מעורב אמריקאי: טום בריידי הקוורטרבק מס' 1/ שחקנים "חנוקים" ב-NBA/ מנחם לס

טום בריידי, ואשתו הברזילאית, הדוגמנית מס' 1 של העולם

ה-FO (פוטבול אאוטסיידר) בחר בטום בריידי כקוורטרבק העונה

 

 

קלווין ג'ונסון שבר את שיאו של ג'רי רייס, ולאדריאן פטרסון חסרו איזה 22 יארדבס לשבור את שיא נשיאת הכדור לעונה של אריק דיקרסון, אבל את העונה גנבה כיתת רוקיס שכמוה לא נראה שוב בשנים הקרובות, אם בכלל. וארבעת הקוורטרבקים הטובים ביותר היו אותם ארבעה שהיו הטובים ביותר לפני שנה, לפני שנתיים, ולפני שלוש שנים.

ה-OF הוא אחד הגופים המוערכים ביותר, והוא משתמש DYAR ו-DVOA לקבוע את מעמד הקוורטרבקים, ואחריהם ה-RB, ה-TE, וה-WR. נראה לי שהעניין ההולך וגובר בפוטבול בין אוהדי ההופס הוא ראשית כל בקוורטרבקים עליהם כתבתי יותר מאשר על שחקנים אחרים. ה-DYAR קובע את יעילות הקוורטרבקים במסירות, ויעילות הקוורטרבקים בנשיאת כדור. אז זה המצב:

1. טום בריידי, ניו אינגלנד פטריוטס, 2,091 (2,035 בנשיאת כדור ו-56 בראשינג)

2. פייטון מנינג (דנבר ברונקוס, 1,802 (1,800 במסירות, 2 בראשינג)

3. אהרון רוג'רס, גרין-ביי פקרס, 1,488 (1,395 במסירות, 94 בראשינג)

4. דרו בריז, ניו אורלינס סיינטס, 1,455 (1,395 במסירות, 11 בראשינג)
.
.5. מאט ריאן, אטלנטה פלקונס, 1390 (1320 במסירות, 70 בראשינג)

**********************************************

לו ויליאמס בחמישיית ההאוקס

 

אני נמצא באטלנטה עם הנכדות טליה ושירה. אמש הלכתי עם חותני ג'ייסון למשחק ההאוקס נגד אטלנטה, נצחון 100-109. אטלנטה היא חמישית במזרח עם  רקורד של 13-17. ההאוקס היא הקבוצה הפחות מדוסקסת ב-NBA. אצלכם, בהולי לנד, זאת הרבה אשמתי שאני לא כותב  מספיק על אחת משתי הקבוצות הביתיות שלי (השנייה היא כמובן הבוסקאטס) כי לא קורה שם הרבה. הן מין משעממות כאלה.

 

אבל כן קרה שם משהו: הגארד לו ויליאמס החל לשחק בחמישייה הראשונה (אמש 21 נקודות) והצורה בה הוא משחק לא משאירה ספק לאן הוא שייך. לחמישייה. מאז שהוא הוכנס לחמישייה, ההאוקס ניצחו ארבעה רצופים, והערב  (אמש אצלכם) הוא עומד בפני מבחן מיוחד: הלין וההארדן ביוסטון. מאז הוא בחמישייה הוא 26 מ-55 ל-47%, כולל 12 דארונטאונים, 26 אסיסטים (כמעט 7 ממוצע) ו-20 ריב' (5.0 למשחק). במשחק שחזיתי בו היה לו שיא קריירה של 12 אסיסטים עם הדאבל-דאבל הראשון בקריירה.

 

לו ויליאמס חיכה 173 משחקים להזדמנות לעלות שוב בחמישייה מאז הפעם האחרונה ב-14 למרץ, 2010. לפי משחקו נגד הפייסרס לי לא היה מובן כיצד שחקן כמוהו לא עולה בחמישייה. יש לו הכל: קליעה מחצי מרחק וממרחק; קליעת 3 טובה מאד. כרוס-אובד מעולה ביותר; חדירה מצויינת, הטעיות, ושליטה בכדור. ראיתי בו גם מגן טוב מאד.  בשנה שעברה הוא  הוביל את הסיקסרס בנקודות למרות שהם לא העלו אותו אף פעם בחמישייה, והוא הגיע שני בבחירה ל-'שחקן הששי' של הליגה.  ב-24 משחקיו עם ההאטוקס הוא קם מהספסל, ועדיין הוא השלישי בקליעות עם 14.8 נק' למשחק אחרי ג'אש סמית' (16.6) ואל הורפורד (15.8).

 

"אני מעדיף לעלות בחמישייה", אמר לנו שחקן השנה ה-8 (אני נכנסתי עם אקרדיטציה של CNN. חותני  הוא עורך הספורט של CNN כפי שהרבה מכם יודעים), "אבל משום מה יצא לי שם של 'שחקן ששי' וזה נידבק אלי כמו קרציה. אני מקווה שאוכיח לכולם שאני שחקן חמישייה, ושאני  יעיל יותר ככל שאני משחק יותר". לארי דרו, מאמן אטלנטה, ענה כשנשאל: "היססתי לעלות אותו בחמישייה רק בגלל גובהו (לו ויליאמס הוא 1'6, מנחם לס), והתפקיד ההגנתי שיקבל. אבל הוא מוכיח לי שהוא מסוגל לשמור על גבוהים ממנו בכמה אינטשים". נגד הבולס הוא שמר על מרקו בלינלי (5'6); נגד הפיסטונס על קייל סינגלר  (8'6); נגד הקאבס על דיון וולטרס (4'6), ונגד הפייסרס על לאנס סטיפנסון (5'6), והוא  סיים את המשחק וידו על העליונה בכל המקרים, תודה. כיצד" מהירות, זריזות, ושליטה בכדור תמיד ידפקו 'גובה'.

*********************************

השחקנים "החנוקים" ב-NBA

ה-NBA מלאה בשחקנים "חנוקים" שבגלל המצב בו הם נמצאים, הם לא מסוגלים לצאת מהקונכיה בה הם נמצאים. ג'יימס הארדן היה אחד מהם. רק כשעבר מהת'אנדר שם נחנק ע"י קווין דוראנט וראסל ווסטברוק, הוא הצליח להשתחרר ממצבו ולהראות מה הוא יכול לתרום. בכמה מקרים 'הקונכייה' היא המאמן שלא בוטח בשחקן ולא נותן לו צ'אנס. או משתמש בו לא נכון. במקרים אחרים 'הקונכייה' היא שחקנים טובים יותר – או שנחשבים טובים יותר בתפקידם – שלא משאירים לשחקן 'החנוק' מספיק דקות משחק. מי הם החנוקים הגדולים ביותר?

1. דחואן בלייר

דחואן בלייר נחנק 'ביג-טיים' ע"י הפלח. לא רק שהוא נחנק על ידו, הפלח גם עבד על מוחו בצורה כזאתצ שהמסכן לא יודע מהיכן הוא בא ולאןם הוא הולך. יום אחד הפלח מעלה אותו בחמישיה כלוקח הריבאונדים של טים דאנקן ונותן לו להרגיש כאילו הוא השחקן שבלעדו הספארס לא מסוגלים להתקיים, וערב שני הוא לא מעלה אותו בכלל, או שדהוא מעלה אותו לדקותיים אחרי שספליטר הספיק לפשל, ואחריו הג'ינג'י קולע השלשות שלא לקח ריבאונד מאז בית ספר עממי. הספארס היא קבוצה חלשה בריבאונדים. דחואן בלייר, למרות קומתו הנמוכה יחסית, הוא נמר תחת הסל. יש לו טיימינג נפלא, גוף גדול וחזק, וכמו צ'ארלס בארקלי בזמנו (ואני לא טוען שדחואן טוב כמו בארקלי!) הוא מנתר ניתור מהיר ומגיחע לריבאונד לפני הגבוהים ממנו. בדקה למשחק הריבאונדים שלו הם בדרגה גבוהה מאד. הוא מתבזבז לחלוטין בספארס. הפלח חונק אותו ולא נותן למסכן לנשום. רחמנות עליו – שחרר אותו ותן לו צ'אנס במקום אחר.

2. ג'בל מגי

יותר מדי גולשים מגדירים את ג'בל כ-"טיפש". מעניין מאין הם שואבים את הדיעות המוסמכות שלהם. האם ראו את תוצאות ה-IQ שלו? האם הם יודעים מה ה-SAT שלו? האם הם יודעים שהוא בוגר כריסטיאן פרובידנס, אחד מבתי הספר הפרטיים הטובים בפלינט, מישיגן? אבל נניח שהוא לא יכול להיות פרופסור לביוכימיה. כמה חכם צריך להיות בנאדם כדי לשחק סנטר, לקחת ריבאונדים, ולעשות דאנקים? הבנהאדם היה מודל ליעילות בדנבר העונה, כשהוא יושב על EFF של 23.77 PER, קולע 10.9 נק' ב-18.1 דקות, ועושה הכל מה שהמאמן ג'ורג' קרל מבקש ממנו. אז יש לי חדשות בשבילכם: לדעתי OLD GEORGE מתחיל לאבד את זה. הוא לא המאמן הפיקח שהיה פעם, וכנראה שהסרטן בצוואר גרםפ לשוק בכל הסיסטם בגופו, והגיע הזמן שיתלה את המשרוקית. אחרת אני לא מבין מה הסיבה שהוא לא נותן לסנטר פוטנציאלי מצויין כמוהו לשחק. הוא אתלט אקספלוסיבי, מסיים ביצירה, וחוסם מעולה. במקום לתת לאתלט-על כמוהו לשחק עם סכוי להגיע למרומים, הוא נותן לסנטר ממוצע בשם קוסטה קופוס לשחק במקומו. מגי יכול לרומם את הדנבר לרמה גבוהה יותר – זוכרים מה עשה ללייקרס בפלייאוף של העונה שעברה? – דבר שקופוס לעולם לא יעשה. אז תן לו לשחק, או עשה טרייד והביאו למיאמי. אנחנו נדע מה לעשות איתו.

3. דריק ויליאמס

לא יכול להיות שדריק ויליאמס לא עושה מספרים הרבה יותר גדולים. מאחר וזאת העובדה, המסקנה היא שאדלמן לא נותן לו מספיק לשחק במינסוטה, או שלא משתמש בו בצורה נכונה. בוולבס הוא תקוע בין אנדרה קירילנקו לבין קווין לאב, ולא משחק מספיק. אני מודה שזה חלק באשמתו: הוא עדיין לא הצליח להראות בוולבס את הג'אמפר הממאיר שהיה לו בקולג', ואולי הסיבה לכך היא חוסר בטחון בגלל המצב בו הוא נמצא. הוא 'פוחד' לעשות שגיאות אז הוא לא משחק כפי שהוא מסוגל לשחק. החטאה או שתיים, ואדלמן מוציא אותו. אולי הוא לא יהיה הסופרסטאר שניבאו שיהיה, אבל אני משוכנע שבקבוצה אחרת ומאמן אחר, הוא יתפתח להיות שחקן יעיל מאד בליגה.

4. מרשון ברוקס

למרות עונת רוקי טובה מאד בשנה שעברה, מרשון ברוקס איבד בצורה מסתורית את מקומו ברוטציה של הנטס, והוא משחק כ-10 דקות למשחק, בד"כ כשהמשחק גמור לכאן או לכאן. ב-11 דקות שהוא כן משחק, הוא מראה יעילות רבה בקליעה. אבל אברי ג'ונסון החביא אותו מאחורי ג'ו ג'ונסון וג'רי סטאקהאוז, והוא תקוע שם. אני מקווה שהמאמן החדש יחזירו לרוטציה, או שיעשו עליו טרייד לקבוצה שיכולה להשתמש בו. הוא יכול להיות 'שחקן ששי' מצויין בנטס, ולהעדיף שחקן בן 38 עליו מראה לי טפשות וחוסר רגישות.

5. אריק בלדסו

אריק הוא שחקן הנחנק בגלל המצב. איש לא חלם שהוא יהיה טוב כפי שהוא, ולהיות פוינט גארד בקבוצה שהפוינט גארד שלה הוא כריס פאול היא בעייה רצינית. וויני דל-נגרו יודע ומכיר ביכולתו ונותן לו לשחק כמה שרק יותר, אבל במקרה שלו כמה שיותר זה לא מספיק. הוא צריך להיות פוינט גארד פותח בקבוצת NBA. הוא מוכיח ערב ערב שהוא מסוגל ויודע איך. בינתיים הוא משמש כ-SPATRK PLUG שניכנס ומביא אנרגיה עצומה, אבל כשיש פאול כפי שהזכרתי, וג'מל קראופורד, צמד הגארדים הטוב בליגה, כל מה שהוא יכול לעשות במצב הזה זה להתייבש על הספסל, ובזה אין להאשים איש אלא את המצב עצמו.

6. אנס קאנטר

אנס קאנטר ניבחר שלישי בדראפט של 2011 ע"י היוטה ג'אז. קאנטר הוא קאנטר: אם הוא לא טוב כפי שחשבו, זאת אשמת יוטה. הוא משחק הכי טוב שהוא יכול. אבל יש להם בקבוצה את אל ג'פרסון, פאול מילסאפ, ודריק פייבורס. אז מה אתם מבסיאים עוד סנטר? אבל הם הביאו אותו, והיום הוא בקושי משחק. אבל לעשות טרייד של בחירת דראפט שלישית? כמה מטומטמים הג'אז ייראו בעיני אוהדיהם! אז הם משאירים אותו בקבוצה, ומייבשים אותו. הוא משחק 15.4 דקות למשחק, בד"כ לא חשובות במיוחד. עשו עליו טרייד. דברו עם מיאמי!

**************************************************

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 29 תגובות

  1. תודה.
    לג'אז יש פקק מטורף בגבוהים – הם כולם מתבזבזים ככה.
    ויש לך טעות שחוזרת כבר הרבה פעמים (אולי אתה יודע משהו שאנחנו לא?) – אתה קורא לקווין לאב סטיב.

  2. אחלה של טור , תודה רבה מנחם
    על משחקי הלילה : 1- לא ברור לי מה קרה באינדיאנה שג'ורג' היל לא שיחק דקה.
    2- בושה למארק גאסול שבמשחק של הערב הוא הוריד 2 קרשים בלבד.
    3-מנחם צדק בטור מלפני כמה ימים בנושא המחסור בגבוה אצל ה"היט" , הסנטר של אורלנדו לקח 29 קרשים WTF? , שמייאמי יתאפסו על עצמם זה מביך (ניצחו ב2 בסוף)

  3. גם ביוטה יודעים שהם צריכים לעשות טרייד על מילסאף או גפרסון.
    קנטר ופייבורס טובים מידי כדי לוותר עליהם בשלב הזה של הקריירה.
    קנטר צריך בטחון וזמן כי כדורסל יש לו.
    בתכלס אין סיבה שלא יעשו טרייד כי החוזים של שניהם נגמרים בקיץ.

    מסכים עם גוגו לגבי סלבי, ביזבוז של סקורר.

    לגבי בלדסאו לדעתי הוא בדיוק איפה שהוא צריך להיות ועוד כמה שנים כמחליף לפול יעשו לו רק טוב.

    מנחם, הנרי סימס שרציתי השנה לקינגס כבחירת דראפט השניה מצליח מאד בדי ליג ולא נבחר, אולי הוא הפתרון למיאמי.

  4. http://www.ridiculousupside.com/2012/12/7/3739518/bayhawks-center-henry-sims-poised-for-an-nba-call-up-in-the-coming
    כתבה עדכנית על סימס
    החוזקות שלו הן שהוא סנטר הגנתי טוב בעל גוף וחכם והוא הגיע מכמה שנים בתוכנית טובה כמו זו של גורגטאון.
    אם מיאמי לא יקפצו יש מצב שקבוצה אחרת תחתים אותו, כי בליגה שחסרה בגבוהים הוא מצרך נדרש.

  5. גם דריק וויליאמס וגם אנס קנטר נבחרו לקבוצות שלא היו צריכות אותם. לוולבס יש את קווין לאב, לג'אז היו את ג'פרסון ומילסאפ. בקשר לברוקס-לדעתי היה ריב בינו לבין ג'ונסון או משהו. קרליסימו צריך לתת לו יותר זמן משחק.

  6. דוק, אני חושב שחלק מהדעות על ג'אוול מגי – מגיע מהירידות הקבועות של שאקיל עליו בפינה הגאונית של shaqin-a-fool בnba.com
    לא יודע אם יצא לך לראות את זה- אבל זה קורע מצחוק ולצערו של ג'אוול הוא כוכב קבוע שם…

  7. יש דיבורים על טרייד של מיאמי או שאלה סתם ספקולציות?? כי מיאמי באמת צריכה טרייד ולהחזיר את בוש ל-4 דחוף!!
    גאוול מגי בפינה של שאק זה ענק,הקטעים של שנה שעברה קורעים מצחוק 🙂

  8. תענוג לקרוא את הכתבה ואת התגובות , הייתי שמח להזמין את חובבי הסטטיסטיקה מביניכם להקים קבוצת פאנטסי , ב http://www.thefanba.com
    בחינם לגמרי כל שבוע מקבלים 3 טריידים ואפשר להחליף חלק מהשחקנים בקבוצה, מה שלברון עושה מבחינה סטטיסטית פשוט לא נתפס

  9. מדהים ששתיים מ-5 הריבאונדרים הטובים בליגה(קאנטר ובלייר פר דקה) בקושי משחקים.

    בלי ספק הם תקועים שם.
    אני חשבתי שאחרי הקיץ קאנטר יהיה השחקן המרכזי ביוטה, בהמון קבוצות הטורקי המכוער ישיג דאבל דאבל בלי בכלל למצמץ.

    באשר למגי, ברור לי איך למרות כל היתרונות הפיזיים שלו הוא רק גבוה מחליף בליגה, הוא כל כך מגושם, הוא כל שבוע נכנס לפינה של שאקיל, יש לו פרצוף של מפגר והוא יכול להוציא אותך מדעתך לפעמים.

    היתרון של דנבר שלא ממש חשוב מי פותח ומי לא כי קארל משתמש יפה מאוד בסגל ויש שם עומק אדיר ואת הלוחם הכי טוב בליגה ולדעתי הריבאונדר הכי טוב בליגה- פאריד.

    1. באמת יש לו פרצוף של מפגר, אבל בדקתי עליו והוא למד שנתיים בנבאדה ECONOMICS אז מטומטם הוא לא. אבל אני מסכים שעל הפארקט לפעמים הוא נראה מטומטם. לדעתי אם הוא מקבל בטחון ועולה לשחק 30 – 35 דקות באיזו שהיא קבוצה, נראה שחקן אחר לחלוטין. אבל 'מגושם' הוא בהחלט לא. להיפך, לדעתי הוא רזה מדי.

  10. אל תשכחו- שמי שמשחק 15 דקות למשחק- קל לו להוריד יותר ריבואנדים פר דקה כי הוא רענן יותר ופחות צריך לשמור אנרגיות.
    זה קצת מעוות את המדד הזה לדעתי.

    1. זה לא בדיוק כך, כי אם שחקן של כמה דקות ניכנס במלוא האנרגיה, לוקח ריבאונדים ועוזר מאד בהגנה עם כמה סלים בהתקפה, הוא ימשיך לשחק ופתאום במקום 7 דקות יהיו לו 30 דקות.

  11. דרק וויליאמס קיבל לא מעט צ'אנסים – בטח השנה כשלאב היה פצוע.
    פשוט לא לקח אותם. אף אחד לא "חונק" אותו.

    קנטר זה עניין של זמן – יוטה צריכים למצוא טרייד טוב למילסאפ, ג'פרסון, או שניהם – וכדי שזה יקרה הם צריכים להמשיך ולקבל את רוב הדקות ולפתוח בחמישייה או שהערך שלהם ירד.

    לגבי ברוקס – מאד הופתעתי ממה שקרה העונה – ציפיתי לפריצה גדולה ממנו ולא רק שהיא לא קרתה – היתה נסיגה ביכולת ובדקות המשחק.
    ובכל זאת, נראה שאחת השינויים האמיתיים שקרליסימו עשה ב 3 המשחקים שהוא מאמן אותם, זה להחזיר את ברוקס לרוטציה.
    כנראה שברור לו שאם יבוא שיפור לקבוצה מתוך הסגל – הוא יכול לבוא רק מברוקס. א יש עוד תקווה…

    מגי – אין מה לעשות. הוא קיבל חוזה גדול, לכולם יש אינטרס שהוא ישחק יותר, אבל הוא פשוט לא שחקן שג'ורג' קארל יכול לסמוך עליו.
    הירידות עליו ועל השטויות שהוא עושה זה כבר עניין של שנים – עוד מוושינגטון, ויש לזה סיבה מוצדקת.

    בלדסו – דווקא במקרה שלו אני ידעתי שהוא יהיה תותח, וכשנכנס לדראפט אחרי שנה אחת במכללות מאד קיוויתי שהלייקרס יעשו איזה טרייד כדי לקבל בחירה מספיק טובה לקחת אותו (נדמה לי שהוא נבחר 16). לצערי זה לא קרה, והוא באמת הופך לרכז המצויין שחשבתי שהוא יהיה.

    הוא כמובן עוד ישתפר הרבה עם הגיל ועם דקות, אבל מצד שני לשחק נגד רכזים מחליפים בדרך כלל, ועל הדרך ללמוד מכריס פול – זה רק יכול לעזור לו בשלב הזה.

    הסיבה שהוא לא הולך לשום מקום היא העובדה שכריס פול יכול לעזוב בסוף העונה, ובלדסו הוא תעודת הביטוח הצעירה, המוכשרת, והזולה של הקליפרס לעניין הזה.
    אם וכאשר פול יחתום על חוזה חדש בקבוצה – הסיכויים מאד גבוהים – כמעט וודאיים, שבלדסו יועבר בטרייד בקיץ הבא.

    השחקן החנוק מכולם כרגע – ג'רמי לאמב באוקלהומה.
    לדעתי – רק עניין של זמן עד שיהיה עליו טרייד – ברגע שיסכמו עם מרטין על חוזה חדש וסביר.
    לאמב הוא רק תעודת ביטוח לעניין הזה למקרה שמרטין יקבל איזו הצעה מוגזמת מקבוצה אחרת בקיץ.

  12. 'שחקן חנוק' הוא שחקן הנחנק מאיזו שהיא סיבה – אפילו שזה באשמתו, כפי שאתה טוען על דרק ויליאמס, אבל כמעט כרגיל אתה טועה כי הוא לא קיבל מספיק צ'אנסים, ואפילו אם קיבל, הוא צריך להמשיך לקבל עד שייצא 'מהחניקה'. אם לוולבס אין סבלנות לחכות, הוא יעשה זאת כבר מהמשחק הראשון בשרלוט או בוושינגטון. ההגדרה של שחקן 'חנוק' הוא שחקן שמכל סיבה שהיא חנוק בקבוצתו, ויכול לפרוח בקבוצה אחרת.

  13. כן, כמו שביזלי היה חנוק במיאמי, חנוק במינסוטה, ועכשיו "פורח" בפניקס…

    וויליאמס קיבל מספיק צ'אנסים.
    האם זה אפשרי שבקבוצה חדשה הוא יפרח ? כן.
    האם זה סביר לפי מה שראינו – גם העונה כשקיבל דקות ? לא.

  14. גם אני שואל לגבי ג'רמי לאב. יש לOKC את כל הסיבות להכניס אותו טוב מאוד לרוטציה ולתת לו להתפתח, ותכל'ס חצי מהמשחקים הוא בכלל לא עולה ואלו שהוא עולה הוא משחק 2-5 דקות. יש משהו שאנחנו כנראה לא יודעים כי זה ממש מוזר.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט