על היצע, ביקוש והאריסון בארנס / גלעד

על היצע, ביקוש והאריסון בארנס (או "למה בארנס יקבל הקיץ חוזה ענק") –

קצת רקע – שחקן שנבחר בסיבוב הראשון בדראפט מקבל חוזה ל-4 שנים אחריהם הוא הופך ל"שחקן חופשי מוגבל" ה"מוגבל" הוא הקטע המעניין. כשחקן חופשי כל קבוצה יכולה לשלוח לו הצעות ולדבר עם הסוכן שלו על מעבר קבוצה אבל לקבוצה שבחרה בו בדראפט יש זכות להשוות את ההצעה (וזה מה שקורה בדרך כלל בשחקנים שקבוצות מעוניינות לשמור). אגב – אם השחקן לא רוצה להשאר בקבוצה יש לו את הזכות לחתום על עוד עונה בחוזה רוקי ובסופה הוא חופשי לגמרי אבל זה מאוד נדיר ולא זכור לי שחקן משמעותי שעשה את זה מהמון סיבות.

אז בארנס נבחר בדראפט 2012 (יום אחד בעוד הרבה שנים מישהו יכתוב כתבה מאוד ארוכה על הסיפור עם הדראפט הזה והווריורס ואין הוא הפך אותם לקבוצה הטובה בהסטוריה בזמן קצר מאוד) והעונה הוא מסיים את החוזה והופך לשחקן חופשי מוגבל. (ניוז פלאש – שחקנים משמעותיים אחרים מדראפט 2012 – דייוויס, לילארד, גילכריסט, הנסון וטרנס רוס כבר חתמו על הארכת חוזה בעונה שעברה והם יכנסו אליו החל מהקיץ. ביל, דראמונד, פורנייה ואזילי כנראה יקבלו הארכת חוזה כל אחד לפי המתאים לו. בסיבוב השני החוזים קצרים יותר ככה שגרין, מידלטון, קראודר ובארטון [מדהים שכל אלה היו בסיבוב השני של דראפט שדיון וויטרס נבחר בו רביעי] קיבלו את החוזים שלהם עונה שעברה). הווריורס ירצו להחתים את בארנס (בהנחה הסבירה שדוראנט לא מגיע) על חוזה חדש אבל קשה לי להאמין שהם יסכימו להשוות לכמות הכסף שהוא צפוי לקבל משתי סיבות –

  • חדר ההלבשה – איך אתם חושבים שדריימונד גרין יקבל את זה אם בארנס יקבל חוזה משמעותית גדול משלו? (והוא יקבל).
  • זה יהיה יותר מדי. כנראה שרוב השחקנים החופשיים הקיץ יקבלו הרבה יותר כסף ממה שמגיע להם בגלל עליית התקרה והשוק הדי קטן סך הכל.

והנה דברים שבטח עוברים בראש של בוב מאיירס בעד ההחלטה להשוות –

  • חדר ההלבשה יסתדר. אחרי הכל סטף (עדיין) מרוויח "רק" 12 מליון ואם הוא יוכל להתמודד עם החוזה המסתמן של בארנס גם דריימונד יוכל.
  • הם צריכים אותו. אין הרבה שחקנים בליגה עם סט היכולות של בארנס [על זה בהמשך] וקשה להאמין שאיגודלה יסחוב דקות של סטארטר לאורך עונה של 82 משחקים.

אבל למה שהוא יקבל כל כך הרבה כסף בכלל?

שאלה טובה. אז מה האריסון בארנס עושה כדי להרוויח כל כך הרבה כסף?

  • הוא שומר מעל הממוצע על עמדות 2-4.
  • הוא לא נפצע – אם הוא לא יפספס משחקים עד סוף העונה אז הוא יסיים אותה עם 19 משחקים מוחמצים בקריירה. היכולת להשאר בריא היא תכונה מאוד חשובה בליגה השוחקת והמתישה של היום.
  • הוא קולע שלשות – העונה הוא לא חזר טוב מהפציעה (הכי משמעותית בקריירה בפער) אז אתייחס לעונה שעברה בה הוא קלע מעל 40% מחוץ לקשת. מכובד לכל הדעות.
  • אפסייד – אני יודע שהרבה מכם לא אוהבים את המילה הזו אבל יש סיכוי שבקבוצה פחות טובה שבה הוא יהיה יותר מהאופצייה הרביעית/חמישית בהתקפה הוא יוכל לגדול לתוך תפקיד הכוכב שיועד לו לפני שהגיע לליגה ולהפוך לאופצייה שנייה/שלישית בקבוצה טובה בעתיד.
  • הוא עדיין צעיר מאוד. עוד לא בן 24 ואין סיבה שהוא ירד משמעותית ביכולת במהלך החוזה.
  • יש לו טבעת (אולי גם שתיים בסוף העונה) וזה תמיד דבר שרוצים בליגה הזאת.

והסיבה הכי חשובה היא כמובן שכמעט לכל הקבוצות יהיה המון המון מקום בתקרת השכר בשבילו.

אני גם אוסיף שבעונה שעברה, בגיל 29 ועם תקרה נמוכה יותר דמארה קארול קיבל חוזה ארוך ונחמד מאוד על משהו באיזור ה-15 מליון לשנה (ואז הוא נפצע ועדיין לא חזר ויש דיווחים שהוא עלול לא לחזור בכלל העונה אבל זה לא העניין).

עכשיו תחשבו על הקבוצות שיכולות להעזר בבארנס.. – כולם!

טוב, כמעט כולם, יש מעט קבוצות שלא זקוקות לקומבו-פורוורד שיסתדר הגנתית גם עם חילופים ומרווח מעולה את המשחק.

אבל לרוב הקבוצות בליגה הוא יתאים מעולה ולרוב הקבוצות יש המון מקום מתחת לתקרת השכר, מקום שאין מי לשים בו אחרי שהכמה שחקנים הבכירים מבארנס ימצאו לעצמם קבוצות.

אז יותר מ-10 GMים ישבו כמה ימים לתוך שוק השחקנים החופשיים, יסתכלו על כל הנתונים שכתבתי למעלה ועל עוד אחרים ויחשבו לעצמם "למה לא בעצם?" לפני שהם שולחים לג'ף שוורץ (הסוכן של בארנס וגם של כמות יפה של שחקנים [חלק מהם גם טובים] אחרים.) טיוטת חוזה על 80+ מליון דולר לארבעת השנים הקרובות (המקסימום שלו הוא 90).

אז הנה. כשההיצע הקטן והביקוש גדול גם האריסון בארנס יכול לקבל חוזה מקסימום.

וכמו שאמרתי, זה באמת לא מגיע לו אבל הוא שחקן מצוין.

לפוסט הזה יש 77 תגובות

  1. אחלה פוסט ובהחלט נקודות מאוד מעניינות שאתה מעלה.
    המשכורת המסתמנת של בארנס יכולה להיות בדיקה אמיתית להצהרות ה"גיבוש" של הווריורס. קבוצה היסטורית הם יישארו בכל מקרה, אבל יכולת להתגבר גם על מכשולים כאלה יכולה להיות ההבדל בין קבוצה שתיצור שושלת לבין עוד פוטנציאל מבוזבז בגלל אגו (כמו לייקרס 00-03 שיכלה לשלוט בליגה עוד כמה שנים טובות).

    1. זה לא אגו. בארנס עושה את התפקיד שלו אבל הוא רוצה כסף (כמו כולנו) ואני בטוח שהוא גם לא יתנגד לשדרוג מאופצייה רביעית לשלישית או שנייה. לא רואה סיטואציה שמוצע לו חוזה, הלוחמים מציעים לו אחד נמוך יותר משמעותית (אולי קרוב יותר לערך האמיתי שלו) והוא יחתום על זה של הווריורס.

      1. אולי לא הבהרתי את עצמי טוב – אני לא טוען שבארנס לא בסדר כי הוא רוצה שדרוג בשכר. האגו שיעמוד למבחן הוא של שאר השחקנים

  2. 1. אצל לברון הכל פי אר ואין סיכוי שהוא יפרוש-בלי אליפות (שהוא צריך לזכות בה כדי להוריד את הכוכבית מהגב) ואז גם גלי נבחרת זה פגיעה רצינית בלגסי שהוא מייחל לה.
    2. מסכים עם מה שכתבת וזה כנראה גם מה שיהיה אבל תזכור שחוזה זה לא רק כסף(לחלק).
    זה גם מיקום של הקבוצה (גיאוגרפית) טיב הקבוצה, טיב השחקנים שמשחקים שם, השמחה בחדר הלבשה, סיכוי ממשי לאליפות ועוד ועוד.
    כלומר נכון שכסף זה אחד המניעים היותר משמעותיים בחוזה אבל יכול להיות שבשביל בארנס ההזדמנות לשחק עם חברים בקבוצה היסטורית ולזכות באליפות ינצח את העניין.

      1. גלעד פרסם גם פסקה על לברון והסיר אותה לאחר שחלק מהמגיבים כבר הגיבו.
        בהחלט דוחפים אותו ואת קאבס יותר מדי לכל מקום (לדוגמה: ביום שהם לא שיחקו דובר עליהם בקדימון ב-3 משחקים שונים 🙂 ), אבל לא הפעם.

  3. אחלה פוסט, ולדעתי אפשר היה גם להוריד את הקטע על לברון ולהקדיש אותו כולו לבארנס.

    אגב, אם זכור לי נכון, זה לא מה שגרג מונרו עשה (חתם על הארכת חוזה כדי להשתחרר)?

    בכל מקרה, לדעתי המקום של בארנס הוא בגולדן סטייט, ושם הוא גם יישאר, גם אם יקבל הצעה גבוהה יותר ממקום אחר.

    1. צודק פעמיים. הורדתי את הקטע עם לברון הוא באמת הרגיש קצת מנותק מדי. וגם בבדיקה חוזרת מונרו אכן חתם על העונה הנוספת כדי לברוח מדטרויט (אבל זה עדיין נדיר מאוד)
      תלוי כמה גבוהה.
      אם מישהו יציע לו 90 בארבע שנים (מקס) והלוחמים יציעו 80 ב-4 שנים לדעתי הוא ילך על הכסף. טבעת כבר יש לו (אולי אפילו 2 עד סוף העונה) וגם השדרוג המקצועי קורץ.

  4. אם דוראנט לא מגיע למפרץ אני לא רואה מצב שהווריירס לא משווים מה שלא יציעו לבארנס, כולל מקסימום. כל זאת בהנחה שהוא לא מודיע להם במפתיע שהוא רוצה לעזוב.

    1. כמו שכתבתי אני מניח שהם ישוו עד גבול מצוין.
      יכול להיות שהם יכולים להשאיר אותו על חוזה כזה או אחר אבל דריימונד ממש ממש ממש לא יאהב את זה ויכול להיות שעדיף להם דריימונד שמח ולנסות לחפש פתרונות מדריימונד עצבני וכועס ובארנס.

  5. אני די מסכים איתך שהוא כנראה יקבל חוזה גדול בקיץ. מה שכן בחודש האחרון ממש נראה שהוא מנסה להוריד את הערך שלו. אולי הוא רוצה בכל זאת להישאר בווריורס?
    לגבי שחקנים כמוהו תמיד נשאלת השאלה האם הוא נראה טוב ממה שהוא בגלל שהוא משחק בקוצה כל כך טובה או שהוא לא ממש את כל הפוטנציאל בגלל שהוא נמצא בקבוצה כל כך טובה. במקרה שלו קשה לי להחליט.
    חוץ מזה אמרת אפסייד- אז לך תקרא כתבה מהארכיון של מנחם על כמה הלייקרס גרועים .

    1. אני איתך

      זה די הימור, קשה לדעת מה יצא ממנו. אבל כל פעם שהוא זורק מחצי מרחק עם 16 טיקים על השעון, בא לי לשבור את המסך.

      הוא צריך לעבור "סדנת רוע" אצל דריימונד גרין. הפאסיביות שלו מוציאה ממני את כל האגרסיביות..

      אפסייד – …ואני הולך לקרוא כתבה על כמה שהלייקרס גרועה… תענוג.

      גלעד, פוסט מצוין, שיהיה לך גיוס קל, וכשיהיה לך קשה, תמיד תזכור שזה עדיין קייטנה לעומת צבא אוקראינה או משהו כזה..

    2. אני חושב שהוא לא באמת חזר לעצמו מהפציעה ההיא עדיין אבל הקיץ ארוך ולאולימפיאדה הוא לא ילך אז יש לו כמה חודשים רק לעבוד על עצמו ולחזור לכושר שהוא היה בו.
      אני חושב שהוא שווה יותר מאופציה רביעית. לא רואה סיבה שהוא לא יצליח לקלוע שלשות / פייד אוואיס בקבוצות אחרות ואם הוא משפר כדרור הוא יכול גם לקחת על עצמו יותר.

      קראתי את האחרונה על ההפסד ביוטה. מוכן לבחינה 🙂

      הבן השחור – קודם כל תודה רבה. אשתדל לזכור..
      אני חושב שגם הפאסיביות שלו נובעת לפחות בחלקה מזה שהוא רק אופצייה רביעית. היה במשחק הראשון נגד הקליפרס בסטייפלס סנטר (זה שהם חזרו בו ממאתיים הפרש בערך) קטע ברבע הרביעי שהיה לו חסימה על פול. דאנק בצד השני. ואז עוד 2 עצירות על הקליפרס הפכו לשלשות שלו. 8 נקודות בפחות מדקה וממש התלהבתי ממנו אז. אם הוא יכול באופן קבוע לעשות דברים כאלה אין סיבה שלא יצליח.

      1. יכול להיות, אבל לא נראה כאילו זה הולך להשתנות (אופציה רביעית) אלא אם כן הוא באמת ישנה את הגישה. כרגע, הקליעה שלו בבעיה, והוא גם לא מצליח כל כך להגיע ולתקוף את הטבעת. החוסר בטחון שלו בחודשים האחרונים צועק, אולי זה באמת קשור לפציעה.

          1. זה לא שבשלוש העונות הראשונות הוא שמר על יציבות או מגמת עלייה קבועה. גם בין העונה הראשונה לשניייה הייתה נפילה. מאד קשה לי לגבש דעה לגביו.

            1. בין העונה הראשונה לשנייה הוא עבר מהחמישייה לספסל.
              אני פשוט לא רואה סיבה שהוא ירד ביכולת סתם. (וכל קבוצה שתחתים אותו תחתים אותו לחמישייה)

          2. יש מלא סיבות :

            קח אחת – המהפך והמעבר של גולדן מאלופה רגילה לקבוצה היסטורית. עוד קצת משקולות על הכתפיים.. "האם אני ראוי ?"

  6. לבארנס לא מגיע חוזה מכסימום , ואפילו לא קרוב לזה . מילא הירידה ביכולת הקליעה שלו – נניח שזה זמני , למרות שאני לא בטוח – הוא כבר זמן רב מהפציעה של ראשית העונה . אבל הוא אף פעם לא היה ולא יהיה שחקן שניתן להישען עליו כציר של קבוצה. הוא פשוט לא לוקח מספיק אחריות , ונעלם לחלקים ארוכים של משחקים .

  7. העניין עם בארנס בהחלט מעניין.
    ג"ס צריכים לעשות הכל להשאיר את הקבוצה הזאת ביחד, יש להם סיכוי לשושלת היסטורית ועל זה בארנס יעשה קופה גם אם לא 'מגיע' לו את הכסף הגדול.
    מצד שני ראינו בסאגת גרין שגם הנהלת הלוחמים יודעת לעשות שרירים.
    בוא נגיד שהסיפור הזה ימשך כל הקיץ, ובסופו בארנס יחתום שוב במפרץ, כשדוראנט ישמש יותר כלברג' מאופציה אמיתית.

    1. דוראנט הוא לא בדיוק המנוף עליו חשב ארכימדס כשטען שאיתו הוא יכול להזיז את העולם..

      לך תדע.. אולי OKC עוד תיקח אליפות..

    2. אני חושב שיהיה קשה ללוחמים למשוך את זה על כל הקיץ.
      בארנס יקבל חוזה ויחתום עליו ויש זמן מסוים שבו הווריורס צריכים להחליט אם הם משווים או לא.

  8. אחלה פוסט ואתה כותב מצוין

    כמה הערות קטנות:

    – אני חושב שהמשמעות של הביטוי ״יותר/פחות ממה שמגיע לו״ עומדת להשתנות בצורה דרסטית. אתה רמזת על זה בעצמך, זה פשוט יחסי להיצע והביקוש (ועוד כמה דברים..). בעקבות הקפיצה ז בלתי נמנע שהמון שחקנים עומדים לקבל סכומים ש״לא מגיעים להם״ וכמובן גבוהים יותר משחקנים הנחשבים לטובים יותר. בעוד כמה שנים זה יתיישר שוב, אבל אני חושב שהתפיסה צריכה להשתנות כי כעת יש הגדרה אחרת למה מגיע ומה לא.

    – היה אזכור לעניין הגיבוש. לא מכיר את בארנס, אבל מה שאני כן מכיר זה שהליגה הזו ב 99% מהזמן זזה על כסף. אפשר לאהוב את זה ואפשר שלא, אבל זה הגלגל הראשי המניע את הנפשות הפועלות. וגם אם בארנס הוא מקסים והכל, ונורא ירצה להשאר בג״ס, צריך לזכור שכרגע התחזית היא שהקפיצה אמורה להוביל תזוזות שחקנים משמעותיות (החל מ) השנה ולכן GM רציני צריך לחשוב קדימה – אבל כך גם השחקן. כוונתי היא, שבהנחה שבארנס ימשיך להיות אופציה 4-5 בהתקפה, אולי באמת עדיף לו להיות במקום אחר בו יקבל אולי יותר כסף וגם יוכל לנסות לממש את הפוטנציאל שלו יותר.

    – ניוז פלאש ולא פלאש ניוז 🙂

    1. והמון שחקנים גדולים הולכים לנשוך את השפתיים למראה המשכורות הלא מאוזנות בעליל שהולכים לקבל חבריהם שהשכילו לא להפצע..

    2. לגבי הכסף – אני חושב שלפני שזה יחזור לקדמותו יהיו המון שחקנים שיקבלו הרבה מאוד כסף ויותר מדי גם לפי התקרה החדשה.

      מסכים לגבי הגיבוש והכסף.

      1. צודק לגבי "הרבה מאוד כסף",

        "יותר מדי" – זה לדעתי כבר עניין של טעם. (אני לצורך העניין מסכים איתך שזה הרבה יותר מדי…)

  9. כמו לברון וההחלטות שלו, אבן הדומינו הראשונה שתפיל את היתר זה קווין דוראנט.
    אם אכן kd יעשה את הלא ייאמן ויעבור לווריורז, בארנס בחוץ. נדמה לי שיצטרכו גם להפיל את איגי, לפחות.

    1. לעניות דעתי אין סיכוי קל שבקלים ש KD אשכרה יגיע לג"ס.

      ואם כן, זו תהיה החלטה לא נבונה. מגניבה, סנסציונית, אבל לא נבונה. בעליל.

      אשמח לחידוד כוונתך ב"אבן הדומינו שתפיל את היתר". אתה אומר בעצם שאם יעבור לג"ס אז זאר השחקנים ייראו ומה…?

  10. בשביל 80 מיליון $$ הייתי גם מתחתן אתו ואפילו מחליף את שם המשפחה שלי לבארנס. אפילו לבארנסבארנס אם הוא היה רוצה 🙂

  11. לא אוהב אותו על אף שמסכים בנוגע לסט היכולות שלו. יש תמיד תחושה שכדור שמגיע אליו נעלם כמו בחור שחור ויוצא מהידיים שלו רק לכיוון הסל.
    1.5 אסיסטים ל28 דקות משחק בקריירה לא ככ גרוע לפורוורד אבל ככה זה נראה כשאני צופה בו

    1. אתה טועה איתו.
      הוא לא פוינט-פורוורד או משהו אבל משתתף יפה בהנעת הכדור ולפעמים כשניסו להחביא עליו גבוהים בזמן ששמו על גרין כנפיים הוא עשה עבודה יפה עם קרי בפיקנ'רול.
      בדרך כלל הוא לא מוסר כי הכדור מגיע אליו אחרי שקרי ודריימונד כבר עשו את החלק שלהם ולו נשאר לזרוק את השלשה הפנויה.

  12. יש המון קבוצות שיזרקו לו מקסימום ולו רק בשביל לדפוק את הווריורס מבחינה כספית. ואם טריסטן קיבל 85 גם בארנס יכול.

  13. לדעתי, הדברים אינם כה חד משמעיים.

    כולנו יודעים שקבוצות אליפות, קבוצות עם מגה סטאר עילאי, נוטות למשוך אליהן כל מיני דיוויד ווסט ושאר שחקנים שכבר הרוויחו מספיק ועכשיו בעיקר רוצים צ'אנס להילחם על אליפות. הנקודה הזו, אגב, מציגה את TT והחוזה המופרך שקליבלנד נתנה לו, באור עוד יותר מגוחך. ונכון שאצל שחקנים צעירים הנקודה של עוד קצת ג'ובות כן משחקת, ו/או סתם להיות האלפה דוג בקבוצה אחרת – כמו ג'יימס הארדן, אבל אני חושב שיש לגולדן סטייט מרווח תמרון יותר גבוה, מאשר צורך אוטומטי להשוות כל חוזה מקסימום שיופנה לבארנס. יתכן שהוא יסכים לחתום על חוזה נמוך יותר כדי להישאר בקבוצת אליפות, ויתכן שתהיה להם אפשרות לצרף שחקן מספיק איכותי אך לא ביוקר – עד כדי שוויתור על בארנס יהיה פחות משמעותי – אפשרות רלוונטית עוד יותר כשלוקחים בחשבון שסטף 'קוץ בתחת' קארי, משפר את השחקנים לידו.

    1. כמו שאמרתי. קשה מאוד להאמין שהוא יסכים לקיצוץ משמעותי במשכורת בשביל אליפות (אחרי הכל כבר יש לו טבעת/או אפילו 2) והוא בניגוד לווסט או אלן גם צעיר מאוד ומעדיף לעשות את הכסף הגדול עכשיו כשהוא עומד להכנס לשיאו.

      1. קודם כל: תודה על המאמץ להגיב!

        אני מסכים שהוא לא רלוונטי לחוזה ווטרנים כמו ווסט, אבל כן תוהה האם האפקט הזה לא יכול לשמש בתור משהו שקצת יוריד אותו מהעץ של המקסימום, לחוזה ביניים שפוי יותר מבחינת הפיי רול של גולדן, ומבחינת ההיררכיה במשכורות מול שחקנים מרכזיים יותר ממנו.

        כמו גם, מציג את הנקודה שהרבה מבארנס זה בכלל ה'קוץ בתחת' קארי, שמושך אליו המון תשומת לב מההגנה ומאפשר לאחרים לידו לתת הרבה יותר – ולכן כשאנחנו חושבים על שחקן אחר במקומו למקרה שהוא באמת יחליט ללכת על מקסימום וגולדן לא תרצה להשוות, אנחנו יכולים לדמיין על אפשרות משודרגת ביכולת של השחקן הזה, כשישחק ליד קארי.

        1. אני לא יודע. דמיין שאתה בסיטואציה שלו. אליפות כבר לקחת. אתה חלק מאחת החמישיות הטובות בכל הזמנים (חמישיית המוות) וחלק משמעותי בקבוצה הסטורית בכל קנה מידה.
          אבל.. אתה בצל של שני קלעי השלשות הטובים בעולם ושל דריימונד גרין שקשה לתאר אותו.
          עכשיו בקיץ אתה מקבל את החוזה הגדול הראשון שלך (כמובן שגם חוזה רוקי הוא המון כסף במונחי בני אדם רגילים אבל לשחקני NBA זה לא נחשב הרבה). אני מניח שבמקומו הייתי מעדיף להמשיך בגולדן סטייט אבל לא הייתי מסכים לרדת מה-20 מליון לשנה שהוא יכול כל כך בקלות לעשות בכל מקום אחר.

          לגבי "אפקט סטף" שאתה מדבר עליו. הוא תקף מבחינתי רק בהתקפה כשבהגנה ממילא אין הרבה שחקנים שיכולים לשמור מעל הממוצע על שחקנים מכמה עמדות וגם לקלוע את השלשות החופשיות שהם מקבלים בזכות קלעיי ה-3 ההיסטוריים שיש להם בקבוצה.

          1. זה לא שאתה לא צודק, כי כמובן שכן. גם נקודת ההגנה נכונה – בטענה שלי כלפי האפקט של קארי.

            אבל נניח במקום 20, 'רק' 12 – ולהישאר בקבוצת אליפות. יש המון הגיון בבחירה בעשרים, ( 😉 ובמיוחד לנוכח האיי קיו המופלג שכל מיני לטרל ספריוול הראו כלפי הצד הפיננסי של הכדורסל שלהם), אבל לא אוכל לומר שאפול מהכסא, ואני מניח שגם אתה לא, אם אשמע שתמורת חוזה כזה, שבסך הכל גם הוא הופך אותו למולטי מליונר – הוא כן נשאר בדאבס.

            1. אני מאוד אופתע אם הוא יקח חוזה של 12. אם כן אז תואר ה-GM הטוב בליגה עובר בלי למצמץ לבוב מאיירס.
              אני חושב שסכום שלא יפיל אותי מהכסא אם הוא יחתום בווריורס הוא משהו כמו 16-17 מליון לשנה שזה האיזור שבו גרין וקליי חתומים (אבל עדיין אופתע). פחות מזה ומאיירס מקבל את כל הפרסים..

  14. הוא יכול להיות בקלות מספר 2 בכל קבוצה, זה פשוט עניין של מספר כדורים שיקבל ובטחון שיעלה, הוא גם עדיין יכול להפוך לסופרסטאר אין כלום שחסר לו במשחק. זה ממש לא בגלל היצע וביקוש הילד תותח והוא עוד יראה את זה.

  15. פוסט מצוין על נושא מעניין וחשוב.
    אתחיל מזה שזרקת אותי 10 שנים אחורה בערך כשג'ו ג'ונסון העדיף א צ הכסף הגדול של אטלנטה ולא חתם בקבוצה הנפלאה של נאש ופיניקס והאבידה שלו היתה גיים ציינגר במערב באותן שנים.
    אני חייב להגיד שאני לא מחזיק מבארנס שחקן שיכול להוביך קבוצה וגם לא מספר 2 בקונטנדרית עתידית. הוא קלעי סביר עם משחק גב לסל נחמד, שומר טוב ולא יותר מכך אבל הבעיה הכי גדולה שלו היא היעדר היכולת ולקחת כדור לסל וכך ליצור לעצמו ולאחרים. אם היה קלעי חוץ טוב יותר היה יכול לפצות על כך אבל בלי זה הוא נשאר שחקן טוב ולא מעבר.
    זה לא אומר שהוא לא יקבל את החוזה הגדול אבל מביינתי הוא לא עולה על מרקיף מוריס למשל או שחקנים בלבל הזה.

    1. הוא כן יודע להוריד כדור לרצפה ולעקוף פאוור פורוורדים עם הדריבל. אבל זה באמת תחום שהוא יצטרך לשפר כדי להפוך לחלק משמעותי יותר בקבוצה טובה.

  16. תודה על הפוסט גלעד ושפשוף נעים 🙂
    אפלטון, איזה סאגה היתה עם גרין בקיץ? נראה לי שהוא חתם די מהר, לא?

    1. לא היתה כל סאגה בקיץ האחרון מול גרין . הוא חתם מהר .
      אפלטון התבלבל כנראה עם הסאגה שהיתה מול בארנס , שרצה יותר ממה שהוצע לו ובסוף הצדדים לא חתמו.

    2. יכול להיות שהתבלבלתי, קורה לא מעט לאחרונה (הגיל??), משום מה זכרתי סיפור חתימה ארוך וממושך עם גרין, יכול להיות שזה היה בארנס. ואולי בכלל תומפסון מקליבלנד…

  17. אולי כדאי להתייחס גם לחלופות אפשריות לגולדה במקום בארנס (לא kd. משהו יותר צנוע, ריאלי וזול). גם זה שיקול.

  18. בעיניי היעילות של בארנס נובעת מהקבוצה שבה הוא משחק. אם באמת יש לו אספירציות להיות שחקן שני בהתקפה בקבוצה הבאה שלו, נגלה גרסה נוספת של רודי גיי. הרבה זריקות מחצי מרחק, רובן אחרי כדרור. יהיה שחקן של 20 נקודות באחוזים רעים. בדיוק סוג השחקנים שג'נרל מנג'רים נמנעים מהם בשנים האחרונות.
    הסיכוי שלו לחוזה גדול, היא העובדה שהכדור לא נמצא אצלו ביד, והוא רק שחקן משלים. כשיהפוך להיות סופרסטאר, הערך שלו ירד פלאים.

  19. כתבה מעניינת על אחד הנושאים המעניינים של הקיץ הקרוב, בעיקר אם תהיה עוד אליפות.

    אני מאוד אוהב את בארנס, הוא שחקן די שלם לטעמי וכשהוא אופציה רביעית-חמישית בהתקפה הוא פריבלגיה שאין להרבה קבוצות. אני התלהבתי ממנו בפלייאוף הפריצה של הווריורס כשהיה שחקן חמישייה והיה מצויין, אח"כ באה הנפילה כשאיגודלה נכנס לחמישייה ואת סיפור העונה שעברה כולם מכירים.

    אסור לשכוח שגם את העונה הזאת הוא התחיל בצורה פנטסטית, קלע באחוזים מעולים מעבר לקשת והרכב הסמול בול של הווריוס פשוט קטלני כשהוא ואיגי בריאים.

    מה שיותר מעניין הוא השילוב של בארנס ואזילי. מישהו באתר כתב על זה מתישהו העונה שג"ס לא תוכל להשאיר את שניהם בעונה הבאה(בהנחה ששניהם יקבלו הצעות גבוהות), והנה אזילי פצוע כמעט כל העונה ולא ברור אם יחזור ובארנס לא מצליח לחזור לעצמו אחרי הפציעה.

    יהיה מעניין לראות איך בארנס יתפקד בפלייאוף כי אם הוא יחזור לעצמו הם אלופים ודאיים (בהנחה שכל השאר בריאים) ואם הוא ימשיך ביכולת הלא טובה מהתקופה האחרונה זה יקשה מאוד כשיצליחו לסגור שניים מבין קרי-גרין-תומפסון.

    1. נגד יוטה היום (ראיתי רק תקציר מורחב) הוא היה לא רע בכלל ואולי זה סימנים טובים.
      אני כתבתי על בארנס ואזילי (ועדיין יש סיכוי שמישהו יזרוק על אזילי חוזה של איזה 12-13 מליון רק בשביל הפוטנציאל אבל זה נשמע פחות סביר כרגע באמת)

      1. תודה מנחם.
        אכן הוא היה יותר טוב נגד יוטה אבל גם שם שים לב- בעיקר במיד ריינג'. מהשלוש עמד על 1/8 אם אני לא טועה, אבל הוא בהחלט במגמת שיפור במשחקים האחרונים.

        מה שעוד אני אוהב אצלו זה שלמרות שהוא מתקשה בקליעה הוא עדיין שומר נהדר והוא ריבאונד התקפה לא מספיק מוערך לדעתי. אני לא בדקתי מספרים אבל אני רואה העונה את כל משחקיה של ג"ס והוא לוקח כל משחק 2-3 כ"ח בהתקפה לדעתי לפחות בתקופה האחרונה ומביא המון האסל למרות האופי השקט

  20. הצעות להחליף את בארנס (בהשראת יוסלה) –
    מבין השחקנים החופשיים אין הרבה. אלה שכן עלו לי מעיון בטבלה –
    באטום
    פרסונאס
    ג'ף גרין אולי (אבל בקליפרס הם ניסו לתת לו תפקיד דומה והוא ממש גרוע שם)
    מרווין וויליאמס (כמעט מושלם רק שהוא מבוגר)
    לאנס תומאס מהניקס אולי
    זהו בערך קשה למצוא אנשים שעושים את מה שהוא עושה.

    1. אני מסכים עם המסקנה שלך – קשה למצוא שחקן עם סט היכולות שלו. לכן הגיוני יותר לדעתי שיוותרו על אוזילי, שחקן מוגבל יותר, ורסיטלי פחות ובר תחליף – שימצא שכר בן שמונה ספרות בקבוצה אחרת.

      באשר למועמדים:
      באטום – ירוויח לדעתי כמו בארנס, אז המטרה לא הושגה.
      פארסונס – פציע, חלש בהגנה ויקרן.
      גרין – רך, כבוי ופשוט לא אפקטבי כבר שנים ובשלל קבוצות. אני לא מבין למה ממשיכים לצפות ממנו למשהו רציני.
      וויליאמס ותומאס נראים לי כמו ירידה אקוטית ביחס לבארנס, לא?

  21. הסיפור של בארנס הוא מאד מיוחד לדעתי: משום מה הוא חלק חשוב ביותר בכימיה של גולדן סטייט. הכנס אותו לסקרמנטו או אטלנטה, והוא ייעלם בין ה-12 כשהוא הופך לשחקן רוטציה של 15-18 דקות.
    בווריורס הוא התבלין (טבלין?) שעושה את המרק. בכימיה של הווריורס הוא חלק השווה הרבה יותר – הרבה יותר – מיכולת הנטו שלו כשחקן.
    אז לדעתי הם חייבים לעשות הכל להשאירו בקבוצה.

    1. לא מסכים.
      איך אתה יודע שאם לא היה בקבוצה אחרת והיה מקבל נפח גדול יותר של זריקות לא היה הופך לאחד השחקנים הטובים בליגה בעמדתו?
      אין כמעט קבוצה בליגה שהוא היה הופך בה לשחקן ספסל של פחות מ-20 דקות.

  22. גלעד כתבה מאוד יפה, תודה.
    לדעתי יש אלמנט נוסף שלא ציינת, אלמנט שמעלה את הסיכויים של בארנס להשיאר בג״ס:
    בארנס מעוניין בכמה שיותר כסף, אך הוא ימשיך להכניס המון כסף כנראה גם בסוף החוזה הבא (בגלל שהוא צעיר ובריא). אם הוא יעבור לקבוצה שלא תדע ״למקסם״ את היכולות שלו (כפי שכתבת יפה על אלמנט ה״אפ-סייד״), אז הוא לא ייזכה בחוזה מקסימום נוסף בגיל 28/29.
    הארכה שלי- ג״ס יצעו לו חוזה דומה מאוד לחוזה של גרין ושל תומפסון, ובארנס יישאר בג״ס.
    לגבי אזילי, אין לי ספק שהוא יוחתם בג״ס.

    1. מי אמר שהוא לא יפצע או ירד ביכולת שלו גם בג"ס (למרות מיקסום היכולות). זה די קרא אצל דיוויד לי שלא בא לידי ביטוי ובסוף נחתך (וגם בבוסטון לא בא לידי ביטוי עד שעבר לדאלאס).

      אסור לשכוח שבארנס יודע מה זה להיות כוכב, הוא היה השחקן המוביל של צפון קרולינה ודיברו עליו אז כעל עילוי, ככה שתמיד יכול להיות פה סוג של מקרה הארדן – שחקן שמרגיש שהוא שווה יותר (ואני בספק שהוא יקבל מקסימום מג"ס) ורוצה להוכיח שהוא מסוגל להוביל קבוצה.

  23. סאגה מעניינת! לדעתי זה לא תלוי בגולדן סטייט אלא בחוזה שיקבל משאר הקבוצות והחלטתו.
    הרבה יציעו לו חוזה גדול וגודלן סטייט לא יוכלו להשוות לדעתי אהל יש סיכוי גדול שהוא יעדיף עוד טבעות ולהישאר….

    תודה גלעד

  24. שחקן פיזי עם ידיים זריזות, היה טוב בגמר שנה שעברה. יקבל 20 מליון לשנה לפחות בחוזה הבא בוורירס או במקום אחר

  25. הבלתי נפצע הזה שיחק העונה 40 מתוך 69 משחקים, עקב פציעה.
    באותם חודשי היעדרות לא נראה שינוי משמעותי ביכולות של הקבוצה.
    בסופו של דבר, כמו שמנחם כתב, בארנס במערכת של גולדן סטייט הוא שומר מגוון עם יכולות אחד על אחד טובות. על דבר כזה לא משלמים מקסימום וגם לא קרוב. על דבר כזה בארנס והסוכן יגיעו לשולחן המו"מ בנחיתות וייאלצו להתפשר או לקוות שיימצא אידיוט מחוץ לגולדן סטייט את הכסף שבארנס וגלעד חושבים שהוא שווה.
    הוא יתפשר על 10-12 מיליון לעונה או יעזוב.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט