הלך הפלא, נשאר הילד – על העונה החשובה בקריירה של ריקי רוביו \ עידן עופר

 

"סטיב נאש הבא" כך כינה אותו דווין וויד בתחילת דרכו של הספרדי בליגה. כיום ההשוואה הזו נראית רחוקה כשנות אור מהמציאות. קשה שלא להבין את וויד או כל אחד אחר שהרעיף שבחים על מי שנחשב עד לא מזמן כילד הפלא הספרדי. אותו אחד שהחל לשחק כדורסל באופן מקצועני בגיל 14 ומשנת 2006 כשהיה בן 16 כבר שיחק מול מכבי ביורוליג. השחקן שהיה רכז ראשון בברצלונה בגיל 19 ונמנה על סגל נבחרת ספרד.

כיום רוביו, בן 25 ניצב בפני העונה המשמעותית בקריירה הלא קצרה שלו. הספרדי מגיע לקבוצה עם מאמן חדש ותובעני, רמת ציפיות גבוהה משנים קודמות ורוקי אחד בשם קריס דאן. כל זה מתווסף לעונות לא קלות וקיץ שאמנם הסתיים עם מדליית ארד באולימפיאדת ריו אך התחיל עם מוות מפתיע של אמו.

בואו נתחיל מהעונות האחרונות. ריקי השתלט מהר מאוד על עמדת הרכז הפותח של מינסוטה ( החליף את ג'וני פלין שכנראה משוטט ברחובות סין ברגע זה ), אך עונה קצרה עקב השביתה ופציעות הגבילו אותו ל – 41 משחקים בלבד.

העונה הראשונה שלו מספרת בעצם את כל הסיפור. רוביו מיעט לשחק בכל החמש עונות שבהן הוא בליגה. רק בשתי עונות הוא עבר את ה -60 משחקים. הוא שיחק בממוצע 55.6 פעמים בעונה, והייתה לו רק עונה אחת מלאה אי שם לפי שלוש שנים ! נתון מדהים למי שאמור להיות השחקן המוביל בקבוצה המסקרנת במינסוטה.

 

תוצאת תמונה עבור ‪ricky rubio‬‏
בבדאלונה בגיל 16. כבר אז זכה להשוואות לרכזים הגדולים ביותר.

 

הסטטיסטיקה לא משקרת

הרכז הספרדי, שנבחר 5 בדראפט 2009 ( 2 מקומות לפני סטפן קרי למי ששכח) היה אמור לשדרג את משחקו ואת המשחק של קבוצתו ולהפוך לאחד מהרכזים הטובים והמרגשים בליגה, אך מאז שהגיע אליה ואף לפני כן כששיחק בספרד לרוביו הייתה בעיה אחת, הקליעה. רוב השחקנים שמגיעים ל – NBA משפרים את האספקט הזה מכיוון שבלעדיו קשה מאוד להצליח בליגה, כמו כספי לדוגמא. ריקי עומד במקום התחום הזה, הוא אכן שיפר את הקליעה מקו העונשין אך בכל מה שנוגע לטכניקת הקליעה ולאחוזים מכל הטווחים האחרים הוא עומד במקום. והמקום הזה לא מספיק גבוה.

בשביל להבין את הבעיה המרכזית של רוביו רק צריך להסתכל בדפי הסטטיסטיקה.

*הנתונים מתייחסים לקריירה.

10.1 נקודות למשחק, 8.3 אסיסטים, 2.8 איבודים ( יחס אס'\איב' של 3.40 ), 2.2 חטיפות, 36.8% מהשדה 31.8% לשלוש ( 0.6 שלשות למשחק ).

נתחיל מהחיובי. הרכז של הזאבים אכן מוסר בחסד והוא היה מדורג במקום ה – 5 בעונה האחרונה בטבלת האסיסטים ( 8.7 ), יחס האיבודים אסיסטים שלו הוא מעולה והוא מדורג גבוהה מבין הרכזים בליגה. נקודה מעניינת נוספת היא עניין החטיפות. רוביו חוטף יחסית הרבה, כאשר הוא סיים 3 בליגה בתחום הזה. מה שמעניין בנתון הזה הוא שרוביו לא נחשב לשומר כזה טוב. הוא אינו פיזי ומהיר ומול רכזים מהירים וחזקים ממנו הוא נתקל בבעיות.

ועכשיו לצד הפחות טוב של הסטטיסטיקה. האחוזים של רוביו מכל מקום חוץ מקו העונשין לא טובים, וזה בלשון המעטה. הבעיה הכי גדולה היא שהוא לא מראה שום גרך שיפור מאז שהוא הגיע לליגה. הוא אמנם יציב אך הוא לא עבר את ה – 10.7 נקודות למשחק. האחוזים שלו מהשדה נעים בין 35.7% ל – 38.1%. אם בוחנים את הנתון הזה לעומק מגלים שרוביו לא היה מדורג בטופ 30 ! של הרכזים באחוזים מהשדה בעונה האחרונה.

חשוב להוסיף שרק חוסה קלדרון כששיחק בניקס ושיין לארקין \ דונלד סלואן שחלקו את עמדת הרכז בנטס היו אחריו במספר הנקודות למשחק.

ואז הגיעו ת'יבודו וקריס דאן

מינסוטה החליטה שלא להשאיר את סם מיצ'ל שהחליף באופן זמני את פליפ סונדרס האגדי שהלך לעולמו בשנה שעברה, ושכרה את טום ת'יבודו ההגנתי. מי שהוביל את שיקאגו בשנים האחרונות מונה להיות המאמן ומי שאחראי על ההחתמות של הקבוצה בשיתוף עם הג'נרל מנג'ר. ת'יבודו מגיע בשביל לתקן את הרושם שנוצר לו בסוף הקדנציה בבולס, להוכיח שהוא יכול לקחת את הפוטנציאל העצום של מינסוטה למקומות חדשים.  הוא מגיע לקבוצה מלאת כישרון, שמובילים אותה שתי הבחירות דראפט הראשונות  של השנתיים האחרונות, אנדרו וויגינס וקארל אנטוני טאונס.

בקיץ מינסוטה זכתה בבחירה ה – 5 בדראפט בה היא לקחה את הרכז המבוקש בדראפט, קריס דאן מפרובינדס. דאן, שמזכיר במשחקו את ג'ון וול עם ה "חתוליות" שלו ואת כריס פול עם הניהול משחק המעולה, סיים 4 שנים במכללות ומגיע מוכן לליגה של הגדולים. הוא זכה בשנתיים האחרונות בשחקן ה " ביג איסט " של המכללות והראה שיפור תמידי ביכולת כשבעונה האחרונה הוא קולע 16.4 נקודות למשחק ומוסיף לזה 6.2 אסיסטים. בליגת הקיץ דאן אמנם שיחק רק פעמיים בהם קלע 24 נקודות בממוצע אליהם הוסיף 3 אסיסטים ו – 7 קרשים, אך זה הספיק בשביל ליצור גל של שמועות סביב טרייד אפשרי של ריקי רוביו.

יותר מאשר יהיה מעניין לראות איך ת'יבודו יסתדר עם רוביו ולהפך, יהיה מעניין לראות איך רוביו יעמוד בלחץ והאם הוא ישפר את משחקו. מינסוטה רוצה פלייאוף. היא אולי לא תגיע לשם השנה אבל בשנה שלאחר מכן הציפייה הזו תהיה לגיטימית במיוחד לאור השיפור התמידי של הצעירים שלה.

 

תוצאת תמונה עבור ‪ricky rubio and kris dunn‬‏
דאן ות'יבודו. התוספות המעניינות של מינסוטה בקיץ.

 

עם מאמן חדש ותובעני, רוקי שנושף לו בעורף מבלי ששיחק דקה במשחק רשמי, אכזבה מכך שלא שיפר את היכולות שלו בשנים האחרונות, חוזה שאחרי הקיץ האחרון נראה כמו זהב ( נשאר לו עוד 3 שנים לחוזה ובעונה הקרובה ירוויח קצת מעל 13.5 מיליון דולר ), שמועות על טריידים עם פילדלפיה וסקרמנטו, וקבוצה שרוצה להגיע לפלייאוף אחרי אינספור שנים, מי שהיה אמור להיות היורש של סטיב נאש עומד בפני האתגר הקשה בקריירה שלו.

לפוסט הזה יש 81 תגובות

  1. מאוד מעניין לראות איך ישתף פעולה עם ת'יבודו. הוא חוטף טוב ואולי יתפתח לשחקן הגנה טוב. אם לא יהפוך למשהו כזה הייתי מנסה להביא תמורתו את דריו סאריץ' מפילי שיתאים מאוד ליד טאונס, אולי אפילו העונה.

  2. מסכים. הוא מוערך מעבר למה שהוא שווה, ובגלל זה כנראה לא עבר הקיץ לאף קבוצה. הרבה. תלוי בכמה סאריץ׳ יהיה טוב ואם פילי תשחרר אותו. מאוד יתאים לקבוצה הזו. כרגע הוא לא מתאים לקבוצה עם שאיפות גבוהות לצערי.

    1. אני מאמין שת'יבודו יעדיף כמעט מיד את כריס דאן, שהוא מגן הרבה יותר טוב, וקלעי הרבה יותר טוב. ימיו של ריקי רוביו בתוך שחקן חמישייה (ואולי בכלל) בוולבס הם ספורים.

  3. אגב, לא התייחסת לשבריריות שלו לגבי הפציעות.
    אני סבור שחלק מכך שהוא לא עובד על הזריקה היא מחמת שהוא פצוע

  4. קודם כל תודה. רוב השחקנים כשהם פצועים מנצלים את זה לעבוד על הקליעה, לא יודע מה רוביו עושה. העובדות מדברות בעד עצמן, אין שום גרף שיפור אצלו.
    רשמתי לגבי הפציעות, בהתחלה, אולי לא בהרחבה כמו על השאר.

    1. חוסר בקליעה נורמאלית ויותר מדי פציעות, הדבר היחיד שעוד ישאיר אותו בחמישייה אולי זו חוסר החיבה של תיבודו לרוקיז אבל לדעתי גם זה ישתנה שאן פשוט טוב מדי להתבזבז בספסל, צפו לחיפוש טרייד לקראת אמצע העונה עליו

  5. עד כמה שאני אוהב את ראיית המגרש הנהדרת שלו הוא פשוט לא מסוגל לקלוע ביעילות וזה לא מתקבל על הדעת בימינו. מינסוטה חייבים לעבור לאופציות הבאות.
    בעשור האחרון אחוז הקליעה האפקטיבי שלו הוא הגרוע בליגה בהפרש גדול (עבור שחקנים שלקחו 1000 זריקות לפחות). 40.6% כמעט שני אחוז פחות מכוכבים כמו לי ז'ינליאן ואדם מוריסון. זה עוד אחרי עונת קריירה של קליעה אפקטיבית ב42.7%.

  6. יורש של נאש לשחקן בלי קליעה תמיד הייתה הגזמה פרועה.
    חייב להעלות את האחוזים מהשלוש לסביבות 36-37 כדי להיות רכז טופ 10 בליגה, ג'ייסון קיד שהוא מקבילה טובה יותר מנאש הצליח לעשות את זה בגיל מאוחר (התייצב רק בגיל 31, השיא היה בגילאי 34-36, ממוצע קריירה של 34.9%) ועד גיל 25 קיד לא עבר את ה-11.6 נקודות למשחק, אולי גם רוביו.

    לגבי פציעות, לכתוב עונה מלאה רק לפני 3 שנים! זה קצת קטנוני, שיחק העונה 76 משחקים, זה לגמרי סבבה אם זה ימשיך, גם נראה שהצוות במינסוטה לא להיט, קווין לאב אומנם נפצע בפלייאוף אבל בשתי עונות בקליבלנד משחק יותר מבמינסוטה, פקוביץ' בקושי משחק, בודינגר נתן במינסוטה הרבה פחות משחקים מבקבוצות אחרות ובכלל המצב שם נראה רע בהקשר הזה.

    כיף לראות אותו, פשוט שחקן סופר חכם שמשפר את כולם מסביב, בהרבה מהאסיסטים אפשר לראות איך עם תנועה או הטעיה הוא מושך שחקן הגנה ומפנה את שחקן שלו לפני שהוא מוסר. רואה שני מהלכים קדימה. הבעיה שבלי האחוזים מהשדה יהיה לו קשה לעשות את זה, בטח בפלייאוף כשההכנה מולו תהיה יותר טובה ופשוט לא יבואו לעזור עליו בכלל.

    1. לגבי הפציעות, נזכרתי שעכשיו הוא מקבל את ת'יבודו, הסיכוי שמינסוטה תעבור את העונה בלי פציעות משמעותיות שואף ל-0.

    2. אני מסכים עם חלק מהדברים, בשורה התחתונה בשתי עונה מתוך 5 הוא עבר את ה-60 משחקים וזה לא הרבה. 55.6 משחקים בממוצע לחמש עונות זה לא הרבה. לגבי קיד, נכון שהיו לו שחקנים מוכחים בדמות קניון מרטין וריצ׳רד ג׳פרסון אבל הוא עדיין מסר יותר מרוביו ולקח יותר ריבאונדים. אני חושב שההשוואה במקום אך יש לסייג אותה בדברים מסויימים.

  7. הייתי רוצה לדעת כמה מבעיית הקליעה שלו (או לפחות מאי השיפור שלה) קשור לקבוצה. מקום 5 מהסוף באחוזי קליעות מ-3 בשנה שעברה, כשזאק לאבין היחיד מבין הנמוכים שמגיע לאחוזים סבירים (מבין הגבוהים יש את נמנייה בייליצה וקיט-קט). הכי מזעזע זה אנדרו וויגינס (יש שחקנים עם אחוזים נמוכים יותר, טיישון פרינס, אבל ממנו ומהעמדה שלו מצפים ליותר). אין ספק גם שאי היכולת של הקבוצה כולה לקלוע משלוש מקשה עליו בעצמו, בין אם לרווח את המשחק או להתפנות לקליעה קלה יותר.
    אבל אני בספק אם זה ישתפר תחת ת'יבודו.

    1. זה בדיוק להיפך. נותנים לרוביו את המרחק בשמירה מכיוון שהוא לא פוגע. זה מאפשר לשמור הרבה יותר טוב על שאר השחקנים על המגרש. רוב הקליעות שלו פנויות והוא קולע גם אותן באחוזים רעים. מעבר לכך גם בחדירות אחוזי הקליעה שלו נוראיים. כלומר זה לא רק הקליעה מבחוץ.

  8. לא בטוח שזה ישתפר תחת ת׳יבודו, אבל אולי תחת דאן. וויגינס אמנם לא קלעי גדול אבל הוא עדיין מצליח לייצר נקודות.

    1. כנראה, אבל אני בספק אם רוביו ודאן ישחקו ביחד (למרות שלקבוצה איכשהו יש 4 רכזים ורק וויגינס אחד בשוטינג, שחקן שהוא בערך סמול), ולכן זה לא ממש יעזור לרוביו עצמו.
      אני גם חושש שגם דאן יפגע קצת בגלל שאר הקבוצה.

      1. אני גם בספק שהם ישחקו ביחד. דאן יתחיל מהספסל. אני מאמין שבקיץ הבא הם יפטרו מרוביו, כמו שרועי אמא פילדלפיה זו אופציה מעניינת.

        1. אני בטוח שכן. יותר מזה, אני חושב ששנה שעברה כשהם העבירו אותו לשם, ההתקפה השתפרה פלאים. אבל הוא עדיין מוגדר כרכז, והכל תלוי באיך ת'יבס השוחק יחליט לשחק איתו. אין לקבוצה אף שוטינג גארד מובהק (וזה לא בהכרח דבר שלילי).

  9. מינסוטה מפוצצת בכשרון
    kAt , וויגנס , ז'אק לווין
    רוביו ילד פלא כבר עשור קלעי גדול הוא כבר לא יהיה אולי כדאי לו לשנות מקום ולשחק בקונטנדרית כרכז מחליף
    היה מסקרן אם יכל להגיע לקליפרס או ל OKC

  10. כמה חיכיתי לכתבה עליו.
    לא יודע למה בדיוק אבל אחד השחקנים האהובים עלי בליגה.
    אולי בגלל שיורדים עליו כל כך חזק. לדעתי הוא אנדרייטד בגדול.
    הוא שחקן הגנה מאוד טוב ואפילו מצויין, לא יודע מי לא מחשיב אותו לכזה אבל הוא לא ראה יותר מדי משחקים. מנהל משחק בחסד רק שעד עכשיו לא היה לו ממש עם מי לשחק. מה שכן, שנה שעברה ציפיתי לפריצה הגדולה שלו וזה לא קרה למרות שכל התנאים היו לטובתו, ככה שאפילו תמרור האזהרה שלי נדלק.
    אין ספק שזוהי שנת מבחן בשבילו ואני בטוח שיחד עם ת'יבודו, שתפור עליו בסגנון משחק, הוא יפרח בגדול.

  11. כתבה מעניינת עידן, תענוג כדורסל פיינלי!!

    מינסוטה קבוצה מצויינת חסר שם אלפא דוג, מישהו שיחסיק וילמד אצת הילדים רוביו לצערי לא כזה. גם סבא גארנט לא נחשב

  12. הוא שחקן לא רע, ומוסר בחסד, לדעתי שווה להשאיר אותו ולנסות להריץ אותו ואת דאן ביחד כצמד גארדים, כשלאבין עולה מהספסל.
    החוזה שלו אומנם היה גבוה כשנחתם, אבל עם העליה של השכר הוא הופך לסביר לחלוטין.

    מי שכן הייתי מוותר עליו הוא פקוביץ', פצוע כרוני שבסגל הנוכחי די מיותר, ומרוויח אם אני לא טועה באיזור ה10 מיליון.

  13. רוביו יכול להתאים מאוד לספרס לתקופה של אחרי פארקר.
    הבעיה ברוביו שהוא לא מצליח להוביל ולהיות הסטאר שרצו ממנו. הוא שחקן משלים לא רע בכלל אבל הוא שחקן משלים. ולא ילד הפלא שסיים עם טריפל דאבל מפלצתי באליפות אירופה בגיל 16.
    יש הרבה קבוצות בליגה שצריכות רכז משלים כמוהו. אבל עם ההבנה שזה מה שהוא.

  14. השאלה היחידה לגבי רוביו העונה היא האם הוא ישחק מספיק טוב כדי שמינסוטה תצליח לקבל עבורו תמורה ראויה בטרייד.

  15. תהייה?

    האם אנחנו מעריכים יתר על המידה את יכולת הקליעה של שחקן ?

    ברור שיכולת קליעה/אחוז אפקטיבי/אחוז משלוש או כל סטטיסטיקה קליעתית היא חלק חשוב ביכולותיו של שחקן כדרוסל, אבל האם שחקן בעל יכולת קליעה נמוכה לא יכול לכפר על כך באספקטים אחרים במידה מספקת שתחשיב אותו ככוכב גם ? וכשחקן חמישייה אינטגרלי מקבוצה מצליחה?

    אני מניח פה את השאלה הזאת מבלי לתת תשובה מלאה, לדעתי ניתן לפתח עליה דיון שלם, ולא בטוח שתגובה פה כחלק משירשור תעשה נאמנה לדיון שכזה, אבל אני כן אנסה לענות חלקית לפחות, ואנסה באמצעות דוגמא מהעבר הלא רחוק:

    רייג׳ון רונדו.
    אולי זה לא תיזמון טוב להביא אותו כדוגמא, שכן הוא הפך להיות שחקן עם סימן שאלה גדול בגלל אופיו, ומאז שנותיו הגדולות בבוסטון לא הצליח להשאיר חותם חיובי אמיתי.

    אבל תזכרו את שנותיו בבוסטון האלופה. יכולת הקליעה של רונדו, לדעתי לפחות, דומה לזו של רוביו, ועל אף זאת – בזמנו הוא נחשב אולי לרכז הטוב בליגה, ומבלי ספק היה חלק מרכזי מקבוצה אלופה. mvp לדעתי. התרומה שלו היתה בכל שאר חלקי המגרש, במהניגות, בניהול המשחק, בהגנה, בווינריות, ובראש ובראשונה בהגנה ובמלחמה על כל פאקינג לוס בול (אני לא אשכח את זה לעולם: https://www.youtube.com/watch?v=32MjBkENi3M).

    לדעתי לריקי רוביו יש את הפוטינציאל להתגשם כשחקן דומה לרונדו ההוא. במינסוטה הנוכחית יש לו גם את האפשרות, הן מבחינת חומר השחקנים מסביב והן מבחינת המאמן בעלת האוריינטציה הפחות התקפית, שמאז הצטרפותו לקבוצה כבר הספיק להביע אמירה: שהוא מאמין ברוביו, ושטרייד לגביו כלל לא על הפרק (בפרפרזה) .

    1. הקליעה היא רק סימפטום.
      לא לעבודה קשה שחסרה או משהו בסגנון. אלא סימפטום של רוביו לחוסר היכולת שלו לנצל את היתרון המעשי שלו על מרבית השחקנים בליגה.
      לרוביו יש ראיית משחק ברמה של שרלוק הולמס. הוא מבין את המהלכים של השחקנים, איך להפעיל אותם ולנתח אותם ואפילו אין לו את בעיית הסמים שיש לדייר רחוב בייקר. מה שחסר לו זה יכולת התקפית אחרת שונה שתעבוד בשיתוף פעולה עם ראיית המשחק המדהימה שלו ותעזור להביא אותה למקסימום. קליעה היא אפשרות אחת, הקלה והברורה ביותר.
      נתתי כדוגמא בעבר את בלייק גריפין. משחקן שמשחק בעיקר דאנק-דאנק-גו הוא למד לנהל התקפות מהמרפק. שתי יכולות שונות לחלוטין שעוזרות לחזק אחת את השנייה. תסגור אחד, תחטוף את השני. כך גם קרי. תסגור את הקליעה העילאית שהוא שותף אליה רק להוקאיי, ואולי תספיק לראות את השחקן הזריז מכדרר סביבך לקליעה קלה מתחת לסל (אחד הטובים בליגה מהטווח הזה).
      לרג'ון רונדו היו שחקנים מעולים סביבו. הם נתנו לו את האפשרות להישאר מאוד חד-גוני בהתקפה (השארתי הגנה בצד) ועדיין להיות רלוונטי.
      זה כמו שיש לך פיצה. זה דבר נהדר. מספיק כדי להגיע לצמרת כל הרשימות של אוכל. ואז אתה שם על זה אננס. זה נשמע כל כך לא קשור בהתחלה, אבל איכשהו הפרי המשונן הזה משדרג את זה לרמה שונה לחלוטין.

      1. +1 על משל רחוב בייקר.

        -1 על משל הפיצה. כאחד שאוהב פיצה, שהפרי האהוב עליו הוא אננס, מעולם לא התלחתי להתחבר לפיצה עם אננס על אף נסיונות רבים. המתיקות פוגעת בפיצה, והבישול הורס את האננס.

        ולגופו של עניין, ברור שרוביו אינו רונדו, ויש הרבה הבדלים באופן טבעי מהיותם אנשים שונים, אבל במהות יש הרבה דמיון, ורונדו הוא רק דוגמא פרטית לשאלה הגדולה, האם יכולת קליעה (מבחוץ, ומבפנים כמובן) חלשה גוזרת אבדון על שחקן, כזה שמונע ממנו אינהרנטית להיות חלק מאלופה.

        1. אז כמו שעידו אמר, התשובה היא לא. אבל הוא כן צריך למצוא דרך לעבוד עבור הקבוצה כשנותנים לו מרחק וסוגרים את אופציות המסירה. קליעה היא לא האופציה היחידה.

          ובאמת? אננס על פיצה לא מתאים לך? לפחות תמיד יהיה לנו את שרלוק.

    2. יכול להיות שיהיה רכז טוב בלי קליעה (כמו קיד ורונדו), אבל הם נתנו גם הגנה פנומנלית. לרוביו אין את זה.

      וד"א, מבחינת אחוזים:

      רונדו ב-2009/10 עם אחוז אפקטיבי של 51.7% מהשדה.
      רוביו ב-2015/16 עם אחוז אפקטיבי של 42.7% מהשדה.

    3. תבדיל בין יכולת קליעה מבחוץ ליכולת קליעה באופן כללי. רונדו קולע גרוע מבחוץ אבל מסיים מצוין ליד הסל. זה בהחלט פוגע במשחק שלו אבל לא הופך אותו לנטל. רוביו הואמקרה ממש קיצוני מנבחינה הזו.

    4. בגדול, כדי שגארד יהיה אפקטיבי לקבוצתו, עליו לאיים ב-3 פרמטרים – קליעה, מסירה וחדירה. אם אחד מהם לוקה בחסר באופן משמעותי אז ההגנה יכולה לשים דגש על האלמנטים שנותרו ולעצור את השחקן ביתר קלות.
      גם לרונדו (חולה על השחקן הזה!!!! והייתי מת שיגיע לספרס לפני שנתיים במקום לסקרמנטו) יש פער רציני בקליעה וכפי שנרשם כבר מעלי – כשיש מסביבך ריי אלן, פול פירס וקיגי וכשלצד זה אתה ממש זריז אז כנראה שזה עובד.
      לעצם התהייה של השרת – אם יהיה שחקן שהמסירה והחדירה שלו טובות עד כדי תפוקה כוללת שמשתווה לרכז בעל 3 האלמנטים (כלומר – כמות האסיסטים יחד עם הנקודות שלו מחדירה) אז זה יהיה דיון מעניין.

  16. לא אפתח את הדיון כמו שביקשת. רק אומר את זה. קיד הוא שחקן עם אחוזי קליעה (רוב הקריירה) לא טובים ועדיין הצליח להוביל קבוצה, בין היתר כי יכולת האול אראונד שלו היא אדירה. לגבי רונדו. קודם כל רונדו מוסר שלושה אסיסטים יותר מרוביו ובהרבה מקרים אתה מרגיש שהוא פשוט בוחר לא לתקוף את הסל, בניגוד לרוביו שהרבה יותר מוגבל, בעיקר מבחינת פיזית (אתלטית). יש מקום לדיון יותר גדול אבל נשאיר את זה ככה.

  17. שחקן הגנה טוב עם ראיית משחק נהדרת אבל עם קליעה מחורבנת מכל הטווחים. הייתי לוקח 10 פעמים מתוך 10 את סרחיו רודריגז ואפילו את יול לפניו.
    לא ידעתי שאימו מתה בקיץ, ובכל זאת הוא היה באולימפיאדה.
    במשחקים של ספרד שראיתי, מול צרפת וארה"ב הוא היה חלש מאוד, בעיקר מול האמריקאים עם 0 נקודות כולל החטאות רצופות מהעונשין. בכל פעם שרודריגז החליפו ההפרש צומצם.

  18. אם אין מקום לרוביו כמרכז פותח בליגה צריך לסגור את העסק…
    יש מי שמסתכל על סטטיסטיקה, אבל שאני מסתכל על כדורסל פשוט כיף לראות אותו משחק.
    הקטע המצחיק שהוא מרחק שיפור קליעה מלהיות רכז פותח משמעותי בליגה אבל לדעתי הוא גם מרחק קליעה מלהיות HOF

      1. לא יודע אם הוא פוגע… ברור שיהיו רכבים יותר יעילים אבל שחקן כזה עם מסירות כמו שלו גורמות לקהל לתפוס את הראש ולקנות כרטיסים.
        שלא תבין אותי לא נכון.. הוא חייב להשתפר אבל לא כל קבוצה צריכה לרוץ לאליפות לקבוצה בתהליך בנייה שרוצה לפתח צעירים ולמשוך קהל רובין פשוט מושלם

      1. ברשותך אני אתקן אותך…
        יעילות יעילה יותר מוירטואוזיות… עדיפות? זה כבר עניין של טעם…
        אגב, נראה לך שג'ורדן היה נחשב למה שהוא היום ללא הוירטואוזיות שלו?

  19. 12 פברואר 2015 00:41
    כשחקן כדורסל שכונתי וספורטקי לא רע בעבר, וכזה שכבר שנים מתכנן קאמבק יחד עם הפסקת עישון, כדי לחזור לרגע השיא שלי, שבו הוצע לי לשחק בקבוצה מקצוענית מהליגה השלישית, אליצור חולון, בגיל 32 (!), אני גאה להציג את הסטארט אפ החדש שלי: "smallball – hoops for normal people". כדורסל הוא ספורט של מיעוט. המיעוט הגבוה. גובהו של שחקן מקצועני ממוצע הוא כשני מטרים. גובה האדם הממוצע הוא 1.75. לפיכך נמנעים משחקני השכונה פיצ'רים נפלאים של המשחק, כמו הדאנק, קליעת השלוש באחוזים סבירים, ריצה בלתי פוסקת כשאתה מזדקן ומעשן וכו'. אבל הגובה הוא הפקטור העיקרי. אני מציע כדורסל שבו הרגילים ירגישו איך זה להיות גבוהים. הסל, 3.05 במקור, יונמך ל2.75. המגרש, 28 מטר אורך במקור, יקוצר ל22. רוחבו יקוצר מ 15 מטר ל13. קשת השלוש תקורב מ 7.25 ל 5.85 מטר. הבקבוק יישאר אותו דבר. מספר השחקנים יוקטן לארבעה בכל קבוצה, וזאת עקב התור הממושך במגרשים שכונתיים. זה ייצור משחק דינמי ומהיר שיהיה איפשהו בין המשחק הרגיל ל 3על3 האהוב. אני כבר רואה בעיני רוחי ליגות שכונתיות פורחות בעולם כולו, והמוני כדורסלנים מתוסכלים זוכים להטביע בפעם הראשונה. כל המטר תשעים ושלוש יהיו סנטרים! גארדים של מטר וחצי! פאוורים של מטר שמונים ושתיים! כל בעלי היכולות שרק הגנטיקה מונעת מהם את הגרוב ירבחו וישמחו ויקברו את העור בטבעת. במדינת הגמדים, אחים שלי, כל אחד שאקיל, וכל אחת קנדייס פארקר. יאללה סמולבול! שמישהו עם חוש לעסקים ירים את הכפפה המיוזעת

  20. כתבה מצוינת עידן. ממש.

    כמו שציינו לפניי, עדיין כיף לראות אותו משחק, בטח כשמיני יוצאת למתפרצות.
    הבעיה היא שהתוצאות של הקבוצה לא מספיק טובות, והוא לא השתפר יותר כשחקן מאז שהגיע לליגה.

    מה שאותי מעניין זה איך הוא קלע כל כך הרבה נק' בגיל נוערללא קליעה.

    1. תודה רבה. האמת, נקודה מעניינת כנראה שהביטחון בקליעה שלו היה יותר גבוה. וכנראה שההגנות לא היו ברמה מספיק גבוהה והוא הצליח להגיע לסל היותר קלות. גילאי נוער זה לא בוגרים, מי כמונו הישראלים מבינים את זה.

  21. יופי של פוסט, תודה. באמת היה חסר קצת כדורסל!

    אני אלך נגד הזרם ואומר שבשנה שעברה רוביו לא היה גרוע כמו שהוא מתואר בתגובות. היה לו חלק חשוב בהתקפה, ולדעתי הקבוצה ממש לא נפגעה מנוכחותו על המגרש.
    ברור שרוביו עם קליעה עדיף בהרבה,
    אבל זה לא שונה מלכתוב שעדיף בוריס דיאו עם פחות משקל, דריימונד גרין בלי פטיש ליהלומים או לברון עם קצת פחות נרקסיזם…

    שנה שעברה רוביו הראה מגמת שיפור באחוזי הקליעה שלו, מגמה שאני מאמין תמשיך גם השנה.
    בכושר הקליעה של שנה שעברה הוא עדיין אחד מ-20 הרכזים הטובים בליגה.
    אם יצליח לשפר מעט את האחוזים?
    הוא גם יכול להיות טופ 10 .

    1. גיא למרות השיפור עדיין היו רק 3 שחקנים שהיו 25 דקות או יותר על המגרש וקלעו אפקטיבית פחות טוב ממנו: קובי,מודיאיי וסמארט.
      למרות כל זה אני לא חושב שהוא מקרה אבוד. הדוגמא הכי טובה שעובר לי בראש הוא ג'ייסון וויליאמס. גם שחקן שהיה כיף לראות אבל אחד שלא פגע בכלום בשנים שלו בסקרמנטו. אחר כך בגריזליס ובהיט הוא השתפר משמעותית בקליעה מה שהפך אותו לשחקן טוב בהרבה.

  22. תודה רבה.
    לא הייתי אומר שאפשר להשוות בין בעיית הקליעה של רוביו להשמנה של דיאו אבל בסדר. לגבי האחוזים, רוביו עלה מ-35.6% מהשדה ל-37.4% שזה אכן שיפור אבל הבעיה שהוא לא מצליח לעבור את זה, כבר חמש שנים, וזה נוגע לכל קטגוריה אחרת. המשחק של היום הוא משחק של שלשות והוא קולע הרבה מתחת לשלשה בקריירה באחוזים לא טובים. מילא היה קולע לחצי מרחק באחוזים טובים אבל זה לא המצב. אולי זה עניין של ביטחון, אולי פחות מדי זריקות, אין לדעת. מה שבטוח, אם זה ישאר ככה הוא ירד לספסל הוא לא ישאר שם.

  23. דרך אגב, כל השוואה שהיא לנאש היא פשוט מגוחכת.
    נאש היה אחד מגדולי ה- pure shooters שהליגה ראתה.
    מכירים את מועדון ה- 40/50/90 ?
    לנאש יש ממוצע קריירה של 40/50/90 !!!

    ללארי בירד, ריי אלן, רג'י מילר, דירק נוביצקי (כולם נחשבים לקלעי על) אין.
    (אבל לסטפן קרי, מי שלדעתי יסיים את הקריירה כ-pure shooters הגדול ביותר, כרגע יש.)

  24. תודה רבה עידן! רוביו הוא שחקן שבתור אוהד הקבוצה נורא קשה לי איתו. יש לו כ"כ הרבה פוטנציאל שפשוט מתבזבז וקשה לראות את זה. הוא יכול להיות כוכב בהארלם גלובטרוטרס אבל רכז סביר בליגה נראה לי שכבר לא

  25. היתרון של רוביו הוא שתיבודו לא נותן לרוקים לשחק הרבה,
    אז יש לו עוד שנה להראות מה הוא שווה עם כל הארטילריה הצעירה מסביבו

  26. רוביו זה בספרדית. באוסטרלית זה ראביש. שחקן צנום בלי כח רצון, טעות אנוש של הסקאוטרים של מינסוטה. ולא בפעם הראשונה…

  27. הנה עוד נקודה הפעם פסיכולוגית:
    נדב הנפלד היה שחקן ענק בנוער, כולל שהוא היה הסקורר המוביל של קבוצתו. זכור לי משחק של 60 נ"ק (אני בטח מגזים) שהוא נתן בבית בנדל. אח"כ, כשהגיע לקבוצות עם מקצוענים, בהיותו שחקן קבוצתי וחכם, (לא דיוויד אנקראם) הוא הבין שאחרים קופצים יותר טוב, רצים יותר מהר, והכי חשוב יותר אגואיסטים, ויכולים לייצר לעצמם מצבים בקלות. בהדרגה הוא התחיל להיות שחקן אול אראונד עם דגש ע הגנה, עד שאיבד את כל היכולת ההתקפית ואיתה גם את הבטחון.
    דבר זהה קרה לריקי רוביו, שהיה עילוי התקפי בצעירותו והיום הוא נדב הנפלד מעמדת הרכז.

    1. נקודה יפה, אבל הנוער להיות 6-4 די נותן לך יתרון עצום על כל שומר, כבר בברצלונה התפוקה שלו מאד ירדה.
      אצל הנפלד היו משחקים שהיה נראה שאם הוא רוצה הוא עושה 20 נקודות למשחק בליגה הישראלית.
      הנפלד קלע ביוקון כמעט 12 למשחק, רוביו קלע בעונה הכי טובה שלו בליגה הספרדית 10 למשחק ובברצלונה 6-7 נקודות למשחק.
      בקיצור, לא יודע אם ההשוואה לרוביו במקום אבל עכשיו אני ממש מצטער שלא הייתה הזדמנות לראות מה הנפלד היה עושה בנבא.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט