היום לפני 47 שנה: "THE AMAZING METS" אלופי העולם!!! / מנחם לס

העיר כולה השתגעה!

 

 

את השם THE AMAZING METS נתן להם המנג'ר שלהם קייסי סטנגל, שפרש ב-1965.

 

הם הגיעו לליגה ב-1961 והיו איומים. איומים זאת לא מילה. אבל עבור סטנגל הם היו "הנפלאים". היום הם אלופי הוורלד סרייס בבייסבול אחרי ארבעה נצחונות רצופים על בולטימור אוריולס. (המטס הפסידו את הראשון). הם שיחקו ב-'שיי סטדיום' והיו הקבוצה המועדפת על כל תושבי קווינס, ברונקס, ברוקלין, ולונג-איילנד. לרכבת לונג איילנד ריילרוד היתה שם תחנה כמו לסבוויי (SUBWAY) וניתן היה להגיע לאיצטדיון בקלות מכל חור מיו יורק ולונג איילנד.

1969 היתה השנה הראשונה ל-DIVISIONAL PLAY ב-MLB. המטס ניקבעו לשחק ב-NL EAST. בכל שנות קיומם – שמונה – הם לא סיימו טוב יותר ממקום תשיעי מעשר הקבוצות שהיו ב-NL, והם הפסידו לפחות 100 משחקים ב-5 מתוך 8 עונותיהם.

לפתע…יש להם עונה של 62-100 והם 8 משחקים לפני הקאבס. המטס ניצחו בסידרה הראשונה את אלופת המערב אטלנטה ברייבס 0-3. דון קלנדנון היה ה-MVP עם בטינג של 357. בפלייאוף, 3 הום ראנס, ו-4 ראנס שהביא הביתה.

המשחק האחרון נגד בולטימור שוחק ב'שיי סטדיום' לעיני קהל שיא של 57,397 צופים. המטס ניצחו את המשחק האחרון – היום לפני 47 שנה – 3-5.

כשהעונה התחילה לאס ווגאס נתנה להם סכוי של 1 ל-100 לנצח את ה-DIVISION. לנצח את הפלייאוף ואז את הוורלד-סרייס? הם אפילו לא היו ברשימה.

 

המטס בעצמם לא מאמינים!

 

אז הנצחון היום היה 10 ימים אחרי שהם ניצחו את הפננט, 22 ימים אחרי שהם ניצחו את הדיביזיה, ו-8 שנים אחרי שהם נולדו והפכו למפסידנים האהובים ביותר בכל עולם הספורט. היו עליהם כל כך הרבה בדיחות וקריקטורות שהם הפכו ללא יותר ממוקיונים של הבייסבול.

המשחק היום לפני 47 שנה התחיל עם בולטימור מובילה 3-0 עם הום ראנס של פרנק רובינסון ודייב מקנלי מהפיצ'ר המצויין ג'רי קוזמן. אבל אז הום ראנס ע"י קלנדנון ואל ווייס הביאו את הנצחון.

הראן שניצח את המשחק היתה חבטה של אחד מהשחקנים החביבים עלי מכולם, רון סואבודה (SWOBODA ) והמנג'ר היה גיל הודג'ס שכל השחקנים העריצו, כי כשקייסי סטנגל היה המנג'ר, כל מה שנשאר ממנו היה חוש ההומור שלו, אבל הבייסבול עבר אותו והשאיר אותו מאחור.

העיר ניו יורק השתגעה עם הנצחון. השחקנים הפכו ליקירי העיר, ושהניו יורק יאנקיס יילכו לעזאזל. בתהלוכת הנצחון ה-TICKET TAPE PARADE היה הגדול בתולדות העיר. מכל מגרדי השחקים בשדרה השביעית ועד וול סטריט ניזרקו מיליארדי פיסות נייר. מורים נאלצו לתת לילדים שעורים חופשיים כדי שיוכלו לשמוע בטרנזיסטורים את כל ההופלה, ושוטרים עצמו עין על שתייה ברחובות ונסיעה על גגות מכוניות.

ראש העיר לינדסי אמר: "טוב שהמשחק שודר בטיווי כי אחרת לא היו מאמינים לנו שזה נכון ואמיתי. לא יכול להיות שהמטס הם אלופי העולם. אבל כמובן שישנם גם אנשים שעדיין מאמינים שהעולם שטוח!"

משחק הנצחון:


 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 3 תגובות

  1. איך פספסתי את זה?
    תודה מנחם.

    ומי שרוצה לראות את הפרק הבא, עם המטס הגדולים מכל, דוקטור קיי, דריל סטרוברי, קית' הרננדז, מווווווקי ווילסון וגיים 6 המפורסם בבוסטון, וכל מה שהתרחש ב-1986, כאן:
    https://vimeo.com/157847585

כתיבת תגובה

סגירת תפריט