מה כל קבוצה יכולה ללמוד מהיום ה-27 של הפלייאוף? / רועי ויינברג

וושינגטון-בוסטון.

וושינגטון: לצד ההשפעה הגדולה של האנרגיות, הביתיות והקלאץ' של ביל ו-וול, הם הרוויחו מהמשחק הטוב של מוריס הערב. הדקות הטובות שלו, והתנועה הנהדרת בלי כדור של גורטאט, אפשרו להם למחוץ את הסלטיקס בלואו-פוסט עם 11 נקודות יותר בהזדמנות שנייה ו-22 נקודות יותר בצבע. ההבדל הגדול הזה השפיע על תוצאת המשחק וזה משהו שהם צריכים להמשיך להקפיד עליו במשחק 7.

מלבד העבודה הטובה בצבע, ההגנה שלהם הייתה מעולה והגבילה את ההתקפה היעילה של בוסטון ל-91 נקודות. זה לא רק תומאס שהם עצרו, אלא גם קראודר (33% מהשדה) והורפורד שבקושי זרק. כששאר הסלטיקס, מלבד אולי בראדלי, לא מצליחים להשפיע על המשחק, קשה לראות אותם מנצחים. מעניין לראות אם הם ימשיכו לשחק ככה בגארדן.

בוסטון: מה שהיה ברור לכל אורך הסדרה הוא שהיתרון הגדול של הסלטיקס נמצא בספסל. לכן, זה שהיום היה להם זמן משחק מועט (תומאס, בראדלי, הורפורד וקראודר שיחקו בין 37 ל-42 דקות כל אחד) זה משהו שפוגע בהם. ג'יילן בראון שהיה מעולה במשחק חמש צריך לקבל יותר דקות, כך גם רוז'ייר שנותן פלייאוף טוב עד עכשיו. ניהול משחק יותר טוב ומתן יותר דקות לספסל זה הכרחי מבחינתם.

מעבר לזה, בוסטון עדיין צריכה להתמודד עם ההגנה הטובה שהוויזארדס שמים על תומאס – חסימות כפולות או ניסיון לסחיטת עבירות משחקנים גבוהים יותר יכולים לעבוד. גם הגנה יותר טובה על בראדלי ביל בזריקות ל-2 נקודות מתבקשת, למרות שהפער בין יכולת הבית והחוץ שלו יכול לעזור לא פחות מכל מצ'-אפ שישימו עליו. הסלטיקס צריכים להמר על הזריקה של אוטו פורטר גם במשחקים הבאים – היום הוא היה עם 0 מ-5, ומאוד סביר שהם היו צריכים להכריח אותו לזרוק יותר. זה עוד משהו שהייתי שמח לראות בשביל שהסלטיקס יגיעו לגמר המזרח.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 25 תגובות

  1. תודה, רועי.
    למוריס הייתה שלשת קלאצ',
    אבל הוא סיים עם 5 מ-14 מהשדה, כולל אייר בול אחד מביך במיוחד.

    גורטאט, להבדיל, זהב טהור.
    ה-SCREENS שלו הם מלאכת מחשבת –
    פעם אחר פעם מוריס ופורטר מצאו את עצמם חופשיים לחלוטין,
    ואם הם ניו מתקרבים לאחוז סביר –
    לא היה צריך את סל הניצחון של וול.
    (גם החסימות הנעות, אלו שנלקחו מהספר שבוגוט כתב,
    מלאכת מחשבת…)

    1. מסכים בקשר לגורטאט (מוריס לקח גם 11 ריבאונדים). התנועה שלו בלי כדור נהדרת, ואיכשהו אם הוויזארדס יעלו קליבלנד יצטרכו להתמודד עם זה בזמן שתומפסון עדיין נשאר לחפות בצבע. משהו שיהיה מעניין לראות.

    2. גיא, באמת שאין לי מושג על מה אתה מדבר. למעט אולי השלשת קלאץ' של מוריס עליה אתה מדבר (וגם אז זה נראה יותר כמו הרדמות של המגן) אני לא זוכר זריקה אחת של פורטר או מוריס שהגיעה כתוצאה מחסימה של גורטאט. נכון שהרבה מהלכים מתחילים מהחסימה שלו למוביל הכדור אבל לטעמי גם את זה הוא לא עושה כל כך טוב ובחצי הפעמים הוא גם עושה חסימה נעה. דרך מצויינת להסתבך בבעיית עבירות כמו שקרה לו היום.

  2. זה שבוסטון סומכים על ניצחונות בבית יותר מדי זה ידוע. מישהו אמר אטלנטה של לפני שנתיים? קבוצות שונות מאוד מבחינת סגנון אבל יש נקודות דומות בנרטיב. בשורה התחתונה, אלא אם כן וול יעלה רמה והספסל יתפקד במשחק 7, גם הפעם הנרטיב הזה ייתקל בלברון.

    וושינגטון מסוגלת לקחת את זה, יש להם את הכישרון. אני זוכר שאמרו את זה גם על עוד איזה אחת, אוקלהומה, שגם אותה אימן אחד, סקוטי ברוקס. תזכירו לי מה היה שם?

  3. מוריס וגורטאט אכן היו מטרד גדול בריבאונד התקפה אבל לא ברור לי למה אתה מתכוון בלמחוץ בלואו פוסט? היה אולי כדור אחד או שנייים כל המשחק שהלכו אליהם בלואו פוסט. רוב הנזק בצבע היה בכלל של שני הגארדים כשבנוסף אליהם בחצי הראשון מהימני מקבל כמה כדורים. רוב הכדורים בפוסט הלכו לפרוטר,ביל וקצת וול בעיקר כשתומאס היה השומר.
    גם לא כל כך ברור לי על איזה תנועה נהדרת בלי כדור של גורטאט אתה מדבר. אשמח להסבר.
    הספסל של הסלטיקס שיחק מעט (יחסית) בגלל שהם פשוט לא היו טובים (במיוחד בראון ואולניק). הורפורד ובראדלי ניצלו יפה את המבטים הפנויים מבחוץ שהם קיבלו כתוצאה מהתמקדות בתומאס אבל כל השאר פשוט היו חושך (0 מ-11). אפשר להאמין שבבית זה יהיה שונה.
    לא הייתי בונה על זה שפורטר ימשיך להחמיץ בסה"כ הוא היה מאד מדויק העונה.

    1. 5 סקרין אסיסטס הערב לפי מצלמות המעקב של nba.com. ופורטר בסדרה עם 21.1% מהשלוש לעומת 43.4% העונה. גם הריווח שלהם היה משמעותי והעבודה באופנסיב ריבאונד.

      מסכים בקשר לספסל.

      1. לא ענית לי לשאלה. למה הכוונה בלמחוץ בלואו פוסט? ועל איזה תנועה של גורטאט אתה מדבר?
        הסקרין אסיסטס האלה הם בעיקר בחסימה לוול בחדירה (והם לא נספרים על ידי מצלמות המעקב). אין פה שום תנועה מיוחדת אלא חסימה של גבוה למוביל הכדור (כמו שאמרתי גם לגיא גם את זה הוא לא עושה בצורה טובה כל כך). איך הם תורמים לריווח ואיך זה קשור ללמחוץ בלואו פוסט? בלזוז הצידה?
        נכון שפורטר לא פוגע מבחוץ בסדרה אבל לכל קלעי יש רגעים טובים יותר ופחות. מאד מסוכן על לבנות על המשך החטאות של זריקות פנויות שלו מעבר לכך שהוא עושה הרבה נזק קרוב לסל.

        1. 11 נקודות בהזדמנות שנייה הן תוצר של עבודה אפקטיבית בצבע.

          כל העונה גורטאט הוביל את הליגה בסקרין אסיסטס האלו, והיו לו משחקים בסדרה הזאת והקודמת עם כמות דו ספרתית של סקרין אסיסטס. זה משהו בולט יותר משחקנים אחרים.

          ופורטר – אני מדבר על הסדרה עצמה, ואם הוא לא פוגע בסדרה אפשר בכיף להמר על הקליעה שלו.

          1. נו רועי, אני לא צריך שתקריא לי את הבוקס- סקור אני יודע לעשות את זה לבד. אבל אתה לא עונה על מה ששאלתי. נקודות הזדמנות שנייה הם עקב אכילס של הסלטיקס כל הפלייאוף הזה ובסדרה הזו באופן ספציפי. זה עדיין לא קשור למשחק הלואו-פוסט של הוויזארדס. אז למה אתה מתכוון בזה?
            גם לגבי הסקרין אסיסטס הסברתי כבר שזה קשור לסגנון המשחק של הוויזארדס המתבסס על פיק אנד רול. אני עדיין לא מבין לאיזו תנועה בלי כדור של גורטאט אתה מתייחס?
            אני גם לא מבין את ההגיון שמאחורי: הוא החמיץ מבחוץ עד עכשיו בסדרה אז כנראה עם נעזוב אותו הוא ימשיך להחמיץ. למה?

          2. הוא החמיץ מבחוץ עד עכשיו בסדרה אז כנראה עדיף לנו לתת לו לזרוק מבחוץ כי הוא יחמיץ. הגיוני, לא?

            מבחינת הפיק-נ'-רול: יכול להיות שזה היה פחות אפקטיבי עם מישהו פחות מסיבי מגורטאט שהיה עושה את החסימות. השילוב של התנועה שלו בלי הכדור חשוב כל העונה, ובלעדיו אני מאמין שזה היה נראה פחות טוב.

  4. היתרון של הספסל של בוסטון יכול לבוא לידי ביטוי רק כשהוא מול הספסל של וושינגטון.
    אם החמישיה של וושינגטון על הפרקט, לספסל של בוסטון אין מה לחפש שם.
    אבל ג'יילן בראון שמר על אותה סטטיסטיקה כמו במשחק חמש, והמטיר אפס נקודות על הראש של הוויזרדס.

  5. אני לא מאמין שוושינגטון תנצח שוב בלי לשתף את גורטאט בלו פוסט, ובלי כדורים אוטו פורטר. כדי לנצח בבוסטון הפ חייבים לשתף חמישה שחקנים (וכל מי שעולה מהספסל)

  6. בעיקר שאני מקווה שוושינגטון יינצחו את הסדרה לקבל עוד רגעי וול וכי השילוב וול- ביל והפיזיות של מוריס וגורטאט יכול להקשות על הקאבס הרבה יותר מהסלטיקס עם כל האהבה לתומאס ועוזריו.

    1. לך מותר
      אתה הסלב שלנו
      ואוהבים אותך הרבה
      סולחים לך…. על הכל…..
      גם על זה
      🙂

      ולכל מי שהתלהב מהתנועה של גורטאט בלי כדור אז
      א. הוא גדול, מכל הבחינות
      ב. גם התנועה שלי בלי כדור ראויה להערכה. רק עם כדור מתחילות הצרות

      תודה, סליחה ובבקשה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט