מעורב הופס ליום שני בערב / מנחם לס

  1. לדריק רוז תהיה ראייה כפולה לפחות עוד שלושה חודשים

 

דריק רוז לא מסוגל לברוח מפציעות. הוא וקווין דוראנט הפכו לשני הכוכבים הגדולים של ההווה שלא מסוגלים לברוח מבעיות גופניות.

פרד הויברג אמר אתמול שדריק רוז עלול לשחק עם ראייה כפולה וחוסר יכולת פוקס הרבה יותר זמן מאשר חשבו בתחילה. שלושה חודשים זה המינימום. רוז: "אמרו לי שייקח הרבה פחות זמן אבל הראייה בינתיים לא מסתדרת. אין לי ברירה אלא לשחק עם זה ולעשות הכי טוב שאני יכול עד שראייתי תשתפר. הברירה האחרת היא לכסות את העין ולא לשחק כמה חודשים וזאת ברירה שאיני מוכן לקבל. הפסדתי מספיק משחקים בקריירה ואני לא מתכונן להפסיד עוד אלא אם כן אין ברירה".

מה הוא לא מגלה? שרופא העיניים שלו ד"ר בראד גוליבר המליץ על מנוחה לעיניים כדי להקדים את ההחלמה ולמנוע נזק בלתי הפיך. רוז לא מוכן להקשיב.

"אני משחק לרוב עם שתי עיני פקוחות. לפעמים עלי לסגור עין אחת. המראה BLURRY אבל אני חייב ללמוד לשחק ככה".

מה שנפגע יותר מהכל הוא משחק הפרימטר שלו; יותר נכון הקליעה משם.

מה אגיד לכם? אילו הוא היה בני, והיה בן 15 או 16, לא הייתי מרשה לו לשחק עד שהעיניים היו מחלימות לחלוטין.

2. קובי ייאלץ להחמיץ משחקים

 

אבא זמן מנצח את הקרב נגד קובי. הוא שוב ייאלץ לשבת הערב ולהסתכל על המשחק באזרחי. למה? גופו הרוס וכואב. בקסטר הולמס מ-ESPN לוס אנג'לס כותב שאמש אחרי ה-36 דקות המשחק נגד דטרויט קובי ניכנס לאמבטיית קרח ושהה שם מקסימום זמן. הוא היה חייב את עזרת שני הטריינרים לצאת מהאמבטייה. ה-17 נק' שלו ב-6 מ-19 לא היתה תוצרת לתפארת, אבל היוותה מין שיפור קטן.

אחרי שהתלבש הוא אמר לבקסטר: "אני שונא לחשוב עכשיו על הליכה עד המכונית שלי. בכל הרצינות!".

ביירון סקוט: "השארתי אותו כל הרבע הרביעי כי היינו חייבים את הנצחון הזה". בריאנט הסכים:

 

“We hadn’t won one at home,” Bryant said. “To lose another one at home would be disastrous. We had to get this one done and take a day tomorrow

3. לברון קורע את חבריו בקאבס

המילים באו מהאדם המריץ את הקבוצה, ולכן אסור לקחתן בקלות:

 

. “We’re not a great team right now,” אמר הבוס.

היה זה הפסד בדאבל אוברטיים, ורק ההפסד השני של הקבוצה, אבל כשהבוס רואה סימני SLIPPAGE בקבוצה הוא חייב לדבר, והאחרים – כולל המאמן – חייבים להקשיב:

 

“We’re not a great team right now.”, הוא אמר אחרי שהוא קלע 37 עם 12 ריבאונדים, והוסיף:

“I think we’re a good team. I think we expect we’re a great team, and we’re not,” James said,  “We have to get better in every facet of the game, and that’s every single facet of the game.”

זה רק הפסד שני אחרי 8 נצחונות. האין אלה מילים קשות מדי?

“Records are meant to be broken, but that don’t mean you’re great,” James said. “It’s for us, we have to play a lot more sustainable effort throughout the 48 minutes. And we don’t do that. We give a half-ass effort sometimes and expect that we can just make a run at the end. We’re not good enough to do that right now.”

4. מרקוס סמארט נעמד מול ראסל ווסטברוק, וניצח!

האם ב-NBA מצאו סטופר לראסל ווסטברוק ושמו מרכוס סמארט?

הגארד הצעיר היה כזה ללא ספק אתמול בנצחון המתוק (וגדול ההפרש!) על הת'אנדר בביתה. אמנם ללא קווין דוראנט הכל אחרת, אבל "הת'אנדר ללא דוראנט" הפכה לקבוצה מלאת משחקים ודקות יותר מאשר "ת'אנדר עם דוראנט". אולי זה חלק עצוב מהחיים שבאוקלהומה צריכים להתרגל אליו.

Barry Tramel ofThe Oklahoman כתב אחרי המשחק על סמארט וההגנה שלו:

Westbrook is always up for a mental macho game and usually prevails. Not Sunday night. Smart, picked sixth overall in the 2014 NBA Draft, rarely has been tougher. He matched Westbrook’s physicality and intensity, and though no one can match Westbrook’s explosiveness, on this night, it didn’t matter.

Smart scored a career high 26 points, making nine of 14 shots to go with eight rebounds and three assists. Better yet was Smart’s defense — that’s his specialty, after all — which got plenty of help from Celtic teammates like Avery Bradley. Westbrook had 27 points, but he made just five of 20 shots, and his playmaking was minimal. None of Westbrook’s five assists came in the final 181/2 minutes, when a nine-point Thunder lead disintegrated.

Westbrook got to Smart early. Even drew a technical foul on Smart when Smart argued a call in which he wasn’t even involved. But Smart’s confidence grew the longer the game went.

“That’s the type of guy Russ is,” Smart said. “He loves challenges and he’s going to try to do his best every time. Vice versa with me. You put two guys like that going against each other, obviously you’re going to knock heads.

“Russ knows that and understands it. I know it. I love those type of challenges.”

5. האם "דייויס נגד פורזינגיס" הוא קרב העתיד?

האם מוקדם מדי להכתיר את הקרב בין שייויס ללטבי פורזינגיס כ-'קרב העתיד'? פרזינגיס עוד לא סיים את חודשו הראשון בליגה אבל זה לא מנע מ- Stefan Bondy of the New York Daily New לכתוב את השורות הבאות:

 

So what was biggest takeaway from getting outplayed by Anthony Davis? At least the Knicks won.

“He had a great game, but we got the win,” Porzingis said after New York snapped a two-game losing streak Sunday by beating the Pelicans, 95-87. “That’s the important thing.”

Davis, the next super-duper star in the NBA, was as good as advertised while matched head-to-head with Porzingis, finishing with 36 points, 11 rebounds and four blocked shots in 40 minutes.

Davis had missed the previous two games with a bruised hip, but returned just in time to give a lesson that included a block on Porzingis’ running hook in the second quarter.

Porzingis, meanwhile, struggled offensively while missing 11 of his 15 shot attempts, scoring 10 points with four rebounds in 22 minutes. He did block one of Davis’ attempts.

“He’s one of the guys that I look up and try to learn the game from,” Porzingis said. “He proved once again why he’s so good. He just — all the baskets he got, he knows what he’s doing. He shoots at the right time. He’s running fast breaks. It’s hard to stop him, his all-around game. I try to be aggressive at the beginning. He came back to me. I think he’s the best power forward right now in the NBA. It’s tough for sure, but it was a good experience for me.

“It was a bad shooting game for me. I shot the ball bad,” Porzingis added. “There’s other things that I can do on the floor without trying to score every shot I take. On the defensive end, offensively, try to get my teammates open, little stuff like that. Coach sees that, not everybody sees that, but coach sees it.”

Davis left impressed with a future nemesis.

“Porzingis is a great player. He can shoot, he can drive and he is active,” the Pelicans forward said. “It is going to be fun battling him.”

6. ראסל הוא עדיין ראסל

למרכוס סמארט היה צעד אחד גדול לפני ראסל ווסטברוק בדרך לדאנק בטוח. הוא עלה למעלה בדיעה שזה סל בטוח. לפתע – במהירות הבזק ובניתור שרק לו יש – מישהו הגיע מאחור. מה קרה ראו בעצמכם, והמסקנה לכל השחקנים היא שאף פעם אין לך מספיק מירווח נגד ראסל:

*

*

7. כמה נפגע הניתור של ג'ברי פרקר מהניתוח בברך?

 היו שחששו שהניתוח הוא 'מסיים קריירה'. אח"כ טענו שהוא לעולם לא יהיה מה שהוא היה במכללה. אוקיי – שיפטו בעצמכם ממשחק אמש כשהוא STUFFED THE BALL ממש לפני אפם של וורג'או וטריסטן:
*

*

במחצית השנייה הוא עשה אותו דבר. המסקנה? PARKER IS BACK AND HE WILL DUNK ON YOU!

8. ניק יאנג לא פוחד מהשטן, אבל כשדרמונד מגיע בפול-ספיד…

ניק יאנג הוא אחד העארסים הגדולים בליגה שלא מפחד מאף מפלצת. אבל אמש, נגד דטרויט הוא למד מה קורה כשקטן כמוהו – עארס או לא עארס – מנסה לחסום דרמונד שבא בפול ספיד. אתה חוטף דאנק על הפרצוף, כולל טיפונת השפלה ו-EMBARRASSMENT.

תסתכל על פניו של יאנג שנייה אחרי הדאנק ותראה שהוא בעצמו הגיע למסקנה שזאת לא היתה ההחלטה הכי חכמה בעולם.

*

*

And he made it look easy, too.

9. לא הרבה יותר ממסירת-הקפצה מושלמת

ג'ון וול ידע בדיוק היכן גארט טמפל נמצא, באיזה מהירות, ובאיזה כיוון הוא רץ, וידע בדיוק איזו מסירת הקפצה עם איזה ספין לתת לו כדי שהכדור יגיע בדיוק עם הצעד לדאנק.

במילה אחת: מושלם!

*

10. אחרון חביב: אלק בורק ממציט "יורוסטפ" חדש

אלק בורק החליט לדפוק את ה-'אחד-על-אחד' בצורה היחידה שהוא ידע – 'יורוסטפ' חדש שהוא המציא על המקום. הוא היה חייב כי הוא כמעט נעשה צ'ארג' (פאול תוקף) ולכן חייב היה לעצור באמצע האוויר ולזרוק 'תפילה'. ואלוהים שמע את תפילתו!

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 23 תגובות

  1. דיוויס השחקן הטוב בליגה !!! , 90% מהקבוצה פצועים והשיטה של ג'אנטרי לא כזאת עובדת, אמרתי כבר שלשיטה שלו צריך רכז מהיר
    ווסטברוק סתם חיית סטטיסטיקה , דוראנט זה שיקבע את גורל אוקלהומה
    כבר אמרתי שסמרט השחקן הבכיר בדרפט של שנה שעברה ( כל עוד אמביד ישאר פצוע )

    1. קרי השחקן הכי טוב בקילומטרים סליחה חוץ מלברון ממנו זה מטרים, דייויס הוא הבטחה ושורת סטטיסטיקה טובה…כמו שהיה גארנט במינסוטה.

    2. אני רותה להסביר אמביד הוא הממתק של דראפט 2014 אחרי זה וויגנס ופארקר כל השאר נחותים משמעותית מהם ברמה

  2. שחקנים כמו קובי ולברון שלוקחים את הגוף לקצה גבול היכולת יותר מדי פעמים במשך יותר מדי עונות ישלמו על זה מחיר גבוה מאד.
    עכשיו הם נראים לכולם גיבורים, אבל עוד 10-15 שנים כשהם יתעוררו בלילה ולא יוכלו ללכת לשירותים זה יהיה קצת פחות רומנטי.
    דווקא רוז ידע לשים את הסטופים הנכונים ולחזור כשהגוף באמת החלים (ואז להיפצע אחרי משחק וחצי). אני בכלל לא חושב שהוא עושה עכשיו מעשה אצילי, אלא טיפשי, שנובע מהביקורת על הפעמים הקודמות, בהן התעכב בחזרתו מהפציעות. היה צריך לשים את הראייה שלו הרבה לפני המאזן של מועדון ספורט כלשהו.

    1. 1. אני נזכר מסירות כאלה של נדב בקונטיקט – איזה כאב לב ותחושת החמצה הוא עשה לי כשויתר וחזר למכבי

      2. הניתור של פארקר באמת נפגע

  3. מנחם מעורב משובח!
    באמת שאלתי את עצמי מתי סמארט יפרוץ, והנה זה מתחיל לקרות… הוא רכז איטיליגנט בעל קליעה משובחת וגוף אתלטי במיוחד והוא יהיה מצויין.
    קובי נתן משחק מצויין ולקח על עצמו המון, אני מקווה שלייקרס ישחקו כמו ששיחקו עד עכשיו בלעדיו.

  4. דריק רוז הוא שחקן פח , לא כמו גרג אודן אבל לא הרבה יותר טוב, מזכיר את ראלף סמפסון, הוא קרוב לסיום תוחלת הקריירה שלו…זוכרים את ברנדון רוי?
    זכורה לי כתבה עלובה בפורט 5 שהשמיצה את ווסטברוק והיללה את רוז ועד כמ שווסטברוק לעולם לא יהיה רוז…זה נכון פשוט כי רוז לעולם לא יהיה…
    עצוב

  5. נהדר מנחם, תודה.
    המסירה של וול אחת היפות שראיתי בזמן האחרון, כמו שכתבת – שלמות.
    אני מחכה לראות את ג׳בארי פארקר מתאושש וחוזר ליכולת של העונה שעברה אבל בינתיים זה עוד לא קורה וטוב עושה קיד שמחזיר אותו לעניינים בהדרגה.
    לגבי רוז ודוראנט – רוז הוכיח שהוא שביר אבל הפציעה הנוכחית היא סתם חוסר מזל שיכול היה לקרות לכל שחקן אחר. כשהוא ייפצע שוב בברכיים נדבר על כמה הוא פציע.
    לגבי דוראנט – הוא אומנם נפצע בעונה שעברה פציעה די קשה והפסיד את רוב העונה אבל לא הייתי אומר שהוא פצוע כרונית. הוא אמור להיעדר בסהכ שבוע, גם לברון הפסיד שבועיים בעונה שעברה ואנחנו מדברים עליו כעל השחקן הכי עמיד בעולם.

  6. מסעיר לשמוע כך על רוז וצודק מתן גילור ומנחם שלא היה מרשה לו.
    הצביעה בכחול את האנגלית מקלה ונותנת סבלנות רבה לקרוא
    ממש תודה על כך מנחם.
    סמארט הנוגדן היחיד עלי אדמות מול ראסל 4,
    סעיף 5 קרב עתידי,
    כל הסעיפים וכל המעורבים פשוט 10 מנחם הבלתי נדלה.
    תודה רבה.

  7. קובי ישחק בטח 30 משחקים השנה אם יהיה לו מזל ( וללייקרס פחות ). 40 דקות עד חצי שעה ממוצע למשחק, מיליון דולר לחצי שעה של פעילות.

  8. היורוסטפ הזה הוא האמא והאבא של כל הצעדים …. ועוד בסיום המשחק…

    מרקוס סמארט הוא אחלה גבר ואחד היחידים שיכולים להפריע לראסל. אבל רק כשהוא עייף 🙂

    הניור של פרקר נראה יותר מאומץ ופחות מרחף… זה אופייני אחרי פציעה כזו

כתיבת תגובה

סגירת תפריט