הניקס עוצרים את המפולת, הפיסטונס לא – סיקור המשחק בין הניקס לפיסטונס מהגארדן + ריאיונות בלעדיים / עידן עופר

 

חוזרים לגארדן ! ערב כדורסל של יום שני, הניקס מארחים את דטרויט למשחק בין 2 מהקבוצות הפחות טובות בליגה בזמן האחרון ( ובכל השנה האחרונה אם מדברים על הניקס ) במה שמבטיח לנו משחק שכל קבוצה תילחם על הכבוד שלה ובעיקר על הניצחון.

מספר שעות לפני המשחק ואני כבר בגארדן, צופה בשחקנים מתחממים. את הריטואל של הניקס ומי עולה להתחמם ומתי אני כבר יודע בעל פה, אז אני מתחיל עם היריבה הלילה. בניגוד למשחק בשבוע שעבר נגד ברוקלין, הראשונים להתחמם אצל דטרויט הם קונטביוס קולדוול פופ וטוביאס האריס. אחרי חימום לא קצר הם ירדו מהמגרש ואז עלו סטנלי ג'ונסון, בנו אודריך המוכר לכולנו ובובאן מריאנוביץ' הענק שמיד בא להגיד לי שלום לאחר שיצא לנו לשוחח מעט בשבוע שעבר, כמה גדול, ככה נחמד.

זמן חדרי ההלבשה הגיע. לרוב יותר קל לראיין שחקנים של הקבוצה האורחת, בטח כשזה נגד הקבוצה עם הכי הרבה אנשי יחסי ציבור בכל הליגה. אחרי שנדהמתי מכמות הממתקים הפזורים בחדר ההלבשה של דטרויט קיימתי ריאיון עם הפאוור פורוורד המחליף של הקבוצה, ג'ון לואר.

כנשאל לגבי השינויים האחרונים שביצע מאמנו אמר: " זה לא משנה איזה חמישה שחקנים משחקים, העיקר שילחמו ואנחנו צריכים להיות יותר עקביים בזה", לגבי טורניר המכללות המתקרב לסיומו אמר שהוא צופה שצפון קרולנייה תזכה השנה.

הריאיון המלא:

גיים טיים !

חמישיות

ניו-יורק ניקס: דרק רוז, קורטני לי, כרמלו אנטוני, קריסטפס פורזינגיס ו-ווילי הרננגומז.

דטרויט פיסטונס: איש סמית', קונטביוס קולדוול פופ, טוביאס האריס, מרכוס מוריס ואנדרה דראמונד.

בום! חמש שניות מהפתיחה ואחרי מסירה אחת בלבד, מרכוס מוריס תופר שלשה. דטרויט ממשיכה את המומנטום של השלשה עם סלים של דראמונד והאריס אבל פורזינגיס עם 5 נקודות והרננגומז עם 3 משלו שומרים את הניקרבוקרס במשחק. דראמונד ממשיך בשלו עם עוד ריבאונד התקפה ( 5 ריב' עד כה ) והאריס עם מהלך יפה בהתקפת מעבר מעלה את דטרויט ל-7 הפרש, פסק זמן של הורנסק.

הפיסטונס ממשיכים לקלוע ללא הפרעה אבל הניקס מניעים את הכדור בצורה יעילה ( אנטוני כבר עם 3 אסיסטים ! ) ומשווים את התוצאה, טיים אאוט של האיש והשפם, סטן ואן גנדי.

האין הגנה וההתקפה הטובה של שתי הקבוצות ממשיכה עם מוריס ופורזינגיס שממשיכים לייצר נקודות, 32-30 לדטרויט עם דקה ו-56 שניות לסוף הרבע הראשון.

חמישים שניות לסוף הרבע הגיע רגע מוזר כשהלטבי זרק לסל ורק אחרי שסימן לשופטים שקיבל מכה על היד תוך כדי הם שרקו לעבירה. ה"חד קרן" קלע את הזריקות מהקו, דרק רוז הוסיף עוד 2 נקודות מחצי מרחק אך החטיא בשנייה האחרונה של הרבע, 36-34 בסיומו של רבע ללא הגנה.

הניקס עולים ליתרון ! למרות התחלה מבולבלת של שתי הקבוצות, בייחוד של המקומיים, הניקס התאפסו והחלו להניע את הכדור ובזכות 2  נקודות של מלו ו-3 נק' של קוזמינסקאס, עלו ליתרון ראשון במשחק.

he's feeling it ! מלו עם 11 נקודות בפחות משש דקות ברבע השני מרים את הקהל בגארדן ואת ההפרש ל-6 ( בתוספת דאנק גדול של הולידיי ). הניקס קצת הפסיקו לשחק מאותה נקודה ואיפשרו לפיסטונס נקודות קלות שהחזירו אותם למשחק והוציאו את הקבוצות לפסק זמן.

המחצית הראשונה נגמרה בסימן הניקס וה"שלישייה הגדולה" של הקבוצה שקלעה 12 נקודות ( כולל שלשה גדולה של מלו בסוף הרבע ), 64-59 לניקס במחצית.

מלו ופורזינגיס מובילים את הניקס עם 19 נקודות כ"א ( מלו עם 4 אס' ו-2 ריב' ). בדטרויט דראמונד עם דאבל דאבל של 10 בנק' וריב' ומוריס עם 13 נקודות משלו.

פורזינגיס. מחצית ראשונה אדירה שלו.

35 שניות ! לקח לואן גנדי לקחת פסק זמן אחרי שהניקס קלעו 5 נקודות רצופות ועלו ליתרון שיא של 10 נקודות, לא רגוע בדטרויט. איזה יופי הניקס משחקים הלילה. הנעת כדור פשוט נהדרת של הניקס בשתי התקפות רצופות מסדרות לדרק רוז עוד 4 נקודות למאזנו ויתרון 14 לקבוצה שלו, ואן גנדי עצבני ולוקח פסק זמן שני ברבע לאחר 2:02 דקות בלבד בתוך הרבע.

שבע דקות, זה הזמן שלקח לאורחים מדטרויט לקלוע את הנקודות הראשונות שלהם במחצית השנייה, וואו. שלשות של איש סמית' ומוריס הורידו את ההפרש בחזרה ל-13 נקודות והורנסק ממהר לקחת פסק זמן כשנשארו 2:28 דקות עד לסיום הרבע.

אחרי שהמשחק נרגע מעט ו-2 הקבוצות המשיכו להחליף סלים, דרק רוז סיים את הרבע בצורה הבאה:

אחרי כמה התקפות רדומות בתחילת הרבע האחרון של המשחק הגיע גג של פורזינגיס על האריס שהוציא את הניקס למתפרצת שנגמרה בשלשה של הולידיי ובעשרים הפרש לטובת הניקס, פסק זמן של דטרויט.

מבלי לשים לב, דטרויט ביצעה ריצה קטנה ( הרבה בזכות אודריך וסטנלי ג'ונסון ) והורידה את ההפרש ל-9 נקודות עם 5:13 דקות לסיום המשחק. אסיסט "NO LOOK" נהדר של הרננגומז לדרק רוז החזיר את הפער ל-11 נקודות ותוך כדי גם החזיר את הקהל למשחק. אותו רוז שקלע קודם לכן מצא את פורזינגיס לדאנק גדול בהתקפה לאחר מכן.

כל מטאטא יורה וכל אחד גם פוגע. דרק רוז עם זריקה טיפוסית מחצי מרחק, סוחט עבירה תוך כדי הזריקה וגם קולע אותה ובכך מעלה את הניקס ל-103 נקודות מול 87 בלבד של הפיסטונס, 2:57 דקות לסיום.

עד לסיום לא התרחש אירוע מיוחד, מלבד שחקני הספסל שנכנסו למגרש, 109-95 לניקס שעוצרים רצף של 5 הפסדים ומנחילים לפיסטונס הפסד רביעי ברציפות.

סטטיסטיקה

קבוצתית

ניו-יורק ניקס: 45-84 מהשדה ( 53.6% ), 7-21 לשלוש נקודות ( 33.3% ), 13 חטיפות, 37 ריבאונדים, 26 אסיסטים, 18 נקודות במתפרצות ו-13 איבודי כדור.

דטרויט פיסטונס: 36-84 מהשדה ( 42.9% ), 9-23 לשלוש נקודות ( 39.1% ), 4 חטיפות, 42 ריבאונדים, 18 אסיסטים, 6 נקודות במתפרצות ו-20 איבודי כדור.

אישית

ניו-יורק ניקס: דרק רוז עם 27 נקודות, 6 אסיסטים ו-4 ריבאונדים, פורזינגינס עם 25 נקודות, 8 ריבאונדים ו-3 חסימות, מלו עם 21 נקודות ו-5 אסיסטים ו-ווילי הרננגומז עם 15 נקודות.

דטרויט פיסטונס: מרכוס מוריס עם 20 נקודות, דראמונד עם 10 נקודות ו-15 ריבאונדים ואיש סמית' עם 15 נקודות.

מה הלאה

הניקס נשארו עם סיכוי תיאורטי לפלייאוף אך מעשית הם יראו אותו מהבית. ביום רביעי מיאמי מגיעה לגארדן במשחק שלצערי לא אושרתי אליו ע"י הליגה ולאחר מכן הקבוצה תתארח אצל אותה מיאמי וביום ראשון בוסטון תגיע לגארדן ואני גם אגיע בשביל לסקר את המשחק.

המפלה נמשכת. דטרויט כבר לא יודעת מה לעשות ונראה שהפיתרון לא קיים נכון לעכשיו. הפיסטונס מרוחקים משחק וחצי ממיאמי שנמצאת במקום השמיני במזרח. את אותה מיאמי דטרויט תארח מחר למשחק שיכול להשאיר אותה בחיים או לגמור את הסיפור של העונה הזו מכיוון שעד סוף העונה מצפה לקבוצה לו"ז קשה וצפוף של 8 משחקים, מתוכם 6 קבוצות עם מאזן טוב יותר.

חדרי ההלבשה היום היו מאתגרים כשבחדר ההלבשה של דטרויט כולם מיהרו ללכת ובניקס היו אין ספור עיתונאים ושחקנים שרק רוצים ללכת הביתה. לשמחתי נכחתי במסיבת העיתונאים של סטן ואן גנדי, אחד המאמנים הוותיקים והצבעוניים בליגה.

ואן גנדי אמר שדווקא היום השחקנים כן נלחמו אבל הדברים פשוט לא עובדים להם לאחרונה. האמירה המעניינת ביותר של המאמן הייתה בנוגע לרכז הפותח של הקבוצה, רג'י ג'קסון. " רג'י לא פצוע אבל הוא משחק ב-80% יכולת ועם הלו"ז הצפוף של מרץ החלטנו לתת לו לנוח ואנחנו לא יודעים מתי ואם יחזור לשחק העונה".

הריאיון המלא:

כיף לראות את הניקס מנצחים ומשחקים כמו הלילה, רק שישחקו ככה במשך עונה שלמה. ביום ראשון הבא אסקר את המשחק בין הניקס לבוסטון, אם אתם מעוניינים שאשאל את השחקנים או את המאמנים לגבי משהו מסויים אתם מוזמנים לכתוב זאת בתגובות.

לפוסט הזה יש 23 תגובות

  1. נפלא. לצערי לא הצלחתי לשמוע את הראיון עם לואר. חבל. מקווה שהגולשים האחרים יכולים. לא מבין מה קרה. אין, אין אולם בעולם שאני אוהב כמו הגארדן. מרגיש כמו בית שני שלי.

    תודה עידן. איזה יהלום אתה לאתר!

  2. תודה על הסיקור הנפלא!

    מה דעתך לגבי המשחק מול מיאמי…? בעקבות מה שראית, הבנת, הסקת… האם מיאמי (עם החיסורים שלה) יעשו את זה ויגמרו לפיסטונס את העונה סופית?

    אשמח לשמוע 🙂

    1. לדעתי כן. זה משחק של להיות או לחדול בשביל דטרויט כי משם הלוז נהיה קשה יותר ( רק אורלנדו וברוקלין עם מאזן פחות טוב מהקבוצות שיתמודדו מולן ) והקבוצה פשוט לא מחוברת. לא ברור מה קורה עם רג׳י ג׳קסון ומה עומד מאחורי זה כי לא נשמע לי סביר שלא יתנו לו לשחק כשק קבוצה נלחמת על מקום בפלייאוף.

      1. אז אולי אם לא נותנים לו לשחק, כנראה הרימו דגל לבן…
        אולי הם מבינים שגם אם ינצחו משחק-שניים, עדיין יפסידו את השאר.

        דרך אגב, לגבי ברוקלין, מלבד זה שלאחרונה היא מנצחת משחקים ו"עומדת" יחסית בעקשנות לאחרונה, הרי שגם להם הפיסטונס הפסידו לפני כשבוע. וזה עוד היה ללא לין שהיה פצוע (לזכרוני).

  3. סיקור מעניין, פינוק עם הקפה של הבוקר!
    הפיסטנס מקרטעים לאחרונה.
    20 איבודי כדור ורק 6 נקודות במתפרצות זו לא נוסחה לנצח.
    אם סטן ואן לא רוצה לפספס את הפלייאוף השנה הוא צריך לשתף את רג'י, גם אם הוא ב80% אחוזים יכולת, ואם לרג'י חסר בטחון אז שילמד מרולנדו בלאקמן (confidence baby).
    הניקס מראים שהם יכולים אם הם רוצים, במיוחד מלו שעשה הכל, כולל 3 חטיפות.
    בנוסף ווילי הרננדוגומז מתבסס בעמדה שלו ומראה שיכול להיות עתיד מעניין לניקס איתו ועם פורזינגס.
    מחכה לסיקור הבא נגד בוסטון.

    1. בצד המזרחי, כן!!! דטרויט אכזבה (בדיוק כמו שיקגו). קבוצה שפשוט לא מצליחה השנה להתחבר ו-2 השחקנים המובילים שלה הלכו אחורה ולא התקדמו

    2. לא יודע אם מסתכלים על כל העונה היא אכזבה יותר גדולה אבל היא אכזבה לא קטנה. יש לי תחושה שעמה שחקנים יעזבו בקיץ או שואן גנדי יעזוב.

    3. דטרויט האכזבה הכי גדולה במזרח, אחרי פלייאוף שנה שעברה אף אחד לא צפה את הנסיגה הזאת. אני די בטוח ש-90% מהמהמרים בתחילת העונה צפו להם פלייאוף. שיקגו ידענו שנבנית נורא (אני דווקא הימרתי שכן יעשו פלייאוף). הניקס? כל מי שיש לו ציפיות מהם שיבדוק את עצמו.

    1. רועי, אכן.
      לכאורה, במצב של דטרויט, מיאמי אמורה לנצח…
      אבל בכ"ז היא הפסידה לה העונה פעמיים – מה שהופך את המשחק הזה ל"מורכב" 🙂
      הפיסטונס מפורקים מנטלית ומפסידים משחקים לא מחויבי המציאות (כמו מול ברוקלין שבוע שעבר), נמצאים בבק2בק, וכן עם חיסור של ג'קסון כנראה שהוא משמעותי לקבוצה.
      מאידך, מיאמי עם פציעה כבר לא מעט זמן של וויטרס, גם מקרוברס בחוץ לפי הבנתי… וגם וויטסייד עם תפרים ביד ונקע כלשהו בקרסול (למרות שהוא משחק גם במצב הזה… אבל א"א לדעת מה יקרה עם זה בכל רגע נתון).

      לדעתי, להיט פשוט מגיע יותר… אבל בעיקר כי הם אלו שמסוגלים לעשות משהו בשלב הבא. הפיסטונס יפלו בסיבוב הראשון במקרה ויקרה הנס שהם כן יעברו את מיאמי (סיכוי נמוך לדעתי).

  4. הוא רצח את אשתו, את אביו ואת אימו, הוא הפך מחלת ניוון שרירים נדירה לאבעבועות השחורות של זמננו, הוא מתהדר ביחסי ציבור של שליטים צפון-קוראנים ויש לו עין אחת.

    מי האיש?

  5. גוש-חרא שתום-עין,
    בשלב הזה קוראי הופס כבר מתחילים לשאול את עצמם: "מה יש לטרול המוזר הזה עם ע.פר ש.לח??? כמה זמן ומרץ כבר אפשר להשקיע על חלומות באספמיה???"

    הגיע הזמן שתצא ממגדל השן. תשנה גישה. ההתעלמות שלך מהבעיה לא תעלים לך אותה, נדמה לי שהדברים כבר נאמרו בהזדמנות אחרת אבל אתה בוחר להמשיך ולתת לי את הבמה להתבטא… הרי אני משוגע, נכון? אני בודה דברים ממוחי הקודח, לא?

    כל מה שחסר לי זה לכתוב איך אני יודע. אתה מבין? אילו רק הייתי טורח לכתוב את האיך, בהנחה שזה היה מספיק משכנע, היית מוצא לכיכר העיר

כתיבת תגובה

סגירת תפריט