הטור של לס ליום ראשון: הרוקיס שאיתם זה רק עניין של זמן

ארבעת הרוקיס שיתפתחו לשחקנים תורמים

כמו בכל דבר אחד בטבע גם בבאסקטבול יש מה שנקרא צמיחה מאוחרת. היו שקראו לארבעת המוסקטרים הללו BUSTS. היו שאמרו שהם היו בזבוז בחירה גבוהה. אני אומר "רק חכו!". החיים ב-NBA אינם קלים לכל הרוקיס. ישנם המסתגלים מהר (ראה דמיאן לילארד, דיון וייטרס, אנטוני דייויס, אנדרה דרמונד); ישנם המסתגלים יותר בהדרגה כאלכסיי שבד, מייקל קיד-גילכריסט, הריסון בארנס, וקייל סינגר, וישנם LATE BLOOMERS. על ה-LATE BLOOMERS האלה אני רוצה לכתוב היום:

 

1. תומאס רובינסון, סקרמנטו

 

בתחילת העונה חשבו שבחירתו היא הפאשלה הגדולה ביותר מאז סם בואי ניבחר לפני מייקל ג'ורדן (זה התברר רק בדיעבד; בזמנו לבחירת של פורטלנד היה הרבה הגיון כי היה להם את קלייד דרקסלר, ומי ידע שסם בואי ייפצע ככה?). הוא ניבחר חמישי בדראפט ולא נתן יצירות של שחקן חמישי בדראפט. 4 או 5 נקודות, 4 ריבאונדים, 9 דקות למשחק. מה קורה כאן? T-ROB הזה עדיין לא יצר סטטיסטיקה כי הוא עדיין לא שיחק מספיעק. אבל המשחק לפני כעשרה ימים נגד טורונטו הוכיח מה ה-10'6 הזה הבנוי למופת יכול לעשות ב-NBA אם רק תינתן לו ההזדמנות.  מה שקרה לו הוא שדמרקוס קאזין משחק במשבצת שלו והשניים דומים מאד במשחקם אם כי באופיים הם שונים לחלוטין: בעוד דמרכוס הוא בייבי מגודל, T-ROB הוא שחקן רציני, חושב, לוחם, המתכונן לקריירה ארוכה בליגה.

 

"הבעייה שלי עד עכשיו היתה", הוא אומר ברצינות, "שהפסקתי לשחק את משחקי. אני לא שחקן של 20 נקודות. אני שחקן של HUSTLING וריבאונד. מעתה ואילך אשחק את משחקי: כוח ושרירים ומלחמה. לא אדאג לנקודות. אני מהסוג של אנטוני מייסון מהניקס, וצ'ארלס אוקלי. אני יכול להיות הפאור-פורוורד של קבוצה שרוצה אחד כמוני!".

 

אני מכיר אחת. קוראים לה מיאמי היט.

 

2. אוסטין ריברס, ניו אורלינס

 

הצרה של אוסטין היא שהוא חסר סבלנות. הקומבו-גארד הזה הגיע מדוק שם קלע 16 נק' למשחק ב-43% וציפה לסטטיסטיקה אפילו יותר טובה בפרוס. ל-4'6 הזה, בנו של המאמן דוק ריברס,  לקח זמן להבין שב-NBA זה קצת יותר קשה. לגארדים ב-NBA יותר קשה לקפוץ למים ולעשות שפריץ גדול מיד. רק תשאלו את קובי ורונדו.  הוא מהווה אכזבה גדולה עד עתה, ולא אכחיש עובדה זאת. אך יש לו את כל הכלים לשוטינג גארד וזה עניין של זמן שהילד יפרוץ. לי נדמה שהוא מנסה יותר מדי וככל שהוא מנסה יותר, הוא ניכנס עם הראש בקיר יותר. הוא בינתיים קולע רק 4.3 נק' ב-24 דקות משחק, וזה ישתפר, TRUST ME! הוא למד שה-LANES ב-NBA נסגרים הרבה יותר מהר שאשר בתיכון או בקולג', ומה שעליו לעשות עתה זה להירגע, לשפר את הטיפול בכדור, ולא לנסות יותר מדי. יש לו את הכלים. הוא זקוק רק לזמן, וליום בו יפרוץ את הסכר.

 

3. בראדלי ביל, וושינגטון

אני לא יודע מה וושינגטון חושבת עתה על הבחירה השלישית שלה בדראפט. לגארד הזה – 3'6 עם מוטת ידיים של 7'6 – נועד התפקיד להיות הפרטנר של ג'ון וול, ועד עתה הוא כמעט לא התנסה בתפקיד שיועד לו. הוא קולע 13.3 נק' למשחק, ומילא בהצלחה מעורבת את חסרונו של וול. מה שקרה פתאום בשבועיים האחרונים הוא שוושינגטון פתאום גילתה שיש לה את אחד המסיימים הטובים בליגה בדקותיים האחרונות. היו שמועות על טרייד פוטנציאלי עם ממפיס (ביל עבור רודי גיי) אבל הויזרדס מכחישה זאת. ביל קנה את אמונו של מאמנו רנדי וויטמן כשבן ה-19 הזה קבר שלשה לשלוח את המשחק להארכה שנייה נגד הנטס, ואת השלשה שניצחה את הת'אנדר עם 0.03 שנ' לבאזר.

 

אני מאמין שעתה, עם כל תשומת הלב החוזרת לג'ון וול, משחקו של ביל רק ישתפר.

 

4. מיירס ליאונרד, פורטלנד

 

מאחורי פרונט קורד של למרכוס אלדרידג/ וניקולס באטום (וג'יי ג'יי היקסון!) לליאונרד לא נשארות דקות רבות. אבל ב-16 דקות שהוא כן מקבל, ה-2.16 מ' הזה מאילינוי משתפר ממשחק למשחק. 4.7 נק' ו-3.7 ריב' הם תוצאת נאה לדקותיו. השחקן הזה עם פני הילד שנראים כמו בן 15 ענק הוא הפתעה נעימה ביותר. הטיימינג והמיקום שלו משתפרים ממשחק למשחק ממש. הוא לא פוחד לערבב מרפקים עם ההאווארדים והמרק גאסולים של הליגה. ה-54.9% שלו מראים שדהוא בפוטנציה סנטר שיכול להפיק מרגליות. הוא צריך רק להתבגר ולהתמלא קצת, ולהחליף שומן של ילד בשרירים.  כמובן שהעונה הנפלאה של הרוקי דמיאן לילארד השכיחה בכלל את הרוקי האחר בקבוצה, ליאונרדואולי זה לברכה: הוא יכול התפתח בשקט וללא 'הופלה' מיותרת.

 

 

 

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 15 תגובות

  1. מנחם ראית לואיוויל- סיריקיוז??!?!?!!?! מה אמרתי לך יהיה משחק חבל על הזמן???

    האם ראית את Michael Carter-Williams???אומנם איבד 8 כדורים אבל קלע 16, חילק 7, חטף 4(סטט' רגילה עבורו) הוריד 4 ריבאונדים ועשה הגנה גדולה בסוף.

    איזה רכז יא ווארדי

    1. ראיתי. אבל הוא יותר מוסר מקלעי. אני כותב עליו מחר. הוא הפוינט גארד השלישי (או הרבעיעי) שלי במכללות, אבל כמעט בטוח לוטרי פיק. מישיגן סטייט נגד אוהיו סטייט היה משחק עוד יותר טוב. ראיתי את שניהם ביחד במסך חצוי כשחזרתי.

  2. מנחם הוא הפוינט גארד הטוב במכללות אני אומר לך, טוב יותר מבורק, טוב יותר מקאבונגו מטקסס.

    הוא בטופ 5 גם של האסיסט' וגם של החטיפות והוא שומר מצוין וחזק.

    לא יודע אני ראיתי את כל הטופ 5 של הפוינט גארדים העונה במכללות הוא נראה לי הכי טוב.

    ואגב מה תגיד על מקדרמוט הפיבוט הזה מקרייטון, לא מפסיק לקלוע, הלילה הוא קלע 25 בהפסד הדי מפתיע לוויצ'טה סטייט, אתה חייב לראות אותו מתישהו, מעניין אותי הדיעה שלך לגביו.

    הוא כמעט 7-0 פוט שקולע 24 נק' מאוד מאוד מזכיר את נוביצקי.

    1. ממה שאני רואה על קרטר ויליאמס הוא לא קלעי טוב מספיק להיות בטופ. מוסר וחוטף הכי טוב. קלע? בינוני מאד.

  3. פאקינג הללללללללללללללללללללללללללל

    ראית עכשיו את הבאזר ביטר של באטלר מול גונזאגה????

    DID U SEE THAT????

    insane!!

  4. רובינסון הוא חיה רעה והוא רק צריך זמן להראות את זה.

    היחיד שאני לא מחבב את המשחק שלו הוא ריוורס, ביל כבר התאקלם יפה ולאונרד מראה דברים שלא חשבתי שיש לו. הוא אתלט לא רע בכלל לגובה שלו וקצת עבודה בחדר כושר[הוא איתריה] וזמן והוא יכול להיות טוב.

  5. הפוינט גארד מספר אחד הוא סי ג'יי מקולום הפוינט גארד של "ליהיי". אבל הוא שבר את עצם הפיבולה ולא נראה אותו עד סוף פברואר. אני מקווה שליהיי תעשה טוב מספיק עד אז בלעדיו כדי שתהיה בטורניר, ואז תראו מה זה רכז. השני אחריו הוא מרכוס סמארט. השלישי? עוד לא החלטתי טריי בורק ממישיגן או קרטר-ויליאמס.

  6. מרכוסס סמארט מאוקלהומה סטייט. אני אפילוצ לא הסתכלתי על האתרים האחרים ומה הם אומרים על הפוינט גארדים. אני מדבר ממה שראיתי. את מישיגן ראיתי העונה פעמיים, את אוקלהומה סטייט וליהיי ראיתי רק בהיילייטס, ואת קרטר-ויליאמס ראיתי אתמול פעם ראשונה אבל ראיתי היילייט עליו, וקראתי הרבה שהוא קלעי בינוני (או שהוא סתם 'לא אוהב' לקלוע).

    1. מה זה קלעי לא טוב? הוא משחק בקבוצה שיש לה לפחות 3 שחקנים טובים בהתקפה, הוא חזק מאוד וגבוה ויש לו חדירה טובה מאוד כולל צעד ראשון מצוין.

      יש לו את כל הכלים להיות פוינט גארד סקורר בPRO, קליעה? גם לווסטברוק לא הייתה קליעה מי יודע מה כשהגיע לNBA וגם לרוז לא הייתה קליעה בשמיים, וגם הוא מסר וחטף,

      קליעה ויד אפשר לפתח ולשפר.

      סי ג'יי מקלום לדעתי פוטנציאל הרבה פחות גדול. הוא נמוך והוא נראה לי מסוג הרכזים שיודעים לקלוע ותו לא, אין לו הגנה יוצאת דופן, יש לו אפשרות להיות סקורר, כאלה קלעים כמו בן גורדון, סשנס אם תרצה, הוא גם משחק במכללה קטנה.

      את מרכוס סמארט לא יצא לי לראות.

      אבל קרטר וויליאמס(שהיה אתמול בערב קליעה נוראי ועדיין עם החטיפה שלו לקראת הסוף והדאנק האדיר ביד ימין הוא ניצח את המשחק) הוא משחק בחטיבה חזקה, במכללה חזקה עם שחקנים טובים לידו ואני אומר לך שבגלל הנתונים הפיזיים שלו הוא הגארד עם הפוטנציאל הכי גבוה במחזור הזה.

      זכור מי אמר לך את זה.

  7. ארסנל???

    מנצ'סטר יונייטד טוטנהאם.

    ארסנל הפסידה לפני רבע שעה לצ'לסי.

    אגב זה ההרכב למי שמעוניין:

    OFFICIAL MUFC XI:

    de Gea

    Rafael
    Ferdinand
    Vidic
    Evra

    Carrick
    Jones
    Cleverley

    Welbeck
    van Persie
    Kagawa

    SUBS: Lindegaard, Smalling, Anderson, Valencia, Giggs, Rooney, Hernandez.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט