מה כל קבוצה יכולה ללמוד מהיום ה-34 של הפלייאוף? / רועי ויינברג

בוסטון-קליבלנד.

תאוריית יואינג היא תאוריה שהגה כתב הספורט ביל סימונס וטוענת שקבוצה למעשה יותר טובה בלי השחקן הטוב ביותר שלה, במקור על פטריק יואינג.

בוסטון: מה ראינו היום? שכדורסל זה משחק מאוד מוזר. מי באמת האמין שמרקוס סמארט, שחקן של 28.3% מהשלוש העונה, יקלע 7 מ-10 בפלייאוף? שלברון ג'יימס יעצר על 11 נקודות בגמר המזרח? שג'רבקו ואליניק ישנו את המומנטום מהספסל וינצחו בחוץ? זה היופי בפלייאוף. כצפוי, הסלטיקס היו בפיגור של 21 נקודות במהלך הרבע השלישי, ואז המומנטום השתנה.

הסלטיקס החליטו להעלות את ג'רבקו ואוליניק בקו הקדמי על חשבון הורפורד וג'ונסון וזה עבד טוב. השימוש בהם הוביל להגנה טובה והרבה ריבאונד, מה שבלט לטובה במחצית השנייה בה בוסטון ניצחה(!) בריבאונד(!!) ועצרה את קליבלנד בצבע. השילוב שלהם, חלק מהזמן לצד הורפורד ברבע האחרון, הצליח לבלום את לברון (1 מ-8 ו-3 איבודים במחצית) ואת לאב (1 מ-5 מהשדה) וסביר שיקבלו יותר דקות. זה היה צעד חכם של סטיבנס שהראה תצוגת אימון טובה הערב.

זה אחד הדברים החשובים ביותר בניצחון ומשהו שנראה גם במשחקים הבאים. דבר חשוב נוסף זה השילוב של סמארט שהיה משמעותי בשני צדדי המגרש. קודם כל, התקפית הוא היה יותר טוב מאיזייאה של הסדרה הזאת ואיכשהו קלע ב-70% מהשלוש עם 7 מ-10 לצד 7 אסיסטים. הוא התעלה גם ברבע האחרון והראה שהוא מסוגל להחליף את IT בצורה נהדרת עם הרבה אנרגיות, אבל עיקר השילוב שלו היה בהגנה – כשהוא שיחק בוסטון לא הייתה צריכה להחביא את הרכז הפותח שלה וקליבלנד לא יכלה לסדר מהלכים של לברון על תומאס, מה שהכריח את הקבוצה לחשוב מחוץ לקופסה. כל זה הביא אותם לניצחון סנסציוני בסופו של דבר.

קליבלנד: אני לא מאמין שבוסטון הצליחה לעצור לחלוטין את לברון ושהוא יתן עוד הופעות כאלה בפלייאוף. היה לו משחק אחד רע, זה הגיוני בהתחשב בזה שהוא אנושי ובזה שבוסטון לא קבוצה שמוותרת בקלות. למרות זאת, היה מקום לתת יותר דקות למחליפי קליבלנד כשהקבוצה כבר הובילה ב-21 הפרש. דריק וויליאמס יכל להיות שימושי מול הדקות של הגבוהים המחליפים עם האורך והאתלטיות שלו ולא קיבל דקה. צ'אנינג פריי יכל לשנות את המומנטום של המשחק ולא קיבל דקה.

זה אולי הפשע הגדול ביותר של טיירון לו הערב. היה קשה לראות את סמארט קולע ככה מהשלוש והוא יקבל טיפול הדוק בהרבה במשחקים הבאים הגנתית, טיים-אאוטים ברבע האחרון היו הכרחיים (וניהול משחק ערני יותר, משהו שלו בדרך כלל עושה טוב מאוד) אבל הכל מתחיל מהספסל. לברון שיחק 45 דקות, תומפסון 42, אירווינג 40 ולאב 36.

מתן הרבה דקות לחמישייה בשביל שתסגור סדרות בשלב מוקדם די השתלם לקבלירס בסיבובים הראשונים ויכול להיות שישתלם עכשיו (אני מאמין שקליבלנד תנצח את שני המשחקים הנותרים), אבל כשאתה מוביל בהפרש דו ספרתי אפשר לתת דקות לחמישייה השנייה ולהחזיר את הראשונה רעננה כשהעניינים משתבשים, אם בכלל. ודרך אגב, אם לקבוצה השנייה יש כדור 11 שניות לסיום כשהיא יכולה לנצח, יכול להיות ששווה לעשות פאול.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 33 תגובות

  1. ראיתי רק את התקציר ולפחות התנחמתי שגם אם הייתי קם לראות במחצית הייתי הולך לישון 🙂
    אני לא אפול מהכיסא שהפסיביות של לברון הייתה מכוונת.זה לא שהוא רצה להפסיד אבל הוא כן רצה לזעזע קצת את קליבלנד ולהחזיר אותם לקרקע.עוד ניצחון של בוסטון בסדרה ואני מצדיע להם,לא רואה את זה קורה.בכל מקרה שיחקו אותה בוסטון-כל הכבוד

  2. ג'רבקו ואוליניק הכניסו למשחק של בוסטון אגרסיביות ואפילו קצת רוע. זה מה שהיה חסר ב-2 המשחקים הקודמים. תנצחו אותנו אבל אנחנו לא נוותר כל כך בקלות.

  3. טור מעולה
    הסידרה בידים של בוסטון
    אלא אם לללברון יפצע
    ואז אפקט יואינג יכריע לטובת הקאבס (יואינג של קליבלנד יותר גדול מיואינג של בוסטון)

  4. אף אחד לא יעשה פאול בשיוויון גם אם לברון ואירווינג בקבוצה שלך או לחילופין דוראנט/סטף/תומפסון ןכל קומבינציה אחרת.

  5. מה אפשר ללמוד? בגדול כלום חוץ מבואו של קיירי לסידרה דבר משמעותי בפני עצמו. שלברון הוא בן אדם מה שמעצים את האגדה. ושלבוסטון יש שאריות כבוד או "לב של אלוף". דבר נוסף הוא הניצחון של גס בהטבעת הדרך בליגה . משחק פלייאוף מזרחי עם כמעט 40 שלשות (שנכנסו. נזרקו הרבה יותר) הוא רק אחת ההוכחות.

    1. ד"ש מפופוביץ' בעניין….
      חייב להגיד שאל הורפורד זה אחד השחקנים האהובים עליי אבל לפחות לאורך העונה ומתחדד לי בפלייאוף שהוא כנראה לא בנוי להוביל קבוצה ואפילו לא להיות בסלטיקס הזו הצלע השנייה אחרי תומאס, עבורי הוא סוג של אכזבה מסוימת העונה. קרדיט לסטיבנס שכוסח כאן לא מעט הפלייאוף הזה על הגמישות המחשבתית במשחק היום עם ג'רבקו.
      ואחרי כל זה ספק עם נראה מסמארט עוד יום קליעה כזה ובטח שלא נראה מלברון עוד משחק אנמי כזה ככה שבוסטון תישאר בצדק עם מחמאות על עונה אדירה וניצחון גדול אבל כנראה האחרון שלה בפלייאוף הזה.

  6. שמח בשביל הסלטיקס שלא יעופו בסוויפ, מגיע להם לשמור קצת על הכבוד.

    ההיגיון מאחורי תאוריית יואינג הוא שכשהכוכב של היריבה משחק האסטרטגיה שלהם צפויה, וכשהוא בחוץ הרבה יותר קשה להתכונן.
    למשחק הבא הקאבס כבר יבואו יותר מוכנים.

  7. היגיון לא רלוונטי למקרה שלפנינו. קליבלנד כבר הובילה 21 לפני שבוצע שינוי אסטרטגי תוך כדי משחק

  8. לא מבינים מה קרה
    לברון ג׳יימס כל כך חכם ש…
    א.הוא מנשא ליצר מיני משבר בחברה כדאי כדי להוריד את השאננות ואת האגו של כולם כולל של המאמן להביא את האנרגיות בטירוף חדות התאמות ופי כוס מרבי

    😀 😀 😀 😀 😀 😀 הוא כל כך חכם שולט בכולם, כולל מנהלת הליגהוהמידה של כל המשחק הזה שנקרא מביא

  9. לא מבינים מה קרה
    לברון ג׳יימס כל כך חכם ש…
    א.הוא מנשא ליצר מיני משבר בחברה כדאי כדי להוריד את השאננות ואת האגו של כולם כולל של המאמן להביא את האנרגיות בטירוף חדות התאמות ופי כוס מרבי
    😀 😀 😀 😀 😀 😀 הוא כל כך חכם שולט בכולם, כולל מנהלת הליגה והמידה. הוא הארכיטקט של כל המשחק הזה שנקרא NBA

  10. תודה רועי.
    כנראה שלברון עדיין ילד בתוך הגוף המגודל הזה.
    בוסטון מתפללת שהוא לא יתפוצץ עליה במשחק הבא.

  11. אין ספק ש2 הסדרות האחרונות נותנות לאיינג' וסטיבנס הרבה חומר למחשבה לקראת הקיץ.

    בסדה הקודמת נגד הוויזארדס תומאס התפוצץ ב2 המשחקים הראשונים ואז הם שינו הגנה והוא נעצר. בסדרה נגד הקאבס הוא לא היה פאקטור בגלל שיטת ההגנה מולו בשני המשחקים הראשונים ובנוסף 2 הקבוצות תקפו אותו בהגנה כדי להשיג נק' קלות.
    והנה במשחק מס' 3 שהוא לא משחק בוסטון נראתה יותר טוב באופן יחסי גם לפני הקאמבק (אחוז פסיכי מה3 של הקאבס) ולבסוף ניצחו אבל יש כאן גם שילוב של יום נדיר שלברון משחק ככה.

    עכשיו אין ספק שהוא נתן עונה גדולה וגם פלייאוף טוב מאוד, אבל בסדרה מול יריבות רציניות הגודל שלו עדיין יכול להיות מנוצל ע"י היריבה בשני צידי המגרש.

    עכשיו תור הצוות המקצועי של בוסטון להחליט מה עושים איתו, הבחירה הראשונה בדראפט וכו' בקיץ הקרוב

  12. פנטזיה: הספרס מנצחים את הסלטיקס במשחק שביעי בחודש יוני

    ריאליה: הטורים "מה כל קבוצה יכולה ללמוד" הם הלחם והחמאה שלי אחרי כל סיבוב. טנקס!

  13. אני דווקא מאוכזב מהנצחון הזה. בוסטון לא ינצחו את הסדרה, זה ברור, ועכשיו כבר לא נזכה לראות את ההסטוריה של 2 קבוצות ללא הפסד עד הגמר!

  14. הקבוצה טובה בלי השחקן הכי טוב שלה (אייזיה) ר-ק אם כשהוא מוביל כדור כולם עומדים ומסתכלים מה קורה. זה מה שקרה בשני המשחקים הראשונים. כשהשחקן הטוב ביותר הוא חלק מקבוצה נעה ופועלת (סטפן קרי בווריורס; מייקל 'ורדן בבולס, קאווי בספארס) אז הקבוצה הרבה יותר טובה, .
    זה לא "השחקן הכי טוב". זה "מה עושים שאר השחקנים כשהכי טוב משחק".
    מלבד זאת, בשני המשחקים הראשונים בוסטון עלו כקבוצה מתה. הפעם הם עלו במטרה להילחם ולשמור על כבודם מהרגע הראשון.

    ודבר אחרון: ללברון ישנם משחקים (הייתי עד לכמה מהם) כשפתאום הוא קופא ברגעי האמת ונותן לאחרים (קיירי אמש) לנצח או להפסיד. זה קרה בדיוק אותו דבר במשחק ההפסד לדאלאס. הוא פתאום ניכנס למין פחד לא מוסבר. זה קרה לו (בטוח!) אמש. כל כדור בסוף הוא נתן לקיירי לנצח איתו או להפסיד איתו. הוא כלל לא היה מעורב ברגעים האחרונים, וברוב כל הרבע האחרון.

    1. מנחם, כמה אתה שותף לדיעה שההתנהלות של לברון הייתה מכוונת כדי לגרום לחברים בקבוצה לא להיות שאננים לקראת המפגש מול GS ?

  15. לא צריך ללמוד הרבה מהמשחק הזה – זה כדורסל וקורה לפעמים שקבוצות פחות טובות מנצחות. החשיבות הגדולה היא שלדאבס יהיו כנראה יומיים יותר לנוח לפני הגמר.

  16. קליבלנד מפרקת את הוסטון לחתיכות בכל יום פלייאוף נתון.
    בלי להתאמץ בכלל.
    בשני המשחקים בבוסטון הם עשו זאת ולא בגלל שמישהו בבוסטון היה אדיש.
    אתמול הם עשו זאת מבלי שאף אחד בבוסטון היה אדיש.
    בחצי השני הם הורידו את הרדל מהגז בחסות לברון שלא רצה שיגיעו ללא הפסד וסוג של משבר לגמר נגד גולדן.
    הוא לא קפא ולא נבהל ולא זרק אחריות סתם.
    הוא, לשעתי כמובן, היה מאוד מחושב וידע שאין לו שום בעיה להפזיד את המשחק הזה.
    ראינו מספיק ועוד נראה בהמשך שכשלברון מחליט, הוא שולט בהכל.
    ראו את זה נהשר בהגנה שבהרבה סיטואציות הוא יכל לתת עזרה על שחקנים מתחת לסל ולא תמיד סס לעשות כן.
    משחק הבא קליבלנד מפרקת, אלא אם כן יחליטו שוב להסתפק בניצחון צמוד .

  17. סחטיין רועי, ניתוח מעולה. לגמרי פשאלה של טיירון לו בניהול משחק גם מבחינת פסקי זמן ובעיקר הרוטציה שלו שלא הייתה קיימת. 9 נק' מהספסל, זאת לא כמות נקודות מספקת לנצח משחק כזה. נראה איך הוא יעשה את ההתאמות כבר ביום שלישי

  18. קליבלנד – לא יודע אם זה היה מכוון אבל לברון במצב כזה לא מקבלים כל יום והסלטיקס ניצלו זאת. הקאבס שוב הוכיחו כמה הם תלויים בכוכב שלהם וכמה קשה לנצח בלעדיו (אפילו שהוא נוכח אבל מספק משחק אנמי).
    הקאבס כבר הובילו ב-20 הפרש ופשוט אסור להם לשמוט יתרון כזה.
    בוסטון – יכול להיות שחסרונו של תומאס (שהוא מרכז ההתקפה) דווקא שיחק לטובתם. ככה אין איש מטרה מרכזי והקבוצה משחקת בשטף והנעת כדור שכולם במשחק ויכולים לקלוע. הקבוצתיות של הסלטיקס באה לידי ביטוי ועם העזרה הגדולה מלברון הם חזרו מפיגור וניצחו.

  19. עפר, זה לא עבירה על החוק להסית למרד אז תחסוך לי את האיומים הריקים שלך.
    זו לא הוצאת דיבה ליחס לך את המעמד הרם של ראש המוסד אז תנוח.מהרטוריקה המאפיונרית שלך.
    אבל אם כבר הוצאנו את זה החוצה, אתה יודע מה כן הוצאת דיבה? לספר למכריי ולעמיתיי שאני איזה עוכר ישראל שמסוכן לביטחון המדינה; אתה יודע מה כן עבירה על החוק? שידול לזנות. אז נה בעין האחת שלך יא *%@?! חד-עין שכמותך

    1. *הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה
      רח' כנפי נשרים 66, גבעת שאול ירושלים
      *סמסונג אלקטרוניקס ישראל
      קיבוץ יקום, מתחם יורו-פארק, בניין הולנד, קומה 1
      *שגרירות ארצות הברית בישראל
      רח' הירקון 71 ת"א-יפו
      *משלחת האיחוד האירופי בישראל
      מגדל פז, שוהם 5-7 רמת גן
      *אפל ישראל
      פארק גב ים רח' משכית הרצליה צפון
      *ישראכרט
      רח' המסגר 40 ת"א-יפו
      *כאל כרטיסי אשראי לישראל בע"מ
      רח' תפוצות ישראל 13 גבעתיים

      1. 1. השבתה כללית של המשק (לא כולל ענפי רפואה, חינוך וסיעוד-שיקום);
        2. הפגנה המונית ברחבי הערים הגדולות;
        3. השתלטות לא-אלימה על מוקדי הכח המצויינים מעלה;
        4. הקמת פלטפורמות לדיון ציבורי בכל נושא שנוגע להמון;
        5. הקמת גופים שיסייעו בהכוונת ההמון וביישום החלטותיו;
        6. ניכוס של כלל המשאבים וחלוקתם להמון;
        7. למידה עצמית של תהליך קבלת ההחלטות הקיבוצי, שיפורו וייעולו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט