"המירוץ" לרוקי השנה/ גור גולן

בקיץ העליתי פוסט המדרג את המועמדים לתואר רוקי העונה, לפי הסדר שהיה נראה לי לעין בעקבות הסאמר ליג ותקופת המכללות. היום החלטתי לדרג פעם נוספת, הפעם על מידע מבוסס של שבועיים בליגה.

המחזור דראפט של 2015, הגיע לאחר האכזבה ממחזור הדראפט של 2014 (היה אמור להיות הגדול בכל הזמנים) והפך בעצמו להיות אחד המחזורים הגדולים בכל הזמנים. כן כן אני לא מגזים, פתיחת עונה חלומית לרוקיז שכבר הופכים לברגים חשובים בקבוצות שלהם.

2015draft-nosponsor

אז בואו נתחיל.

מקום 10- סטנלי ג'ונסון (SF), דטרויט פיסטונס.

סטנלי ג'ונסון הגיע כאחד השחקנים המוכשרים מהדראפט, כבר בסאמר ליג הראה יכולות אדירות גם כקלע וגם כשחקן הגנה. כשדטרויט בחרה אותו מיד הייתה ביקורת קשה על מקבלי ההחלטות שלא בחרו בווינסלו שמשחק באותה עמדה ונחשב כשחקן טוב ממנו. דטרויט פתחה את העונה בצורה אדירה כאשר החמישייה הראשונה מובילה אותה בבטחה, אך סטנלי עולה מהספסל ותורם רבות. סטנלי מעמיד ממוצעים של 7.6 נקודות וארבעה קרשים ב-21 דקות למשחק. משחקו הטוב ביותר עד כה היה נגד גולדן סטייט בו קלע 20 נקודות עם שבעה כדורים חוזרים. בקיץ דירגתי אותו במקום השביעי. אמנם הוא ירד בדירוג אבל עדיין הוא פוטנציאל אדיר וחלק מהתחרות לרוקי השנה.

מקום 9- ווילי קולי סטיין (C) , סקרמנטו קינגס.

סטיין נבחר בבחירה השישית בדראפט ומיד הצטרף לקו הקדמי של סקרמנטו ביחד עם קאזינס. מתוך 9 משחקים פתח בשישה מהם, כשהוא מעמיד ממוצעים של 6.3 נקודות ו-5.8 קרשים ב-21 דקות. סקרמנטו סובלת מחוסר יציבות קשה וסכסוך בין קאזינס למאמן, דבר המשפיע לרעה על הקבוצה. בנוסף קאזינס היה פצוע בחלק מן המשחקים, דבר אשר שיבש את הכימיה בקו הקדמי בקבוצה. משחקו הטוב ביותר עד כה היה נגד הצבע ה"מצוין" של הלייקרס, הוא קלע 17 נקודות, תשעה כדורים חוזרים ו3 חסימות. בקיץ לא הכנסתי אותו לעשירייה. בליגת הקיץ הוא לא הרשים כל כך, אך בליגה הוא מראה יכולות נהדרות וברור לכולם שיהיה סנטר נהדר.

מקום 8- נמניה בייליצה (PF), מיניסוטה.

נמניה בייליצה הוא אחד ההפתעות של הרוקיז. אמנם בשנה הקודמת הוא היה הMVP של היורוליג, אך אף אחד לא חשב שכל מה שהצליח באירופה יצליח גם בNBA. הדבר הבולט ביותר אצלו שהוא מנצל את הסייז שלו בשילוב עם יכולת קליעה טובה מהשלוש. הוא קולע 8.9 נקודות ו-7.4 קרשים ב-28 דקות למשחק. משחק השיא שלו היה נגד שיקגו, במשחק קלע 17 נקודות ו-11 כדורים חוזרים בדרך לדאבל דאבל מכובד. בקיץ לא הכנסתי אותו לעשירייה, אך עכשיו הוא נכנס בבטחה.

מקום 7- ג'סטיס ווינסלו (SF), מיאמי היט.

אחת "השערוריות" הגדולות של הדראפט הייתה שווינסלו נבחר "רק" במקום העשירי על ידי מיאמי. שחקן חזק, בעל קליעה טובה ושמירה מעולה. ווינסלו מתפקד כשחקן השישי של מיאמי ועולה מהספסל ותורם בעיקר הגנה וסייז, כמו כן גם קליעה לא רעה. ווינסלו קולע 7.3 נקודות ו- 4.6 קרשים ב28 דקות. משחק השיא שלו היה נגד אינדיאנה, במשחק קלע 13 נקודות ו-8 כדורים חוזרים ב31 דקות. ווינסלו על ידי רבים (ביניהם רועי ומנחם) נחשב לשחקן הטוב ביותר מהדראפט האחרון וצופים לו קריירה אדירה. בקיץ דירגתי אותו במקום השישי, אך הוא עדיין מועמד מרכזי לתואר רוקי העונה.

151102121146-justise-winslow-james-harden-nba-houston-rockets-at-miami-heat_1200x672

מקום 6- דאנג'לו ראסל (PG) לוס אנג'לס לייקרס.

ראסל נבחר שני בדראפט על ידי הלייקרס (בחירה עם המון התלבטויות), בתקווה שיהווה את עתיד הלייקרס ביחד עם ג'ורדן קלארקסון וג'וליוס רנדל. ראסל פתח את העונה בצורה לא חלקה כמו כל הלייקרס, ומתקשה לקבל קרדיט מביירון סקוט. ראסל עולה בחמישייה באופן קבוע, אך סקוט נוטה לא לסמוך עליו ומוריד אותו לספסל בדקות הסיום. צריך לציין שבין השניים יש מתח רב שמתבטא בזריקת משפטים להעביר: כך למשל ראסל אמר שהוא נבנה לדקות הסיום בתגובה לכך שהוא לא משחק בהן, ביירון סקוט רמז על כך שעשו טעות שלא בחרו בפרינגלס (קרדיט למומי). ראסל קולע 9.3 נקודות למשחק ו-2.6 אסיסטים ב25 דקות משחק. משחק השיא של ראסל היה נגד ברוקלין, בו קלע 16 נקודות, 4 קרשים ו3 חטיפות ב23 דקות בלבד (דוגמא לחוסר האמונה של סקוט). בקיץ דירגתי אותו במקום השלישי. ראסל הוא אתלט וקלע טוב שעדיין לא התאקלם בלייקרס כמו שצריך, אך עד סוף שנה יפרוץ קדימה.

ts_15draftprofile_russell

מקום 5- עמנואל מודייה (PG), דנבר נאגטס.

מודייה נכנס לליגה בצורה מהירה בלי הרבה היסוסים, מיד לקח על עצמו תפקיד מרכזי בדנבר. מודייה הוא רכז אתלטי וראיית משחק יוצאת מן הכלל אך יכולת קליעה לא טובה שכוללת 32 אחוז ל-2 ו33 אחוז ל-3, בקיצור זוועה!. אם זאת הוא קולע 13.1 נקודות ו-6.3 קרשים ב-31 דקות למשחק. משחק השיא שלו היה נגד פורטלנד, בו קלע 18 נקודות ו-5 אסיסטים. בקיץ דירגתי אותו שני וכולם אמרו שיזכה בתואר, כרגע נראה שהוא לא יעשה את זה אבל אם ישפר את הקליעה אז מי יודע.

מקום 4- ג'וליוס רנדל (PF) לוס אנג'לס לייקרס.

בקיץ עשיתי טעות והכנסתי אותו לדירוג של השנה השניה, אך הוא שייך לשנה הראשונה בגלל פציעתו במשחק הראשון של העונה הקודמת. רנדל סבל מפציעה קשה וחזר בליגת הקיץ, בה שיחק מצוין. רנדל פתח מצויין את העונה ומיד הראה מהירות, אתלטיות ויכולת מצוינת מתחת לסל. רנדל פותח באופן קבוע ליד היברט ומביא רעננות לסגל של הלייקרס. הוא קולע 11.9 נקודות ו-8.3 קרשים ב-28 דקות למשחק. משחק השיא שלו היה נגד דאלאס, בו הוא קלע 22 נקודות וקטף 15 כדורים חוזרים במשחק מרשים. רנדל לאט לאט הופך להיות שחקן משמועתי מאוד בלייקרס הוא זוכה לקרדיט רב.

ts_140617randle

מקום 3- קריסטפס פרינגלס (PF) ניו יורק ניקס.

סליחה שאני קורא לו פרינגלס, מומי המציא את זה ומאז השאלתי את זה. לפי דעתי, הוא השחקן המפתיע ביותר בדראפט. היו הרבה השמצות והרבה סימני שאלה, אך הוא לקח את עצמו בידיים והשתפר פלאים. הוא קולע 11.6 נקודות וקוטף 9 כדורים חוזרים ב-24 דקות למשחק, אך באחוזים רעים (40 אחוז). במשחק השיא שלו נגד מילווקי, בו קלע 14 נקודות ו-13 קרשים. הוא מנצל את הגובה שלו בשביל קליעה וכדורים חוזרים בהתקפה. בקיץ דירגתי אותו במקום התשיעי ומאז השתפר פלאים.

מקום 2- ג'היל אוקאפור (C) פילדלפיה 76'.

וואו האמת שאני מצטער שהלייקרס לא בחרו בו, הוא ונודלס (שוב קרדיט למומי) יצרו קו קדמי נהדר לפילדלפיה (לא עזר יותר מדי). בהתקפה הוא נהדר, אך בהגנה הוא בעייתי וזו הסיבה שהוא לא ראשון. הוא קולע 20.6 נקודות ולוקח 6.9 קרשים ב-33 דקות למשחק. משחק השיא שלו היה משחק פתיחת העונה נגד בוסטון, בו הוא קלע 26 נקודות וקטף 7 קרשים. בקיץ דירגתי אותו רביעי, אם ישפר את ההגנה שלו הוא יהיה אחד הסנטרים הטובים בליגה.

מקום ראשון – קארל אנתוני טאונס (C) מיניסוטה.

בחירה ראשונה בדראפט מוצדקת למיניסוטה. סנטר אתלטי שיודע לקלוע וגם איך לעשות הגנה. למען האמת למרות שבקיץ דירגתי אותו ראשון לא ציפיתי שהוא ייכנס כל כך טוב לליגה ויהיה אחד מהסנטרים הטובים בליגה. הוא מרשים מאוד, ביחד עם הקבוצה הצעירה והמוכשרת של מיניסוטה. אחד האלמנטים המרשימים שלו הא יכולת הקליעה מחצי מרחק, הוא קולע טוב מאוד משם ומסכן כל קבוצה בליגה. טאונס קולע 16.1 נקודות ו-10.5 כדורים חוזרים (ממוצע דאבל דאבל) ב-29 דקות בלבד למשחק. משחקו הטוב ביותר עד כה היה נגד דנבר, בו קלע 28 נקודות ו-14 קרשים במשחקו השני בלבד בליגה.

150504095336-karl-anthony-towns-posts-up-vs-cincinnati-050415_1200x672

ולסיום אתגר- דרגו בתגובות את עשרת השחקנים הכי טובים של השנה השניה.

לפוסט הזה יש 43 תגובות

  1. מאוד אהבתי הפוסט.
    אך בעקבותיו אני שואל את עצמי: לאן עדיף לרוקי להגיע והיכן יותר קל לו להצטיין?
    בקבוצה גרועה, בינונית או מעולה?"

    1. תלוי מי אתה ואיזה שלב התפתחותי אתה נמצא.
      ווינסלו הרוויח המון למשל מלהגיע למיאמי.
      יש לו חניכה אישית מוויד ומבוש ומקבל קרדיט מהמאמן.

    2. לדעתי התשובה היא לקבוצה בינונית – סף פלייאוף. למשל קא״ט. זה מקום שאתה גם לומד לנצח בו (לא פילדלפיה למשל שזה בית קברות ל…כולם בעצם) וגם מקבל הרבה קרדיט (דקות).

  2. גורדן צריך לפסול את עצמו סופית מכל קשר לדראפט.
    לבחור את קמינסקי לפני ווינסלו זה פשע יותר גדול מהבחירות הגרועות של קואמי בראון ואדם מוריסון.

    1. ג'ורדן הוא הבוחר בדראפט הכי גרוע בכל הסמנים
      על הבחירות באדם מוריסון וקוואמי בראון הייתי שוקל להוציא אותו מהול אוף פיים

          1. קמינסקי הוא בחירה סבירה.
            אבל כשחקן משלים.
            בדראפט הזה הוא לא במקום תשע בשום קונסטלציה.
            בטח שלא כשווינסלו פנוי.

  3. אחלה בסה"כ.

    לפחות נכון לעכשיו, ראסל לא מקדים אף אחד שהוצב אחריו ברשימה, ואולי אפילו הייתי מכניס את גרנט מהניקס לפניו.

    לגבי אוקפור – הוא משחק בקבוצת יורוליג ונותנים לו במה להשתולל חופשי. זה לא אומר שהוא לא יהיה טוב, אלא שקשה מאוד להתייחס לתפקוד ולנתונים הנוכחיים שלו כאינדיקציה לכך.

    בגדול מחזור רוקיז מצוין ומפתיע לטובה.

  4. לדעתי שני השחקנים הטובים מהמחזור הם טאונס וווינסלו.

    זה סבוב ראשון עמוק מאד. ככל שיעבור הזמן המחזור הזה ישתלב יותר ויותר.
    מעט מאד שחקנים מהסבוב הראשון שלא יהיו בליגה עוד חמש שנים.

  5. טאונס מרשים מאוד
    אוקפור בסדר גמור התקפית
    טכנית רנדל לא רוקי ( הוא שיחק 15 דקות בלבד בעונה הקודמת )

    בקשר לשחקני השנה 2
    וויגנס את לווין מעולים ( מעניין מה לווין חושב עכשיו , למי שקרא את השפתיים שלו לאחר שניבחר במינסוטה )
    קלארקסון ורנדל כמובן
    פייטון וגורדון לא רעים באורלנדו
    מירוטיץ עשה קפיצה נאה וכך גם מקדורמוט
    גאולווי נראה בסדר בניקס וכך גם בוגדונוביץ בנטס

    תכלס מוקדם לדרג אחרי 10 משחקים לאחר חצי עונה יהיה יותר קל

  6. בטוח שרנדל נחשב רוקי? הוא שיחק עונה קודמת (כמה דקות) ולכן לדעתי הוא לא נחשב, אם כי יתכן ואני טועה.
    זה לא כמו המקרה של גריפין שנפצע בקדם עונה וזכה בשוקי העונה שנה לאחר מכן.

    למרות זאת, אפשר להחשיב את רנדל בדירוג הללו בגלל הנסיבות

  7. אני מופתע לטובה מאנטוני-טאונז. מאוד חששתי שהוא לא יקבל מספיק דק' משחק.

    אני מאוד מקווה שברגע שפקוביץ יחלים מפציעה מס' 234 שלו הוא לא יגזול לו דק' משחק.

  8. מחזור מוכשר ביותר , עם כל הראש שהיה בדרפט של שנה שעברה בסוף יוצא שהמחזור הנוכחי עולה עליו בענק , טואנס ללא ספק מעל כולם, אחריו מודאי וינסלו סטנלי גונסון פרינגלס אוקופור מריו וילי קולין וטרנר

  9. טאונס
    אבא שלו מאמן הוא קולע טוה משלוש שומר טוב .
    והקבוצה מיניסוטה מאד מתאימה לו אותו דבר לגבי בייליצה שהוא יותר מנוסה .

  10. טאונס נראה טוב.
    יש פה כמה שמתעקשים לצפות הלייקרס, רנדל והשני שווים משהו? מהקצת שראיתי ראסל מתקשה מאד ורנדל נראה בהגנה כמו מי שהחונך שלו זה לא היברט אלא בוזר.

  11. אני רוצה רק לשאול משהו שבאמת אני לא מבין (וקשור גם לרשימת הסנטרים שהתפרסמה קודם).
    איך אפשר להכתיר רוקי מצטיין אם הקבוצה שלו משחקת כל כך רע?
    אם אני לוקח את הגדולים באמת, הם עשו אימפקט מהיום הראשון שדרכו על המגרש: מג'יק, בירד, דאנקן, ג'ורדן, אפילו ג'ורדן שבאמת קיבל קבוצת נגרים ולקח לו זמן עד שראה פליאוף.
    אני עובר על הרשימה למעלה ורואה באמת חבורה של ילדים מוכשרים מאד אבל את ג'היל אוקאפור לא צריך להכניס לרשימה אם הוא לא הצליח לגרד ניצחון אחד וגם 2 הלייקרים נמצאים אצלי בסימן שאלה גדול, למרות אצל רוקיס תקופת ההסתגלות יכולה לקחת כמה חודשים.

    גם בקשר לרשימת הסנטרים, הדעה האישית שלי היא שראסל במקום הראשון וקארים שני, כי בסופו של דבר סטטיסטיקה אישית (וולט) זה לחלשים. כדורסל הוא משחק קבוצתי, והדבר היחידי שבסופו של דבר חשוב הוא הטבעות.

  12. ותנו קצת קרדיט לסטניסחב םציץ
    אם לא הוא איפה היה נמניה בייליצה היום אפילו לא בקחה לבוראל
    אז תנו גם למקל צאנס הלך ללמוד מהכי טובים אולי גם הוא יחזור הרבה יותר מוכן לנבא .

    1. סטניסלב פציץ .
      רציתם מאמן לקבוצה ישראלית ?
      רר שבשביל מאמן כזה צריך סבלנות בסרביה יש בקרואטיה יש בצכיה יש ואפילו לישראלי כמאמן.
      בארץ אין סבלנות לא לגידול נוער ולא למאמן .
      בלי סבלנות פופוביץ סא גס ומיניסוטה לא היו מגיעים לשום מקום
      גם לא ילד בן 17 עם שני מרפקים שבורים בשם נמניה .

  13. הכל נכון רק שמאז אמצע שנות ה90 חלה ירידה עצומה במספר השחקנים שמסיימים 3 או 4 שנות קולג.
    ולכן שחקנים שעל ההתחלה נותנים ממוצעים של אולסטאר נדירים ביותר יותר..
    לכן המחזור הזה מאד מרשים.
    מזמן לא היה מחזור שהיה משמעותי ככה מהשנייה הראשונה שלו.

  14. לא ראיתי את משחקי ההכנה של הלייקרס, גם לא את ליגת הקיץ, אבל לפי היכולת מתחילת העונה, דאנג'לו ראסל לא עושה פה את העשירייה.. הוא מקבל מספיק דקות (יחסית לרוקי), פותח בחמישייה, מרכז את המשחק (כלומר כמעט כל התקפה הוא נוגע בכדור ויכול להשפיע) ועדין הוא לא מראה תשובה לשאלה "למה הוא נבחר 2?"

    אתה צודק שסקוט מראה כאילו הוא לא סומך עליו, אבל עד עכשיו הוא לא מראה הרבה יותר מדי סיבות לסמוך עליו..

    אני משער שהפוטנציאל קיים, והוא צריך להתרגל לליגה ועוד יש סיכוי שיהיה שחקן מדהים, אבל בדירוג של הרוקים לאחר כמעט 10 משחקים, הוא ממש לא בעשירייה.

      1. אם כל זה שראסל בחירה 2 והוא מאכזב עד עכשיו… עדיין הוא טוב יותר מרבים אחרים ולכן הוא שם, אם זה היה מי הם ההפתעות של הדראפט אז הוא לא היה שם.

          1. הוליס ג׳פרסון יכול להכנס במקומו, הנטס טובים בהרבה כשהוא על המגרש והוא ענק בהגנה.

            ג׳ריאן גרנט נותן סטט׳ טיפה יותר טובה בקבוצה מצליחה יותר, ומיילס טרנר היה טוב מאוד בפייסרס. שלושתם מעליו, וגם טי ג׳יי מקונל (5.7 נקודות, 4.6 ריב׳ ו-7.7 אסיסטים למשחק העונה) שלא נבחר בדראפט עדיף לדעתי.

            והוא כן ב-15 הראשונים, לא בעשרים כפי שכתבתי

  15. וחמישיית השנה השנייה שלי
    בהמשך לעונה שעברה פחות או יותר
    גלאווי קלארקסון וויגינס מירוטיץ' נואל
    זאק לווין שחקן שישי

  16. אוקאפור זה שחקן שכונה שלא עושה הגנה ועצלן בטירוף.
    צופה לו עתיד בעייתי בסגנון הד קייס שעובר מקבוצה לקבוצה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט