הקבוצה הכי מסוכנת במזרח – פריוויו פלייאוף וושינגטון ויזארדס

העונה הסדירה בכמה מילים:

כולם מדברים על הקאמבק המדהים שמיאמי היט עשתה באמצע העונה וממאזן שהיה מסדר לה בחירת טופ 3 עשתה ריצה עד מקום בפלייאוף שהתפספס ממש בדקות האחרונות של העונה.

אז יש קבוצה שיצאה מהתחלת עונה נוראית אבל לא סתם תהיה בפלייאוף – היא מכוונת גם לכבוש את המזרח.

אחרי 18 משחקים הוויזארדס ספרו רק 6 נצחונות, אחרי 34 משחקים הם עדיין היו במאזן שלילי (18-16) הדיבורים על לפרק את הקו האחורי הבעייתי נשמעו ללא הפסקה אולם הקבוצה, שמעטים האמינו שתסיים בשמונה הראשונות, יצאה למסע אדיר שכלל 18 נצחונות ב-21 משחקים עד פגרת האולסטאר. הם טיפסו במעלה הקונפרנס ובשלב מסוים אפילו איימו על המקום הראשון אבל סיומת מעט מגומגמת ולוח משחקים קשוח הציבו אותם במקום הרביעי, 4 משחקים בלבד מהסלטיקס.

מה הופך אותם לסוס שחור פוטנציאלי?

  1. הם מגיעים עם הכי מעט לחץ לעומת היריבות האחרות לצמרת המזרח. הקאבס? פחות מאליפות המזרח והקבוצה תסיים את תפקידה במתכונתה הנוכחית. הסלטיקס? מקום ראשון בקונפרנס אומר שגמר מזרח זה מאסט וכל דבר פחות מזה יהווה כשלון. הראפטורס? אחרי שהיו בגמר המזרח אשתקד הם ממש לא רוצים ללכת אחורה וגם מבחינתם המטרה המוצהרת היא גמר לפחות. רק הקבוצה של סקוטי ברוקס מגיעה בלי לחץ, היא כבר הפתיעה את כולם העונה ומעבר לסיבוב ראשון זה יהיה בונוס בשבילה.
  2. הכוכבים כבר היו שם והוכיחו. למי ששכח, רק לפני שנתיים הקבוצה הזאת היתה רחוקה פציעה של ג'ון וול בסדרה מול אטלנטה ממפגש עם לברון וקליבלנד. הנסיון המוצלח ההוא ייתן לקבוצה המון בטחון ואמונה שהם מסוגלים לעשות את זה שוב, עם דגם משופר בהרבה.
  3. הקבוצה הנוכחית אפילו טובה בהרבה מהמאזן שלה. את רוב העונה הקבוצה עשתה עם ספסל שכולל את קלי אוברה וקצת ג'ייסון סמית. בחודשיים האחרונים יאן מהינמי הסנטר הפיזי חזר מפציעה ומשלים את גורטאט מצויין, ברנדון ג'נינגס הגיע מהניקס ומהווה מחליף מצוין לוול ובוז'אן בוגדנוביץ נותן כוח אש משמעותי מהספסל. מקבוצה עם ספסל לא קיים ברוקס קיבל אפשרות לרוטציה מגוונת ועמוקה.
  4. המסלול והתסריט. וושינגטון תפגוש בסיבוב הראשון את אטלנטה, קבוצת פלייאוף רכה ובאופן מסורתי חלשה יותר ביחס לעונה הסדירה ויעידו על כך השנתיים האחרונות. בלי קורבר, הורפורד וטיג הם הלכו אחורה בזמן שוול, ביל ופורטר השתפרו משמעותית.  ואם כל זה לא מספיק – יתרון הביתיות אצל קבוצה שהפסידה רק 11 משחקים בבית העונה. גם המאזן העונתי מצביע על עליונות מול ההוקס (1-3). בקיצור, דילוג בחמישה משחקים. שישה גג.                          בחצי הגמר היריבה אמורה להיות בוסטון אבל לכו תדעו – שיקגו תעשה להם את המוות והיא מגיע בפורמה טובה. ראינו אשתקד איך דווין וויד נראה בפלייאוף, אנחנו גם יודעים איך אל הורפורד מתפקד. מריח כמו 7 משחקים שאני לא יודע מי תצא מנצחת אבל סחוטה היא בטוח תצא. ומי כמו ג'ון וול בשביל לנצל כבדות ועייפות של היריבה. ומי אמור לעצור אותו? אייזאה תומאס, שעם כל הרצון הטוב והיכולת ההתקפית המשובחת, מתקשה לשמור על עץ אורן? אין לסטיבנס על מי להחביא אותו. וול יקבור אותו, ביל יקרקס אותו, פורטר יאכל אותו לארוחת בוקר. בקיצור, אייזאה, סורי חמוד, אתה באמת סימפטי ומרגש אבל זה הפלייאוף, נגמר הג'ימבורי.                                                                                                                                                                                           והנה אנחנו בגמר המזרח. הקאבס עושים את זה שוב אחרי סדרה פיזית וקשה מול הקנדים. לברון אכל נשיכות מטאקר, קארול ואיבקה. לאורי ודרוזן עשו לקיירי ארווינג את המוות אבל האלופה שוב איתנו, מנסה לעשות גמר שלישי רצוף. העייפות נותנת אותותיה על לברון והוא לא מצליח להיות דומיננטי כמו שהתרגלנו. וול מראה לקיירי איך משחק רכז בשני צידי המגרש ומתעלה עליו. הקבוצה של סקוט ברוקס גונבת את המשחק הראשון בקיו ארינה והאלופה לא מצליחה להתמודד עם הלחץ. חדר ההלבשה נראה רע, לברון קובר את קווין לאב והינמיקה מהעונה הסדירה צפה ועולה ומפרקת את החבורה של טיירון לו, שלא מצליח לשלוט על הנעשה. זה נגמר בהפתעה גדולה כשוול וביל עושים את זה ופוגשים את המפלצת מהמפרץ. מסע הקסם נגמר בשישה משחקים כשקווין דוראנט מקבל טבעת ראשונה בעיר הולדתו עם מאות מעריצים בקהל.

לפוסט הזה יש 22 תגובות

  1. אני מאמין שיעברו את בוסטון בחצי הגמר וימתחו את קליבלנד ל 7 משחקים
    יש להם סגל שרץ טוב וסופרסטאר אנדרייטד
    וול השאיר את השטויות ( הקנאה בחוזה של ביל ) מאחור והוא ניפק עונה מצויינת שנבלעה במבול המספרים יוצאי הדופן

  2. קבוצה נהדרת. אוטו פורטר הוא האקס פקטור שאם יצטרף לפלייאוף משובח של וול וביל יכול להעיף אותם קדימה.
    הכי הייתי רוצה לראות את וול מממש את הפוטנציאל והופך לרכז מספר אחד במזרח.

  3. הסוס השחור של המזרח , גמר אזורי לא יהיה מפתיע, האמת מה אכפת לי להמר פה , לדעתי היא תהיה נציגת המזרח בגמר הליגה.

  4. הפריוויו לפלייאוף הם כל כך טובים כי מי בכלל זוכר איך הייתה פתיחת העונה של הוויזארדס בימינו?! תודה! לא רואה אותם עוברים את סלטיקס.. מסכים איתך שאת הוקס ב5 משחקים…

  5. תודה רבה אדר!

    יכול להיות שההגרלה היחסית נוחה עד גמר המזרח תיתן לוושינגטון את הדחיפה שחסרה לה אבל אני חייב להגיד שיש פה כל-כך הרבה סימני אזהרה שאומרים שזה יכול להסתיים הרבה יותר מוקדם.

    דבר ראשון סקוט ברוקס. הפנמו הרי שהוא לא יודע לאמן בפליאוף. הלא כבר הפנמו את זה שהוא מאמן שלא נותן מספיק קרדיט לספסל וככל שהפלאוף מתקדם אין לו עם מי לשחק. במקביל, הוא נותן לג'ון וול את המושכות וקבוצה שתדע לעצור את וול, תעצור את וושינגטון לחלוטין. אני לא רואה את ברוקס מתכסס תכסיסים אחרים.

    דבר שני, ג'ון וול ובראדלי ביל . מה נדמה לכם שהיחסים המרים ביניהם מתחילת העונה ומלפניה נעלמו כלא היו? לדעתי, האקדח הזה שהופיע במערכה הראשונה (החודש הראשון לעונה) יופיע שוב בפליאוף. ואז, לוושינגטון יהיו בעיות להתמודד.

    דבר שלישי, השבריריות של בראדלי ביל ובעיקר ג'ון וול. חצי עונה וול לא שיחק בק טו בקס מחשש פציעה. בפליאוף של לפני שנתיים הוא בכלל נפצע. אני לא רואה מציאות שהקבוצה מתקדמת במעלה הפליאוף ושני אלה שומרים על קו הבריאות.

    דבר רביעי – הגנה. כולם מדברים על ריצת הפליאוף של לפני שנתיים מול אטלנטה ולפני שלוש מול אינדיאנה אבל תקחו בחשבון שבשנים ההם ההגנה של וושינגטון הייתה הרבה (!) יותר טובה.
    הוויזארדס דורגו השנה 20 בליגה בדיפנסיב רייטינג. לפני שנתיים הם היו מספר חמש. הגנה הייתה הדרך שלהם להתקדם בפליאוף. אז נכון שההתקפה שלהם השתפרה מאוד אבל בפליאוף, בטח במזרח, הגנה היא שם המשחק (בטח מול מאמנים שועלים כמו בודנהולצר וסטיבנס אותם הם יפגשו) ולוושינגטון אין את ההגנה של פעם.

    תוסיפו לאלה קו קדמי חלש מדי (גורטאט הזדקן ומרקיף מוריס רך כחמאה), כושר לא מאוד טוב (היו בשיא בדצמבר עד פברואר והתדרדרו בחודש וחצי האחרונים (מאזן 10-14) ויש פה הרבה סימנים שצריך לתת עליהם את הדעת.

    Just saying

    1. ניתוח מרתק. לא בטוח שאני מסכים עם הכל, בעיקר הבריאות של ביל והיחסים של וול ביל, ששניהם נראים משופרים, אבל יש מצב שבאמת תהיה סדרה מעניינת.

  6. אני היחיד שחושב שהסלטיקס לא עוברים סיבוב ראשון? ולגבי המפגש שאני צופה בין הבולס לוויזארדס אני מהמר על הפתעה נוספת וניצחון של הבולס בסדרה ומפגש עם הקאבס

  7. הקבוצה החביבה עלי ביותר במזרח ואני באמת מאמין כמוך שהם יכולים וצריכים להגיע לפחות לגמר האיזורי.
    ברוקס צריך לקבל מאמן העונה

  8. גם אני חושב שהם קיבלו את סדרת הסיבוב הראשון הקלה ביותר ויפגשו את בוסטון שיזיעו מול שיקגו או את שיקגו שיזיעו מול בוסטון ויעפילו לגמר המזרח. שם לדעתי הדרך שלהם תיעצר, בין אם תהיה זו קליבלנד או טורונטו.

  9. כדי שוושינגטון ילכו רחוק (אני מאמין שהם יעברו את אטלנטה) וול וביל צריכים לחזור לפלייאוף הנפלא שלהם מלפני שנתיים שהשאיר הרבה ציפיות לגביהם.
    וושינגטון חייבים להימנע מפציעות, בעיקר של הצמד וול-ביל, שאיכשהו מוכיח שוב שאפשר להיפצע באינסוף דרכים.
    יש פה חובת הוכחה על כל כך הרבה שחקנים ואפילו על המאמן, ברוקס, שצריך להראות שהוא יכול להצליח גם ללא דוראנט-ווסטברוק.

  10. נהדר נהדר נהדר!!!
    "אייזאה, סורי חמוד, אתה באמת סימפטי ומרגש אבל זה הפלייאוף, נגמר הג'ימבורי" לפנתיאון של הפריוויואים אי פעם. צחקתי בקול.

  11. תודה על הפריוויו, כתבת יפה מאוד ואני מסכים עם הרוב, במיוחד עם נקוגות 1 ו-3 – לקבוצה בהחלט אין ״לחץ״ כמו שיש לקליבלנד, בוסטון וטורונטו, ובנוסף הספסל בהחלט התחזק.
    גם אני סבור שיש להם צ׳אנס לא רע להגיע עד לגמר המזאח, רק שאטלנטה לדעתי יכולים לעדות להם חיים קשים בסיבוב הראשון, הרבה בזכות היתרון של אטלנטה בקו הקדמי – מילסאפ והאוורד חוו לא מעט פליאופס והם יודעים להעלות הילוך.
    עדיין, אני מאמין שבמקרה הכי גרוע זה וושינגטון ב-7.

  12. אני חייב להגיד את האמת….ההיסטוריה הראתה לנו שתמיד כדאי לצפות ל-UPSET בפלייאוף.

    אני אישית חש שדווקא וושינגטון הראו בישורת האחרונה של העונה הרגילה שהם גם לא בדיוק קבוצת הקסמים שהיא הייתה לאורך נכבד ממנה.
    יש לי תחושה שההוקס הולכים להכנס עם הרגשה שאין מה להפסיד והחוסר ניסיון היחסי של וושינגטון לעומת הנסיון והלחימה של ההוקס עשויים מאוד ליצור פה UPSET.

    הימור שלי: ההוקס ב-6 משחקים

    אגב, אין לי בעייה בכלל גם לאכול את הכובע בסוף…סדרה מול DC (וגם מול ההוקס) תהיה מצויינת מול בוסטון, שיזיעו בעלייה שלהם לשלב הבא.

  13. אחלה פריוויו.

    לגבי סעיף 3 –
    אני לא חושב שוושינגטון טובה מהמאזן שלה.
    מדובר על אחת מהקבוצות הבריאות בליגה,
    אף אחד מהשחקנים המובילים של הקבוצה לא החמיץ העונה יותר מ-5 משחקים.
    כשבוחנים את העונה שעברה על בוסטון (בראדלי החמיץ שליש עונה, הורפורד וקראודר החמיצו מספר דו ספרתי של משחקים), קליבלנד (לאב החמיץ רבע עונה, ג'יי אר חצי עונה), וטורונטו (לאורי החמיץ רבע עונה),
    קשה שלא להגיע למסקנה שוושינגטון פספסו הזדמנות לסיים במקום הראשון.
    כשבוחנים את הפרש הסלים של הקבוצה (1.8+ , 4 במזרח, 9 בליגה),
    קשה שלא לייחס את המאזן הטוב לשורה ארוכה של קמבאקים של רבעים אחרונים.
    ובזמן הארוך – ניצחונות שכאלו מלמדים יותר על מזל, ופחות על שכל.

    היופי במזל?
    שלפעמים הוא נשאר לביקור גם בפלייאוף…
    (זה, לצד העובדה שיש להם באמת את אחד מהקווים האחוריים הטובים בליגה, והם סכנה לכל קבוצה שהם יפגשו.)

כתיבת תגובה

סגירת תפריט