מעורב אמריקאי: פאור רנקינג של NFL, מאמנים על האש, ומיאמי היט / מנחם לס

פאור רנקינג של קבוצות בדרך לפלייאוף NFL

הנה הפאור רנקינג נכון להיום של כל הקבוצות שכבר עשו את הפלייאוף, בדרך לעשותו, וכאלה עם סכוי מעשי אם…ואני מכניס אפילו את הסנט לואיס רמס והטמפה ביי בוקנירס עם סכוי תיאורטי בלבד, אבל קרו דברים מעולם.

1. ניו אינגלנד פטריוטס: פריים-טיים פליירס. קריעה קולוסלית של הטכסנים שהיו מס' 1. ביום שני ב-'מנדיי נייט פוטבול' יקרעו את הניינרס.

2. יוסטון טכסנס: אחרי הפעם האחרונה שהורידו להם את המכנסיים הם חזרו עם נהצחון על 32.

3. דנבר ברונקוס: פייטון מנינג הוא המג'יק ועושה הנפלאות של עיר ה'מייל היי' כשכל 10 נצחונותיו היו עם לפחות 7 נקודות – טאץ-דאון אחד – הפרש.

4. סן פרנציסקו ניינרס: קוורטרבק חדש וה-19.5 'סאקים' של אלדון סמית' הם שיא ל-13 משחקים. אבל יום שני בחוץ נגד הפטריוטס…

5. אטלנטה פלקונס:הקבוצה החזקה בהסטוריה שאף אחד לא מפחד לשחק נגדה!

6. גרין ביי פקרס:יהיו אלופי ה-NFC צפון ביום ראשון.

7. ניו יורק ג'איינטס:או וושינגטון או דאלאס יסיימו עם רקורד טוב יותר בתוך הדיביזיה, אז הג'איינטס רוצים לפחות רקורד כללי יותר טוב.

8. סיאטל סיהאוקס:נצחון ונצחון: ניצחו על 58 נקודות ורוב שחקני המפתח זכו לכמעט יום מנוחה במשרד.

9.אינדינאפוליס קולטס:עוד נצחון בשיניים נותן להם בוויקאנד הזה צ'אנס לנצח את ה-AFC דרום והרבה בזכות הקוורטרבק אנדרו לאק המצויין.

10. בולטימור רייבנס::הסיפור פשוט: ההתקפה צריכה לספק מספיק נקודות עבור ההגנה, לעצור את פייטון מנינג.

11. שיקגו ברס: אם רק האופנסיב ליין יתן פרוטקשיון לקוורטרבק ג'יי קטלר, אולי הוא יעשה את הבלתי מצופה נגד הגרין-ביי פקרס.

12. וושינגטון רדסקינס:משחקי החוץ נגד הנמושות קליבלנד ופילדלפיה הם לא קלים כפי שחושבים. הכל תלוי ב-RG3!

13. פיטסבורג סטילרס:הקבוצה המדדה ללא 'ביג בן' חייבת לךעשות סוויפ של ה-NFC מזרח בדאלאס.

14. סינסינטי בנגלס:הם חייבים לנצח את פילדלפיה – שאין לה מה להפסיד – הלילה. כשתקראו את המעורב הזה תדעו אם עשו זאת או לא.

15. דאלאס קאובויס:האצבע השבורה של דז בריאנט עלולה להיות קריטית ברימת הפיניש לתפישת מקום לפלייאוף.

16. מינסוטה וייקינגס:נצחון על הרמס בסנט לואיס הוא חובה, אבל הוייקינגים הם 5-1 במשחקי חוץ.

17. טמפה ביי בוקנירס:נשאר סכוי תיאורטי בלבד לווילד קרד, אחרי ההפסד הקריטי לאיגלס.

18. סנט לואיס רמס: הקבוצה הסכיזופרנית ביותר בנמצא עם 1-0-4 ב-NFC מזרח, אבל לרוע המזל 6-2 נגד האחרות.

*****************************

5 מאמני NBA בסירי לחץ, ואחד שאיני יודע היכן הוא נמצא (מייק ד'אנטוני)

על מייק ד'אנטוני אין ברצוני לדבר. את שלי אמרתי די והותר. יישאר בלייקרס, לא יישאר, את מי זה מעניין? כמה אוהדי ניקס בודדים שנשארו בעולם כשכל יום עוד 40 מיליון פונים לה עורף והופכים אוהדי הקבוצות האחרות של קליפורניה, הווריורס והקליפרס. אז שדדי, K-700, אלי לס, ודקסטר יכתבו עליו. אותי הוא מעניין כמו תארנגול ההודו בלול של K-700.. אבל האחרים מעניינים גם מעניינים אותי, ואני חושש לגורלם, אם כי חשבון הבנק שלהם מובטח לשארית חייהם, וחיי ילדיהם. אלה החמישה שמקווים לשבת על ספסל קבוצתם אחרי חופשת חג המולד, ולא להצטרף למחוסרי העבודה אחרי מייק בראון.

1. דוויין קייסי, טורונטו רפטורס

אחרי ההפסד ביום ראשון לקליפרס 83-102, נשיא הקבוצה בריאן קולנג'לו מיהר להצהיר ש-"אי אפשר להאשים את ההפסד בחוסר טלנט בקבוצה". עם שחקנים כמו אנדרה ברגניני, חוזה קלדרון, לינס קלייזה, מיקאל פייטרוס, ג'ונאס וולצ'יונאס, דמר דדרוזן, לנדרי פילדס, אמיר ג'ונסון, וקייל לאורי – הקבוצה נראית הרבה יותר טוב מהרקורד שלה או מיקומה כמעט בתחתית הליגה. הביקורת היחידה שלי? יש לה יותר מדי שחקנים זרים. כל חמשת הראשונים מדברים איטלקית, צרפתית, ספרדית, ולך תדע איזה עוד שפות ממזרח אירופה ואפריקה. אבל הם מספיק טובים להיות הרבה יותר טובים מהרקורד שלהם. אז למה התכוון קולנג'לו באומרו ש-"יש מספיק טלנט"? ראשית להגן על הישבן שלו עצמו, כי הוא-הוא שהביא אותם. אחד-אחד ללא יוצא מין הכלל הם פרי עבודתו ושיכלו. מסקנה? האשמה היא המאמן, שלא יודע מה לעשות עם הטלנט שלו! אחרת האשמה היא על הראש של קולנג'לו שהחוזה שלו עצמו מסתיים בסוף העונה (לקייסי יש חוזה לעוד עונה שהקבוצה תצטרך לשלם לו במקרה של פיטורים.

אז מה יהיה? פיטורי קייסי? טריידים בומבסטיים כי הטלנט הקיים לא מסוגל לייצר נצחונות? מי הפיתיון? כמובן שאנדרה ברגניני, בחירת הדראפט הבדיונית הראשונה של 2006. ישנה רק בעייה קטנה: אף אחד לא רוצה אותו. אפילו לא מיאמי היט.

2. אלבין ג'נטרי, פיניקס סאנס


לאלבין היו שנים הרבה יותר טובות מהמקום האחרון ב-'פסיפיק' עם רקורד של 16-3. אבל היו לו גם שחקנים הרבה יותר טובים. קבוצתו נשארה עירה וערומה, והוא נמצא בשנת חוזהו האחרונה, הווה אומר לבעלי הקבוצה פיטוריו בסיום העונה לא תעלה פרוטה. אני לא בטוח כמה שירידת הקבוצה היא אשמתו, וכמה של אנשי הפרונט-אופיס לון בבי ולאנס בלאנקר. בבי ובלאנקר יהיו חייבים להטיל את האשמה על ג'נטרי ולפטר אותו כי אחרת האשמה היא עליהם, ובעל הקבוצה רוברט סרבר פיטר אפילו את אחותו ממשרת הנהלה בכירה, אז אותם שהוא יחשוש מלפטר?. מה שיעזור להם לפטר את ג'נטרי היא העובדה שכל עוזריו מוכנים לתפוש את מקומו כמאמנים ראשיים, כי באישיותם ובמוחם הם כבר מאמנים ראשיים. אני מדבר על עוזריו טרי פורטר, ביל קרטרייט, וזה שאני מאמין שיחליפו – דן מאירלי שנחשב לאליל בפיניקס. אני מקווה שאים להם מחשבות לתת את שרביט המאמן לעוזר הרביעי – הרוסי איגור קוקוסקוב – כי הרי לדעת רוב הגולשים כאן באתר הזה "המאמנים האירופאים הרבה יותר טובים וחכמים מהמאמנים האמריקאים" (טוב, לא אזכיר את הכשלון המבהיק של מסינה בלייקרס, שהגיע להיות – אולי – "המושיע הגדול", והיכן הוא עכשיו? באיזו עיר שכוחת אל באיזה שהוא חור באירופה.)

3. רנדי וויטמן, וושינגטון ויזרדס


הקבוצה התחילה עם הרקורד הגרוע בתולדותיה – 12-0. היא היום האחרונה בסאות'איסט עם רקורד מעליב של 16-3. אני מאמין באמונה שלמה שאם הוא לא מפוטר לפני סוף השנה האזרחית, הקבוצה תתחיל לנצח, במיוחד אחרי שג'ון וול ושאר הפצועים יחזרו. מתוך 16 ההפסדים, 10 היו בהפרשים קטנים שיכלו היו להסתיים בנצחונות. איש לא יכול להאשים את המנכ"ל ארני גרנפלד, והעובדה היא שהבעלים נתנו לו הארכת חוזה. אני לא טוען שרנדי הוא המאמן הטוב ביותר בליגה, אך הוא מאמן טוב מאד. היו לקבוצה פציעות חמורות. כל מה שהוא זקוק עכשיו זה לזמן. הוא איש כדורסל אותנטי. שיחק תחת בובי נייט, ולקח אליפות בשנת 1981, ואחרי ההוזיירס היה שחקן טוב-בינוני ב-NBA משך 9 שנים. אחרי פרישתו שימש כעוזר בקאבס ובמינסוטה. בוב נייט אומר עליו: "הוא אחד השחקנים המביני כדורסל ביותר שאימנתי, אם לא הטוב שבהם". האם זה כולל את אייזיה תומאס, הוא נשאל. "אמרתי 'הטוב שבההם'".

4. לורנס פרנק, דטרויט פיסטונס

אני מקווה שלא יפטרו את פרנק, אבל הקבוצה לפני האחרונה בסנטרל עם רקורד של 17-7 הוא לא דבר להתפאר בו. אבל לזכותו ולהגנתו של לורנס – היהודי הסימפטי שהיה מאמן הנטס – חייב להיאמר שלא נתנו לו את הכלים הדרושים להצליח, וגרג מונרו לא נותן את העונה שציפיתי ממנו. היו לפרנק נצחונות מרשימים נגד הסיקסרס ונגד הסלטיקס, ואומרים שיש לו את ה-BACKING של בעל הקבוצה תום גורס, אבל כשקבוצה בנפילה חופשית, שום אהבה לא עוזרת. גם אליזבט טיילור אהבה את סיר ריצ'רד ברטון, וראו מה קרה לאהבה הגדולה שלהם שהיא כינתה "הסוערת והחמה ביקום".

מי האשם העיקרי? מי שלא יודע יורד עכשיו מעכבר לרמת ג'וק. ג'ו דומארס, שהיו לו שנים נפלאות כמנכ"ל הקבוצה, ואז נפל למה שהוא כיום: המנכ"ל ונשיא הקבוצה הגרוע בליגה. הוא חייב ללכת. לורנס צריך להישאר, הוא מוח כדורסל מהטובים בליגה והשחקנים אוהבים אותו. אבל לא אתפלא אם יהיה מהפך כללי, וכל ההנהלה תעוף, יחד עם המאמן שמאומה לא קרה בגללו.

5. ביירון סקוט, קליבלנד קאבס

אני יודע בדיוק כמוכם: בעל הקבוצה היהודי דן גילברט, והמנכ"ל כריס גראנט "אוהבים אותו". כבר הזכרתי את אליזבט טיילור וריצ'רד ברטון. אין טעם לחזור. נראה מה יהיה עם הקבוצה האחרונה בסנטרל – אפילו אחרי דטרויט – עכשיו שטיירי אירוינג חזר. סקוט חייב לבתחיל לנצח. אולי בגלל פציעתו של אירוינג הוא יקבל כמה שבועות אקסטרה אחרי חג המולד, אבל אם עד האול סטאר קליבלנד לא מתחילה לנצח, ביירון יצטרף אף הוא לחבילת המפוטרים.

ההגנה של מיאמי היט

THIS IS DEFENSE? THIS IS KAKA!!!

"ההגנה של ההיט"? קומראד, על מה אתה מדבר? במשחקי ההפסד של הקבוצה המזדקנת הזאת היא חטפה על הראש 112, 105, 107, ו-97 נגד הניקס, הויזרדס, הקליפרס, והויזרדס. הם נתנו ליריבות מפגרות כמילווקי, קליבלנד, והרוקטס לשלשל דרך גרונם 108, 106, ו-110. הם הירשו העונה ליריבות לקלוע לפחות 100 ב-11 מתוך 20 המשחקים עד עתה. בקצה כזה הם ירשו ליריבות כ-45 פעם להגיע ל-100 עד סוף העונה. בכל העונה שעברה – אמנם רק 66 משחקים – הם הירשו ליריבים רק 16 משחקים של 100. אתם יודעים מהן שתי המסקנות שהזקנה שלי גייל הסיקה?

1. להיט אין יותר הגנה.

2. ההיט צריכה להתחיל לקלוע 110 נקודות למשחק על מנת לנצח.

העונה רק התחילה וכבר יש נגדם 11 משחקי 100 שליליים. אלה חדשות רעות לקבוצה שבעונה שעברה הרוויחה את לחמה – ואת גביע האליפות – עם הגנה. הם היו מקום רביעי בליגה עם מספר הנקודות הקטן ביותר שהירשו ב-100 פוזשיונס של היריב (97.1 נק'). הקבוצות נגדן קלעו באחוז החמישי הנמוך ביותר מאשר נגד כל הקבוצות האחרות (41.3%). העונה מיאמי היא רק מספר 19 שלילי בין הקבוצות המרשות נקודות נגדן ב-100 פוזשיונס (103.6 נק'), ורק הקבוצה ה-14 המקשה על יריבותיה דיוק בקליעה (הדיוק נגדה עלה ל-44.3% ). הם גם הירשו העונה 173 שלשות נגדה – כשרק 7 קבוצות בין ה-30 הרשו 173 או יותר. בעונה שעברה רק 4 הרשו פחות שלשות נגדן מאשר ההיט!

אין סודות בליגה. יותר מדי MONEYBALL שכולם יודעים עליו. הקבוצות יודעות שמיאמי לא מסוגלת לשמור על הפרימטר, והיא הפכה למטווח חופשי לקבוצות הליגה המתאמנות עליה בשלשות, ובאותו זמן עושות עליה סטטיסטיקה.

כשאריק ספואלטרה שמע על כך הוא הגיב: "אם כך, אני מבטיח שיבוא לזה סוף, כי אם לא נפסיק עם זה, זה יהפוך ל-TENDENCY, ואם ה-TENDENCY יימשך, זה יהפוך ל-HABIT, ואם ה-HABIT יימשך, זה ייהפך לכשלון בפלייאוף". הוא המאמן היחיד המסוגל לדבר ככה בין כל המאמנים. הפלח אולי אפילו לא מבין על מה הוא מדבר. אבל נגד הפלח לא קולעים שלשות מהפרימטר, כי הוא אולי לא מבין את השפה הגבוהה של המלומד, אבל יודע לשמור על הפרימטר. עכשיו נראה אם אריק יודע גם לעשות, לא רק לדבר!

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 17 תגובות

  1. לגמרי לא מסכים לגבי סקוט – לדעתי הוא עושה עבודה נפלאה בקליבלנד, אבל רק מי שעוקב אחריהם באמת ידע את זה ואין לי ספק שגם ההנהלה שלו יודעת את זה.
    הקבוצה שלו נלחמת ערב ערב בלי שחקני מפתח, וכשהם בריאים – למרות סגל רחוק ממושלם – הם יכולים לנצח כל קבוצה.

    ולגבי כל האחרים, יכול להיות שהם באמת בסכנה, אבל גם לגביהם אני לא בטוח שהאשמה היא של המאמנים אלא של הסגלים.

    אני חושב שהראשון ברשימה צריך להיות אייברי ג'ונסון.

  2. לא כתבתי את "דעתי". לדעתי גם וויטמן וגם פרנק מאמנים מצויינים שעושים מה שאפשר עם השחקנים שיש להם. אבל כתבתי על המאמנים שלדעתי יושבים על אש חמה, בצדק או לא, כי כשקבוצה נחשלת מישהו צריך לשלם את המחיר.

  3. הבנתי את זה ולא התווכחתי איתך לגבי זה – רק ציינתי את העובדה שזו לא אשמתם ואפילו הסכמתי איתך שהם באמת בסכנה.

    – חוץ מבמקרה של סקוט שלדעתי פספסת לגמרי, וגם אי ההכללה של ג'ונסון.

  4. אני לא מסכים לגבי ההגנה של מיאמי וגם לא קופץ כמו כולם כדי לסכם את הקריירה של וויד.

    לדעתי זו אשלייה אופטית, שום דבר לא נפגע שם ואני מוכן לחתום על זה שיתחיל הפלייאוף.

    צעקה אחת של הדון קורליאונה הסיציליאני, פט ריילי וההגנה וכל הקבוצה משלבים הילוכים ל4X4.
    זו אשלייה אופטית, כולם שם חוסכים בזיעה ושומרים ברכיים לפלייאוף פרט ללברון שחייב להמשיך להוכיח שהוא הטוב בליגה.

    אני מוכן להתערב עם מי שרוצה שהם יראו בפלייאוף בדיוק אותה מיאמי של העונה שעברה.

    עוד סיוט מתמשך, לפחות חזיתי בלייקרס בHD, אבל למה למען השם הייתי צריך לשמוע משחק שלם את שימי ריגר הזה.

  5. הניקס שיחקו בטיפשות ברבע האחרון, במקום להפוך את זה ל-40 הפרש הם שיחקו כמעט רבע שלם עם נובאק(שהוא חור הגנתי מדדה) ולא יצרו לו מצב קליעה אחד נורמלי.
    כל הזמן פלטון חדר פנימה וחיפש את צ'נדלר.
    נכון שהם ניצחו ונכון שעם ההגנה שלנו לא היינו מנצחים גם את בנות עפולה לו היו עולות לרבע אחרון אבל זה איזה מנהג אצל הניקס שאני מזהה כבר כמה משחקים ברצף.

  6. מאמנים בסיר הלחץ-לדעתי ג'נטרי הבא שיעוף, כי המאמן מקבל גיבוי פומבי מההנהלה, בד"כ ממש לפני הפיטורים. גם רנדי וויטמן, ויכול להיות שדאנלאפ-10 הפסדים ברציפות זה יותר מדי.

    ההגנה של מיאמי-הם חיבים שינוי טקטי מהר. משהו לא עובד עם ההגנה של שנה שעברה. יש להם 2 שומרים הגנתיים מעולים (דווין וויד ומריו צ'למרס), שומר פאוור פורוורדים טוב מאוד (כריס בוש), ואדם שיכול לשמור על כל שחקן כדורסל כרגע בליגה (לברון). יחד עם שחקן ורסטילי נוסף (שיין באטייה/ראשרד לואיס), יש להם חמישייה הגנתית מצויינת.

  7. מנחם איך בדיוק הגעת למסקנה שמסינה נכשל בלייקרס?
    למייק בראון לא היה חלק בזה? אם כבר אתה כותב דבר כזה תביא סימוכין
    כי אחרת איך נדע? בכל אופן, מוסקבה זה לא בדיוק "חור באירופה"
    והשמש לא זורחת לאמריקאים מהתחת, אפילו שאתה חושב שזה המצב.

    1. איך אני יודע שהוא ניכשל? הוא נישלח הביתה ולא נחשב בכלל כשהלייקרס חשבו על המאמן הבא. מסינה עבד עם פיל ג'קסון, לא מייק בראון. ולגבי מלבד לונדון, פריז, ותל אביב, כל מקום אחר באירופה הוא "חור".

      1. מסינה עבד עם מייק בראון, ורוב הסיכויים הם שהוא זה שבחר לחזור לאירופה. לא נאמרה או נכתבה אפילו מילה אחת על זה שהלייקרס או בראון לא מרוצים ממנו או לא רוצים אותו לעונה נוספת.

  8. חבל שאתה שולח אנשים לצפות בMONDAY NIGHT. אנשים יישבו לצפות בפאטס ובניינרז ויקבלו את הג'טס נגד טנסי. אתה צריך את הקללות האלו על הראש שלך?

  9. לצערי בפלייאוף מיאמי יעבירו הילוך, ואף אחד לא יוכל לעצור אותם. אצל מיאמי זה נטו כמה בא להם לנצח היום, בעונה הסדירה זה לא כ"כ משנה, בפלייאוף זה יהיה אחרת. מי יעצור אותם? ניו יורק? קבוצה שמשתנקת ברבע האחרון. אוקלוהומה? אולי, אני לא חושב שהם מספיק טובים עדיין. יהיה מעניין לראות אם ווסטברוק באמת השתנה, או שכיש לחץ הוא חוזר להרגלים הישנים של איבודים וראש בקיר. אני מקווה שאתבדה. לגבי שאר קבוצות הליגה, די ברור שאין להן סיכוי מול מיאמי.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט