יומן ממפיס (2) – הסכנה בלהיות קיפוד / אייל פרנקפוטר

מאזן: 17-25, מקום שישי במערב.

בחודש שחלף: החלפת משחקים צינית עם קליבלנד (אף כוכב לא שיחק בחוץ), נצחונות על גולדן סטייט, יוטה, אוקלהומה ויוסטון (פעמיים). הפסד כפול לבוסטון, הפסדים ליוטה, אוקלהומה, סקרמנטו אורלנדו, הלייקרס והקליפרס ללא הכוכבים שלה. סה"כ חודש אנמי משהו עם מאזן שלילי 8-9

דיסקליימר: אז קראתי חלק מהיומנים האחרים כאן באתר ואני רוצה להבהיר משהו, המצב של הגריזליס טוב. אני לא מבכה את מר גורלם או חושב שהם במצב של פורטלנד או דטרויט (לדוגמא), והסיבות שאני מתמקד בצרות של הגריזליס הן אופי פסימי והעובדה שזה הרבה יותר מעניין לראות מה אפשר לשפר מלדבר על מה שעובד.

מה כותבים על קבוצה שיש לה הכל?

סנטר טופ 2? צ'ק. רכז טופ 10? צ'ק. ותיקים שתורמים? צ'ק. הגנה חונקת? צ'ק. צוות מסייע צעיר? שיטת משחק? שחקן כמעט בלתי עציר באחד על אחד? צ'ק, צ'ק, צ'ק. אז איך מסבירים קבוצה שמצד אחד מנצחת את יוסטון (פעמיים), יוטה, גולדן סטייט וקליבלנד (טוב, קליבלנד היה משחק מכור), ומצד שני מפסידה לסקרמנטו, אורלנדו והקליפרס בלי שני הכוכבים שלה? ויותר מזה, איך הקבוצה הזו לא מתברגת במקומות הראשונים של הטבלה?

לפני 15 שנה הסביר לי אחד מהמורים שהיו לי שיש שני סוגים של שחקנים (או במקרה שלנו קבוצות), קיפודים ושועלים. הקיפוד מסתגר מול היריב ודוקר כאשר הוא יכול והשועל מחזיק ביוזמה ומנסה לפתוח את ההגנה היריבה. ממפיס היא ללא ספק קבוצה מהסוג הראשון וקל לראות- אם תסתכלו על המשחקים מול יוסטון או הנצחון על גולדן סטייט – איך סגנון המשחק שלהם מתסכל את היריבה ואת האפקטיביות של ההגנה של הגריזליס.

הבעיה של הדובים מתעוררת כאשר הם צריכים לתת מענה "שועלי" יותר לקבוצה שמולם. על אף המחמאות שנתתי קודם לגריזליס יש להם בדיוק שני שחקנים יוצרים, גאסול וקונלי. ואם חלילה שניהם לא על המגרש ההתקפה של ממפיס הופכת עוד יותר תקועה מהרגיל. גם כשאחד מהם על המגרש ההתקפות של הדובים ארוכות ובד"כ לא נגמרות בזריקות קלות אלא בזריקות ממרחק בינוני לרוב עם שומר קרוב.

כשמסתכלים על נתונים נפרדים, ולא על הרייטינג ההתקפי כמכלול, מגלים תמונת מצב מוזרה מאד. כמעט בכל המדדים ממפיס מדורגת בשליש השני של הקבוצות בליגה, כאשר שני הנתונים הבולטים, לדעתי, הם כמות האסיסטים וכמות הנק' מאיבודי כדור שהם שני נתונים "שועליים" מובהקים. גאסול וקונלי אחראים ישירות למחצית מהאסיסטים של הדובים ואין פלא שההתקפה נתקעת בלעדיהם אך מפתיע עוד יותר לראות שלמרות שממפיס מדורגת במקום השלישי בליגה בחטיפות היא לא מנצלת זאת לנקודות בצד ההתקפי.

מה שנכתב פה הוא לא חדש. בממפיס נקטו בתחילת השנה בשני צעדים כדי למנוע את המצב הזה. צ'אנדלר פארסונס היה אמור להיות תוספת כשחקן שיכול לייצר נקודות לעצמו מעמדת הכנף ופיזדייל מונה למאמן כדי להריץ התקפה מהירה יותר. פארסונס היה פצוע במשך זמן רב ורק עכשיו מתחיל להתאקלם, אבל מעניין יותר לעסוק בפיזדייל. לאחרונה הוא עושה שימוש נרחב יותר בטרוי דניאלס ויכולת הקליעה המצוינת שלו אבל במבחן התוצאה עדיין לא מצליח להביא לתוצאות שונות מקודמיו. ואני בטוח שגם הוא לא אהב את המעידות מול הלייקרס וסקרמנטו שמשאירות את ממפיס בדבוקה האמצעית של המערב במקום להשתקע במקום הרביעי עם פער של כמה משחקים.

זו הסכנה בלהיות "קיפוד", הבטחון של ממפיס שאפשר להעביר את העונה במרכז הטבלה בלי להשתפר במהלכה ואז להגיע ולהיות ה"סוס השחור" של הפלייאוף. מישהו בגריזליס חייב לקחת יוזמה ולשפר את החלק ההתקפי בין אם אלו השחקנים, המאמן או להביא שחקנים חדשים (קלעים או שחקנים יצירתיים) מבחוץ.

מבט לעתיד: בחודש הקרוב ממפיס תפגוש שוב ביוסטון, יוטה,אוקלהומה וגולדן סטייט כמו גם בספרס וברפטורס עד האולסטאר בלקראת סוף פברואר.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 32 תגובות

  1. פארסונס אכן הנפילה הגדולה. לדעתי גם כשהוא בריא הוא לא מספיק טוב. זה תוקע אותם. אז יחסית לזה שהטא היה חסר הרבה ועדיין מוגבל היום, הם במצב טוב. חוץ מזה שהם מופת ללחימה. ממש אוהב אותם.

      1. כשבוחנים החתמה לא צריך לשאול רק אם הוא שווה את הכסף, אלא בעיקר האם היו יכולים לעשות משהו יותר טוב עם הכסף. אני לא בטוח שלממפיס היו אופציות עדיפות.

  2. יומן נהדר, אחת הקבוצות המוערכות בעיניי בליגה, במידה והם בריאים הולכים להיות סוס שחור בפלייאוף ואז האמת הם גם ידרשו להיות יותר קיפוד משועל ובזה הם מעולים כפי שהזכרת. יכולים להגיע לגמר אזורי ובסיטואציה מסוימת אולי אף מעבר. מועדון שבונה את עצמו משנה לשנה ואף פעם לא מוותר מראש רק על זה אני מת שיצליחו (ואני בכלל אוהד לייקרס) . קצת מזכירים לי את דאלאס של 2011 וזה אחד הדברים היותר טובים מבחינתי שאפשר להגיד על קבוצה.

  3. קונלי בעיני הרכז מס' 2 בליגה אחרי קארי.
    זיבו פורח לעת זקנה מה-3 ומצוין בקלאץ'.
    גאסול פשוט נהדר בהכל.
    וקרטר קשישא עדיין מוכיח שלא נס ליחו.
    צריך עוד כמה שחקנים משלימים נורמליים במקום החוזה הגדול והמיותר של פארסונס כדי לעשות את הצעד קדימה.

    1. קונלי רכז מס 2 בליגה?
      שחקן מצוין אבל להגיד את זה בעונות כאלה של ראס, הארדן, קייל לאורי, כריס פול ואייזיאה תומאס? וקיירי עם התקדמות העונה וגמר בלתי נשכח רק לפני חצי שנה? גם ג'ון וול ולילארד לדעתי יותר טובים ממנו למרות ששניהם בעונות חלשות יחסית.

      1. עזוב אותך, האשך הוא כמו סימאונה, בוחר שחקנים לפי גודל החואבוס שלהם ולא באמת לפי הכשרון.
        נכון, מה שרשמתי קצת סותר את זה שקרי מס׳ 1 אצלו, זה בזכות טובות הונאה שקיבל ממאמא קרי.

  4. טרייד בין ממפיס לקליפרס על צנדלר פארסונס יתמורת שחקנים משלימים (ריברס, גונסון ופירס) כול להועיל לשתי הקבוצות. ממפיס יקבלו עוד עומק לקראת הפציעות שיפקדו את הסגל הזקן שלהם בשלב זה או אחר והקליפרס יקבלו שחקן לעמדה 3 שיצטרך לעשות רק מה שהוא טוב בו ולא להיות שחקן יוצר מה שהוא לא.
    הטרייד אושר בטרייד מאשין של espn

    1. או, התחילה עונת הנדמה לי.
      אין מצב שקבוצה שרק אתמול העריכה את פרסונס ב23 מליון לשנה תתן אותו עכשיו בשביל די כלום.
      גם די עם הירידות עליו, חוזר מפציעה בסך הכל, תנו לו את הזמן. אני ממש לא אופתע עם הוא את ה15 ו5 שלו + ייתן בסופו של דבר וזה בדיוק מה שרצו ממנו.

  5. אני חייב להגיד שהפריכות המנטלית שהם מפגינים עד כה מאוד מפתיעה, בעיקר בגלל שהשלד הוא אותו שלד ויש שם שחקנים עם המון נסיון והואבוס. מצד שני הם מתרגלים שם לשיטת משחק חדשה ולמאמן חדש אז אולי כדאי לחכות קצת שדברים יסתדרו שם לפני ששופטים אותם.
    מה שלא יהיה, כמו שכבר כתבו כאן למעלה, אף אחד לא ירצה לפגוש אותם בפלייאוף.

  6. כיף לקרוא את היומן שלך… אולי צריך לתרגם אותו ל"ממפיסית מדוברת" ואז הגריזליז יוכלו להפיק ממנו תועלת או שפשוט יעסיקו אותך כעוזר מאמן…
    היומן הזה (2) שורץ חיות (דובים, שועלים וקיפודים… שלא לדבר על זה שאתה בעצמך איל…) – האם זה אומר שאתה מתחיל לכתוב את "משלי אילזופוס"?

  7. אחלה יומן! אף קבוצה לא תרצה לפגוש אותם בפלייאוף (שם שולטים הקיפודים).
    אבל מה יישאר מממפיס עוד שלוש שנים?
    (זו שאלה לכתבה הבאה)

כתיבת תגובה

סגירת תפריט