חם מהתנור: טוני פארקר גמר את העונה / רועי ויינברג

טוני פארקר יצטרך לעבור ניתוח ברגלו הפצועה שיוביל לכך שהוא יסיים את העונה. פארקר, בפלייאוף עם 15.9 נקודות במשחק (52.6% מהשדה), נפצע ברגל השמאלית כשנחת רע לאחר שזרק ליי-אפ בניצחון סן אנטוניו מול יוסטון (כרגע 1-1). יכול להיות שזה ישתנה עקב כך שבדיקת ה-MRI של הצרפתי עדיין בעיצומה, ונעדכן במידה ויהיו שינויים.

*

קייל לאורי מטורונטו (15.9 נקודות ו-5.9 אסיסטים למשחק בפלייאוף) עובר בדיקות בקרסולו השמאלי הנקוע ובספק למשחק השלישי בסדרת הראפטורס מול הקאבלירס עקב כך.

*

מייק בראון, המאמן הזמני של גולדן סטייט, אמר שסטיב קר צפוי לחזור לקבוצה מתישהו. הוא עדיין לא אמר מתי וקיים סיכוי שזה יקרה בפלייאוף הזה.

*

ג'יי ג'יי רדיק, שיהיה שחקן חופשי בקיץ, מעוניין לחתום על חוזה שיתן לו בין 18 ל-20 מיליון בעונה. העונה רדיק עם 15 נקודות ו-42.9% מהשלוש.

*

מנג'ר אטלנטה, ווס וילקוקס, צפוי לא להמשיך בקבוצה לאחר העונה. וילקוקס נשא בתפקיד מ-2015. נוסף על כך, מייק בודנהולצר לא ישמש עוד כנשיא פעילויות הכדורסל של הקבוצה אלא כמאמנה בלבד.
*

אורלנדו התחילה לקיים רעיונות לתפקיד נשיא פעילויות הכדורסל של המועדון. קווין מקהייל, מנג'ר מינסוטה מ-1995 עד 2008, ודיוויד גריפין (היום מנג'ר קליבלנד) הוזכרו כמועמדים לתפקיד, לצד פט גריטי מדטרויט וטרוויס שלנק מגולדן סטייט.

*

הניקס כנראה יחפשו רכז בדראפט. בין המועמדים האפשריים נמצאים הצרפתי פרנק ניקליטינה ודי'ארון פוקס ממכללת קנטקי.

*

אוקלהומה עשויה לחפש טרייד על אנס קנטר, הסנטר הטורקי שקלע העונה 14.3 נקודות עם 6.7 ריב' במשחק וחתם בקיץ 2015 על חוזה של 70 מיליון דולר ל-4 שנים.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 31 תגובות

  1. לפי CBS, יש בוודאות קרע בגיד הארבע הראשי, כאשר השאלה היא עד כמה חמורה הפציעה –
    קרע מלא, או קרע חלקי.

    בכל מקרה, גם קרע חלקי משמעותו שהעונה של פארקר הסתיימה.

    גיד הארבע ראשי מחבר את כל ארבעת חלקיו של השריר הארבע ראשי (השריר שבקדמת הירך, זהו השריר הגדול ביותר בגוף האדם) לעצם הפיקה.

  2. ראיתי כבר פרסומים שהוא סיים את העונה סופית.

    למען האמת, ברגע שראיתי את הפציעה בעיניים ידעתי שזה נגמר בשבילו (ואולי גם בשביל הספרס).

  3. פציעה נוראית. איזה באסה!!

    למרות זאת, אני חושב שבסדרה אפשרית מול הלוחמים הספארס לא מאוד נפגעים כי פארקר לא יכול לשמור על אף אחד מקרי, תומפסון או דוראנט ולכן מילס עדיף מול הלוחמים כשבדקות שהוא נח סימונס ומאריי יכולים לעלות. אבל לפני הסדרה מול הלוחמים קודם הם צריכים לעבור את יוסטון וזה יהיה להם קשה מאוד בלי פארקר.

  4. סן אנטוניו הודיעה שפארקר סיים את העונה.

    נחמא פורתא – הם לא יצטרכו לחטוף השפלה בגמר המערב, לטעמי ממילא יוסטון היתה פייבוריטית.

    החברים ג' הארדן וק' ארווינג מתבקשים להיזהר במיוחד, קללה אכזרית במיוחד רובצת על פוינט גארדים במסלול של גולדן סטייט.

  5. איזה כאב לב על פרקר שדווקא נראה קם לתחייה לפתע בפלייאוף, ללא ספק מכה לספרס למרות שלדעתי עדיין עוברים את יוסטון והזדמנות למורי להראות שהוא מתאים לרמה הזו, בהזדמנויות שקיבל לאורך העונה הוא הוכיח את עצמו. לא רוצה להקדים אבל כמו שרועי ציין מעלה סיכוי שבגילו של פרקר זו פציעה מסיימת קריירה לאחת המפוארות ואולי אפילו הגדולה שיש לשחקן אירופאי בליגה הזו. יאללה רק מחזק את היות הספרס אנדרדוג השנה (ביחס לקאבס או הלוחמים) ואת התחושה שלי שהקבוצה הזו ממש מזכירה מהבחינה הזו את ההיא של 2014, בפנטזיה שלי זה נגמר בעוד אליפות למרות שבצורה ריאלית קשה לראות את זה קורה גם לפני הפציעה הזו של פרקר. (מה שלא מנע ממני בבראקט שלי לשים אותם אלופים)

  6. הפציעה שלו נותנת הזדמנות פז ליונתן סימונס לעלות לרמת כוכב. אני מאמין שיש בו הרבה מדריימונד גרין/ fk nv avut mrhl zt, prhm, srl

  7. 1. פציעה שיכולה להשפיע גם על עתידו במשחק. בגיל כזה, לא יודע כמה מוטיבצייה וכמה זמן לוקח להתאושש.
    2. רדיק חושב שהוא שווה 18-20 מיליון, אני ממש לא חושב שהוא קרוב לסכומים האלה, אבל ב-NBA תמיד יהיה פראייר שישלם לו (ניקס…).
    3. בודנהולצר מאמן מצויין ולדעתי הוא מישהו שיכול להיות גם GM שיציל אולי את ההוקס מהבינוניות.
    4. הייתי אומר שזה משרה נחשקת כי יש עם הרבה מה לעבוד באורלנדו ויש להם פוטנציאל. לא אופתע אם ה-GM החדש יחליט להעביר את פייטון וגורדון, שלדעתי ממש לא הוכיחו את עצמם.
    5. לא משנה מה הניקס ידוגו מהדראפט, הבעיה שלהם זה איך להיפטר מכרמלו כלומר כמה שיותר נכסים.
    6. ל-OKC יש מצבת גבוהים גדולה (לדעתי גם לוברן הצרפתי שם). זאת בהחלט אופציה לראות מה אפשר לקבל על הטורקי.

  8. ממש באסה בשביל פארקר אבל לספרס זו יכולה להיות ברכה במסווה.
    מילס הרבה יותר מתאים מול הרוקטס, ויחד עם סימונס, אנדרסון ומוריי המצ' אפ הרבה יותר נוח לספרס.

    1. אפלטון, אני תוהה אם זו לא הערכת יתר של יריביך מהספרס…

      פרקר היה מעולה במשחק אתמול, כמו גם בחלקים גדולים מהסדרה עם ממפיס. החדירות שלו לצבע מאד יעילות, בעיקר כשהמשחק עומד, ולספרס זה קורה לפעמים, וללא שחקן יוצר כמו פרקר, הקבוצה מסתמכת יותר מדי על קוואי. מילס חודר משמעותית פחות טוב מפרקר, בדרך כלל, מנהל משחק פחות טוב מפרקר, ועולה על פרקר, בדרך כלל, בקליעה ובפרט בקליעה משלוש, למרות שגם כאן פרקר עשה אחוזים יפים מאד בשבועות האחרונים, וכמובן בהגנה.

      בנוסף, וזה העיקר, אם פרקר ומילס מחלקים את הדקות, נניח 24 דקות לכל אחד, בכל רגע נתון יש פ"ג משובח על המגרש. ללא פרקר, מילס צריך לשחק יותר, נניח 36? וב-12 הנותרות משחק אחד או יותר מהבאים:
      מוריי – רוקי, חסר ניסיון, שבקושי שיחק עם הקבוצה השנה בגלל פציעה.
      אנדרסון – שכבר הרבה זמן לא ממש רואה מגרש, בטח לא במאני טיים.
      סימונס – שהוא אמנם אתלט ומגן טוב, אבל, למעט החריגה של אתמול, מתקשה בקליעה מבחוץ, שהיא קריטית ב-2017, ועוד יותר קריטית לספרס כשגרין מחמיץ וג'נובילי לא פוגע כמו פעם. בנוסף, אני מתקשה להאמין שיש לו את חכמת המשחק של פרקר, שלא לדבר על הניסיון.

      בקיצור, בהנחה שיוסטון לא קורסת, או מאבדת שחקן מרכזי בשל פציעה, הסיכויים הנמוכים ממילא של הספרס לעבור את יוסטון יורדים מאד. קוואי יצטרך לנפק לפחות שלושה תצוגות שיא נוסח לברון כדי שהספרס ישארו בתמונה.

      עתידות – תוך פחות מ-21 יום יוסטון תפסיד ללוחמים. מה שגם הספרס היו עושים במקומם.

      1. לדעתי אנשים כאן זלזלו בספרס בלי שום סיבה אמיתית אחרי המשחק הראשון. זו עדיין קבוצה של 61 ניצחונות בעונה הרגילה, ופרקר לא היה פקטור משמעותי בעונה.
        דווקא סימונס, קייל אנדרסון ומורי מתאימים מול יוסטון מבחינת מצ' אפ יותר מפרקר. הם חזקים יותר ויוכלו לתרום גם בהגנה וגם בהתקפה שם יהיה קשה לבברלי להתמודד איתם.

  9. חדשות עצובות, לא מגיע לפארקר לסיים כך את העונה. מקווה שלפחות יחלים ויחזור לשחק בעונה הבאה.
    מבחינת סן אנטוניו אני דווקא לא חושב שזו מכה קשה מדי – לא מתוך זלזול בפארקר חלילה, פשוט כי הם מספיק עמוקים בשביל לפצות על האובדן שלו. תגידו מה שתגידו על זה שיוסטון תלויים מדי בהארדן, אבל המצב של הספרס דומה – הם מאוד תלויים בלאנרד. הוא השחקן היחידי שם שאני יכול לחשוב עליו, שפציעה שלו באמת תותיר אותם בבעיה לנצח סדרה.

    1. ע"ע התגובה לאפלטון – אני רוצה להעלות את האפשרות שהחשש ההיסטורי, והטבעי, שלכם מפופ וחבורתו, גורם לכם להטיה בסדרה הזו.
      העומק של הספרס, השיטה, וכל שאר היתרונות מאפשרים לספרס להיות קבוצה שמוציאה מעצמה 110% כמעט בכל משחק.
      בעונה הרגילה זה יתרון משמעותי כי השיטה מאפשרת השגת מאזן טוב גם מבלי להתיש את החמישיה וגם לנוכח פציעות שגרתיות.
      בפלייאוף, לעומת זאת, כולם מתאמצים יותר, השחקנים המובילים נשארים יותר דקות על המגרש, והיתרון של הספרס מתקזז. אפשר היה לראות את זה גם מול הקבוצות הכשרוניות במהלך השנה – נחיתות בולטת מול ג"ס (למעט המשחק הראשון בעונה – לא חכמה, כשהלוחמים עברו ניתוח לב פתוח כזה), וקרבות קשים מאד עם קליבלנד ויוסטון.
      ובלי פרקר טוב (והוא היה טוב יותר ממה שהערכתי שיהיה עד עכשיו), היתרון האיכותי של יוסטון, ובוודאי קליבלנד וג"ס, גדל עוד יותר.

      1. יש משהו בדבריך.
        השאלה היא באמת האם ואיך הגארדים הצעירים שבסגל של הספרס יצליחו להשתלב. אף על פי חוסר הניסיון שלהם, קורה לפעמים ששחקנים פורחים דווקא פלייאוף. במידה ולא יצוץ שם אף אחד כזה, אז הבפרס בהחלט יהיו בבעיה.

  10. חבל על פארקר בגלל הכושר הטוב שהוא נמצא בו וכמובן אם סיים את הקריירה, אז בזכות קריירה ענקית.
    הספרס לא יפגעו יותר מדי ובלי קשר יוסטון פייבוריטית.
    עכשיו הכל תלוי בפופוביץ' ובקוואי

  11. "ג'יי ג'יי רדיק, שיהיה שחקן חופשי בקיץ, מעוניין לחתום על חוזה שיתן לו בין 18 ל-20 מיליון בעונה."
    גם אני מעוניין

  12. עצוב מה שקורה בפלייאוף הזה עם הפציעות, זאת ממש מגפה בשנים האחרונות אני לא זוכר שכשהתחלתי לראות לפני 10 שנים זה היה ככה.

    1. כנראה ששניהם ייפרדו מאיתנו בסוף העונה… שתי קריירות אדירות בכל אופן. גורמים מרכזיים בהצלחת הספרס בחמש עשרה שנה האחרונות.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט