דאלאס מאבריקס 2015-16 / רון טחן

לאחר קיץ סוער שהתחיל עם סילוקו של רייג'ון רונדו ונמשך עם אחת ההברזות הגדולות בתולדות הליגה מטעם דיאנדרה ג'ורדן, דאלאס ניסתה לבנות קבוצה שתגיע לפלייאוף. האם נוביצקי בן ה-37 מסוגל לסחוב אותה לשם פעם נוספת?

אולם ביתי: אמריקן איירליינס. 20,187 אוהדים בממוצע למשחק (מקום 3 בליגה).

מאמן: ריק קרלייל, 13 עונות כמאמן ראשי (מאזן 431-619 בעונה הרגילה, 58-57 בפלייאוף, אליפות אחת ב-2011).

מאזן בעונה שעברה: 32-50 (מקום שביעי במערב)

מה שהיה

לאחר קיץ בו חטפה את צ'אנדלר פארסונס מיוסטון (עם חוזה שהקיץ נראה די נורמלי), והחזירה את טייסון צ'אנדלר בטרייד מהניקס, דאלאס הציגה לראווה סגל עמוק וחזק, שנועד לסייע לדירק נוביצקי ומונטה אליס להתחרות עם אריות המערב.

ההתחלה בישרה טובות: מאזן 8-19, מקום בטופ 4 של המערב, וההתקפה היעילה בהיסטוריה (אופנסיב רייטינג של 113.6)

עם זאת, בדאלאס חששו שמה שטוב לפתיחת העונה לא יספיק להם בפלייאוף, והחליטו לקחת הימור ענק כדי לשדרג את עמדת הרכז החלשה בקבוצה.

ואז הגיע רונדו…

שידוך לא מוצלח

גם קהילת הופס געשה ורעשה למשמע הטרייד, ולצד החבר'ה שהאמינו שמדובר בטרייד פנטסטי למרות יכולתו החלשה באותה עונה בבוסטון, היו את אלו שהרגישו ו"חזו" שמדובר בכישלון ידוע מראש.

מאוחר יותר הצטרף גם אמארה סטודמאייר בתקווה להילחם על אליפות, אבל דאלאס הפכה לקבוצה בינונית יחסית לאריות המערב, וסיימה את העונה במקום השביעי, כאשר היא סובלת מפציעות טורדניות של פארסונס, ונאלצת להמתין עד למחזור הסיום כדי לדעת את מי היא תפגוש בפלייאוף.

הודות לעזרה מניו-אורלינס השמינית שניצחה את הספרס בדרך לפלייאוף, דאלאס פגשה את יוסטון, לסדרה שיכולה הייתה להיות די שוויונית, אלא שבלי פארסונס הפצוע ורונדו שהועף מהקבוצה במהלך הסדרה, לדאלאס פשוט לא היה סיכוי.

קיץ 2015

ברוכים הבאים: דרון וויליאמס (חופשי, מהנטס), ווסלי מת'יוס (חופשי, מפורטלנד), ז'אז'א פאצ'וליה (טרייד ממילווקי), ג'אוויל מגי (חופשי, פילדלפיה), ג'רמי אוואנס (חופשי, יוטה), ג'סטין אנדרסון (רוקי, מקום 21 בדראפט) , ג'ון ג'נקינס (חופשי, אטלנטה)

שלום ולא להתראות: רייז'ון רונדו (סקרמנטו), טייסון צ'אנדלר (פיניקס), מונטה אליס (אינדיאנה), אל פארוק אמינו (פורטלנד), אמארה סטודמאייר (מיאמי), ריצ'ארד ג'פרסון (קליבלנד), ג'אמיר נלסון, ג'ו קראודר, ברנדון רייט (הועברו ביחד לבוסטון תמורת רונדו – קראודר נשאר בבוסטון, נלסון בדנבר, ורייט בממפיס), גרג סמית' (חופשי), ברנארד ג'יימס (חופשי), ריקי לדו (חופשי)

חבר, אתה תהיה חסר

דאלאס הייתה אחת מהכוכבות של הקיץ, אך לאו דווקא מהסיבות הנכונות.

לאחר שהבינו די מהר שלמרקוס אלדריג' לא מעוניין לחזור הביתה, דאלאס שכנעה את דיאנדרה ג'ורדן, הריבאונדר והמסיים הטוב בליגה ליד הסל (יותר נכון, מעל הסל), להענות להצעתה להחליף את טייסון צ'אנדלר תמורת חוזה מקסימום והבטחות להפוך אותו לכוכב גדול.

האמנם?

מארק קיובן התרגש להכריז על החתמתו, וניצל את המומנטום כדי להחתים את ווסלי מת'יוס המצוין, שהחמיץ את סיום העונה בפורטלנד המתפרקת עקב פציעה קשה.

בידיעה שהשניים חתומים בקבוצה, קיובן אפילו העז לספר כיצד שקל לבצע "טנקינג" בעונה הקרובה, וכמה הוא אופטימי לגבי העונה הקרובה.

ואז הגיעו הקליפרס…

לפי השמועות, בפרשה שמתאימה יותר ל-TMZ (אתר רכילות) מאשר ל-NBA, ג'ורדן התחיל להבין שייתכן ועשה את הטעות הגדולה בקריירה שלו, והרים טלפון לדוק ריברס.

הרשתות החברתיות היו פעילות יותר מתמיד כאשר התוודע שמשלחת מהקליפרס (כולל כריס פול, "אויבו" של ג'ורדן שחתך מחופשה) הגיעה לביתו של הענק המהורהר ומנעה מדאלאס ליצור עמו קשר.

בסופה של אופרת הסבון, ואינספור "ציוצים" בטוויטר, הודיעו הקליפרס על החתמתו מחדש של ג'ורדן, והשאירו את קיובן ופארסונס, שלקח חלק במסע החיזורים, כועסים ומאוכזבים.

בעקבות המצב, אפילו ווסלי מת'יוס חשב בקול לצאת מההסכם, אך חזר בו ואף חתם על חוזה גבוה יותר מזה שסיכם עליו בראשית.

כעבור כמה ימים דאלאס החליטה להמשיך הלאה, השיגה בטרייד את ז'אז'א פאצ'וליה, והחתימה בהמשך שני גבוהים נוספים, סמואל דלמבר שכבר שיחק בקבוצה (ושוחרר ממש עכשיו), ואת חביב פינת שאקט'ין אה-פול, ג'אוול מגי האתלטי.

שמות נוספים ראויים לציון הם ג'סטין אנדרסון המוכשר שעשוי להתגלות כאחת מגניבות הדראפט, מלך ההטבעות לשעבר ג'רמי אוואנס, וכן ג'ון ג'נקינס, שהיה נקודת האור היחידה במשחקי קדם העונה של המאבריקס (הפסידו בכל המשחקים).

https://www.youtube.com/watch?v=22cl-WzmNnI

לבסוף, יחד איתם הגיע לקבוצה, באיחור לא אופנתי של כמה שנים, רכז העל לשעבר דרון וויליאמס, ששוחרר מהנטס שהעדיפו לשלם לו כדי שישחק במקום אחר…

כאן יש לציין שדי-וויל מגיע לאחר העונה הגרועה בקריירה שלו, בה סיים עם 13 נק' למשחק ב-38% מהשדה ומסר 6.6 אס' בלבד (כמעט 2 פחות מממוצע הקריירה שלו).

בגיל 31 בלבד, מי שהוזכר בעבר בנשימה אחת עם כריס פול ונחשב לאחד מבכירי הרכזים בליגה, מקרטע כבר שנתיים וחצי. האם הוא יכול לעשות את הקאמבק המיוחל? בכלל לא בטוח.

מה שכן בטוח, הוא שאם נולדתם ב-26 ליוני 1984, יש לכם סיכוי מצוין להחליף אותו בחמישייה. ככה זה כשוויליאמס ומחליפיו ריימונד פלטון וג'יי ג'יי בראה נולדו בדיוק באותו יום.

מה שיהיה:

חמישייה משוערת: דרון וויליאמס, ווסלי מת'יוס, צ'אנדלר פארסונס, דירק נוביצקי, ז'אז'א פאצ'וליה

ספסל: ריימונד פלטון, דווין האריס, דוויט פאוול, ג'סטין אנדרסון, ג'יי ג'יי בראה, צ'רלי וילנואבהג'רמי אוואנס, ג'ון ג'נקינס, סמואל דלמבר

בגיל 37, ייתכן מאוד ודירק נוביצקי סיים את דרכו כשחקן מוביל בליגה. בעונה שעברה הג'רמנייטור עוד קלע 17.3 נק' למשחק, אבל הידרדר מאוד בהגנה (ולא שהוא היה שומר גדול בשיאו), ואם לשפוט לפי ההופעה המאכזבת שלו באליפות אירופה, בדאלאס צריכים להתחיל לדאוג, בטח כשאין את טייסון צ'אנדלר לחפות עליו.

מגי בשיאו היה חוסם מעולה, ועל הנייר עדיין מדובר בסנטר מבטיח, אבל בשנתיים האחרונות הוא ממעט לשחק עקב פציעות, וגם כששיחק, לא הרשים יתר על המידה.

למרות החששות מקו קדמי חלש, לדאלאס עדיין יש סיבות לאופטימיות. צ'אנדלר פארסונס אמור לקבל העונה יותר כדורים ולהפוך לדומיננטי יותר, ווסלי מת'יוס (אם הוא כשיר) הוא שוטינג גארד מצוין ואחד מקלעי השלשות הטובים בליגה, ולקבוצה עדיין יש ספסל די עמוק.

כמו כן, דרון וויליאמס יודע שזו ההזדמנות האחרונה שלו לחזור לטופ של הרכזים בליגה. אם הוא יסתדר עם קרלייל, נוביצקי, פארסונס ומת'יוס, מי יודע, אולי ניזכר כמה טוב הוא יכול להיות.

תחזית אופטימית: נוביצקי ממשיך לככב, דרון משלהב, הצמד פארסונס את מת'יוס  לא מאכזב, ומארק קיובן ביציע מתלהב.

דאלאס נשארת בשמינייה המובילה, ומסיימת פעם נוספת במקום השביעי, בדרך להדחה מכובדת בסיבוב הראשון.

תחזית פסימית: תוך חודש ברור לכולם שדי-וויל לא עומד לעשות קאמבק, נוביצקי לא עומד בעומס, פארסונס לא עומד בציפיות, ומגי סתם עומד…

הקבוצה סובלת ממכת פציעות, קורסת ומסיימת עם מאזן שלילי והרחק מקרבות הפלייאוף.

תחזית ריאלית: בעונתו ה-18 בליגה, נוביצקי ימשיך לשבור שיאים בדרכו להפוך לקלע השישי בתולדות הליגה ויציג כמה משחקים מדהימים על הדרך.

הבעיה היא שדירק לבדו זה כבר לא מספיק, ובהתחשב בכך שהקבוצה משחקת בבית החזק בליגה, לדאלאס יהיה קשה מאוד להגיע לפלייאוף.

אני מאמין שבעיות בריאות ימנעו מהקבוצה להתחבר, ושדאלאס תפנה את מקומה לאחת הקבוצות העולות במערב.

 

לפוסט הזה יש 35 תגובות

      1. +1

        זה יהיה הכל עם נהדר אם הם ינסו, כי אין סיכוי שהם יצליחו לסיים עם מאזן כל כך גרוע והם יפלו משהו כמו 10 וזו תהיה (עוד) בחירת לוטרי. אבל אין סיכוי שהם יעשו את זה לדירק + אם מתיוס ופרסונס יחזרו מספיק מהר יש פה צ'אנס לקבוצה decent מאוד

        1. חולק עליך.
          לדעתי עם הפציעות והסגל הבעייתי, דאלאס תהיה אחת הקבוצות החלשות במערב בכלל בלי להתאמץ.
          לא רואה אותם בשום מקרה מעל מקום 12 במערב.
          ואפילו משם (שלא לדבר על פחות מזה), המרחק עד ל 7 הגרועות בליגה והפער מ 8 הראשונות במערב כבר יראה מפתה מאד באמצע העונה.
          אני אפילו לא אופתע אם יהיו פיטורים של קרלייל.

  1. תודה על הסיקור המושקע.

    דאלאס נמצאים בנק' שרק נס יצליח לגרום לקבוצה להגיע השנה לפלייאוף.
    נוביצקי צריך להוכיח שהוא מסוגל לנצח את אבא זמן לשנה נוספת,
    פארסונס צריך להוכיח שהוא לא באסט,
    מגי צריך להוכיח שיש לו חוץ מנתונים פיזים מרשימים, גם קצת תוכן בעליית הגג,
    מת'יוס צריך להוכיח שהוא מסוגל לחזור מאחת הפציעות הקשות,
    דרון וויליאמס צריך להוכיח שהוא עדיין יודע לשחק כדורסל, ושבכלל אכפת לו ממשהו ששמו לא דרון.

    בקיצור – הצלחה של דאלאס השנה תהיה בסיס נהדר לסרט הוליוודי –
    הקוסם מארץ עוץ, עם קרלייל בתפקיד דורותי, מגי בתפקיד הדחליל, דרון בתפקיד איש הפח, פארסונס בתפקיד האריה ונוביצקי בתפקיד הקוסם
    (דאנדרה מגלם את המכשפה מהמזרח…)

  2. פריוויו מצויין.
    חודש ראשון יראו זוועה וכולם יקברו אותם אבל לדעתי יש לנוביצקי עוד פלייאוף אחד בבגאז'. הולך על התסריט האופטימי. סורי סקרמנטו.

  3. חבל על דיקר שויתר על המון כסף בשביל צ'אנס לאליפות וזה מה שהוא מקבל. הבחירה של דאלאס מוגנת טופ 7, יש סיכוי לא רע שהם ישמרו עליה.

  4. אם כל הכאב על נוביצקי שעשה ויתור כלכלי לא קטן בחוזה האחרון שחתם עליו דאלאס לא תהיה בפלייאוף העונה ודירק יפרוש אל עבר המזרח (גרמניה) להנות מחופשה ראויה

  5. כמה חבל על נוביצקי שוויתר על כל כך הרבה כסף ומסיבות שלא קשורות אליו (הירידה המתונה ביכולת שלו זו לא אשמתו) בקושי מצליח לגרד פלייאוף. השנה הם יגמרו מקום 9.
    יש לי רעיון – טרייד באמצע העונה נוביצקי במקום לאב !

  6. פריוויו משובח, תודה.
    גם אני לא רואה את המבריקס משתחלים לשמיניה אבל תמיד יכולה לבוא התרסקות וריבוי פציעות של כל אחת מצמרת המערב כמו שהיה עם התאנדר בעונה שעברה ודאלאס תיכנס.
    פציעה אחת לחודש של הגבה והפליקנס יכולים כבר לתכנן את העונה הבאה.

  7. גדול רון!

    ועוד יותר גדול הקטע עם הרכזים של דאלאס שנולדו באותו יום!

    יהיה עצוב השנה בדאלאס, ואני לא חושב שהם יסיימו מעבר למקומות 13-15 במערב. כן, עד כדי כך.

  8. פריוויו משובח
    כשמסתכלים על השמות בחמישייה אתה אומר – וואו קבוצה מדהימה !
    שאתה עובר שחקן שחקן אתה אומר- איכס פיכס!
    זו השנה של פארסונס! סוף סוף יש לו סיכוי לעמוד קדימה ולהפוך לכוכב אמיתי! אחד שיכול לקחת את הכדור ולעשות יותר מסתם לקלוע שלשות מדי פעם!
    לקבוצה אין סגל טוב ולכל שחקן בחמישייה יש בעיה – הזדקנות , פציעות ואגו וכו…
    מקום 12 אם פארסונס לא לוקח את עצמו בידיים!
    מקום 9-10 אם כן!

  9. פרוויו מצוין ומושלם, כמו תמיד רון המופלא עושה לנו סדר בעיניינים.
    3 שחקנים שנולדו באוטו היום ופעמיים צ'אנדלר, נדיר מאד.
    הכתיבה המוצלחת של רון טובה יותר מהקבוצה.
    תודה רבה רון, תבורך.

  10. מנחם מתבל נכון: אכן קבוצה מוזרה.
    באשר לרונדו הייתי נגד המעבר והנה
    ריי אלן נגדו קרלייל נגדו כבר הספיק לריב עם קארל לפני העונה.
    אז אם אחד אומר שאתה מניאק(סליחה זה מהסרט מאחורי הסוגים)
    תגיד לו בחזרה, אם השני אומר שאתה לא בסדר תתחיל לחשוב, אם השלישי תפעיל אבחנה ותראה שבאמת לא כל העולם טועה אלא אתה
    אשם ותתנצל ותתקן את דרכיך.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט