מאז היומן הקודם –
נצחון יפה על הספרס (בלי קוואי), הפסד לגולדן סטייט (נו מילא), נצחון ב-40 הפרש על הסאנס (אחלה), הפסד מטמטם לנגאטס (באמת?), נצחון נחמד על הקינגס (פול עם 40 ו-13), נצחון סתמי על הנטס, קאמבק מדהים לנצחון יפה נגד אוקלהומה (מעולה), הפסד ביתי מעצבן לאטלנטה (למה?), נצחון קל על המאבס (דיאנדרה עם 23-20 נגד הכמעט אקסית), הפסד לת'אנדר (ווסטברוק בטריפל דאבל פסיכי), נצחון סתמי על הניקס, תבוסה ביתית מול הקאבס, הפסד משכנע לספרס (הפעם עם קוואי), נצחון משכנע על יוסטון (שוב דיג'יי, פול ורדיק מצטיינים).
סה"כ 8 נצחונות ו-6 הפסדים.
עכשיו בואו נגיע לעיקר. כריס פול.
איך אפשר להסביר כמה הוא חשוב לקליפרס האלה? ננסה ככה.
המשחק נגד הספרס נגמר בהפרש 21 לטובתם. פול שיחק 33 דקות בהם נצחו הקליפרס ב-2 נקודות. ב-15 הדקות שהוא נח הספרס נצחו ב-23. תחשבו על זה..
בואו נדבר מספרים. יש 2 שחקנים שקולעים כמו פול או יותר באחוזים, קולעים מעל 14 נקודות, ומוסרים לפחות 6 אסיסטים. רוצים לנחש? 2 השחקנים הטובים בעולם. סטף קרי ולברון ג'יימס. אם אני מעלה את קטגוריית האסיסטים ללפחות 7 אז פול עומד לבדו.
מאז האולסטאר הוא אפילו יותר מפלצתי כשהוא קולע מעל 50% מהשדה (שוב מזכיר, רכז) והעלה גם את הנקודות (ל-21.6) וגם את האסיסטים (ל-11.6).
כבר הרבה זמן אני חושב שהוא הגארד השני שצריך להיות בחמישיית העונה הראשונה יחד עם YOU-KNOW-WHO. אני לא באתי לפה לדבר על ווסטברוק אבל פשוט תסתכלו על מה שהוא עשה עונה שעברה בלי דוראנט לעומת מה שפול עושה העונה בלי גריפין ואם עדיין יהיו לכם בעיות עם זה אשמח להתווכח :).
ואם כבר חמישיית העונה הראשונה. למה לא דיאנדרה? יש 4 סנטרים שמועמדים לחמישיות העונה. קאזינס, דייוויס, דראמונד ודיג'יי. כל שלושת האחרים נמצאות בקבוצות חלשות משמעותית מהפלייאוף וחוץ אולי מדראמונד אף אחד מהם לא יהיה בפלייאוף.
מבחינת יעילות דיאנדרה גבוה בהרבה מכולם (קאזינס קולע 44% מהשדה, דייוויס 49, דראמונד 52, דיאנדרה 70). לדעתי הצלחה קבוצתית בהחלט צריכה להשקל בחמישיות העונה וגם אם להכניס אותו לראשונה זה הגזמה בשנייה הוא חייב להיות ואם לא הוא (שוב אחרי שנישלו אותו מהאולסטאר) שוב קופח.
חוץ מזה חדשות טובות מכיוון בלייק גריפין שאמור לחזור בקרוב. המקום הרביעי כבר די סגור אצל הקליפרס ומשם המפגש עם כל מי שעלולה להיות בחמישי יהיה קל מאוד ויאפשר לבלייק עוד קצת זמן לחזור לקצב לפני המפגש עם הווריורס שם הסיכוי אמנם קלוש אבל קיים.
עד סוף העונה –
מסיימים את מסע החוץ עם ממפיס, ניו אורלינס וג"ס (2 נצחונות והפסד), חוזרים הביתה למשחקים עם פורטלנד, דנבר ובוסטון (3 נצחונות), משחקי חוץ נגד מינסוטה ואוקלהומה (נצחון והפסד), משחקי בית נגד הוויזארדס והלייקרס (2 נצחונות) משחק "חוץ" נגד הלייקרס ואז עוד אחד נגד יוטה (2 נצחונות), בבית נגד המאבס והגריזליס (2 נצחונות) ומשחק אחרון לעונה בפיניקס (נצחון).
אם התחזיות (הקצת מוגזמות) שלי יתממשו אולי אפילו לעקוף את אוקלהומה וללכת למצ'אפ יותר נוח על הנייר נגד הספרס יהיה אפשרי.
בונוס – חמישיות העונה שלי (אבל מתווכח כאן רק על מה שקשור לקליפרס) ע"פ 2 גארדים 2 פורוורדים וסנטר.
1 – קרי, פול, קוואי, לברון, ג׳ורדן.
2 – ווסטברוק, לאורי, ג׳ורג׳, דוראנט, קאזינס.
3 – וול/לילארד/הארדן/תומפסון (2 מהם לא הצלחתי להחליט), גרין, אולדריג׳, דייוויס.
*דוראנט ולברון מתחלפים על בסיס כמעט יומי. השיטה עם הסנטרים מטומטמת.
נתי
18 מרץ 2016 07:09:34תודה רבה
מסכים לגבי החשיבות של פול
אני רואה כמעט את כל המשחקים של הקליפרס וברובם הוא יורד עם יתרון וכשהוא חוזר ממנוחה הם בפיגור.אשמח אם מישהו יוכל להרים את הכפפה ולספר באיזה מאזן הקליפרס היו אם מורידים את הדקות שהוא על הספסל.
לא מסכים לגבי דיאנדרה-שחקן בינוני שהאחוזים הגבוהים שלו נובעים מכך שהוא לא יודע לעשות סל בלי הטבעה.יש לו גם אייקיו נמוך והוא שחקן נורא טיפש(יש המון דוגמאות)בנוסף הוא נהנה מרכז על כמו פול שמסדר לו סלים קלים על ימין ועל שמאל-כמעט בכל קבוצה אחרת המספרים שלו יצנחו
גלעד
18 מרץ 2016 08:08:43הקליפרס בלי פול זה סטט' שאני לא יודע איפה יש אם מישהו מכיר מקום שישים פה לינק.
דיאנדרה ממש לא טיפש. הוא לא פאו גאסול אבל הוא מאוד חכם. קח לדוגמא את זה..
https://www.youtube.com/watch?v=gDvSIjEo4yc
נתי
18 מרץ 2016 14:05:30גלעד הוא שחקן ממש טיפש,שים לב בלינק שצירפת שווסלי גונסון מתחיל לרוץ לפני שדיאנדרה העיף את הכדור לעברו-כלמר זה תרגיל מתוכנן שעבדו עליו באימונים ולא הברקה אקראית.
הדוגמא הקלאסית-https://www.youtube.com/watch?v=64OWlQDLFSU
מילא התבלבל עם שעון ה24 אבל תראה כמה זמן לוקח לו לקלוט מה רוצים ממנו.
קח עוד דוגמא-משחק שביעי נגד יוסטון בפליאוף שנה שעברה-רבע 4- הקליפרס בפיגור,פול מוסר לו לבד מול הסל,ובמקום לסיים רגוע ובקלות הוא מנסה לעשות רושם ומחטיא הטבעה לבד..יש לי עוד הרבה אבל אין לי כח לחפש ביוטיוב ונראה לי שזה מספיק.אל תשכח גם את הפארסה בקיץ-שחקן נבון יודע שצריך לשקול טוב טוב ורק אז לקבל החלטה אחרי שהוא 100% שלם איתה ולא יתחרט אחרי כמה ימים
גלעד
18 מרץ 2016 14:30:53יוצא לי לראות הרבה משחקים של הקליפרס כולל זה נגד טורונטו עם האסיסט בג׳אמפ וזה היה הברקה אקראית לפני הג׳אמפ הוא הלך לג׳ונסון ואמר לו משהו (מן הסתם לרוץ).
והרבה פעמים רואים אצלו חסימות (screens) מאוד יפות שהרבה פעמים נראות כמו הברקות ולא חלק מתרגיל
מנחם לס
18 מרץ 2016 16:27:23כריס פול הוא הרכז הטוב בעולם בקבוצה מצויינת.
קרי הוא הרכז הטוב בעולם בקבוצה טובה.
ווסטברוק הוא הרכז הטוב בעולם בקבוצה חלשה.
גור גולן
18 מרץ 2016 16:48:29ג״ס קבוצה טובה רק?
נתי
18 מרץ 2016 18:04:38גור לא הבנת את מנחם.הוא מתכוון שלקבוצה מצויינת פול הכי יעיל,לקבוצה טובה קרי,ולחלשה ווסטברוק
גור גולן
18 מרץ 2016 19:49:24אה אוקיי👍
שי אבן צור
18 מרץ 2016 07:46:42אכבר יומן
כריס פול אכן שחקן אדיר.
עדיין לא רואה – ואני לא היחיד – שלקליפרס יש איזשהוא סיכוי להגיע לגמר המערב
גלעד
18 מרץ 2016 08:10:36כמו שכתבתי הסיכוי קלוש. אבל אם לדוגמא קליי מותח איזה שריר ובחוץ שבוע זה אפשרי.
מומי שאוהב חציל בטחינה
18 מרץ 2016 07:56:49גלעד
בוא נגלה לך סוד על פול , מספרים , מספרים , מספרים
הכל טוב ויפה אבל במאני טיים הוא ישאיר ערמה גדולה של הפרשות באמצע המגרש
שנה שעברה במשחק 7 נגד הספרס מומי חשב שהוא קפץ מדרגה ואז הגיעה יוסטון …. שהיום כולם מבינים שזאת קבוצה בלוףףףף
הקליפרס עד שלא תעשה עונות של 60 פלוס לא יצא ממנה כלום , מה דוק ריברס נתן לקבוצה ? חוץ מחוזה לבן שלו ?? עם דל נגרו הם לפחות השתפרו משנה לשנה
גלעד
18 מרץ 2016 08:14:34מסכים לגבי חוסר התועלת בריברס.
אבל את ההפסד ליוסטון קשה להפיל על פול/בלייק ששיחקו הרבה הרבה יותר מדי בהעדר ספסל ראוי והתעייפו (פול גם היה חצי פצוע)
גור גולן
18 מרץ 2016 08:18:22מסכים עם מומי! פול לא הוכיח את עצמו עדיין כשחקן שהוא אדיר מעבר למספרים. כלומר שהוא מצוין אהל בפלייאוף הוא לא יותר משחקן עם מספרים טובים. חבל שלא הגיע בטרייד ההוא ללייקרס.
גלעד
18 מרץ 2016 08:29:48הורג אותי הקטע שלכם עם מספרים. במשחק כדורסל המטרה שלך היא שהמספר שרשום על הלוח בצד שלך יהיה יותר גבוה מהמספר שרשום על הלוח של הקבוצה השנייה.
אתה אוהב את לילארד וווסטברוק וחושב שהם יותר טובים מפול. למה זה?
מומי שאוהב חציל בטחינה
18 מרץ 2016 08:36:55זה הקטע שלך עם מספרים
כתבת שפול משתפר בנקודות , מספרים , אסיסטים
זה לא חוכמה לתת בראש על חלשים בוא נהיה חכמים בפלייאוף
גור גולן
18 מרץ 2016 11:16:56גלעד אני ומומי בתגובות שלנו התכוונו שאתה מסתכל רק על מספרים…
גלעד
18 מרץ 2016 12:14:39א. זה לא נכון ואני תמיד מעדיף לראות משחק לפני שאני שופט ולמזלי העונה יצא לי לראות לא מעט משחקים של הקליפרס ובטח מספיק כדי להבין את החשיבות של פול.
ב. תאהבו את זה או לא כדורסל זה משחק של מספרים ובטח אם מישהו מוביל את הקבוצה שלו לפלייאוף בלי שחקן טופ 10 בליגה אפשר להחמיא לו על המספרים שלו (ולומר שמישהו שבאותה סיטואציה כמעט בדיוק לא הצליח להוביל את הקבוצה ליותר ממקום תשיעי [למרות מספרים מפלצתיים] יותר טוב ממנו זה קצת מופרך)
שי אבן צור
18 מרץ 2016 13:20:34גלעד,
אתה טוען שהקריסה במשחק מספר שש מול יוסטון נבעה מעייפות? באמת?
בדיוק כשמגיעים לבאר, הלשון רחוקה 5 סנטימטרים מהמים ודווקא אז העייפות הכריעה?
איך אפשר לקבל טיעון כזה? איך???
פול שחקן פנטסטי. אף אחד לא חולק על זה אבל מידן צודק לגמרי במה שכתב. למה שקרה מול יוסטון שנה שעברה אין שום ההסבר מניח את הדעת. רק תירוצים קלושים שאף אחד לא קונה(חוץ מהמעריצים השרופים).
אני זוכר את החוויה שלי מהמשחק. הייתי מת שהקליפרס יסגרו את הסיפור והתפלצתי מהחידלון שנגלה לנגד עיני הלא מאמינות.
גלעד
18 מרץ 2016 13:44:15ברור שזה היה מחדל ונפילה ואין ספק שאף אחד לא יוצא מזה נקי.
אבל פול וגריפין שחקו נגד הספרס ונגד יוסטון המון המון דקות ופול היה חצי פצוע.
אני מאמין שאם גריפין היה משחק 3 דקות פחות בכל משחק הם לא היו נופלים ככה
שי אבן צור
18 מרץ 2016 14:16:59הצלחות תמיד יהיו עדיפות על כישלונות שמלווים בהסברים המשכנעים ביותר.
במקרה הזה ההסברים מגוחכים.
13 דקות לסוף. יתרון 19. בבית! כל מה שצריך ע"מ להגיע להישג הכי גדול בקריירה זה, ובכן, לא להתפגר ואתה אשכרה מתפגר!
לטעון שאם בלייק היה משחק 15 דקות פחות לאורך הסדרה אז זה היה אחרת זה התעלמות מוחלטת ממה שקרה שם.
זה היה מנטלי נטו!
Deal with it!
גלעד
18 מרץ 2016 14:26:37כמו שאמרתי. אין ספק שזה מחדל ושאף אחד לא יוצא נקי.
אני מייחס את זה בעיקר לריברס שלא הצליח לנהל את הדקות כמו שצריך במהלך הפלייאוף (וגם לא לעצור את הקאמבק ההוא של יוסטון)
גור גולן
18 מרץ 2016 08:20:43דאנדרה אובראייטד. לא שחקן שאפשר לבנות איתו קבוצה לאליפות.
תודה גלעד… אתה אוהב מספרים?😉
Berch
18 מרץ 2016 09:06:22דיאנדרה באמת אניגמה
מצד אחד הוא לא ראדון או שני בהתקפה אז היעילות שלו לא נמדדת בשיאה (קזינס, הגבה)
מצד שני עם כריס פול כרכז קל לו יותר (אמארה,, עם ובי נאש)
בקיצור
חבל שלא עבר לדאלאס…. היינו רואים מה הוא שווה.
לדעתי האישית הוא לא משהו. היברט סטייל….
Berch
18 מרץ 2016 09:06:22דיאנדרה באמת אניגמה
מצד אחד הוא לא ראשון או שני בהתקפה אז היעילות שלו לא נמדדת בשיאה (קזינס, הגבה)
מצד שני עם כריס פול כרכז קל לו יותר (אמארה,, עם ובי נאש)
בקיצור
חבל שלא עבר לדאלאס…. היינו רואים מה הוא שווה.
לדעתי האישית הוא לא משהו. היברט סטייל….
Ish
18 מרץ 2016 09:11:16עם כל הכבוד אתה מתבלבל בין אמרה עם ברכיים ואמרה בלי ברכיים.
http://www.basketball-reference.com/players/s/stoudam01.html
עידו גילרי
18 מרץ 2016 10:10:51לאמארה היו פעם ברכיים?
Ish
18 מרץ 2016 09:38:58ג'ורדן לא שחקן שיודע לייצר לעצמו נקודות לבד אבל הוא יודע לסיים מצבים ולבחור את המצבים אותם הוא מנסה לסיים בצורה מצויינת. יש בזה מן החיובי ויש בזה מן השלילי.
מתן גילור
18 מרץ 2016 09:06:24תודה גלעד. אחלה טור. אני בדעתך לגבי מקומו של פול בחמישיית העונה ובכלל לא מבין מה הקשר בין מה שאולי יעשה בחצי גמר מערב לבין מקומו בחמישיית העונה הסדירה.
מומי שאוהב חציל בטחינה
18 מרץ 2016 09:25:03על מה מקום בחמישית העונה ???
למה לא קארי ותומפסון ??
למה לא לאורי ? מספיק כבר עם הסיכומים האלו בסוף שופטים לפי מספר טבעות על האצבע ופול לא שם ולא יהיה שם
מתן גילור
18 מרץ 2016 09:41:55לא בטוח שהבנתי – שופטים מה? שופטים מקום בחמישיית העונה לפי מספר טבעות על האצבע? מודה שלא הבנתי את הקשר.
גם לאורי וקליי ראויים, ואם הייתי חושב שאתה רוצה הסבר יותר מפורט למה פול ולא לאורי/תומפסון, הייתי מסביר, אבל נראה לי שזו היתה שאלה רטורית (אלא אם לא הבנתי נכון ואז קבל התנצלותי).
נדב
19 מרץ 2016 12:57:27מסכים איתך מומי, אין ספק שווסטברוק עדיף ולו בגלל שהוא חבילת מספרים יותר מרשימה. פול היה וישאר צ'וקר שהקבוצות שלו לא הולכות לשום מקום.
צביקה
18 מרץ 2016 09:12:33עם כל החשיבות של פול, אני מזכיר ששנה שעברה (או שזה היה לפני שנתיים)? ללא פול, עם גריפין כשחקן המוביל, קליפרס הייתה מעולה וכולנו דיברנו על בלייק כמועמד מצויין לMVP.
מה שכן, בהיעדרו של בלייק, פול הוא היחיד שמנהל שם את העניינים, לכן הירידה העצומה ביכולת שלהם כשהוא לא על המגרש.
not a bad boy
18 מרץ 2016 09:29:55דוראנט, עזוב אותך לייקרס הרשעים האלה. עזוב אותך הסלטיקס – אותם תשאיר למחלקה לארכיאולוגיה לצורך תיארוך מתי הם היו רלוונטיים. ובוא לשם שינוי במקום הווסטאייברסון הזה, תשחק עם רכז אמיתי שיפנק אותך לא סתם בבונבונים, אלא במפעל לבונבונירות.
דוראנט לקליפרס!
גלעד
18 מרץ 2016 09:34:53לגבי דיאנדרה (היו כמה תגובות אז פשוט אכתוב כאן לכולם) –
70% מהשדה זה לא משהו שסתם קורה.
בחיפוש אחרי העונות עם האחוזים הכי גבוהים מהשדה בתנאי של לפחות 6 זריקות ממוצע במשחק אתה יודעים מה מוצאים?
1 – ווילט צ'מברליין 72-73 – 72.7% מהשדה (בליגה של גמדים כשהוא מפלצת אתלטית)
2 – דיאנדרה ג'ורדן 14-15 – 71% מהשדה (בליגה של היום שכולם מפלצות אתלטיות והיתרון היחסי שלו קטן בהרבה)
3 – דיאנדרה ג'ורדן 15-16 – 70.5% מהשדה
4 – ווילט צ'מברליין 66-67 – 68.3% מהשדה
5 – דיאנדרה ג'ורדן 13-14 – 67.6% מהשדה
יחד עם הגנה מעולה וריבאונד ברמה הסטורית.
גלעד
18 מרץ 2016 09:40:19קריירה דיאנדרה ראשון בפער עצום באחוזי שדה בהסטוריה של הליגה.
עם 66.9 לעומת השני (ארטיס גילמור) עם 59.9.
וכמה שחקנים היו בהסטוריה של הליגה שידעו רק לסיים בטבעת?
גור גולן
18 מרץ 2016 11:16:19זה מה שנקרא הסתכלות רק על מספרים! אם מסתכלים עך השחקן מבינים שהוא לא שווה יותר מקבוצה של שואו ודאנקים. אם לא היה לו את כריס פול שימסור לו לדאנקים הוא היה לא מוזכר בכלל.
ריבונדר טוב והגנה טובה ולא יותר מזה.
עידו גילרי
18 מרץ 2016 11:31:19אני חושב שמה שאתה מנסה להגיד הוא שגלעד מסתכל על המספרים באופן חלקי ולא שלם.
גם לטיעונים שלך גור יש ביסוס מספרי.
גלעד
18 מרץ 2016 12:03:32אז מזל שיש לו את כריס פול..
מה רע בשואו ודאנקים? אני נהנה לראות דאנקים של דיאנדרה ואם הוא עושה את זה עם היעילות הגבוהה בהסטוריה למה לא?
עידו – אם יש לך סטט' שיכולה לתמוך בטיעונים נגד דיאנדרה אני אשמח לראות וללמוד..
עידו גילרי
18 מרץ 2016 12:22:13הוא לא זורק בכלל ממרחק הגדול מ-2 מטר מהסל ורוב מוחלט של הזריקות הם אפילו יותר קרובות. 65% מהסלים שלו מגיעים מדאנק ו-77% מאסיסטים. עוד 16% מגיעים מריבאונד התקפה -וסל. כלומר רק 7% מהסלים שהוא קולע הוא מייצר לבדו.
לא שלדעת להתפנות לקבל אסיסט זו לא מיומנות חשובה אבל היא הופכת אותו לשחקן שתלוי באחרים. כדי להיות שחקן מוביל הוא חייב להיות הרבה יותר מגוון ולהיות בעל מהלכים משלו.
גלעד
18 מרץ 2016 13:53:02ברור שהוא לא מייצר לעצמו והאחוזים היו נופלים אם הוא היה צריך אבל האחוזים הטובים בהסטוריה זה לא מקרה..
והצד החזק שלו זה בכל מקרה לא ההתקפה.
עוד סטט׳ שמעניין לראות זה נקודות כתוצאה מחסימות (screen) שלו קורות
עידו גילרי
18 מרץ 2016 13:59:11אם זה ברור אז נראה לי שגם לך המיקום שלו בחמישית העונה מוגזם.
רק בשביל האנלוגיה, האם בעונה שעברה היחת שם את קייל קורבר בחמישיית העונה?
גלעד
18 מרץ 2016 14:07:33כן המקום מוגזם אבל למי מגיע יותר ממנו?
קאזינס ודייוויס שלא מובילים את הקבוצה שלהם לכלום?
כתבתי כאן כבר שלדעתי החוק של "חייב סנטר" מטומטם. אם זה לא תלוי עמדות או אצלי בשלהיי השלישית ברביעית.
ולא הייתי מכניס את קורבר אבל כאמור זו עמדה אחרת
גור גולן
18 מרץ 2016 14:14:21אתה משווה את הסגל של קליפרס לזה של סקרמנטו וניו אורלינס ? מעבר לעובדה הקטנה שקליפרס נמצאים ביחד כבר 3-4 שנים.
עידו גילרי
18 מרץ 2016 14:15:00אז התשובה היא כן.
כי גם דיאנדרה לא מוביל את הקבוצה שלו. כלומר ההישגים הם לא בעיקר בזכותו.
עידו גילרי
18 מרץ 2016 14:18:59ואם תדחוף אותי לפינה אני אשים גם את טאונס, פאו גאסול, ווצ'ביץ', ודראמונד לפניו
גלעד
18 מרץ 2016 14:24:45גור – אז מגיע להם "פרס" על זה שהם משחקים בקבוצות גרועות?
עידו – נכון שההשגים לא רשומים על שמו אבל לפחות יש השגים.. כל שאר הגבוהים שציינת או הבטיחו כבר שהם לא יהיו בפלייאוף או בספק על הסיכוי שלהם.
לגבי גאסול ווצ׳ביץ׳, לא מובן לי למה להעדיף התקפה על הגנה באופן כ"כ מוחלט..
את טאונס אני מאוד מאוד אוהב ויש לו עונה אישית שלא תאמן מכל הבחינות אבל לתת נציגות לקבוצה עם 20 נצחונות לא נראה לי..
עידו גילרי
18 מרץ 2016 14:30:06בקיצור אתה מעדיף את קייל קורבר.
גלעד
18 מרץ 2016 14:33:54אם התחרות בעונה שעברה היתה בין קורבר לווייד אז כן
עידו גילרי
18 מרץ 2016 14:38:48כן, זו השוואה טובה.
נסכים לא להסכים.
גלעד
18 מרץ 2016 14:48:13וויד זה אפילו השוואה פחות טובה כי מיאמי רוב הזמן כן הייתה באיזור הפלייאוף וכן מגיעות נקודות על זה.. אולי יותר כמו טיי לוסון או משהו כזה.
נתן גולד
18 מרץ 2016 10:06:09אני מקבל את הטענה שלך על פול אבל דיאנדרה?
אתה אשכרה משווה בין התפקיד של דיאנדרה לתפקיד של קאזינס ודייויס? האחוזים שלו בשמיים כי הוא זורק מחצי מטר מהסל. אם דיאנדרה היה צריך ליצור סלים בעצמו האחוזים שלו היו על הפנים. הסיבה היחידה שהאחוזים שלו כל כך גבוהים היא שיש לו רכז מוסר בין הטובים בליגה. גם מבחינת נוכחות הגנתית הרושם שלי הוא שהוא בירידה השנה.
אתה שם לב שיש לך בחמישייה הראשונה יש שתי שחקנים של הקליפרס. הקבוצה בערך השישית הכי טובה בליגה וגם זה כשאני מפרגן. זה נשמע לך הגיוני או שאתה מודע למידת הסובייקטיביות שלך?
גלעד
18 מרץ 2016 10:15:12כריס פול חייב להיות בחמישייה.
לגבי דיאנדרה – הוא נכנס אצלי בגלל שחייבים סנטר ולדעתי מגיע לו יותר העונה מלדייוויס או קאזינס או כל אחד אחר.
להבהיר שאני לא חושב שהוא בטופ 10 של הליגה העונה ובכלל אבל חייבים סנטר וסובייקטיבית לו הכי מגיע.
ואיזה עוד קבוצה חוץ מ-4 הברורות אתה שם לפני הקליפרס?
נתן גולד
18 מרץ 2016 10:52:13דריימונד גרין במקום ג'ורדן זה דבר ראשון. דבר שני גם בחמישייה השנייה אין לו מקום. אם ג'ורדן היה צריך להוביל קבוצה כמו שקאזינס היה צריך מצב הקבוצה היה גרוע יותר מפילדלפיה אז בוא ניקח דברים בפרופורציות. הרבה יותר קל להיגרר מאשר להוביל וג'ורדן נגרר אחרי פול.
ובלי קשר, זה פשוט לא הגיוני לשים בחמישייה הראשונה שתי שחקנים מאותה קבוצה שממוקמת בכלל רביעית בקונפרנס שלה (בעיניי שישית בליגה אחרי טורונטו אבל זה נתון לויכוח).
p
18 מרץ 2016 11:39:08דריימונד גרין לא סנטר.
אם חייבים סנטר זה קאזינס, ג'ורדן דראמונד וכו'.
נתן גולד
18 מרץ 2016 12:08:38דריימונד גרין משחק סנטר לא מעט בגולדן סטייט. אין סיבה שהוא לא יוכל להיות משובץ בחמישייה גם בתור סנטר.
גלעד
18 מרץ 2016 12:09:08ע"פ בסקטבול רפרנס דריימונד משחק רק 13% מהזמן כסנטר אז קשה לי לספור אותו שם.
גם דייוויס הוא במקור פאוור פורוורד אבל הוא משחק העונה 56% מהדקות שלו בסנטר אז זה יותר סביר.
לגבי "מה היה קורה אם דיאנדרה כשחקן מוביל" אז לא רק שאי אפשר לדעת אלא גם שלתת לקאזינס קרדיט על איך הוא מוביל את הקינגס לשום מקום כבר עונה שישית ברציפות (הוא אף פעם לא הגיע אפילו ל-30 נצחונות).
אז אין ספק שקאזינס מוכשר יותר אבל זה לא נותן לו מקום בחמישיית העונה אצלי.
Berch
18 מרץ 2016 11:28:01עןד 3 מילים לנושא האחוזים של דיאנדרה…
כריס אנדרסן במיאמי 🙂
גלעד
18 מרץ 2016 12:10:14אין מה להשוות.
בעונה הכי טובה שלו במיאמי הוא זרק 64% מהשדה עם פחות מ-4 זריקות למשחק.
p
18 מרץ 2016 11:43:10תודה רבה גלעד.
טור מעולה. כמובן שאני מסכים שפול בחמישייה (לטעמי ראשון, אבל אני לא אובייקטיבי). ג'ורדן, למרות אהבתי הרבה, לא שם. קאזינס נותן עונה מדהימה. וכמו שאני לא מסכים עם הטיעון של ל"ג'ורדן יש את פול" אני קשה לי לקבל את ההצלחה הקבוצתית בהשוואה בין ג'ורדן לקאזינס (אני חושב שבכללי יש השפעה, פשוט פה זה לא מספיק חזק), פשוט בגלל שאתה לא בוחר עם מי אתה משחק (כן, גם לא לברון) ואתה משחק עם מי שאיתך וקאזינס נותן עונה מפלצתית (כשבא לךו לשחק ולא מכות עם המאמן).
ריברס פח.
עם כל הכבוד לקרי, הMVP הברור ביי פאר. צריך לשנות את ההגדרה של MVP לשחקן הכי טוב. כי לטעמי לברון, פול, ג'ורג' ועוד משמעותים לקבוצה שלהם יותר מקרי.
מתן גילור
18 מרץ 2016 12:11:33אאל"ט קרי הוא השחקן הראשון (או השני. אולי גרין ראשון, אבל רוב הדקות שלו ביחד עם קרי, ואני נוטה להשעין את המשמעות על קרי ולא על גרין) בהפרש בין הדק' שהוא על המגרש לבין הדק' שאינו על המגרש, מבחינת התוצאה שהקבוצה משיגה באופן הדקות. כלומר, גם עבור הקבוצה שלו יש לו משמעות אדירה. ברור שקשה להשוות בדיוק (כי חלק משחקים יותר עם חמישייה שניה/נגד חמישייה שניה), אבל יש לו קייס רציני גם לעניין הזה.
בניגוד לעונה הקודמת, אני חושב שהעונה הוא גם ה-MVP וגם השחקן הטוב ביותר. בטח שהוא השחקן עם המספרים הטובים ביותר.
p
18 מרץ 2016 12:27:18לא טענתי שהוא לא משמעותי. הוא בין המשמעותייים ביותר.
הMVP צריך ללכת אליו גם, כי כבר הרבה זמן שהתואר ניתן לא לשחקן שהכי משמעותי לקבוצה שלו, אלא לשחקן הכי טוב.
לא הייתי בוחר בו כשחקן הכי משמעותי לקבוצה שלו, אבל בהחלט לשחקן הטוב ביותר.
p
18 מרץ 2016 12:39:30year by year leaders of steals per game:
http://www.basketball-reference.com/leaders/stl_per_g_yearly.html
מומי שאוהב חציל בטחינה
18 מרץ 2016 12:56:23לכל רפי ההבנה מומי יעשה סדר בנושא מספרים
השחקן עם המספרים הכי טובים אבר זה ווילט , 20,000 בקריירה לאף אחד אחר אין מספרים כאלה , זה ממוצע של 1.37 פנטריישן ללילה לא כולל בק דור
בנוסף הוא גם הוסיף 30000 נקודות ו 20000 ריבאונד
אשך טמיר המקורי
18 מרץ 2016 13:27:25וזה עוד בלי לספור לילות של טריפל דאבל D
מומי שאוהב חציל בטחינה
18 מרץ 2016 13:34:42😀😀😀
האשך הוא גדול הבנה
שי אבן צור
18 מרץ 2016 13:57:25🙂
כמה זה יוצא עם הבק-דור???
אשך טמיר המקורי
18 מרץ 2016 13:39:41הקליפרס סמרטוטים
דיאנדרה ג'ורדן שחקן כדורעף לא רע, טוב לליגה למקומות עבודה
קליף פול שחקן עם הייפ בשמיים, על הקרקע הוא גמד מעצבן שיודע להחזיק בכדור ולנהל התקפה (רוב המשחק, עד לדקות האחרונות) – נו, מילא גם משהו
אין אלוהים
ישו מת על הצלב
ורחב המקראית לא הייתה מוכרת מזון
גור גולן
18 מרץ 2016 14:16:01שחקן כדורעף זה התיאור המושלם לדאנדרה
שי אבן צור
18 מרץ 2016 13:55:48מה זה הדיון הזה על השחקן המשמעותי ביותר לקבוצה שלו?
תוציא את קרי מג"ס והקבוצה רחוקה מלהיות אלופה. איתו היא כבר אלופה ובסבירות גבוהה עושה גם ריפיט.
איך בדיוק "לברון, פול, ג'ורג' ועוד(!!!)" משמעותיים לקבוצה שלהם יותר ממנו? בלעדיהם הם קבוצות בינוניות או גרועות ואיתם הן קבוצות בינוניות/טובות.
p
18 מרץ 2016 14:06:29לדעתי, בלי קרי ג"ס עדיין קרובה להיות קונטנדרית וקבוצת פלייאוף ודאית.
בלי פול, קליפרס לא עושים את הפלייאוף.
בלי לברון, ספק אם קליבלנד עושה פלייאוף.
בלי ג'ורג', אינדיאנה מתחרה בברוקלין ולייקרס כקבוצה הגרועה בליגה מלבד לייקרס.
קרי אחד המשמעותיים בליגה לקבוצה שלו, אבל לדעתי יש כאלה שחשובים לקבוצה שלהם יותר מאשר שהוא חשוב לג"ס.
מה שכן, לגמרי השחקן הכי טוב כיום.
שי אבן צור
18 מרץ 2016 14:28:13זה כבר דיון פילוסופי:
מה יותר משמעותי?
קפיצה מלוטרי לתחתית הפלייאוף(ג'ורג')?
קפיצה מסף פלייאוף לסוף הפלייאוף(לברון)?
קפיצה מלוטרי לאמצע הפלייאוף(פול)?
או קפיצה מאמצע הפלייאוף(לא מסכים שהם היו קונטנדרים בלעדיו) לאליפות(קרי)?
בראייה שלי אין ספק מה הכי משמעותי.
אם אתה חושב אחרת אז בוא נסכים לא להסכים 🙂
אשך טמיר המקורי
18 מרץ 2016 14:23:26השחקן הכי טוב בקליפרס זה גריפין, והוא גם היחיד שם עם מנטליות מנצחת. פשוט עדיין לא לגמרי התבגר. צפוי לו עתיד מזהיר
נתי
18 מרץ 2016 14:25:35לכל מי שטוען שפול לוזר-אל תשכחו שפול השחקן היחיד בהיסטוריה(לפחות שידוע לי)שהליגה מנעה ממנו לעבור לקבוצה שרצה.ומה לעשות שלהיות שחקן גדול זה לא מספיק צריך סיוע.ולא,גריפין ורדיק זה לא מספיק וגורדן אוברייטד ברמות.שימו את פול במקום אירווניג(שחקן מעולה)בקליבלנד והם מועכים את גולדן סטייט(ודאי אין מה להתווכח)
שי אבן צור
18 מרץ 2016 14:35:15שים את קרי בקליפרס והם אלופים
p
18 מרץ 2016 15:10:42נסכים כנראה שלא להסכים גם פה. אין שום מצב שקרי בקליפרס הם לוקחים אליפות.
שתי הקבוצות קפצו מדרגות (או כמה)
השינוי המהותי של הווריורס – מאמן
השינוי המהותי בקליפרס – פול
קרי הוא תולדה של שיטה, פול הוא השיטה.
שי אבן צור
18 מרץ 2016 15:20:48קרי הוא השיטה באבו אבוה!
השחקן הזה משנה את כל התפיסה של המשחק!
אתה חושב שבלעדיו הם היו משחקים באותה שיטה? באמת?
p
18 מרץ 2016 15:39:57לא כמו שהשיטה תשתנה בלי פול.
שי אבן צור
18 מרץ 2016 14:37:14אז הוא התפגר מול יוסטון כי הוא פתאום נזכר שאין לו סיוע?
נתי
18 מרץ 2016 15:03:56שים את קארי בקליפרס והם מפסידים 4-2 לסן אנטוניו שנה שעברה.
בעצם לא..הם מסיימים נמוך יותר ולא נפגשים מולם בכלל(אל תשכח שקארי שנה שעברה שיחק ביכולת נמוכה יותר)
לגבי השנה-נהיה חכמים יותר בסופה(בסדרה של קליפרס גולדן בלי פציעות אני מהמר על קליפרס)
שי-הקבוצה לא מספיק טובה משמע הם צריכים לעוף מתישהוא,יכלו לעוף מול סאן אנטוניו במשחק 7(פוזשן אחד)ואז היית אומר דווקא במשחק 7 מול סאן אנטוניו הוא נזכר שאין לו סיוע?אין לזה סוף
שי אבן צור
18 מרץ 2016 15:19:08לגבי הסעיף הראשון לא נתווכח. היפותטי לחלוטין ועקר.
לגבי הסעיף השני: המשחק השביעי מול הספרס היה צמוד להזכירך.
במשחק השישי הוא התפגר כשהיה במרחק נגיעה מההישג הגדול בקריירה.
אין שום דרך לייפות את זה
נתי
18 מרץ 2016 16:38:38מסכים לגבי עקרות הסעיף הראשון:) התלבטתי אם לענות לזה אבל לא רציתי להתעלם ושתחשוב שאני מסכים איתך שקרי בקליפרס=אליפות.
לגבי הסעיף השני-דווקא יש המון דרכים ליפות את זה:
1 הוא חזר מפציעה+לא היה כשיר לחלוטין(אין מחלוקת)
2לקליפרס לא היה ספסל שנה שעברה(אין מחלוקת)
3האק א גורדן (אין מחלוקת)
4יוסטון נכנסו לזון לא נורמלי(אחוזים פסיכיים וזה עוד בלי הארדן!!)יותר משהקליפרס התפגרו(אין מחלוקת)
5צוות מסייע חרא(מחלוקת אפשרית)
6מאמן חרא(מחלוקת אפשרית)
מקווה שהצלחתי ליפות קצת 😉
שי אבן צור
18 מרץ 2016 17:55:57בעשירית האחוז 🙂
נתי
18 מרץ 2016 18:09:58חחח קמצן
צריך 60 סעיפים בשביל אחוז אחד לשיטתך
שי אבן צור
19 מרץ 2016 04:49:44אחי, הטיעונים לא היו משכנעים כ"כ.
נתתי עשירית אחוז על המאמץ 🙂
יש לי מחלוקת איתך על כמה סעיפים אבל בהנחה שאין שום מחלוקת על שום סעיף עדיין:
– הם הגיעו ליתרון 19, 13 דקות לסוף אחרי שהוא חזר מפציעה
– הם הגיעו ליתרון 19, 13 דקות לסוף עם אותו ספסל
– הם הגיעו ליתרון 19, 13 דקות לסוף ושום האק א ג'ורדן לא צריך למחוק את זה
– הם הגיעו ליתרון 19, 13 דקות לסוף וזה חייב להספיק גם אם יוסטון נכנסו לזון
– הם הגיעו ליתרון 19, 13 דקות לסוף עם אותו צוות מסייע
– הם הגיעו ליתרון 19, 13 דקות לסוף עם אותו מאמן חרא
רועי ויינברג
18 מרץ 2016 14:34:11יומן פנטסטי, עד לסוף. למרות הויכוח לא הבנתי למה בחרת את דיאנדרה. נגר שנותן 13 נקודות עם 14 ריבאונדים למשחק.
אני מבין שהשיטה של הסנטר בחמישיה תוביל אולי לבחירת הרע במיעוטו, והוא בחירה עדיפה על קאזינס (שמחוץ לפלייאוף), אבל הייתי בוחר את דרומונד (בהנחה שהפיסטונס מסיימים בטופ 6 במזרח), וויטסייד (אבל אני לא אובייקטיבי), דאנקן (עבודה הגנתית מדהימה) ודריימונד גרין (שיחק לא מעט העונה כסנטר) לפניו. לא בטוח שאני מכניס אותו לאחת מ-3 החמישיות.
החמישיות שלי:
1-קרי, פול, לברון, לאונרד, גרין
2-ווסטברוק, לאורי, דוראנט, ג'ורג', דרומונד
3-לילארד, תומפסון,גריפין,אולדריג', וויטסייד
גלעד
18 מרץ 2016 14:52:04הפיסטונס לא בטופ 6 ולא יהיו. במקרה הכי טוב הם משתחלים למקום 8.
וויטסייד עושה עבודה דומה לשל דיאנדרה (קצת עדיף בהתקפה קצת נחות בהגנה) בקבוצה פחות טובה ובקונפרנס יותר חלש.
דאנקן משחק מעט מדי דקות בכלל וההגנה שלו גם אם עדיפה לא עדיפה בכ"כ הרבה רמות.
גרין שיחק סנטר רק 13% מהזמן לא חושב שזה מספיק (ובגלל שיש כ"כ הרבה פורוורדים הוא נפל אצלי לחמישייה השלישית)
Smiley
18 מרץ 2016 17:09:16החמישיות של רועי יותר הגיוניות.
גם אני חושב שבחמשיית העונה לא יהיה סנטר טבעי ובחמישיה השניה כן יהיה (קאזינס). בשלישית כנראה דראמונד.
מנחם לס
18 מרץ 2016 16:42:12אני כותב שוב:
כריס פול הוא הרכז הטוב בעולם בקבוצה מצויינת.
קרי הוא הרכז הטוב בעולם בקבוצה טובה.
ווסטברוק הוא הרכז הטוב בעולם בקבוצה חלשה.
החמישיות שלי:
-פול, קרי, לברון, דוראנט, דייויס
2-ווסטברוק, תומפסון, ליאונרד, ג'ורג', גרין,
3-לילארד, לאורי,גריפין,אולדריג', קאזינס
Smiley
18 מרץ 2016 17:09:47כלומר, אתה אומר שג"ס עם פול במקופ קארי עוד יותר טובה?
שי אבן צור
18 מרץ 2016 18:00:44לא הבנתי.
קליפרס טובה יותר מג"ס?
קרי טוב יותר כי הוא עושה עם קבוצה טובה מה שפול לא עושה עם קבוצה מצוינת?
או אולי התכוונת שפול עושה את קליפרס מצוינת בשעה שקרי עושה את ג"ס טובה?
תעזור לי. הסתבכתי.
נתי
18 מרץ 2016 18:07:54שי, מנחם מתכוון שלקבוצה מצויינת פול הכי יעיל,לקבוצה טובה קרי,ולחלשה ווסטברוק.
אני לא מסכים
שי אבן צור
18 מרץ 2016 19:43:37לא הבנתי מה זה אומר 🙁
מה הופך את פול יותר יעיל לקבוצה מצוינת מקרי וההפך לגבי קבוצה טובה?
נתי
18 מרץ 2016 22:18:45אני לא יכול לענות במקומו,אני יכול רק לנחש את דרך החשיבה שלו:
פול שהוא רכז טהור של קודם כל מסירה מתאים לקבוצה מצוינת כי כך הוא יוכל להביא לידי ביטוי את התכונות שהוא הכי גדול בהם-ראיית והבנת משחק ומסירות.קרי שהוא מין שילוב של רכז מוסר אבל גם מסוגל להתפוצץ בכל רגע נתון מתאים לקבוצה טובה שלפעמים כשהאחרים לא מתפקדים צריכה מישהו כזה.וווסטברוק שהוא יותר יצרן נקודות ופחות בונה משחק מתאים לקבוצה חלשה שם הוא יוכל לקחת על עצמו את הקבוצה.
אני לא מסכים איתו.לדעתי פול עדיף על שניהם בכל רמת קבוצה.כשבמצוינת וטובה הבא אחריו הוא קרי ובחלשה הבא אחריו הוא ווסטברוק
עגל
19 מרץ 2016 16:37:46היומן מצוין והתגובות פרייסלס. דיון די עקר אך מעניין לכל חובב ספורט . . .