מעורב הופס לרביעי בערב / מנחם לס


  1. 1. קווין מקהייל פוטר

*ישנם מקרים בהם מאמנים מפוטרים כדי לעורר זעזוע ולא יותר.

*ישנם מצבים בהם מאמן מפוטר כי הוא לא מספק את הסחורה.

*ישנם פעמים בהם מאמן מפוטר כי הוא לא מסתדר עם השחקנים.

*ישנן סיטואציות בהן מאמן לא מתאים לסוג השחקנים והקבוצה.

*ישנם גילויים שהמאמן הוא – פשוטו כמשמעו – לא מאמן טוב.

וביוסטון קרה הדבר המאד לא רגיל שהמאמן הוא כל הניזכר למעלה.

הדבר היחיד שלא מובן לי זה למה זה לקח להם כל כך הרבה זמן.

 

תראו. אני משוכנע שישנם האומרים שקווין מקהייל הוא מאמן לא רע כלל וכלל. הוא התחיל את העונה 7-4 – לא סוף העולם – ובארבע עונות ביוסטון הוא עשה רקורד מכובד מאד של 130-193.

אני גם לא בטוח במה שאני כותב כי טור זה ניכתב ממש עם ההודעה שהוא פוטר, והסיבות לא ידועות עדיין, אבל אני כמעט בטוח שאחת הסיבות לפיטוריו היתה אסיפת השחקנים אתמול, שאני כמעט בטוח שההחלטה בה היתה אולטימטום לבעל הקבוצה לפטר את מקהייל.

ואם אני טועה, ואסיפת השחקנים לא דרשה את התפטרותו, והמסקנה הסופית של האסיפה היתה שאף אחד לא יודע מה בדיוק היא הבעייה, אז ההנהלה פטרה את הבעייה עבורם.

כשקבוצה שיש לה שחקנים כדווייט האווארד, ג'יימס הארדן, וטיי לאוסון מושפלת בהפסדים בהפרשים מביישים; כשהקבוצה ממוקמת מס' 29 מ-30 קבוצות בהגנה; כשקבוצה ממוקמת מס' 26 באחוזי קליעה, ומס' 25 באיבודי כדור, משהו רציני ביותר דפוק שם, וכמו בכל דבר אחר בחיים המקום בו "THE BUCK STOPS HERE" הוא המקום להתחיל בו את המהפך.

 

אבל במקרה של יוסטון אני כבר לא בטוח שסתם קול חדש ומשרוקית חדשה הם הפתרון. אני לא בטוח אם הקבוצה הזאת לא צריכה ניתוח כולל שייצור מפלצת חדשה. מפלצת חדשה עם או בלי האווארד? אני לא יודע. מה שאני יודע הוא שהוא הפך לצל של עצמו. משחק כאילו אין לו חשק לשחק, אין לו חשק להצליח, ולא איכפת לו להיכשל. לא ראיתי דבר כזה.

אולי זאת היתה דרכו לדחוף את פיטוריו של מקהייל?

לך תדע.

ראש המנהלים שם הוא דרל מוריי, הוא אחד מהמוחות הבהירים ביותר בכדורסל. ההחלטה היתה בוודאי שלו. בקרוב נדע יותר על כל הסיפור, אבל ברור שמשהו דראסטי היה חייב לקרות, ואפילו אנחנו – הצוות והגולשים – דברנו על כך יומם ולילה.

 

2. בניו יורק לא מחכים: ZINGSANITY!!!

 

3. לברון מטיל את האשמה על שחקני קבוצתו

אמש, אחרי ההפסד לדטרויט, לברון לא חסך מילות ביקורת על שחקני קבוצתו. הוא ניסה בעבר דברים שונים להכניס מוטיבציה בשחקני קבוצתו – אני הייתי מעדיף שדייויד בלאט יעשה זאת – והפעם הוא החליט להשתמש במכשיר חדש: להשוותם לגולדן סטייט. הנה מה שהוא אמר ל-

Joe Vardon of the Northeast Ohio Media Group

We haven’t done anything,” James said, following the Cavaliers’ 104-99 loss to the Detroit Pistons, Cleveland’s second-consecutive loss and third this season. “We didn’t win anything. We lost. We lost in the Finals. So, that’s enough motivation for myself. I think we need to understand that.

“Like, we lost in the Finals. We didn’t win. And the team that beat us looks more hungry than we are. So it shouldn’t be that way.”

המאמן בלאט טמר על שחקניו שהשמיטו יתרון של 10 ברבע האחרון: "עלינו להתחזק ולהתחשל מנטלית. הערב ויתרנו בקלות רבה מדי. בלאט  סיכם:

: “We’re too relaxed and too nice.”

לברון היה הבא לדבר אחריבלאט ואמר:

It’s not always about being Iron Man,” James said. “It’s a mental toughness as well. Going out and doing your job, doing it at a high level and preparing that way before the tip even happens. So, we got some guys who’ll do it and some guys that don’t do it consistently enough.”

בשבת הוא אמר: "כמה מהשחקנים משחקים "HALF ASS

בלי להזכיר שמות הוא האשים כמה שחקנים כאילו יש להם הרגשה של ENTITLEMENT. כאילו "מגיע לנו". למה מגיע לנו? כי אנחנו גדולים! הגענו לגמר המזרח!

הוא הזהיר:

“We shouldn’t feel entitled,” he said. “That’s what I continue to say. We’re not entitled to a win. We’re not entitled to being the Eastern Conference Champions. That’s last year. It’s a totally different year and until we figure that out, we’re going to continue to put ourselves in positions to lose basketball games.”

מה הבעייה שלי עם זה? היו שחקנים שקיטרגו בעבר על חברי קבוצה אבל לא בצורה כזאת. לברון מדבר אל השחקנים כאילו הוא מאמנם, ואותי זה מעצבן.

4. ג'ייסון קיד מנסה להצדיק את הטרייד של ברנדון נייט

 

"אפשר לחשוב שמדובר פה על קליי תומפסון או סטפן קרי. עם כל הכבוד, זה עדיין ברנדון נייט שהעברנו, ולא העברנו אותו עבור כלום. עשינו טרייד וקבלנו את מייקל קרטר-ויליאמס וכריס מידלטון. אני הייתי עושה את הטרייד גם היום".

מי אמר זאת? ג'ייסון קיד. למי? ל-,

Charles F. Gardner of the Journal-Sentinel

רק להזכירכם שברנדון נייט לא פרח לפתע פתאום. "היתה לו עונה חזקה מאד בקאבס, אני מודה.

.“I wouldn’t say we gave up a lot,” Kidd said.”He (Knight) was having a great season, and he’s having a great season this year. But it wasn’t we gave up Brandon. We had a decision to make between our backcourt.It wasn’t Klay Thompson or Stephen Curry. We weren’t going to max out our backcourt. As an organization, we had a decision to make, and we made it..I would make it again"!

אני לא מבין את הבעייה של המאמנים. איש לא יודע למפרע מה יהיה. אז לפחות שתוק. מי ביקש ממך להסביר את כל העניין עם ברנדון נייט?

5. אף האלי הופ לא גבוה מדי עבור דרמונד!

*

 

*

 

6. ווייטסייד הופך להיות חוסם שמגיע מכל מקום. הילד משתפר (אפילו בהפסד)

*
     *

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 19 תגובות

  1. מנחם, תודה!

    תקופה אמרנו אין כבר סנטרים רציניים. פאט יואינג והפיזיות של הדור שלו התחלפו בכל מיני לך תדע, עד כדי שדבי דה סיסי הווארד נתפס כסופרמן. אבל הנה יש לנו בליגה את דראמונד, את קאזינס ואת ווייטסייד. האם אתה מישהו מהם מזכיר לך בפיזיות שלו את תקופת הסנטרים?

  2. מעולה. הטרייד על נייט באמת היה הזוי. רצו טוב איתו. אני חושב שקיד מאמן עצלן של שטיקים ולא מתאים לליגה.

    לברון – ביזיון כרגיל. מייחל לכשלונם. שבלאט יצליח במקום אחר.

    מוריי – עוד ראש בתחת של אנליטיקס. תביא שחקנים עם אישיות נורמלית ואולי תהיה לך קבוצה! ע"ע ספרס

    1. הקשר הוא שהם היו צריכים להוציא הרבה כסף בשביל לשמור על שניהם והם העדיפו לא לעשות זאת, לשלם למידלטון ולנסות את מזלם עם רכז אחר.

  3. תזכור מנחם מי כבר לפני חודש וחצי אמר לך שמחזור הרוקי הזה שווה רק שחקן אחד אמיתי , פורוזיגניס . כן , יש דברים שלוקח לך לקלוט הרבה זמן. בשביל זה יש מנוסים ממך

  4. פימפמו לנו את הדראפט של 2014 כאילו שמשם יבוא המשיח, ובינתיים הדראפט של 2015 אוכל אותו בלי מלח. אמנם מוקדם מידי לשים כתרים, אבל עושה רושם שבבום אחד הגיעו שלושה ביגמנים מהסוג שכבר הרבה זמן לא ראינו. מה שמדהים זה שהניקס חתומים על אחד מהם.

  5. פורזינגוד זה אושר.

    ביוסטון השחקנים יכולים להגיד מאמן מאמן מאמן כמה שהם רוצים. הם על המגרש, הם אחראים.
    אף מאמן לא גורם לשחקן להסריח את הפרקט כמו שעושים המולטימיליונרים הבטלנים והמפונקים שמביישים את הגופיות שפעם לבשו אולג'ואן ודרקסלר.

  6. מנחם עם כל הכבוד למקהייל
    הבעייה מס 1 של יוסטון זה הווארד , מאז שהוא עבר ללייקרס הוא הפך לשחקן מס 2 הכי פחות אהוב עליי בליגה ( אני סמוי ב ללל )
    מדברים הרבה על פיחות במעמד הסנטר , במעמד השוטינגארד וכו וכו תכלס חצי מהמאמנים בליגה , אני שואל את עצמי מה לעזאזל הם עושים שם ? אני מרגיש שהקבוצות פחות מאומנות מבעבר .יש משחקים ( בעיקר של יוסטון ) שמרגישים כמו שוק או שכונה עם הפצצות חסרות מצפון מדאון טאון , נכון ש 33 אחוז מה 3 שקולים ל 50 מה 2 אבל אני בטוח שהנזק של החטאת 3 גדול הרבה יותר מפספוס מיד ריינג׳

    התוספות וידאו שלך פנטסטיות ומשדרגות כל מעורב

    1. נושא ההחטאות מ-3 הוא מאוד תלוי בסוג המשחק של הקבוצה התוקפת –
      2 דוגמאות לקבוצות שניזונו לא רק מהקליעות מה-3 אלא גם מההחטאות הן 2 שנפגשו בפיינלס, אורלנדו של סטן והלייקרס של קובי (והקובי אסיסט המפורסם)
      כשיש לקבוצה רב' התקפה דומיננטי, אז 7 החטאות מה-3 משמעותן 7 אפשרויות לרב' התקפה.
      מצד שני מול קבוצות עם משחק מעבר חזק, 7 החמצות ל-3 הן 7 הזדמניות למתפרצת וסל קל (ע"ע מיאמי של לברון את ווייד)

      1. הכדור ניתז יותר רחוק מהטבעת. נראה לי (אולי יש לך אפשרות להוכיח/להפריך סטטיסטית) שריבואנדר התקפה משמעותי לוקח יותר כ"ח אחרי זריקות ל-2. מצד שני זה דופק את הריבאונדרים ההגנתיים לא פחות.

  7. הו הווארד הווארד…. כמה הרבה דיבורים וכמה קצת מעשים.
    מזל שיש את גרג אודן שתמיד יחשב לבאסט יותר גדול בעמדת הסנטר 🙂

  8. מאז שאני זוכר את עצמי יוסטון תמיד היתה סוג של קבוצה מאכזבת.
    מלבד 94-95, כמות השחקנים הנפלאים שביקרו במועדון והביאו כמעט כלום:
    מוזס מלון, ראלף סמסון, יאו מינג, בארקלי, טימאק ועכשיו האוורד והארדן.
    זה תמיד נראה ליד, כמעט.
    נדמה לי שה- DNA של הקבוצה זה אנדר-אציבמנט.

    זה בטח לא קשור למקהייל, אבל בסיטואציה הנוכחית איך שהקבוצה גמרה את השנה ואיך שהיא נראית עכשיו, ברור שהוא חייב ללכת.

    אבל היות והבעיות של יוסטון אף פעם לא היו בעיות של כדורסל אלא של ברגים במח, זה גם ניתן לתיקון. קבוצה שלא עושה הגנה מאד קל לה להשתפר (ולהתחיל לעשות הגנה).
    צריך רק למצוא את הסוויץ.

  9. יופי הסטפס הזינגסיטי ממש כיף מה שהבאת מנחם,
    אני נזכר בלינסטי הליסטי (ליסטי שודד) ואני חושב שאנו
    לא סובלים אותו רק בגלל שדובי שקרא לו הסיני החמדן
    וגם אם תשכנעו אותי שהוא בחור טוב זהו אני מושפע מדובי
    יחי המלך החדש
    יופי של מעורב מנחם

כתיבת תגובה

סגירת תפריט