הטור של לס ליום ג': היכן ישחק דווייט האוארד בעונה הבאה?

***לפני שאני מתחיל, כמה מילים על נצחון הסלטיקס בניקס הלילה: איזה משחק! מלחמה. כמו שפעם כשהשתיים שנאו אחת את השנייה עד בלי די. עוד רגע כרמלו אנטוני וקווין גארנט היו הולכים מכות. לדעתע? כרמלו היה זה שהתחיל, וגארנט רק הגיב. אומרים שאחרי המשחק כרמלו מיהר לעקוב אחרי גארנט אל תוך חדר ההלבשה של הסלטיקס, אבל איש לא מוכן לאשר זאת. בקיצר, היה שמח. אולי זה מה שהסלטיקס היתה צריכה כדי להתעורר ולהתחיל לנצח!

 

***דווייט האוארד פצע את הזרוע נגד דנבר,  ג'ורדן היל נפצע בירך, ופאו גאסול חטף מכה בפרצוף שגרמה לזעזוע מוח, והלייקרס בלעדיהם למשחק נגד דאלאס ולמשחק החוץ אחריו! הצרות לא עוזבות את הלייקרס.

דווייט האוארד לאן?

הטור של לס

ישנם הרבה אנשים שהיו משלמים הרבה כסף לדעת מה בדיוק הולך בראש של דווייט האוארד. למה בדיוק התכוון כשאמר אחרי ההפסד לקליפרס שיש קבוצות כמו הקליפרס שהכדור עובר בר דרך כולם. מוטב שאצטט אותו מילה במילה כדי שלא תהיינה אי הבנות: "הסתכלו על ההבדלים בין הקליפרס ובינינו. THEY JUST PLAY TOGETHER. THEY SHARE THE BALL. כל אחד מתלהב כשמשהו טוב קורה. עלינו להיות כמוהם אם ברצוננו להיות קבוצה גדולה".

אתה לא צריך PH.D בביומכניקה או בכל מקצוע אחר להבין את דבריו. למעשה, תעודת גמר כיתה ט' מספיקה, ואם אתה רועי ויינברג או יותם אלמגור, אפילו תעודת כתה ו' מספיקה (אבל נא לא להגזים; שניהם מסיימים כיתה ח' השנה!). אני הבנתי את מה שאמר דווייט כביקורת ישירה כלפי קובי בריאנט מבלי להזכיר את שמו, ואני מאמין גם שבזאת הוא הביע את אי שביעות רצונו מהמצב בלייקרס, לא שמשחקו-הוא הוא מעל בינוני-מינוס עבורו, מאז שהפך ללייקרי.

אבל לא על הלייקרס אני כותב היום. אני כותב על האוארד ומה אני חושב עובר עליו.

הוא לא הגיע ללייקרס עבור כסף. הנטס והמאבריקס היו מוכנות לתת לו אותו חוזה שקיבל מהלייקרס. הוא בחר בלייקרס כי הוא חשב שזה הסיכוי הטוב ביותר שלו לאליפות. מה הוא חושב עכשיו? הוא כנראה חושב, "העונה לא נוכל לקחת אליפות, ובעונה הבאה יהיה רק יותר גרוע!". למה יותר גרוע? כי עם המשכורות לעצמו, לקובי, ולפאו-גאסול, הלייקרס הגיע לתקרת סף המשכורת, והאפשרות היחידה לפתוח שם פתח היא טרייד של פאו בשחקן זול בהרבה. שחקן זול בהרבה יהיה גם הרבה פחות טוב. אם ישאירו את פאו, הקבוצה יכולה לעשות טריידים בלתי משמעותים של שחקני ספסל שערכם נמוך. זאת אומרת שעם פאו בקבוצה, הלייקרס תהיה כמעט בדיוק אותה לייקרס של העונה, רק בשנה יותר מבוגרת.

 

תווסיפו שנה לסטיב נאש, וכל יעילותו שכבר קטנה העונה, תיקטן עוד יותר. הוא יהיה בן 40, והפוינט גארדים בליגה רק נעשים צעירים יותר ואתלטים יותר. עם כל אהדתי לסטיב נאש שלא התחילה העונה, הוא פשוט לא יהיה מסוגל להחזיק מעמד נגדם. גם קובי יהיה מבוגר בשנה. הוא יהיה רק בן 35, אבל עם 18 שנות NBA בברכיו, וה-40 דקות לעונה שהוא משחק עכשיו, עלולים לחסלו הרבה לפני כן. קובי הוא שחקן אדיר ומיוחד במינו, אבל אתלטים אחרים כמוהו ניסו להיאבק נגד תעודת הלידה שלהם ונכשלו. הגיל, עייפות החומר המתווספת, ואפילו כוח הרצון – כולם הופכים פקטורים של הטבע שמכניעים את האדם. הוא יהפוך להיות שחקן כמו שמייקל ג'ורדן היה בוושינגטון, וסקוטי פיפן בפורטלנד.

השאלה הגדולה שאיש לא יודע תשובה עליה היא מה דוחף את האווארד. אם כסף היא מטרתו העליונה – אף קבוצה אחרת לא תוכל לשלם לו מה שהלייקרס תיצטרך לשלם לו כדי להחזיקו: מקסימום שבמקסימום. את המקסימום שהוא יוכל להשתכר בלייקרס הוא לא יוכל להרוויח באף קבוצה אחרת. מהלייקרס הוא ידרוש – ויקבל – חוזה של 5 שנים במשכורת מקסימלית של 20.5 לשנה, עם 7.5% תוספת כל שנה. ס"ה החוזה ישלם לו 120 מיליון. במבריקס (או בנטס, או בכל קבוצה אחרת) הוא יכול לקבל חוזה מקסימלי ל-4 שנים, באותה משכורת, אבל עם רק 4.5% העלאה לשנה. זה יסתכם בערך ב-90 מיליון. ההבדל בין שתי האפשרויות – לייקרס או כל קבוצה אחרת – הוא 30 מיליון דולארים, והשאלה כמה הכסף חשוב ברמה הזאת.

אני משוכנע שבקופה ישנם כבר איזה 100-150 מיליון. אני לא הייתי אף פעם כמובן במצב הזה לתת תשובה עניינית, אבל מנסיון וקריאה, אני יודע שכמה שאנשים נעשים יותר עשירים הם נעשים באותה מידה  יותר קמצנים.. אז לך תדע. אולי להאוארד חשובים עוד 30 מיליון מכל טבעת.

השאלה היא פשוטה: כמה חשובה להאוארד אליפות. אני לא מאמין שבמצב הנוכחי סכוייו לאליפות בלייקרס הם מעל ל–15%-10% העונה, והם יירדו עד שהקבוצה תתחיל להיבנות מחדש בתקופה של "אחרי קובי". לבוסטון סלטיקס לקח 15 שנים לקחת אליפות אחרי לארי בירד. שיקגו בולס עדיין מחכה לאליפות מאז שמייקל פרש – 14 שנה, AND COUNTING. יוסטון עדיין נבנית מאז חאכים אולג'ואן. – 18 שנים. קבוצתו של הפלח לא ניצחה כבר 6 שנים, אבל הוא הצליח איכשהו לשמרה עם צעירים טובים, ועם דנקן, טוני פרקר, ומאנו ג'ינובלי שהתבגרו בהדרגה איתו, אבל הם כבר לא טובים מספיק לאליפות. היא תגיע רק אחרי דנקן, ובנייה מסיבית חדשה אחריו.

אבל בואו נניח שהאוארד רוצה אליפות, אז מה הבטחון שמשהו טוב במיוחד יקרה במבריקס או בנטס עם דווייט האוארד? במה הן טובות יותר מהלייקרס היום, ומה הבטחון שהן יתפתחו להיות טובות מהלייקרס בעתיד?

הנה מה שאני חושב שיקרה: אם משחק הלייקרס ישתנה לחלוטין, וקובי יתחיל לשתף את האוארד (והאחרים) הרבה יותר במשחק – תראו, קובי לא טיפש: הוא רואה שה-30 נק' למשחק שלו לא עוזרים, אז אולי הוא בעצמו יחליט לשנות את המשחק – וכתוצאה מכך האוארד יתחיל לעשות מספרים שהיה רגיל במג'יק, השמחה והעליזות יחזרו אליו, הוא שוב יחייך, והוא יישאר בלייקרס עם תקווה, ועשיר יותר ב-30 מיליון. אם המשחק ימשיך להיות כפי שהיה עד עתה, האוארד יהיה יותר ויותר PISSED OFF, במיוחד כשיתחילו לדבר עליו כשחקן שלעולם לא יעשה את "היכל התהילה", ואחד הכשלונות הגדולים בתולדות הכדורסל ביחס לציפיות ממנו, ואז הוא ישחק בקבוצה אחרת בשנה הבאה!

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 55 תגובות

  1. ,תודה. זה ברור גם ללא דוקטורט לפסיכולוגיה. מספיק היה לראות את האוארד במשחק נגד דנבר כשהוא עומד די פתוח וקובי עדיין הולך לבדו נגד דאבל טים, והאוארד עושה פרצוף שלא נדע.
    דוק הופמן – יש לכם 2 משחקי חוץ בלי האוארד, פאו, והיל. גוד לאק! (אבל לפעמים נצחונות במצבים כאלה משנים את כל האווירה והפסיכולוגיה!)

  2. מי נתן לפאו זעזוע מוח? צדקתם! מגי!
    נפגשו ראש לראש, ומאחר ולמגי יש בראש מלט במקום מוח, למגי לא קרה דבר. פאו יכול לשבת בחוץ די הרבה זמן. הוא היה סטודנט לרפואה. הוא לא טיפש והוא לא יחזור עד שהכל 100 בסדר.

    1. חחחחחח מלט 😀

      אגב, התפלאת אתמול למה קארל מקצץ למגי בדקות משחק. זה בגלל שמגי סובל מאסטמה.

      חשבת על ההצעה שלי?

      לפתוח כל יום משבצת עם משחקי היום כשנוכל להגיב במהלך המשחקים, וגם מוקדם בבוקר. כי ברוב המקרים הסיקור נכנס מאוחר. ומה שקורה שהגולשים מגיבים על משחקי היום במקומות הלא מתאימים.

      וכשהסיקור מוכן פשוט תכניס אותו לשם.

  3. אני במקום גאסול מבקש מהלייקרס טרייד. רוב הסיכויים שהלייקרס במחיר של גאסול וביכולת שלו ישלחו אותו לקבוצה טובה שבה יוכל להעביר את 4 – 3 השנים הקרובות לפני שיחזור לברצלונה לפרישה

        1. לדעתי האישית לא ממש אמין
          יש גם הכחשה של כתבת הESPN בלוס אנג'לס שאומרת שלא היה דבר כזה.
          לא נראה לי שיש שם אהבה גדולה אבל הדיבורים על כמעט אלימות פיזית מומצאים כנראה.

  4. פעם שניה
    יש בעיה לדעתי עם הסכומים שהם מקבלים אבל זו בעיה של מי שמשלם להם.
    א-ב של קבוצה אומר שכולם מששתתפים וכאשר יש כאלה שיש 20 -30 מליון לשנה ויש את שחקנים 14-15 שמקבלים 800000 זו לא קבוצה ולכן לא יעזור לאף אחד .
    עד שלא תהיה חלוקה של תוצאות לעומת הוצאות קובי והאוורד וווליאמס מברוקלין יעשו מה שבראש שלהם ואי אפשר לעשות להם דבר כי הם כבר מולטי מליונרים.והם לא יהיו יותר אלופים והחלום שלקובי ל-6 אליפויות נגמר

  5. הווארד לא ישאר בלייקרס
    הוא אופציה שלישית או רביעית בהתקפה שלהם
    חייב להיות שינוי קיצוני ב LA
    הווארד צריך לקבל 15 18 זריקות במשחק , ולהכנס בכח לקבוצה כשחקן המוביל שלה . הלייקרס בתחילת שנות ה אלפיים שאק היה הדומיננטי יותר וטוב שכך. כיום קובי בשיאו אבל אם יעזור להעביר את המפתחות להווארד הקבוצה תרוויח מכך בטווח הארוך.

      1. סטיב נאש יכול לעשות זאת
        גאסול מוסר אדיר
        שלום עולמי סביר
        קובי חייב לוותרנעלצכמה זריקות עבור דוויט
        עדיף שקובי ירד ל 25 למשחק וש דוויט יעלה ל 26 .
        קובי היה כינור שני לשאק . הוא צריך להפנים שדוויט יוביל את הקבוצה לאחר שיפרוש.
        הבעייה שבתוך תוכי אני קצת מאוכז מדווייט , חושב שהוא עשוי מחומר פחות חזק מהגדולים ביותר

  6. טרייד שישמע קצת הזוי,אבל אני חושב שגאסול תמורת אייברי בראדלי וג'ף גרין(אולי הסלטיקס יסכימו לזרוק גם את סלינג'ר לעסקה) יהיה מצויין לליקרס.יוסיף מהירות,אתלטיות והגנה ויהיה טוב לסלטיקס שמחפשים ביג מן.

      1. אז מי שמדבר עליו לא יודע על מה הוא מדבר.

        הלייקרס לא יגעו בחוזה של ג'ף גרין אפילו בחינם.
        יש להם מקום בתקרת השכר אחרי העונה הבאה, והם לא מתכוונים להקריב 9 מיליון ממנו עבור ג'ף גרין.

        יותר מזה ?

        לא רק שהטרייד הזה לא יעבוד מבחינת חוקי השכר, אלא שבגלל מצב תקרת השכר של בוסטון וחוזי השחקנים שלהם – אין שום תסריט ריאלי שהם יכולים בכלל לעשות טרייד כלשהו עבור גאסול בלי לתת את פירס…

        1. ולמה שהסלטיקס יעשו את זה? אחד ממגני הפרימיטר הטובים בליגה, יחד עם אתלט מפחיד ושחקן אול ארואנד טוב עם פותינציאל גדול, ששניהם צעירים, תמורת פוואר פורוורד מבוגר שנותן את אחת העונות הגרועות בקריירה. לא רואה את זה קורה.

          1. זה לא יכול לקרות טכנית, אבל בוסטון בשמחה היו קופצים על זה.
            גאסול משפר את כל מה שלא בסדר בבוסטון – ריבאונד, התקפה, גובה, משחק פוסט אפ.

    1. יש ללייקרס טרייד עוד יותר טוב: גאסול תמורה לברון. דנבר יתנו את איגודלה ופאריד עבור גאסול? אני מסופר אם יתנו אחד מהם עבורו.

  7. Rudy Gay had once been a protected part of the Memphis Grizzlies’ core. In the dawn of the new Grizzlies ownership, that appears not to be the case anymore. On Friday, Zach Lowe wrote in a Grantland piece that Memphis is taking feelers for Gay.

    On Sunday, Adrian Wojnarowski of Yahoo! Sports told The Chris Mannix Show that those are more than just feelers.

    Wojnarowski also noted that Robert Pera’s group has a different view of the team’s current state from that of former owner Michael Heisley.

    Heisley believed that this small-market franchise could win a title with the core of Gay, Zach Randolph, Marc Gasol and Mike Conley by 2014-15 when their contracts expire. Because of this belief, he persistently denied rumors connected to his stars, particularly Gay.

    Shortly after the Grizz bowed out of the 2011 playoffs, rumors swirled about Gay being on the block, since the team nearly made the Western Conference finals with its leading scorer out.

    Heisley picked up the phone and barked at Geoff Calkins of The Commercial Appeal that Gay wouldn’t be traded.

    Last summer when Gay was on the rumor mill, Heisley gave a chilly denial, telling The Commercial Appeal, “We’re not looking to trade Rudy Gay.”

    Fans of the three shades of blue won’t hear such denials from Pera—not even a non-denial denial. The young multimillionaire CEO of Ubiquiti Networks is too quiet to issue trade statements or dial up a local columnist.

    Do you believe the Grizzlies will trade Rudy Gay?
    Yes
    No
    I don't know
    Submit Vote vote to see results
    Do you believe the Grizzlies will trade Rudy Gay?Yes63.3%No24.8%I don't know11.9%Total votes: 471

    Moreover, the new ownership is looking to get the team back under the luxury tax threshold, as Wojnarowski mentioned. If Chris Wallace and John Hollinger can find a way to move Gay by the trade deadline, then the team can avoid the penalty.

    This would be a repudiation of Heisley’s all-in strategy at the end of his ownership, digging in to spend extra to ensure that the team can compete for a title.

    Instead of just picking up one bargain-role player, letting Darrell Arthur walk and low-balling the rest, he allowed Wallace to re-up Arthur as a restricted free agent, grab Jerryd Bayless and raise Hamed Haddadi and Marreese Speights.

    Then again, Pera likely informed by Hollinger’s analysis, doesn’t see the Grizz as a title contender as it stands. Gay appears to be at the crux of this. He has done anything but impress this season. He’s scoring at his lowest average since his rookie year.

    Also, Gay’s shooting has been disappointing. He’s shooting just 41.2 percent from the field. This is a substantial drop for someone who hung between 45.3 and 47.1 percent from 2007-08 to 2011-12.

    Hollinger likely looks at that, along with his 0.869 points per field-goal/free-throw attempt and sighs.

    With the Baltimore native in his seventh season, Hollinger may look at him as a known commodity. Since his sophomore year, Gay’s scoring average hasn’t risen at all and his field-goal-attempt rate has barely risen.

    Some might be further bothered by the 25-year-old’s inability to hit big shots. But the Grizzlies’ new front office stat head likely sees it as the Romo-esque tendency of a player who’s just happy not to make those plays.

    Hence, Hollinger might be telling Pera that this high-end scorer isn’t quite the cold-blooded assassin who deserves the salary that the old regime gave him.

    If the Grizzlies are shopping the Connecticut product this hard, then one must wonder whether they have someone in mind to replace him.

    That they would deal Gay and let the rest of an insufficient core stand intact is hard to imagine. A salary dump for expiring contracts would set Lionel Hollins up for failure, leaving him to toss Quincy Pondexter into the starting lineup and hoping to score more and make the second round like in 2012.

    Two possibilities, as I discussed in a piece looking at trade scenarios in case the new regime decides to shop Gay, are Monta Ellis and Paul Millsap, both of whom would be able fill the scoring void.

    Millsap, who is also on the block, could easily fit into the 3 spot, since he takes a large portion of his shots from the perimeter. His size would create a mismatch. The only question is whether Tony Allen could get Millsap to play defense.

    Ellis is well-recognized as a star scorer.

    Pera and company bring a new outlook for the franchise. This view may include resetting the championship window, but whether that window would start next season or the season after is unclear.

    What is clear is that the new order has no attachment to the current core.
    Props (0)

  8. המון דברים לא נכונים:

    קודם כל – הווארד לא בחר בלייקרס.
    הוא לא הגיע ללייקרס במקום לנטס או למבריקס בגלל אף סיבה שציינת – לא כסף, לא סיכוי לאליפות – כלום.

    הוא הגיע ללייקרס כי לשם אורלנדו בחרו לשלוח אותו.
    לא היה לו שום קשר לעניין, וכל נסיון לייחס לו "סיבות" הוא מגוחך.
    להיפך – הווארד ניסה למשוך לכיוון הנטס, אבל כאמור אף אחד לא שאל אותו.

    דבר שני – החלק של sharing the ball בתגובה של הווארד היה רק חלק קטן ממה שהוא אמר – החלק שיותר הפריע לו היה שג'ורדן היל נפל ונפצע ואף אחד לא רץ לעזור לו לקום בזמן שבקבוצות אחרות כמו הקליפרס ישר כולם מתנפלים על שחקני במצב כזה לעזור להם.

    במשחק הבא זה כבר השתנה מבחינת הלייקרס, אבל אין ספק שההפסדים תורמים לכל האווירה הזו.

    מבחינת חלוקת הזריקות, הווארד מקבל בדיוק מה שמגיע לו מבחינת מה שהוא הראה עד עכשיו.
    אחוזי הקליעה של הווארד בפוסט אפס העונה הם נוראיים.
    אני מאמין שהרבה מזה זה בגלל שהוא עוד לא חזר לעצמו פיזית, אבל בתכלס היום לתת את הכדור להווארד בפוסט אפ זה רחוק מאד ממניה בטוחה.

    יותר מזה, כבר בראיון הראשון שלו כמאמן הלייקרס, ד'אנטוני אמר שהוא לא מאמין בפוסט-אפים, ושזו לדעתו אחת הדרכים הכי פחות יעילות לקלוע (והאמת גם נתן הסבר די הגיוני), אז אם יש טענות מהבחינה הזו – הם למאמן ולא לקובי.
    אף אחד שראה את משחקי הלייקרס העונה לא יגיד שהוורד צריך לקבל יותר כדורים, או שקובי צריך לזרוק פחות.
    אף אחד.
    נקודה.

    מה שהווארד צריך לשפר אם הוא רוצה עוד זריקות, זהה את התיאום שלו עם סטיב נאש בפיק אנד רול.
    משהו שם עוד לא עובד.
    אוקיי, יכול להיות שזה בגלל שהיה להם מעט מאד זמן להתאמן ביחד (נאש נפצע מעט מאד זמן אחרי שהווארד בכלל חזר להתאמן עם הקבוצה), אבל בין אם הסיבה מוצדקת או לא – מעשית זה לא עובד כמו שצריך.
    לדעתי הווארד מתגלגל מהחסימה מוקדם מדי, אבל בכל אופן – ברגע שזה ישתפר, הווארד יקבל יותר כדורים ויותר זריקות שקל לו לקלוע (להטביע בדרך כלל) – ולא פוסט אפים שבהם כאמור הוא פשוט לא אפקטיבי העונה.

    הוא מקבל מספיק כדורים – גם מקובי בהתאם ליכולת הנוכחית שלו, וברגע שזה ישתנה – סטיב נאש (שהוא זה שדואג לחלק את העוגה בקבוצה – לא קובי) ידאג לו.

    הלאה – העתיד של הווארד:

    הנטס ? הווארד יכול לרצות ללכת לשם עד מחר – אז מה ?
    אין להם את המקום בתקרת השכר עבורו, אין להם שום דבר שהלייקרס יסכימו לקבל בטרייד חוץ מדרון (ואז הווארד לא ירצה ללכת לשם), והכי חשוב – כמו שהם נראים אין לו מה לחפש שם.

    יש כרגע 2 קבוצות עם מספיק מקום בתקרת השכר עבור הווארד וגם מיקום/סיטואציה שהוא אולי ישקול (הווארד לא יבלה את המשך הקריירה שלו בחורים כמו קליבלנד או יוטה למשל…) –

    1. דאלאס
    2. אטלנטה

    מבחינת הפוטנציאל להרים סגל לאליפות – אין לדאלאס שום יתרון על הלייקרס. אם וכאשר הם יחתימו את הווארד, ישאר להם מעט מאד מקום בתקרת השכר, וזאת בזמן שהשחקנים היחידים בסגל הם הווארד, נוביצקי, מריון, וקראודר.

    אטלנטה הקבוצה היחידה עם פוטנציאל אמיתית לתת פייט מבחינת סגל. עקרונית, אפילו יש להם מה לתת בטרייד – החל מ אל הורפורד, ואולי אפילו סיין אנד טרייד של ג'וש סמית איתו.
    ועדיין, אם הווארד לא מצליח לשכנע את כריס פול לבוא איתו לשם (מה שכרגע נראה לא בסיר, אבל ברמת העיקרון – פול נמצא בדיוק באותו מצב כמו הווארד ויכול לעזובב בקיץ) – אני לא רואה איך הם מרימים סגל לאליפות, למרות שבגדול במזרח אפשר להיו פחות טובים ועדיין להיות קונטנדרים.
    המשיכה של הווארד לאטלנטה חוץ מהאפשרויות שלהם לבנות סגל טוב (או במקרה הגרוע לצרף אותו להורפורד, לו וויליאמס, והמון מקום בתקרת השכר) היא שזה המקום שבו הוא גדל.

    אבל כאן נכנס העניין של גודל השוק – הווארד הוא טיפוס של כותרות, של הוליווד, רוצה להיות סופרסטאר ורואה את עצמו ככזה.

    אני לא רואה אותו עוזב את כל הזוהר של הוליווד לטובת "אטלנטה" עם כל הכבוד…

    בסך הכל הוא גם חוזר ואומר כל הזמן כמה טוב לו בלוס אנג'לס, מתבטא לגבי העתיד שלו בקבוצה, וכמו שמנחם כתב נכון – יש גם את האלמנט של הכסף – למרות שהוא לא גדול כמו שחושבים אם מתחשבים בזה שמדובר בעונה אחת נוספת בלייקרס.
    אז העניין היחיד פה הוא בעצם להבטיח לעצמו עוד שנה בחוזה, כי אם בסופו של דבר הוא ישחק את השנה הזו בקבוצה אחרת (ולא יפצע למשל) – אז ההבדל בכסף לא יהיה 30 מיליון, אלא הרבה יותר קרוב ל 7 (על פני 5 שנים ? זה כבר באמת גרושים למיליונר כמוהו).

    איפה כן יהיה הבדל כספי ?
    בכל מה שמסביב לכדורסל – חסויות, פרסומות, וכו'.
    ויותר מהכל – בסכום שאדידס מוכנה לשלם לו עבור עסקת הנעליים הבאה שלו.
    השמועות מדברות על כך שהסכום הזה יוכפל (!) אם הוא ישחק בלוס אנג'לס או ניו יורק (ולכן ברוקלין גם היתה גבוה ברשימת המועדפים שלו).

    מה לעשות – להיות סופרסטאר באטלנטה או אפילו בדאלאס, זה לא כמו להיות סופרסטאר בניו יורק או לוס אנג'לס – בטח מבחינת גודל השוק למפרסמים, ויש לזה השלכות כלכליות דרמטיות.

    ומה עם שיקגו – השוק הגדול השלישי ?

    אדידס לא רוצים אותו שם, כי שם משחק הסופרסטאר השני שלהם – דרק רוז…

    אלמנט נוסף שיכנס כאן לתמונה זה התדמית של הווארד.
    מאד חשוב לו איך הוא נתפס ציבורית.
    זו אחת הסיבות שהו היה בטראומה רצינית מכל מה שקרה עם העזיבה של אורלנדו, למרות שברור לו שחלק גדול מזה היה גם באשמתו.

    אז איך זה יראה עכשיו אם הוא עוזב עוד קבוצה – את הלייקרס (!) כי משהו לא מתאים לו לאגו ?…

    לגבי הסיכוי של הלייקרס להיות קונטנדרים העונה או בעונה הבאה –

    קודם כל, גם אם יתנו את גאסול בחינם לא יהיה להם מקום בתקרת השכר.

    אבל השיפור בקבוצה צריך לבוא קודם כל מהווארד עצמו.
    הוא פשוט לא אותו שחקן שהיה באורלנדו.
    הוא מודה בזה בעצמו – מסביר שהגוף שלו צריך זמן כדי לחזור לכושר המדהים של לפני הניתוח, ואפשר לראות בקלות מצבים שהיו נגמרים בדאנקים מהדהדים הופכים לאיבודי כדור או זריקות חלשות מתחת לסל.
    בריבאונד וההגנה – יכול הניתור השני עוד לא שם, וכו'.

    עושה רושם שגם הצוות הרפואי ציפה לזה, וזה חלק מתהליך ההחלמה הטבעי.

    מה שבטוח – ברגע שהווארד יהיה הווארד – הקבוצה תיראה אחרת לגמרי.

    טרייד של גאסול יעזור מאד להביא קליעה מבחוץ, עומק ואתלטיות, ולכל זה גם יש תכנית גיבוי מצויינת של המון מקום בתקרת השכר אחרי העונה הבאה.

    והדבר הכי חשוב להווארד או לכל סופרסטאר שחושב איפה הוא יוכל לזכות באליפות ?

    ארגון שאפשר לסמוך עליו.
    בעלים שמוכן להשקיע את הכסף.
    פרונט אופיס שהוכיח שהוא יודע לאסוף קבוצה מנצחת – ויותר מפעם אחת.
    מחוייבות ושאיפה לבנות קבוצות לאליפות, להשיג את הטובים ביותר (כמו הווארד בעצמו), ותחרותיות כעיקרון – חוסר מוכנות להסתפק במקום שני, או בקבוצה פופולרית שמרוויחה כסף.

    האם הכל מושלם עבור הווארד או כל אחד אחר בקבוצה כרגע ?
    לא.
    אבל כשאתה יודע שאתה בידיים טובות ומחוייבות למצויינות שתמיד מוצאות את הדרך לסגל האליפות הבא, כשאתה חי במקום שכיף לחיות בו, אתה מרוויח את מקסימום הכסף שאתה יכול להרוויח, וזוכה למקסימום פופולריות – אתה לא קם ועוזב את כל זה בשביל דאלאס או אטלנטה.

    ואין שום קשר בין איפה הווארד ישחק לבין היכל התהילה.
    לזכות באליפות כשחקן משנה לא ישנה בכלום לקייס שלו.
    או שהוא יהיה מספיק טוב (והוא כבר עשה הרבה בדרך לשם – במיוחד כשחקן הגנה) או שלא.
    הוא פשוט צריך לחזור לעצמו, ולזה אין שום קשר ללייקרס או לקובי.
    אף אחד לא מפריע לו להיות יותר טוב חוץ מהגוף שלו.

    1. הלוואי והיית כותב את זה כמאמר, ואז הרבה יותר היו קוראים את תגובתך.

      ההבדל במשכורת הוא הרבה יותר גדול מ-7, כי מה כבר ישלמו לו עבור שנה נוספת בדאלאס? גרושים. מה שעושה ממנו יותר גדול הוא ה-7.5% עליית משכורת בשנה במקום 4.5 אחוז, וזה ריבית דריבית, אל תשכח.

      1. למרות שזה נשמע הגיוני – זה לא ריבית דריבית.
        ההעלאות הן לפי אחוזים ממשכורת השנה הראשונה.

        אז בחוזה של 4 שנים תהינה 3 העלאות = 3X4.5%
        ובחוזה של 5 שנים עבור אותן העלאות (שנה שנייה, שלישית, רביעית) = 3X7.5%

        כלומר עבור 4 שנות חוזה, ההבדל הוא רק 9 % ממשכורת השנה הראשונה = כ 1.8 מיליון.

        זניח.

        בשנה החמישית, כל ה 7.5% הם ההפרש = 1.5 מיליון.

        אז כמו שאתה רואה יוצא שההבדל בין החוזים הוא בעיקר העובדה שכאן מובטחת לו עוד שנה, ובחוזה עם קבוצה חדשה – הוא לוקח סיכון שיהיה מספיק טוב ובריא כדי שיחתימו אותו לעוד חוזה מקסימום – לפחות של שנה אחת כדי לכסות את ההבדל.

        בהנחה שהוא משיג את החוזה הזה – כנראה שאפילו הגזמתי עם הערכת ה 7 מיליון שלי…

        האם הוא ישיג אותו ?
        אי אפשר לדעת.
        בסוף חוזה של 4 שנים שייחתם בקיץ הבא, הווארד יהיה בן 31.
        אם למשל דאלאס תהיה קונטנדרית לאליפות והווארד יחזור לכושר של לפני הניתוח – סביר להניח שקיובן יתן לו את זה – או לפחות משהו מאד קרוב.
        אבל יש כאן בהחלט סיכון מסויים – גם אם לא ממש סיכון של 30 מיליון דולר.

          1. זה כתוב ב"תנך" של הסי בי איי –

            larry coon f.a.q.

            54. Are raises compounded? In other words, is each raise a percentage of the previous year's salary?

            No. Raises are limited to a percentage of the first-year salary. Raises in extensions are based on a percentage of the first season of the extension. If a team signs another team's free agent (4.5% maximum raises) to a four-year contract starting at $10 million, the maximum raise is $450,000 each year. This player's four-year salary would be:

            Year 1

            $10,000,000

            Year 2

            $10,450,000

            Year 3

            $10,900,000

            Year 4

            $11,350,000

  9. הודעה מצוינת ואתה אומר שם מה שאני אומר כבר חודשים לכל אלה שלא באמת צופים.

    לי אישית הדבר שהכי הפריע בהחתמה של דאנטוני (פרט לעניין האין הגנה) זה ביטול הפוסט לחלוטין.

    דאנטוני מעולם לא האמין בסלים בפוסט, אני לא מאמין בזה, זה אולי יפה לכדורסל של סמול בול וקבוצות צעירות לא לקבוצה מבוגרת עם שני 7 פוטרס שצריכה פוזשנים יותר איטיים.

    אני עדיין מאמין שעם דאנטוני שום דבר לא יעבוד כמו שהאמנתי ביום שבראון פוטר(והייתה לי ההרגשה שבאס הבן ינחית עלינו את דאנטוני).

  10. מי שהנחית עלינו את דאנטוני זה אבא באס…

    ג'ים ומיטש רצו לתת למייק בראון עוד זמן, אבל לג'רי נמאס, והוא רצה לחזור לכדורסל אטרקטיבי.
    מעבר לזה יש גם את העניין של פיל וג'יני וכל המשמעויות שכרוכות.

    אולי אם פיל היה נותן לג'יני טבעת לפני חודשיים ולא עכשיו – הדברים היו שונים…

    אבל אין מה לעשות – לא הביאו את דאנטוני כדי שישחק פוסט אפים.
    הם ידעו מי מגיע לאמן את הקבוצה, ידעו מה השיטה שלו, ידעו שזה כנראה לא יתאים לסגל הנוכחי – אבל החליטו לפחות לבדוק את זה, והמזל הרע של הפציעות גרם לזה שיקח הרבה זמן "לבדוק" את זה.

    וגם אם עכשיו הגיעו למסקנה שאין מה לעשות ופאו צריך ללכת – יקח הרבה זמן למצוא טרייד מתאים.
    אישית – אני אתפלא מאד אם זה יהיה טרייד של פחות מ 3 קבוצות.
    יש הרבה בעיות וסיבוכים בלהשיג את מה שהלייקרס רוצים עבור פאו.
    הרבה קבוצות גם מחכות עד לדד ליין כדי לקבל החלטה על טריידים – וזה עשוי לעכב את העניין אפילו יותר.

    אגב – דבר חשוב מאד – דיווחים סותרים – ושניהם ממקורות אמינים מאד לגבי האם הבחירה שהלייקרס נתנו לפניקס מוגנת לוטרי.

    אני אעדכן ברגע שאהיה בטוח, אבל זה נושא שלצערינו יכול להיות קריטי, וכרגע הדיווחים סותרים.

    1. לחשוב שהשאלה על הבחירה שניתנה לפיניקס היא מציאותית,
      לא יאמן.
      בכל אופן דדי, צודק מנחם זה היה חייב להיות מאמר ולא רק כתגובה.

      1. חחח תודה, אבל התחלתי להגיב ולא ידעתי באיזה אורך זה יגמר…

        זה גם נותן לי יותר חופש לשגיאות כתיב וכו' 🙂

        וכן – "מי היה מאמין" זו גם המחשבה שלי לגבי בחירת הדראפט, אבל מה לעשות – זה בהחלט עשוי להיות רלוונטי, אז אני מאד מקווה לקבל אישור לכאן או לכאן.

        1. דדי בהחלט תגובה מושקעת ומאירה לגבי מה שקורה בלי יקרוס אני גם מצטרף למנחם זה היה אמור להיות מאמר יישר כוח

  11. חדשות לא טובות – סיכוי מאד גבוה שבחירת הדראפט של הלייקרס הולכת לפניקס בכל מקרה – לא מוגנת.

    יש סיכוי תיאורטי מסויים שזה לא כך – אבל בעיקר בגלל כל מיני דיווחים אחרים שראיתי, אבל מהמקור הכי טוב שאפשר לקוות לו – עם קשרים במשרדי הליגה וכו' – הוא אומר שהבחירה לא מוגנת, ואלא אם כן היתה איזו טעות ברישום – זה המצב. 🙁

  12. לא הולך להאוורד כשהוא ליד גאסול,
    הלייקרס חייבים להיפטר מגאסול, לא בגלל שהם יכולים לחזק את הקבוצה במקומו באתלטיות והגנה, אלא בעיקר כי הם ירוויחו את האוורד.
    הוא אמור להיות סוליסט בצבע , בדיוק כמו באורלנדו!
    ברגע שהוא יהיה אופציה מס' 1 בהתקפה לפחות בצבע הוא יחזור להיות האוורד של אורלנדו.

  13. יש לי הרבה דברים לומר על דוויט הווארד , אבל אם הייתם מבקשים ממני לתאר אותו בשתי מילים , אז
    בהשאלה מהגאון האשקלוני פרופ' אזגי –
    דווייט קוקסינל.

  14. תרשו לי להגיד משהו על האוורד… עשו ממנו גבוה דומיננטי שכשהדבר היחידי שיש לו בארסנל זה אתלטיות על שגם היא דעכה אחריי הניתוח. נתחיל בשליטה בכדור, כדי ששחקן שמשחק בפוסט ייצור כמו שצריך ובאמת יאיים על הצבע הוא צריך שליטה בכדור. הרבה לא יודעים את זה אבל שליטה טובה בכדור זה מצרך שלא שייך רק לרכזים וקלעים אלא גם לגבוהים דומיננטיים שיוצרים לעצמם כגון: סטודומאייר גאסול טימי ואפילו שאק בזמנו. דבר שני זה טיפת אינטילגנציית משחק, בתור גבוה דומיננטי אתה לא יכול ללכת ראש בקיר כשאתה מקבל כדור בפוסט אלא אתה מעניש את ההגנה לפי מה שהיא נותנת לך. עזבו את זה שהאוורד לא יודע לתת את המסירה הנכונה והמתוזמנת ביותר כשהדאבל טים מגיע עוד מימיו באורלנדו, בגלל השליטה הנוראית שלו בכדור שציינתי הנ״ל מישהו דוחף לו יד ברגע שהוא מוריד כדור על הרצפה וחוטף לו אותו. מעולם לא החזקתי מדוויט האוורד, יודע לקפוץ גבוה קצת ידע בריבאונד ושם זה נגמר, אפילו ״ההגנה״ שלו נובעת מהאתלטיות, שנמדדדת בסטטיסטיקה כמו גגות, ופחות הבנת משחק ורואים את זה השנה בלייקרס, כשהוא כבר לא אתלט כמו פעם. הוא פינישר נוראי מכל הטווחים ואי אפשר לבנות סביבו כלום. הניסים שקרו באורלנדו לא היו כולם בזכותו אלא בזכות מאמן שהבין ששימוש נכון בו זה להשתמש בנוכחות שלו ולהקיפו בשחקנים קלעים אינטיליגנטיים שמאומנים הייטב. אפילו סטודומאייר יותר יעיל ממנו… מי שמכוונת גבוה שלא תבנה על התינוק הזה כי ההגעה שלו לגמר בזמנו הייתה כמו שמנחם אומר one trick ponnt

כתיבת תגובה

סגירת תפריט