יומן דטרויט פיסטונס (4)/אריק חשין

הנה מגיע התאריך המיוחד הזה – ה29.2 שמגיע רק פעם ב 4 שנים – והנה הגיע הזמן ליומן הרביעי של הפיסטונס השנה. ואכן בחודש האחרון קרו כמה דברים מיוחדים.

אז מה היה לנו?

ממקום חמישי – למחוץ לפלייאוף, מעוד גופיה על הגג בפאלאס – להיסטוריה באולסטאר. מטרייד מוצלח – לטרייד מבוטל. מלרדת מתחת ל50% פעם ראשונה העונה לחזרה לקצת מעל. אין ספק שהיה חודש מעניין בדטרויט כהמשך לעונה המעניינת מזה הרבה שנים.

אז אם אחרי כל העניין שחזר כלפי הפיסטונס השנה (נכון שזאת לא רק התלהבות של אוהד?) הם לא יגיעו לפלייאוף, זה יהיה עצוב. השבועיים הקרובים יהיו קריטיים ואני מקווה מאוד להמשיך לראות את ההתקדמות מה 3 משחקים האחרונים. מחכה לראות אותם ממשכים להיאבק על מקום לפליאוף ומקווה שהשנה יהיה מקום גם ליומן במאי. סה"כ יש מקום לאופטימיות לא רק לשנה הקרובה אלא גם לעתיד הרחוק יותר.

גופיה מספר אחד של "מיסטר ביג שוט" עכשיו נמצאת במקום הראוי לה. שוב כוכבי האליפות של 2004 הגיעו לפאלאס, והיה ערב מרגש (אבל פחות משל ביג בן, שלא הצליח לסחוף את הקבוצה לניצחון על דנבר). בילאפס תמיד ייזכר כשחקן שהצליח להגשים את ההבטחה שהיתה בו בדטרויט. לעומת בן וואלס, שלא נבחר בדראפט, דווקא בילאפס נבחר גבוה (3), אבל לא הצליח למצוא בית ולהוביל קבוצה. אז למזלו הוא הגיע בזמן הנכון למקום הנכון וידע להוכיח לכולם שהם לא טעו לגבי הפוטנציאל שלו. בילאפס בהחלט היה מנהיג, שידע לנהל את המשחק. היה מרגש לראות את ריצ'רד המילטון (ששנה הבאה יזכה לראות את הגופייה שלו מתנוססת ליד הגופיות של שאר כוכבי הפיסטונס) מזכיר נשכחות – כיצד צ'ונסי תמיד דאג להכניס את החברים שלו למשחק אבל ברגע שהיה צריך סל חשוב, ידע לקחת אחריות
ולספק את הסחורה.

מקווה שרג'י ג'קסון הקשיב טוב, כי חוץ מזה שהוא צריך לבחור מספר חדש לגופיה, יש לו עוד משהו או שניים ללמוד מ ה1 האולטימטיבי בכחול לבן אדום. סה"כ השנה של ג'קסון בקבוצה בהחלט לנהדרת – הוא מראה שיש לו פוטנציאל, וכמו צ'ונסי, יודע לתת את הסל החשוב כשצריך. אבל אם יש משהו שהוא צריך להשתפר בו, זה בלהכניס את שאר החבר'ה לעניינים.

השתלב בצורה מצויינת. האריס.

סטן דה מאן הראה שהוא יודע לא רק להיות מאמן מצוין אלא גם ג'נרל מנג'ר לא רע בכלל. וכמו בשנה שעברה, הוא לא ישב בלי מעש בזמן פגרת האולסטאר. ברוך הבא טוביאס האריס, שלום איליאסובה וברנדון ג'נניגס. נתחיל מהעוזבים. אז איליאסובה בחצי שנה בקבוצה היה בסדר גמור. שיחק טוב, נלחם, סחט עברות תוקף ובהחלט אפשר לזקוף גם לזכותו את ההצלחה של דטרויט העונה. לעומת זאת עם ברנדון, חבל שזה נגמר כמו שזה נגמר. שנה שעברה לפי שנפצע היה נראה שהוא בדרך הנכונה ועשה קפיצה אדירה, ואז לצערנו נפצע. גם בתקופת ההחלמה היה נראה, על פניו, שהוא עושה הכל נכון. אך, החזרה לא היתה מזהירה, הוא היה נראה כבוי במשחקים האחרונים בדטרויט, אבל קשה לדעת אם זה בגלל חוסר כימיה עם סטן או חלודה. בכל מקרה תודה על רגעים יפים ובהצלחה בהמשך! ועכשיו לתוספת החדשה שמהרגע הראשון הרגישה בבית – טוביאס האריס בן ה-24.

ב-5 משחקים (עד לכתיבת שורות אלו) הצליח האריס להעמיד ממוצעים של 17 חצים ו5 דובדבנים עם כמעט 39% מהשלוש. בהחלט יש לו מה לתת וגם כמובן מקום לגדול, השחקן עוד לא הגיע לשיא. אז סה"כ המהלך נראה מצוין. לגבי הניסיון המעניין השני של ואן גנדי אין יותר מידי מה להגיד, רק חבל שמצב בריאותי מונע מהלך כזה… סה"כ אני חושב ששוב סטן הצליח לעשות מהלך שמשדרג את הקבוצה לעתיד, הופך אותה לצעירה יותר ולא פחות מוכשרת.

אול-סטאר ראשון תוצרת דטרויט. דרומונד.

אחרי 22 שנים (!) שחקן שנבחר בדרפט ע"י הפיסטונס, נבחר לייצג את הפיסטונס בחגיגות האולסטאר! הנציג הראשון מאז 2006 שאלן איברסון ייצג את עיר המכונית. עדיין לא נבחר ע"י הקהל (אולי בפעם הבאה?), אבל אדרה דראמונד קיבל את המגיע לו בעונה שוברים שיאים אישיים זו. דראמונד היה חלק מהסוף שבוע כשהשתתף (יותר כצופה) בתחרות ההטבעות (הטובה ביותר בכל הזמנים??) וגם ביום ראשון במשחק המרכזי, חסר ההגנות (והמשעמם). אבל כמובן שכל העניין הוא סמל הסטטוס. אז כן הפיסטונס הצליחו לבחור שחקן דראפט נהדר, לשמור עליו ולזכות לראות אותו נהפך לאולסטאר. כיף!

בחודש האחרון היתה גם פציעה קלה של KCP וחלודה רבה בחזרה, שלמזלנו כבר הוסרה. התקדמות נוספת של הרוקי, סטנלי, רק בשביל לקחת עוד צעד קטנטן אחורה בשבוע האחרון. הזדמנות להילרד להראות שהוא יודע לקלוע ואולי בעתיד גם לתרום קצת יותר. ונעלם אחד בשם מיקס שאמור היה לחזור אבל לוקח את הזמן… כל זה בעיקר ברקע – שהמטרה הסופית היא כמובן להגיע לפליאוף. ומי יודע אולי להמשיך לעשות חיים קשים לקליבלנד לא רק בעונה הרגילה בשביל לזכות בעוד כמה אוהדים בישראל :).

ביומן הקודם, חיפשתי מנהיג לקבוצה הצעירה הזאת. אז אני עדיין חושב שהשאלה נותרה פתוחה. אבל דבר אחד ברור, אנדרה לא יוכל להיות מנהיג הקבוצה אם ואן גנדי ממשיך להוציא אותו בסוף המשחקים הצמודים ביותר. לאחרונה זה קרה קצת פחות, אבל בסוף החודש שעבר ובתחילת פברואר, קלע העונשין הגרוע בליגה, לא היה במשחק בדקות האחרונות. כאוהד, אני כועס על המאמן (והג'נרל מנגר), כי אני רוצה לראות את הכוכב של הקבוצה בדקות האחרונות. אני מוכן אפילו לקבל הפסד של הקבוצה שלי, אבל אני רוצה לראות את השחקן הטוב ביותר של הקבוצה על המגרש בשניות האחרונות של משחק צמוד. ואם הוא לא מצליח לקלוע מהקו, ובגללו הקבוצה תפסיד – בסדר, אולי זה יזיז משהו שם בקליעה שלו. אבל מה יקרה אם הם ינצחו בלעדיו? הוא ישתפר בקליעה? הביטחון שלו יעלה? אני ראיתי שחקן מכובה בספסל של הקבוצה בסוף משחקים צמודים, וזה לא הגיוני שזה יהיה הכוכב של הקבוצה. בעיקר אחד עם שמחת חיים כמו של דראמנד (http://espn.go.com/video/clip?id=14768958 ).

אז רכבת ההרים שנקראת דטרויט פיסטונס ממשיכה במסע הנהדר של שנת 2015-16. מקווה שגם בהמשך יהיו יותר עליות מירידות.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 33 תגובות

  1. הטרייד על אייברסון שבר את השושלת הזאת מוקדם מידיי והוסיף עוד טעות לאחת מהרבות של דומארס שבסופו של דבר הוציא מהקבוצה הזאת רק טבעת אחת.

    בקבוצה הנוכחית יש הרבה חלקים בלי מוצר אחד מוגמר כולל דראמונד שעדיין צריך להישתפר ביכולת כדי להיכנס להיסטוריה בדטרויט.

    1. אין ספק שדומארס אחרי 2005 התחיל לעשות מהלכים הזויים… הוא כן הצליח לבנות את הקבוצה מכלום ולהביא אותה לארץ המובטחת, אבל רק פעם אחת…

      הכיף בקבוצה של היום היא שכולם צעירים מאוד. ויש פה בסיס שיכול ללכת המון זמן ביחד. הם עוד יגדלו ושתפרו.

  2. איזה כיף! יומן דטרויט חדש! 🙂
    חייבים להיות בפלייאוף העונה. נראה שהקבוצה מתחילה להתייצב אחרי הטלטלות האחרונות.
    בהיעדר רכז מחליף אחר סטיב בלייק חזר מהמתים ועושה עבודה טובה!

    1. הם בהחלט חייבם את בלייק. התחילו לתת קצת דקות לספנסר דינוויאדי (או עכשיו שכתובים את השם שלו בעברית…) ומקווה שהוא יקבל יותר דקות במה שנשאר העונה כי שנה הבאה חייבים אותו.

  3. אני בעדם. אבל לא יהיה קל להיכנס לשמיניה אחרי שיצאתה ממנה. זה יהיה קרב כל משחק לדעתי עד הסוף. מגצויין בהחלט עבורנו.

    1. לא יהיה משעמם זה בטוח!

      מצפה להם עכשיו 7 מ8 משחקים בחוץ…. אם יצליחו להישאר במאזן חיובי אחרי ה 8 האלה אז אני מאמין שהם יהיו בשמיניה.

  4. הבעיה הראשית שלהם שאין להם מנהיג ודרמונד אוברייטד, גונסון היה צריך לקבל יותר דקות , יש להן הרבה נכסים לבנות נכון

  5. דטרויט משתפרת בקביעות. היומן מאד אובייקטיבי, אבל אני הייתי נותן להם מעט יותר 'חיוביות'. ישנם משחקים בהם הם נראים כקבוצה שיכולה לתת לקאבס פייט רציני!

    1. אם דראמנוד ישאר בפיסטונס והצוות הצעיר הזה יגדל יפה ביחד ויתפתח הם יצלחו להעלות עוד כמה גופיות ואולי גם איזה באנר אליפות.

    1. עושה עבודה טובה יותר כגנרל מנגר מאשר מאמן. לפחות כל הקטע של דראמונד בסוף משחק, וגם המשחק נגד החד-גבה שעשה בית-ספר.

      הייתי רוצה לראות אותו נותן יותר זמן לצעירים.

  6. קבוצה שהולכת ונהיית טובה יותר ככל שמשחקים יחד. ואן גנדי יודע לקרוא מהלכים ולראייה הטרייד על האריס (וזה שבוטל בגלל פציעה).
    עם הנסיון שיגיע לצעירים ועוד מהלך או שניים של ואן גנדי דטרויט תהיה גבוה במזרח (וכמובן שדראמונד יתחיל לקלוע עונשין).

  7. מצויין אריק, תודה.
    לגבי העונשין של דראמונד וסוף המשחק – דראמונד לא נראה לי מהסוג של דוייט או דיאנדרה אבל אני רוצה לראות אותו מנסה לשנות את זריקת העונשין ולהתגבר על האגו. כל עוד הוא קולע 40% מהקו הוא לא ראוי ולא צריך להיות על המגרש במאני טיים. ואם יש לו אופי של מנהיג הוא יעשה הכל כדי להיות על המגרש בדקות האלה – גם לזרוק זריקת סבתא כדי לעזור לקבוצה שלו לנצח.

    1. שאלה מצויינת. באמת משחקים בסטייל דומה. אז נתחיל בזה שבנתיים לפחות האריס קולע מ3. ואני חושב גם שהקבוצה שונה כי עכשיו אין את גרג מאנרו ליד דראמנוד שעשה קצת פקק באמצע. משחקים יותר 4 בצדדים ו1 בצבע, אז יש יותר מקום להאריס לחדור או לקלוע מבחוץ.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט