קבוצות לסיורי ראווה, כמו מה שבארסה עושה בארץ. רוב הקבוצות עושות לפני העונה סיבובי משחקים במזרח הרחוק, איפה שליגות הכדורגל חלשות מאוד, או שנהרסות עקב הימורים, משחקות משחק ראווה נגד הנבחרת המקומית ומוכרות המון חולצות מרצ'נדייז במהלך הביקור. הביקור של ברצלונה בארץ נעשה בעיקר כדי לשפר התדמית של המועדון, כדי שיראה שהוא בעד השלום, ובעבר על החולצות האדומות-כחולות היה הסמל של יוניצ"ף. התדמית של בארסה מוכחת, אבל זה לא משנה שהביקור בישראל הופך לדבר המרכזי ביותר בארץ מבחינה ספורטיבית כרגע.

נכון שעכשיו זאת תקופת הקיץ, ואין הרבה ספורט, אבל הם אפילו לא מקיימים משחק כדורגל בארץ. הם עושים אימון פתוח בו יימכרו הרבה מרצ'נדייז, ובביקור הקצר בארץ יעברו ברשות הפלסטינית, חברון, ובפגישות עם נשיא המדינה (עוד אפשר להבין את זה, הפנים של ישראל בעולם), וראש הממשלה (לא מצאתי הסבר לזה שתהיה פגישה ביניהם, אולי כדי לשפר התדמית של רה"מ). אפילו במדינות הכדורגל הקיקיוניות יותר, כמו מלזיה, הן משחקות משחק מסודר.

הבעיה היא לא שהם מבקרים בארץ, או האהדה המוגזמת לקבוצה בישראל. אחת הבעיות היא היחס התקשורתי המוגזם לביקור בארץ של הקבוצה (דפי הבית של חלק לא קטן מאתרי הספורט מלא בסיקור של כל רגע ורגע בביקור), וזה שברצלונה לא משלמת את כל הכסף על הביקור (היא משלמת את רובו, והוא יעלה 3 מיליון אירו), שיעלה גם כסף למשרד הספורט. לפי המועדון, המטרה של הפרוייקט היא לשמח ילדים, והיא מבורכת, אבל אפשר לבקר את מתן הכספים לביקור של ברצלונה לארץ במקום מתן הכסף (200 אלף שקל, סכום שקטן פי 71 משלושה מיליון יורו) להשתתפות ישראל באליפות העולם בג'ודו. המדורגת מס' 1 בעולם, ירדן ג'רבי, נאלצת לממן ההשתתפות שלה בתחרויות, ולמרות זאת, ג'ודו הוא אחד מענפי הספורט המוצלחים ביותר שלנו.

תארו לכם איזו הצלחה הייתה לישראל בענפי הספורט השוליים אם הייתה נותנת תמיכה גדולה יותר לענפי הספורט השוליים במקום הזרמת כספים לענפים שלא מביאים תוצאות (הגעה לטורניר גדול) כמו הכדורגל, והבאת הכסף לדברים כמו ביקור ברצלונה בארץ. לישראל יש כישרונות בענפים כמו שחייה, שיט, ג'ודו, התעמלות מכשירים וכמעט בודאות בעוד תחומים, אבל עדיף להפנות את כל הכסף לביקור של 24 שעות לקבוצה בלי שום קשר לישראל.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 60 תגובות

  1. רועי אתה כ"כ צודק.. אבל יש למותג הזה ברצלונה כוח תדמיתי עצום אז זה לא מופרך כ"כ להשקיע בזה כדי שיצאו יח"צ טובים לישראל.

    1. זה מוציא בעיקר יחסי ציבור טובים לברצלונה, כמו שאפשר לראות בתמונה הזאת- https://www.facebook.com/photo.php?fbid=583493278376258&set=a.309372609121661.74647.309369765788612&type=1&theater שמראה תגובות אנטי ישראליות של חלק גדול מהגולשים.

      גם לישראל זה מוציא יח"צ לא רעים, אבל השקעה של הכסף והסיקור התקשורתי בכדורגל הישראלי שיביא קבוצות ישראליות קדימה בליגת האלופות (שמינית גמר והלאה), יתן לנו יח"צ יותר טובים, בדמות אלפי אוהדים שטסים למשחקים פה.

    2. לפחות בישראל מראים את אליפות העולם בשחייה וכותבים עליה. כאן זה רק בייסבול ובייסבול. אף מילה כתובה על אף מקצה או שיא עולם. טמטום אמריקאי רגיל.

  2. סיבות לכיסוי הנרחב:
    1) פופולוריות של המשחק. מה שמוביל ל… —>
    2) כסף. (מבחינת אתרים – יותר כניסות שווה יותר כסף. צפייה שווה רייטינג וכו'.)
    אין מה לעשות במקרה זה. זה טבעו של העולם שלנו.

    סיבה אחת מרכזית לעוולות התקציביות:
    1) בעלי תפקידים (בין אם ראש ההתאחדות, שר הספורט או רה"מ) שכל עניינם הוא להעלות את הפופולריות שלהם בקרב הציבור ולהיראות טוב, מה שמתחבר לנקודה של השקעה במה שפופולרי יותר, ולאו דווקא הישגי יותר.

    אם ג'ודו היה פופולרי יותר, היו משקיעים בו יותר. זה נכון לגבי כל מקום בעולם.
    אבל בישראל במיוחד, ביחס למדינות הישגיות אחרות, הדאגה לפופולריות של בעלי תפקידים גדולה מהרצון להישגיות (בענפים "קטנים").

  3. אני בטוח רועי שגם לך התשובה ברורה.
    לפני זה רק מילה – זה שקבוצה כמו בארסה מגיעה לארץ ואפילו לא טורחת לעשות משחק אימון זו תעודת עניות למדינה ויריקה בפנים של כולנו…לא מתאים לכם לשחק פה (ולא משנה איזה תירוץ מפגר בדמות שהפלסטינאים לא יעלבו) אל תבואו – ישראל היא לא מקום לגיטימי לעשות בו משחק אם לא משחקים גם ברמאללה !!!
    בושה למדינה ,בושה לאוהדים שהלכו לראות את האימון ובעיקר בושה למרכז פרס לשלום !!!
    – התשובה דרך אגב היא כסף!!!
    זאת בדיוק הסיבה שערוץ הספורט מפמפם את בארסה וריאל כבר שנים אין לו זכויות שידור במדינות אחרות אז הוא מפמפם ומוכר לנו את הליגה הרביעית בטיבה באירופה – ואנשים אוכלים את זה !!!

    1. לא חושב שאתה מבין את הרגישות של העניין, כלומר לשחק מול נבחרת ישראלית, אתה חי באחת המדינות השנואות בעולם, למרות שלא נעים לשמוע זאת,
      החוצפה הגדולה כאן היא שהאוהדים כמעט לא זכו לכרטיסים, [לכן האיצטדיון התרוקן באמצע] ובלומפילד היה מלא בילדים ופרוטקציונרים [מתערב שיותר פרוטקציונים מילדים]

כתיבת תגובה

סגירת תפריט