תמונת מצב – ממפיס גריזליז / עומר מזיג

 

 

אז אחרי שסיימנו לדבר על כדורעף חופים והוקי דשא, אפשר כבר לחזור לדבר על NBA??

חשוב! זה לא פריוויו – כאלה יהיה לנו בתחילת העונה. זו כתבה שמדברת על מצבה של אחת הקבוצות שהכי מעניינות אותי בליגה לשנים הבאות. ההסתכלות פה היא לטווח הארוך ולא רק להעונה. תהנו:

 

סגל ושכר:

מאזן: 42-40

מאמן: דיוויד פיזדייל

GM: כריס וואלאס

מה עובד?:

הישגיות – ובכן, הם עשו 3 עונות רצופות של 50 ניצחונות ומעלה לפני העונה הנוכחית, שגם הייתה בדרך הבטוחה לשם לפני מכת הפציעות המקוללת שעברה על הקבוצה + הטריידים בפברואר. אפילו כולל העונה, ממפיס ניצחה בארבע העונות האחרונות 62% מהמשחקים שלה, הנתון השישי בטיבו בליגה לתקופה הזו:

זה נתון אבסורדי – תסתכלו על הקבוצות שמעליה! לפי הסדר – קאווי את אלדריג'/דאנקן, קארי-קליי-דריימונד, CP3 את בלייק, דוראנט את ווסטברוק ושנתיים של לברון את וויד – לממפיס לא היה בשנים האלה שום דבר קרוב לרמה הדומיננטיות האינדיווידואליות של השחקנים האלה.

ובכל זאת, בלי שום קליעה מבחוץ:

ועם סגנון Grit&Grind אפור שנוגד את כל מה שהNBA הלך אליו בשנים המדוברות, הם הצליחו כל שנה להוציא קבוצה טובה וכל שנה לעשות צרות לכולן בפלייאוף (עד השנה).

משהו עובד שם כמו שצריך, וזה קורה כבר הרבה שנים – העפלה ל16 האחרונות בכל אחת ב6 השנים האחרונות היא הישג שממפיס חולקת רק עם הספרס וההוקס. אסור לזלזל בזה.

FA Success – מעבר לדוראנט, קונלי היה השחקן החופשי המבוקש ביותר הקיץ (לצד אל הורפורד). יחד עם ההחתמה של גאסול בעונה שעברה, זה כבר קיץ שני ברציפות שהגריזליז מצליחים להשאיר את אחד מהשחקנים המבוקשים בליגה.

ההחתמה של פארסונס הייתה אפילו משמעותית יותר. אפשר להטיל ספק בגובה החוזה, או ביכולותיו של פארסונס להצדיק אותו, אבל אי אפשר להכחיש שהוא השחקן החופשי המשמעותי ביותר שהגיע לממפיס בשנים האחרונות. זה סימן טוב מאוד לקבוצה, דווקא אחרי עונה גרועה מאוד בסטנדרטיים שלה.

פרנדצ'ייז פלייר (סוג של) – גאסול בדיוק על התפר. שחקן ההגנה של הליגה ב2013 וFirst-Team-All-NBA רק לפני שנה, אבל חווה עונה קשה השנה עם פציעה שאילצה אותו להחמיץ 30 משחקים + פלייאוף – שיא שלילי עבורו.

עם כל זה, כשהוא בריא מדובר אולי בסנטר הטוב בליגה, ושחקן טופ 15 בNBA. למי שלא חזק במתמטיקה – יש רק 15 כאלה בעולם, ולגריזליז יש את אחד מהם על חוזה לעוד ארבע שנים בסכום שיראה טוב כשתקרת השכר תמשיך לקפוץ.

האופי הקבוצתי וההתמחות בצד ההגנתי הופכים את גאסול לליהוק קצת מוזר לתפקיד, אבל בעיני אתה לגמרי יכול לבנות קבוצה סביבו. חייבים להביא לידו שחקני התקפה טובים ממנו שיכולים לייצר נקודות בקלות, אבל הוא יכול להוביל קבוצה ממש טובה מהTop-of-the-key בהתקפה ולחבר הגנה ממש טובה.

מה לא עובד?:

מאמן (אולי) – לדייב ייגר היו המון בלאגנים עם ההנהלה, אבל הוא העמיד על המגרש קבוצה סופר מאומנת קשוחה ונאמנה לעצמה, שכמו שהזכרנו קודם ניצחה המון משחקי כדורסל בשנים האחרונות (ורק לפני שנה וכמה חודשים הובילה על הווריורס 2-1 בחצי גמר המערב). יכול להיות שכמו לפני שלוש שנים עם ייגר עצמו, ממפיס שוב תצליח לפגוע בול עם דיוויד פיזדייל ממיאמי, אבל זה תמיד מפחיד להחליף מאמן טוב.

לפריים הוא תמיד ידע להיכנס

סגל – הקבוצה נפטרה מקורטני לי וג'ף גרין במועד ההעברות בפברואר, והשאירה סגל מאוד רדוד מעבר לשלישייה הותיקה + פרסונס שהגיע בקיץ. השחקן החמישי בטיבו בקבוצה הוא כנראה ג'מייקל גרין, ברנדון רייט, או חס ושלום טוני אלן – וזה לא סימן טוב.

מעבר לזה, עם החוזים החדשים של קונלי ופארסונס, היא תשלם להם ולגאסול כמעט 70 מיליון דולר העונה, סכום שרק יעלה עם השנים ויגיע עד ל83 מיליון דולר ב2019-20. כל חוזה בנפרד הוא לא חוזה נוראי ויראה טוב עוד שנתיים, אבל לא בטוח שזה היה רעיון חכם להפוך דווקא את הטריו הזה – לא הכי טוב בליגה – להכי יקר בה.

ובגיל ממוצע של 29, צריך גם לזכור שהשלישייה הזו רשמה בשנה האחרונה ביחד 169 משחקים מתוך 246 – פחות מ70% – כשאף אחד מהם לא סיים את העונה על הפרקט.

ההיסטוריה אומרת שלקבוצות מהסוג הזה – קצרות ומסתמכות על כמעט אולסטארים מתוגמלים היטב – יש בד"כ תאריכי תפוגה לא צפויים. מאוד יכול להיות שנראה את הגריזליז נופלים אל מחוץ לפלייאוף ומטה הרבה יותר מהם ממה שאנחנו מצפים, מה שמוביל אותי לנקודה הבאה:

בחירות דראפט – הם אמנם קיבלו מהקליפרס בחירת סיבוב ראשון בתמורה לג'ף גרין בפברואר, אבל היא תגיע רק ב2019 (במקרה הטוב) ובכל מקרה מוגנת לוטרי. מהצד השני, היא חייבת כבר בשנה הבאה בחירת סיבוב ראשון לדנבר ,ועוד אחת לבוסטון ב2019 (הופכות ללא מוגנות בסופו של דבר). זה פחות או יותר שולל תהליך של rebuild טוב בשנים הקרובות.

ובקיצור?:

ובקיצור? סיטואציה מאוד טריקית. דווקא אחרי קיץ מאוד מוצלח, ממפיס נמצאים בנקודה מאוד מוזרה, כשמצד אחד מסתמן שיהיה להם קשה לבנות משהו שיצליח לעבור יותר מסיבוב פלייאוף במערב, ומצד שני הם לא יכולים ללכת לrebuild (חוזים + מחסור בבחירות דראפט).

התרחיש האופטימלי עבורם הוא שיחזור של 3 השנים המוצלחות של לפני העונה האחרונה – שזה אומר עוד עונה של 50 ניצחונות. וזה יהיה מצוין – זה לגמרי בסדר להחזיק קבוצה שמנצחת 50 משחקים כל עונה, ולקוות לנפילה של יריבות פלייאוף/תקופה חמה כדי להתקדם בפלייאוף. הספרס הגיעו לגמר שנתיים ברציפות בזכות ההחלטה להשאיר את הקבוצה שלמה. דאלאס גם לקחה אליפות ככה. עזבו – הגריזליס הגיעו ככה לגמר המערב ב2013.

אבל במקרה הזה, זה יחייב עונות קאמבק טובות של כל אחד מהטריו המדובר, וקליעה בול בעוד מאמן תותח, שיצליח להוציא מעל המצופה מכמה שחקני משנה בסגל הקצר הזה. זה הרבה לבקש, וגם זה יחזיק אותם צפים לעוד שנה-שנתיים עד שגאסול (רק בן 31 אבל מקצוען כבר הרבה שנים ועם היסטוריית פציעות לא טובה) ובעיקר רנדולף יתחילו להיעלם.

למרות שזה תמיד קשה להמר נגד הגריזליס, אני מרגיש מחויב לעשות את זה הפעם. התכנית שלהם יכולה להצליח במקרה הטוב לעוד שנה או שנתיים, אבל אז קונלי ובעיקר גאסול אמורים להתחיל להתדרדר, כשהחוזים שלהם + היעדר נכסים עתידיים יקשו על הקבוצה להתחזק עד קיץ 2020. זה מהלך all-in עם יד לא מספיק חזקה, ועל שולחן קר מאוד – שגולדן סטייט וסאן אנטוניו אספו בו כבר את כל התמונות.

זה מבאס מאוד כי התכנית לא הייתה שגויה – ממפיס עשו כמעט הכל נכון והגיעו די קרוב, גם בשנה שעברה וגם ב2013. אבל עבור רוב הקבוצות הNBA הוא גלגל – והישארות של כמה שנים בטופ תמיד תלווה בכמה שנים בתחתית. הגריזליז עוד לא שם – אבל כבר אפשר לראות את זה באופק.

תעקבו

לפוסט הזה יש 27 תגובות

  1. אחלה כתבה, אבל אתה באמת חושב שיגיעו לגמר המערב? אולי קבוצת סיבוב שני. המאמן לא סימן שאלה לדעתי-פיזדייל היה נפלא בתור עוזר במיאמי ובנה צוות מעולה איתו. יהיה אולי המאמן שנה ראשונה הכי טוב השנה

  2. ממפיס של לפני 2 עונות הייתה בקצב של 64 ניצחונות ונתנה שליש אחרון נוראי
    ההחתמה של פארסונס כקונספט טובה
    ה-חסרון של ממפיס – קבוצת ה 3 הגרועה בליגה ( באזור של הטופ 3 מהסוף ולקבוצת פלייאוף זה אסון )
    בעונה שעברה הם פשוט התפרקו פשוטו כמשמעו לקראת סוף העונה יסיימו עם מאזן של 1 מ 15
    מול הספרס זאת הייתה קבוצת מילואים מחוזקת בג׳ורדן פארמר ( מישהו יודע מה איתו ? )

    1. תראה את הגרף שמדבר על שש השנים האחרונות – הם אחרונים בליגה בפער של 673 שלשות ממינסוטה הלפני אחרונה, כשזאת בפער בערך כזה מדנבר במקום ה12 בדירוג. זה פער פסיכי.

    2. אין יותר מדי חדש על פרמאר, לדעתי יסיים בסין/יורוליג.

      היתרון של פרסונס הוא, בין היתר, השלשות – שחקן של 41% מהשלוש (בערך 4 ניסיונות במשחק). גם זה שפיזדייל כמאמן יותר מאמין בריווח המגרש מיירגר/הולינס ישפיע לטובה, הם יזרקו הרבה יותר מרחוק לדעתי השנה.

  3. עומר, אתה לא כותב הרבה, אבל כשאתה כבר כותב, כל כתבה שלך היא מעולה ביותר.
    הדבר היחיד שהפליא אותי הוא הבטחון שלך בקבוצה הזאת שיש בה איזה שהוא DNA שמונע ממנה עלייה לטופ (וכן מייק קונלי שכבר לא מסוגל להתמודד עם הווסטברוק'ים, האירוינג'ים, הקר'ים, והלילארד'ים של העולם)

  4. זאת קבוצה שמשלמת את מחיר האפרוריות שלה… התקרה שלה ביום בהיר מאוד זה גמר המערב כמו לפני כמה שנים (לא זוכר בדיוק) אבל אם יגיעו לשם זה יחשב להפתעה.
    אני שם אותו כגג סיבוב שני וגם זה אופתע אם זה יקרה.
    בגלל האפרוריות או "הבינוניות" הזו (לא באמת מאיימים על אליפות) הם חייבים לשלם לכוכבים יותר מערך השוק שלהם כדי להשאיר אותם ו/או להביא שחקן חופשי. אם כל הכבוד, קונלי הוא בסוף הדרג הראשון של הרכזים (ועוד יש פציעה שאף אחד לא יודע איך הוא יחזור ממנה), פארסונס כבר חוזה שנים חי מעונה טובה ביוסטון, בה הרווח גרושים ולא באמת מצליח למצות את עצמו למשך עונה שלמה בלי להיפצע.
    גאסול הוא אולי היחידי ששוה את הכסף הגדול, בעיקר שהוא סנטר מצויין בליגה שאין בכלל הרבה כאלה מסוגו.
    מאחורי שלושתם יש את רנדולף, קרטר ואלן שהם כבר מבוגרים/עייפים/זקנים מדי.
    לדעתי ילחמו על הפלייאוף

  5. כתבה מעולה, תודה. יש להם שלישייה גדולה כמו לכל קבוצה עם שאיפות בליגה, רק שהשלישייה לא מספיק גדולה והיא מלאה בסימני שאלה. קונלי הוא רכז מעולה, אך כמו שמנחם כתב, הוא לא יכול להתמודד עם ווסטברוק, ליליארד, קרי ואחרים. פארסונס וגאסול הם בגדר סימן שאלה עם הבריאות שלהם, עונה אחרונה בלי הרבה משחקים, אי אפשר לדעת איך הם יחזרו.
    ובהנחה שכולם בריאים, הם חסרים עומק, אתלטיות וקליעה משלוש. הצד ההגנתי שלהם הוא החזק, אך אין להם סיכוי מול סן אנטוניו, גולדן סטייט, הקליפרס( אל אף שהם נתנו להם פייט בשנים עברו ) ובעיניי גם עם פורטלנד.

  6. לדעתי ילחמו על מקום בפלייאוף ואם יצליחו להיכנס יעופו בסיבוב הראשון על ידי גולדן סטייט סן אנטוניו או הקליפרס.היתה להם את ההזדמנות שלהם לפני כמה שנים.רנדולף בירידה שתימשך גם השנה.גאסול חוזר מפציעה קשה וגם הוא לא ילד ועל פרסונס לא הייתי בונה להוביל קבוצה בפלייאוף מעבר לסיבוב הראשון.קבוצה נחמדה שהשיא מאחוריה

  7. "אז אחרי שסיימנו לדבר על כדורעף חופים והוקי דשא, אפשר כבר לחזור לדבר על NBA??" כככככןןןןןןןןןןןןןן!!!!!! כמה חיכיתי שנחזור לזה.

  8. לדעתי ממפיס היא אחת מהקבוצות הבודדות בליגה ששומרת על ציביון ודרך. זה אולי לא יעשה לה אליפות אינסטנט אבל זה כן יגדיל את הכל שלה הרבה מעבר לקהל המיידי שלה.

    1. כל כל נכון עידו, והעובדה שלא וויתרו על העונה אחרי הפציעות אשתקד עוד יותר העצימו אותם בעיניי, הקבוצה השנייה שלי אחרי הלייקרס (אבסורד לאהוב את שתי אלו לאור ההבדלים בסגנונות ביניהם)
      הבעיה שהסגל המוביל מתבגר ועדיין חסר שם שחקן בעמדה שתיים שייפתח את ההגנות, ימשיכו להיות קבוצת הגנה מצויינת והתקפה בינונית לצערי נראה שהתקרה שלהם תהיה סיבוב שני בפלייאוף

  9. כתבה מצויינת
    לדעתי גאסול יתן עונה מצויינת אחרי שנח כל הקיץ ואחרי שאחיו הגדול כיכב באולימפיאדה…. הוא יבוא להוכיח שהוא גם רלוונטי בארוחות המשפחתיות ביום שישי אצל סבתא גאסול 🙂

    חוצמזה שהוא לגמרי הפרנצ'ייז פלייר. הוא הודיע רשמית שהוא אוהב את העיר ואת הארגון והוא נשאר שם.
    זה בדיוק פרנצ'ייז פלייר.

    ראנדולף, 50% מכח המחץ מתחת לסל כבר לא צעיר…..
    נראה לי שכמו שניבאת עוד שנתיים תהיה נפילה.

    והכי עצוב שייגר עזב. מאמן עם שם כזה…..
    כל מי שאהב את pacific rim מצטער שהוא עזב 🙂

  10. זה נכון שאין להם יותר מדי משחק עם השכר ובחירות דראפט אבל גם לסאן אנטוניו של השנים האחרונות לא היה…
    ממפיס בונים לעצמם שם של קבוצה איכותית בליגה. זה יעזור להם להביא שחקנים איכותיים שיסתפקו בפחות בשביל להגיע לקבוצה הישגית (קארטר?)
    אם העונה הם עושים עונה אטרקטיבית+חצי גמר יש להם אפשרות להיות רלוונטיים שנים קדימה

  11. תודה עומר
    זו סוג של קבוצה שתמיד נמצאת שם אבל אף פעם לא מרגשת וסוחפת. קונלי רכז טוב מאוד אבל זו ליגה שלכל קבוצה יש לפחות רכז אחד טוב מאוד, גסול נחלש בעונה האחרונה, רנדולף מזדקן.
    הימור די צפוי – ימשיכו בדרך הלא מעניינת שלהם. ימשיכו להיות בפלייאוף ויודחו סיבוב ראשון.

  12. אחלה כתבה יאללה אין על הכתבות NBA של האתר..
    בקשר לממפיס מסכים פה עם רוב המגיבים לא יצליחו לשחזר את העונות הטובות אבל בהחלט מרענן שקבוצה ככה שומרת על האופי שלה.
    סיבוב ראשון לא יותר אבל שיהיה להם בהצלחה

  13. אני חושב שגאסול באמת בסיס נהדר, ושלזאק עןד לא נגמר הטנק, וקונולי – חייב יהיה לפרוע את השטרות. מה שמביא אותנו לפארסונס. זה הסימן שאלה הגדול פה. אם המאמן והצוות ידעו לשפר אותו, יש כאן פוטנציאל גדול. אם לא זה יהיה פלופ אדיר.
    לגבי שאר הסגל הריק למעשה – גם כאן זה כנראה תלוי במאמן. על פניו זה נראה שמעבר לחמישיה מה שיש להם זה טוני אלן ווינס קארטר – שחקנים עצומים שתמיד ניתן לסמוך עליהם, אבל זה ממש לא מספיק. כל השאר לא מספיק מוכרים לי שאוכל בכלל להתייחס אליהם מצד אחד – מצד שני אם הם בפנים, בסגל של קבוצת NBA ולא בדי ליג או מחםשים חוזה באירופה, סימן שהם צעירים עם הרבה פוטנציאל. יש שם 7 צעירים מתחת לגיל 22, ועוד 4 בגיל 25-26. כל אחד מהם יכול להפתיע לטובה ולהפוך לחמישיה שניה לגיטימי.
    הבעיה היחידה שהם משחקים במערב. אין להם סיכוי לעבור לא את ג"ס, לא את ס"א ולא את אוקלהומה, אבל את כל השאר – הם לגמרי יכולים לעבור, וככה להגיע בקלות לסיבוב שני ואולי אפילו לגמר המערב. לא מופרך העניין הזה.

  14. REBUILD? זה בנייה מחדש. אין מה לבנות מחדש זה לא קרוב לכיוון.
    אומרים שהמעבר מלהיות קבוצה טובה לקבוצה מצוינת הרבה יותר קשה ממעבר מקבוצה גרועה לבינונית או מבינונית לטובה, כי יש לך מה להפסיד.
    אני לא מסכים שהבעיה במאמן. הוא הצליח לנצח הרבה משחקים עם סגל בעל יכולות התקפיות מוגבל מאוד. דוקא עם גבוה בעל יכולת מסירה כל כך טובה אתה חייב להחזיק קלעים בסגל, במיוחד בליגה כרגע.
    כדאי להם להשתמש בחוזה הנגמר של רנדולף כדי להביא שחקן התקפי שיכול לשחק בחוץ. אולי מהדראפט. חבל שנתנו ללי ללכת.
    קונלי פארסונס וגאסול בשילוב עוד שחקן התקפי ושיפור הספסל.. זה מה שצריך לקרות בשביל צעד אחד קדימה

  15. כתבה מצוינת, יופי של הסתכלות קדימה. דווקא השנה הקרובה נראה לי יכולה להיות בעייתית ולהיות סוג של התאקלמות לקראת שנה אחרי זה בהנחה שלרנדולף יש עוד כמה שנים טובות והוא לא יעזוב בקיץ הבא. באותה נשימה, מה אתם חושבים שיקרה השנה עם OKC??

כתיבת תגובה

סגירת תפריט