מסע שורשים – יומן ממפיס – חלק רביעי מאת הגולש ברק

 

מסע שורשים – יומן ממפיס – חלק רביעי מאת הגולש ברק

לוגו ממפיס גריזליז
לוגו ממפיס גריזליז

סוף השנה קרב ומגיע ואיתו עבודת השורשים. העבודה המתישה, המענה והמעצבנת הזאת, היא להגשה לפסח. וכמו שמבין כל מי שעשה פעם את עבודת השורשים, כמה זמן שיתנו- זה לא מספיק. בהתחלה חשבתי לעשות עבודה גדולה, עם סיפורים על דודים רחוקים במדינות אחרות ואז הבנתי שנשארו לי רק חודשיים. אז החלטתי לוותר על זה ולהתמקד באנשים שאני מכיר. ואז מצמתי, והופ- חודש. אז החלטתי לוותר על דודים ועל בני דודים. מזל שעשיתי את זה, אם הייתי עושה גם עליהם לא הייתי מסיים גם עוד שנתיים. אז עכשיו, שבוע וחצי לפני ההגשה, אני לא סיימתי, אבל לפחות אני בכיוון 🙂  (יש ילדים בכיתה שלי שלא התחילו עדיין והם כל כך עומדים לחטוף).

SHORESH
שורשים…

אז למה התחלתי עם ההקדמה הכל כך כל כך לא קשורה לשום דבר? כי ממפיס חוזרת לשורשים. בואו ואזכיר לכם מה קרה בתחילת העונה. ממפיס הגיעה לפתיחת העונה לאחר שלושה נצחונות מרשימים על קליבלנד, OKC ו….. מכבי חיפה בהכנה. ואז העונה התחילה וממפיס חטפה על הראש- 50 מגולדן סטייט, 30 מקליבלנד והיה נראה שהיא מתפרקת ושהיא תתחרה עם פורטלנד (עכשיו זה נראה מצחיק) על בחירה ראשונה. זה לא קרה והם קצת התייצבו וצברו ניצחונות. ואז גאסול נפצע. ממפיס, שחשבה על הצמרת ברצינות, הידרדרה לתחתית המערב אבל נשארה בפלייאוף בגלל המערב החלש בצורה מפתיעה. אני אומר לכם כבר עכשיו מה יקרה לממפיס: ממפיס עולים ממקום שישי (פורטלנד עוקפים אותם) , פוגשים את אוקלוהומה ועפים בחמישה משחקים. בקיץ קונלי עוזב והדובים הולכים לתרדמת חורף ארוכה, רחוק ממקום שמוביל למשהו.

אבל לממפיס יש עדיין סיבה להילחם על כל נקודה, מפני שעכשיו הם פשוט בושה למועדון. עכשיו מגיע החלק של החזרה לשורשים- ממפיס הפסידו ליוסטון בחצי מאה פחות נקודה, ואפילו יותר גרוע, הם הפסידו ללייקרס. שמעתם נכון, ללייקרס. אבל זאת לא הנקודה. הם משחקים פשוט בלי התלהבות ולחימה ופשוט מביישים את עצמם. אבל אולי הייתי יותר מדי קשה איתם:

השחקן המוביל שלהם בחוץ. הפציעה של גאסול הורידה אותם לקרשים והוציאה להם את הרוח מהמפרשים. אני רק אזכיר שלגאסול יש חוזה מקסימום לארבע שנים שדי סוגר להם את התקרה, ואם גאסול לא יחזור טוב מהפציעה אז הלך על ממפיס, מה גם שהוא כבר לא צעיר בכלל.

קורטני לי הועבר בחלון והם הפסידו שחקן חמישייה משמעותי מאוד שלדעתי היה הדבק של הקבוצה. לא מובן לי למה הם לא ניסו להעביר את קונלי עם החוזה הנגמר בקיץ. הם עושים כאילו חצי טנקינג וזה לא עובד. תחליטו כבר על אסטרטגיה!!!!

אז אתם הבנתם כבר שאני מאוד לא אופטימי, ושלדעתי ממפיס היא קבוצה בלי הווה, אבל בכל זאת יש אופטימיות כלשהי, כי שום דבר לא נמשך לנצח, זה הכלל הראשון שההיסטוריה מלמדת אותנו, ונקווה שממפיס יצאו מתישהו מהבינוניות המעצבנת הזאת, לעבר העתיד, ואני לא מדבר על הסינים.

משחקים שנשארו:  טורנטו, אורלנדו, שיקגו, דאלאס, גולדן סטייט, קליפלרס ועוד פעם התאומים מהמפרץ.

לוח המשחקים די קשה, אבל במילא פורטלנד יעקפו אותם, אז זה לא משנה.

מולי

איש של מילים: כותב סדרתי, עורך, מתרגם ופילוסוף של ספורט. אפשר לראות חלק ממה שפרסמתי כולל קישורים ליומן הקורונה ורשימת פרסומים כמו "על ספורט ומהויותיו", "מסע בעקבות אוהדים", "ליקוטי ספורט" ו- "בלוז של תקוות ומורדות - סיפורי קבוצת הניו אורלינס פליקנס 2015-2017" ורבים אחרים... באתר: https://hamuli4u.wixsite.com/muli4u

לפוסט הזה יש 25 תגובות

  1. כיף של פריוויו מהכתב הצעיר ביותר (לדעתי) מכל הכותבים שבין הגולשים המתנדבים.

    תענוג לקרוא אותך.
    בל על ממפיס הסימפטית. קבוצה שמעולם לא הגיעה לשום דבר, ולא נראה לי כלל שמשהו גדול עומד להתרחש ולהשתנות שם

  2. תודה. מעולה.
    הנה סיבה למה אני בעד לשנות את החוק שהקבוצות יוכלו לבחור את היריבות שלהם בסיבוב הראשון.
    נשארו עוד 2 משחקים שמשמעותיים בהקשר הזה –
    אוקלהומה משחקת נגד פורטלנד והקליפרס נגד ממפיס. 2 הפייבוריטיות צריכות לנצח בלי להתקשות מדי. אבל יש סיכוי ששניהם יפסידו כדי לנסות לסדר לעצמם מפגש עם ממפיס בסיבוב הראשון.
    אגב קיים סיכוי לא רע שממפיס בכלל לא תנצח עוד משחקים (אולי 1) ותסיים במקום השביעי או אפילו השמיני.

    אבל אי אפשר לשפוט אותם יותר מדי בחומרה. אני חושב שכרגע יש להם בסגל 2 שחקני NBA לגיטימיים (רנדולף* ובארנס), 2 שהם לפעמים שחקני NBA לגיטימיים (אלן וסטיבנסון) ועוד המון שחקנים מכל מיני מקומות שאפילו בארנס סיפר לא מזמן שהוא לא מזהה את כולם בחדר ההלבשה…
    * כמובן שרנדולף לפעמים משחק ולפעמים לא ולאף אחד לא באמת אכפת..
    ** גם קונלי אמור לחזור אולי מתישהו והוא כמובן שחקן NBA ראוי.

      1. השיטה שאתה תומך בה עם הבחירות לא הוגנת כי היא מפלה את הקבוצות שמדורגות בחלק התחתון של הפלייאוף. הן שיחקו קשה כל השנה בשביל מיקום טוב בטבלה בדיוק כמו הקבוצות בחלק העליון ועכשיו אתה מציע לשנות את השיטה לשיטה שתתמוך בחזקים.
        מה ההגיון?

  3. אני חושב שעם גאסול וזיבו וקונולי הם ימשיכו להיות חזקים מאוד בשנה הבאה. הפציעות השנה גמרו אותם אבל הגרעין שלהם נשאר חזק מאוד

  4. צריך לפרק תחבילה , זיבו מבוגר מדי וגאסול גם לא ילד קונלי בדרך החוצה , טרייד של גאסול זיבו לקבוצה עם שאיפות בוסטון לייקרס

  5. ברק עם יש לך אחים או אחיות בוגרים תשתמש בחבל ההצלה הידוע שבשימוש מזה לפחות 20 שנה(בערך שהייתי בגילך) וקח את העבודה של האח/אחות גדולה ושפץ אותה קלות… בכל אופן כתיבה ממש מרשימה לגילך ועוד להוציא ולייצר עניין סביב הקבוצה הכי אפורה בליגה הופך אותה למרשימה עוד יותר. האמת שאם הפציעות שעברו העונה ובעיקר במחצית השנייה שלה הכניסה שלהם לפלייאוף היא סוג של נס, הקבוצה אולי במומנטום הכי שלילי בליגה, יצטרכו לחשוב טוב בקיץ ולהחליט האם שומרים על הקיים או הולכים לבנייה מדורגת מחדש

  6. מבחינת עבודת השורשים-זה תיק, אבל תאמינו לי שכשתגיעו לתיכון ובפרט לי"א (והלוי, יונתן, גור, איל וגלעד יכולים לאשר לכם את זה) יהיו הרבה יותר עבודות כאלו. אם יש לכם אחים גדולים, פשוט תעתיקו מהם את כל מה שקשור למשפחה.

    מבחינת הגריזליס-הם סובלים מהרבה פציעות ולדעתי זה בעייתי לשפוט אותם עכשיו, ואין להם סיבה לעשות טנקינג כשהם עם רגל וחצי בפלייאוף. יפה לראות את סטפנסון פורח מחדש שם, אבל זהו בגדול. אני מסכים איתך שהם צריכים לעשות הרבה מאוד חשיבה לקראת העונה הבאה.

    ויומן מצויין שמסיים סבב איכותי של יומני גריזליס, נשמח מאוד אם תמשיך לכתוב על הקבוצה בפרט ועל נושאי NBA בכלליות.

    1. רועי חכה לי"ב אם אתה חושב שי"א קשה למרות שהרפורמה של פירון באמת גרמה לזה שתעשו הרבה יותר עבודות מאיתנו. (אני השנה בי"ב)

  7. רגע, מקטרים על בית ספר ולא קראו לי? לא יפה 🙂
    ברק, הרבה הערות שוליים והרבה נספחים, שיהיה בהצלחה ותזכור שמותר להמציא עובדות, זו הרי המשפחה שלך ולא של המורה.

  8. כיף של יומן על הקבוצה הכי אבודה בליגה (אולי אחרי ברוקלין). הסיבוב הראשון שלהם בפלייאוף יהיה הכי משמים מבין כל הסדרות.
    עצם זה שהם יהיו בפלייאוף ולא על הקשרש מהווה תעודת עניות למערב.

  9. ברק כל הכבוד, אתה מצטרף לקאדר מרשים של כותבים צעירים ומוכשרים ( הרבה יותר ממה שאנחנו הזקנים היינו בגילכם).
    חבל לי על ממפיס אבל בחיים לא תמיד יש צדק

כתיבת תגובה

סגירת תפריט