ניו יורק ניקס – יומן אליפות מס׳ 2 – אלעד רבין


יש קבוצות שלניקס אין מצ אפ מולם, אחת כזו היא היוסטון רוקטס,האנרגיות שם יותר מידי גבוהות לדעתי בשביל קבוצת הוותיקים של הניקס, מזלם שכנראה הם לא יפגשו בהם יותר העונה. הניקס דווקא החלו את שבוע משחקי הבית בצורה מצוינת נגד הלייקרס וקליבלנד אבל הטילים מיוסטון היו יותר מידי אפילו לצ׳נדלר וכיפת הברזל , בטח שבלי אנתוני הפצוע. נדמה גם שהניקס מתחילים לסבול קצת מבעיות רוטציה בשל סגל קצר ופצועים רבים. כולם מדברים על הפציעה של כרמלו ושוכחים שגם ראשיד , קאמבי סטודומאייר ושמפארט פצועים.

החדשות החמות לגבי אמארה הם שכנראה הוא חוזר לפני תחילת השנה האזרחית כלומר במהלך שבוע הבא. דווקא אימן שמפארט שגם פצוע מתחילת העונה וציפו שיחזור בתקופה הזו, כנראה יחזור רק בתחילת ינואר.
למשחק הערב מול הניקס הם קבלו חזרה את מלו אבל סטיב נובאק כנראה לא קיבל חיסון לשפעת וחטף.
מלו השחיל ארבעים נק בממוצע בשני המשחקים מול הנטס והערב המטיר 31 נקודות נוספות במשחק שנגמר באופן יותר חד צדדי ממה שהיה באמת..

כרמלו – הקהל שבע האכזבות במדיסון סקוואר גארדן מלווה כל הליכה שלו לעונשין בקריאות MVP, התאריך הוא אכן 19 בדצמבר, ואפילו היום הראשון של החורף מצויין פה רק בעוד מספר ימים, הליגה כאמור מסתיימת בתחילת הקיץ אבל להם זה ממש לא מפריע לבחור את השחקן המצטיין כבר עתה. אני לא יודע כמה ממכם עמדו ליד כרמלו אבל יש מעט שחקנים שכשאתה עומד לידם אתה מבין בבת אחת מה זאת מוטציה של הטבע וכרמלו הוא אחד מהם. הוא מאד מאד פיסי , גדול , אך עם זאת מהיר מאוד. לפני כשבוע ששאלו את קובי בראיינט אם כרמלו הוא מועמד מבחינתו ל MVP הוא אמר שלא רק שהוא מועמד אלא שהוא השחקן שהוא הכי מתקשה לשמור עליו, המראיין הקשה ושאל אם יותר קשה לשמור עליו מלברון, אז קובי אמר שהמהירות שלו ביחס למסה שלו היא פנומנלית ושאכן יותר היה קשה לו לשמור עליו מאשר על לברון. כרמלו הוא תופעה גופנית ששניה לדעתי רק ללברון. למספרי שלוש הוא מאסיבי מידי, ולמספרי ארבע הוא מהיר מידי. לדעתי הוא כיום שחקן ההתקפה מספר אחד בעולם, יותר מדוראנט ויותר מלברון, אבל בשביל שניו יורק תדבר עד הסוף בפלייאוף כרמלו יהיה חייב להיות שחקן יותר שלם, וזה אומר לקחת יותר ריבאונדים ולמסור יתר אסיסטים,דווקא בהגנה הוא השתפר מאד השנה.

פלטון צנדלר – נכון, אני קצת מנדנד בנושא הזה, אבל לדעתי ניו יורק מתחילה כל משחק בפלוס עשר על היריבה בגלל האלי הוופס שהצמד מייצר באחוזים קרובים לאחוזי הבחירה בנשיא מובארק בזמנו. תתנו לי צמד פוינט גארד – סנטר יתר טוב מהם ואני שולח אתכם להסתכלות אצל פרופסור לס אבל . כשעושים את הפיק אנד רול בשלמות עוד לא נולד המאמן שימצא לזה פתרון.

רוני ברואר – כן. יהיו כאלו שיאמרו שרוני ברואר הוא נכס לכל קבוצה. שחקן שלא מסתכל על הסטטיסטיקה האישית ולא בוחל בעבודה שחורה. איש צוות . אבל קצת קשה לי להבין את ההתעקשות של וודסון להעלות אותו בחמישיה , בכדורגל הייתי אומר שהוא עולה בהרכב הגנתי . אמנם ממוצע הדקות שלו למשחק הוא רק שביעי אבל דומה שוודסון עדיין מיחס לו איזו חשיבות מיסטית ובוחר לשחק איתו כשהמשחק צמוד .

והמספר הנוסף – כריס קופלנד. לאיש יש יציבה מוזרה, הוא נראה מעט גמלוני ותנועתו על המגרש מכוערת כמעט כמו של ברוק לופז, אבל אם יש משהו חיובי בפציעה של כרמלו זה העובדה שהניקס קיבלו עוד פאואר לרוטציה שכמו כל ניקסי השנה קולע מצויין לשלוש. במשחק היום וודסון שיחק לא מעט עם קופלנד בארבע וכרמלו בשלוש, ממש כמו שהיה משחק עם ראשיד. אני חושב שבגלל המצב הבריאותי הרעוע בסגל, כל שחקן שמצטרף לרוטציה הוא נכס להמשך.

לפוסט הזה יש 25 תגובות

  1. אני בשוק, אתה קצת מבין בכדורסל 🙂
    עונה שהניקס טובה היא עונה שכיף לראות, אך מה יהיה מול ההיט??

  2. אחרי הכתבה על היווניה המנוסה בפעם הקודמת (ותסלחו לי שאני לא זוכר את השאר) היתה תקוה שהגיע לתפוח הגדול בחור מבין עניין.
    בכתבה הזו הוכח שבסה"כ הגיע עוד בחור שמבין לא רע בכדורסל.
    תחזור למקורות.
    עוזי

  3. לפני 10 שנים כשעוד היו לך שערות באף ולברון ואנטוני נכנסו לליגה אתה טענת שאנטוני יותר טוב מלברון, ושהשקעת הנדלן הכי חמה היא בת ים.
    לא כלכך התקדמת מאז ..
    גם כרמלו לא ..
    אם הוא ישתפר בתחום הריבאונד, האסיסטים, ההגנה והמנהיגות הוא באמת יוכל להנהיג קונדיטורית או להתחרות בלברון.
    עד אז הוא יכול להתאים למכבי בת ים.

    1. כרמלו היו היום שחקן אחר לחלוטין. מסכים עם אלעד רבין. הוא לא "טוב יותר מלברון" אבל היום הוא בינתיים ה-MVP של הליגה.

  4. מילים כדורבנות!
    לפעמים less is more – תקשיב לדברי הפרופסור על הסיכוי להתקדם כשאנתוני הוא הבסיס.
    יש מצב שאתה אוהד הפועל? כי אז זה מסביר הרבה דברים (כולל לוזריות מובנית המשותפת לאוהדי הפועל ולאנתוני)
    עוזי

  5. קמתי היום משלושה ימי מחלה, מחלה זה זמן טוב להארגן קצת את הארכיון.
    אז ישבתי וראיתי משחקי עבר מיתולוגיים כמו המשחק האחרון בגמר שיקאגו יוטה 1996.
    איזו קלאסה.
    קבלו יומן אליפות 1996:
    1. קרל מלון, איזה מפלצת, משום מה קיבלתי אותו כמובן מאליו באותה תקופה. מדובר בשחקן חזק וקשוח שמייצר נקודות בכל הדרכים ועושה מהלכים גדולים גם בדקות האחרונות. אמנם חתום על איבוד כדור אחרון לג'ורדן אבל בכל זאת קפץ אצלי כמה מקומות ברשימת הגדולים.
    2. רודמן, בזכרון שלי הוא מתוייג כשחקן שעושה הרבה גלים וכדורים נופלים מהקרש אל הידים שלו, מסתבר שהוא ידע לקפוץ, הוא קופץ גבוה.
    3. סטוקטון, האיש יודע גם לחרב משחקים. כמה טעויות במשחק אחד משחקן שיש לו ממוצע קריירה של 22 אסיסטים על כל טעות.
    4. מייקל, מה שהכי בלט לי ביחס לוונאביס המודרניים זה התכליתיות שלו. הוא נותן מקום לכל השחקנים לידו לעשות את הקטע שלהם, הוא לא לוקח כדור וחופר 20 שניות בהתקפה. כשהוא קולע, וזה רוב הזמן, זה נעשה מהר ואלגנט וזה משאיר זמן להתקפה להתנהל נכון.

    1. ארכיון יקר , כנראה שאתה עדין קצת חולה
      הגמר של 1996 היה שיקגו נגד סיאטל
      כנראה שצפית בגמר של 97 או 98
      תרגיש טוב בכל מקרה

  6. כמה מסקנות ביניים –
    1. הארכיון היום זה לא מה שהיה פעם (ע"ע התיקון של MBK).
    2. יש כנראה מספיק אנשים עובדים בישראל – אחרת אין ספק שקצב התגובות היה נמוך יותר. אנשים לא נמבזבזים זמן איכות יקר של בירה וספורט ע"מ להגיב.
    3. יוחזר (ביס)קוויתי לאלתר. מי שמסוגל לתאר גול שלא קרה, מסוגל לכל.
    4. הרבינן הזה (יש לך קשר למקורי?) צריך ללמוד מלס ולדבר יותר על בחורות ופחות על ספורט

      1. נו באמת רבין, על השאלה הכי מעניינת לא ענית :]

        יש לך איזה שהוא קשר לאיש הפלמ"ח וההגנה, 'ההוא' שהיה הרמטכ"ל השביעי של צה"ל, ראש הממשלה החמישי של מדינת ישראל חתן פרס נובל לשלום לשנת 1994?

        אתה יודע ההוא שיש על שמו כיכר, מחלף, דרך, מרכז רפואי, וכו' ..

  7. מקבל את התיקון, זאת הייתה סיאטל
    תחליפו את קרל מלון בשון קמפ,
    את סטוקטון בטים הארדווי.
    כל שאר הפרטים עדיין נכונים

      1. טים הארדווי ג'וניור כתבתי עליו לפני שנתיים בבלוג שלך בדה באזר!!!
        איזה ידיין יש לו, הוא גם עבד עוד על הקליעה ל-3 והוא חזק כמו שור!!

        אם רק היה לו את הכדרור או הקרוס אובר של אבא שלו. לא יודע אם אול אמריקאן אבל כמו שחזיתי לפני שנתיים הוא מתישהו יתפוצץ ויהיה אחד מהטובים במכללות.

  8. דבר נוסף על הניקס: אני לא יודע אם הוא איטלקי או ארגנטינאי (הרוקי הזקן), אבל כשהוא ניכנס נוצרת מין שלווה בניקס, הרבה יותר מאשר העצבנות כשפלטון שם.
    כן, לניקס התפתחו וגדלו הביצים, אבל זה עם הביצים הגדולות מכולם הוא גם הקטן מכולם – פלטון. הבחור הזה לא עושה חשבון ל-א-ף א-ח-ד!

  9. חחחחחחחחחחחחח….. מנחם, נדמה לי של"שלווה" הזו קוראים הנעת כדור חכמה וחסרת אגו עד ליצירת זריקה נוחה. לא צריך להיות איינשטיין
    כדי לעשות זאת, ואף על פי כן, כמה קבוצות בנ.ב.א עושות את זה?
    אני יודע, צריך לשחק בידודים כי כולם כוכבים ואסור להגביל את היצירתיות שלהם וצריך לייצר היילייטס לאתר וכיוב', אבל נדמה לי שזה אומר משהו על רמת האימון בנ.ב.א והאגו של ה"כוכבים". כשמניעים כדור ההגנה מתאמצת הרבה יותר והכל נהיה שוטף יותר. וכן, פריג'יוני הוא כוכב אירופאי, בלי סטטיסטיקות מצוצות מהתחת ואוונטות של "כוכב". השמרנות והקיבעון בנ.ב.א גורמים לשעמום גדול בליגה. בכל אופן וודסון גומר את הזקנים שלו, הם יגיעו גמורים לפלייאוף ויקרסו.

  10. האמת שאני רק לאחרונה התחלתי לחבב את כרמלו.

    עד לא מזמן הוא היה נתפס בעיניי כאחד מהרשימה של אלו שעשו את זה בגדול (כסף) והפסיקו לתת 100% מעצמם (משהו סטייל אנדרו ביינום – רואים שלבנאדם אין חשק לחזור לשחק בכלל)

    אבל לאחרונה (כרמלו) זה נראה כאילו הוא הרבה יותר מחוייב לקבוצה, והרבה יותר משתדל.

    רק דבר אחר נורא נורא נורא מפריע לי, ואני לא יודע איך אני היחיד ששם לב לזה: הבנאדם עושה צעדים בכל תנועה שלו. כאלה שקשה להבין איך לא שורקים לו, אפילו שאנחנו בNBA.

    רוצים דוגמא?
    https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=SsJhs-oYWPI#at=45

    תצפו בהייליט מספר 8 – אני חושב שהוא עשה 3 פעמים צעדים בהתקפה אחת. מדהים פשוט.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט