מה כל קבוצה יכולה ללמוד מהיום ה-30 של הפלייאוף? / רועי ויינברג

גולדן סטייט-סן אנטוניו.

גולדן סטייט: אין יותר מדי מה לכתוב על משחק שבו השחקן הכי טוב של היריבה לא שיחק (והיא הפסידה ב-36 הפרש), אבל אנסה בכל זאת. הווריורס הצליחו להניע את הכדור בצורה מדהימה ברבע הראשון (11 אסיסטים ל-12 סלי שדה) כשגרין עם 3 אסיסטים ברבע וגם קרי חוגג באין יותר מדי הפרעה. בניגוד למשחק הראשון, הלילה גולדן סטייט הייתה גולדן סטייט. זה קשור לחופש התנועה של גרין שלא קיבל את קוואי לשמור עליו בניגוד למשחק הראשון, וללא ספק השפיע.

דבר חשוב נוסף, מן הסתם, היה ההגנה. הווריורס הצליחו למנוע מגרין וגאסול לקבל כדורים בתחילת המשחק ולשני שחקני ההתקפה המרכזיים של סן אנטוניו היו 9 זריקות משותפות במחצית הראשונה מתוך 47. הם פשוט הצליחו למנוע את הנעת הכדור של הספרס, וזה לא מקרי שג'ונתון סימונס היה היחיד שעבר את ה-20 נקודות, כשרוב קליעותיו (62.5%) לא באו מאסיסטים. המשחק הקבוצתי של סן אנטוניו פשוט נעלם, ואם לא יהיה שינוי כלשהו (או חזרה של לנארד) זה סוף הסיפור.

סן אנטוניו: השאלה עכשיו מבחינת הספרס היא מה הלאה, ויש שני מקרים אפשריים. בראשון קוואי חוזר למשחקים 3-4 והמשך הסדרה, בשני לא. אם הוא חוזר הם יכולים להשתמש בשיטה שעבדה נהדר במשחק הראשון עד לפציעתו – הוא שומר על גרין ובהתקפה מנסים לשחק על אולדריג' או על החדירות האפקטיביות של האיש השקט לסל. ככה הם הגיעו ליתרון של 20 נקודות באמצע הרבע השלישי, לפני הקטע עם זאזא. מגיע לנו, כאוהדים, משחק מול הספרס עם קוואי וגולדן סטייט ואני מקווה שיהיה אחד בסדרה הזאת.

אם הוא לא חוזר, אז פתרון טוב יוכל להיות להוריד את דני גרין לספסל ולהעלות את קייל אנדרסון כסמול פורוורד פותח. גרין טוב כשההתקפה טובה, קצת כמו קליי תומפסון אצל היריבה, וכשקוואי בחוץ אני לא יודע כמה הוא יוכל לתרום (2 מ-7 מהשדה היום). השילוב של סימונס כשוטינג גארד נותן לספרס סייז ואפשרות לנקודות קלות באמצעות בידודים שלו על קרי. זה נשק שיכול להיות שימושי ויכריח את ההגנה של גולדן סטייט להתאים את עצמה, כי אסור להשאיר את אולדריג' או גאסול לבד. זה אחד הפתרונות הכי סבירים מבחינתם כרגע, אבל עדיין בלתי אפשרי כמעט לראות אותם עוברים את הווריורס בלעדיו.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 21 תגובות

  1. אני קורא לאחד את ממפיס וס"א לקבוצה אחת, "הפועל בירה מכבי איחוד מאוחד ממפיס-ס"א".
    בהרכב יעלו קוואי, הגאסול הצעיר וקונלי.
    פאו יעלה מהספסל, אולדריג' יפרוש לערבי בינגו, פארקר יפרוש לאירגון ערבי חילופי זוגות, מאנו עוזר המאמן של הפלח לצד פיזדייץ ויהיה יורשו בבו העת.

  2. הסדרה גמורה. כל מילה מיותרת. אני גם לא רואה את לנארד חוזר ל36-40 דקות באינטנסיביות, אם הוא בכלל חוזר למשחק 3 (ולדעתי הוא חזור בטוח, פשוט ויתרו על משחק 2 ב80 אחוז כשירות עבור משחק 3 ביותר).

  3. נתון מעניין:
    מהרגע שקאוואי נפצע ועד סיום המשחק היום הווריירס קלעו 60(!!) נקודות יותר מהספרס.
    התוצאה מרגע הפציעה עומדת על 136-194 לווריירס.

  4. חברים, רשמתי את זה בבלוג החי – ואני רושם כעת שוב.

    אתם מפילים הכל על לנארד כאילו איתו אין לGS סיכוי לנצח אותם, ולוקחים דוגמא ממה שהיה במשחק הראשון.

    ואני רוצה להציג כאן כמה נתונים:
    1) במשחק 6 מול יוסטון הוא לא שיחק והם הביסו בצורה הכי משכנעת (יותר מהבלואו אאוט הקודם שעשו). בלעדיו!

    2) במשחק הראשון מול יוסטון, בבית, הספרס הובסו – עם לאונרד!

    3) בחודש מרץ, בשלב מתקדם מאוד של העונה… גולדן סטייט במשחק חוץ, ניצחה את הספרס ב-12 הפרש. עם לאונארד! והלוחמים היו בלי KD. אז נכון שבמשחק הראשון של העונה גולדן סטייט הובסה… אבל זה היה במשחק ראשון של העונה שלא משקף כלום. בטח אם נכניס למשוואה את השחקן החדש שהיה צריך להתחיל לשלב לשחקנים שכבר רצים יחד. וזה אף פעם לא קל, בטח לא במשחק ראשון מול קבוצה שרצה יחד יותר זמן.

    אז אם אתם רוצה לדבר על עובדות… אלו עובדות. וכל מה שקורה מסביב זו בכיינות לשמה ונסיון לשבת עליו טרמפ.

    לבוא ולומר "תראה, עם קוואי במשחק הראשון הספרס רמסו את הלוחמים…" עובדה.
    אגיב ב – "נכון, הם היו טובים יותר… אבל זה לא בהכרח בגלל שהספרס היו טובים כמו שהווריורס היו פשוט רעים". הם הרי באו אחרי 8-0 והיו שבוע במנוחה… באו לא חדים ומפוקסים. לעומת זאת במשחק אתמול, הם באו מהרגע הראשון במוד מלחמה.

    אז כן, כל אחד יקח את הדברים לאן שהוא רוצה… אבל מי שרוצה לטמון את הראש בחול ולהתעלם מהעובדות שציינתי לעיל – שיהנה.

    והערה קטנה לגבי הפציעה של לאונארד.
    מעבר לכך שכולם אוהבים אותו ורוצים לראות אותו על הפרקט, כי הוא באמת שחקן מפתח, הרי שא"א להתעלם מכך שהוא הגיע למשחק אחרי פציעה זהה, במשחק עצמו נפצע שוב בשלב מוקדם יותר… ורק אח"כ נפצע ויצא החוצה. להאשים את זאזא בהכל ב-100%? לא יודע.

    מי שיראה את הסרטון שאולדריג' מכניס רגל מכוונת מתחת לרגל של KD יבין מה זה "בכוונה".

    1. כל מילה בסלע!!
      ופעם ראשונה שאני רואה את הסרטון של למרכוס-וואו!!פשוט לא ייאמן!אין שום שבריר ספק לגבי הכוונה!
      להראות לפופ בראיון הבא!אני עדיין בהלם…

  5. מת על המדור שלך ורוצה לקחת אותו כמה צעדים קדימה.

    קודם כל, ברור שהשאלה לגבי הסדרה הזאת היא קאווי.
    יחזור? אפשר לקוות לניצחון ביתי. כל דבר נוסף יהיה בונוס
    לא יחזור? סוויפ קצר ולא כואב.

    אבל אחרי השאלה הזאת מה שאני לומד מהמשחק הזה, זה שאם הספרס ירצו לעשות צעד קדימה ולקחת בשנה הבאה את אליפות המערב מהלוחמים הם חייבים:
    א. להפרד מגרין ומגאסול – אין להם מה למכור ברמה הזאת

    ב. לתת לסימונס את המפתחות להיות ה- SG הפותח של הקבוצה בשנים הקרובות

    ג. המחסור ב- PG אקספלוסיבי זועק לשמיים. פארקר חסך מאיתנו את הפיאסקו מול קארי. הוא כבר לא שם והוא גם לא יהיה שם יותר.
    במקרה שמעתי שיש קבוצת לוטרי שמוותרת על בחירת הדראפט שלה בתמורה לטרייד. מעניין לברר.

    ד. להכניס את ברטנס עמוק לרוטציה בעמדה 3 כמחליף שנותן מנוחה לקאווי מצד אחד ואולי אפילו להשתעשע איתו כמה דקות בסמול בול בעמדה 4 עם קליעה קטלנית מבחוץ (ולפתוח ככה את הצבע) – אין סיבה שלא נראה ממנו 20 – 25 דקות למשחק בעונה הבאה

    1. א. גרין יכול להיות טוב ליד רכז דומיננטי (פול מחכים לך), גם גאסול יכול להיות אפקטיבי מהספסל לדעתי.

      ב. מסכים כשחקן שישי בהנחה שפארקר לא ממשיך. אקספלוסיבי מאוד.

      ג.ע"ע א'.

      ד.ברטנס גדול מדי בשביל להיות 3 מחליף, הם צריכים ס"פ מחליף מנוסה לדעתי. מישהו בסגנון של ריצ'רד ג'פרסון

    2. דווקא נראה באמת שגאסול יכול לתת תפוקה יפה מהספסל..הזריקות לשלוש נהדרות והגובה שלו מוסיף הרבה באלגן ליריבות בצבע..בעיקר בר' התקפה

  6. אם קאווי לא חוזר במיטבו, הייתי נותן יותר צ'אנס לצעירים. פאו גאסול נראה לי מחוסל לחלוטין פיזית, ואולי גם נפשית. כרה לו מה שקורה בד"כ לשחקנים הממשוכים לשחק אחרי שהיו צריכים לפרוש: נפילה פתאומית מחלטת.

  7. לס"א אין יותר מדיי מה להילחץ מהמשחק הזה, זה מסוג המשחקים שלך שום דבר לא הולך וליריבה כל זריקה נכנסת (סטייל גיים 6 נגד הרוקטס), ללוחמים לא הולך להיות משחק כזה כל פעם, בטח לא בטקסס שם אני מקווה לראות את הסדרה מתאזנת ל2-2 (למרות שהסיכויים לא לטובתי במקרה הזה)

  8. תודה על המדור רועי!

    לאור היכולת המרשימה שהספרס נטולי קוואי ופארקר הציגו במשחק 6 מול יוסטון וגם ברגעי ההכרעה של משחק 5, הופתעתי מהקריסה היום.
    מילא איבוד היתרון במשחק 1 – זה נבע בעיקר מאיבוד מומנטום, וגם מכך שטרם המשחק הם לא התכוננו לכך, מה שהביא לשבר מנטאלי שאפשר לקבל אותו, בטח כשזה רק גיים 1.
    אבל התבוסה הלילה? לא שציפיתי שהספרס יקחו את המשחק, אבל גם לא ציפיתי שיקבלו ככה בראש.. נו טוב, הפלייאוף עד כה מלא בבלואו-אאוטס וזה לא חדש..

    עכשיו השאלה הנשאלת היא מי יחזור קודם – קוואי, ואיתו גם העניין לסדרה, או המטאטא?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט