Free No More 2016 – האריסון בארנס / עומר מזיג

האריסון בארנס לדאלאס – 94,438,523$ לארבע שנים – 23.6$ מיליון לעונה.

נירמול משכורת לעונת 2015-16 – 17.0 מיליון דולר. שחקנים שהרוויחו קרוב לכך בעונה שעברה:

נתחיל בחידה – מה משותף לניקולה מירוטיץ, ויקטור אולדיפו, סי.ג'יי מקולום, דאג מקדרמוט ואנדרה רוברסון?

כולם זקנים מהאריסון בארנס. הנה משהו ששכחנו לגבי הBlack Falcon (#כינויים_אנדרייטד_בליגה) והייתי רוצה להתחיל ממנו – הוא בקושי בן 24!!! בסוף העונה האחרונה בחוזה שלו, הוא יהיה בגיל של פארסונס עכשיו.

וזה דבר חשוב לזכור, כי בחוזי מקסימום תמיד צריך לדעת מה המטרה שלך. אצל פרסונס לדוגמא, המטרה היא שהוא ישמור פחות או יותר על אותה היכולת לאורך שנות החוזה. אצל בארנס, הציפייה של אנשי דאלאס חייבת להיות שהוא ישפר את המשחק שלו משמעותית לאורך ארבע השנים האלה.

וזה לא שמדובר במקרה של שחקן שחייב להשתפר – מאז שקר הבין את הייעוד שלו והחזיר אותו לחמישייה לפני שנתיים, בארנס עשה עבודה מצוינת בתפקידים שיועדו לו. הוא פתח את העונה הנוכחית נפלא, ושיחק את הכדורסל הטוב בקריירה שלו ב17 הניצחונות הראשונים מתוך רצף 24 הניצחונות של הווריורס בפתיחת העונה (זוכרים את זה?), עד שנקע את הקרסול וישב בחוץ 16 משחקים.

כמו אצל פרסונס, נתחיל בהגנה – בארנס שומר טוב מאוד בעמדות 3 ו4, כשהוא מסוגל לשמור גם על מספרי 2 גדולים דוגמאת ג'ו ג'ונסון. מה שהפך אותו לשחקן חשוב מאוד בווריורס הוא, שהוא יכול לשמור בחילופים לפרקי זמן מוגבלים בערך על כל שחקן בליגה. לא בצורה טובה – הוא לא מהיר מספיק להתמודד עם רכזים ולא חזק מספיק להתמודד עם סנטרים לאורך זמן, אבל זה לא מיסמאצ' בלתי ניתן לעצירה.

הוא עוד דוגמא לשחקן שהיכולת ההגנתית שלו בעמדה 3 לא מתבטאת בהיותו סטופר – ואכן איגי היה חייב לקחת את לברון בשני הגמרים האחרונים. אבל היכולת לשמור על עמדות 2-4 הייתה קריטית להגנת החילופים של הווריורס – זה לא היה עובד עם כל אחד.

הוא אתלט וריבאונדר טוב – מספיק אפילו כדי להתמודד עם מספרי ארבע בהגנה ועל הקרשים. בדאלאס הוא יחזור לעמדה 3, ויהיה מעניין לראות כמה הוא ישחק בעמדה 4 עם המשך הדעיכה של נוביצקי.

בהתקפה הוא חידה. בשנתיים האחרונות הוא לא היה אופציה מרכזית בהתקפה, ונתן מספרים יפים ביעילות מרשימה – בעיקר מטווח השלוש – בפחות מ10 זריקות במשחק. ההתמחות העיקרית שלו הייתה בשלשות מהפינה – כמעט שישית מהזריקות שלו בשנתיים האחרונות באו משם, והוא קבר אותן ב48.5% מרשימים מאוד.

עם זאת – וכמו שגם ניתן לראות בוידאו – צריך לציין שהוא כנראה המרוויח הגדול מכך שהוא משחק באותה הקבוצה עם סטף קארי וקליי תומפסון. בזריקות ממרחק (מחוץ ל10 feet), בארנס זרק ב56.1% אפקטיבי כאשר היה חופשי, אל מול 37.3% אפקטיבי כאשר היה מולו שומר.

זה פער גדול, שלא מנבא טובות ליכולתו להפוך לאופציה שנייה בהתקפה של קבוצה מנצחת – ואולי אפילו ראשונה אחרי שדירק יפרוש. כרגע, הmove האינדיוידואלי היחיד שיש לו בארסנל ההתקפי הוא pullup jumper מחצי מרחק:

זה move יפה – שאני אישית נורא אוהב – אבל מעבר לזה הוא כרגע פשוט משתמש באתלטיות שלו לסיומות אקרובטיות ליד הטבעת בחיתוכים:

כולנו עדיין זוכרים לבארנס את ההיחנקות (ואני לא מרבה להשתמש במילה הזו) בגמר השנה, ואני גם זוכר לו את ההיחנקות בגמר של השנה לפניה (8.8 נקודות ב37% מהשדה, כולל 0 מ8 במשחק מספר שלוש), אבל דאלאס לא צריכה כרגע מישהו שישחק טוב בגמר הNBA.

חשוב לזכור גם שלא הייתה לדאלאס ממש ברירה – ההחתמה שלו באה ישירות אחרי שהווריורס החתימו את דוראנט, ואחרי שהמאבריקס פסלו עם כל השחקנים החופשיים שרצו. לא היה ברור בשלב הזה מי עומד לשחק שם בכלל השנה.

 

כמו פרסונס, גם בארנס לא שווה כיום חוזה מקסימום. אבל בניגוד לפרסונס, הוא רק בן 24, ואמור להגיע לשם בעוד שנה או שנתיים. הנתונים שם – שחקן צעיר, גבוה, אתלט, שומר טוב וקולע מצוין מבחוץ.

ותודה לnylon calculus

חשוב לזכור גם שבארנס היה השחקן הרביעי הכי טוב בקבוצה שניצחה 140 משחקים בשנתיים, וזה רקורד נדיר מאוד עבור שחקן כל כך צעיר, ולא משהו שאפשר להתעלם ממנו.

כמעט כרגיל, אפשר לסמוך על קרלייל שיצליח להוציא ממנו את המיטב. ואני מאמין שזה יהיה מיטב משובח מאוד בעוד שנה או שנתיים.

FAR = 9

 

תעקבו. 

לפוסט הזה יש 37 תגובות

  1. ממש, ממש לא מסכים.

    להריסון בארנס DBPM שלילי, וקלעים עליו באחוזים גבוהים מכל הטווחים.
    (עליו קולעים ב-46.9%, על פרסונס – 42.8% . זה הבדל עצום)
    אני לא מבין את כל מי שטוען שהוא מגן טוב.
    היתרון היחיד שלו, הוא שהגובה שלו (2.03) הוא מספיק בשביל לכסות מספר עמדות. דבר שהיה קריטי להגנת גולדן סטייט.
    בהגנת דאלאס?
    שם לא יהיה גרין שיכסה עליו.

    בהתקפה, הוא היה בינוני בעונה הרגילה. אבל בפלייאוף –
    קטסטרופלי!
    יש לו בקריירה כבר 64 משחקי פלייאוף ברזומה, 31 דקות למשחק.
    PER 11.1
    זו לא קריסה של עונה בודדת. זה שחקן בינוני.

    אני מאוד מכבד את קרלייל, ואת יכולתו להוציא את המקסימום משחקניו.
    אבל אני ממש בספק מה אפשר יהיה להוציא מבארנס.

    FAR 1

    1. מסכים ומחזק, הבעיה עוד יותר גדולה דבדאלאס הוא יצטרך לשמש כאופציה שניה בהתקפה, ולא יקבל את הזריקות החופשיות שקיבל בגולדן סטייט, עם זאת כנראה היה מקבל חוזה מקס בקבוצה אחרת. FAR=3.

    2. גיא לא יפה לזלזל ככה בשחקן השלישי הכי חשוב של קליבלנד. רק תחשוב שבלעדיו קליבלנד לעולם לא היו זוכים באליפות. אז תן לו יותר כבוד😜

  2. בארנס שחקן לא רע, אבל דאלאס כנראה לא הולכת להיות השנה קבוצת פלייאוף.
    אחרי שנוביצקי פורש (לדעתי כבר בסוף השנה הזאת) דאלאס תלך לבניה מחדש, ועם כל הכבוד לבארנס, הוא לא שחקן לבנות סביבו קבוצה.
    החוזה הזה לא רק כבד, הוא גם ארוך.

    הוא כן שחקן מוכשר וצעיר ויכול עוד להשתפר, אז הייתי נותן ציון 5-6, אבל זאת ממש לא החתמה אידיאלית.

  3. החתמה טובה או לא, מה שבטוח יהיה מעניין. לקחו פוטנציאל ענק ולא ממומש, אמרו לו קח תוביל קבוצה ונראה מה יהיה. כנראה שמקווים שם למקרה ג'יימס הארדן של אוקלהומה או סטיב נאש של דאלאס – שחקנים שנתגלו כגדולים רק כשנתנו להם להוביל קבוצה.

    1. מסכים מאוד עם הדעה הזו, בארנס ניצל כאן סיטואציה מצד אחד בצורה המקסימאלית ומנגד אני חושב שהוא שחקן טוב ויעיל אך הוא חייב לפתח עוד כלים בארסנל ההתקפי שלו ועדיין לא הוכיח שיוכל להוביל קבוצה (למזלו יש לו עוד שנתיים ללמוד את החלק הזה מנוביצקי).
      לדעתי זו החתמה שיושבת איפשהו באזור 5-7

  4. בלאק פלקון זה כינוי שלא שמעתי עליו עד היום וממש מתאים לבארנס. אני הולך להשתמש בו מעכשיו.

    ולנושא: כרגע הוא לא פרנצ'ייז פלייר, אבל זה רק כרגע. אם הוא לא יתפתח יותר הוא עדיין הראה שהוא יכול להיות שחקן חמישייה בקבוצה מנצחת, ופוטנציאל יש לו, אבל השאלה כמה רחוק הוא יגיע. מסכים שיוכל לפרוח אצל קרלייל.

    אני לא חושב שהוא יהיה שחקן של 25 נקודות במשחק. כן אולי מישהו של 20 נקודות ו-7 ריב' בערב. הוא לא יסחוב את דאלאס רחוק לבד, אבל כן כחלק מטריו עם סנטר בולט ורכז דומיננטי.

    אז בשורה התחתונה, אחד השחקנים הצעירים הכי מעניינים בליגה, אבל לא שווה מקסימום ולא בטוח שדאלאס לא יכלה לחכות לקיץ של שנה הבאה. FAR 6.5-7 לדעתי.

  5. יש לי הרבה שעות צפייה בבארנס מאז נחת בג"ס מהדראפט . הוא התחיל כהבטחה גדולה בעונת הרוקי שלו . בשנה שלאחר מכן הוא פינה את מקומו בחמישיה לאיגי שהגיע מדנוור . מסתברה שזה הוריד לו המון מהביטחון . ואז סטיב קר שהחליף את מארק ג'קסון הגה את הרעיון לתת לו את המקום בחמישיה הפותחת ושיכנע את איגי להיות מנהיג הספסל . עברו 2 עונות וההבטחה הגדולה מזייפת .
    לזכותו של בארנס עומדים הנתונים האתלטיים שלו . לא סתם הוא זכה לכינוי "הבז השחור" . אלא שאתלטיות זה לא הכל . ההגנה שלו טובה , אבל רק על שחקנים בגודלו , ובתנאי שהם לא זריזים מדי . הוא לא מוסר גדול , לא ריבאונדר מיוחד ובוודאי לא קלע כזה . מדי פעם יש לו הבלחה של מהלך מרהיב של חדירה והטבעה . אבל אין קונסיסטנטיות . אמנם הוא עוד צעיר , אבל אם בג"ס , שם הוא היה חופשי לגמרי לזרוק , האחוזים שלו היו כאלה , לא נראה לי שהוא יעשה פעם את קפיצת המדרגה להיות פרנצ'ייז פלייר .
    FAR 3

  6. 5 ואני לארג'. הסימן היחיד לאופטימיות הוא קרלייל, שמצליח תמיד לעשות יותר עם פחות. בארנס יהיה במקרה הטוב שחקן של 20 למשחק, אבל לא כזה שסוחב אותך לפלייאוף.

  7. אם היה לו פוטנציאל כ"כ מרקיע שחקים אז הווריירס היו משאירים אותן אבל מהרגע הראשון היה ברור ששם הוא לא יישאר וקשה לי להאמין שהצוות המקצועי של הווריירס פיספס אותו. כתבה מצויינת אבל פה אני לא מסכים עם המסקנה. 5

    1. גם אם היה לו פוטנציאל מרקיע שחקים הווריורס עדיין היו מחתימים את דוראנט.
      בארנס היה צריך לפחות להיות ברמה כזו כדי להישאר, ואם היה ברמה כזו ג"ס לא היו מפסידים את האליפות

  8. הוא בנוי להיות אופציה 2-3, וזה תלוי מערכת (קרלייל), יכול להיות נהדר כחלק מטריו. מה עם לתת חבילה (וויליאמס שנה אחרונה-מתיוס חוזה זול במונחים של היום-כסף) בשביל קאזינס וגיי?

      1. בעולם שבו הם בחרו מיליון סנטרים פורוורדים בפרופיל גבוה בשני הדראפטים האחרונים והם עם חוזה בסגל, קאזינס עושה סאבוטז' ורודי גיי הבהיר השבוע שהוא לא מתכוון להשאר מעבר לשנה האחרונה הנוכחית, כך שהדרך היחידה שלהם למזער נזקים הוא לקבל ערך כלשהו עבורו עד סוף השנה.

        1. אבל קאזינס טוב בדרגה מכל מי שיש שם בקו הקדמי. אתה לא מוותר על שחקן כזה כל כך מהר.
          על רודי גיי יהיו קונים אבל במחיר נמוך בהתחשב בעובדה שהוא הצליח רק בממפיס

  9. נשאלת השאלה האם בארנס הוא מקרה הארדן ואוקלהומה או מקרה סטודומאייר ופיניקס (למרות שהוא נתן שנה אחת מצויינת בניקס). או במילים אחרות האם שיטת המשחק של הווריורס עשתה טוב לבארנס או פגעה במשחקו.

    היות ששיטת המשחק של הלוחמים הייתה מבוססת על הנעת כדור ומציאת השחקן החופשי, היות ורוב הזריקות שלו היו חופשיות כתוצאה מתשומת הלב הרבה שנתנו לקרי, תומפסון וגרין וכאשר ביקשו ממנו ליצור משהוא הוא נתקע עם הראש בקיר פעם אחר פעם, היות שאני לא רואה מי בדאלאס תופס תשומת לב דומה אפילו לחצי ממה שתפסו קרי, תומפסון וגרין אני לא חושב שנראה את בארנס משתפר יותר מדיי למרות הגיל הצעיר שלו.

    לקיובן יש אופי של מהמר. הוא מהמר על מקרים אבודים, על חוזים גדולים ועל שחקנים גמורים בתקווה שהכול יתחבר. הפעם אני חושב שהניסיון שלו ישקע במצולות.

    1. הוא נהנה מהמערכת של הווריורס (ואליפות) אם כי לא הוציא ממנה את המיטב.
      הארדן הוא לא ממש, כי הארדן היה הרבה פעמים מקבל החלטות גם עם ווסטברוק ודוראנט. לדעתי הוא גם לא יהיה סטודמאייר בניקס כי יש לו את הפוטנציאל והיכולות להרים את משחקו.

  10. אין מצב שהחוזה של בארנס, בהתאם לנסיבות של השוק והפרנצ'ייז, שווה במעט יותר משל פארסונס.
    מבטיח לאכול דוכן של כובעים אם אני טועה.

    אבל, כמובן שלכל אחד מותר להחזיק דעה משלו, והמון תודה על סדרת כתבות איכותית בצורה יוצאת דופן

  11. אני דווקא חושב שבארנס יפתיע את כולם. לכולנו צרוב קשות ההופעה הכושלת שלו בפליאוף, כך שקשה לנו לראות אותו מצליח, אבל לדעתי הוא יכול לפרוח אם רק יקבל את הביטחון ואני חושב שבקבוצה חדשה ושככל שהוא יתבגר הביטחון שלו ייגבר והוא ייתן תפוקה מצויינת, אולי אפילו ייתגלה בתור פרנצייז פלייר.

    far – 9 אם הכל יתחבר.
    far – 3 אם הוא ימשיך ביכולת שלו מהחצי השנה האחרונה.

  12. אני חושב שזאת החתמה טובה לדאלאס עם ראייה לעתיד. כפי שנרשם, מדובר בצעיר שרק אמור להשתפר (צריך לזכור שהגיע למכללות – צפון קרולינה – כאחד השחקנים המדוברים).
    לצערו, לא היה לא לאן להתפתח בקבוצה כמו ג"ס ששני הגארדים טובים ממנו ומשחקים במיוחד בשבילם ועל הקליעה שלהם.
    אני חושב שבסיטואציה בדאלאס עם קרלייל תעלה אותו רמה ויראו ממנו דברים מלבד קליעות מהפינה. זו סיטואציה טובה בשבילו והוא חייב לנצל אותה.
    החתמה טובה של דאלאס לשחקן עם, יחסית, פוטנציאל רב, אם כי הוא לא שווה מקסימום וקיבל זאת רק בגלל אינפלציית המשכורות.

  13. אני עדיין חושב שהוא שווה מקסימום (ותכף דובי יבוא לצעוק עלי) להזכירכם – http://www.hoops.co.il/?p=64425
    שחקן צעיר ואתלטי עם תכונות טובות תמיד יקבל את הכסף בליגה הזאת. החתמה טובה לדאלאס שאתם שוכחים שלפניה הסגל שלה היה נוביצקי וזהו בערך..

      1. משום מה הוא תמיד בורח לי מהראש. באמת שחקן מצוין ומהאהובים עלי בעמדתו.
        עדיין. לפני החתימה הזאת לא היה למאבס כלום ועכשיו הם מאיימים על הפלייאוף..

          1. אף אחד לא מבטיח לך שדי-וויל חותם בקבוצה בלי בארנס (בוגוט הגיע בטרייד אבל אני מניח שהחברות מהווריורס כן תעזור לשניהם להתאקלם). בסופו של דבר זה היה המהלך העיקרי בהבדל בין קבוצה עם 2 וחצי שחקנים לגיטימיים ושום דבר אחר למועמדת רצינית לפלייאוף.

  14. חברים – 23. הוא יותר צעיר משלילארד היה כשהוא נכנס לליגה, ויש לו כבר את הפיזיות והניסיון של שחקן בגיל 28. זה הימור טוב לקבוצה שלא היה לה שום דבר אחר

  15. קודם כל הוא בן 24.

    דבר שני לא מדובר בהימור של דאלאס אלא במהלך של אין ברירה.
    אף אחד לא חושב שבארנס יתפתח לסוג של שחקן שאמור להתקרב למקסימום – גם דאלאס לא.

    בארנס הוא דוגמא מובהקת לשחקן שלעולם לא יתפתח ליותר ממה שהוא.
    פשוט אין לו כלים ואין לו את המשחק המתאים.
    התקווה היא שהוא ישפר את הדברים הטובים אצלו ויהיה יותר יציב, אבל גם בתסריט הכי ורוד שדאלאס מדמיינים לעצמם לא מדובר במשהו שעוד לא ראינו ממנו.
    מדובר בסוג של לואל דנג, יותר אתלטי, יותר גבוה, ושומר הרבה פחות טוב.

    העובדה שהוא צעיר בהחלט מעלה לדאלאס את הציון כאן, אבל לא בגלל שהוא עשוי להתפתח לשחקן שונה או שחקן שאמור לגרדיאוף חוזה מקסימום, אלא בגלל שזה אמור להבטיח 4 שנים ללא שום ירידה ביכולת, ובגיל הזה סביר להניח שגם עלייה (ששוב, לדעתי לא תתבטא בהוספה של שום אלמנט למשחק שלו אלא רק בשיפור אחוזי קליעה ו/או הגנה).

    שורה תחתונה, דאלאס מצאו ברגע האחרון שחקן צעיר שיכול להציל להם את העונה ולתת להם סיכוי לפלייאוף, אבל השחקן הזה הוא עדיין רול פלייר ולעולם לא יהיה יותר מזה.
    ועל זה הם שילמו יותר מדי.

    7 FAR
    בקושי 🙂

  16. מקצועית, לדעתי זו החתמה מעולה של דאלאס, שהשיגה שחקן צעיר ומוכשר שהיה שחקן רוטציה די מושלם בקבוצה אדירה.

    הבעיה שלי היא רק עם הסכום שקיבל.

  17. אני חושב שהמאבס זו הקבוצה הכי מאוזנת במערב עכשיו כשבוגוט ובארנס ההצטרפו ולדעתי הם יהיו בגמר המערב.

    1. הימור מעניין… הבעיה שזה תלוי בזה שבארנס יישכח מהחודשים האחרונים של העונה והפלייאוף ובעיקר בכך שבוגוט יצליח להיות בריא כמו בעונה החולפת…

  18. שחקן עם אופי בעייתי במיוחד. הוא הסיבה לאליפות של קליבלנד. לא הגב של איגי ולא בוגט ולא בטיח. 0 מ 8 להזכירכם. היה לו תפקיד אחד – לעמוד בפינה ולדפוק שלשות כשהוא פנוי לגמרי. ואת זה הוא לא היה מסוגל לעשות כשהכסף היה על השולחן, שוב ושוב.
    הוא גם התמוטט אם לא פתח בחמישיה. זה הכל מצביע על אופי חלש. הוא היה השחקן הכי קליבלנדי בגודלן סטיט. וליד נוביצקי צריך משחק קבוצתי.
    בקיצור, שחקן בינוני וחלש אופי שלא הצליח להוציא יותר מסיטואציה מדהימה. למה שהיה יותר טוב בסיטואציה פחות טובה? כי הוא מקבל יותר כסף? זה קר יגרום לו לקרוס יותר מהר
    FAR 3 בגלל המאמן.
    עוד שנתיים בניקס

  19. לא ראיתי שום דבר מיוחד ממנו חוץ מקצת גודל אקסטרה לעמדה שלו ואתלטיות. מה שכן ראיתי ממנו הוא הרבה חוסר ביטחון וקריסה תחת לחץ, ואינספור החטאות כשהיה פנוי לגמרי ואופציה 5 בהתקפה. מה יקרה כשהוא לא יהיה ככ פנוי, יצטרך ליצור לעצמו לעיתים קרובות ויהיה עליו יותר לחץ להוביל ולקלוע בהתקפה? חלק פה מנסים להשוות אותו ואת הסיטואציה שלו עם זאת של גיימס הארדן באוקלהומה- הבדלים של שמיים וארץ. גיימס הארדן היה עולה מהספסל ככוח אש וקולע את הנקודות שלו למרות שיטת הבידודים של אוקלהומה כי הוא יכל ליצור לעצמו, כמות הדקות שקיבל והעובדה שהיה אופציה שלישית בהתקפה רק הגבילה אותו ומנעה מהפוטנציאל שלו לפרוץ החוצה, בארנס היה מקבל אינספור מבטים פנויים במשחקים בזכות ולא למרות שיטת המשחק של גס, ואפילו אז חא הצליח לקלוע אותם ביעילות מרשימה. Far 3 נטו בגלל המאמן ובגלל שהוא צעיר ויש עוד מקום ליציבות ומעט פתח לתקווה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט